Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    We zijn met de aanbevelingen uit het boekje gestart vanaf 2 maart, de dag waarop we het boekje te leen kregen van het cb. Dit naar aanleiding van mijn vraag of we Daan mogen inbakeren als hij zichzelf - en ons - uit zijn slaap houdt doordat hij zo onrustig is. Inbakeren mag, maar de mevrouw van het cb adviseerde ons om eerst de aanbevelingen uit het 'Regelmaat'-boekje te volgen. En sinds we dat doen is inbakeren nog niet nodig geweest omdat Daan veel rustiger en langer slaapt. Kleine veranderingen, groot plezier.

De eerste dagen was het wel moeilijk om Daan langer te laten huilen, want omdat hij uitgeruster was doordat hij beter slaapt kwamen de protesten soms echt uit zijn tenen en schreeuwde hij af en toe het hele huis bij elkaar. Dat staat ook in het boekje dus daar kun je jezelf tegen wapenen. De kookwekker was voor mij een grote hulp, daarmee bleek dat Daan veel minder lang huilde dan wij dachten.

Groetjes, Wendy

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tx voor je snelle reactie Wenniepenny!

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Pendrag: Dapper van je hoor, dat je probeert om niet op iedere kik van Jarissa te reageren en eerst even aan te kijken hoe en hoelang ze blijft huilen. Dat is heel moeilijk, weet ik inmiddels uit ervaring. Maar fijn dat het lijkt te werken!

Maisy is helaas definitief van de zwangerschapspagina af. Een aantal mede-forummers zijn door de beheerders van zwangerschapspagina.nl geblockt omdat er de afgelopen tijd wat mensen op het forum zijn lastiggevallen en getreiterd door anderen. Het is niet leuk om zulke maatregelen te moeten nemen, maar hopelijk wordt hiermee de rust op het forum weer hersteld.

Groetjes, Wendy

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heel jammer van maisy. Maar het moet hier inderdaad wel een gezellig forum blijven! Zonder getreiter of gezeur onderling. Wel apart dat dit zo langs je heen kan gaan. Ik zit hier toch heel regelmatig en heb op 1 incident na, eigenlijk niets gemerkt.

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaal!

Wat leuk dat we hier weer verder kunnen kletsen..Ik wist helemaal niet dat er ook een forum voor de mama`s is.
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat op de gebruikelijke babykwaaltjes na.

Luuk is vandaag 6 weken en begint al echt een persoontje te worden. Kan zichzelf ook al heel zielig vinden..Heb wat getobt met de voeding. Hij spuugde heel veel en had erge buikkrampjes. Eerst alleen nutriton aan de voeding toegevoegd maar daar kreeg hij erge diarree van. Inmiddels krijgt hij Omneo met nutriton en dat werkt erg goed! Geen krampjes meer en weinig spugen! Wel veel poepbroeken maar geen dunne diarree meer gelukkig! Hij krijgt nu 7 x 120 cc, moet hem om 23.00 uur wel wakker maken meestal maar als ik dat niet doe dan komt hij snachts 2x en dat is ook niet de bedoeling..Zijn schema is nu 5.00 /8.00 / 11.00/14.00/17.00/20.00/23.00 uur en dat is prima te doen..Heb wel het idee dat hij snachts nog tijdje gaat komen..

Sinds hij 4 weken is krijgt hij ook fysio. Hij heeft klem gelegen in mijn baarmoeder en daardoor verkorte en verdikte nekspier aan linkerkant. Is onder behandelin van kinderarts gekomen, gaat wss 2 jaar duren..

Luuk weegt nu zo`n 8,5 pond en is 53 cm lang...Groeit als kool dus!

Groetjes, Bab

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Wenniepenny; lees ik het nou verkeerd of mis ik wat....is Maisy geblockt van het forum?

Ik heb alleen het eea op het januari forum gelezen, verders heb ik niets van enige onrust opgemerkt... :(:

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mooi schema Bab. En wat een kanjer zeg! Ben benieuwd wat Jarissa volgende week weegt. Dan is ze een maand oud, zou ze dan al 4 kilo zijn?

We zijn nu bezig met tweede poging om in slaap te vallen in haar eigen wiegje. Volume van de babyfoon staat op z'n zachtst. Ze heeft net ruim 6 minuten behoorlijk gehuild. Ben haar even wezen troosten maar haar wel laten liggen. Ze is in slaap gevallen waar ik bij zat (binnen 5 minuten) en slaapt nu nog! Dit kost mij echt een jaar van mn leven, om haar zo te laten huilen, maar ik heb echt het gevoel dat dit voor haar wel goed is. Ze was net alweer het rustige meisje dat ik van voor de krampjes kende. Veel beter dan het onrustige van de afgelopen dagen.

Heerlijk hoor zo'n forum, waar je ervaringen kunt delen en even je hart kunt luchten! Ik haal er toch veel nuttige tips vanaf.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    We zijn nu 10 minuten verder en Jarissa slaapt zeker al 5 minuten!

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Bab28: Wat leuk om weer wat van je te lezen! Hoe gaat het met herstellen van de keizersnede? Hier gaat het zeer voorspoedig, ik loop weer als een kievit en ga elke dag een stuk wandelen met Daan in de wagen. Ik heb geen pijn meer en ben alweer bijna twee weken paracetamol-vrij.
    Sterkte met de voedings- en fysio-perikelen met Luuk!

@Cellie: Ik kan om privacyredenen niet teveel uitweiden over wat er voorgevallen is, maar Maisy is inderdaad één van de geblockte personen. En we - de moderators - hebben bewust vermeden om openlijk op het forum te communiceren over de voorvallen, want waarom zou je slapende honden wakker maken en daardoor wellicht nog meer onrust creëren? Het moet wel leuk blijven.

@Pendrag: Succes en sterkte met het introduceren van de regelmaat! Trek maar een grote doos met geduld en moederliefde open, dan lukt het wel.

Groetjes, Wendy

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hey lieve dames,

we zijn nu helemaal compleet!

Iedereen alsnog van harte gefeliciteerd!

ik hoop dat jullie net zo hard genieten als wij ;)

Behalve slaapgebrek en vreselijke last van de hechtingen gaat het langzaam aan steeds beter met me!

Tot gauw
    en een kusje van Yara

11. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Heb nog wat nieuwe fototjes van Harco toegevoegd aan mijn album.

Vandaag zijn ze gestart met hem van het flesje te leren drinken, dat gaat niet slecht heeft voor zijn eerste keer 25cc gedronken en niet gebraakt wat hij tekort komt krijgt hij bij via zijn sonde, alles ziet er heel goed uit en volgens de kinderarts zou hij eens vlugger thuis kunnen zijn dan we denken.

Het is een echte schat van een ventje en we zullen heel blij zijn als hij in zijn eigen bedje bij ons thuis zal slapen.

12. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Haaa hier zitten jullie dus, ik was jullie al kwijt :D

Hier gaat alles goed, ik doe tegenwoordig Norman in de avond in bad, dan slaapt ie lekker in de avond, is wel fijn. Doen jullie dat ook?
    Sinds 5 dagen slaapt hij s'nachts ook 5 a 6 uur door, nou mij hoor je niet klagen. Trouwens ideaal de borstvoeding, ik vind het jammer dat ik het bij mijn andere zonen het niet hebt volgehouden.
    Norman is wel verkouden, zielig maar ja zo bouwt hij weerstand op

Gr Morgaine

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: als Jarissa goed drinkt dan zal ze ook hard gaan groeien! Althans zo gaat het met Luuk! Hij was 5,5 pond bij geboorte, en nu 6 wkn later dus al 8,5! Het wordt een kleine speklap hahaha!

@Wenniepenny: Met mijn herstel gaat het ook prima! Heb helemaal nergens last meer van (ook erg weinig gehad) en vanaf nu mag ik weer legaal stofzuigen etc..Fijn dat het bij jou ook zo voorspoedig gaat! Moet 26e terug naar gyn. Mijn vriendin is 6 jan met k.snee bevallen en heeft nacontrole al gehad..geen pretje! Gaan met eendenbek kijken hoe de inwendige toestand is etc etc..bah, wil er niet aan denken zeg! Denk je alles gehad te hebben komt dat ook nog keer..

Wat vervelend dat jullie kleintjes niet makkelijk willen slapen. Kost veel energie he? Luuk is gelukkig erg gemakkelijk en ik kan tegenwoordig al aan zijn huiltjes horen in welke bui hij is en wat er aan de hand is.
    Hij kan zich trouwens al prima vermaken in de wipstoel, ligt dan al hele tijd naar het muziekmobiel te kijken. En lachen kan hij ook al sinds 1,5 week..is echt zo vertederend!

14. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Heb nieuwe foto`s in mijn album geplaatst!

Groetjes, bab

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik mis Maisy vreselijk hier :( Maar goed dat we nu aan de msn gegaan zijn :p dus hoef haar niet te missen!

Ik moet morgen naar de gyn voor nacontrole. Zijn er al meer die de nacontrole al gehad hebben? Hmmm...zal trouwens niet denk ik hè.. Ik ben nog net in januari bevallen dus de meesten hier later dan ik..denk ik? Nouja iig, ik snap het echte nut van de nacontrole niet echt eigenlijk. Ik had 2 hechtingen waar ik echt totally nix geen last van heb gehad, dus daar hoef ik geen check-up, dus ja..waarvoor dan eigenlijk wel hè...

Ow Bab, jij mss ook een nacontrole? Onze kids zijn even oud precies hè, das waar :D

16. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Zo heb jullie weer gevonden ik moet nog wel even bijlezen.

Jurek doet het werkelijk fantastisch hij slaapt nu al de derde nacht door heerlijk gewoon.
    Hij krijgt de laatste voeding om 11:00 en dan pas weer om 6:00.
    Met mij gaat het ook weer redelijk.

Ik heb ook weer nieuwe foto's geplaatst van Jurek

Groetjes Erna

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0

ha ha, die van mij ook :) grapjas, maar even wachten.

@ liefje, is Harco te vroeg geboren?
    Marije was bijna 5 weken te vroeg. ze heeft 2 weken in ht ziekenhuis gelegen. Ze had daarvan ook 12 dgn sonde voeding en opeens had ze had door dat ze zelf kon drinken. Hupsakee zo der fles leeg. (ze had der sonde ondertussen al 11 keer eruitgetrokken)en toen ze dat 2dgn vol hield mocht ze mee naar huis :)
    En dat was echt super, je kleine meid zo ineens mee naar huis.

@ Harco, zet hem op, laat maar zien hoe goed je kan drinken, mag je lekker met papa en mama mee naar huis.

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    jeetje pendrag, doe je rustig aan?
    en dan denk je dat je het ergste al achter de rug hebt....

ruben heeft gister ook voor het eerst een flesje gehad.
    ging helemaal super!
    na 125 ml had ie nog niet genoeg dus heb ik 'm maar weer even aangelegd.
    is zeker voor herhaling vatbaar,
    binnenkort maar weer eens uit eten saampies, hahaha.

het weer werkt vandaag gelukkig ook weer mee.
    strakies maar lekker richting strand wandelen, heerlijk!
    terasje pakken, hihi.

iemand enig idee wanner je weer in bad mag?
    mij is (weer) verteld met 6 weken maarja dat werd ook gezegt met kolven, sexen, douchen met de kleine en in de draagzak....
    klopt ook niet helemaal.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: echt rustig aan doen zit er niet in hoor. Ben veel te blij dat ik weer wat kan. Doe een beetje huishouden en maak iedere dag een wandeling van anderhalf tot twee uur. Vanmiddag zorgt mn vriend voor Jarissa, kan mn paarden zelf verzorgen. Heerlijk vooruitzicht.

20. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    *Jodi: Harco is niet te vroeg geboren, maar is wat ze noemen een dysmatuur, te klein voor het aantal weken zwangerschap, ik was namelijk 40w3d, ergens is hij gestopt met groeien, de echte oorzaak weten ze niet.
    Omdat deze kindjes regelmatig last hebben van te laag suikergehalte, hebben ze hem een sonde gestoken om eten te geven en suiker bij te geven, we zijn nu twee weken laten en nu is hij ondertussen 2440gram (bij geboorte 1960gram) en begint al goed zelf van het flesje te drinken, de kinderarts zei dat hij waarschijnlijk vlug naar huis zal mogen.
    Het word voor mij ook wel heel zwaar om altijd over en weer naar het ziekenhuis te gaan daar ik tussenin nog melk afkolf voor hem en ik s'nachts daarvoor opsta.

We troosten ons met het feit dat hij waarschijnlijk ergens in de loop van volgende week naar huis zal mogen en in zijn eigen bedje kan slapen.

Deel Deze Pagina