Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee wat snel alweer. de eerste kiezen zijn er! Bij Luuk is nu tandje nr 8 aan het doorkomen. Heeft een hele tijd 3 op een rij gehad in zijn onderkaak maar eindelijk komt het 4e tandje ook door.

Nou, we zijn net weer terug van de huisarts. Luuk heeft sinds gistermiddag erg hoge koorts! Hij was op het kdv en ze wilden mij eigenlijk bellen. Maar aangezien het al bijna 16.30 uur was hebben ze hem lekker op schoot genomen en geknuffeld tot mama er was. Toen ik thuis kwam heeft hij wat gegeten en is daarna lekker gaan slapen (wel erg onrustig). Vanmorgen om 06.30 uur had hij alweer 38.8! Dus naar de huisarts. Zijn oortje zag er best goed uit, niet ontstoken iig en zijn keel is nog wel rood maar ook niet ontstoken. Het vermoeden bestaat dus dat hij ALWEER een virus heeft, maar nu in een heftige vorm. Hij is echt heel erg zielig en goed ziek...Hele rode appelwangetjes, soepoogjes, nergens zin, erg verdrietig etc. Jee, wat vind ik het moeilijk om hem zo ziek te zien. Hoop dat hij snel opknapt want morgen is zijn papa jarig!

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij verdenken Ruben ook van een kiesje, mogen alleen niet in z'n mondje kijken.
    Tandjes gaan dan stevig op elkaar. :)

Pendrag, hoe reageerden je eigen ouders?
    Je vader het naar z'n zin gehad?

Bab, gefeliciteerd met je grote man! ;)

Daphne, hoe is het verder bij jullie?
    Storm al een beeje gaan liggen?
    Hihi, die Sam, ze kiest wel de juiste persoon om te gaan donderjagen! :)
    Wel een goede nacht gehad?

Lisette, Roon wilt weten of Arnaut ook weer mee gaat. ;)

Hier alles weer z'n gangetje.
    Gesprek gaat vandaag niet door.
    Woensdag proberen we het opnieuw. ;)

Fijn weekend allemaal!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: mijn ouders waren heel enthousiast. Zijn echt blij! Mn vader heeft het erg naar zn zin gehad. Nu wel erg omschakelen. Van zwart naar wit en van tropen naar winter.
    Ik heb even gemist over welk gesprek je het hebt?

@Bab: gefeliciteerd met je man!

Moeders voor Moeders is net geweest. Heeft even geduurd maar ik kan in een potje gaan plassen.

Ben gisteren door mn rug gegaan. Dacht eerst dat het meeviel maar dat is dus niet zo. Kan geen kant op. Straks komen mn schoonouders. Koken en zo. Heerlijk, lief dat ze dat willen doen.

4. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Pendrag: sterkte met je rug! En wat goed dat je mee doet met MvM! Bij een volgende zwangerschap mag ik niet meer meedoen, wel jammer (hoewel ik die geur van de bussen nooit zal missen haha). Welk cadeautje kies je?

Bab: gefeliciteerd met je man. Hopelijk is Luuk weer wat beter. Begint niet echt lekker voor hem het nieuwe jaar!

Kiezen alweer :confused: , hier zie je net het puntje van tandje 5 (3de boventandje). Wat een verschil.

Zojuist lekker de box opgeruimd, ze zit er zo goed als nooit meer in. Leuke mand gekocht voor al het speelgoed en wat een ruimte weeeer. Heerlijk. Opgeruimd het nieuwe jaar in (kerstspullen gisteren al opgeruimd).

Verder weinig bijzonders hier. Gezellige oud en nieuw gehad, weinig bijzonders maar lekker knus en gezellig. Kleine meid is overal doorheen geslapen en werd om 9.30 pas wakker. Lekker hoor.

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

Hier eindelijk weer bericht van mij!

Natuurllijk voor iedereen de allerbeste wensen en een top 2008!
    Enne iedereen bedankt voor de felicitaties!
    Ben alweer 28 :confused:
    Heb een heerlijke verjaardag gehad, met hele mooie cadeautjes :D

Leuk om te lezen dat het met iedereen goed gaat en ook met de mooi baby's in de buik.
    Mijn vriendinnetje vertelde me ook dat ze weer zwanger is. Haar zoontje is 19 dgn ouder als Ted.
    Het blijft toch kriebelen...
    Hou mezelf maar voor dat het beter bij een ander huis past. Enne om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe het met Ted zou gaan...
    Meer dat ik het jammer zou vinden om de aandacht te moeten verdelen. Snappen jullie het nog? :(
    Pendrag wat goed dat je je voor mvm heb aangemeld. Deed je dat bij Jarissa ook?
    Ik vond het op zich best een opgave... weet ook niet of ik het een volgende keer weer zou doen...

Wat een hoop twijfels zo in het begin van het jaar... hihi :)
    Mijn buurtjes zijn voor hen lekkere dingen aan het roken, alleen begin ik er zelf nu een beetje high van te worden ;)
    even een wierrookje aansteken.

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Oja! heb ook nog heel goed nieuws!

Tedje heeft net z'n eerste stapje los gezet! :D

Ben zooooooooo trots! :D

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lente: waarom mag je niet meer mee doen dan? Ik heb gekozen voor de dvd. Best mooi om te zien.

@Marjanne: bij Jarissa deed ik het niet, toen kon het hier in de buurt niet.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Marjanne, ik heb er ook voor gekozen om dit keer niet mee te doen met mvm, ik vond het plassen in een kannetje elke keer weer niet optimaal :D Heb het bij Sam de volle 10 weken gedaan dus heb mijn steentje bijgedragen.
    En de eerste stapjes los, goed hoor! Sam is vooral rondjes in de box aan het lopen, rondjes om de tafel, tegen de bank en graag aan de handen met papa en mama

Vandaag dus een vroege ochtend. Sam was al vanaf 5 uur aan het spoken, toen ging ze echt gillen en huilen dus ik eruit. Haar een fles gegeven, luier verschoond paracetamolletje... maar mevrouw wilt dus niet meer slapen :(
    Dus maar weer naar beneden, Sam in de box en ik achter de laptop. Heb ik tenminste ook nog iets te doen :D
    Hoop wel dat ik dus strakjes nog een paar uurtjes van d'r krijg. (En dat Mark Sam eventjes over kan nemen zodat ik nog kan bijslapen, want nu ga ik er echt wel doorheen raken met mijn toch al weinige reserves).
    Maar naast de kies en nog een tandje is Sam dus ook erg verkouden, je hoort haar gewoon hijgen. Dat vind ik dus wel weer sneu.

Nou ik ga even verder lezen en dan over een half uurtje weer een poging bed in wagen :D

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties voor mijn mannetje....We hebben een "gemengde" verjaardag gehad. Luuk was gistermorgen om 4 uur wakker geworden met hele hoge koorts! Ik schrok me een hoedje. Heb hem een fles gegeven en daarna bij ons in bed gelegd. Hij was zo heet dat het gewoon pijn deed om hem vast te houden. Hij bleef erg verdrietig, nog wat water gegeven. Daarna is hij tot 8.30 uur in slaap gevallen. Echt heel sneu! Hij was zo ontzettend ziek dat hij de hele dag niets wilde dan op schoot zitten en in bed naar het plafond liggen staren....Uiteindelijk hebben we om 17 uur maar de huisartsenpost gebeld want hij werd nog zieker en zieker. Greep ook elke keer met 2 handjes naar zijn hoofd en begon dan heel hard te huilen...De huisarts schrok ook en dacht meteen aan hersenvliesontsteking! Gelukkig is het dat niet....Wel heeft hij dus een ernstige middenoorontsteking aan het oor wat volgens onze eigen huisarts mooi schoon was.....En zijn keel was ook heel erg geirriteerd als mede een heftige luchtweginfectie! En hoogstwaarschijnlijk ook nog een virus erbij. Dit alles verklaart waarom hij zo superziek is. Nu hebben we (weer) een ab-kuur. Hij heeft vannacht lekker geslapen en werd pas om 7 uur wakker...Heeft tot 8.30 uur in ons bed gespeeld en is weer in slaap gevallen samen met papa...Ik zit even lekker bij te lezen en ben wel brak na een nacht van 3,5 uur slaap. De verjaardag heeft tot half 3 vannacht geduurd, toen alles opgeruimd en schoongemaakt....Pfff, ben benieuwd hoe ik deze dag ga doorkomen.

Oh ja, nog een pech voor het nieuwe jaar! Onze laptop is overleden, pas 2 jaar oud, dure versie...Baal echt enorm, mag nu wel geoorloofd een nieuwe (17 inch) kopen van Jeroen;)

@Pendrag: Arme jij! Gaat het alweer wat beter met je rug? Heb je wel lekker geslapen? Wat goed dat je mee doet aan mvm!

@Lente: Lekker he als je dingen opruimt? Ik ben ook zo`n opgeruimd typje en voel me dan heerlijk als ik weer ruimte heb. Hier kan de box echt nog niet weg. Luuk speelt er veel in en aangezien meneer nog niets anders doet dan omrollen en blijven zitten (als je hem neerzet) laten we hem ook nog maar even staan.

@Marjanne: Gefeliciteerd met Ted`s eerste stapjes los!

@Runner: Ik heb denk ik ook iets gemist vwb het gesprek....Vertel, ben heel benieuwd? Ruben wordt echt al een stoere man met zijn kiezen!

@Daphne: Heb je nog even lekker kunnen slapen?

Oh ja, zijn jullie ook al druk aan het bedenken hoe je de eerste verjaardag gaat vieren? Ik wil graag een collage uitnodiging maken (dus allemaal fototjes van zijn geboorte tot nu) en die op fotopapier afdrukken als briefkaart zijnde...Maar ik weet niet zo goed welk programma ik daar het beste voor kan gebruiken. Iemand tips?

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pendrag, jij klinkt lekker enthousiast over je groene flessen. :)
    Ik zou een volgende keer zeker weer meedoen.
    Voor het goede doe toch.
    Ben zelf erg blij geweest met de medicijnen om zwanger te kunnen worden. ;)

Was een nieuw gast gezinnetje waar ik een intakegesprek mee zou hebben maar de helft van de familie was ziek dus is het uit gesteld tot woensdag.
    Zou ws per 1 feb gaan geloof ik.
    Komt mooi uit want dan stop ik bij het gezinnetje waar ik nu ben.

Succes met je rug!

Lente, waarom zou je niet mee mogen doen met MvM?
    Lekker hoor de box de kamer uit.
    Wij houden 'm voorlopig nog wel even.
    Ruben kan er heerlijk in keuvelen en ik hoef dan even niet op te letten. ;)

Marjanne, das een voordelige manier om licht in je hoofd te worden. :)
    Stinkt wel he?!
    Hihi, hier ook de kriebels, maar dan alleen om het zwanger zijn.
    Voorlopig geen 2e gup in huis, zou ook niet weten hoe ik dat met de trappen moet doen.
    Ruben heeft echt lood in z'n kontje zitten, naar boven slepen word steeds lastiger. :(
    1e stapje los! Wauw! Ging dat per ongeluk?

Daphne, beterschap met Sam.
    Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Bab, he bah, jullie Luuk heeft nog niet veel geluk gehad zo...
    Nog geen idee he wij het gaan doen met de uitnodingen.
    Kan je verder ook niet helpen.
    Ben helemaal een groentje wat computers betreft. ;)

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai allemaal de allerbeste wensen voor 2008

sorry dat ik er niet meer zoveel ben ...kan de tijd niet meer vinden

gefeliciteerd met de zwangerschappen en verjaardagen die ik vergeten ben :oops:

tandjes problemen weet ik alles van Fleur kreeg op vakantie 4 kiezen en 2 ondertandjes tegelijk door :( en is daar heel ziek van geweest 40 gr. koorts(daarbij ook keelontsteking) daar sta je dan op de canarische eilanden ..met een dokter die gebrekkig duits spreekt maar wel een lekker ding was ;)

Fleur gaat overal tegen aan staan ..ze was niet veel aangekomen en weegt nu 7.7 kilo en is 70.5 cm ..op haar prikjesreageerde ze wel oké

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Asjuh, leuk dat je weer een keertje komt kijken en schrijven :D Gaat het met jou al beter?

Runner, de storm is enigzins gaan liggen, maar het is nog niet voorbij als je snapt wat ik bedoel.

Bab, ik probeer echt snel een keer op visite te komen :D

Sam ligt nu op bed, en meteen is het weer gillen, bah! Waarom wilt ze nu niet gewoon gaan slapen.

Heb vandaag haar kleertjes uitgezocht, is 1 grote tas weggegooid, de rest is voor nr 2 :D

Nou ik ga maar weer eens naar boven.

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Goed plan! Hoe gaat het eigenlijk met de kleine meid in jouw buik? Groeit ze goed? Hoeveel weken ben je nu?
    Wat vervelend dat ze niet wil gaan slapen? Misschien een periode in haar leven....Ze kunnen nu wel "verlatingsangst" hebben geloof ik. Zou dat het kunnen zijn?

@Asjuh: Leuk om te lezen hoe het met jou/jullie gaat!

Hier gaan we gelukkig weer de goede kant op. De koorts is sinds vandaag weg en Luuk voelt zich ietsje beter. Krijgt weer praatjes maar slaapt nog enorm veel! Ben ook thuis gebleven van mijn werk vandaag. Vond hem nog niet goed genoeg om naar mijn schoonmoeder te brengen.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, ze groeit niet super goed :( Krijg de 18e een extra groeiecho. De gyn heeft het vermoeden dat mijn placenta weer te klein is. Ik heb nu ook echt een vitamine B12 tekort (150 is minimum en ik zat op 119) dus ik krijg vanaf morgen injecties met B12. Ook ga ik nu aan de bloeddruk verlagers. Dit omdat de bloedtoevoer richting baarmoeder niet helemaal is zoals ie hoort te zijn.
    Maarrrrr, ik voel me best wel oke, en ik voel de kleine erg goed trappen :D Dus ongerust maak ik me nog niet.

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Dpahne: Jee dat is een beetje schrikken zeg! Waar komt zo`n vitamine B12 tekort dan vandaan? Is er een reden waarom jouw placenta niet doet wat hij moet doen? Ik kan je wel een tip geven....Doe het zo rustig mogelijk aan want dan gaat echt alle energie naar je kindje. Zo voorkom je dat je verplicht moet worden opgenomen.

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    De PRETECHO was waanzinnig!

Ook is alles gelijk nagekeken dus ik ga straks helemaal gerust naar de 20 wkn echo eigenlijk.

En we hebben ook al tussen de beentjes mogen spieken!

Ik ben een gelukkig mens!

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Daphne, gelukkig dat je je goed voelt. en idd hoe komt dat tekort? :( enne op hoeveel weken zit je nu?

@ Cellie, wat fijn voor je dat alles goed is! Leuk dat je weet wat het is.

@ Runner, de stapjes waren niet perongeluk. Nu probeert hij het elke dag even. hihi hij kijkt er dan ook zo trots bij!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: lekker rustig aandoen meid. Je weet waar je het voor doet. Succes met je storm!

@Bab: fijn dat Luuk opknapt.

@Asjuh: leuk weer wat van je te lezen.

@Cellie: goed om te lezen dat je een mooie pretecho hebt gehad. Gefeliciteerd!

Pfff, verder weet ik even niet meer wie wat geschreven heeft. Naast een gescheurde tussenwervelschijf heb ik nu weer een virus van Jarissa overgenomen. Ik hoest me een ongeluk. Bah. Jarissa is ook weer ziek. Straks maar even controleren op tandjes. Vanaf 6 weken sliep ze al door maar vanaf een maand of 6 is het toch weer vaak raak 's nachts. Afgelopen nacht kon ik om half 5 gaan slapen. Ik ben echt gesloopt nu.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Pendrag, ik weet (afgezien van je rug) hoe je je voelt...
    @Bab, hoe krijg je een B12 tekort? Waarschijnlijk neemt mijn maag het niet goed op. Kan je verschillende vage klachten van krijgen, en die injecties schijnen echt spotgoedkoop te zijn maar toch wordt hier bijna niemand op getest.
    @Cellie, lekker joh zo'n leuke echo! En heb je piemeltje gezien :D (neu ben niet nieuwgierig hoor hihhii)

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Cellie, leuk hoor een 3D echo!
    En? Hing er wat tussen de beentjes of niet? Hihi.

Auw pendrag, dat klinkt niet fijn, sterkte ermee!

Marjanne, wat grappig zeg,
    Mama net zo trots als haar zoon? ;)
    We proberen het met Ruben ook wel eens, maar dat heeft ie nu in de gaten.
    Zodra we hem op z'n beentjes zetten gaat ie er maar heel gauw bij zitten, hahaha.
    Heeft er nog geen zin in.

Daphne, zorgen die B12 injecties er dan voor dat je placenta gaat groeien?
    (sorry maar ik heb geen idee wat dat verder inhoud :oops: )
    Hoop dat de wind snel weer gaat liggen!

Bab, morgen weer werken?
    Fijn dat Luuk weer enigzins opknapt.

Wij hebben van 't weekend een nieuwe auto aan geschaft. :)
    Mogen hem de 16e ophalen.
    Net op tijd voor de meeting dus,
    kunnen we 'm mooi een stukkie uit proberen. ;)

Deel Deze Pagina