Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    He liefje, wat vervelend! Doe maar rustig aan! Hoe lang ben je nu zwanger? Jullie kleine mannetje moet nog wel eventjes blijven zitten hoor tot hij groot genoeg is!

@Lente: Het gaat weer prima met mij! Alleen......Luuk heeft vanmorgen laatste keer ab gehad en dat ging prima. Nu begint hij weer verhoging te krijgen....Oh duim toch echt dat het toeval is en dat die ontsteking niet terug komt! Wat knap dat ze al zo goed staat en al bijna loopt. Kan me voorstellen dat je erbij wilt zijn als ze haar eerste pasjes los zet. Ik heb net geprobeerd om paar pasjes met luukje te lopen en jaja zowaar deed hij wat met zijn benen, ben zo *trots*. Hoe moet hij anders zijn aanstaande vriendinnetje ontmoeten? Daar heb je wel je benen voor nodig toch;)?

@Cellie: Wat een geweldig nieuws. Ik had al zo`n voorgevoel dat je weer een jongetje zou krijgen. Nu heb je straks 3 jongens en 2 meiden of niet? Wanneer was trouwens jouw zoontje over de reflux heen gegroeid?

2. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Cellie: Leuk, nog een jongetje!

@liefje: Oei dat was schrikken! Gelukkig zijn de weeën weer gestopt. Doe je het wel rustig aan?

Er staan weer nieuwe foto's in mijn album.

Groetjes, Wendy

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, ik dacht het ook al.... maar dat merkte je al aan mijn vraag over de extra cm :D

Hier vandaag weer wat gedaan in de nieuwe kamer van Sam, er moet alleen nog zoooooveeel gebeuren bah!
    Maar we hebben nu de kasten afgebroken, en een weer op onze kamer opgebouwd. Dan kunnen we binnenkort een afspraak maken voor grofvuil (weet niet hoeveel we hebben dus zal waarschijnlijk via aanhangers moeten).
    Als die kamer leeg is dan kan er een nieuw wandje in, dan kunnen we de vloer leggen, dan verven en dan meubels erin. Hebben nog eventjes :D Maar het is wel vermoeiend hoor! Heb in ieder geval al een hele leuke comode/kast/bureau gezien voor Sam, ding kost wel 400 euro maar gaat jaren mee! Nu nog kijken wat voor bedje we willen, meegroei/peuter/ledikantje... pfff lastig hoor!

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik krijg mijn 4e zoon....echt de Daltons hier dalijk ;)

Ik heb een dochter en 2 stiefdochtertjes, dus het blijft redelijk in balans.... ;)

Ik heb van begin af aan geroepen....het is een jongen....het moest ook zo (practisch) zijn! ;)

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Daphne....foto van de commode?

Ennuh...als ik je mag adviseren....ik zou je oudste écht nog in een ledikantje laten slapen!

Ze is echt nog te jong.....veiliger voor haar ook trouwens!

Succes met je zwangerschap.....door verhalen zoals die van jou realiseer ik me héél erg goed dat ik écht niet mag klagen....

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    @ Wenniepenny, Leuke foto's

@ Cellie, Waar zijn je echo's?

@ Liefje, Jeetje, hopelijk blijft ie nu lekker zitten totdat het echt tijd is.

@ Daphne, wat een werk zeg.....

@ Bab, hopelijk blijft zijn ontstekking weg.

@ Zusje, al nieuws over "jullie" huisje?

@ Pendrag, Wat fijn dat het toch nog zo snel is gegaan met Jarissa der helmpje.

@ Runner, hier moet er ook minimaal 10 kg af. Ietsje meer zou mooi zijn, maar als ik in ieder geval die 10 er nou af zou kunnen krijgen. Heb me aangemeld op valtaf.nl. Kan ik bij houden (!) hoeveel ik afval.

HOERA, al 1 kilo eraf (sinds 1 jan)

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Cellie, ik twijfelde ook al erg aan een "groter bed" vandaar dat we ook nog niets gekocht hebben. En als ze er tot ruim 3 in blijft liggen is het nog langer dan 1,5 jaar hihihi.
    Foto van de comode (of toch commode?) in mijn album, maar dan zonder de dakjes.

En nu ga ik Sam boven verschonen (heel hard nodig) aankleden, en mezelf aankleden en dan mag ik weer met de billen bloot :( (hihihihi van de week ook, ik heb altijd een string aan, wil ik die naar beneden doen... is nergens voor nodig, de billen waren al bloot hahahaha)

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Leuke commode (dubbel m ;) )....de dakjes zou ik ook weglaten. Haha.

Maarre ik heb een ledikantje op Marktplaats gekocht voor €10 ! Dus voor de kosten hoef je het niet te laten....moest nog wel gelakt worden, maar ik ben er helemaal blij mee....ik ga weer op zoek naar een 'oud' bedje....maar heb geen haast want heb voor op onze slaapkamer een grote wieg/ouderwets ledikant voor de eerste 7/8 maanden.

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Daphne, succes weer met je spuit. ;)
    Leuke commode zeg! Is ie hoog genoeg?
    Mooie buik ook weer, gaat hard zeg. :)

Cellie, gefeliciteerd!
    Leuk hoor weer een jochie erbij! :)

Pendrag, fijn dat Jarissa klaar is met haar helpje.
    Mooie resultaten in toch een korte tijd.

Lente, raar hoor dat je dan niet meer mag mag oen met mvm, daar hebben ze toch alleen maar urine voor nodig en geen bloed... hmmm, vreemd. ;)
    De kleine zal toch zeker wel wachten op haar moeder als ze haar eerste stapjes gaat zetten? :)

Wendy, leuk om weer eens wat van je te horen.
    Gaat lekker he met Daan?
    Dat kruipen komt vanzelf wel.
    Geniet er nog maar even van dat je 'm niet constant in de gaten hoeft te houden.
    Wat word je daar af en toe moe van zeg... Hihi.
    Nee niet doen! Mag niet! Uhuh!

Bab, ab beetje geholpen bij Luuk?

Als het een beetje droog blijft vandaag gaan we een stuk fietsen voor het eerst.
    Kleine stukjes wel gedaan maar nu een stukje verder.
    Mijn moeder wilt nl mijn mama fiets lenen voor van de week als ze een middagje op gaat passen.
    Maar ja dan moet het nog wel even droog blijven en niet al te veel wind staan.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Meneer loopt hoor trouwens rondom de tafel en bank ....tot voorkort kon hij dan niet zonder vallen weer terug naar de grond...maar zelfs dat komt allemaal goed nu.

De box is hier nog niet weg....denk ook dat ik die maar laat staan....zou niet weten waar ik het op moet bergen.....maar erin is niet zo lang leuk maar, dan gaat hij wel protesteren...
    Wel vervelend want ik heb in de woonkamer een trap naar boven, en daar kan geen traphekje, dus ik wil hem nog lekker in de box kunnen doen als ik even naar boven loop.

@Babette....ik durf geen antwoord te geven op jou vraag wanneer mijn zoontje over zijn reflux heen is gegroeid....dat heeft lang geduurd vrees ik wel...
    En nu (9 jaar!) is hij nog degene die heel makkelijk spuugt....heel gek is dat, maar hij blijft gevoelig.

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Jodi, echo foto's op onze Hyves gezet ;)

12. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Runner: ik hoop echt dat ze wel even op me wacht ja, haha.
    En tja, wat ik me nog kon herinneren van intake vorige keer was dat je door bepaalde dingen niet meer meemocht doen, waarvan oa bloedtransfusie. Maar ook als je in een bepaalde periode langer dan zo lang in Engeland was geweest. Tja, het is urine, maar omdat ze er een medicijn van maken moet je dus aan voorwaarden voldoen. Maar goed, ik informeer het wel mocht het er nog een keer van komen.

Bab; hoe gaat ie nu? Goed oefenen met Luuk hoor ;) En ach, zolang ie anders maar op een wit paard blijft zitten is het ook goed :)

Vanmorgen weer bij het CB geweest. Kleine dame weegt nu bijna 8,5 kilo met 72 cm. Keurig netjes dus. Prikken gingen ook prima. Dus over 3 maanden weer terug (ook weer prikken).

Alvast een fijn weekend allemaal!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: hoe was het fietsen? Hier staat mn fiets klaar met zitje en al. Nu nog wachten tot de bronchitis van Jarissa over is en het weer wat mee zit. Begin mei ga ik ook een mamafiets kopen. Met mn huidige fiets heb ik nauwelijks ruimte tussen het zitje en het zadel. En aangezien ik volgend jaar toch met 2 kids ga fietsen, is de uitgave voor mezelf ook verantwoord, haha.

@Cellie: leuk, 2 jongens zo dicht op elkaar. Gaat vast heel gezellig worden voor ze. Leuk ook dat jullie mannetje al wat loopt! Jarissa blijft tegenwoordig staan als je haar neerzet en vasthoudt. Ze is dan helemaal blij en trots.

@Lente: fijn dat de prikken goed gingen. Wij moeten eind deze maand weer. Van bloedtransfusie klopt. Ze krijgen natuurlijk megaschadeclaims als er onverhoopt iets via hun medicijnen gebeurt. Dus bloedtransfies zijn voor MvM uit den boze. Lang verblijf in Engeland ook vanwege Creutzfeldt Jacob (schrijf je dat zo?). Wat mij verbaasde was dat je ook niet mag inzamelen als je ooit een hernia hebt gehad. Waarom dat is weet ik niet.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Judith: hoe is het met jou meid? Weet niet of je hier nog meeleest maar volgens mij (nou ja, volgens hyves) ben je morgen jarig!

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Hier gaat alles weer prima gelukkig. We voelen ons weer lekker fit.

Heb net de uitnodigingen voor Luuk`s verjaardag opgehaald bij de drukker. Ze zijn enorm leuk geworden! Ik heb de voorkant zelf gemaakt = collage met fototjes van luuk`s eerste jaar met de daarop de tekst Hiep Hiep Hoera Luuk wordt 1 jaar! Morgen de envelopjes schrijven en dan op de bus doen!

@Daphne: Leuke commode zeg! Goed idee! En denk idd dat Sam nog wel klein is om al in een peuterbedje te slapen. Krijgen ze ieder een eigen slaapkamer? Mooie buik heb je hoor! Ben wel een beetje jaloers. Hier ook alweer de kriebels, alleen denkt mijn vriend er nog wat anders over.

@Cellie: Ik hoop ook echt dat hij er snel van af is! Sneu om je kind zo te zien worstelen met voeding wat terug loopt. We hebben nu gemerkt dat warm avondeten met stukjes een hele opgaaf voor hem is. Niet zozeer het feit dat hij geen stukjes in zijn mond wil maar het teruglopen/uitspugen van het eten. Vanavond heeft hij zo`n combipotje van Nestle op en dat ging prima! Brood gaat overigens ook goed! Is dat herkenbaar?

Zo, eindelijk weekend! Drukke dag op het werk gehad. Vandaag heeft mijn directe collega (waar ik de duobaan mee heb) verteld dat ze naar haar vriend gaat verhuizen en dus haar baan opzegt. Ik baal echt een beetje. Kan goed met haar samenwerken en zij weet zo enorm veel! Hoop dat ze mij het komende half jaar alles kan uitleggen!
    Verder weinig grote plannen dit weekend. Vriendlief moet werken en heeft piket! Hij is nu even een nieuwe laptop halen....ben zo blij!

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pendrag, ben iet wezen fietsen vanddag.
    Heeft zo'n beetje de hele middag geregend...
    Zijn wel even de markt opgeweest en toen begon het weer te druppelen, Ruub z'n zeil over de wagen ;) en ik helemaal doorweekt. :(
    Maar goed dat ik de fiets niet gepakt heb.

Bab, showen jullie kaartje! :)
    Zijn het veel uitnodegingen geworden?

Cellie, hier staat de box ook nog steeds.
    Idd ideaal als ik even naar boven of de keuken in moet.
    Hopelijk kunnen we 'm voorlopig ook nog gebruiken hier.

Lente, wat een kleintje jullie meid! Hihi.
    Niet gehuild tijdens de prikken?
    Wij mogen maandag weer.
    Vraag me af of ie veel is aangekomen weer.

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Cellie, ik kreeg van het CB het advies om Sam regelmatig in de box te zetten... zo krijgt zij een eigen plekje waar ze rustig kan spelen. En soms werkt dat ook wel..(en soms ook niet :( )

@Runner, lekker hoor, fietsen in de regen :D
    En ik weet niet of de commode hoog genoeg is, anders hebben we altijd de andere commode nog :D

@Pendrag, hier nog geen fietsstoeltje, voorlopig ga ik niet fietsen. Een nieuwe fiets kan ik even niet betalen, en ik heb al begrepen dat ook ik niet ga passen tussen zadel en fietsstoeltje hihihi

@Bab, ze krijgen idd een eigen kamer. Moeten daarom wel licht verbouwen. (maar kan met platen gedaan worden de scheiding van de grote kamer, zodat wij ook nog bergruimte houden).
    En die buik groeit echt hard :D morgen maar weer proberen om foto te maken als ik er aan denk. Moet ook nog om half 5 naar een crematie :cry: Lees trouwens net pas van je collage.. die heb ik er net een zitten maken van Sam (zie mijn album)

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: hoe bevalt de nieuwe laptop?

@runner: vandaag was het hier fantastisch weer. Het fietsen komt vast wel. Heb er ook zin in om met Jarissa op pad te gaan maar dan moeten we eerst allebei echt beter zijn.

@Daphne: prachtige collage zeg!

Hier weinin nieuws. Ik hoest nog steeds heel erg. Jarissa knapt wel op maar klinkt soms nog steeds als een postpaard. Ook haar ritme is nogal in de war. Dwz dat ze tegen middernacht eens gaat slapen. Gelukkig slaapt ze wel weer heerlijk door in haar eigen bed.

19. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Daphne: leuke collega hoor! Ik wil ook nog zoiets gaan maken van het eerste jaar. Kan dus bijna aan de slag. Nog 4 weken.
    Kan me wel wat voorstellen bij het advies van het CB, alleen bij ons wilde ze er altijd al heel snel weer uit. We hebben nu een 'hoekje' met speelgoed en een kleedje waar zij op kan spelen. En verder vind ze het heerlijk om op het lounge gedeelte van de bank te zitten met een boekje of om lekker op te klimmen en te doen. Heeft ze toch nog wat 'eigen' plekjes.

Bab: nieuwe laptop al aan de praat?

Pendrag: tjee da's wel laat zeg om te gaan slapen. Trek je het wel?
    Leuk hoor al fietsende moeders. Wij krijgen een zitje en windscherm voor haar eerste verjaardag. Ik wil dan zelf ook nog een fatsoenlijke fiets gaan kopen, dan kunnen we ook lekker op pad.

Judith: gefeliciteerd!

20. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    heey iedereen

laat ook weer wat van me horen,

hier gaat alles goed. maureen die echt een vrolijke en ondeugende meid is, ze gaat s'avonds om 19.15 op bed en word pas om 9.30 wakker :confused: wel lekker!
    ze heeft in 1 week tijd 4 tanden erbij gekregen! oppassen met de vingers in de mond steken dus.

kwa het lopen, kruipen e.d doet ze nog niks. luie donder hihi. wel kan ze goed zelfstandig zitten en lopen (rennen) in de loop stoel.ik hoorde van iemand dat je kind pas klaar is voor het lopen wanneer de fontanel dicht is, of dat waar is weet ik niet.

met mij gaat het ook al weer wat beter, ben alweer aan het werk geweest, 3 dagen bij een gezin en toen werd ik gebeld dat ik niet weer bij hun hoefde te komen ze hadden van alles te zeiken op mij, o.a omdat ik een tond piercing heb. ach ja door hun heb ik weer 5 dagen extra er vrij bij gekregen ( en bedankt! )

@ liefje dat was schrikken voor je zeg! lekker rustig aan doen!

@ daphne wat een mooie buik alweer, als ik dat zo zie zou ik dat ook wel weer willen maar ik weet dat ik dat niet ga trekken nu een 2de erbij.
    gecondoleerd met de oom van mark,veel sterkte de komende tijd

@ pendrag hoe voelen jullie je? hopelijk alweer wat beter, binnenkort weer wat afspreken ok?! wat fijn trouwens dat jarissa haar helmpje af is!

@ cellie leuke echo's en fijn dat alles goed is!

@ tialda welkom hier mijn dochter maureen is geboren op 25 februari 2007 op de uitegerekende datum! klets gezellig mee

@ jodi goed van je hoor het afvallen. elke avond denk ik ja morgen ga ik beginnen maar ach de volgende dag ben ik het alweer vergeten haha

@ bab een laptop super! wil er ook graag 1 maar hebben net een bank gekocht en dat gaat eerst, anders was de laptop er al wel, bevalt hij een beetje?

@ judith gefeliciteerd met je verjaardag! we hebben je idd al een tijd niet gesproken.

nou meiden ik ga weer idols kijken , voor de gene die ik vergeten ben sorry heb mijn best gedaan met lezen en reageren.

liefs rianne

Deel Deze Pagina