Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    oh bah bab, gecondoleerd.
    gedverderrie ben je net moeder....
    je leven zou op deze leeftijd net begonnen moeten zijn.
    he, kippenvel....
    waaraan is ze overleden als ik vragen mag?

2. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: wat een ontzettend K*T nieuws, getverderrie. Tranen springen in m'n ogen. Wat verschrikkelijk voor de nabestaanden.
    Wordt je weer even met je neus er op gedrukt dat je van elke dag moet genieten!
    Wel fijn in elk geval dat het zo fantastisch met Luuk gaat. Even heel iets anders Bab: voeg jij ook Nutriton toe aan de voeding van Luuk of houdt hij dat goed binnen? En aan een beetje drinken anders dan melk? Of werken de medicijnen goed?

Pendrag: ik zal je een pb-tje sturen met de dagen die ik in elk geval niet kan en nu al weet.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Jee Bab das ook erg zeg :( Krijg het er koud van!
    Fijn dat het beter gaat met Luuk!

Hier fruit tussen de flesvoeding door, meestal 's morgens.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, wat een naar bericht van die meid, en dan idd nog zo vreselijk jong! Ook al heb je een tijdje geen echt contact gehad, dan doet het nog wel pijn.

Over Sam, we zijn vandaag weer bij het cb geweest en de score:
    gewicht: 7070gr!
    Lengte: 66,5 cm!
    Hoofd: 42,9cm
    Ze zit dus nu in het groene gedeelte van de groeicurves, ze maakt alleen zelf nog geen curve, ze maakt een schuine steile lijn omhoog hihihihi.
    Wij mogen haar potjes van 8mnd geven, ook wij gaan van de week over naar voeding nr 2. Maar moeten wel op preventief hypo allergeen blijven. En we gaan brood geven. Sam heeft ook nog even gedemonstreerd hoe je moet omrollen van rug naar buik en 5min later van buik naar rug hihihihi. En zij bevestigde ook wel dat Sam het gewoon heel goed doet, en dat ze eigenlijk gewoon mee gaat met haar echte leeftijd. Super he!
    Over maandje weer terug.

Nou ik ga weer ff wat anders doen :D

Doei en tot latersss

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Wat een goed nieuws! Sam is echt een knapperd! En ze doet het inderdaad allemaal erg vlug. Hier wordt er weinig omgerold hoor..Meneer blijft heerlijk liggen. Behalve als alle omstandigheden goed zijn dan wil hij nog wel eens van zijn buik naar zijn rug rollen (vooral als de fysio er is;).

@Lente: Luuk krijgt idd Nutriton door zijn voeding! 3 schepjes per fles. Ook krijgt hij Ar voeding van Nutricia. Kun je "gewone" dranken ook verdikken met Nutriton? Hij krijgt nl wel Roosvicee Laxo te drinken en verslikt zich regelmatig. Dit ondanks de standenspeen...Hij drinkt alleen als hij echt dorst heeft! Moeilijk hoor, niemand die me er goed antwoord op kan geven hoe het straks gaat als hij minder melk krijgt...

Ik heb haar dus al een tijd niet gezien. Haar zus hield een blog bij op hyves. Wel knap om zoiets te schrijven in zo`n moeilijke tijd. Het meisje wat is overleden is/was een hele goede vriendin van een meisje die ik erg goed ken. Vroeger zaten we vaak samen in de kroeg....Jee wat erg he? Heb er al de hele dag buikpijn van... Moet je je voorstellen (nee, dat wil je eigenlijk helemaal niet...) een man die net papa is van een geweldig meisje...en dan na 5 dagen je vrouw in coma zien glijden om vervolgens na ruim 2 maanden vechten alsnog te overlijden....Bah, wat is het leven soms oneerlijk!
    Oh ja, ze is overleden aan heel veel complicaties voortkomend uit een dyslocatie van de aorta...Ze hadden al hele stukken darm weggehaald, stoma`s aangelegd etc. Meisje heeft echt alle medische zorg gehad die er bestaat maar helaas waren de bacterien sterker...

6. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Hi Bab, rot hoor. Zo jong. Je moet er idd niet aan denken wat verschrikkelijk het moet zijn. Heel oneerlijk.

Wij geven 2 schepjes (in 180cc) Nutriton in haar fles, maar soms komt de voeding ook nog wel eens een beetje op. Op het pak Nutriton staat dat je het ook door de potjes en dranken van Olvarit kunt doen. Wij geven haar soms wat diksap en omdat ze de dikke voeding met Nutriton is gewend zuigt ze ook te hard aan dat fles. Gebruik al een andere fles voor die drankjes zodat ze weet dat het geen melk is. Maar omdat het zo dun is, komt het ook weer snel naar boven. Ze spuugt het zo weer op. Schiet dus niet echt op.
    Dacht misschien heb jij er ervaring mee om nutriton er aan toe te voegen.

Van het weekend heeft ze 2 dagen geprakte banaan gehad, nou dat hebben we geweten. Ze heeft 2 dagen paar keer per dag ontzettend zitten persen en dan kwam er of niets uit of een heel klein, heel droog keuteltje (echt een losse keutel in d'r luier). Nu heeft ze zondag pruim/perzik gehad en ze heeft gisteren wel 5 luiers volgepoept. Even een inhaalslag. Maar geen geprakte banaan meer dus voorlopig.

Daphne: tjee die Sam groeit lekker hoor! Goed nieuws dat ze het doet volgens 'de boekjes'! Nou, jij mag het voortouw hier nemen met brood. Ben benieuwd haha.

Bij ons is sinds het weekend het nieuwste om als ze op haar buik ligt haar knieen onder haar kont te trekken (kruiphouding) en dan lekker te gaan wiebelen met die pamperkont. Zo schattig. Als ze zo doorgaat begint ze straks al met kruipen.
    (filmpje staat overigens op haar site)

Doei

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zit hier nu met een hele verdrietige Sam thuis. Nu slaapt ze gelukkig.

Vanochtend ging alles goed, ze was blij, vrolijk flink aan het babbelen.
    Ik heb haar de fles gegeven, ben toen zelf iets gaan eten en toen ben ik gaan douchen en heb Sam even op bed gelegd. Daar begon ze op een gegeven moment al hard te huilen. Na een tijdje was ik klaar en heb haar getroost (moest mezelf nog wel afdrogen maar ja....). Sam bij mij op bed gelegd zodat ik mezelf daar kon afdrogen en aankleden. En ze ws regelmatig aan het miemelen.
    Toen ben ik de was gaan doen, en heb Sam in de kinderwagenbak gelegd die boven ligt waardoor ze mij helemaal kon volgen. En echt vrolijk was ze al niet maar ja...

Rond half 1 heb ik haar een bakje gegeven met kwarkolino(?) die in die doos zat van de etos/felicitas. En tijdens het eten al kreeg ze bultjes (leken op insectenbeetjes). Maar het eten ging eigenlijk wel gewoon goed.
    Maar sinds daarna is het een grote ramp. Ze huilt zo hard, en veel! En Sam huilt eigenlijk nooit!
    Allemaal rode vlekjes in haar gezicht. Heb al twee ander soort poepluiers gehad hier (normaal was het dun en veel en nu was het echte poep)

Ik krijg ook het gevoel dat haar ene oor gezwollen is. Ze heeft geen koorts. En haar fles wilde ze ook niet meer. (ga ik straks gewoon nog een keer proberen). En het troosten was zooo moeilijk :( en uiteindelijk viel ze wel tegen mij aan in slaap, ik heb haar net in de box gelegd en daar ligt ze te slapen. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Betwijfel of het echt zin heeft om de huisarts te bellen (hou haar wel in de gaten hoor, kijk of ze nog ademt en zo :oops: ) en als ik de ha bel dan moet ik langskomen terwijl ze nu eindelijk even slaapt en dat heeft ze zo hard nodig!

pff krijg nu ook hoofdpijn, ben zooo moe :cry: Dit zijn de dingen waaraan ik merk dat ik nog echt niet de oude ben. (Overigens kreeg ik wel vandaag goed nieuws, ik krijg toch 100%zw uitkering ipv 70%, dus dat is wel een lekker extra'tje)

8. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bel anders vast de huisarts met wat je nu hebt geconstateerd en dan is hij/zij vast op de hoogte. En dat als het zo blijft je heel graag wilt langskomen. Weten ze er vast van.

Lijkt wel een alergische uitslag, misschien iets in de kwarkolino (ken het niet) waar ze niet tegen kan.

Veel succes en sterkte!
    X

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lente,
    Ik denk ook dat het een allergische reactie is op die stomme kwarkolino. Ik mocht van het cb yoghurt aanbieden dus ik dacht dat kwark dan ook zou mogen... en dit is een hapje voor kindjes vanaf 6mnd, dus ik dacht dat het wel zou kunnen.
    Nu heb ik haar net wakker gemaakt om de fles te geven, die heeft ze helemaal op. En de rode vlekken zijn weg en ze ligt nu weer lekker te babbelen in de box.
    Ik ga nu ook weer stoppen met de nutrix, misschien dat dat ook niet zo handig is. Lijkt dat haar poep daardoor steviger word en misschien verstopt het wel, en dat in combinatie met een allergische reactie.... denk dat dat het probleem vandaag was. Maar pff wat ben ik moe ineens.

Ben toen straks ook gebeld door het Radboud en Sam moet op 3 september om 13 uur bij de neonatoloog zijn en dan moet ze ook naar een logopediste en naar de fysio. Dit doen ze met alle prematuurtjes die voor 32 weken geboren zijn.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat een akelig nieuws zeg, bah, word er helemaal koud en naar van.

@Daphne: heerlijk dat Sam zo goed groeit en ontwikkelt. Rot dat ze zo moest huilen. Hopelijk is zij weer snel vrolijk en ben jij er na een nacht slapen ook weer helemaal!

Pfff, ik ben moe. Vandaag wat langer doorgewerkt en werk meegenomen naar huis. Morgen thuis ipv donderdag dus tijdens de dutjes van Jarissa kan ik hopelijk toch nog wat werken. Morgen ook de mevrouw van Felicitas (eindelijk!) op bezoek. Ben benieuwd. Donderdag ontbijt op kantoor. Ach, ook niet verkeerd. Nu even eten. Kom later nog wel even langs!

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    daphne, beter dat de rode bultjes nu alweer zijn verdwenen en ze er gaan last meer van lijkt te hebben.
    vervelend hoor zo'n huil dagje!
    verder qua groei doet je meid het lekker zeg!

pendrag, klinkt niet als een vrije dag. ;)
    als je tussen de slaapjes door moet werken....

lente, mooi he die wiebbel kontjes. :)
    banaan geef ik ook maar 1 keer per week. net als appel dat stopt ook.

hier gaat het ook lekker.
    komen weer tandjes aan!
    2 witte dracula puntjes, hihi.

zaterdag zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd.
    iemand misschien nog ideeen voor een kado?
    we gaan s'avonds lekker met z'n 7en uit eten, weet alleen nog niet wat ik met ruben moet doen, mijn schoonmoeder heeft er geen tijd voor. mooi, weet ik bij wie we de volgende keer niet meer hoeven te zijn....
    breng hem denk ik even bij de buren van mijn ouders, daar ga ik nl morgen even een uurtje oppassen. voor wat hoort wat toch? :) hahaha, het valt altijd te proberen. ;)

sinds ruben geboren is zijn er in de flat nog 3 andere beebs geboren.
    gister weer een jongetje: Joïs. (vind het nou niet zo'n leuke naam.)
    verder is er hier op de de gallerij 1 zwanger.
    3 vriendinnen en 1 nicht.
    je zou bijna denken dat de hormonen uit de lucht komen vallen, whahaha!

12. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: arme Sam! Hopelijk blijven de bultjes weg! Kan idd een allergische reactie zijn, misschien had ze er wel buikpijn bij? Fijn dat je volledige uitkering krijgt! Is altijd meegenomen he?

@Runner: Krijgt hij nog meer tandjes? Waar komen ze door? Gezellig al die dikke buiken om je heen he?

@Lente: Ik kan het eens proberen met de Nutriton...Mijn schoonmoeder heeft vandaag opgepast en had Luuk Roosvicee Laxo gegeven. Dit was dus gewoon aangemaakt met water....Gaat ze hem daarna laten "vliegen"...Je snapt het wel, alles onder gespuugd incl haar haren! Tja dat ze dat nu nog niet door heeft. Wordt er wel een beetje moedeloos van! Arme Luuk! Heeft ie moeten spugen omdat zij zo deed!
    Goede tip van die banaan! Heb er nooit bij nagedacht! Luuk vindt het heerlijk maar heeft ook enorme dikke keutels...Echt sneu! Ga morgen maar eens pruimen geven! Kijken of het werkt!

Heb zaterdag een nieuwe staafmixer gekocht! Echt geweldig ding! Heb hem vandaag vers eten gegeven! Hij vond het heerlijk, en ik was trots;)

13. kristel

kristel Niet meer actief

@Bab: wat akelig nieuws zeg. Ookal had je weinig contact met haar, dan grijpt je dat nog steeds aan. Bij zulke gebeurtenissen realiseer je pas wat je zelf allemaal voor moois in huis hebt.

@Daphne: wel vreemd die bultjes. Hopelijk komt het niet vaker voor. Maar het klinkt inderdaad als een allergische reactie.

Zelf heb ik vandaag ook niet zo'n toffe dag gehad. Vandaag heb ik gewerkt, maar kreeg tussen de middag te horen dat mijn opa was overleden. De man was 88 jaar en het ging al een tijdje niet zo goed met hem, maar toch ... een afscheid. Ik heb het vooral moeilijk er mee, omdat het de vader van mijn vader is en mijn vader is 4 jaar geleden 4 dagen na de bevalling van mijn eerste zoontje overleden, iets waar ik het nog steeds wel moeilijk mee heb. En met zijn overlijden moet ik daar erg veel aan denken. :cry:

Mijn bv was vandaag ook niet veel soeps, dan misschien toch maar stoppen...

14. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Daphne: wat fijn dat Sam weer de oude is, fjoe.
    En een logopediste voor zo'n kleintje? nou ja het zal wel haha

Pedrag: drukke week zo te lezen. Volhouden, bijna weekend ;)

Bab: tja dat vliegen moet je ook niet doen met die kleintjes als ze net gegeten/gedronken hebben, hihi. Niet leuk voor Luuk, maar had het gezicht van je schoonmoeder wel eens willen zien :). Voordeel; ze is het gelijk afgeleerd!

15. kristel

kristel Niet meer actief

Effe over die bananen. Het is een fabeltje dat bananen altijd stoppen. Het ligt er namelijk aan hoe rijp ze zijn. Rijpe bananen zijn namelijk juist erg laxerend, groene bananen werken verstoppend. Handig om te weten.

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    kristel, gecondoleerd met het verlies van je opa.

bab, ruben zijn hoektandjes aan de bovenkant komen nu door.
    straks hebben we onze eigen dracula in huis, gnagna.
    zo, das niet al te snugger van je schoonloeder!
    zou ze het nu een keer afgeleerd zijn?
    of is ze een beetje hard leers?
    super ook dat de kleine jou eigen gemaakte prakkie lekker vond!
    zal ruben in de gaten hebben dat ik niet goed kan koken? hahaha elke keer als ik wat zelf gemaakt heb eindigen we toch weer op een potje. eigenlijk moet ik daar ook niet meer in trappen. en voorlopig geen potjes meer op tafel zetten...

onze oude buuf kan niet oppassen zaterdag, dan vieren ze een verjaardag.
    nu gaat mijn zusje het aan haar schoonmoeder vragen, hihi.
    laatste kans, anders moet ik hem maar meenemen en hopen op het beste. ;(

17. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Kristel, het zit je niet mee. Kan me voorstellen dat het heel emotioneel is. Veel sterkte *knuf*

PS bedankt voor reactie op de bananen, had geen idee. Proberen we het nog eens een keer met een lekkere rijpe banaan.

18. kristel

kristel Niet meer actief

@runner: dat is wel anders dan mijn tandloze dochter. Maar ook zonder tanden kan ze al wat: hard op mijn tepel bijten en dan de andere kant op kijken (AUW).Heb je bij het restaurant geinformeerd of er misschien een ruimte is waar je een campingbedje kan opmaken. Het is wat gedoe, maar dat hebben wij ook al eens gedaan en dat ging best goed.

19. kristel

kristel Niet meer actief

Tja, wel handig, want babies vinden bananen vaak wel erg lekker. Ik heb tot nu toe een paar keer banaan gegeven (rijpe) en geen enkel probleem gehad met de ontlasting, maar ze eet dan ook niet zo veel.

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    kristel, idd AUW! ik werd dat geruk aan mijn tepel ook zat.
    petje af voor jou dat je nog steeds volledige bv geeft!
    zal morgen meteen even vragen waar we gaan eten.
    informeren kan nooit kwaad, nietwaar? ;)

Deel Deze Pagina