Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Aichaatje: Welkom terug, leuk dat je weer meeleest! Fijn dat jullie zo genieten van Yara!

@liefje: Wat een schattige foto's van Harco, lief ventje is het! Fijn dat hij waarschijnlijk zeer binnenkort naar huis mag.

@morgaine: Ik doe Daan om de dag 's avonds in bad - niet elke dag, want hij heeft mama's gevoelige huidje geërfd -, dan slaapt hij inderdaad ook langer door 's nachts. Fijn dat alles zo goed gaat met Norman!

@Bab28: Ja ze groeien hard he, die kleintjes. Ons 'kleintje' woog bij zijn geboorte 3690 gram en zit inmiddels al op zo'n 5 kilo. Hij krijgt al van die lekkere bolle 'hamsterwangetjes' :baby: .
    Fijn dat je zo voorspoedig herstelt van de keizersnede en dat het zo goed gaat met Luuk! Leuke foto's, wat een wijs kereltje.
    N.B. Ik heb mijn nacontrole op 2 april.

@Judith75: Jij spreekt Maisy op msn? Hoe is het nu met haar (het ging toch niet zo lekker, meen ik me te herinneren)? Doe haar maar de groetjes, want ik heb persoonlijk geen problemen met haar :thumup: .

@erna1974: Mooie foto's van Jurek! Fijn dat hij al zo goed doorslaapt!

@Lisette28: Arme Sofie, heeft ze de hele nacht in een nat bedje gelegen! Aaah, dat is moeilijk... net nu jullie hadden besloten consequent te zijn en haar te laten huilen :( . Leuk ochtendritueel, heerlijk he samen douchen?
    Ik ben - met terugwerkende kracht - ook een logboekje aan het maken, want ik merk dat ik snel kleine dingetjes vergeet. En het is ook voor het babyboek.
    Hier ook een paar hyperactieve borsten waar de melk zo hard toeschiet dat het er gewoon uit spuit :confused: . Die arme Daan verslikt zich daardoor regelmatig als ik hem net heb aangelegd.
    Jouw vriend is nogal voortvarend om meteen nog een kindje te willen, eerst maar even ontzwangeren lijkt me. Maar fijn dat jullie weer zin hebben om te vrijen, het blijft toch belangrijk binnen een relatie om niet alleen papa en mama te zijn maar ook partners. Mijn man grapte ook al 'Laten we de volgende er maar gelijk achteraan maken', maar ik mag - en wil - sowieso binnen een half jaar en liever nog binnen een jaar niet zwanger worden vanwege de littekens. Ik moet zeggen dat ik ook wel weer steeds meer zin krijg om weer eens te vrijen, maar ik durf niet zo goed voordat ik de nacontrole van mijn keizersnede heb gehad :rolleyes: .

@Jodi: Fijn dat Marije nu goed door heeft hoe ze moet drinken!

@runner: Fijn dat het goed ging met het flesje, wat een slokop zeg... en dat voor zo'n klein mannetje!
    Volgens mij mag je weer in bad als je niet meer vloeit. Tja, al die tegenstrijdige adviezen, daar word je ook niet wijzer van.

@Pendrag: Veel plezier bij de paarden vanmiddag!

Net weer een heel stuk gewandeld met Daan, maar ik ben zo langzaamaan wel een beetje uitgewandeld in mijn woonplaats. Mijn broer werkt in het grand-café van een nabij gelegen conferentiecentrum, helaas is dat grand-café gesloten voor publiek als er cursussen worden gegeven. En de enigen die op loopafstand wonen van ons zijn mijn schoonouders, maar om daar nou iedere dag naartoe te gaan... Ik zal blij zijn als ik weer in de auto mag stappen en ergens anders heen kan gaan. Kan ik weer eens bij wat vrienden op bezoek, of bij mijn ouders, of even mijn mooie mannetje laten zien op mijn werk en dat van mijn man. Nou ja, begin april wordt mijn wereldje weer een stukje groter. Nog 2 weken in mijn woonplaats 'rondlummelen'... zucht... :(

Groetjes, Wendy

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Zes weken wachten met badderen en sexen? Wie heeft dat verzonnen? :confused: :confused:

Binnen 2 weken was hier het vloeien gestopt, dat was voor mij het signaal dat het weer mocht zonder baby ertussen geklemd ;)

Gaat allemaal prima!

Na een week of 2 ben ik ook samen met de kleine in het grote bad geweest, super was dat!

Nacontrole hoefde niet eens van mijn verloskundige, alleen als ik zelf zou willen. Ik moet nog steeds bellen voor een afspraak, maar wil ik nog wel doen, als een soort 'afsluiten'..... :oops: :p

Judith, doe Maisy ook maar de groetjes van mij!

En Wenniepenny, zijn die blockades dan definitief?

Gr. Cellie.

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    sorry meiden ff niet geweest, laptop is stuk dus moet nu elders het forum op.

Pendrag: Echt onwijs knap van je het laten huilen ik had er ook moeite mee, maar ik ben beloond, zijn huiluurtje sávonds heeft hij sinds drie dagen al niet gehad (ff afkloppen dadelijk begint hij). Ga vooral zo door, echt het werkt.!

Vanmorgen babymassage gehad, wat is dat heerlijk zeg, meneer viel lekker in slaap terwijl het eigenlijk tijd was voor zijn eten, wat later gegeven toen hij wakker werd.
    Alles gaat hier lekker zijn gangetje,
    wat fijn dat er weer meerdere dit rubriek hebben gevonden avn de zwangerefebruari mama's gezellig.

Ik heb het omtrent maisy ook gemist denk ik, maar zoals gezegd werd het moet wel leuk blijven allemaal en gezellig.
    Fijne avond!
    liefs fredje

4. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie

He aicha meid,

wat een prachtige meid zeg.. wanneer ben je precies bevallen... volgens mij twee weken na mij.. ik ben hier lang niet meer geweest.

5. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Heb vanacht de hele nacht op gezeten! Yara was veel wakker.. Het is een echte wild plasser en poeper.. pampers vind ze maar niks..

Vandaag weer een hele vracht vistite.. sorry hoor maar Egyptenaren komen echt op de meest achterlijke tijden en hebben uren de tijd.. Snappen jullie dat nu? Je komt voor een baby notabene! En dan al die drukte en rare adviezen... Of het nu etens tijd is of 12 uur snachts! zooo dat moest ik even kwijt! :oops: :oops:

@sweetcandy, ik ben 27 februari bevallen NL 19:00 (egy 20:00)

Ik heb trouwens ook spuitende borsten, loop nog met maandverband boven en onder :)
    Maare sex daar moet ik even niet aan denken.. zitten gaat nog niet eens lekker hier :cry:
    Yara heeft absoluut nog geen regelmaat.. tips iemand?

Jammer dat Maisy er niet meer is~~ :(

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De paarden zijn mislukt. Dat wil zeggen, er mankeert natuurlijk niets aan de paarden maar het stal uitmesten is niet gelukt. Ik was na het wandelen toch heel erg moe en ben een dutje gaan doen. Omdat Jarissa sinds vandaag grotere flessen krijgt, slaapt ze ook langer tussendoor. Mijn dutje duurde dus van 3 tot 6! Jarissa komt vandaag maar tot 5 flessen. Wel flessen van bijna 140 ml dus dat lijkt me wel voldoende. Het helpt ons enorm om meer ritme te krijgen, die grotere flessen. Met haar vorige flessen (100 ml) was ze na twee en half uur weer hongerig. Nu kan ze lekker rustig drinken, boeren, verschonen, even wakker en dan een normale slaap. Ik heb haar net op bed gelegd, de babyfoon een slaapliedje laten spelen en voor het liedje afgelopen was, was Jarissa in slaap gevallen. Ze huilt altijd heel even, haalt dan nog 1 keer heel hard en zielig uit zodat je net het idee krijgt: ik moet nu toch echt gaan troosten en valt dan ineens als een blok in slaap. We hebben ons lieve rustige meisje weer helemaal terug. Wel moet ik haar armen nog langs haar lijf houden met een doek. Anders wappert ze zichzelf steeds weer wakker.

Morgen geen wandeling. Dan ga ik bij mijn paard kijken dat in training staat. Jarissa gezellig mee. Heb er zin in.

Het wandelen hier is trouwens wel erg lekker. Ik woon buiten het dorp. Kan even naar de supermarkt, dan ben ik met 3 kwartier weer terug. Maar kan ook een aantal verschillende kanten op tussen de weilanden en bossages door. Wandelt echt heerlijk, zeker met dit weer!

@Aichaatje: regelmaat met 2 weken betekent vaak dat je zelf zorgt dat de volgorde steeds hetzelfde is. Dus slapen, voeden, even bij jou/in de box, wakker in de wieg leggen en daar weer slapen. Als je dat consequent doet, wordt je kind als het goed is steeds rustiger. Regelmaat qua tijd valt nog niet mee, dat komt bij de meeste baby's later.

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @pendrag; hier niet hoor, ik let zelf helemaal niet op de klok en pas als ik merk dat er 'iets' moet zijn heb ik door hoe laat het is, en iedere dag is zowat hetzelfde qua tijden met eten en dat regelt mijn kleine mannetje helemaal zelf. Maar is 5 voedingen per 24 voor haar genoeg? Dat is wel heel knap hoor.

140 geef ik ook trouwens, maar er is bij de meeste voedingen een rest van 20 en slaapt meneer alweer........

Het schema hier is ongeveer als volgt;

8.00
    12.00
    16.00
    19.00
    22.00-23.00 (dan maak ik hem wel wakker, al vergeet ik dat wel is....ik bedoel ik slaap wel is...LOL)....en dan heeft hij een voeding minder per etmaal, en denk dat ik dan de nachtvoeding er niet uit krijg, want zelf komen voor die late voeding doet hij dus niet.)

en dan de 6e rond een uur of 4 s'nachts :rolleyes:

Hij huilt nooit als ik hem in bed leg, huilt alleen als ik niet doorheb hoe laat het AL is....etenstijd dus ;)

Groetjesss Cellie....ff lekker zonnebanken 8)

PS: Met een baby van 5/6 maanden vliegen en de zon, wie wat waarheen? tips?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: weet niet of 5 voedingen echt genoeg is maar vandaag komen we daarop uit. Ze drinkt haar fles helemaal leeg dus ze krijgt echt 140 binnen. Ik kan me voorstellen dat ze nu aan het slaap inhalen is na de onrustige week die we achter ons hebben en dat ze toch weer op 6 flessen gaat uitkomen. Even afwachten. Maakt op zich niet uit als ze maar lekker groeit!
    Vandaag heeft ze de volgende flessen gehad:
    04.00
    09.30
    13.30
    18.30
    De laatste krijgt ze ergens tussen 23.00 en 24.00. Ik verwacht haar zeker voor die tijd niet. Als ze zelf niet komt, maak ik haar wakker. Anders komt ze om een uur of 2 en daar zit ik niet op te wachten.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde 'schema' als jij Cellie, alleen alle voedingen een uur later ;) Ik blijf dus uit komen op 6 voedingen (140-150cc) terwijl 5 goed zou zijn nu..maarja..hongerige boy hier :p Nou moet ik zeggen, vannacht heeft ie zo wat doorgeslapen tot half 7 vanmorgen, goed hè! :D Ben benieuwd of dat 1 malig was ;)

Het gynbezoekje vandaag ging niet door. Ik word gebeld voor een nieuwe afspraak. Misschien maar 'beter' ook. Ben vandaag weer ongesteld geworden :( :(

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow, groetjes terug dames van Maisy. Ze vond het lief :) dat ze de groeten kreeg.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik mag kiezen waar ik nacontrole wil: VK of gyn. Ga volgende week bellen om afspraak te maken bij VK. Die doen nacontrole gezellig met een groepje. Heb meer met de dames dan met de gyn.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Judith: die 88 is van na de bevalling neem ik aan? En waar wil je naartoe? Mijn weegschaal doet het niet zoals ik wil. Als ik me 3 keer achter elkaar weeg, zit er wel 3 kilo tussen. Moet dus weer een nieuwe kopen. Deze is nog geen jaar oud!

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan ligt nu heel rustig wakker in zijn bedje, is het gordijn aan het bestuderen (met herfstblaadjes erop) en ligt ertegen te glimlachen. Wat een grappig gezicht :D !
    Vanmorgen had hij na de voeding weer krampjes, misschien komt dat doordat ik gisteravond twee glazen sinaasappelsap heb gedronken. Maar uiteindelijk zette hij toch weer zijn tevreden snoetje op, ik heb er maar eens een foto van gemaakt en die in mijn album gezet met nog een paar andere leuke.

Het voedingsschema van Daan ziet er nu ongeveer zo uit:
    07.00
    11.00
    15.00
    19.00
    22.00-22.30 (hiervoor moet ik hem nog wel eens wakker maken)
    3.00-4.00
    Dat is wel een fijn ritme, daar kan ik wel wat mee als ik weer ga werken. Dan hoeven papa, het kdv of oma als het goed is alleen om 11.00 en 15.00 uur een flesje afgekolfde melk te geven en hoef ik op mijn werk maar twee keer te kolven.

@fredje8: Onze cursus babymassage gaat tot nader order niet door, er waren maar 2 aanmeldingen. Wordt nu misschien april :rolleyes: .

@Aichaatje: Pfff, de hele dag door kraamvisite? ](*,) Ik moet er niet aan denken, ik merk al dat Daan hardstikke moe is na één visite. Kun je niet gewoon aangeven dat je erg moe bent en graag wilt slapen, of beledig je de visite dan?
    Voor wat betreft tips over het krijgen van regelmaat, ik heb een paar weken terug het boekje 'Regelmaat brengt rust' besteld en ben de aanbevelingen daaruit gaan volgen. Werkt erg goed tot nu toe! Zie www.debakermat.nl.

@Pendrag: Jammer dat je te moe was om de paarden te verzorgen, volgende keer beter. Fijn dat de grotere flessen Jarissa helpen om langer te slapen (en jou daardoor ook)! En wat betreft haar armpjes, helpt het niet als je haar gewoon stevig instopt tot aan haar kin? Daan is ook vaak heel onrustig met zijn armpjes, maar als ik hem stevig instop tot aan zijn kin valt hij vaak in slaap voordat hij met zijn armpjes kan gaan wapperen. Uiteindelijk wurmt hij zijn armpjes dan wel weer onder de deken vandaan, maar dan wordt hij er niet meer wakker van.
    Veel plezier vandaag bij je paard in training, leuk uitstapje samen met Jarissa!

@Cellie: Canarische eilanden, of een Grieks eiland (Zakynthos en Kos zijn heel kindvriendelijk), of Menorca (naast Mallorca). Dat schijnt bekend te staan als het 'buggy-eiland' vanwege zijn kindvriendelijkheid. Is ook allemaal niet verder vliegen dan 3 à 4 uur.

@Judith75: Ongesteld... noodzakelijk kwaad helaas... :( als er iets is dat ik absoluut NIET heb gemist tijdens mijn zwangerschap, is dat het wel. Ik hoop dat het bij mij nog even duurt voordat ik het weer wordt. Ze zeggen dat het langer duurt als je bv geeft.
    Ik zit nu met mijn gewicht trouwens op 80 kilo, dus nu 15 van de 25 extra kilo's kwijt sinds de geboorte van Daan. Ik vrees dat die andere 10 kilo's snoepkilo's zijn die ik er zelf af moet trainen :oops: .

Groetjes, Wendy

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: als Jarissa erg onrustig is, wikkel ik een badcape strak om haar armen heen. Vanaf haar schouders omhoog sla ik de cape terug zodat haar gezichtje vrij blijft. Dit werkt erg goed. Ik vind het alleen zelf geen fijn idee dat ze dan een uurtje of 3 helemaal niet met haar armen kan bewegen. Maar gelukkig slaapt ze soms ook zonder dat in. Dan kan ze zo heerlijk met haar armpjes omhoog langs haar hoofdje liggen slapen. Prachtgezicht.

Wij hebben onze regelmaat weer helemaal te pakken. Jarissa is echt weer het makkelijke kind dat ze de eerste 2 weken ook was. Ze slaapt (heel) makkelijk in in haar eigen wieg als ze moe is. Maar af en toe valt ze na het boeren bij mij in slaap. Als ik haar dan in haar wieg leg, slaapt ze lekker verder. Enige wat nog niet zo lekker loopt is dag- en nacht ritme. Na haar voeding van 5 uur van vanochtend was ze niet in slaap te krijgen. Eerst lag ze lekker wakker te zijn. Daarna ging ze poepen. En om haar dan in haar wieg te leggen en pas bij de volgende voeding te verschonen, nee dat kan echt niet. Wachten dus tot mevrouw uitgepoept is. En dat duurt soms best wel even! En nu, na de voeding van half 9, is ze meteen ingeslapen. Ach, ze is nog zo jong. Dat ritme komt nog wel. Ik kan het nu beter hebben omdat ik langere periodes kan slapen. Dat maakt echt veel verschil of je een uurtje of 3 a 4 kunt slapen of anderhalf tot 2.

15. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo dames, hoe is het hier.

Met Lina gaat het harstikke goed.. In het begin was het echt nog wennen... een tweede kindje erbij

16. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lief he? Het is ons opgevallen dat Daan zijn armen op dezelfde manier houdt als in de baarmoeder. Op de echo's was zijn favoriete slaaphouding (met één arm achter zijn hoofd) al te zien. Echt grappig!

Ha, dat is fijn!

@sweetcandie: Fijn dat het allemaal goed gaat met Lina!

Groetjes, Wendy

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    de kraamverzorgster heeft steeds de grens gezet op 6 weken!
    maar daar ga ik me dus niet meer aan houden,
    vanavond lekker weer eens uitgebreid in bad!
    benen mogen ook wel weer een ontharings beurd krijgen :oops:

wendy, die van mij een kleintje?
    welnee. woog 4040 bij zijn geboorte
    en zal er nu zeker ruim boven zitten, hihi.

cellie, ruben krijgt zijn voeding een uur eerder dan mick 'gaap'
    werkt hier helemaal super, alhoewel...
    gister en vandaag kwam ie weer om 5.30 :rolleyes:

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    He meiden,

Moet nu nog 2.5 kg tot ik op mijn oude gewicht ben....
    Mag natuurlijk meer af, maar of dat lukt..........

Marije heeft nu nog 7 voedingen.
    Mag je die zelf verminderen of moet dat in overleg met het cb?
    ze krijgt nu 7x80 (maar is 5 van de 7 keer 100 ipv 80)

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Dames,

Ik ben er nog wel hoor, maar ook hier is het nu erg druk. En ik ben zoooo vreselijk moe. De vermoeidheid van de hele periode komt er nu uit, en omdat Sam vaak 's nachts aan het spoken is slaap ik heel weinig en wordt ik nog moeier. Dit is niet echt bevordelijk voor het humeur moet ik zeggen.

Kraamvisite, apart iets, hier is iedereen het aan het uitstellen tot wij het rustiger met bezoek hebben.. maar er komt eigenlijk niemand momenteel :(
    Ik weet niet of ik het heel erg vind, al die mensen over de vloer hihihihi. Oe ze brengen cadeautjes mee, maar ik wilde maar 1 cadeautje en die is momenteel gelukkig thuis.

Gisteren naar de kinderarts geweest en Sam weegt nu 2785gr en is 49 cm. Best een lange dame dus.
    Momenteel kolf ik alle voedingen en probeer ik niet eens meer borstvoeding te geven, ik ben er veel te moe voor. Het was anders echt eerst bv, dan flesje afgekolfd geven (en meer dan ze eigenlijk nodig zou hebben) en daarna nog een keer kolven. Daar was ik zo'n 1,5 uur in totaal mee bezig, en dan begon het na 1,5 uur weer opnieuw.

Ik merk ook inmiddels aan mijn lichaam dat ik het zwaar heb, want ik krijg nu steken in mijn buik (aan zijkant boven me heupen) en die doen best wel pijn. Ook speelt mijn liesblessure weer op, waardoor het lopen heel moeilijk is. Nee echt ontspanning heb ik zeker nog niet in mijn leven.. en daar begin ik wel steeds meer naar te verlangen, rust...slaaap hihihihi. Ooit komt het goed dat weet ik, maar het is nu voor ons wel knokken tegen onszelf.

Groetjes Daphne

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    @Daphne, kan me voorstellen dat je het zwaar hebt, je had al een "soort van" ritme (ookal was het geen fijn ritme) en nu kun je weer overnieuw beginnen. Succes ermee meid, hou jezelf in de gaten.

vandaag gaat het eindelijke een keertje rustig hier, Sofie slaapt veel dus ik kan ook even opladen. vanavond gaan we naar een vejaardag dus dan maken we haar flink moe voor de nacht :)

Mijn vriend gaat naar een concert dus ik moet het echt alleen doen vanavond, spannend!

Boekje rust en regelmaat is nog niet binnen maar begin de basisprincipes al onder de knie te krijgen, morgen ga ik voor het eerst flesje proberen te geven, heb alleen geen idee hoeveel melk ik moet geven want ik weet niet wat Sofie weegt. Vanavond ga ik de visweger van mijn vader vragen (is zo'n ding dat de kraamverpleegkundige ook bij zich had). ;)

Eten gaat bij mij nog steeds niet goed, ik blijf afvallen en zit al bijna op gewicht van voor zwangerschap, dat kan niet goed zijn voor Sofie, maar ik blijf misselijk. misschien ook door de stress, ik vind het nogal wat, mama zijn. Op de zwangerschap had ik me goed voorbereid maar eigenlijk niet op daarna :oops:

Zo nu ga ik nog even mijn vriend aandacht geven!
    knuffel van Lisette

Deel Deze Pagina