hij was om 07.00 aan het gillen. maar dat was niet van de honger maar omdat ie op zijn buik was beland. hoe enthousiast ik gister was, hoe meer ik zat te balen vanmorgen. hahaha heb hem bij mij in bed gelegd en nog 1,5 uur geslapen. het weer was hier ook super! zijn wezen wandelen in wassenaar, bij zo'n groot landgoed. mooie tuinen hebben ze daar! morgen een bakkie doen bij de neef van mijn vriend, binnen nu en 4 weken hebben zij ook een kleintje. en dan willen we smiddags eventjes naar het strand als er niet teveel wind staat.
hier was het weer lekker, ben naar het strand geweest, lekker biertjes gedronken, mmmmmmm... Sofie bleef thuis met papa. vandaag eerste peer op,mmmmmmm. weer druk, later meer, groetjes Lisette
@runner: Dan heeft ie het nog redelijk lang volgehouden toch hè! Kian komt ook vaak nog even naast mij doezelen Hij slaapt trouwens op zn rug, zij, buik, iedere keer ligt ie weer anders Lijkt toch ook op mama @Lisette: Lekker hè met mooi weer een paar biertjes drinken! Hou ik ook wel van hoor! Of net als vorig weekend ik aan de rosé Zo de slaapkamer van Shirin en Yasmin is zo goed als klaar! Ze krijgen van oma nog ieder een poster en wat vlindertjes om op te hangen en dan issie toppie! Als die ook hangen zal ik een foto plaatsen Was wel hard zwoegen om het af te krijgen pffffffffffffffffff...
judith, ik ben benieuwd naar de foto's! hoe vinden de meiden het samen op een kamer? of deden ze dat al? ruben lag klem vanmorgen.... kon niet ver genoeg draaien om op zijn buik te gaan liggen, hij hing scheef tegen de zijkant aan met zijn armpje door de spijltjes heen. kon me wel voorstellen dat dat niet lekker zou slapen, hihi. meestal hoor ik de kleine wel rond een uur of 07,00 vaak valt ie wel weer in slaap of ligt ie nog te spelen als ik rond 08.00 zijn kamer binnenkom. ben helemaal blij dat ie het niet meteen op z'n brullen zet als ie wakker word!
Vannacht wordt de eerste nacht samen Yasmin ging een half uur eerder naar bed dan Shirin en tot nu toe is het rustig bij ze Kian ligt ook vaak met zn benen door de spijlen, hahaha, maar na lang wurmen krijgt ie ze ook meestal weer los En vaak BOING met zn hoofd tegen de spijlen als ie weer es omdraait..maar ook daar wordt ie niet echt wakker van Zit ik te posten, veranderd de kleur ineens van het forum! Wel leuke kleurtjes trouwens
oh, ik zeg net tegen deb dat ik pijn in mijn ogen krijg hiervan! spannend hoor zo saampies op 1 kamer. als je morgen herrie en kabaal hoort dan weet je waar je moet wezen. ik had vroeger altijd ruzie met mijn zusje toen we samen sliepen. van mij moest het pikkedonker zijn (nog steeds) en mijn zusje had graag de deur open. denk dat ik in die tijd wel honderdtachtigmiljoen keer mijn bed uit ben gegaan om de deur weer dicht te doen, hahahaha.
Zo moet wel ff wennen aan de nieuwe kleurtjes. Schrok net toen ik hier naar toe ging, mijn vertrouwde zw. pag.. waar is die gebleven hihihihi. Sam was vanacht weer een nachtje weg en die was dus van streek vandaag. Nu is het geloof ik even gedaan met de bruiloften in onze families. Ze is vandaag samen met mijn vader in bad geweest samen met mijn nichtje en dat was volgens mijn ouders goed bevallen. Sam was helemaal ontspannen. Hier thuis kan dat bijna niet omdat ik het niet red als ik alleen ben. Dan heb ik Mark echt nodig om Sam in bad te krijgen. Vandaag was het lastig met eten, Sam had besloten dat ze echt geen bloemkool wilde, en ze wilde daarna eigenlijk ook geen ander eten meer. Gelukkis is ze nu lekker aan het slapen, lekker uitrusten en dat is wel even hard nodig. nou ik ga weer even weg... groetjes Daphne
Goedemiddag dames! De nacht is goed gegaan hoor hier met de 2 meiden Ze hebben als roosjes geslapen tot vanmorgen half 9
helemaal super judith! nu maar hopen dat ze dat volhouden, hihi ruben heeft het rollen nu helemaal door. als je m op zijn rug legt duurd het geen 3 sec. voordat ie op zijn buik ligt. probeerd af en toe ook zijn knietjes onder zijn lijfje te planten maar tot heden is dat nog niet gelukt.
Even een kort berichtje om te vertellen dat het fruithapje goed werd ontvangen door Daan. De eerste paar hapjes trok hij een vies gezicht, maar wat wil je als je tot dan toe alleen maar zoete moedermelk hebt gehad. Vooral van het besef dat hij samen met papa en mama aan het eten was - wij namen af en toe ook een hapje - werd hij superenthousiast. Hij was er gisteren nog niet helemaal van overtuigd of hij het wel lekker vond. Heeft het fruit overigens wel binnengehouden en niet uitgespuugd of naar buiten gewerkt met zijn tong. Vanmorgen nogmaals een fruithapje gegeven. Nu was er al iets van herkenning ("He, dit heb ik gisteren ook geproefd"). Barstte in lachen uit als mama een hapje nam en deed dan vervolgens zijn mond wagenwijd open om aan te geven dat hij ook wel weer wilde. Volgens mij vond hij het zelfs jammer toen het op was. Vraagje: geven jullie fruithapjes voor of na een voeding? Of gewoon ergens tussen de voedingen door? Morgen probeer ik weer bij te lezen. Groetjes, Wendy
Wat is hier gebeurd, hahaha. Dacht eerst dat ik op een verkeerde site terecht was gekomen. Wel even wennen hoor. Ziet er wel gezelliger uit, dan het grijs. Wendy: grappig he dat eerste gezicht van fruit. Zo ben je alleen vloeibaar uit borst of fles gewend en dan ineens stoppen ze een lepel in je mond... Ik geef haar tussendoor fruit. Meestal gaat ze na haar eerste fles weer slapen en als ze dan wakker wordt laat ik haar eerst even spelen en geef haar dan fruit. Varieert tussen de 2 a 1 uur voor de fles. Zelfde geldt voor 'avondeten'. Bab: ik doe nu ook maar flessen van 150 want ze dronk ze toch niet leeg en nu weer wel. Als ze straks hele borden gaat eten dan gaan we wel over op nr2 en 3 flessen. Moet zeggen, tot nu toe gaat alles wat we haar voorzetten er hartstikke goed in. Hopelijk blijft het zo goed gaan Daphne: hoe is het vandaag met Sam, weer bijgekomen? Judith: prinsesjes hebben goed geslapen, vonden ze het leuk hun eerste nachtje in de kamer. En lekker zeg 3 dagdelen - RUST! hahaha Gisteravond vonden we mevrouw ook op haar buik aan het voeteneind van haar ledikant en ook nog dwars... vandaar dat ze zo lag te piepen. Maar weer even goed gelegd en een lakentje strak over d'r slaapzak getrokken, kan ze zich niet meer omdraaien. Wat lekker trouwens dat sommige van jullie beebs bij jullie in bed in slaap vallen, gezellig! Heb het ook wel een gedaan, maar dan wil ze alleen maar spelen. Zit dan aan m'n haar en kussen te trekken en gaat alles behalve slapen. Zodra ik haar dan weer in haar eigen bed leg (mits ze moe is) gaat ze zo slapen. Jullie hebben 't zeker van begin al zo gedaan? Gisteren even wezen winkelen, maar eens nieuw ondergoed gekocht. Voel je je gelijk helemaal lekker als je nieuw mooi ondergoed aan hebt, hahaha. Nu alleen nog een nieuwe bikini, wil gewoon een normale zwarte, verder niets bijzonders. Is nog best lastig . Ga maar eens bij de Wehkamp kijken, daar hebben ze dat meestal wel. Fijn weekend nog verder!
fruit proberen we tussen de ochtendflessen te geven. Bijv. 8 uur 210cc+7 10 uur 1/3 potje fruithapje 12 uur 200cc +7 Groente halverwegen de avondfles. We willen het er uiteindelijk voor gaan doen maar ze heeft als ze erge honger en slaap heeft geen geduld voor groente.. Groetjes Lisette
@Wendy, Hier ook het fruit tussen fles 1 en 2, komt bij ons op 12 uur uit. Groente/warme maaltijd hier om 18uur @Lente, Sam was gisteren weer van slag hoor. Zooo moe. Echt een beetje zielig want ze houdt zichzelf wakker. Nu ligt ze in de box te slapen en we moeten haar zo wel wakker maken omdat we op kraamvisite gaan. En ze moet haar fles nog. Maar ja.. die geef ik denk ik wel tijdens kraamvisite. Dan kan ik Sam zo lang mogelijk laten liggen.
Ha meiden. Even wennen weer hoor. Paar dagen weggeweest en een compleet nieuwe lay out. Weekendje weg was verrukkelijk. Jarissa heeft het meest genoten van samen met mama in bad. Zwembad vond ze 2 van de 3 keer niets aan. Eng en te koud. Verder alles picobello in orde. Ze is zo lief en makkelijk, echt genieten. Altijd vrolijk. Vrijdag gezwommen, uiteten en in bad. Zaterdag uitgebreid ontbeten. Ik heb toen een hotstonemassage gehad. Super relaxed. Daarna met beide meiden winkelen in Enschede. Heb me leeggekocht. Kleren voor jongste dochter van Ron. Leuke spijkerbroek en 3 longsleeves. Voor Jarissa 2 longsleeves en een t-shirt van Lief! Vind ik normaal veel te duur maar vond dat het nu tijdens de vakantie wel kon voor een keer. Voor mezelf lekkere dagcreme en reinigingsspul. Voel nu, na 2 keer gebruiken, al verschil! Helaas is iets kopen voor Ron mislukt. Hij was te snel klaar met mountainbiken en kwam ons weer ophalen. O ja, heb nog wel wat mokken, pastaborden schaatjes gekocht. Haha, heeft hij ook nog wat. Vandaag naar Zoo Labyrinth geweest. Was ook leuk. Nog even gezwommen en onderweg nog ergens gestopt voor pannekoeken. Lekkere vakantie zo! Heb net wel bijgelezen maar heb helaas niet zoveel tijd om te reageren. Moet alles nog opruimen en natuurlijk wat wassen doordraaien. Jarissa gaat wel vanaf 6 maanden nr. 2 voeding krijgen. Ook als ze dan nog geen bijvoeding krijgt. Was advies van CB, maar ja dat neem ik altijd alleen voor kennisgeving aan. Maar dietiste van Friso gaf dit advies ook. Samenstelling past beter bij de leeftijd. Ook verzadigd nr. 2 sneller zodat je wat makkelijker op 3 flessen gaat uitkomen en dus meer ruimte hebt voor bijvoeding.
Het ziet er hier inderdaad wat vrolijker en lichter uit .... Ik lees dat iedereen lekker aan het oefenen is met fruit. Nou ik ook al een tijdje, maar er gaat niet veel in. Ach, ze is ook nog maar net 5 maanden dus heb nog even de tijd. Ik heb de afgelopen 2 avonden bij de laatste voeding rijstebloem pap gemengd met kunstvoeding en het ging er best goed in. Ze bleef echter toch nog een paar keer in de nacht komen. Eigenlijk was ik ook wel een beetje blij want vanwege de vervangende melk had ik van die volle borsten. Het geeft mij wel een bevestiging dat ze echt wel genoeg drinkt. Ik ben erg in dubio of ik mijn bv zal afbouwen. Het heeft voor en nadelen, maar durf de beslissing niet te nemen (als ik stop kan ik niet meer terug). Herkenbaar voor jullie?
Ha Pendrag, welkom terug. Klinkt als een super weekend zeg. Zijn jullie er al uit over eventueel een helmpje voor Jarissa? Goede tip trouwens over de voeding nr2. We hebben al een bus staan en dan gaan we straks gewoon over zodra de nr1 op is. Het eten gaat trouwens super, dus mooi de kans om idd 3 flessen te gaan proberen. Thanks!
@Lente: we groeien langzaam toe naar toch een helmpje. Ik ga deze week bellen met de ha dat we een verwijzing voor de kinderarts willen. Moeten nu toch vrij snel gaan beslissen. En ik zie geen enkele verbetering terwijl ze als ze wakker is heel veel op schoot zit en op haar buik ligt, om de druk maar van haar hoofd te houden. Ook ligt ze veel vaker op haar bolle kant. Voor mij gevoel had er dan al verbetering zichtbaar moeten zijn als dat spontaan zou gaan gebeuren. Maar ja, wij zijn natuurlijk ook maar leken. Aan de andere kant is onze ha de enige die tegen is. En haar mening is natuurlijk ook niet zaligmakend. @kristel: ik heb maar 2 weken geprobeerd bv te geven en dat is helaas niet gelukt. Ik kan je dus uit eigen ervaring geen advies/tip/raad geven. Wel hoor ik vaak van moeders die na een half jaar stoppen dat ze toch merken veel meer energie te krijgen en zich beter voelen. Maar wat je schrijft is helemaal waar. Je kunt niet meer terug. Probeer je hart te volgen, dan is iedere beslissing de goede. Welke dames hebben interesse in een lunch? Als we in september/oktober willen moeten we toch nu spijkers met koppen gaan slaan. Ik wil best weer het voortouw nemen om wat te organiseren. Alleen een heel dringend verzoek: wil je wel/niet mee, heb je een datum waarop je niet kunt of juist wel wilt: ZET HET IN MIJN PB! Het is echt geen doen om steeds pagina's terug te lezen wie ook al weer wat heeft gezet. Dus heb je interesse: even een pb'tje mijn kant op. Laat dan meteen even weten welke dag/data je perse niet kunt en wat eventueel je voorkeur is qua dag.
hey hey fruit vliegt er hier ook in, no problem. Ik geef het rond 2 uur, half drie. Avondpotje krijgt Rik als hij wakker wordt tussen 5 en 6 en hierna meteen zijn fles. Hij tvindt alles lekker behalve sperziebonen, daar trekt hij echt een HEEEEL vies gezicht bij. woensdag na cb ben benieuwd wat ze daar zeggen. Net lekker gewandeld, tussen de buien door. ik moet ook wennen aan de nieuwe layout, dacht dat ik fout zat hahahaha liefs fredje
Hoi, Hahah dacht dat ik de enige was die moest wennen aan de nieuwe "look". Het is echt even aanpassen! Ben het hele weekend druk geweest en vandaag weer gewerkt! Luuk gaat super op het moment. Erg vrolijk en aan het ontdekken! Groente en fruit eet hij erg goed. Gisteravond potje met spaghetti op, nou dat was huilen toen het op was. Vandaag weer naar het kdv geweest! Hij vindt het geweldig daar, ligt nu alleen uitgeteld in zijn bedje! Gisteren is een oude vriendin overleden. Ze was net zo oud als ik...29. 31 mei is ze mama geworden en na 5 dagen werd ze erg ziek. Ze hebben alles voor haar gedaan maar ze heeft de strijd op moeten geven! Wat verschrikkelijk he? Heb haar al een hele tijd niet meer gezien maar via Hyves kon ik de blogs volgens
hoi bab wat verschrikkelijk zeg, bah dat zoiets kan. Net mama en even oud als ik , ik krijg er rillingen van.