Ja stom van dat ombouwen eigenlijk, hij past nog prima in de bak (Bugaboo is vrij grote bak), en ik heb helemaal geen idee hoe hij zou zitten in/op de buggyinzet......pffffff Misschien vanaaf toch maar is proberen, nog een paar dagen voor we op vakantie gaan, kan het morgen altijd weer terugdraaien
En Runner: kopje koffie al aangeboden, hahaha Marjanne: leuk joh in de kinderstoel. Zien ze er dan ineens wijs uit he. Succes met de omschakeling, gaat vast goed. Mijn ervaring tenminste. Cellie: gewoon proberen, bij ons groot succes de buggy inzet. Voetjes steken net over het randje waar straks de knietjes zitten, hahaha. Maar ik was nog niet de straat uit in de kinderwagen of ze begon al te piepen en te mopperen. Sinds ze in de buggybak ligt gaat het weer prima! Zou bijna zeggen, neem ze allebei mee, maar dat gaat natuurlijk nooooooooit passen denk ik. Wat voor een auto hebben jullie eigenlijk, moeten heel wat kids en spullen mee denk ik met vakantie... hele volksverhuizing. Ben je al aan het pakken?
Sam is nu ook uit de bak, maar meer omdat Mark de bak ineens klein begon te vinden (terwijl ze volgens mij echt nog ruimte genoeg had). Maar het gaat hier goed in de zitting, ze ligt nog wel maar ja... ze kan nu wel alles zien. Vandaag thuisgebleven met migraine aanval... niet fijn. Dus mijn medicijnen net op en maar hopen op het moment dat ze aanslaan (en dan ga ik ff van de kaart hihihiihi, en daarna gaat de pijn weg YEAH!)
Ik ben vandaag voor de zoveelste keer extra bij het CB geweest (weegafspraak) en weer te horen gekrergen dat ze te weinig aankomt. Ik ben wel geirriteerd, want telkens zeggen ze : kom maar over 2 weekjes terug en dan wegen we wel weer. Wat willen ze nou van mij. Dat kind wil gewoon niet meer drinken en ze is alleen maar geinteresseerd in tijgeren spelen en springen. Ook daarvan zei ze dat dat niet normaal is op die leeftijd. Over 3 weken had ik een normale afspraak staan, maar dat vond ze eigenlijk te lang duren. Ik heb me niet laten overhalen voor een extra afspraak. Ik kom daar met 3 kindjes aanzetten en het enigste wat ze me vertellen is dat ze te licht is, maar een oplossing is er niet. Ik heb toch geen consultatiebureau nodig om te horen dat mijn kind niet voldoet aan de standaarden .
Ow wat vreselijk Kristel, als ik ergens een hekel aan heb is het CB! Ik ben er ook al een hele tijd niet geweest....hahaha Niet alle kinderen zijn standaard en zijn op een lijntje te plakken. Kijk naar dit forum, er zijn baby's die nu 8/9 kilo zijn (toch?) en van 5/6 kilo....big deal! Hier ook een kleintje hoor, maar o zo tevreden!
wat stom Kristel. Als ze dan inderdaad met een oplossing komen, bijv. melk met extra calorieën voorschrijven oid. Het is toch een hartstikke vrolijke meid en als zij nou gelukkig is met haar tijgeren etc is toch belangrijker. Ze verbrand daar denk ik best veel calorieën mee. En wat Cellie zegt, de gemiddelde komen ergens vandaag, zware en lichte kindjes. Welk kind is nou standaard?
Ja, ik word daar wel wat moe van. De vorige keer zei dat kinderarts dat het wel in de genen moet zitten, en nu zegt een wijkverpleegkundige dat ik weer terug moet komen. Kom op zeg. Als het echt kwaad kan, stuur me dan door naar de kinderarts zou ik zeggen.
misschien tijd om Duivelin Kristel naar boven te laten komen? Of te wel duidelijkheid eisen! Eisen dat ze of niets meer zeggen over het gewicht, of dat ze er iets aan gaan doen. Weigeren om naar de verpleegkundige te gaan hihihihi (alleen nog maar KA) maar ik denk dat je moet stoppen met elke 2 weken daar naar toe te moeten gaan. Als je het zelf zo gezellig en leuk vindt is het een ander verhaal.
Hallo meiden, Wat hebben jullie weer een boel bijgekletst! Hier alles prima.. Sofie krijgt sinds 6 dagen tussen de avondetenfles door 1/3 potje groente. Worteltjes was redelijk maar bruine bonen met appel vond ze heerlijk, mond wijd open echt supergrappig. Daarna moet ze altijd wel weer overschakelen naar de fles.. Ze draait nu de hele tijd om naar haar buik, ook in bed, eb dan slaapt ze gewoon verder, ach zal wel los lopen denk ik.. Terug lukt heel soms. Over 2 weken beginnen we met fruitm ben benieuwd. Hier wordt ook geen pil meer gebruikt. Ik had mezelf voorgenomen om gewoon zorgeloos te zien wat er zou gebeuren maar ik was zo moe de laatste dagen dat ik toch heb getest. . Ik was ook best teleurgesteld dat de test negatief was, en dat terwijl we geen haast hebben, echt vreemd van mezelf hoor.. Op pad met de bakfiets en Sofie is echt een groot succes, ze vind al het gehobbel heel erg leuk en valt er zelfs bij in slaap! groetjes Lisette Volgende keer zal ik weer een proberen op iedereen te reageren maar daar heb ik nu even geen energie voor helaas
Ik ga echt niet voor haar elke 2 weken daar naar toe. Afgelopen tijd ben ik er ook geweest voor mijn andere zoontjes en heb haar stiekem op de weegschaal gelegd. Er zit gewoon een constante groei in maar wel een kleine. Je wordt overal doodgegooid met opmerkingen over te dikke peuters, dus moet ik me nu druk gaan maken omdat ze te mager zou zijn? Ze heeft al aardige cellulitis billen, dus misschien moet ze maar gaan lijnen of op fitness gaan , Ik zal de woede even van me afschreeuwen . Zo dat lucht op.
Nou Kristel, als ze last heeft van cellulites benen dan zou ik haar zo'n broekje aandoen... misschien dat het helpt.. weet niet of het kwaad kan dat ze er van top tot teen in past hihihihihihihii. Maar serieus, als zij zich erg zorgen maken dan wordt je wel naar het ziekenhuis doorverwezen.
Poeh, ik hou jullie weer even niet bij meiden. Ik ga vanavond kijken waar we ons verder gaan laten voorlichten over een helmpje voor Jarissa. Morgen bellen met de verzekering hoe we dit aan moeten pakken en wat er vergoed gaat worden. Jarissa ligt nu heerlijk in de box te spelen. Ze is helemaal vrolijk. Leuk hoor. Maandag had ik haar op de trampoline gelegd, op haar buik. En dan zachtjes laten veren. Heerlijke schaterlachen! En daar draait ze zelf via 1 kant op haar rug. Morgenochtend krijg ik mn oude baas op de koffie. Heel gezellig maar moet dus wel vooraf wat in het huishouden doen. Ach, is dat ook maar weer aan kant. En dan tassen pakken! Vrijdag vertrekken we voor een weekendje. Heb er enorm veel zin in. Voelt alsof we op vakantie gaan. Haha, we gaan 2 nachtjes van huis!
Daan is extreem vrolijk vandaag. Nu is hij meestal wel goedgemutst, maar vandaag houdt hij niet meer op met lachen. Bij alles wat je doet barst hij in schaterlachen uit. Hij was ook heel uitgerust toen hij thuiskwam van het kdv, had daar veel geslapen volgens de leidsters. Heerlijk hoor, zo'n vrolijk manneke! We hebben besloten dat we aanstaande zaterdag eens gaan proberen of Daan een fruithapje lekker vindt. Fototoestel in de aanslag, ben benieuwd. Hij is wel zeer geïnteresseerd in ander voedsel, want hij kijkt ons eten bijna van ons bord. @Bab28: Gefeliciteerd met Luuk's eerste twee doorbrekende tandjes! Bijtringen in de diepvries mag niet, heb ik me laten vertellen, dat is te koud. Op de bijtringen die ik alvast heb gekocht staat zelfs dat ze niet geschikt zijn voor de diepvries. In de koelkast is prima. @Lente: Daan maakt nog geen aanstalten om te kruipen. Integendeel: als je hem op zijn buik legt tilt hij zijn beentjes op en maakt hij zwembewegingen. Tja klein lijken pasgeborenen ineens weer he, vergeleken bij onze grote baby's. Wij waren zondag op kraamvisite bij een vriendin, en ik was helemaal verbaasd dat hun meiske zo licht was en dat het hoofdje nog zo goed ondersteund moest worden. Lijkt alweer zo lang geleden voor ons. Ik vind pasgeborenen heel schattig, maar ik wil minimaal een jaar wachten voordat we er weer voor gaan (dat raden ze aan na een keizersnede) en laten we eerst maar eens een ander huis vinden. In dit huis kunnen we geen tweede kindje kwijt, want het is nu al schipperen met de ruimte. @runner: Fijn dat Ruben langzaamaan weer opknapt! @Marjanne: Fijn dat jullie lekker hebben gegeten gisteren en dat Tedje zich zo goed heeft gedragen! Succes met afbouwen van de flessen! @daphne78: Sterkte met de migraine, hopelijk is het alweer een beetje gezakt! @kristel: *Wenniepenny haalt haar vingers weer uit haar oren* Zo dat lucht op he, even uitrazen. Wat irritant dat ze je bij het cb zo laten emmeren! Gedraagt Silke zich gewoon normaal, alert en gezond? Dan is er toch weinig reden om je zorgen te maken? Als ze suf en ziek zou zijn, is het een ander verhaal. Laat je niet gek maken! @Lisette28: Leuk dat Sofie de groentehapjes zo goed waardeert! Kan me voorstellen dat het even omschakelen is van lepel naar fles, ik merk bij Daan al dat van fles naar borst soms ook wel lastig is. Ik weet nu inmiddels dat ze dat bedoelen met 'tepel/speen-verwarring'. Groetjes, Wendy
zo zo moeders (Pendrag, Lisette etc ) Spannend hoor. Aan de ene kant zou ik ook wel willen, maar net als Wendy, zou niet weten waar ik een tweede kindje moet laten. Luxe probleem natuurlijk, want daar vinden we eventueel ook heus wel wat op en anders... er zijn genoeg kindjes heel gelukkig groot geworden met bij elkaar op de kamer slapen. Maar ik heb gewoon liever voor iedereen een eigen kamer. Na de vakantie gaan we maar eens kijken. Want dat ik een tweede zou willen staat vast (hopelijk is het ons ook gegund). Pendrag: laat je maar goed informeren over een helmpje. Hoe meer je weet, hoe beter je je keus kunt maken. En joepie, bijna vakantie. Vind een weekendje weg ook vakantie hoor. Wij gaan ook maar eens beginnen met groente, ben benieuwd. Vandaag wat geraspte appel gegeven, geen succes. Heeft het de hele middag nog wat op zitten geven. Denk toch nog een beetje te zuur. Potje ging wel weer prima. Ach zo langzaam aan wennen ze er wel aan. Bab: HOERA tantjes! bijtring in de vriezer is idd niet goed, koelkast is prima. Vriezer is te koud, kunnen ze blaren van krijgen net als met brandwonden. Of t lipje blijft er aan plakken en trekken ze t stuk. Lisette: leuk he dat draaien. Ze wordt echt met de dag beweeglijker. Draait nu ook om d'r as. En schijft lekker achteruit over de vloer. Telt dit nu ook als tijgeren of is dat pas als ze echt bewust vooruit gaan?
@Wenniepenny: heerlijk zo'n schaterend kind. @Lente: leuk, huizenspeurtocht! Spannend altijd. Klinkt ook als aparte bewegingen, die van je moppie. Haha, hele eigen manier van tijgeren. Tuurlijk telt dat! Poeh, vandaag op mn werk afgesproken een training te gaan doen. Hele leuke uitgezocht en ook meteen aangevraagd. Stond nog bij dat de cursustijden van 9 tot 5 waren. Niet dus. Kijk vanavond op de site van het trainingsbureau, is het 3 keer 2 dagen met overnachting. Zie ik in een periode van 3 maanden Jarissa gewoon 6 dagen en 3 nachten niet! Echt erg. Dit zijn wel de momenten dat mn werk botst met het moederschap. Kom ik tot nu toe maar heel weinig tegen maar dit is wel zo'n moment!
Hoi allemaal.. Wat hebben jullie veel geschreven! Leuk! Bedankt voor de tip! Heb snel de bijtringen uit de vriezer gehaald. Hij heeft ze gelukkig nog niet gebruikt. Wist dat niet maar ben blij met jullie raadgeving! Zijn tandjes zijn maar miniscuul hoor! Het zijn 2 witte gekartelde streepjes in zijn onderkaak...ze zijn wel door het tandvlees heen. Hij heeft er geen last van (gehad). Iemand enig idee hoe lang het nu duurt voor ze helemaal "groot" zijn? @Kristel: Arme Silke! Wat een gedoe met dat wegen. Ik zou ook niet meer zo vaak gaan en anders gewoon je HA bellen en vragen wat gebruikelijk is..Dan heb je iig duidelijkheid. @Cellie en Pendrag: Fijne vakantie alvast! @Wenniepenny: succes met de fruithap! Dat is pas echt genieten! Vandaag is hier de fysio geweest en Luuk deed geweldig zijn best! Wat een lekker ding is het toch (hahah zegt elke mama). De fysio heeft ook mogen genieten van zijn geweldige schaterlach en ze had tranen in haar ogen. Vanavond heb ik ook een hele tijd zo gelachen met hem. Hij bleef er bijna in, zo hard moest hij schaterlachen! Daarna lekker in bed en meteen in slaap gevallen. Slaapt hier dus van 18.15 tot 7.30 uur! Heerlijk! Heb vandaag zijn flesschema eens aangepast vwb hoeveelheid en hij heeft vanavond bijna 1/2 potje broccoli met kalkoen op! (dus Daphne de aanhouder wint. Alleen vanmorgen discussie met hem met t fruithapje....en ja hoor...hij en de wipstoel zaten helemaal onder! Sloeg weer de lepel uit mijn hand! Volgende keer bind ik hem vast hahahaha! T is echt een klein gebakje... Ben vandaag bij mijn vriendin op visite geweest...haar kleintje is geopereerd aan zijn hartafwijking en is weer thuis! Zag er supergoed uit en is een heel ander, levendig mannetje geworden. Luuk en hij scheelde altijd zo`n kilo maar nu is het nog maar 700 gram. Hij gaat Luuk inhalen denk ik! Liefs, Babette
Klinkt goed Bab. Fijn dat Luuk zich weer beter voelt en jullie heerlijk kunnen genieten. Ook fijn dat het goed gaat met z'n vriendje. Wat een opluchting zal dat zijn voor zijn ouders.
@Pendrag: Ja mijn vriendin is erg opgelucht nu hij weer thuis is! Wel een ingrijpende gebeurtenis hoor! Niet alleen het ernstig ziek zijn van je eigen kind maar ook de gehele IC afdeling. Ze heeft in die periode dat hij daar lag 2 kindjes dood zien gaan die naast hem lagen....Oh bah moet je toch niet aan denken! Ze heeft het er ook steeds nog erg moeilijk mee..Sneu, maar gelukkig doet haar kleintje het prima.. Heb je al wat meer info kunnen vinden vwb het helmpje?
hey hey Als eerste over het cb, meiden volg je gevoel. Onze kraamhulp, verloskundige echt iedereen zegt het! Luister er niet te veel naar want je wordt er gek van. Zoals men zegt ieder kindje doet zijn eigen ontwikkeling op zijn manier. Rik wilde van 3 maanden graag staan, mocht niet ivm zijn beentjes als hij wil staan staat hij. Hij zit vanaf 5maanden, dat zou veel te vroeg zijn, als hij zelf kan zitten dan zit hij. Hij brabbelt bijna niet, ja ook dat zou weer wat zijn. Ja daaaaaaagg. rik doet het op zijn eigen manier. is tevreden, gewoon een heerlijk manneke (van bijna 10 kilo....oeps) dus hij doet het gewoon op zijn manier! Meiden volg je gevoel en als je advies nodig hebt ivm hapjes etc dan zou ik het bij het cb vragen, althans doe ik. Rik zit sinds 2 weken ook in de buggy inzet, vind het heerlijk. In de bak lag hij allang nietmeer, als we hem mee namen altidj in de maxicosi, maar ja dan kijkt hij alleen naar mama en papa en die ziet hij heel de dag al, dus in de buggy vind hij heerlijk! vanaf volgende week begint babyzwemmen weer, leuk man. Nu gaan we vrij zwemmen maar baby zwemmen is toch leuker, liedjes zingen en kijken wat er uit te halen valt! toedeledoki liefs fredje
Haai allemaal , zo dat was ff veel bijlezen ..schaterende en tandjes krijgende baby`s heerlijk Wij zijn nog op het laatste moment met de caravan (die we pas gekocht hebben) naar Spanje gereden ..Fleur heeft het super gedaan heel die 1400 km pffff wel een eind hoor ..maar heerlijk weer daar , en de zee vond ze helemaal toppie Fleur heeft 2 tandjes en de hele dag vrolijk (als ze niet slaapt want dat doet ze ook nog erg veel ..3,5 fles en groente (op fruit gaat ze spugen dus dat laten we even) verder kruipt fleur op haar rug hahahaha voetjes op de grond en naar achtern schuiven op haar buik gooit ze haar kontje omhoog en wil ze haar knietjes eronder schuiven ...pffff de tijd gaat te snel hoor fotootje van fleur en 1 van mij met mijn korte koppie (al lang gegeleden beloofd)