Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hoi meiden,

Iedereen een fijne kerst toegewenst!
    Hier zijn Arnaut en ik ziek (buikgriep). Dus gistermogen heb ik Sofie laten ophalen door mijn ouders en hebben we Sofies eerste kerst zonder haar gevierd :(

Vandaag hebben we haar daar opgehaald en onze cadeau's uitgepakt, we zijn weer verwend! sofie heeft blokken, knuffelkegelset, 2 boekjes en nog veel meer gekregen, super!
    Na 2 uurtjes daar zijn we kapot weer naar huis gegaan, en hebben uren op de bank liggen slapen. Ik ben al 4 kilo kwijt (ok een klein pluspuntje)

Gelukkig voelt Sofie zich wel lekker en is een tophumeur, hopelijk kan ik morgen gewoon weer werken..

Dikke knuffel, ook voor alle zieken
    Lisette

2. kristel

kristel Niet meer actief

:oops: Sorry, ik had het lastje met alle zwangeren niet helemaal compleet in mijn hoofd.

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lisette: Jee, wat een vervelend gevoel dat jullie meisje niet bij jullie was 1e kerstdag! Maar gelukkig hebben jullie dat vandaag weer ingehaald. Vervelend he die buikgriep? Bij ons ook vele die er last van hebben!

Waren bij mijn schoonouders (zwager die nog thuis woont heeft ook buikgriep). Luuk wilde geen avondeten dus hebben we hem maar danoontjes gevoerd (het is tenslotte kerstmis). Krijgt hij toch een enorme diarreeluier! Het zat van zijn nek tot aan zijn enkels, gatsie! Mijn vriend heeft naar ons huis kunnen rijden (wonen 10 km bij hen vandaan) voor schone kleertjes...Daar ging kerstoutfit nummer 2! Gisteren al de boel onder geplast en deze outfit ondergepoept. Hoop niet dat hij nog zieker wordt. Hebben hem daar lekker in bed gelegd en hij is meteen in slaap gevallen. Nu zijn we weer thuis, flesje gegeven (had natuurlijk geen avondeten op) en hij slaapt meteen weer verder. Het is wel een heel makkelijk kind met dit soort dingen!

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ruben heb ik gister achtergalaten bij mijn ouders.
    Vond het geen slim idee om hem mee te nemen naar mijn oppaskindjes.
    Ben toch om 13.00 klaar dus dan pik ik hem meteen op.
    Hij heeft nog steeds veel last van diaree, ook al eet ie niet veel, gelukkig blijft het sinds gister wel allemaal in zijn luier. ;)
    Aan zijn buikje kun je goed zien dat ie al aardig is afgevallen.
    Ach ja onze hollandse knul kan het hebben. ;) Blijven genoeg rolletjes over, hihi.

Jodi, nog gefeliciteerd! :oops:

Lisette, beterschap voor jullie beiden!

Bab, och, Luuk ook al.
    Hopelijk blijft het bij die ene keer.
    Wat een grappig verhaal zeg van jullie homo-kater. :)

Pendrag, 13 uur slaap en nog niet uitgeslapen?! :confused: Wow!
    Laten we hopen dat het na 12 weken sowieso over is!

Kristel, jullie meid gaat al hard zeg. :)

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Runner: Arme Ruben! Hij heeft het ook al een tijdje toch? Sneu hoor, hopelijk is hij er snel vanaf.
    Helaas is Luuk ook ziek geworden...Hele nacht in de weer geweest, hoge koorts en veel verdriet! Nu heeft hij zetpilletje gehad en heeft nog 38! Hij voelt zich duidelijk niet lekker want begin uit het niets onbedaarlijk te huilen. Zouden eigenlijk naar de stad gaan maar mijn vriend is met hem thuis gebleven en ben ik even alleen geweest! Daarna lekker met vriendin geluncht!

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    kan het nu pas te vertellen zonder me schuldigte voelen en t ehuilen.
    Marije was zaterdag van de commode gevallen, zo op der gezichtje.
    Was vreselijk. Huilen, probeerde mezelf in te halen want daar had ze ook niets aan. En mijn man was niet thuis. Na 30 min was het huilen over en zag ik geen gekke dingen. Toen kwam mijn man thuis voor de zekerheid deha gebeld. Kon ik zlf niet doen 1. omdat marije op mijn borst sliep, 2. omdat ik zou erg zou gaan huilen en hun er dan echt niets van zouden snappen. Alles goed uitgelegd aan de ha, en was geen paniek. Voor de zekerheid die nacht 2 x wakker maken. Was zo geschrokken, dacht: komt mnooit meer goed.
    Dag er na was der oogje dik, dag daarna dik en blauw, en nu alleen nog bruin/paars. Zo zielig.
    We zijn er alle zo van geschrokken. Als Marije nu "bijna" valt als ze op de grond zit schrikt ze al weer heel erg en zet het dan op het gillen. Zo zielig. Hopelijk is ze snel minder schrikkerig.

Moest ik even aan jullie vertellen.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat een doerak zeg, alles vies maken.

@Jodi: klinkt als een ideaal kind, zo met de kerst. Wat een schrik zeg, dat ze gevallen is. Jeetje. Gebeurt ons allemaal een keer. Gelukkig geen schade op de schrik na.

@Lisette: ben je inmiddels wat opgeknapt? Jakkie, buikgriep.

@Kristel: haha, kan ik me goed voorstellen hoor. Je kunt niet alles van iedereen bijhouden.

@Runner: Ruben weer opgeknapt?

Vandaag naar de KA geweest. Ze wilde de ontwikkeling van Jarissa controleren ivm haar helmpje. Wat een onzin, alsof ze wat mankeert. Ze heeft wel even naar de longen geluisterd. Klonk als een virale luchtweginfectie. Gelukkig nog bovenin. Gewoon uitzieken dus. Jarissa heeft ons in ieder geval een overgetelijke kerst bezorgd. 's Nachts niet slapen en dat herhaal je vervolgens 2 keer! Wel zorgen dat mama de dag erna aan het werk moet en vooral ook niet vergeten hysterisch te gaan huilen als je bij papa ligt ipv bij mama. Verdere update van de KA: 75 cm en 9100 gram.

Morgen nog 1 hele dag werken. Pfff, zal erg blij zijn als het weekend is. Vind het nu erg zwaar: zwanger, snotverkouden en een behoorlijk ziek kind dat alleen maar bij mama wil zijn. Er komen betere tijden!

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jeetje Jodi, das zeker schrikken!
    Ruben is ook al 2 keer van ons bed af gestuiterd...
    Je zou denken dat een ezel zich niet nog een keer aan dezelfde steen stoot,
    nou, deze ezel wel. :oops:

Pendrag, beterschap met Jarissa.
    En doe het rustig aan dit weekend!
    Moet je maandag nog werken?
    Wel een mooie update van haar zeg!

Bab, ook maar weer beterschap met jullie Luukje!

Ruben word ook wat eenkennig, of zou dat komen doordat ie niet lekker in z'n velletje zit?
    Bleren als ik hem bij zijn vader neerzet.
    Zodra ik al in de buurt kom steekt ie z'n handjes omhoog en wilt ie weer bij mij zitten.
    Meneer is nog steeds aan de diaree (al sinds afgelopen zondag) heeft vanavond wel weer sinds een paar dagen warm eten op. Smaakte hem goed. ;) Nu maar hopen dat het er netjes in blijft, hihi.

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Runner: Hoe gaat het nu met Ruben? is het eten erin gebleven?

@Pendrag: Mooie upate, ze is ook al lang he? Kan me voorstellen dat het nu zwaar voor je is. Een kleintje die ziek is, werken, huishouden en een nieuw kindje in jouw buik!

@Jodi: Jee wat zul jij geschrokken zijn zeg! Ik schrok 2e kerstdag al toen Luuk vanuit zitstand achterover op de grond viel. Hij was echt enorm verdrietig maar had volgens mij ook echt pijn. Na even geknuffeld te hebben was het gelukkig over.

Luuk heeft wel koorts is maar enorm vrolijk en bedacht gisteren dat slapen niet nodig is. Om 20.30 uur zat hij nog bij ons op bed samen met papa te laptop te "bewerken". Echt grappig! Hij ziet ons natuurlijk met 2 handen typen en hij slaat ook met 2 handjes op het toetsenbord. Zit er al vroeg in haha! Vannacht gelukkig goed geslapen, is nu samen met papa thuis en ik ben aan het werk!

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bab, Elke keer denk ik dat het weer wat beter gaat.
    Niet dus.
    Net z'n pyama weer helemaal onder...
    Ligt nu weer te slapen.
    Van mij mag het nu wel snel weer afgelopen zijn. ;)
    Werkse vandaag!

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Runner: heb je al contact gehad met de HA? Misschien is het wel iets anders, het duurt al best lang toch?
    Mag nog 3 uurtjes werken en dan lekker naar huis. Het is echt enorm saai hier, ben alleen op kantoor en heb nog weinig gedaan....

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Vanmiddag idd maar de ha gebeld.
    Zolang ie geen koorts heeft, niet hangerig is en natte luiers heeft moeten we maar gewoon afwachten.
    Probleem is dus ook dat ie hardstikke vrolijk is en alles wil eten, maar er wel van aan de diaree gaat...

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tosca, dat vallen gebeurd denk ik iedereen wel eens. Ben overigens ook wel bang dat Sam van de commode af gaat rollen, die hou ik dus echt goed in de gaten. Maar soms kan je dingen niet voorkomen... ook al doe je nog zo je best! (Sam is hier van de bank gekukeld, en ja.. dat is schrikken, helemaal omdat ik er dus naast zat)

En niet alleen bij de kids hier heerst de buikgriep maar las net dat het in het Radboud en het CWZ in Nijmegen dus ook heerst. Daar lopen de artsen en verpleegkundigen nu met mondkapjes op.. hoef er pas volgende week weer naar toen, en afgelopen week was er nog niets aan de hand, lijkt me wel een apart gezicht.

@Bab, op welke dagen ben je nu thuis?

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa is gelukkig weer aan het opknappen. Ze ligt al meer dan een uur in haar eigen bed te slapen. Heerlijk! Ik heb ff lekker een dutje gedaan en ga zo ook weer op bed. Hopelijk ben ik zondag weer echt van de partij. Dit is echt slopend zeg. Ik heb wel het idee dat ik van deze zwangerschap minder last heb dan de vorige. Toen had ik me met deze termijn al 2 of 3 keer ziekgemeld. Nu, wel met heel veel moeite, nog niet. Maar die moeite kwam meer door het niet slapen omdat Jarissa zo ziek was.

Goed weekend meiden en beterschap voor de zieke kindertjes.

15. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

@ zussie, leuke dagen hebben we gehad en wat zijn we verwend hè!
    enne we zouden dat "plas-verhaal" toch stilhouden... hihi ;)
    Hoe is het met Marije?

@ Pendrag, tjee die vermoeidheid... aar weet ik alles van. Daar werd ik ook een beetje MOEdeloos van... Dacht dat het nooit meer over zou gaan.
    Gelukkig was dat meteen de dag dat Ted geboren werd over gegaan. Veel sterkte.

@ Lisette, beterschap, hoop dat jullie je alweer wat beter voelen.

@ Bab, hoe gaat het met Luuk?
    enne dat typen probeert Ted ook... *zucht* hihi

@ Runner, is Ruben alweer een beetje beter? Heb je ons kaartje nog gehad?

Vorige week is er opnieuw een foto voor de krant gemaakt.
    Er komt een jaaroverzicht in de krant en ze wilden ons blije nieuws weer in de krant!
    Vandaag staat het er in... we hebben alleen nog geen abonnement op de krant, dus moet zo toch echt even naar buiten...
    (ach de winkels zijn ongeveer 2 minuten lopen incl. trappen)
    Ben zo benieuwd!
    Ondertussen was de accu van de laptop leeg, te lui om meteen de stekker erin te stoppen en ben wel even naar de winkel geweest.
    Het is echt een leuk artikel met een bijzondere foto :(
    Marije wil met haar vinger in Ted zijn oor! hihi

Onze kerstdagen waren heerlijk relaxed! We hebben mooie kadootjes gehad!
    Van Tosca hebben we een 10-rittenkaart op babyzwemmen gehad! leuk he!

Vandaag is mijn schoonmoeder jarig, moet nog een kadootje kopen... ach doen we zo ff.
    Gisteren hebben we mijn verjaardagskadootje gekocht.
    Ik krijg een fietszitje met een windscherm! Joepie!
    Ben woensdag de 2e jarig, als er iemand in de buurt is ben je van harte welkom!
    M'n chocoladefontein staat klaar! (zat in mijn kerstpakket)

Tedje slaapt nu, straks als hij wakker is gaan we maar even naar de zaak.
    We wagen ons dit jaar aan de oliebollen, dat is best veel werk. Dus ga zo maar even kijken. Ze zijn overigens wel super lekker! njammie

Volgens mij is dit het voor nu wel even, eerst nog even mijn huisie op orde maken.

kus

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    marjanne, kerstkaart is idd binnen, erg leuk!
    Was alleen niet op tijd voor de kerst. ;)
    Maar het duurd hier sowieso ruim een week. :(
    Plaats eens een fototje van jullie uit de krant dan. :)
    Ben niet nieuwsgierig hoor. ;)

De oliebollen uit Katwijk zijn dit jaar het lekkerst he! ;)

Met Ruben gaat het gelukkig weer iets beter.
    Supstantie word weer iets dikker. Whaha.
    Verdere details bespaar ik jullie wel. ;)

Fijn weekend allemaal!

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Zal eens vragen an mijn man of ie de scanner aan kan toveren.
    Dan kan ik de foto in scannen en hier neer zetten :)

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Trouwens bedankt meiden.
    Ben over de schrik heen van Marije der val partij, der oogje is nu bruin/geel. Gaat dus de goede kant op.

@Daphne, goh, wat zul je dan ook geschrokken zijn. Zielig he. Ik laat der nou niet meer los als ze op de commode ligt.

@ Pendrag, Hopelijk ben je weer snel weer wat beter, in idergeval heb je je al niet ziek gemeld, dat telt toch ook.

@janne, is toch stiekem wel een beetje grappig, ons plas-verhaal. Gebeurd vast niet alleen bij ons.

Verder beterschap voor Luuk, Ruben, Sofie, Lisette, Arnout en alle andere die ik ben vergeten...

19. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hihihi, ziet er wel gezellig uit hoor! :)
    Ook een leuk stukje erbij.
    Welke krant is dat dan?

Deel Deze Pagina