Helemaal met je eens Cellie. Wij hebben het in het begin gedaan toen Jarissa zich nog voor geen enkele voeding meldde en ze meer dan 7% onder haar geboortegewicht zat. Toen ze eenmaal goed dronk, zich overdag zelf meldde en gegroeid was, zijn we er mee opgehouden. Ik hoor haar nu vanzelf wel komen. Doorslapen is er nog niet bij maar dat is ook teveel gevraagd voor zo'n klein wurm. Vandaag heeft Jarissa nog maar amper krampjes gehad. Heb hoop dat het bronwater helpt maar de cinababy hielp eerst ook. Blijft dus afwachten. Als de krampjes weer terugkomen, neem ik contact op het het CB om op andere voeding over te stappen. Ik weet niet meer wie het schreef maar inderdaad: als ze zo lang en heftig huilt, vindt ik haar toch niet altijd even lief meer hoor. Buiten dat ik het zo zielig vind, ben ik dan blij als mn vriend thuiskomt en het even over kan nemen. Ik heb echt enorm respect voor alleenstaande moeders! Vanochtend bij de huisarts geweest vanwege mn vingers. Die blijven het maar niet doen. Doof/tintelend gevoel. Blijkt toch Carpaal Tunnelsyndroom te zijn. Maar mn bloeddruk was helemaal schrikken: 140/110. Zo hoog is hij mn hele zwangerschap niet eens geweest. Ik moet dus nog steeds oppassen voor zwangerschapsvergiftiging volgens hem. Heb nu plaspillen gekregen om al het overtollige vocht kwijt te raken en moet volgende week weer terugkomen. Ben benieuwd. Ga in ieder geval nog wat afvallen met deze pillen, das dan weer een voordeel. Vandaag wat minder ver gelopen dan gisteren. Twee uur was wat al te optimistisch. Nu een uurtje gelopen, dat was goed te doen. Leuk dat we hier nu allemaal compleet zijn!
Hey dames, sorry hoor, maar was zooo lang niet hier Justin is dus geboren, niet op de 23e zoals in t lijstje hier, maar de 22e EEn flinke knul 4.225 en 54 cm lang pas geboren meer foto's op zijn site Het gaat allemaal prima, hij is zoooooo rustig. Huilt alleen voor een flesje en slaapt verder heel erg veel Ik ga snel eens bijlezen hier
Sorry Carola Hier nog een keertje dan: FEBRUARI MAMA'S Selmama surprise - 26-01-2007 - 2e kindje - Cas: geboren 07-02-2007! Brenda77 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Lara: geboren 25-01-2007! Ukkie2007 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Luna-Fay: geboren 01-02-2007! Fredje8 - surprise - 2-2-2007 - 1e kindje - Rik: geboren 27-01-2007! Cellie - SURPRISE - 4-2-2007 - 4e (6e) kindje - Mick: geboren 16-02-2007! Bab28 - jongen - 5-2-2007 - 1e kindje - Luuk: geboren 31-01-2007! DAGDAG - suprise - 6-2-2007 - 1e kindje - Dain: geboren 20-01-2007! AmyLee - jongen - 7-2-2007 - 1e kindje - Milan: geboren 29-01-2007! RianneD - jongen - 7-2-2007 - 2e kindje- Ties: geboren 15-02-2007! Caroline27 - SURPRISE - 7-2-2007 - 1ste kindje - Yessin: geboren 09-02-2007! Judith75 - jongen - 9-2-2007 - 3de kindje - Kian: geboren 31-01-2007! IkenKleine - meisje - 10-2-2007 - 1e kindje - Jente: geboren 09-02-2007! Missymona - meisje - 12-2-2007 - 1e kindje - Madelief: geboren 16-02-2007! Runner - jongen - 12-2-2007 - 1e kindje - Ruben Marijn: geboren 20-02-2007! Spruitje - SURPRISE - 12-2-2007 - 2e kindje - Britney: geboren 09-02-2007! Lisette28 - SURPRISE - 14-2-2007 - 1e kindje- Sophie: geboren 26-02-2007! Asjuh - meisje 15-2-2007 - 3e (4e) kindje - Fleur: geboren 02-02-2007! Marjanne - SURPRISE - 16-2-2007 - 1e kindje - Ted: geboren 12-02-2007! Wenniepenny - suprise - 16-2-2007 - 1e kindje - Daan: geboren 12-02-2007! Kristel - meisje - 16-2-2007 - 3e kindje - Silke: geboren 28-02-2007! Carola1980 - SURPRISE - 18-2-2007 - 1e kindje - Justin: geboren 22-02-2007! Maisy - jongen - 18-2-2007 - 5de kindje - Isaiah: geboren 07-02-2007! Sweetcandie - SURPRISE - 19-2-2007 - 2de kindje - Lina: geboren 16-02-2007! Annelies - SURPRISE - 20-2-2007 - 1e kindje - Ezri: geboren 08-03-2007! Morgaine - jongen - 20-2-2007 - 3e kindje - Norman: geboren 25-02-2007! Uschel - meisje - 20-2-2007 - 1e kindje - Malou: geboren 09-03-2007! Erna1974 - jongen - 21-2-2007 - 2de kindje - Jurek: geboren 04-03-2007! Pendrag - meisje - 23-2-2007 - 1e (5e) kindje - Jarissa Aleida: geboren 21-02-2007! Aichaatje - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Yara: geboren 27-02-2007! Mirella28 - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Charlize: geboren 25-02-2007! Rianne23 - meisje - 24-02-2007 -1e kindje - Maureen: geboren 25-02-2007! Daphne78 - meisje - 25-2-2007 - 1e kindje Sam: geboren 18-12-2006! Liefje - SURPRISE - 25-2-2007 - 1e kindje - Harco: geboren 28-02-2007! Summer28 - meisje - 26-2-2007 - 1e kindje - Rilana Rose: geboren 27-02-2007! TOTAAL 17x meisje 17x jongen
@Pendrag: Jee, balen zeg je bloeddruk zo hoor! PHOE! Hoop voor je dat de plaspillen helpen en je bloeddruk lager wordt en het CT-Syndroom verdwijnt.. @Cellie: Hier net als bij jou hoor! Ik heb nooit de kids wakker gemaakt 's nachts voor een voeding Zo leren ze idd het snelst doorslapen en das wel zo fijn hè als dat eenmaal zo is Ik voed op verzoek, bij de meiden al zo en nu ook bij Kian. Heb ik de beste ervaringen mee @Carola: Flinke boy ook die Justin van jou!
Jep flinkerd he Hij was er amper uit en de gynae zegt jeeee wat een knul zeg..en wat een voeten haha Hij heeft nu al grotere handen en voeten dan mijn nichtje van 5 maanden
zal meteen mijn bevallingsverhaal even neergooien Donderdagmorgen (22 febr) tegen 6u word ik wakker door gerommel in mijnbuik. Al snel herken ik ze als weeen en ze komen meteen om de 5 minuten. Ze nemen qua sterkte en lengte steeds toe en ik maak Dimi wakker met de mededeling dat t begonnen is. Meteen klaarwakker natuurlijk Om 7u uur onder de douche gegaan, ze komen dan om de 4 minuten en zijn flink heftig. Ik begrijp dat dit niet lang zal duren en ook Dimi gaat zich aankleden en Mitchel zachtjesaan wakker maken. Dimi belt naar de kraamafdeling met de mededeling dat 'zijn vrouwtje op springen' staat We moeten meteen komen zegt hoofdzuster Caroline. Oma word gebeld en om 8:20 brengen we Mitchel naar oma. Om 8:45 komen we in het ziekenhuis aan. We stappen de lift uit en de hoofdzuster staat daar. Ze herkent ons meteen en zegt: Goh..toch nog nie gesprongen onderweg? Ik kleed me om en word in een bed gelegd. Zuster Ines komt even kijken en gaat even voelen hoever ik al ben. 7 cm zegt ze. Pardon? 7 cm zegt ze weer. Ik zeg: Zei je nou 7? Jahaaa 7 Ze luisterd even naar het hartje, ons Spook doet t prima. De hoofdzuster komt weer en vraag of ik op een skippybal wil zitten om de weeen wat op te vangen, onder t motto van,...dan kan je nog een beetje springen Ik wil in bed blijven, de weeen zijn erg pijnlijk en duren lang. Zuster Ines besluit mijn vliezen te breken en gaat daarna een infuus steken met vocht. Maar de weeen nemen zo heftig toe nadat de vliezen zijn gebroken, dat ze merkt dat t wel erg snel gaat. Het infuus druppelt amper en ze gaat meteen nog eens kijken. Ze voelt, haalt mijn bed van de rem en trekt me weg. Ik zeg: Wat gaan we doen jaa zegt ze, we gaan er aan beginnen he, en ik word meteen naar de verlos gereden. Dimi nog aan t rommelen in mijn tas...waar zat dat fototoestel nou? t ging zo snel 8) Om 10u word ik van mijn bed overgetild naar de verlosbank. Gynaecoloog Bouwens komt een kijkje nemen en verteld de zusters dat ze moeten bellen zodra het hoofdje staat en hij moet komen. Ik heb hele lange persween volgens de hoofdzuster, ik kan zo'n 4 of 5 x persen tijdens een wee zegt ze, en dat doen we dan ook. 1x helpt ze mee met duwen, ze duwt dan onder t kontje mee. Zuster Ines vliegt vantussen mijn benen, naar de telefoon, ze belt en ik hoor haar roepen NU en ze staat vliegensvlug weer op dr plaats. Niet veel later komt dokter Bouwens weer en voor hij goed en wel is omgekleed is het hoofdje geboren. Meteen de volgende pers is hij er dan JUSTIN. Achter zijn hoofd zat nog een flinke plons vruchtwater...zo meteen gedoopt en de vloer is ook weer eens gedweild daaro We kijken op de klok..tis 10:25 Justin mag lekker bij me liggen, hij is meteen erg rustig en vind het wel best zo. Papa knipt de navelstreng door en na nog wat knuffelen en bewonderen neemt zuster Caroline hem mee om hem aan te kleden. Dimi gaat mee en bij mij komt de nageboorte los. Om 10:45 liggen we terug op de kamer, dan pas beseffen we hoe snel t allemaal gegaan is
Doe het ook al niet meer, ze maakt ons toch wel wakker ben nu alleen zelf niet zo lekker. Vandaag had ze veel krampjes van 4 tot 8 gehuild en dan wil ze maar blijven drinken, heel raar. nu voel ik me zelf niet zo lekker meer, heb diaree, en ik kan al zo moeilijk eten door de hormoontjes denk ik (ik ben steeds misselijk alsof ik net zwanger ben) Morgen maar wat minder doen, vandaag gestofzuigd, gewassen, stad in geweest etc. misschien moet ik ook even uitrusten, maar als Sofie wakker is wil ze aandacht! Wakker in bedje liggen is geen optie, iemand tips? Groetjes Lisette
Bedankt Judith! Ik zie het nog één week aan - volgende week moet ik ook naar het cb - en als het dan nog niet over is, vraag ik de huisarts ook om dat spulletje. Weet je nog hoe die ooggel heet toevallig? @Cellie: Ik zet wel de wekker 's nachts op de maximale tijd, maar eigenlijk is dat niet echt meer nodig want Daan meldt zich altijd eerder en ik hoor hem dan ook wel. @Pendrag: Sterkte met de bloeddruk en je handen! @Carola1980: Heten jouw zoons Mitchel en Justin? Dat is toevallig, een vriendin van mij heeft ook twee zoons die zo heten. Deze namen komen volgens mij al niet vaak voor, laat staan de combinatie van die twee. Mooie foto van Justin, en wat een turbo-bevalling! Vanmorgen hoorde ik Daan al vanaf 6 uur geluidjes maken en een beetje dreinen. Toen dacht ik bij mezelf: ik ga pas naar hem toe als hij echt een keel opzet. Dat gebeurde om 7 uur - de tijd waarop ik hem had verwacht - en toen ik naar hem toeging kreeg ik een stralende en hele wakkere blik van hem. Wat lief! De 'Regelmaat'-aanpak lijkt steeds beter te werken. Hij is nu ook alweer wakker en ligt weer van die leuke geluidjes te maken. Groetjes, Wendy
Wij hebben het boekje 'Regelmaat brengt rust' besteld en volgen nu de tips daaruit. Werkt goed bij Daan (zie mijn verhaal hierboven). Zie www.debakermat.nl Groetjes, Wendy
dank je, heb het meteen besteld... Hoop dat het helpt, ben nu zelf al een beetje ziek geworden van de onrust zeg maar.. Groetjes Lisette
Wat leuk die lijst met februari mama's. Aangezien ik 17 maart pas uitgerekend was sta ik er niet bij..... Marije slaapt nog helemaal niet door, ze komt gewoon 'sn nacht om de 3.5 uur. hopelijk kan ze snel wat langer slapen
Ik ga ook even op die link klikken. Wanneer ben je hiermee begonnen Wenniepenny? Tot nu toe was er steeds wat als Jarissa huilde. Maar nu gaat ze ook huilen als ze in haar wieg wordt gelegd. Als ze krampjes heeft, hou ik haar bij me tot ze lekker slaapt. Zodra ik haar dan in haar wieg leg, gaat ze huilen. Vanochtend heb ik haar geprobeerd te laten huilen. Maar ze gaat steeds harder huilen. Na een kwartier heb ik haar maar weer gehaald. Wel lastig hoor. Ik wil ook wel eens wat eten, drinken of naar het toilet....
Echt waar? Wat grappig joh! Vond het zelf gewoon een erg leuke combi en krijg er ook veel reakties van. Kom wel vaak deze namen tegen, maar niet in deze combinatie. Erg leuk! Van Justin mag ik echt niet klagen qua huilen. Hij slaapt, huilt dan ff voor zn fles en hij slaapt weer 8)
@Wenniepenny: hier trouwens afgelopen nacht hetzelfde, mevrouw meldde zich al om 2 uur! Veel te vroeg. Ik opgestaan, fles klaargemaakt. Kom ik terug in de slaapkamer, ligt Jarissa alweer heerlijk in dromenland. Ik reageer gewoon te snel op iedere kik. Ik heb haar lekker laten slapen en om half 4 kwam ze weer. Dat was echt haar tijd. @Fredje: vandaag voor het eerst gedaan wat jij al langer doet, lekker laten huilen. Ik vond het vreselijk moeilijk maar het werkt! Om 11 uur voeding gedaan en daarna een heerlijke wandeling gemaakt. We waren tegen 1 uur terug. Jarissa werd wakker en wilde eten. Dus een uur te vroeg toch een voeding gegeven. Vervolgens uitgebreid laten boeren, verschoond, nog wat laten boeren en in de kinderwagen gelegd om nog even buiten te kunnen zijn. Op een gegeven moment begon ze weer te huilen. Toen bleek ze een poepluier te hebben. Opnieuw verschoond. Toen had ze dus alles voor elkaar: volle maag, schone luier, aandacht, boeren. Alles goed geregeld. Ik heb haar vervolgens, het was inmiddels half 3, strak in een omslagdoek gewikkeld en in haar wieg gelegd. Ze heeft nog ruim 5 minuten op mn pink liggen sabbelen en is toen in slaap gevallen. Even later werd ze weer wakker en begon te jammeren en steeds wat harder te huilen. Ik heb haar laten liggen en geen aandacht gegeven. Moeilijk hoor. Maar uiteindelijk sliep ze steeds weer in. Dat is zo een uurtje door gegaan: slapen, wakker worden, huilen, slapen. Nu is ze al een tijd echt stil! Zo stil dat ik net zelfs even ben gaan kijken. De babyfoon staat op maximaal volume en ze slaapt heerlijk! Het werkt dus echt wel. Door de krampjes is ze in een paar dagen tijd gewend om in mijn armen in slaap te vallen. Tja, dan wil je niet meer in je wieg inslapen natuurlijk. Maar door alle onrust en de aandacht die ik daaraan besteedde, was ze echt uitgeput volgens mij. Ze had eigenlijk tussen 4 en 5 weer een voeding moeten hebben maar ze slaapt nog steeds! Ritme in de tijden van de voeding hebben we nog niet echt en nu ze lekker slaapt, laat ik haar mooi even. Maak straks gewoon een grotere fles en hoop dat ze dan vanavond nog maar 1 voeding hoeft. Dan komen we ook weer goed uit in de nacht. @Lisette: ik hoop echt dat je wat aan de brochure hebt meid. Is niets aan als je zelf zo vreselijk moe bent.