Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    heey dames

ik ook weer hier! jemig veel te lang geleden moet enorm bij lezen en heb daar helaas geen tijd voor. dus geen reacties sorry!

ff een update vanuit hier.

sinds 4 week nu een wakkere maureen s nachts. niet huilen maar spelen en heel luidkeels! man en ik doodop. heb nu sinds 3 dagen nutrix rijstebloem door de laatste voeding voor de nacht. 210 water + 7 schepjes en daar boven op 3 eetlepels nutrix en wat denk je? doorslapen weer! heerlijk.

met mij gaat het wat minder. had al gepost ja dat ik al 4 week :evil: :evil: had. nou dat is nog niet over. ben er maar eens mee naar de huisarts geweest en die heeft mij door verwezen naar de gyneacoloog, ze denkt dat er nog een stukje placenta achter is gebleven. daar moet ik dus 20 aug heen. BALEN! maar wil er wel graag vanaf.

verder gaat het prima hier! nou ga vaker proberen bij te lezen want als je 10 a 11 pagina's moet door lezen weet je al niet meer aan het eind wat er besproken is.

knuffel voor iedereen hier !

liefs rianne

2. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    geeft niet kan de beste overkomen. maar beter voor jan met de korte achternaam heen naar de ha dan 1 x te weinig .

liefs rianne

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    marjanne, kan gebeuren liever dit dan dat het ik weet niet wat is, Rik heeft gisterenavond lekker buiten gezeten en vanmorgen ook rode bultjes op zijn arm en op zijn achterhoofdje, ook muggebultjes

Rianne heel herkenbaar het bijlezen, ik heb er ook soms last van heb ik 2 dagen niet gekeken en hopla, weer 3 bladzijdes te lezen. Probeer het bij te houden maar gaat niet altijd goed.

Hier een verry hot dagje, wel relaxed. Rik slaapt nu en ik lig in de tuin met een koud flesje water en den laptop, man man wat hebben we het slecht. Ik heb vanmorgen besloten om vanaf morgen weer te gaan lijnen, want met dit weer wil ik helemaal dat de kilo's er af gaan. Dus vanavond nog een vette friet en morgen konijnenvoer (zoals mijn manneke dat zegt). En hopelijk volgende week al wat kilotjes eraf (meoten er veel af dus in het begin gaat het vaak hard bij mij)

Mijn man is nu naar trekketrek en ik ga daar straks nog heen ja zonder Rik, is veel te warm voor hem en veel te veel lawaai. Opa en oma gingen eerst fietsen en dan kon ik hem brengen.

Liefs fredje

4. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Marjanne: Goed dat je geweest bent hoor! Idd beter 1 x teveel dan 1 x te weinig toch?

@Rianne: Fijn dat ze nu weer lekker doorslaapt!

@Pendrag: Wij gaan pas over op nr 2 als Luuk onder de 600 cc per dag zit! En aangezien hij nog steeds maar 1/2 potje fruit (4 maanden) wil en nauwelijks groente eet kom ik er nog niet onder vwb aantal cc. Anders krijgen ze nl teveel vitamines etc binnen.

Hier ook een erg warm dagje. Hele dag bij opa en oma geweest! Luuk was doodop om 18 uur dus maar naar huis, nog een keer in badje (was vanmorgen ook al geweest maar de paar hapjes groente had hij weer uitgespuugd) en snel fles erin...hij was zo moe dat er maar 80 cc in ging. Heb hem al slapend in zijn bedje gelegd en nu slaapt hij nog.

Morgen eerste dagje naar het KDV, ben benieuwd!

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier ook nog niet over op voeding 2 hoor.

Om over te stappen 'moeten' ze al dagelijkse bijvoeding hebben, dat zit er hier nog niet in.
    (Enkelt pas fruit, dat gaat wel goed trouwens.)
    Met de Nutrix inde avondfles ben ik gestopt, die heeft hij echt niet nodig.
    Na de vakantie wil ik 'gewone' pap, de bambix met een lepel gaan geven als ontbijt.

Vandeweek vertrekken we op vakantie voor 2 weken en pas daarna weer wat wijzigingen doorvoeren en pas als er ook groente in gaat overstappen, maar ook echt pas allemaal na de vakantie.
    Best kans dat de ontlasting daar anders van wordt, geen zin in getob op vakantie ook ;)

6. kristel

kristel Niet meer actief

@Rianne: dat is flink balen. Klinkt niet gezond. Hoop dat het snel verholpen is.

Hoi, wat een weertje vandaag. Ik heb Silke lekker in een klein badje in een badring met warm water gezet en ze vond het fantastisch, ook toen hij beide broers ruziend bij haar in het bad kwamen, want haar water was natuurlijk lekker warm.

1 ding begrijp ik niet van haar, ze wil de hele dag niet goed drinken, zit ik daar met 30 graden met volle borsten :cry: . Ik hoop niet dat mijn voeding nu gaat afnemen. Madam heeft het veel te druk om te gaan drinken. Ze wil alleen maar spelen, tijgeren, staan en springen. Het is geen gezicht, zo'n hummeltje van 5 kilo op haar dunne beentjes :) .

Voor haar maar geen bijvoeding vandaag, als ze de melk niet eens wil drinken. Het frietje, die haar broer had gegeven en die ik met moeite heb kunnen afpakken, vond ze wel lekker :( .

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook nog nummertje 1, maar ik denk wel dat wij binnenkort "moeten" overstappen naar nr 2. Sam krijgt nu 's middags een fruithapje en dat gaat heel erg goed. En dan krijgt ze om 18u een warme maaltijd. Dit gaat niet altijd even goed hahhahaha, ze vindt gewoon niet alles even lekker. Maar ze drinkt haar flessen tegenwoordig gewoon minder op.

Vandaag zijn we naar de opendag geweest van NEC, was lekker gezellig. En daarna nog even naar een rommelmarkt, maar dat was niet echt gezellig (te warm en NEC..) daarna nog even naar een tante van Mark en daarna nog bbq bij een neef van Mark. We zijn daar gisteren namelijk geweest en we hadden nog vlees over voor vandaag... gisteren hebben we een campingbedje meegenomen en dat ging erg goed met Sam.
    Vanavond merkte we dat Sam wel erg moe was, ik heb haar daarom maar wat vroeger op bed gelegd, en dat werkt prima. Ze slaapt nu lekker :D

Morgen weer werken....
    Nou dames, tot morgen :D

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    heb ik hier dan een kliko in huis gehaald?
    ruben eet echt van alles!
    alle soorten fruit, een de meeste groenten ook wel.
    potjes gaan echt helemaal leeg!
    hij heeft gister zelfs een tomaatje opgezogen, hihi.

heeft er iemand nog ruimte over vandaag?
    ze zijn hier vanaf vandaag begonnen met de voegen opnieuw te voegen.
    maar dan moeten de oude er eerst uitgebikt worden,
    jeetje zeg wat een klere herrie!
    maar even een schuilplekje zoeken voor vandaag, zodat de kleine wel goed kan slapen vandaag.

ik ga maar eerst even de weekend tas leeg halen en een was inzetten en dan gaan we toch echt op de vlucht.....

tot snel maar weer! ;)

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben vanmiddag thuis Runner, jullie zijn welkom, maar is wel ff rijden he :D

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik zit nu bij mijn ouders thuis.
    ff in de tuin nog van het zonnetje genieten.

als het goed is zijn ze morgen klaar met herrie maken.
    (moet morgen toch werken)
    en dan kunnen ze beginnen met voegen.
    ga ook pas na 17.00 terug naar huis. ;)

mijn vader is over een uurtje ook klaar met werken.
    ga dus snel verder met mijn boek. :)

11. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Hallo dames! Allemaal genoten van het weekend?
    Hier wel hoor, heerlijk!

Kristel: jullie meid is ook wel echt al baby af als ik dat zo lees. Pittige tante. Hopelijk drinkt ze vandaag wel weer goed bij je.

Runner: ben aan het werk vandaag, anders had je best langs mogen komen hoor (niet zo ver rijden).

Cellie: lekker vooruitzicht vakantie. Zou hetzelfde doen hoor, na de vakantie weer wat nieuws proberen. Op vakantie is al verandering genoeg voor zo'n kleine. Tijd zat toch.

Bab: Luuk alweer opgehaald van het KDV of ging hij gelijk een hele dag? Vermaak jij je ook een beetje, of voel je je een beetje alleen nu?

Wij zijn ook nog niet over op voeding 2. Wil pas overstappen als ze goed haar fruit en groente eet. Met groente wil ik komend weekend beginnen (dan is ze ook echt 6 maanden). Ze eet nu een half potje fruit en dat gaat goed. Als ze ook goed groente gaat eten, dan gaan we over op 3 flessen per dag en dan ook nr2. Nu dus nog gewoon 4 flessen en nr1.

Wij zijn het weekend met haar naar een meertje geweest, gras vond ze maar raar. Voelt natuurlijk raar aan je handjes en beentjes. Ze trok een flinke pruillip en begon een beetje te piepen. Maar op de handdoek vond ze het prima. Heeft lekker liggen spelen en tijgeren. Jaja, ze tijgert *TROTS* - maar dan wel achteruit, hahaha. De beweging heeft ze door, maar de coƶrdinatie nog niet, dus gaat ze achteruit. Begin is er.

Hebben jullie beebs ook last van het sprongetje? Ik merk het wel weer aan wat dingen.

12. Annelies

Annelies Niet meer actief

hier ook een "vuilnisbakkie" hoor! alles gaat erin als koek! de bloemkool is niet favoriet maar de rest...
    ben trouwens gedeeltelijk overgegaan op de fles... ze was niet meer tevreden na de BV en groeide te weinig.
    elke keer deed ik een dag waarbij ik haar wel 8 keer aanlegde, dan had ik de volgende dag enorme borsten, op zich best leuk ;) maar de volgende dag was het alweer teruggelopen :(
    dus toen was ik het ineens zat.
    schema is nu:
    7:00 BV
    10:00 potje fruit
    11:00 200cc Fles
    15:00 BV
    17:00 potje groente
    19:00 200 cc fles
    23:00 BV
    de keren dat ze nog aan de borst drinkt, drinkt ze niet lang dus maar ff kijken hoe het nu gaat en anders stap ik gewoon helemaal over op de fles

Oh, nog even een klein dingetje...
    vorige keer bij het CB was Ezri te weinig gegroeid. adviseerden om of vaker aan te leggen of een voeding te vervangen voor Fles...
    Was ik thuis, belde de verpleegkundige nog weer dat ik dan hypoallergene voeding moest hebben van nutrilon... 14 euro nogwat! ik heb netjes naar haar geluisterd en dat pak gekocht... Vervolgens kwam ik weer bij de kruidvat, ik denk even kijken naar het eigenmerk voeding, 5 euro nogwat :confused: :confused: :confused: :confused: bijna tien euro verschil!?!?! ok het is geen hypoallergene maar kruidvat zal toch ook goed zijn....anders verkochten ze het niet....
    en toen het besef..... wat hebben we enorm veel geld "bespaard" door BV te geven!

@runner, had het gezegd, je had hier langs mogen komen hoor!

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    we zagen gisteravond toen wij thuis kwamen pas een briefje in de hal hangen dat ze vandaag zouden beginnen.
    buren zijn op vakantie dus hun stoelen en plantjes staan nu bij ons in de berging.
    het is altijd een chaos bij onze flatcomissie......

lente, ik heb geen verstand van al die sprongtjes, heb me er nog steeds niet in verdiept :oops:

marjanne, ik vind 'm wel grappig, naar de ha voor muggebultjes. :) hahaha! hoe onzeker kun je je als moeder voelen.
    hier zijn er ook wel eens dagen dat ik 10 keer mijn moeder bel hoe ik iets aan moet pakken enz.

annelies, en hoe beviel het julie die fles?
    vond ezri het erg vreemd?
    ik ben nu helemaal van de bv af (lek nog wel, vooral 's ochtends :( ) maar mis het wel af en toe.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ezri, er zit een behoorlijk verschil tussen preventief hypo allergeen of normale voeding. Dus als je het advies krijgt om voor preventief hypo allergeen te kiezen dan maakt het dus niet uit welk merk, alleen heeft het kruidvat volgens mij geen hypo allergeen. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor Friso (weet niet waarom, maar dat voelde beter hihihihi). En idd, het is een stuk duurder dan de normale voeding.
    Als je bv geeft of hebt gegeven dan wordt bijna altijd hypo allergeen aanbevolen omdat dat nog het meeste op bv lijkt (zeggen ze).

Wij moeten nu ooit naar stap 2 en ik begin er ook van te balen dat de hypo allergeen zo veel duurder is..

En qua geld.. het is maar tijdelijk he.... hihihihi

15. Annelies

Annelies Niet meer actief

@daphne, maar geen hypoallergene voeding kan toch nooit slecht zijn... ik weet wel dat de eiwitten stuk gemaakt zijn en nog meer van die bladiebla (sorry maar zo vind ik het echt) en dat het de kans op allergien vermindert maar al die kinderen die gelijk aan de fles zijn en die geen hypoallergene melk krijgen?

@runner, het was een hele strijd om haar aan de fles te krijgen hoor.... maar de aanhouder wint ;) en ze drinkt het nu alsof ze nooit anders heeft gedaan. ik heb wel die flessen van difrax met die brede speen, lijkt het meest op de tepel...
    wat voor voeding geef jij ruben nu dan?

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ruben krijgt nu ook similac.
    in de difrax flessen. :)
    gaat prima.

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier de standaard Nutrilon, niks hypoallergeen.

10 jaar geleden verkochten ze het niet eens....

En dan als de kinderen 1 jaar zijn mogen ze ineens ALLES!

18. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Wij zijn na de BV ook naar de normale voeding gegaan, ze adviseerde ons ook hypoallergeen, maar wij vonden het ook een beetje overdreven. Eerlijk gezegd.
    We zijn wel heel snel overgestpat van de Avent flessen op de Difrax flessen, die bevallen prima. Voor de gewone voeding hebben we de S fles, smalle en voor de pap een brede fles. Uit beide drinkt ze heel goed.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben destijds naar hypoallergeen gegaan ivm de voorgeschiedenis. En qua gevoel leek het beter.
    Maar nu krijgt Sam potjes met maaltijden, fruit etc... en dan vind ik het wel raar worden. Nu vraag ik me dus ook af hoe ik dalijk naar de normale kan overstappen (en dan nr2). Om nu nog door te gaan met de hypoallergeen omdat ik ooit borstvoeding heb gegeven vind ik beetje ver gaan. Ook is het zo dat zowel Mark als ik last hebben van allergieen en de kans schijnt (kan het denk ik nooit bewijzen hihihi) minder te worden.

Het is mij ook niet echt duidelijk of ze nu wel of geen exceem heeft en dat kan dan nog meespelen. Maar als alles gewoon goed is... dan wil ik echt wel naar normaal over.

Maar ik denk ook wel dat het een persoonlijke keus is. Net als de merkenkeus. Waarom nutrilon? Kruidvat schijnt goede melk te hebben (ken een aantal kindjes die er erg groot van worden).

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Even een kort berichtje hier. Broer met zoontje zijn hier te logeren, erg gezellig. Vanavond gebbqt. Nu even een berichtje tussen 2 wagens hooi in. Die moeten hier de zolder op. Een rotklus maar wel een lekker eindresultaat want dan hebben de paardjes weer te eten deze winter! Volgende reageer ik weer meiden.

Deel Deze Pagina