Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: vergat nog wat. Ik had Nutricia gebeld en Nutriton kun je overal gewoon aan toevoegen. Dus ook aan diksap, potjes fruit/groente etc. Het is zelf even kijken hoeveel nodig is. Ben er wel blij mee, want het diksap komt hier zo weer eruit.

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hier 2 dagen bananenpotje, en 2 dagen keutels, hihi. wij wachten nu weer even met banaan. bruine bonen blijft favoriet. ga dit weekend staafmixer kopen.

Kristel, gecondoleerd, veel sterke meid...

Ben vandaag naar Blijdorp geweest, supergezellig maar ben helemaal kapot, dn merk ik dat ik nog niet 100% de oude ben.

Groetjes Lisette

3. kristel

kristel Niet meer actief

@Daphne, je hebt wel gelijk hoor. Ik zou er ook niet van houden als iemand achter mijn rug om mijn kind iets anders zou geven dan ik had voorgedragen.

@Fredje: Die van mij is nu ook 10 kilo, maar dan heb ik het over mijn middelste zoontje van ruim 2 :p . Wat een verschil zeg tussen die lichtgewichte dwergjes en die stevige reuzen. Maar een heel potje van 6 maanden, dat is echt veel. Moet je dat maar eens op een bordje doen, dan sta je er versteld van hoeveel dat is.

@Bab: heel herkenbaar met je vader. Ik zat de laatste dagen te bedenken hoe mijn opa vroeger met mij omging en dan bedenk ik ineens, tja zo had ik mijn vader willen zien met mijn kinderen. Ik ben ook verder niet verdrietig dat mijn opa nu dood is, 88 jaar is een mooie leeftijd, maar het doet me wel pijn dat hij zo oud is geworden en mijn vader slechts 56. Het klinkt misschien vreemd maar dat geeft me een oneerlijk gevoel. Ik heb ook nog vaak moeite met het feit dat ik de 3e dag na de bevalling van mijn 1e zoontje mijn vader in het ziekenhuis wilde verrassen en toen werd opgevangen door verpleegkundigen met de melding dat ik net een dag te laat was. :cry:

Vandaag voel ik me een stuk beter. Mijn man was gisteren ook helemaal kapot. Het is niet 1 slechte nacht maar al maanden (bijna jaren) aan slechte nachten en dat breekt je op. Mijn man had zelfs de afgelopen 10 dagen dagelijks van die koortsaanvallen, waarschijnlijk iets opgelopen en oververmoeid. Vandaag ben ik een stuk bijgekomen. Ik voel me wel schuldig want ik het relax gewerkt (dus zonder kinderen) :oops: . Ook heb ik nu 2 borstvoedingen afgebouwd en krijgt ze nog 4 keer per dag bv. Ik ben nu zeker van mijn besluit om te stoppen en dat is ook wat beter te plannen (zonder schuldgevoel). Ik wil er naar toe dat ze van 6 keer bv uiteindelijk overgaat naar 2 keer bv ('s ochtends en 's avonds) en 3 keer gewone fles en groente en fruit tussendoor. En als dat erg goed gaat kan dan ook nog eens een borst of fles af.

4. kristel

kristel Niet meer actief

Trouwens dat hummeltje van mij is nu wel heel erg bezig. Speelgoed op de grond is niet meer leuk genoeg dus wil ze het hogerop zoeken. Ze tijgert dan naar de box en strekt de handjes de lucht in richting de spijlen. Ik dacht effe dat ze uitzichzelf ging staan, maar dat lukte (gelukkig) niet. Ik weet dat ze snel is, maar dit is volgens mij niet normaal! Als je gewoon met de rug op de grond ligt en mijn vingers aanbiedt trekt ze zichwel al heel lang tot staand omhoog en blijft ze een paar minuten staan, dus ze is al wel getraind in de benen. Maar goed, ze heeft ook niet zo veel vet om mee te sjouwen.

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Kristel: Jee wat gaat Silke snel zeg! Hier leg je er een gewoon op zijn rug en een uur later ligt hij nog zo (best makkelijk soms)...
    Herkenbaar he die verhalen. Wij zitten in hetzelfde schuitje.. Allebei op jonge leeftijd onze vader verloren. Dat gemis wordt echt erger als je zelf kindjes krijgt heb ik ervaren. Ik geloof niet echt in het hiernamaals of "Char"-achtige praktijken. Maar mocht er iets zijn dan hoop ik dat hij zijn kleinkinderen kan volgen (en dat mijn kleine nichtje* bij hem is).

6. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: Wow kristel ..dat gaat in een rap tempo

als ik dat zo lees dan ben ik "gelukkig " niet de enige die geen ouders meer heeft ...soms een zure appel hoor , vooral nu Fleur opgroeid,
    mijn oudste zoon zei gisteren nog .mama ik mis opa zo verschrikkelijk
    * slik*

Ik heb de box opgeruimd , ja erg vroeg dat weet ik wel , maar Fleur die kon bijna geen kant op , telkens huilen omdat ze weer met haar benen tussen de spijlen klem lag, of met haar gezicht tegen de spijlen aan als ze zich om wil draaien ..ze is erg beweeglijk ..en nieuwsgierig, dat zei gisteren ook de arts op het bureau

allemaal een fijn weekend

7. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Kristel: goed te horen dat het iets beter gaat, dat jullie een beetje bij gekomen zijn. Ondanks deze rot periode. Sterkte nog steeds

Asjuh: snel zeg de box eruit, hier ligt ze ook steeds klem, maar laat hem toch nog maar even staan.

Bab: onze beebs gaan weer eens gelijk op (zijn volgens mij voor elkaar gemaakt ;)) want ook hier dikke snottebellen. Zonet ook beetje koorts (38). Ze ligt nu lekker te slapen, dus straks nog maar even temp. opnemen, want wilde eigenlijk nog naar de markt. Maar dat doe ik niet als ze nog koorts heeft.

Fijn weekend allemaal!

8. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Het is weer even geleden dat ik hier nog geweest ben, maar heb het druk gehad met mijn werk en ons zoontje en we zijn ondertussen ook op vakantie geweest met ons drietjes naar de zee.

Hoe gaat het hier met iedereen ?

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Asjuh: tja jij hoor er idd ook bij! Weet waar we over praten. Gelukkig heeft Luuk nog 2 hele lieve oma`s, 1 opa en 1 Overgrootoma! Wat snel joh dat jij de box alweer hebt weg gedaan! Hier blijft hij nog heel lang staan! Staat zelfs nog in de hoogste stand! Luuk beweegt nauwelijks...

@Lente: Nou dan eh moeten ze elkaar maar eens ontmoeten;) Zielig he die snottebellen? Ik heb wel het idee dat het verder weg zit bij Luukje. Er komt nl weinig snot uit zijn neus en als ik de snottenvanger gebruik (wat overigens echt een drama is want meneer kan sinds kort NEE schudden, lekker handig als ik die neusgaten wil uitzuigen!) gebeurt er ook weinig. Hier ook koorts en hij ligt alweer een half uur in zijn bed. Het eten was geen succes, hij zat constant te kokhalzen..aangezien ik wel wilde dat hij wat at heb ik hem een baby- yoghurt toetje gegeven. En dat lustte meneer wel maar de laatste fles heeft hij alweer laten staan. Hopelijk gaat het morgen beter!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wisselende berichten hier om te lezen.

Met ons gaat het heel goed. Ron heeft vandaag te horen gekregen dat hij terug kan van 5 naar 3 dagen werken. Wij zijn dus helemaal blij. We gaan eerst proberen of opvang werkt met 2 middagen per week. 10 uur in totaal. Als dat niet wil, dan 2 hele dagen. Toch al weer een stuk rustiger dan de 4 halve dagen van nu. Scheelt in uren ook wel wat alhoewel het verschil tussen 2 hele en 4 halve dagen maar 4 uur per week is.

Nog meer dames belangstelling voor de lunch? Graag via pb.

@asjuh: dat is zeker vroeg zeg! Hier box nog op zn hoogste stand. Box blijft echt nog wel een tijd staan verwacht ik. We hebben wel de wagenbak afgeschaft. Ook al een hele overgang.

De hapjes zijn hier nog steeds geen succes. Bijna alles beland op de slab. Ze vindt er niets aan. Ach, komt vanzelf.

11. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: hier is het wel zo af en toe een flinke snotboel. Vooral als ze niets, dan hangen de draden er uit. En een oogje dat contstant traant. Ziet er zo zielig uit. Begin van de middag had ze nog een half uurtje geslapen en verder vertikte ze het om te gaan slapen. Tja liggen is ook niet echt lekker als je zo verkouden bent. Van alles geprobeerd, maar het was alleen maar huilen, huilen, huilen. Helemaal uit d'r doen. Dus om half 7 (ipv half 8) maar lekker in badje gedaan, pap gegeven en ze was zoooooooo moe dat ze die maar half opdronk. Maar kijken of ze er de ochtend op haalt. Hoop van wel, want vannacht heeft ze ook al flink liggen spoken. Nou ja, we merken het wel. Heb haar voor het slapen gaan nog zetpilletje gegeven, dus hopelijk met het slapen erbij voelt ze zich morgen weer een stuk beter.
    Als ze weer fit zijn, maar een date voor die 2 prikken ;)

Hoi Liefje. heb je een leuke vakantie gehad? Hoe voel je je? Alweer 12 weken opweg, wat gaat het snel joh. Gaat alles goed met iedereen?

Pendrag: lekker joh minder oppas straks. Al zijn het 4 uurtjes per week, toch wel lekker hoor. Vind ze het niet lekker of heeft ze gewoon moeite met van een lepeltje eten?
    Hier gaat tot nu toe alles er prima in. Knoeit wel wat, maar snel weer met lepeltje wegvegen. En soms ben je net te laat vanavond, toen begon ze in d'r oogjes te wrijven van de slaap... en dat handje was eerst in d'r mond geweest. En wat stond er op het menu... worteltjes... halve gezicht oranje hahaha. Tip: geef geen worteltjes als ze moe zijn, hahaha.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, Jarissa is al met haar neus in de worteltjes gevallen. Het zat tot in haar neusgaten.
    Ze vindt het eten gewoon niet lekker. We hebben ook zonder lepeltje geprobeerd en ook al wat verwarmd. Helpt allemaal niets.

13. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Kieskeurige tante Pendrag. Lust ze en geen fruit en geen groente? Misschien een danoontje, is het gewoon een lekkerbek, hahaha.
    Zijn jullie trouwens al bij de KA geweest voor vragen omtrent haar scheefgroei?

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Maandag belt de ha mij (is dan terug van vakantie). Dan wil ik een doorverwijzing naar de ka en dan een helmpje aan laten meten. Het is gewoon te erg om er maar op te gokken dat het vanzelf goed komt vinden wij.

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: denk wel dat het een goede keuze is vwb de ka en het helmpje!Als je afwacht en haar hoofdje wordt toch niet zo mooi rond als dat je had verwacht dan vergeef je het jezelf nooit denk ik...
    Dat eten komt vanzelf! Zal per kindje denk ik wel verschillen.

@Lente: Arm meisje! Ik heb vanavond geen zetpilletje gegeven. Hij heeft wel koorts maar wil het even aankijken. Is wel al 4 x wakker geweest en barst dan in heel verdrietig huilen uit! Echt sneu!
    Dat wordt nog wat vannacht...Is de afgelopen 2 nachten echt om de 2 uur wakker geweest...Zal vannacht ook wel weer zo zijn. Gelukkig is het dan alleen een speentje erin en wat Luuf onder zijn neus, daarna slaapt hij weer verder.

@Lente: Leuk dat je weer mee leest...Gaat alles met jullie nieuwe kindje op komst?

Zijn er nog meer mensen So you wannabe a popstar aan het kijken? Jee, het is echt een replica van Idols, vind het een beetje flauw worden allemaal...

Ga zo lekker slapen en hopen op een "stille" nacht. Slaap lekker allemaal!

16. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Hier een zeer goede nacht gehad (had anders verwacht). Ze werd om 9 uur wakker en was heel verdrietig. Neusje zat helemaal dicht. Heb ik haar even lekker geknuffeld en na kwartiertje weer op bed gelegd. Toen heeft ze lekker verder geslapen tot 8 uur vanmorgen.
    Vandaag nog erg snotterig en nog een beetje verhoging, maar ze is verder wel vrolijk dus ze zal zich wel weer lekkerder voelen.

Bab: hoe is jouw nacht gegaan?

Pendrag: denk ook dat het wel goede beslissing is om voor een helmpje te gaan. Heb je er in elk geval alles aan gedaan wat kan. En hiervoor natuurlijk ook al.

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lente: Hier viel de nacht ook niet tegen. Ben "maar" 3 x mijn bed uitgeweest om hem zijn speen te geven en zijn neus in te smeren met Luuf. Nu ligt hij alweer een uurtje lekker te slapen! Vandaag ging ook best goed. Hij kucht af en toe...Hoor wel dat zijn neusje verstopt zit maar er komen geen snottepinnen uitzetten. Hoop maar dat het snel over is.

Morgen gaan we een dagje naar Amsterdam met vrienden! Heb er wel schik in en Luukje denk ik ook...

18. kristel

kristel Niet meer actief

Zo, ik heb het er weer op zitten, de crematie van mijn opa. Ik kon helaas mijn tranen niet bedwingen, ik ben zo'n jankerd :cry: .

Het afbouwen van mijn bv valt vies tegen. Ik heb nu 2 van de 6 voedingen vervangen, maar stond vanmiddag echt op springen, auauau ... Blijkbaar drinkt ze normaal dus best veel, want ik heb nu een flinke overproductie. Ik snap dan dus echt niet waarom ze zo mager is (behalve dat actieve).

Nou, het was weer eens een slopende dag en ben er moe. Ik ga lekker vroeg naar bed.

19. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes

Inderdaad Pendrag een hoop wisselende berichten, was de hyves pagina trouwens ook niet om makkelijker af te spreken? Misschien dat het dan iets overzichtelijker is.

Hier gaat alles goed, heb weer stranddienst en Ted gaat lekker mee!
    Sinds een paar dagen zijn we eindelijk naar de 4 voedingen gegaan en hij slaapt van 8 tot 8.
    Tjee wat is dat lekker om op tijd naar bed te kunnen! Ben het alweer helemaal "vergeten" hoe dat was.
    Moet ook weer in een ander ritme komen, jullie zien het, om 22.00 uur nog achter de pc.
    Zo krijg je ook weer wat meer tijd voor je eigen, maar ik mis het ook wel een beetje. Dat gekeuvel 's avonds nog...

Ik ga zo toch maar even mijn bedje opzoeken, na een dagje strand slaap je altijd zo goed!

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gisteren een dagje naar de efteling geweest met ons 5-en en mijn ma n dr partner. Het was erg leuk en gezellig! De kids hebben genoten! Kian is de hele dag zooooooooooo lief geweest!

Ook Kian is aan het snotteren nu..Echt erg verkouden en vannacht tig keer wakker om dan ontroostbaar te gaan huilen :( Zo zielig! Ook Yasmin is snotverkouden. Die heeft het opgepikt op de psz denk ik en daarna doorgegeven ;) Zelf begin ik ook al dus gaat goed hier!

@liefje: Hoe is het met je? Alles goed met de zwangerschap?

Ik heb toevallig vd week gelezen op 1 of andere site dat mn zusje zwanger is. D'r vriendinnen zijn helemaal op de hoogte, maar dr familie moet het maar op internet lezen schijnbaar :(

Deel Deze Pagina