Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik heb hem gister laten droogkoken :oops: man wat stinkt dat .. maar volgens mij heb ik alles kunnen redden. opnieuw in sopje en nu wel met 200 ml water in de magnetron :D

Heb alle spullen gekocht voor poedermelk te geven, ga vanmiddag eerste keer proberen, spannend! Heb een fles gekocht van difrax met kleinste kersspeentje, hebben jullie daar ervaring mee? Ik zoek echt eigenlijk het kleinste speentje want ze drinkt 90cc met de avent newbornspeen in 4 minuten leeg, dat geeft veel boeractie naderhand...

Groetjes Lisette

2. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    We hebben goed nieuws gekregen gisteren in het ziekenhuis, ons zoontje mag woensdag naar huis, hij woog gisteren 2580gram dus hij komt heel goed in gewicht bij.

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    @pendrag: bedank voor je lieve reactie. Ik ben nu stewardess maar vind het eigenlijk niet leuk, ook het feit dat ik per werkdag 3 uur in de trein zou moeten doorbrengen de eerste 6 maanden staat me niet aan. (dat ik met een HBO opleiding als tewardess werk is ook al wat minder :) )
    Als ik dichter in de buurt zou kunnen werken zou dat super zijn! Financieel houden we het wel een paar maanden uit zonder dat ik werk, zeker als we straks als we verhuist zijn geen dubbele vaste laten meer betalen dus bevind me wel een beetje in een luxe positie...

Wat Sofie betreft, ik probeer nu vaak borstvoeding uit een flesje te geven en dan wil ik gewoon graag weten of ik genoeg geef, maar ze groeit supergoed dus daar maak ik me geen zorgen over, ze krijgt dikke billen en heeft een echt dikke buik gekregen. (en dan van die smalle heupjes, een supermaf gezicht)

Ik vind Sofie een schatje maar vind zoals ik ook al van tevoren dacht baby's ook niet bijster interressant, maar nu ze veel begint rond te kijken en geluiden begnt te maken wordt het al leuker!

Groetjes van Lisette

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: wat herkenbaar, ik heb precies hetzelfde! Jarissa is geweldig maar deze fase spreekt mij niet echt aan.
    Blij dat je goede argumenten hebt om ander werk te zoeken en erg lekker dat dat zo kan in jullie situatie. Veel succes met zoeken!
    Ik heb zelf ook Difrax flessen met de kleinste maat kersenspeen. Jarissa kan dan nog snel drinken. Ik laat haar dan tussendoor een keer extra boeren en dan gaat het erg goed. De fles en speen bevalt mij heel goed. Ook hier veel succes mee.

@liefje: fijn dat Harco bijna naar huis mag zeg!

@asjuh: jakkie, wat een stress. Ik hoop dat het meevalt voor je. Heeft je oudste al echt een koortslip met vocht of nog in de eerste fase? Dan schijnt het met de besmetting wel wat mee te vallen. Ik heb zelf 2 weken lang last gehad. Geloof wel 4 pakjes Compeed gebruikt. Maar die zijn wel het veiligst voor mijn gevoel. Beter dan alleen zalf.

Ik ga nu snel afsluiten, volgens mij heeft Jarissa honger.

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    @ Liefje, Wat heerlijk dat Harco naar huis mag :)

@ Lisette, heb ook difrax met kleine kers speen, ze doet er netjes 20 min over. gewoon proberen denk ik....

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Jodi: Dat is zeker vreemd, pijn rond je baarmoeder als je flesvoeding geeft :confused: . Toch een reactie van 'moeder natuur' denk ik. Nou ja, allicht helpt het om weer snel in je oude vorm te zijn.

@Pendrag: Dat had ik in de eerste weken ook, dat gevoel van "Ik ben alleen maar bezig met voeden, verschonen, badjes en huishouden, en heb helemaal geen tijd meer voor mezelf." Ik voelde me ook nog schuldig tegenover mijn man als ik niets in het huishouden deed op een dag, omdat hij immers een hele werkdag erop had zitten als hij thuiskwam en ik niet. Toen zei hij dat het ook belangrijk was dat ik aan mezelf dacht en niet de hele dag moest lopen sloven, en dat hij het helemaal niet erg vond om na zijn werk ook nog wat te doen. Dat geeft mij ook een stuk rust om af en toe echt iets voor mezelf te doen (beetje conditietraining, boekje lezen, internetten, stukje wandelen, en noem maar op).

Lachen en brabbelen komt snel genoeg, ik merk dat Daan nu al steeds meer begint te grijnzen en meende gisteren al iets van een bewuste glimlach te zien. En hij begint ook geluidjes te maken om duidelijk te maken dat hij iets leuk vindt. Leuk hoor, een beetje interactie!

Ik heb zowel een box als een wipstoel staan. In de box kan Daan zich ongeveer 10 minuten zelf vermaken nu, in de wipstoel 15 minuten mits hij heen en weer beweegt op de wipstoel. Als de wipstoel stil staat, heeft Daan het binnen 5 minuten wel gezien. Ik denk dat hij de box leuker vindt omdat hij daarin meer om zich heen kan kijken, in de wipstoel kijkt hij maar één kant uit. Ik heb aan de rand van de box een Nijntje-'wokkelding' (sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :oops: ) met allemaal pluchen figuurtjes eraan hangen en Daan vindt dat ding erg interessant om naar te kijken, lekkere felle kleurtjes.

@Bab28: Ik kan me die angst om ongewenst snel zwanger te worden goed voorstellen. Ik heb besloten dat ik niet meer aan de pil wil omdat ik hem 15 jaar aaneengesloten heb gebruikt tot 2005. Dus wij gebruiken wel condooms, daar heeft mijn man geen bezwaar tegen. Maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Niet dat de zin er niet is, maar ik durf nog niet zo goed. Wil eerst de nacontrole van 2 april a.s. afwachten.
    Lekker verhaal van die fysio. Als je die kerel niet vertrouwt moet je aan de kinderarts vragen of je naar een ander verwezen kan worden.

@kristel: Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Silke, en dat ze van een heleboel pasgeborenen-kwaaltjes (nog) geen last heeft - even afkloppen ;) !

@asjuh: Shit, dat is schrikken zeg :pale: ! Hopelijk heeft je dochter Fleur inderdaad niet besmet. Heb je je dochter wel verteld dat Fleur daar doodziek van kan worden, zodat ze daar vanaf nu rekening mee kan houden? En dat ze niet alleen Fleur dan niet mag kussen maar ook haar handen heel goed moet wassen voordat ze Fleur aanraakt?
    Was de koortslip van je dochter open en nattig? Als dat niet zo is, is de kans op besmetting heel klein. Volgens mij kun je niet veel meer doen dan Fleur goed in de gaten houden, met name of ze geen hele hoge koorts krijgt geloof ik.
    De duimen draaien hier dat Fleur geen ernstige gevolgen ondervindt en lekker gezond blijft!

@Lisette28: 90cc in 4 minuten :confused: ? Wauw, wat een snelle dame! Kan me voorstellen dat er dan een hoop lucht meekomt, wat voor veel boertjes zorgt achteraf.
    Daan doet over een flesje van ongeveer 125 cc 15-20 minuten, net zolang als het leegdrinken van één borst bij hem duurt (ongeveer zelfde hoeveelheid, schat ik). Hij moet nog wel leren om maat te houden, want hij drinkt en drinkt totdat hij tjokvol zit. Tja, en dan komt er behoorlijk wat melk terug na de voeding. Lijkt op papa, die kan af en toe ook niet helemaal maat houden met de biertjes ;)

@liefje: Wat fijn dat Harco morgen naar huis mag, gefeliciteerd!

Daan ligt nu trouwens voor het eerst in zijn ledikantje in plaats van in zijn wiegje. We moeten de overstap nu wel gaan maken, want hij groeit zo hard dat het wiegje al bijna te klein voor hem is geworden.
    Volgens mij gaat het best aardig, hij heeft iets langer gedreind dan normaal maar ik heb de indruk dat hij nu rustig slaapt.
    Vanmiddag naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt en hoe lang hij nu is.

Groetjes, Wendy

7. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo...

Ik zou me graag hier aansluiten.. Beetje laat zo te zien want jullie schrijven hier al een tijdje he, maar toch.. Hopelijk is dat goed...

Ik zal me eerst eens voorstellen he, ik ben op 17 febr. bevallen van ons dochtertje Lisa. :D
    Lisa is ons eerste kindje en nu dus 4 weekjes oud!
    Mijn zwangerschap was niet echt makkelijk, 5 maanden alleen overgegeven en beroerd geweest en daarna nog 3 maanden ziek doordat mijn bloeddruk heeel laag was en ik daardoor steeds van mijn stokje ging en me niet lekker voelde.. Verder nog wat standaard kwaaltjes als ijzer te laag, vocht slecht slapen en een beetje humeurig af en toe maar daar had mijn omgeving meer last van dan ik ;)
    De laatste maand voelde ik me echter weer steeds beter gelukkig!
    De bevalling ging supersnel, ik heb er van de eerste wee tot ze geboren was er 3 uurtjes over gedaan... Heftig maar alles ging goed en dat telt he!
    Vanaf dat Lisa geboren was voelde ik me ook weer toppie! Heel vreemd hoe snel die hormonen veranderen en alle kwaaltjes verdwijnen :confused:
    En heel erg gek maar ondanks dat ik me zo beroerd heb gevoeld mis ik het zwanger zijn soms nog wel hoor.. Gewoon mijn buik en de bewegingen daarbinnen.. :)
    Nu ben ik dus echt mama.. Super leuk maar ook soms wel een beetje eng allemaal.. 8) Vooral nu mijn vriend sinds vorige week weer moet werken en ik dus overdag alleen ben.. 8)
    Met Lisa gaat het tot nu toe wel goed op wat kleine babykwaaltjes na.. Ze heeft wat last gehad van ontstoken oogjes en haar gewicht nam niet zo goed toe in het begin maar dat gaat nu goed..
    Helaas ging de borstvoeding niet zoals het moest, ze raakte niet verzadigd en plaste niet genoeg dus zijn we na 2 weken over moeten stappen op flesjes.. Wel nog gekolfd maar ik kreeg niet meer als 20-30 cc gekolfd dus nu krijgt ze helemaal fles.. Daar heb ik ook meteen een vraagje over; ze krijgt nu sinds anderhalve week friso hypoallergeen preventief en dat ging een week heel goed maar sinds zat. heeft ze duidelijk moeite met poepen en spuugt ze heel veel.. Kan dat van de voeding komen? Aangezien het de eerste week heel goed ging.. :-s
    Ze heeft nu sinds zondag niet gepoept maar volgens de huisarts moeten we het toch nog een paar dagen afwachten of het vanzelf komt.. Ik bel toch nog maar het consultatiebureau op want daar zeiden ze vorige week dat ze iedere dag ontlasting zou moeten hebben, en je anders naar de dokter moet..? Lekker tegenstrijdig allemaal... :(
    Als julie nog tips hebben..?

Goh ik heb wel een heel verhaal meteen hierneergeschreven he... :oops:
    Ik ga een goed teruglezen en dan maar tot weer eens... :)

Groetjes!

8. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ons meisje voor het eerst een jurkje aan :)

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi

@wenniepennie Rik drinkt ook ongeveer in 20 minuten zijn fles leeg. Eerst dronk rik ook zijn fles in 5 minuten leeg, maar nu we de avent speen 0+ gebruiken gaat het veel beter. Rik heeft soms ook dat er veel melk terugkomt wil dat zeggen dat hij teveel gedronken heeft? Wat kun je daar dan aan doen?

@ Viefje Welkom hier en gefeliciteerd met je kleine! Fijn dat de bevalling vlot is gegaan, bij mij ook. Ik had voornamelijk de eerste dagen een gek gevoel in mijn buik, want ik voelde hem niet meer trappen (en dat deed hij toch heel veel). Gek he! En dan keek ik in de wieg en had zoiets van oja daarom voel ik het niet.

@jodi wat schattig een jurkje! lief joh!

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    We zijn net terug van het consultatiebureau. Daan weegt nu 4885 gram en is circa 55 cm lang (waarschijnlijk nog ietsjes langer want hij kan zijn knieën nog niet helemaal strekken).
    Ik heb nog even nagevraagd wat voor uitslag hij heeft. De roze bultjes met witte puntjes erin hebben te maken met de 'verdediging' van de huid tegen vreemde bacteriën, die verloopt nog niet helemaal vlekkeloos. Normaalgesproken gaan ze vanzelf weg maar mochten ze vuurrood worden of mocht Daan rode nagelriempjes krijgen, dan moeten we de huisarts raadplegen. De huidskleurige bultjes op zijn gezicht zijn inderdaad hormoonbultjes, ook die gaan als het goed is vanzelf weg.

@viefje: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Van harte welkom bij de februari-mama's! Vervelend dat je zoveel ongemak hebt gehad tijdens je zwangerschap, maar fijn dat de bevalling zo vlot is verlopen. Ook fijn dat het zo goed gaat met Lisa.
    Daan heeft ook een paar weken ontstoken oogjes gehad, af en toe zaten ze gewoon dichtgeplakt. Het was voldoende om zijn oogjes een paar keer per dag schoon te maken met lauw gekookt water. Vorige week was het over.
    Tips over flesvoeding heb ik helaas niet voor je, want ik geef Daan borstvoeding en dat loopt lekker.

@Jodi: Wat een schattige foto van Marije in dat prachtige jurkje!

@fredje8: Dat er veel melk terugkomt is volgens mij omdat hij of teveel heeft gedronken of te gulzig, waardoor het maagje het allemaal niet zo snel kan verwerken. Als Daan ongeveer 20 minuten rustig drinkt (fles of borst) gaat het goed, dan komt er hooguit een klein mondje terug. Je kunt er denk ik niet veel aan doen als moeder.

Groetjes, Wendy

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: tijd voor mezelf ontbreekt inderdaad maar wat ik vervelender vind is het kleine wereldje. Ik zal echt blij zijn als ik weer wat meer onder de mensen ben en lekker kan werken b.v. Of wat langer met Jarissa weg kan. Ik maak nu uitstapjes tussen 2 voedingen in. Als ik meer doe, heeft Jarissa daar last van. Het komt zeker allemaal dik voor mekaar maar ik vind dit gewoon niet echt leuk. Gelukkig heb ik wel een fantastische dochter dus het is echt geen opgave om voor haar te zorgen of dingen voor haar te laten!

Wat sex betreft: we doen wat voorzichtige knuffelpogingen die langzaamaan groeien naar wat meer. Net alsof je puber bent en net een nieuw vriendje hebt. Best wel grappig. Gelukkig is mn koortslip over. Maar mn handen doen het nog steeds niet en ik heb nog last van mn hechting. A.s. maandag nacontrole bij de VK, als die rothechting er dan nog zit, haalt zij hem weg. En dan maar eens pak condooms met goed veel glijmiddel halen. Dan durf ik het wel weer aan denk ik. Hihi, voel me net zo'n puber vlak voor de eerste keer.

@Viefje: van harte welkom hier en gefeliciteerd met de geboorte van Lisa.
    Wat poepen betreft: bij Jarissa (zelfde verhaal: eerst gedeeltelijk fles/afgekolvde moedermelk en na twee weken volledige fv) duurde het ook even voor ze echt iedere dag een poepbroek had. En nog is ie de ene dag beduidend voller dan de andere. Mocht Lisa echt zitten persen en wil het poepen niet lukken, dan zou je eens kunnen temperaturen. Dat helpt soms. En verder zou ik het CB volgen haar. HA weet van alles net niks.

@Jodi: wat een dropje zo in dat jurkje. Schattig hoor. Jarissa heeft nog geen jurkje of rokje aan gehad. Net bij de Hema (had een bon gekregen van kraamvisite) een leuk pakje gekocht maar het is weer een shirtje met een broekje geworden.

@fredje: Jarissa geeft af en toe melk terug. Meestal heeft ze dan te snel gedronken of ik ben te snel met haar nadat de fles leeg is. Als ik haar dan te vlug beweeg om te laten boeren b.v. Of als ik haar te snel ga verschonen. Bij Jarissa maakt het weinig uit want ze drinkt volgens de richtlijnen nogal teveel. Overmorgen wegen, ben benieuwd.

Vandaag weer naar de HA. Bloeddruk, nu dus met medicijnen, 150/105. Word ik dus niet vrolijk van. Morgenochtend om 8 (!) uur bloedprikken. O.a. nieren, lever en schildklier. Vrijdag kan ik dan bellen voor de uitslag. Als alles goed is, krijg ik dan extra medicijnen om mijn bloeddruk te verlagen. Wel een ge-emmer hoor. Kan ik nog elke week naar de HA. Ik hoop wel dat er uit het bloedonderzoek een oorzaak komt waarom ik steeds zo moe ben. Natuurlijk moet ik nu nog van de bevalling herstellen maar al met al heb ik nu al 2 jaar last van oververmoeidheid en overgewicht. Nou ja, afwachten maar tot vrijdag.

Vanmiddag in Assen een hele mooie mobile voor boven de box gekocht. En een wipstoeltje. Verder voor mezelf 2 spijkerbroeken. Maatje tent. Echt genant maar het afvallen wil dus echt niet en die positiebroeken ben ik zo spuugzat! Twee broeken voor 30 euro, dat draag ik er vast wel aan af.

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Had ik ook gedaan, werkte prima, wel super voorzichtig gedaan, extra glijmiddel, ha ha Voeld eme ook net weer een pubertje :)

Weet iemand eigenlijk hier wat normale ontlasting is bij kunstvoeding?
    Marije doed het niet elke dag maar na Viefje der verhaal weet ik het eigenlijk niet meer zeker..

Welkom trouwens Viefje, gezellig :)

@ Wenniepenny, wat goed dat je dat hebt gevraagd over die bultjes

Mis het zwanger zijn ook wel soms, naast het gevoel en de bewegingen in mijn buik moet ik nou mijn buik gaan inhouden......
    Ook maar andere kleren kopen, zwangerschapskleding vind ik niet meer kunnen, maar pas ook nog niet echt in mijn gewone kleren... hmm

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @liefje, wat fijn dat Harco mee mag! Hoe heb je dat nou met je verlof kunnen regelen? Is dat ziektewet of anders?

@Lisette en Pendrag, kindjes van net iets ouder zijn idd iets leuker. met Sam hebben we ook nog niet echt interactie, maar begint te komen. Ik verdenk haar op de eerste echte lachjes.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    voor de mama's van de lichtgewichtjes.. hoeveel cc krijgt jullie kleine?
    Sam nu 80cc in6 voedingen. Ze spuugt best wel vaak, maar ze krijgt ook ranzige medicijnen (kan ik aan haar gezichtje zien)

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jodi: buik inhouden is hier geen beginnen aan. Alles blubbert alle kanten op. Loop in het openbaar ook het liefst achter de kinderwagen. Dan is tenminste duidelijk waarom ik zo dik ben.

Ga nu weer een haan in de vriezer stoppen. Eerst nog zien dat ik hem in stukjes krijg. Dan zelf wat eten, hopelijk kan ik nog mooi voor de volgende voeding van Jarissa eten.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben een box met mobiel (draait en muziek), en we hebben een schommel van fisherprice. Bij bed hebben we een heel gaaf mobiel van fisherprice, met projectie.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: die schommel vind ik erg mooi!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben die schommel bij amazon.de gekocht en binnen 3 dagen in huis! Verzendkosten zijn nog lager als iets binnen Nederland verzenden, en de prijs van de schommel (oke, deze is niet in nl te koop maar wel andere) scheelt gewoon 50/60 euro.
    Nadeel: de katten vinden hem ook leuk/fijn

19. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Fleur valt een btje in de lichtgewichtjes geloof ik 2815 bij geboorte nu inmiddels 3665 gr. ze krijgt ongeveer tussen de 100/110 cc ( als ik kolf)
    en dan 6 x dus 80 is heel erg netjes hoor ... ;)

20. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Wennie @asjuh: Shit, dat is schrikken zeg ! Hopelijk heeft je dochter Fleur inderdaad niet besmet. Heb je je dochter wel verteld dat Fleur daar doodziek van kan worden,

Ja dat is het mooie ..Kim wist dat heel erg goed ...Als er kraamvisite kwam dan was zij juist degene die inspecteerde ofdat de mensen geen koortslip hadden ... :confused: juist daarom snapte ik er helemaal niks van .. ze mag nu Fleur niet meer kussen/knuffelen en idd. handen wassen ...ben helemaal gefixeerd op dingetjes ...ze had vandaag een enorme poepbroek het bleef eruit komen en een paar pukkeltjes ...normaal zou je denken tsjah dat hoort erbij ..maar nu zie ik alles pffffffffff .

Deel Deze Pagina