Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Zo eindelijk weer even tijd om hier mee te lezen. Wat vervelend dat iedereen zo`n pech heeft met zieke kindjes, huisdieren en manlief....Weet niet of het helpt maar vanaf een hier een knuffel!

Tja, hier is het nog steeds niets bijzonders. Luuk blijft ziek (idd Cellie, klinkt eentonig maar het mannetje heeft volgens de HA echt pech). Ik ben wezen werken (2e werkdag bij nieuwe werkgever, erg leuk overigens!) en zijn papa heeft opgepast. Het leek beter te gaan maar na een klein beetje boterham is hij weer begonnen met spugen..Wilde net de fles geven (had hem net gebadderd en allemaal schone kleertjes aangedaan!) en zodra ik met de speen zijn mond aanraakte gaf hij weer alles over! Hij plast wel weer wat maar heeft sinds vandaag ook diaree. Heb gisteravond nog met de huisartsenpost contact gehad omdat we heel erg twijfelen wat te doen. Hebben besloten het nog even aan te kijken...zijn oogjes stonden vandaag ook niet fit. Moet morgenvroeg naar het cb en dan laat ik hem nog even nakijken. Er is niets meer over van zijn lekkere dikke spekbuik! Ben blij dat hij wel wat "reserves" heeft! Ga vroeg naar bed, vannacht heeft hij nl ook al vanaf half 5 bij ons geslapen....Hoop dat alle kleintjes snel weer beter zijn!

Liefs, Babette

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Babet, je hebt mijn opmerking over eentonig toch niet negatief opgevat, zo was het absoluut niet bedoeld hoor!
    Ik begrijp gewoon zo goed hoe klote het is om een ziek kind te hebben en door jou verhalen over Luuk moet ik iedere keer terugdenken aan mijn oudste zoon. Nu Hollands Welvaren trouwens!

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    De echo was echt supergaaf helemaal fantastisch super!

Voor de kinderen was het ook zo waanzinnig om te zien, de baby was flink aan het bewegen, en voor zover nu te zien natuurlijk, alles erop en eraan!

Ik zal morgen een van de foto's scannen en showen ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: heerlijk zo'n goede echo. Leuk dat je dit nu met je kinderen kunt delen. Is vast heel bijzonder voor ze.

@Bab: slaap lekker en beterschap voor Luuk.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hehe, Jarissa slaapt. Dat is toch niet normaal? Vandaag op de kop af 9 maanden. Vanochtend om 8 uur de 1e fles. Over de dag verspreid 3 dutjes van ongeveer een uur. En rond 11 uur 's avonds pas gaan slapen. Nu weet ik wel dat ze erfelijk belast is met een bioritme dat vooral 's avonds actief wordt maar dit is wel erg overdreven.

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Die Jarissa toch. :)
    Houd haar moeder wel lekker bezig zeg. ;)

Ruben werd vannacht om 05.15 krijsend wakker.
    Heb hem maar bij mij in bed gelegd en daar is ie weer verder gaan slapen tot 07.45, meteen weer krijsen.
    Eerst zitten worstelen met z'n medicijnen daarna een fles erin en meteen weerop bed gelegd.
    Nu ligt ie dus nog steeds te slapen he!
    Al 3 uur weer!
    Moet over een half uur beginnen...
    Vind het zo zielig als ik hem dan wakker moet maken.
    Nou ja, nog 10 min. laten liggen en dan moet ie toch echt aangekleed worden. ;)

7. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: nee joh, tuurlijk heb ik dat niet zo opgevat. Vind het zelf ook beetje eentonig worden. Heb me wel laten vertellen dat het kdv hier ook een rol inspeelt. En door zijn prematuur zijn bij geboorte en erfelijke belasting met mijn immuunsysteem heeft hij gewoon pech. Nou ja, hoop maar dat hij er snel overheen groeit!

@Pendrag: Wat een kleine actieveling! Gefeliciteerd met jullie 9 maanden-mijlpaal! Heeft Esta een mooi plekje gekregen?

Hier een update van het cb: 9540 gram en 76! cm lang! Qua gewicht is hij maar 70 gram gegroeid in 1 maand! Denk dat hij afgelopen week veel is afgevallen! Qua lengte groeit hij echt superhard! De broekjes maat 74 worden allemaal te kort!

Verder is hij nog steeds niet fit. Drinkt nauwelijks, plast weinig en heeft vieze, erg stinkende gele ontlasting (iemand een idee hoe dat kan qua kleur?). Hij heeft net een klein potje fruit op (4 maanden) en de laatste hapjes heeft hij laten staan. Ook zijn fles heeft hij maar voor de helft leeg. Verder is hij supervrolijk en blij. Alleen is zijn temp. vandaag heel laag! Zo`n 36 c....moet hem wel even goed in de gaten houden van het cb.
    Zodadelijk hebben we fysio en vanavond gaan we lekker uiteten met de collega`s van Jeroen.

8. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: hier (hoe kan het ook anders) ook dunne stinkende gele ontlastig. Gisteren medicijnen tegen spugen gekregen en die helpen goed. Alleen is ze wel ook sinds dindsdag middag aan de diaree, dinsdagmiddag echt vreselijk, nu valt het gelukkig weer mee.
    Dune gele komt denk ik doordat ze met name alleen melk krijgt. Gisteren weer beetje fruit gegeven en vandaag ook maar weer groente proberen. Eetlust komt langzaam terug alleen wil ze weinig melk meer. Gelukkig wel steeds slokje gewoon drinken.
    Plasluiers heeft ze ook, dat moesten wij van de HA ook goed in de gaten houden.

Cellie: wat leuk zeg weer alles opnieuw beleven. Hoe vinden de kinderen het dat ze er een brusje bij krijgen? Vooral al je belevingen blijven opschrijven, kan ik het ook weer een beetje herbeleven. Mis het vaak genoeg!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Laten huilen...
    Dat is iets nieuws voor mij, maar ik werd helemaal gek van Sam, heb de babyfoon zacht gezet. We zijn al paar keer naar boven gelopen en ze wordt maar niet stil.
    Denk dat ze wel degelijk last heeft van onze situatie. En ja, ze is niet de enige. Het kan ook zijn dat ze het warm heeft want de verwarming staat hier nogal hoog (22graden, pffff is niet fijn) en heb ik net lager gezet.
    Zie nu dat de babyfoon niet meer uitslaat dus heb hoop dat ze nu gaat slapen. Ben bezig met de 15min laten huilen voor ik naar boven ga, en dat heb ik dus volgehouden (makkelijk als je niets hoort hihihi)

Ik vind het echt een verschrikking hoe het momenteel gaat en hoop zo dat het weer goedkomt. Maar ja... de tijd zal het leren. Ik weet maar 1 ding en dat ik zo vreselijk veel van Mark houd... en ik wil dat hij eruit komt, zodat wij er uit kunnen komen.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Heel veel sterkte....ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, hou je sterk, voor je kindjes.

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Daphne: Ik hoop het ook zo voor jullie! Hoop echt dat je elkaar weer terug vindt. Niet alleen voor jullie zelf maar ook voor Sam en haar kleine broertje/zusje!

@Lente: Spugen van Luuk is over. Heb hem geen motilium meer gegeven. Ben benieuwd of hij nog diarree heeft. Hij is weer een stuk vrolijker en ziet er weer fit uit.

Nu heb ik de pech dat ik ziek ben. Het is echt enorm besmettelijk! Ben nooit ziek, heb vannacht de hele nacht op de badkamer doorgebracht. Wat voelde ik mij eenzaam en ongelukkig zo midden in de nacht met alleen die witte god! Heb me dus ook ziek moeten melden bij mijn nieuwe werkgever.....echt balen! Maar ja, maar snel en goed uitzieken en maandag weer fit aan de gang!

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Je meisjes,
    Was met Marije lands de ha geweest. Ze heeft al de hele week koorst en hoesten en moeilijk ademen. Het werd maar niet beter.
    Mijn moeder was woensdag ookal met der naar de ha geweest. HA had gehoopt dta het vanzelf over zou gaan.... helaas.
    Ze heeft nu antibiotica gehad en ventolin.
    Ventolin is tegen astma....... Bijna alle kindjes hebben der wel eens last van en gaat meestal binnen de 2e levensjaar weg.
    Zit helaas wel in de fam. mijn man, mijn moeder, schoonmoeder..
    Zucht, hopen maar dat ze erover heen groeit.
    Marije slaapt nu eventjes, dus nu maar even gaan bekijken hoe ik het haat moet toedienen voor als ze straks wakker wordt.

liefs Tosca

ps. Beterschap Bab
    En Pendrag, Jarissa al weer beter geslapen?
    En Lente?, Gaat het alweer beter?
    En dikke knuffel voor Daphne, hoop zo dat het goed komt.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: hoe is het nu met Ruben?

@Bab: hoe is het met Luuk? Gaat het eten/drinken al weer wat beter? En met jezelf?

@Lente: hoe is het met jouw jonge dame (ben haar naam even kwijt, sorry)?

@Daphne: is Sam wat over haar huilbuien heen? Zielig hoor. Hopelijk is het inmiddels over. Hoe is het nu met Mark? Komt hij tot een keuze? Zwaar voor jou om daar van afhankelijk te zijn. Ik hoop zo dat jullie eruit komen. Hele dikke knuffel voor jou meid.

@Jodi: helpen de medicijnen voor Marije?

Jeetje, wat een zieke kindjes zeg. Enorm. Op het KDV hing ook al een poster over buikgriep en wat te doen (hygiene in acht nemen).

Jarissa heeft de afgelopen 2 dagen prima geslapen. Gisteravond weer zo laat naar bed gegaan. Ze is een echte nachtbraker. Ik was helemaal vergeten te vertellen dat ik afgelopen 2 dagen een training van mn werk had. Was zeker vandaag echt de moeite waard. En weer in Zandvoort. Heerlijk over het strand gelopen dus. Vooral vandaag was het fantastisch met die harde wind.

De hond heeft een mooi plekje naast de oprit, net voor de laurierhaag gekregen.

14. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hey iedereen

hoe is het hier met alle zieke kindjes? hier gelukkig nog geen last van ( ff afkloppen)

@ daphne vind het echt erg voor je en hoop dat je er samen met mark uit kunt komen vanuit hier een dikke knuffel

@ pendrag is vast een mooi plekje voor esta.

hier gaat het momenteel wat minder ben overspannen. ben gister maar naar de huisarts geweest en die kwam daar mee. :confused:
    heb mijn werk gebeld maar die zijn het er niet mee eens dat ik in de ziektewet ga voor een tijdje. proberen alles om me aan het werk te houden. rare wetgeving hoor dat een werkgever je tegenwoordig aan het werk houd met iets wat je wel kunt doen. heb natuurlijk niet voor jan l*l me ziekgemeld en dat ik rust moet houden!

heb dan gelijk al weer zoiets van laat me maar gewoon werken ben ik van het gezeik af. ben ook wel bang dat ze me dan volgend jaar geen contract verlenging geven :(
    ach ja we zullen wel zien houd vanzelf een keer op natuurlijk en dan moeten ze me wel thuislaten!

sorry hoor moest het ff kwijt

liefs rianne

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ach meissie toch. Moeilijk voor je. Overspannen zijn met een gezinnetje is al zwaar. En als je werk dan ook nog zo reageert, maakt dat het er niet gemakkelijker op. Zit je baas je op je huid of de arbo? Je baas heeft wel een 'zorgplicht' om jou aan het werk te houden maar de arbo-arts is daar leidend in. Dikke knuffel voor jou. Is je man/vriend voorlopig thuis of moet hij weer een week weg? Daar zit je nu natuurlijk helemaal niet op te wachten.

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier geen zieke kindjes.....wel een zieke mama, sinds gisteren na het eten aan het spuugen geslagen en blijf maar beroerd......pfffffffff

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Sorry meiden dat ik hier zo weinig post, kheb zo weinig te vertellen eigenlijk... ik heb dit alles met Isaiah al 4 keer eerder meegemaakt, ben er een beetje over uitgekletst :p niet dat ik het minder leuk vind hoor, integendeel! Plus heb het erg druk.

Ik wil alle meiden die het moeilijk hebben, Daphne, Rianne o.a sterkte wensen!

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Ohoh er zijn er meerdere die het buikgriepvirus te pakken hebben! Cellie, beterschap...ik weet wat je doormaakt! Ben inmiddels weer opgeknapt maar nu is manlief ziek! En mannen zijn best zielig als ze ziek zijn;) Het is echt een erg besmettelijk virus maar gaat gelukkig wel weer snel weg!

Luuk gaat ook weer beter! Hij drinkt en eet nog weinig maar ik heb het idee dat dat met zijn reflux te maken heeft. Ik heb het gevoel dat zijn slokdarm erg geirriteerd is door al het spugen. Zijn reflux is nu nl nog erger dan voor het ziek zijn en hij ruikt soms uit zijn mondje naar overgeefsel. Vanmiddag heeft hij mij ook nog een keer ondergespuugd....Hoop maar dat het snel beter is. Plassen is nog steeds niet veel, hoef zijn luier maar 2 x per dag te verschonen vwb het plassen. Als dat komende week niet meer wordt moet hij toch weer terug naar de ha (hoezo bezigheidstherapie....).

We hebben vandaag zijn eerste sintfeest gehad. Hij vond het erg leuk, was ook trots toen hij een cadeautje kreeg. Leuk om te zien! Was wel erg moe. Heeft van 13.30 tot 17 u geslapen en ligt er alweer sinds 19 u in. Heeft dus wel indruk gemaakt!

@Pendrag: Knap dat jij zo lang bij je meisje weg kan en fijn dat het de moeite waard is/was.

@Jodi: Arme Marije! Helpen de medicijnen?

@Rianne: Denk maar goed aan jezelf. Je hebt echt even rust nodig nu...Werkgevers hebben idd de plicht om je aan het werk te houden (deed mijn vorige werkgever ook tijdens mijn zwangerschap toen bleek dat ik niet meer mocht werken omdat Luuk het moeilijk had...hoezo standvastig!) maar de arbo kan dat tegengaan. Ze hebben toch niets aan iemand die niet lekker in zijn vel zit? Luister maar goed naar jouw lichaam en jouw gevoel!

@Lente: Hoe is het met Jente? Knapt ze ook alweer op?

19. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    hi mammies, hier iedereen weer beter gelukkig. papa en ik hebben elkaar gelukkig af gewisseld in het ziek zijn/worden (had het liever helemaal niet geworden maar goed). Toen hij zich weer enigszins fit voelde storte ik in. Gelukkig binnen 24 uur weer op de been. Kleine meid heeft er aanzienlijk langer last van gehad. Net als we dachten het gaat weer goed, gaf ze weer over. Ze heeft ook flinke diarree gehad en nu erge luieruitslag daardoor (en door lage weerstand nu), zo zielig.
    Ze heeft nog niet veel trek, maar ze eet wat en het blijft binnen (ze is al geen grote eter). Drinken gaat wel goed (melk laat ze weer net zo veel van staan als anders ;))

Daphne: hoe gaat het met jou? Sterkte meid.

Rianne: dat is niet niks zeg. Laat je niet gek maken door je werkgever, hij maakt het er zo alleen maar erger mee (alleen snappen bazen dat nooit :()! Doe het in je eigen tempo en heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan! Sterkte!

Pendrag: klinkt als een mooi plekje. Zo kom je er ook dagelijks nog eens langs, dat is wel fijn.

Ze had Domperdidon gekregen en dat hielp goed. En we zijn zo trots op haar, want ze bleef vrolijk over het algemeen. Dappere meid.

Cellie: beterschap, hopelijk knap je ook snel weer op.

Verder gaat het met de kleine meid erg goed. Ze laat nu af en toe met staan beide handjes los, of ze houdt zich nog maar een heel klein beetje vast. echt niet normaal. die loopt straks nog voor d'r eerste verjaardag. Van Oma krijgt ze voor Sinterklaas iets om achter te lopen (om te oefenen), wel handig, want voor haar verjaardag hoeven we zoiets niet meer te vragen.
    En ze zegt ook vaak mama nu *trots*.
    En favoriete spelletje nu is pakkertje spelen, dan krijst ze het echt uit. Dikke pret (en lekker vermoeiend, slaapt ze goed daarna haha).
    Ze is alleen wel sinds een week of 2 super aanhankelijk. Hangt letterlijk aan m'n broekspijpen. Ene kant heel lief, maar ook wel lastig/vervelend af en toe. Denk sprongetje als ik t boek mag geloven (veel herkenning).

Manlief is even naar de videotheek want er komt weer eens niets op tv. Benieuwd waar hij mee thuiskomt zo.
    Fijne avond/zondag!

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo dames,

Met Sofie alles goed, ze heeft alleen vanmorgen weer in mijn oog gekrabt, ik weer aan de zalf gehaald moet ik weer een week smeren, kan ik geen lenzen in en dus eigenlijk niet werken (met een afgeplakt oog kan ik ook niet fietsen en Sofie voeren is ook lastig :)).

Ze zegt papa en mama en ze noemt de kat A (heet Ado).
    Groetjes Lisette

Deel Deze Pagina