@Jodi: ik heb de voeding gewoon zelf aangepast. Het CB is voor advies maar jij bent de moeder. Uiteindelijk beslis jij (en je partner natuurlijk) hoe je met je kind omgaat. Ik merkte aan Jarissa dat ze met de flessen die ze kreeg, veel te snel weer wakker werd met honger. Zo kwamen we allebei niet aan onze rust. Ik geef haar nu dus per voeding meer. Gisteren heeft ze daarvan gebruik gemaakt door extra te slapen en ging ze dus van de ene op de andere dag van 7 flessen naar 5. Vandaag heeft ze een heel mooi ritme en komt ze op 6 flessen. Marije is 2 weken ouder maar krijgt wel minder voeding volgens mij. Jarissa zit nu op 6 x 140. En die gaan bijna allemaal leeg. Soms blijft er hooguit 120 over. @Daphne: wel een tegenstelling he? Dolgelukkig dat Sam thuis is maar extra zwaar, zeker met zulke nachten. Veel sterkte en hou vol samen! De betere tijden komen er echt aan!
@Lisette: pas goed op jezelf meid en probeer je rust te nemen als dat lukt. Misschien wat extra hulp inschakelen? Qua gewicht ben ik jaloers op je. Ik moet nog 10 zwangerschapskilo's en 11 'gewone'.
hoi hoi laptop is terug YES! Met Rik gaat het super, echt het huiluurtje heeft hij niet meer aan een stuk door maar een half uurtje slapen en dan een 10 minuutjes huilen en valt dan weer in slaap dit is zo tussen 5 en 7 uur, dus is te over zien. En op sommige dagen heeft hij het helemaal niet is ook lekker wenniepennie jammer joh dat het uitgesteld is de babymassage, Rik vond het heerlijk, gisteren de eerste les gehad, hij was zo super ontspannen heerlijk liefs fredje
pffffffffffffffffffffff Ik probeer nu al ruim twee weken moedermelk te kolven en het wil maar niet vlotten, zit nu nog steeds maar op een 30 a 40cc per keer en mijn zoontje zou 55cc per keer moeten hebben, heb reeds al verschillende dingen geprobeerd, heeft er iemand nog tips om toch nog meer te kunnen afkolven?
Goedenmorgen, Wat een vervelend weer ineens zeg, ach ja niets aan te doen. Vanacht kwam Rik al om 3 uur, mar zijn laatste voeding gisteren had hij ook al om 10 uur gekregen, hij had zo'n honger. Vanmorgen om half 8 zijn volgende voeding en nu ligt hij heerlijk al een kwartiertje te slapen. Wat mij opvalt is dat hij langer wakker is. Hij kan zich goed vermaken in de box. Vanmiddag gaan we naar prenatal, want deze BLONDE MUTS [] heeft de oven per ongeluk aangezet toen de magnetronsterilisator er in stond en dat is er niet goed voor. Resultaat": twee flesjes gesmolten de kolfopzetstuk en de sterilisator. Dus vanmiddag maar ff shoppen. Wil ook nog zo'n drijmat voor in bad, lijkt me heerlijk. En verder nog ff rondneuzen, ben er niet meer geweest sinds de bevalling, dus ff kijken wat we allemaal nog kunnen gebruiken. LIEFJE: wbt het kolven ik heb daar ook moeite mee, maar sinds ik de ene borst kolf als Rik aan de andere ligt te drinken gaat het bij mij veel beter, eerst had ik iets van 10 cc en nu haal ik makkelijk 50 of soms zelfs meer. Heeft jou kleine maar 55 cc nodig, daar komt Rik niet mee toe, die heeft 125 cc nodig. Allen fijn weekend alvast, jammer dat het geen wandelweer wordt, maar afgelopen week hebben we heerlijk kunnen genieten. liefs fredje
liefje ik heb er trouwens vorige week een onderwerp van gemaakt Het staat onder de kop voeding en dan heet het: help tips kolven gevraagd Succes
Hoi, Ik heb ook niks gemerkt van die incidenten op deze site? Weer een vraag van mij: hebben die lieverds van jullie ook zo vaak de hik? Ik vindt het zo zielig, en weet niet goed wat ik er mee aan moet. Ik troost haar maar gewoon en hou d'r rechtop tegen me schouder en dan maar een beetje afleiden en hopen dat het snel over gaat. En nog een vraag: wanneer slapen ze de nacht door? Charlie drinkt om 22 uur, om 1 uur en om 4 uur. Ik vind het niet erg om er voor haar uit te gaan, doe het met alle liefde, maar heb wel moeite om wakker te blijven tijdens de 4 uur voeding, dan zit ik echt te knikkebollen.
Hoi, @ Wenniepenny: wat een schatje is Daan zeg! Heb gisteren en vandaag voor het eerst weer op mijn paard gezeten en dat ging prima! Ok, heb mijn buikspieren nog niet heel strak aangespannen maar wel redelijk ingespannen gereden. Gevolg: enorme spierpijn in armen en bovenbenen. Heb jij ook rondom het litteken zo`n doof gevoel? Hoorde al dat dat wel een jaar kan duren voor het goed is. Ook is er aan 1 kant van het litteken een verdikking. Smeer nu veel calendula erop en hopelijk trekt het weg Momenteel spuugt Luuk weer erg veel. De Nutriton werkt denk ik niet afdoende maar durf hem niet meer te geven omdat hij dan enorme diarree krijgt. We zitten nu al op zo`n 8! poepbroeken per dag. Dat is best veel maar komt wss door de vezels in de nutriton. De laatste dagen slaapt hij ook erg veel en lang! Moet hem bijna voor elke voeding wakker maken. Heb ook het idee dat hij verkouden is, heeft iemand misschien goede tips? Krijg Luuk ook echt niet van de 7 voedingen af. Heb gisteravond om 23 uur 150 gegeven ipv 120. Dat ging wel goed en hij kwam vannacht pas om 5.15 uur..Maar nu zitten we gewoon weer om de 3 uur dus die tijd krijg ik niet langer gerekt. Nou ja, hij zal het wel nodig hebben denk ik dan maar...Het CB zal er vast niet mee eens zijn maar op deze manier hebben wij wel een heel tevreden en ontspannen baby. Denk wel dat dat heel veel waard is toch? Ik ben helemaal geen nachtmens maar de nachtvoedingen vallen me 100% mee. Zorg dat alles voor de fles binnen handbereik staat. Als Luuk geen poepbroek heeft laat ik het verschonen achterwege en meestal slapen we binnen het half uur weer beiden verder, echt heerlijk! Groetjes, Bab
Pfff, wat was de regelmaat net moeilijk zeg! Jarissa heeft om half 8 een fles gehad (ze zit vandaag weer op 7! flessen, net zo'n zuipschuit als haar vader). Toen ik haar wilde laten boeren, voelde ik dat ze op haar rug nat was. Een enorme natte luier die gelekt had. Gelukkig was mijn vriend net aan het douchen met zijn andere dochter. Jarissa er gezellig bij. Maar ipv dat ze lekker loom werd van de voeding en het douchen, heeft ze net op bed behoorlijk liggen huilen. Met veel moeite heb ik haar laten liggen. Nu is ze dus na een kwartier zo goed als stil. Voor mijn gevoel duurt het veel te lang maar ze wordt steeds rustiger. Als ik er nu naar toe ga, wordt ze juist weer echt wakker. Maar het is echt niet makkelijk om door te zetten. Vandaag zijn we met z'n vieren even de stad in geweest. Voor de dochter van mn vriend nieuwe schoenen gekocht. Ze is er zo blij mee, heel leuk om te zien. Voor Jarissa alleen nuttige dingen: pampers (in de aanbieding bij de Trekpleister: drie pakken voor 25,00), billendoekjes (nu van Natusan, had een aanbieding van 6 pakken voor een tientje) en flesvoeding. We zouden nog naar een mobile voor boven de box gaan kijken maar ik was zo snugger om de Irischeque die mn vriend van zn collega's heeft gehad in de auto te laten liggen. Nog even naar de supermarkt en toen weer naar huis. Toch even lekker eruit. Volgende week best een 'drukke' week: naar de HA, het KDV en het CB. De papieren voor het inenten zijn vandaag ook gekomen. Heb ze nog niet bekeken. Nacht doorslapen is per kind erg verschillend. Baby van een vriendin sliep met 6 weken door, kinderen van een collega met 4 jaar nog niet ...... @Bab: met Jarissa hetzelfde. Ze krijgt nu meer per fles maar blijft toch op 7 voedingen zitten.
@Pendrag: Die 88 van mij is van na de bevalling ja. Ervoor woog ik 68 Ik ben gewoon 30kg angekomen en er moet dus nog behoorlijk wat af! @Bab: Welke flesvoeding gebruik je? Het kan ook door een bepaald merk voeding komen. Schijn dat veel baby's Nutrilon niet goed verdragen. Mss het proberen waard om van merk over te stappen? @Mirella: Kian heeft regematig de hik ja..en het duurt nog eens lang ook Ik vind het zo zielig! @fredje: Jee wat een 'ongelukje' met je sterilisator zeg! @Jodi: Ik pas steeds zelf Kian zn voeding aan hoor.. Het klopt wel ongeveer met het 'advies' van CB, maat ik vind dat je zelf het beste weet of je kindje wel of niet veel en vak honger heeft enzo, dus ik zou lekker verhogen als ik jou was hoor! Hier niet zoveel nieuws te melden eigenlijk.. Het gaat hier met ups en downs en iets meer downs jammer genoeg Geen idee precies waarom het niet zo lekker gaat maarja..volgende week ga ik de huisarts bellen of hij iets voor me kan betekenen mss..
Hallo meiden, Met Sofie gaat het super, met mij wat minder (blijf ook een beetje slap en labiel). Ben vandaag gedropt tot onder het gewicht van voor mijn zwangerschap en blijf maar misselijk, echt heel naar, tot kokhalzen aan toe. Ik ga dus denk ik stoppen met borstvoeding, iemand tips? We gaan iig een weegschaal halen want ik heb geen idee hoeveel ze weegt. Groetjes Lisette
@runner: Met 'kleintje' bedoelde ik meer zijn leeftijd, maar die grote hoeveelheid voeding zal inderdaad wel bij zijn gewicht passen. Daan gaat ook goed, ik heb het idee dat hij inmiddels al ruim boven de 5 kilo zit. Hij wordt met de dag zwaarder, lijkt het wel. Als hij heel lang doet over de borst, heb ik een lamme arm daarna omdat hij zo zwaar wordt. Ik moet nodig de spierballen wat meer gaan trainen, merk ik @Jodi: Geen idee of je het aantal voedingen zelf mag verminderen? Ik weet wel dat wij toestemming hebben gehad van de verloskundige om van 7 naar 6 voedingen te gaan, maar Daan maakt er meestal toch weer 7 van door zich vaker te melden. Hij heeft het gewoon nodig omdat hij zo hard groeit, denk ik. @daphne78: Sterkte met de vermoeidheid en de lichamelijke klachten! Waarschijnlijk is dat de nasleep van al die weken dat jullie druk zijn geweest met Sam in het ziekenhuis. Ik heb vanwege mijn keizersnede maar een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, maar mijn man merkte al dat je aardig geleefd wordt als je continu op en neer moet rijden naar het ziekenhuis. En die kraamvisite gaat bij ons ook zo. Kennelijk is iedereen bang om teveel vooraan te staan en denkt iedereen dat het gelijk storm loopt. @Lisette28: En, wat weegt Sofie nu? En is het gelukt met het flesje? Sterkte met de stress, laat je niet gek maken meid! @fredje8: Fijn dat je weer mee kunt lezen! En fijn dat Rik zo goed eet en slaapt! Ja jammer van de babymassage, het zal wel april worden denk ik. En anders maar niet. Daan is nu ook telkens iets langer wakker. Hij heeft net heel geïnteresseerd naar de kleurige vissen op mijn screensaver zitten staren op mijn schoot. Goede aktie met de magnetron. Niet zo handig nee . @liefje: Wat vervelend dat het niet zo wil lukken met kolven. Tips? Alleen algemene zoals: - neem je tijd en ga ontspannen zitten - houd een drankje en eventueel een hapje bij de hand - kijk naar je kind of naar een foto van je kind Maar ik heb makkelijk praten, op één borst kolf ik zo 100 cc. Hopelijk gaat het kolven snel beter bij jou! @Mirella28: Daan heeft ook heel vaak de hik, als hij te gulzig drinkt of als de melk met teveel druk uit mijn borst spuit. Dan komt er ook heel veel melk terug uit zijn mondje. In het begin wilde Daan niet drinken als hij de hik had, maar nu heeft hij gemerkt dat het sneller over gaat als hij rustig doordrinkt. En over de nachtvoedingen: ik dommel af en toe ook een beetje weg (ik voed 's nachts liggend op mijn zij), ik heb soms ook grote moeite om wakker te worden en mijn bed uit te gaan als Daan zich weer meldt. @Bab28: Fijn hoor, dat je weer eens op je paard hebt gereden! Kan me de spierpijn goed voorstellen, vooral omdat je toch probeert je buikspieren nog een beetje te ontzien. Ja, dat dove gevoel rondom het litteken heb ik ook. En mij hebben ze inderdaad verteld dat dat nog wel enige maanden tot een jaar kan blijven omdat de zenuwen die zijn doorgesneden weer moeten aangroeien. Ik heb aan de uiterste rechterkant ook een verdikking zitten. Daar steekt een hard puntje uit, volgens mij een stukje hechting dat niet oplost omdat het uitsteekt. Waarschijnlijk hebben ze de rest van de hechtingen inwendig gedaan en is dat het punt waarop ze het hebben dichtgetrokken. Bij de nacontrole maar eens naar laten kijken. @Pendrag: Waarschijnlijk was Jarissa uit haar ritme omdat ze slecht had geslapen met die lekkende luier. Als Daan heel erg uit zijn ritme of uit zijn humeur is, huilt hij ook in eerste instantie harder bij dingen waar hij normaalgesproken loom van wordt. Ik denk dat onze kleintjes dan zo moe zijn dat ze tegen zichzelf lopen te vechten. Lastig is het dan he, om je neiging te onderdrukken ernaar toe te gaan en te troosten? @Judith75: Misschien last van de zwangerschapshormonen die je lichaam uitgaan? Ik merk dat ik de laatste paar dagen geregeld wat lichte hoofdpijn heb, waarschijnlijk ook de hormonen. Daan heeft trouwens allemaal kleine rode plekjes met witte bultjes erin op zijn hoofd. Ik heb me laten vertellen dat dat 'hormonenbultjes' zijn - veroorzaakt door mijn zwangerschapshormonen - die uit zichzelf weer weggaan. Hebben jullie kindjes daar ook last van? Smeer je er iets op? Groetjes, Wendy
@Bab28: Schrijf ik net dat er nog een hard puntje uitsteekt aan de rechterkant van mijn litteken, ga ik naar de wc, laat dat stukje hechting los. Nu heb ik een gaatje daar zitten. Het is wel geheeld, want het bloedt niet. Groetjes, Wendy
ja meiden echt blond die actie met de magnetron, maar heb gisteren bij de prenatal een nieuwe gehaald, ach ja we hadden nog geen kosten verder hahaahah Wenniepenny, ik gebruik voor het voeden een voedingskussen, Rik is ook goed aan zijn gewicht en mijn spieren zijn nog slapjes dus het is iedeaal zon'n ding. Rik heeft ook hormonen bultjes, ik doe er niets aan,gaat van zelf weer over. Van de week ga ik lekker naar de stad nieuwe kleren kopen, want het is nodig (vind ik), ik ben al een voorraadje aan het kolven zodat Rik naar oma's kan en ik lekker stadten, zul je zien dat ik niets leuks kan vinden (kan me het niet voorstellen) heb echt zin in nieuwe kleren Van de week trouwens elders aangenomen binnnen onze stichting, lekker veel dichterbij dus daar begin ik 1 mei, ik neem nog twee weken bevallingsverlof op is wat makkelijker ivm borstvoeding en het kolven om te werken. fijne zondag, het is alleen geen weer om te wandelen helaas. liefs fredje
geen idee, heb nog geen weegschaal, kan dinsdag Sofie gaan wegen bij het CB maar dan heb ik de reunie van mijn zwangerschapscesar, dus gaat niet lukken, Week daarna heb ik afspraak bij CB. Hebben jullie allemaal een weegschaal thuis dan? Flesjes borstvoeding gaan prima, ik kolf 100 cc aan ene borst en 60 cc aan de andere (is ergens asymetrisch geworden). Morgen poedermelk ofzo kopen, geen idee hoe dat werkt. Ik ga morgen mijn baan opzeggen opvang regelen voor Sofie voor na verlof Alles lezen over flesvoeding nieuwe baan zoeken Beetje ambitieus denk ik zo, ik zie wel. Groetjes Lisette ale:
Goedenmorgen, Hoe is het? Hier is alles lekker rustig, Rik jengelde wat om 3.20 er niet naar toegegaan en binnen 5 minuten sliep meneer weer. Toen werd hij om 5.10 wakker en toen had hij ook echt HONGER, dus borstvoedingegeven en om 8.15 weer en nu ligt hij lekker in de box te koekeloeren. Wordt het huilen bij jullie ook minder? Bij ons wel, alleen het aankleden 'smorgens als zijn rompertje uit gaat dat is het ff huilen, vind hij niet fijn (net als zijn moeder geen polonaise smorgens aan mijn lijf). 'savonds ergens tussen 5 en 9 heeft hij een jengel, huil buitje. Hij huilt dan 5 minuten slaapt weer ff en dan huilt hij weer ff. Wordt het bij jullie ook minder. Trouwens hebben jullie de eerste glimlach al opgevangen? Hier wel pogingen maar het echt lachen zit er nog niet in. Ik weet eigenlijk niet wanneer dat ongeveer gaat komen? Weten jullie dat? liefs fredje
@ Fredje: Sofie wil sinds gisteren dan graag de fopspeen, weet niet of dit bij jou ook zou werken? Ik las in een blad net dat de huilpiek rond de 6 weken ligt, misschien ben je daar overheen? Eten gaat bij mij weer iets beter, ik blijf denk ik kolven en dat geven tot ik weet wat ze weegt. Ik geef haar nu 90 cc ongeveer, dat lijkt ze te willen hebben per sessie dus dat zal wel voldoende zijn. Groetjes Lisette
goed idee van de fopspeen ga ik morgen gelijk proberen, wij gebruiken de speen alleen 's avonds ik zal het morgen eens kijken of meneer de fop wil als ik hem aankleed.