Poeh, net mn stallen weer uitgemest. Moest toch even terugdenken aan afgelopen winter. Heerlijk om het weer zelf te kunnen. En tegen de tijd dat ik echt een dikke buik krijg (jaja, nog dikker dan ie nu al is), is het zomer en dan worden de stallen nauwelijks vies!
Mn buik is nu nog dik van Jarissa. En de broeken die ik anderhalve week geleden heb gekocht, zitten nu al strak! Ik hou dit dus echt geen 3 maanden voor me.
ojee, dat is dan al snel zichtbaar, veel wijde blousen aan trekken... ha ha. Gister zijn we ( mijn man, Marije, Marjanne en Ted) op de foto geweest bij Keppe. Jeetje, wat kan zij goed foto's maken zeg. Zodra we wat leusk hebben laten we hem jullie zeker zien. Was gewoon geweldig. We hebebn al een paar foto's gezien, zo mooi, zo lief, echt een aanrader.
@ Pendrag GGGGGGGGEEEEEEEEEEFFFFFFFFFFFFFEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLIIIIIIIIIII CCCCCCCCCCCIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRR RRRDDDDDDDDDDDD! (om in dezelfde stijl te blijven ) @ zussie, was leuk he! @ iedereen, we hebben al een voorproefje gekregen en ze zijn zooooooo leuk! Ik had engelvleugeltjes gekocht echt te lief!
oeps Edit moderator: Aangepast, waarschijnlijk mijn laatste wapenfeit als moderator wegens te weinig tijd. Groetjes, Wendy
@ pendrag GEFELICITEERD ( ik snapte hem eerst niet hihi ) wauw wat heerlijk ! ben vandaag voor het eerst met de fiets weg geweest met maureen wat een genot zeg om die kleine meid te zien genieten! oeps ze is wakker liefs rianne
Hoi dames, Ben meer dan een maand niet op het forum geweest. Hier gaat alles prima. Bij Daan is sinds een paar weken ook eindelijk zijn eerste tandje doorgekomen. Hij gaat als een speer met zijn ontwikkeling. Tijgeren, kruipen, staan en lopen is er nog niet bij, maar qua taalontwikkeling, "sociale vaardigheden" en dergelijke gaat hij heel hard. Vanmorgen voor het eerst in zijn nieuwe autostoel gezeten, want hij was nu toch echt uit het babystoeltje gegroeid. Hij vond het helemaal te gek om vooruit te kijken tijdens het rijden en zat als een kleine prins om zich heen te kijken en breed te lachen. Maar eens even proberen bij te lezen hoe het met jullie gaat. Groetjes, Wendy
Alle kindjes en mama's die nu ziek zijn: beterschap! Daan is begin november een week aan de antibiotica geweest vanwege een beginnende luchtweginfectie. Gelukkig heeft dat goed geholpen! Nog bedankt voor jullie beterschapswensen. Vorige week waren mijn man en ik zelf geveld door de buikgriep. Gelukkig wilden mijn schoonouders Daan een dagje meenemen zodat we even konden bijkomen. Onbetaalbaar, zulke steun. En Daan heeft gelukkig nergens last van (even afkloppen ) @Bab28: Wat blijft het toch tobben met Luukje... wederom veel sterkte! Dus hij is ook zo ondeugend? Hier ook een boefje, vooral als hij aan het eten is. Niet altijd handig, voor je het weet zit je onder spetters. En Daan maar lachen. Hier omgekeerde maten als Luuk: Daan groeit nu langzaam uit de shirtjes maat 74, maar de broekjes maat 74 zitten nog (soms te) ruim. Nou ja logisch, wij hebben beide ook geen lange benen. @Lente: Hier ook een kwebbel. Net als jouw meisje geluiden als adadada, jajaja, bababa, hehe, neh (als hij iets niet leuk vindt, inclusief nee-schudden), hahahaha (imiteert lachen), aaah (als hij enthousiast is), ap (hap). Echt een grote variatie aan klanken heeft hij al. En gillen kan hij ook goed, af en toe worden we bijna doof van hem. Wij geven Daan Kruidvat potjes, scheelt een boel geld en ze zijn heel smakelijk. Flesvoeding is wel Nutrilon. Voor de luiers overdag gebruiken we sindskort C1000 luiers, die zijn nog niet eens zo beroerd en twee keer zo goedkoop als Pampers. Voor 's nachts nog wel een Pamper want die absorteert iets beter. @liefje: Wat schiet het alweer op met jouw zwangerschap zeg! Fijn dat alles goed gaat en sterkte met het actieve Harco'tje. @MamaDeLuxe: He meid, leuk om weer even wat van je te lezen! Goed van je dat je de PABO gaat doen, heel veel succes! Over eten: Daan eet en drinkt overdag voldoende (ook fruit, groente, yoghurt, brood en sap), maar krijgt nog steeds een late fles (ergens tussen 22 en 23 uur). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe we die eruit moeten krijgen, want dan mist hij wel eenderde van zijn flesvoeding (zit op drie flessen van 210/7). Ik probeer de fles te vervroegen maar ook dat lukt niet echt, hooguit een half uurtje. Hebben jullie tips? @Cellie: Bij jou ook alles nog steeds goed met de zwangerschap, zo te lezen. Leuk dat jullie het hartje weer hebben gehoord en een geweldige echo hebben gezien! @Lisette28: Jakkes PAP3... dat klinkt ernstig. Hopelijk is de uitslag van je ingreep gunstig! Gaat het alweer beter met je oog? Grappig dat Sofie echt al een paar woordjes zegt! @daphne78: Fijn dat Sam niet meer terug hoeft te komen bij de chirurg! En heel veel sterkte en wijsheid vwb je huwelijk... hopelijk komen jullie er samen uit. @Pendrag: Heee, wat zie ik nou? Bij jou toch ook weer gelukt? Van harte gefeliciteerd meid! Voel je je een beetje goed? Hopelijk minder klachten deze zwangerschap. Ook nog gecondoleerd met jullie hond Esta. @runner: Zaterdag 19 januari 12.00 uur staat genoteerd in mijn agenda! @asjuh: Leuk dat je weer even meeleest! Hopelijk gaat het nu weer beter met je dan een tijdje terug? @Jodi: Fijn dat gevonden is waar je klachten vandaan komen, en succes met de medicatie! Hopelijk helpt het. Wat een schattige foto heeft Keppe gemaakt van jullie engeltjes! Over de omgeving ontdekken: Daan krijgt nu belangstelling voor het meubilair. Onder de salontafel door kijken vindt hij geweldig, hij hing van de week een keer met zijn hand aan een knop van een kastdeur en tilde de rand van het vloerkleed al eens op om te kijken wat eronder zat. Gelukkig kunnen we hem nog goed in de gaten houden omdat hij zich nog niet zo hard verplaatst. Hij begint langzaam achter uit - ja, achteruit - te tijgeren. En op zijn buik een rondje draaien kan hij ook al. Sinterklaas vond hij erg interessant, met name zijn baard en zijn mijter (we hebben een paar keer ons hart vastgehouden . Zwarte piet was hij niet bang voor maar vond hij totaal niet interessant. Het orgeltje van de muziekpiet daarentegen was weer buitengewoon boeiend. En voor alle dames die ik niet genoemd heb of die een hart onder de riem nodig hebben vanwege toestanden op het werk of privé: heel veel sterkte en een hele dikke virtuele HUG! Zo hehe, ik ben weer bij (en blij) Groetjes, Wendy
* teruglezend* Gut wat heb ik een eind geleuterd zeg, ik begrijp het als jullie geen zin hebben om dat allemaal te lezen Groetjes, Wendy
@Jodi en Marjanne: wat een mooie foto's zeg, heel leuk. @Rianne: wat leuk zeg, fietsen! Wij gaan binnenkort ook op zoek naar een fietszitje. @Wenniepenny: ik miste je al! Fijn dat je er weer bent. Je verhaal is zeker niet te lang hoor. Juist lief dat je tijd neemt om alles terug te lezen en te reageren. Tx voor je felicitaties! Wat fles betreft: Jarissa krijgt 180 + 6 per keer, 3 keer per dag. Bewegen doet ze hetzelfde als Daan, achteruit tijgeren en om haar as draaien!
@Wenniepenny: Leuk dat je gereageerd hebt en idd lief dat je de moeite hebt genomen om alles terug te lezen en te beantwoorden. Het is idd een beetje tobben met Luuk maar we denken maar zo: wat hij nu krijgt, krijgt hij straks niet meer. Hij heeft nu ook een luchtweginfectie maar zolang hij geen koorts heeft en/of benauwd is wil de kinderarts hem het zelf op laten "knappen". Wij zijn het er helemaal mee eens want medicijnen zijn ook niet altijd goed voor die kleintjes. Grappig om te lezen wat Daan kan en doet....Luuk doet namelijk precies hetzelfde. Schatert het uit als je hem op de grond legt maar hij draait alleen maar rondjes, "zwemt" op het droge en beweegt achteruit! Vanavond met avondeten weigerde hij ook om te eten en was echt overduidelijk NEE aan het schudden en zijn hoofdje aan het wegdraaien. Na een paar hapjes kwam al zijn eten er weer uit....Snap er weinig van! Gelukkig wel vrolijk en slaapt nu heerlijk! Hier trouwens ook 3 flessen (1 x 210 en 2 x 180) maar de laatste fles drinkt hij om 15.00 uur, dan avondeten en dan naar bed. Hij slaapt elke avond om 18.30 uur en wordt niet meer wakker van de honger.
Ruben krijgt al een hele tijd nog maar 2 flessen (180ml). sochtends vroeg en rond een uur of 19.30 net voordat ie weer naar bed gaat. smiddags bij zijn boterhammetje krijgt ie een bekertje yoghurt met dixap en water. Hoe laat krijgt Daan zijn flessen dan?
Wendy: leuk dat je alles hebt teruggelezen en overal op hebt gereageerd. Leuk om ook te lezen hoe het met Daan gaat. Doet het prima zo te lezen. Gezellige knul. Wat betreft praten, nou dat doet ze eigenlijk heel weinig hoor (loopt volgens mij wat dat betreft wel wat achter) Maar wat ze kan, dat zegt ze heel duidelijk. Ze is te druk met andere dingen zullen we maar zeggen. Overal onderkijken klinkt bekend En geniet er nog maar even van dat hij nog niet zo bewegelijk is, wij zitten de halve dag of NEE te zeggen of op te bergen of alles af te pakken wat ze toch heeft weten te pakken (en dat moet je niet doen iets afpakken). Ze kruipt razendsnel en staat waar ze kan staan. Loopt ook al goed langs de tafel en bank. Kleine deugniet. Wij geven haar 3 'flessen', 's morgens 180 met groeipap, 's middags 150 bij de boterham en 's avonds voor het slapen gaan nog 180 met rijstbloem. We hebben een hele tijd (maanden) gehad dat ze nog amper melk dronk, maar sinds ze weer beter is (en Friso krijgt, ging gelijk op, dus wat het nu is?) gaat het weer fantastisch. Groente, fruit en brood eet ze nu ook super goed. En als ze iets lekker vind, maakt ze met haar handje een beweging naast d'r oor, zo van lekker lekker (doet ons na). En zo kan ze nog een paar bewegingen/tekens die bij ons een betekenis hebben. Erg grappig. Zit er over te denken om de cursus babygebaren te doen. Bab: tjee ook een luchtweginfectie. Bij ons weer over gelukkig. Sterkte ermee. Jodi: wat een super leuke foto's!
ikke ook Hey wenniepenny, leuk om weer wat van je te lezen. Fijn dat alles met Daan goed gaat! Wij zijn vanmiddag naar het cb geweest. Ze zijn erg tevreden over ons mannetje. Hij loopt voor... gôh dat hadden we nog niet gedacht Ted is goed gegroeid, hij weegt 8430 en is 72,5cm. Het begint al aardig wat te worden.
Ik heb gisteren gewoon een auto ongeluk gehad Oke, alleen maar blikschade maar het was niet grappig! (oke kan er nu al meer om lachen dan gisteren hoor, maar ik ben echt geschrokken). En ik ben de gene die het meest fout zat, ik dacht dat de situatie anders was dan ie in het echt was. Maar die andere meneer zat niet op te letten waardoor ie dus ook niet stopte (hij had ook nog tijd zat om te stoppen hoor). Grrrrrr Nee, dit is geeeeen leuk jaar! Ik heb echt gewoon pech, begin me af te vragen wat ik verkeerd heb gedaan waarom dit mij allemaal moet overkomen. En als het nou allemaal dingen zijn waar ik echt iets aan kan doen.. maar dat is niet zo.
Oow, lief Daphje toch. Lijkt je echt niet mee te zitten. Niet leuk. Hopelijk is 2008 1000x maal beter. Vedorie. Enne, in dit geval niet geheel jouw shuld, stomme meneer.