Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

@ Daphne, idd voor zo'n speciale gebeurtenis mag het wel hoor :)
    Wat heb je weer een druk bewogen week gehad als ik zo lees :(
    Succes bij de gyn en ka.

@ Pendrag, leuk dat het st klaas feest zo geslaagd was.
    Bij ons wordt het nog niet zo uitgebreid gevierd. Wij zijn actiever met Kerst, maar in de toekomst zal dat zeker veranderen. Wel gaan we vvond lekker gourmetten! njammie

@ Lente, het blijft ook maar rommelen met jullie Luuk... Hoop maar dat het snel beter gaat.

Hier gaat alles weer helemaal goed! Heb m'n "oude" Tedje weer terug! Slaapt weer als een roosje! En wat ben k trots op hem :D
    Was even een paar nachten afzien, hij zocht erg de grenzen op. Maar hij weet nu dat het niet alleen maar "u roept wij draaien" is. ;)
    Tedje slooft zich heerlijk uit. Speelgoed vind hij niet meer zo erg interesant, boekjes daar in tegen... Ballen vind hij ook nog wel leuk. Maar het liefst is hij de kamer door aan het kruipen.
    Het eten gaat de laatste tijd ook weer beter, maak niet meer overal stamppot van, dit vind hij lekkerder. (kan dat wel begrijpen)
    Wat eten jullie kindjes 's avonds? Tedje is een echt boertje... (Ted de Boer ;) ) Houdt alleen van aardappels, met pasta maak ik hem niet blij.

2. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Oja de kleine man is druk bezig om achter alles wat schuift aan te lopen. Wel een beetje een zieig gezicht ;) (Probeer het voor te stellen, klein ventje maat 68/74 die achter een hele grote stoel loopt :) )
    Maar trots als dat hij is! denk er nu toch over om zo'n karretje te kopen waar hij achter kan lopen.
    Staat waarschijnlijk iets beter.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Even heel kort, straks vast nog wat uitgebreider maar Lisette ik wil je voor morgen veel sterkte wensen. Hopelijk valt de behandeling mee en heeft ie een super resultaat. Hou je taai meid!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    update Sam:
    Gewicht 9015gr
    Lengte: 73,5
    Hoofdomtrek: 45
    En ze is klaar bij de kinderarts:D

Groetjes Daphne

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Mooie update Daphne! En leuk dat jullie zo`n fijne Sinterklaas hebben gehad!

@Marianne: Fijn dat Tedje ook weer lekker slaapt! Altijd goed voor je gemoedsrust he?

@Pendrag: goed idee van cadeautjes in de trailer. Altijd weer leuk hoe je de kinderen voor de gek kunt houden he?

@Cellie: Wat een geweldige foto`s heeft Keppe voor jullie gemaakt zeg!

Hier weer een werkdagje erop zitten. Het is echt heel leuk bij mijn nieuwe werkgever! Ben blij dat ik het zo naar mijn zin heb en de overstap gemaakt heb.
    Gisteren zijn we naar grote Intratuin geweest. Was echt een ontzettend mooie kerstshow! Luuk heeft ook genoten van al die kleuren en al die lampjes! Het gaat momenteel lekker met hem! Hij is de schade van vorige weken (slecht eten) dubbel en dwars aan het inhalen! Hij eet zo enorm veel, we verbazen ons er echt over haha! Kleine vreetbeer!
    Ook slaapt hij prima en is ontzettend vrolijk! Het enige nadeel is, is dat zijn hoesten ontzettend erg wordt. De KA hoorde hem donderdag al een beetje hoesten en zei dat we dat goed in de gaten moesten houden omdat het erg slijmerig klonk...Helaas is dat wel een stuk erger maar hij oogt niet ziek of benauwd dus kijken het even aan. Vandaag is zijn kweek naar het zh gebracht, ben benieuwd naar de uitslag!

6. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    @ lisette succes morgen met de ingreep.

@ daphne mooie getallen! en fijn dat ze klaar is bij de ka.

@ bab wat fijn hè als je je baan hebt gevonden!

@ marjanne wat lekker dat hij de oude weer is! lekker slapen dus weer s'nachts

sorry voor de rest die ik vergeet heb veel aan mijn hoofd momenteel en zal niet zo veel reageren. hoop dat jullie mij het kunnen vergeven :)

veel liefs van rianne

7. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Joepie! we hebben een babywalker! Heeft ie van de Sint!
    Het lopen is nog een beetje moeilijk aangezien dit ding een stuk lichter is dan een stoel.
    Het wordt echt rennen! hihi.
    Maar het is nu al een geslaagd cadeau!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Marjanne,
    Die wil ik ook...
    Denk dat Sam die voor haar verjaardag van ons gaat krijgen. Want het lijkt erop dat Sinterklaas deze niet heeft meegenomen vanuit Spanje.

Bab, ik ben beetje jarloers.. jij hebt het zo naar je zin op je werk, en ik... ben alleen maar zoekende hihihihi, en dat al best wel lang eigenlijk.

Ik moet op zoek naar hobby's buitenhuis. Ik moet echt iets gaan doen, maar weet niet goed was. Zwangerschapszwemmen is dus vanavond, en dan kan ik niet hihihihi (sinterklaas bij schoonma). En dan hebben we nog babyzwemmen op woensdagochtend. Maar ja.. ik wil eigenlijk iets doen zonder Sam, is denk ik wel goed voor mij. Zit er aan te denken om Sam op maandag gewoon weer bij mijn schoonma te droppen zodat ik naar de kapper kan, lekker dagje sauna etc etc.
    Heb ook wel zin om te gaan kickboksen, maar ja... lijkt me niet zo handig met zo'n baby in mijn buik (toch? hihihihi)
    pff best wel lastig hoor, een hobby zoeken. Ik wil ook wel weer gaan zingen, wil al heel erg lang een eigen cd gaan opnemen, misschien kan ik daar wel aan gaan werken. Maar ja, met wie?

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hallo meiden,

Leuk al die Sint verhalen!
    Wij vieren hem morgen met een stel vrienden; kaasfondue, spelletjes klein kadootje ach, gezellig...

Ingreep is vanmorgen gebeurt. Was niet echt leuk, vooral de zenuwen. maar nu voel ik me weer ok. Over 6 weken nacontrole en uitslag labonderzoek, brrrrr.

sofie nog steeds koortsig tussen 38 en 39. Voelt zich soms wat hangerig en soms weer prima, we blijven morgen nog een dagje thuis.

groetjes Lisette

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben even de draad kwijt met reageren meiden. Hier loopt alles lekker. Jarissa was van zondag op maandag ziek. Gevolg: van 11 tot 12 geslapen en van 6 tot 7. Heerlijk, een kind. Gelukkig gaat het nu weer goed. Werk is wel erg druk dus daar ga ik nu even wat tijd in steken.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nou, Sam is nu dus ook echt ziek.. heel zielig.
    Waren Sint vieren bij mijn schoonmoeder en ze heeft de helft van de tijd gehuild, dan nog 40% van de tijd geslapen tegen mij aan, en dan 10% cadeautjes uitgepakt. Echt heel zielig. Ze is zo verkouden, volgens mij heeft ze ook echt keelpijn, ze hoest veel en heeft loopneus. Ligt nu in bed en hopelijk gaat ze de nacht doorslapen, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk :(

12. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee, weer een boel zieke kindjes hier! Beterschap en hoop dat ze snel beter zijn. Luuk is welgeteld 3 dagen beter geweest geloof ik! En vanavond begon het weer...hoge temp, zweten, rode wangen, snottebellen en enorm hoesten/piepen....De ka zei donderdag al dat we hem in de gaten moesten houden omdat ze vond dat hij een slijmerige hoest had...Helaas heeft ze gelijk gehad...Baal er echt van! Wanneer is die stomme (houd normaal gesproken echt van de winter!) winter nu eens over en zijn al die virussen en bacterieen uitgeroeid?

@Pendrag: We zijn samen aan de gang geweest vannacht..Luuk heeft vanaf 3.30 uur liggen huilen, jammeren en krijsen. Heb hem om 4.30 uur maar in ons bed gelegd en uiteindelijk geslapen tot 7.15 uur!

@Lisette: Fijn dat je het achter de rug hebt! Hopelijk herstel je snel! Knuffel voor Sofie!

Heb vanmiddag wat kleine speelgoedjes en een leuk Nijntje boekje met geluid voor onder de kerstboom gekocht. Ook krijgt hij een 3-in-1 loopwagentje. Weet eigenlijk niet zo goed wat leuk is om te geven aan die kleintjes! Iemand tips?

13. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    wat sneu al die zieke kindjes. Zouden ze elkaar via de cuberweg aansteken? Het heerst ook echt, hoor iedereen om me heen die ziek is (geweest). Hug voor de mama's en beterschap!

Bij ons gelukkig iedereen weer beter. Kleine dame eet en drinkt als nooit tevoren. We zijn ook overstapt op de Friso melk, maar of dat het nou is? Vond Nutricia echt te duur worden. Leuk een nieuwe verpakking, maar om hem dan ook bijna een euro duurder te maken :( Scheelt nu 3 euro met een pak Friso. Ben er erg tevreden over zover. Mis alleen de handige box waar Nutricia inzit.
    Het wordt ook steeds meer een echte meid, kan flink kattig doen jemig! Ze loopt nu ook erg goed langs de tafel, zo leuk. Babywalker is voor ons dus ook erg leuk op dit moment. Staat op het Sintlijstje dus even afwachten...

Bab: hou Luuk maar goed in de gaten met zijn hoesten en piepen, moesten wij ook doen en we zijn toen niet voor niets naar de HA gegaan om te laten luisteren. Inhaler werkt erg goed, het is even worstelen (het nieuwe is er vanaf en het is nu niet meer leuk), maar daar wordt je wel handig in ;)

En ik deed ook gezellig met jullie mee vanacht. Mevrouwtje ligt nu steeds helemaal boven in d'r bedje met d'r hoofd tegen het hoofdeinde, en ja dat is niet fijn. Dus dan begint ze te piepen. Ben er vannacht een paar keer uitgeweest om haar weer onderin bed te leggen. Heb het uiteinde van d'r slaapzak maar onder d'r matras gestopt, alleen toen lukte het haar niet meer om van d'r buik terug te draaien op d'r rug. Pfff... heb haar toen maar ff laten piepen.

Vinden jullie het ook zo'n gek idee dat we vorig jaar allemaal nog met een dikke buik rond liepen? Het is zo snel gegaan dit jaar. Maar wat is het allemaal leuk he (op the usual stuff als gebroken nachten etc na dan ;))!

14. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ohja cadeautip? Vind het zelf ook zo moeilijk. Babywalker (of babyrollator zoals wij 't noemen) is inderdaad erg leuk.
    Boekjes zijn bij ons favoriet. Voelboekje (met vachtjes van dieren) en eentje met een spiegeltje vind ze erg leuk. Maar de oude TV-gids is bijna net zo leuk, want die kan je lekker scheuren.
    Ik heb nog stapelbekers/blokken gevraagd, volgens mij ook wel leuk.

Ben benieuwd wat verder bij jullie 'in' is op dit moment.

15. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    He Lente, Moet ze nog elke dag der pufjes? Marije heeft op het moment geen last en dan geven wij ook geen pufjes....
    We zijn ook van de Nutrilon af, zo ontzettend duur. We zijn over naar eigenmerk van Kruidvat. Zijn ingredienten maar dan zonder merk naam en dure doos (is zelfs rechtzaak over geweest Nutrilon wou niet dat Kruitdvat het ging verkopen) Heb via internet de Friso bewaarbus gekocht (2.95) en daar past de voeding van het Kruidvat ook goed in. Helemaal tevreden mee.

Hier zijn die stapelblokken erg in trek, je kan er lekker mee op de grond/tafel slaan :) en al die verschillend emaatjes vindt ze erg leuk. Ook geliefd zijn der Nijntje Badboekjes. daar mag ze in bijten enzo :)

Heb net via marktplaats een loopwagentje op de kop getikt voor 5 euro. Ze kan nog wel niet zelf staan, maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen.

Beterschap lieve mama's

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lente, vind het niet raar dat ik vorig jaar nu (nog) met dikke buik rondliep, maar ja... heb nu weer die dikke buik :D
    Wat is hier in, kleine prulletjes op de grond. Papier scheuren, dingen waar muziek (lees herrie) uit komt. Zelf lopen is ook "in" maar ja... dat moet nog wel aan de handen van papa of mama.

Sam heeft gisteren trouwens haar Megablocks gehad (zijn vanaf 1 jaar), en ze heeft een speelboom gehad (van Vtech) en ze heeft nijntje badfluitjes gehad, die vond ik ook erg leuk, zin speeltjes voor in bad (zoals de naam al zegt whahaha).
    Nou ik ga mijn spulletjes even verzamelen dan ga ik met Sam naar Veenendaal.
    Doegie :D

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat speelgoed betreft merk ik dat Jarissa behoefte heeft aan afwisseling. Ik geef haar maar een paar speeltjes en stop de rest weg. Elke paar dagen wissel ik wat. Favoriet is de babywalker van V-tech. Ze loopt nog (lang) niet maar alle knopjes en geluidjes zijn bere-interessant. Stapelbekers vindt ze ook heel leuk. En boekjes! Liefst stoffen boekjes met verschillende texturen en wat geknisper. Maar een stofje op de vloer is ook heel interessant. En haar speen met koord kan ook zo maar een kwartier super belangrijk speelgoed zijn!

18. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Jodi: Echt groot verschil tussen de prijzen melkpoeder. Als je kijkt naar de ingedriënten zit er wel wat verschil tussen, maar is volgens me met name merk waar je nu voor betaald. Over Kruidvat voeding had ik ook al goede dingen gehoord.
    En we moesten haar 10 dagen haar de pufjes geven en dan terugkomen. Die afspraak staat al. Gebruik het dus maar trouw, al vind ik het nu ze geen last mee heeft het niet zo erg als het een keertje niet lukt.

Pendrag: Wij wisselen het speelgoed ook steeds af, is nu al zo'n berg als ik alles zou neerleggen.
    Ohja, d'r bordje en lepel zijn ook leuk om als trommel te gebruiken

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Vooral langs de tafel/bank lopen is erg in hier. :)
    En verder alles waar geluid uit komt, is iets minder faforiet bij zijn moeder. ;)

Ruben is vandaag precies 41 weken en 1 dag uit.
    Even langeruit als erin, hihi.
    Vind het vooral zelf een erg leuk weetje. ;)

Ben bezig met foto's aan het bestellen.
    Zijn er 135, duurd ongeveer 1 uur voor 25 foto's, reken maar uit hoe lang dat gaat duren. :rolleyes: pff...

Straks even langs mijn opa en oma en op de terug weg wat boodschappen halen. hopelijk is de pc dan oook klaar. ;)

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lente, wij hebben ook Friso, maar dan de preventief hypoallergeen, en die heeft niet echt een "vriendelijke" prijs... volgens mij betaal ik bijna 13 euro per pak.
    Er is trouwens wel een hele handige blauwe bewaardoos van de Friso, die is nu wij hem snappen (zit plekje in voor het lepeltje, en ook om af te strijken zit er een soort van balkje in).
    En ook ik heb positieve verhalen over de kruidvatvoeding, maar ja.. die is er dus niet in preventief hypoallergeen.

@Runner, wij worden soms ook wel beetje gek van al die Vtech dingen hoor, overal muziek pffff, en vaak het zelfde.

Deel Deze Pagina