@fredje8: Een voedingskussen heb ik ook, maar dat gleed iedere keer onder Daan uit tijdens het voeden. Ik kan het nu nog eens proberen natuurlijk, nu Daan iets groter is. Misschien blijft hij nu beter liggen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en veel plezier met kleren kopen! Daan glimlacht wel, maar nog niet bewust als reactie op mensen. Het is echt nog een reflex, met name als hij het naar zijn zin heeft (vol buikje, schone luier, lekker op schoot of bij iemand in de armen). Volgens het boek 'Oei ik groei' zou bewust glimlachen wel ergens tussen de 5 en 7 weken moeten komen. Maar ja, het ene kind kan natuurlijk later zijn dan het andere. @Lisette28: Wij hebben alleen een normale personenweegschaal. Daar ben ik van de week eerst zonder Daan en daarna met Daan op gaan staan. Het verschil is dan zijn gewicht, en dat was zo'n 5 kilo. Mijn borsten zijn ook asymmetrisch qua melkproductie, de rechter is echt hyperactief. Daar spuit de melk soms letterlijk uit. Succes met al het geregel rondom de opvang van Sofie! Daan is vandaag behoorlijk uit zijn ritme en daardoor uit zijn hum, waarschijnlijk doordat het gisteren een drukke dag was voor hem. Eerst 's middags kraamvisite en 's avonds naar mijn schoonouders voor het avondeten. Dus hij was vanmorgen erg vroeg voor de ochtendvoeding en daarna was hij meer dan een uur aan het dreinen, behoorlijk lang voor zijn doen dus. Nu is hij gelukkig rustig, hopelijk doet hij nog een slaapje voor de volgende voeding. Vanavond ook weer druk, want dan gaan we uit eten vanwege de verjaardag van mijn schoonvader. Dus de rest van de dag doen we zoveel mogelijk rustig aan. Groetjes, Wendy
En andere dames, bedankt voor jullie adviezen. Ze kan soms zo veel op, en ze is nog maar zo klein. Ze zal het zeker nodig hebben. Maar per keer kijken hoeveel ze op kan. Is nu al minimaal 7 x 100. @Lisette, wat verevelend dat je zo ziekjes bent. let goed op jezelf. En wat een plannen hebje allemaal zeg. En hoe kunst voeding werkt staat op het pak. Gebruik zelf na 4 weken bv ook kv, van Nutrilon. Gewone en Omneo, tegen krampjes. werkt goed, en kost veel minder energie dan bv en kolven. @ Mirelle, ja ons meisje heeft ook vaak de hik. zo zileig. Vooral als ze het na het eten heeft, hikt ze der eten er wel eens uit. @ Wenniepenny, ja ons meisje heeft die bultjes ook, maar gelukkig verdwijnen ze weer. (moet me zelf inhouden om er soms niet aan te krabbelen....) @ Liefje, tips om meer te kunnen kolven. Ze gaven in het ziekenhuis de tip om tijdelijk om de 2 uur te gaan kolven, komt het weer lekker op gang. En kijken naar je kindje (of foto/video) helpt ook. Hier ook hoofdpijn hoor, hopelijk iets tijdelijks. En wat ik wel een beetje raar vind, ik krijg pijn rond mijn baarmoeder als ik der aan het voeden ben, en ze krijgt nog wel kv. Zal wel iets psychisch zijn. Liefs Tosca
Hallo dames, hier weer even tijd om bij te lezen en wat te typen. Op zich gaat het best lekker op dit moment. We krijgen steeds meer routine en dat bevalt goed. Ik moet wel zeggen dat er precies gebeurt wat ik vooraf zei: ik vind baby's niet echt leuk. Ik vind mn dochter echt fantastisch, ben stapelgek op haar. Maar mijn leventje nu van voeding naar voeding, huishouden, slapen en dat is het zo'n beetje, ben ik wel echt spuugzat. Ik zal erg blij zijn als Jarissa gaat lachen en brabbelen. Wat meer contact. En als ons ritme nog wat verder is zodat ik beter kan plannen en weer wat voor mezelf kan gaan doen. Eigenlijk zit ik best wel te zeuren want deze fase duurt maar even. Maar ik heb aan het einde van mn zwangerschap al zo lang zo'n saai leven gehad, dat ik het nu echt helemaal gehad heb. Straks gaan we nog even lekker wandelen, het weer is veel beter dan voorspelt. Volgens de buienradar blijft het hier droog en de zon schijnt nu zelfs! We gaan even naar de buurtsuper diepvrieszakken halen. Onze buurman heeft 4 van onze hanen geslacht en die moeten de vriezer in. De eerste hebben we gisteren al gekregen. Die ligt nu te besterven. We hebben hem netjes schoon terug gekregen maar wel in 1 stuk. En het zijn erg grote hanen dus ik heb gisteravond geprobeerd dat beest een beetje in normale porties te verdelen. Maar zonder goed mes wil dat niet zo geweldig. Ik heb z'n dijen eraf gehaald, de rest is nog 1 stuk. Dat eten we dus wel een keer als we met een groepje zijn. Anders eten we samen een hele week kip! Hebben jullie je kids al in een wipstoeltje? Ik heb er nog geeneen en vraag me af of ze dat niet leuker vind dan in de box? En hangt er bij jullie al wat boven de box waar ze naar kunnen kijken en mee spelen? Dat moet hier ook nog en volgens mij is Jarissa daar wel bijna aan toe. @Lisette: doe je voorzichtig aan meid? Vooral met baan opzeggen enzo. Ik kan het hiervandaan natuurlijk niet inschatten en wil me ook echt niet met jouw keuzes bemoeien maar het zou zonde zijn als je je baan opzegt omdat het nu allemaal even niet wil en je nog volop aan het ontzwangeren bent. Wat wegen betreft: Jarissa is 2 weken geleden voor het laatst gewogen. Ik maak me er echt niet druk om wat ze weegt. Ze ziet er goed uit, is levendig en poept en plast goed. Natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig wat ze nu weegt maar dat zien we donderdag bij het CB wel. Hoe komt het dat je daar met Sofie over twijfelt?
@Judith: dank je wel voor de tip! Had idd ook al van anderen gehoord dat Nutrilon niet altijd goed werkt. Luuk krijgt dat al sinds zijn geboorte. Durf eigenlijk niet zo goed te wisselen van voeding omdat we sinds 3 weken zijn overgestapt op Omneo. Kan zo`n wisseling geen kwaad? Zijn buikkrampjes zijn wel wat minder maar hij laat enorm veel scheetjes...echt heel sneu! @Fredje: Luuk lacht sinds hij 4,5 week is. Vaak alleen smorgens maar wel heel overtuigd! Is echt zo schattig om te zien. Ik heb met laten vertellen dat het meestal rond 6 weken komt...Hij was dus redelijk vroeg! @ Wenniepenny: Wat wordt Daan al groot zeg! En bijzonder dat je nog een hechting had. Ik heb aan een kant ook een heel hard stuk litteken zitten, wss bindweefsel. Ben ook best heel bang dat ik nu (ondanks de pil) spontaan zwanger zou worden (had ik eerder nooit) omdat het litteken dan zou kunnen scheuren....Bah moet je niet aan denken toch? Volgende week naar gyn, vind het wel spannend want zo`n inwendig onderzoek met eendebek vind ik echt niets! Heb as vrijdag een tel.consult met kinderarts staan. Luuk krijgt sinds 3 weken dus fysio maar ik heb enorme moeite met die fysiotherapeut! Het is echt een bijzondere peer zeg! Krijg amper antwoord op mijn vraag etc en hij behandeld Luuk even heel snel en is dan weer weg! Hoorde gisteren van meisje dat spastisch is dat hij bij haar constant sexueel getinte opmerkingen maakte! Nou hoeft hij dus echt niet te doen. Ik heb nl voor Luuk een zijligkussen gekocht waar hij tussen slaapt. Zo ligt hij op zijn zij en kan niet naar zijn buik rollen. Dit voorkomt een afgeplatte schedel in zijn geval. Heb dit met de fysio overlegt maar hij zegt er helemaal niets over en helpt me er ook niet mee. Nu wil ik dus via de kinderarts een andere fysio hebben.....Hopelijk lukt dat! Liefs, Bab
@pendrag: Wij hebben luuk al vroeg in wipstoel gezet. Dit omdat hij daar beetje rechtop in kan zitten en de voeding beter binnen blijft! Ook vindt hij het erg leuk om rond te kijken en is dan mn gefocust op lichte dingen. Er hangt ook een mobiel met beertjes boven en dat is zijn favoriet. Kan hij wel uur naar kijken. En als ik hem aan zet dan gaat hij met zijn handjes bewegen en als er een beertje tegen aan komt zie je hem al echt reageren. Heel leuk om te zien. Hij vindt het plat liggen in de box dus niet zo leuk... Heb je al weer gereden? Of wanneer ben je dat van plan? Ik heb inmiddels al weer 2 x gereden (juli voor het laatst gedaan!) en het voelde heerlijk! Paard pakt het ook super op na 3 maanden vakantie. Alleen nu echt enorme spierpijn in bovenbenen en armen..Ach hoor erbij toch?
@Bab: ik ga vandaag of morgen toch echt wat spulletjes scoren! Heb een irischeque van EUR 50,00 van het werk van mn vriend dus dat helpt lekker! Ik heb nog niet gereden. Ben afgelopen vrijdag bij Pendrag wezen kijken. Hij doet het bijzonder braaf. Rijtechnisch heeft hij nog een lange weg te gaan. Hij is groot, slap en slungelig dus dat kost gewoon tijd. Volgende week ga ik er 3 keer heen om hem zelf te rijden met mn instructrice erbij en dan neem ik hem na de laatste keer weer mee naar huis. Heerlijk, kan ik weer regelmatig gaan trainen! Ben wel van plan deze week eerst op mn andere paard te stappen. Die is super betrouwbaar, dan kan ik weer even het gevoel wat terugkrijgen. Voor het eerst in ongeveer een jaar op een net beleerd paard stappen lijkt me iets minder. Gelukkig ben ik het uitstekende stukje van mn hechtig wel kwijt, dat scheelt echt.
O, en wat die voeding betreft: wij zijn wel overgestapt van de nutrilon op friso. Gewoon hup ene fles nog nutrilon en daarna alleen nog maar friso. Weet niet of het verstandig was maar het is ons goed bevallen. De krampjes die Jarissa heeft gehad waren van na die tijd, dat had niets te maken met het wisselen van voeding volgens mij.
Het is helemaal niet zo goed om over te stappen op andere voeding zo resoluut, zeker niet als je een baby hebt met krampjes etc etc Die krampjes gaan daar niet van over en zal het lichaam ook weer moeten wennen aan andere voeding. Het effect is niet direct merkbaar en kan zelfs pas na een week een reactie hebben en dan weet je dalijk niet meer waardoor een kind huilt. Ik vind deze keer (!) de babytijd echt super, ik geloof echt dat ik me andere kinderen bijna groot gekeken heb en nu vind ik het al veels te snel gaan. Als ik kijk naar foto's van 4 weken geleden is dat al zo'n enorm verschil! Ik heb trouwens wel een wipstoeltje aangeschaft, maar heb het nog niet gebruikt, heb het ook niet nodig gehad dus Dalijk met hapjes zijn die wippertjes wel handig.
Ik kom me ook aansluiten bij de februari mama's. Ik zie dat er alweer 22 pagina's zijn, en vergeef me dat ik ze niet allemaal heb gelezen. Het gaat hier thuis allemaal goed. Ik voel me al een doorgewinterde mamma met deze derde spruit, want volgens onze maatstaven gedraagt Silke zich voorbeeldig. OK, 's nachts moeten we er regelmatig uit, maar dat zijn we nu wel gewend. En af en toe van die huilmomenten vallen ook nog wel mee. Verder heeft ze nog geen last van krampjes, babyacne, reflux, koorts, verkoudheid, ontstoken oogjes, etc... dus allemaal OK. Alleen wel druk hoor, 2 peuters en een baby.... vooral als er iemand op een willekeurig tijdstip belt ofzo ... En qua borstvoeding gaat het best OK. Een schema lukt nog niet echt, soms slaapt ze een paar uur achter elkaar en soms wil ze continu aan de borst. Ik laat haar maar. Ik heb al 1 keer gekolfd. Na een voeding heb ik 1 leeggedronken borst nog nagekolfd en heb er zo na 2 voedingen er toch nog 80 uit gekregen. Dus dat is best wel OK. Ik ben altijd gewend om niet zoveel te kolfen omdat mijn kinderen nooit zoveel dronken. Ik kreeg daarna wel 2 dagen lang pijn in mijn borst wat ik herkende als een beginnende borstontsteking, maar dat is gelukkig vanzelf overgegaan.
@pendrag: de kinderarts en het cb zeiden beiden dat je langzaam moet overgaan mocht je ander merk voeding willen hebben...Bij Omneo hoefde dat niet omdat het van zelfde merk is als Nutrilon. Vraag het vrijdag wel even aan kinderarts...Wel fijn dat Jarissa er geen problemen mee had! Fijn he om weer met je paarden bezig te kunnen zijn? Hoe doe je dat met Jarissa? Ik breng Luuk altijd naar een van zijn oma`s en savonds is mijn vriend bij hem...Wel een geregel he? Toen ik erop stapte had ik echt niet het gevoel dat het al zo lang geleden was...Mijn paard voelde zo fijn aan dat het weer als vanouds was voor ons beiden....Wel is mijn blaas niet zo sterk meer geloof ik... En idd wipstoel en mobiel zijn erg leuk en handig!
Ik zou nu ook niet weer overstappen. Maar toen wij overstapten kreeg Jarissa nog maar weinig. En de friso had ze in het ziekenhuis ook gehad. Enige probleem van de friso vind ik dat het gaat klonteren tijdens het drinken. Hebben jullie dat ook? Ik moet echt tussendoor, als ik Jarissa laat boeren, ook weer even flink met de fles schudden. Anders zit er na afloop nog allemaal melkpoeder in de fles. Als ik volgende week naar Pendrag ga, is mijn vriend thuis. Daarna moeten we dus samen afspreken wie wanneer gaat sporten. Gelukkig heeft mijn vriend dus vroege en late diensten en kan ik lekker in het daglicht met mn paardje aan de gang. Oma is hier niet echt een optie: mn schoonmoeder woont een half uur autorijden hier vandaan en heeft geen rijbewijs en mijn moeder woont anderhalf uur rijden hier vandaan. Ik ben nog op zoek naar een verantwoordelijk buurmeisje om af en toe eens te kunnen oppassen.
@Kristel: fijn dat het zo goed gaat! Klinkt als druk maar volop genieten bij jou. Ik ben net terug van onze wandeling naar de super. Duurt precies een uur. Meestal plak ik er nog een extra rondje aan vast maar daar had ik vandaag niet zoveel zin in. Maar goed ook want vlak voor we thuis waren, kregen we een flinke hagelbui over ons heen. Gelukkig lag Jarissa lekker warm in haar bunker en sliep ze rustig door. Ze ligt nu nog heerlijk in de reiswieg. Ik laat haar maar lekker liggen want als ze nog even doorslaapt, komen we misschien vandaag in een ritme van 4 uur tussen iedere voeding. Dat zou wel mooi zijn want anders krijgt ze echt teveel binnen.
Wat heerlijk zo opstap he. Was vandaag ook even weggeweest met Marije. Zag er stiekem een beetje tegen op ivm met het weer, maar alles goed gegaan. Toen het sneeuwde waren we nog binnen en toen het begon t ehagelen en we dus wel buiten waren heb ik der schermpje van de maxi cosi er op gedaan zodat ze niet op haar vielen. Ging helemaal goed heb ook nog nieuwe foto's in mijn www album gezet. Wanneer mag je eigenlijk oefeningen gaan doen om je buik weer n beetje in het gareel te krijgen? Zou het graag willen proberen (kijken hoelang ik dat vol hou) En welke oefeningen zijn dan het beste?
@pendrag; een bunker is toch met een soort zitje? Ik dacht dat die voor in de buggy was. Ik gebruik nu een wrapper. Mooi zijn die dingen hé....
De bunker is een beetje voorgevormd maar niet extreem. Jarissa ligt er nu altijd in als ze in haar reiswieg ligt maar er zitten ook openingen in waar de gordeltjes van de maxicosi door kunnen. Ik gebruik hem zelf in het autostoeltje nog niet omdat ik dan de bescherming van de gordels af moet halen. En omdat mijn vingers het nog steeds niet doen, is dat een gepiel van niets!
hoi hoi nou Rik heeft de echte lach nog niet gedaan en hij is al meer dan 7 weken ach we gaan maar niet uit van de boeken, ik heb zo'n zin om echt die lach te zien. Lijkt me zo super. liefs fredje ps hier is het geen weer geweest om te wandelen vandaag helaas
Ik zit ook met smart te wachten fredje. Maar jij ziet de lach van Rik vast eerder dan ik die van Jarissa. Zonde van het weer ook he? Het was afgelopen week zo genieten!
Kian lachte voor het errst tijdens 1e bezoek CB, dus had gelijk een getuige Hij lacht zeer regelmatig met een big smile
Ik dacht 1 ker dat ze echt gericht aan het lachen was, van de r est weet ik dat het trekjes zijn. Kan ook niet wachten tot ze echt gaat lachen.
Haai allemaal ...ik zit in een enorme dip ....afgelopen Zondag zei mijn dochter van 12 jaar ...mam wat heb ik hier ?...bleek ze een koortslip te hebben ..wat erger is , is dat ze net daarvoor Fleur had gekust ..ik heb gelijk de HA post gebelt ..maar we kunnen niet anders doen dan haar in de gaten houden ..ik ben op internet aan het speuren geweest en waar ik al bang voor was blijkt waarheid ...een koortslip is zo gevaarlijk voor baby`s dat ze er zelfs dood aan kunnen gaan .. ...wat moet ik in hemelsnaam doen ... ik moet er niet aan denken dat ze ziek wordt