Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Klinkt gezellig zo`n kamertje! Ze zal zich straks vast een echte prinses voelen!

@Jodi: Spannend morgen! Krijgt ze ook prikjes?

@Marjanne: Dat is een mooie update! Grappig om te zien hoeveel verschil er in onze kindjes zit. Allemaal nagenoeg tegelijk geboren en toch zo verschillend qua gewicht en ontwikkeling.

@Pendrag: Hoe was het vandaag?

Luuk blijft goed gaan. Nu hij zich fit voelt is hij meteen een stukje minder gezellig. Meneer begint een vreselijke eigen wil te krijgen. Hij krijst echt als je iets van hem afpakt of hem neerlegt. Heb er de handen vol aan. Haha, wat een boefje! Moet er wel om lachen. Hij mocht vanavond zelf de tandenborstel vast houden. Deed deze ook heel knap in zijn mond en probeerde zijn tandjes te raken...Maakte een poetsbeweging op zijn manier. Ik wilde hem eventjes helpen om er voor te zorgen dat het goed gedaan werd maar owee...daar was hij het even niet mee eens. Denk maar niet dat hij die tandenborstel los liet en ik het kon pakken. Kleine gifkop is het dan! Uiteindelijk werd hij zo kwaad dat hij de tandenborstel door zijn kamer heen gooide....Nu ik het schrijf moet ik er wel om lachen maar op dat moment schrok ik wel van zijn eigen wil en boosheid!

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hallo meiden!

Heb niet iedereen kunnen spreken op de lunch, en natuurlijk was niet iedereen er dus nu even op het web:

Ik hoef niet meer geopereerd te worden aan mijn baarmoedermond en mag weer zwanger worden (nu nog lukken).
    En ik begin volgende week met mijn nieuwe baan als management assistente en ze hebben mijn salaris goedgekeurd dus ga ook nog wat meer verdienen (2300 bruto op basis van 40 uur), helaas tijdelijk, maar wel weer 5 mnd. onder de pannen.

Met Sofie alles okidoki, volgende week CB, ben benieuwd. Vannacht ging brandalarm af, twee keer, dat vond ze minder leuk. Wel ook hier een beetje beginnende verlatingsangst, vooral als mama weg gaat (ok, is best cute)

Groetjes Lisette

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lisette: Wat een geweldig nieuws zeg! Nou zet hem op zou ik zeggen;) En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk hoor!

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Lisette, dat is zeker goed nieuws! Ga ervoor! ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: nogmaals super! Goed nieuws enne heel veel succes, haha. Als het net zo'n mooi exemplaar wordt als Sofie, wow!

@Bab: er staat je nog wat te wachten meid. De echte driftbuien moeten nog komen.

Hier wel een lekkere dag achter de rug. Zometeen even het hotel bevestigen. En even speuren naar een leuk restaurantje daar in de buurt. Heb er zo'n zin in! En wedden dat ik dan zondag moet janken omdat ik Jarissa zo mis? Haha, vrouwen!

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lisette, dat is idd dubbel lekker nieuws, veel plezier met oefenen he :D

Net intake van de kraamzorg gehad, gelukkig hebben ze gelezen dat ik graag op tijd de intake wil hebben. En ze zorgen dus ook voor Sam in de tijd dat ze hier zijn. En de dingen die dan al bekend zijn (badkamer, wc onze slaapkamer en de babykamer).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu echt wel meer van de zwangerschap kan genieten hoor. Ook al heb ik wel het gevoel dat het misschien weer fout gaat, uiteindelijk komt het toch wel goed :D

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klinkt goed Daphne.

Was net vergeten: update CB. Sinds het bezoek aan de KA net na kerst is Jarissa maar liefst 80 gram gegroeid en 2 cm. Ze is nu 9180 bij een lengte van 76 cm. Het ziek zijn heeft dus wel z'n gevolgen gehad. Ach, met zo'n klein beetje groei in gewicht vertil ik mn rug er voorlopig nog niet aan.

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Vandaag de 20 wkn echo gehad en alles is helemaal goed.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Cellie, fijn hoor dat je een goede en mooie 20 weken echo hebt gehad... de tijd vliegt voorbij, weet nog goed dat je net zwanger was :D

Hier weeeerrr een gebroken nacht. De hele week is Sam dus al wel een keer wakker. Alleen vandaag wil ze gewoon echt niet meer stoppen met huilen. Ben er al 4x uit geweest en elke keer maar weer even laten huilen, maar ze stopt dus gewoon niet. pfff dus nu toch maar even naar beneden om een flesje met melk te geven. Had 150 gemaakt maar nu huilt ze omdat het op is :(
    Mark werd strakjes ook al wakker "ik wil slapen" nou meneer... IK OOK! En ik doe dit al een week achter elkaar. Was zo blij dat ze weer redelijk snel wilde slapen en nu weer echt een rotnacht. Ze is overigens ook verkouden dus er zit wel een kleine reden achter, maar volgens mij is het echt wel stukje aandacht vragen erbij. Maar je kunt toch moeilijk midden in de nacht een kind HARD laten krijsen... (doe het dalijk trouwens gewoon weer hoor, blijf nu eventjes met haar beneden, zodat ze weer wat vermoeider raakt en dan is het weer poging tot negeren, wat dus moeilijk is als je graag wilt slapen en dus elke minuut een eeuwigheid duurt).

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Daphne, vreselijk dat Sam je je nachtrust niet gunt.

Het klinkt lullig....maar ik vrees dat je toch even door moet zetten met haar laten huilen nu, ze is nu 1 geweest en weet echt heel goed dat huilen helpt.

Nu doe je dat al schrijf je....maar je haalt haar er ook uit en ze krijgt nog een lekker melkje ook...tja....dan houd ze echt niet op!

Jammer voor Mark, maar laten huilen is echt de beste oplossing om er vanaf te komen...

De eerste keer zal het lang duren, de 2e keer waarschijnlijk ook, maar echt na een aantal dagen zal het korter worden en uiteindelijk zal ze echt ermee ophouden....maar dan moet jij niet toegeven....want dan kan je helemaal opnieuw beginnen.

Beter nu als dalijk met een 2e baby erbij...

Heel veel succes in iedergeval.

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Even snel:

@ Lisette, wat een goed nieuws, veel klusplezier.
    @ Daphne, hopelijk heeft Sam (en jullie) weer een goede nacht
    @ Pendrag, restaurantje waar?

Update van CB 24 jan.
    10625gr en 76cm :)

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, ik wil juist ook laten huilen, en vaak werkt het dus. Ik kan als het moet dan even troosten, speen erin en mevrouw gaat dan slapen (oke, soms na een kwartiertje), maar afgelopen nacht was het een crime.
    Ik ben later ook nog even in haar mondje gaan voelen en voel rechts boven (voor haar links) een flinke bobbel op haar kaak. Dit in combinatie met hele vieze luiers denk ik dat het wel eens een kies kan zijn die doorkomt. De vorige keer dat ze zo deed was het ook een kies.
    En tja.. het flesje melk is natuurlijk niet verantwoord maar daarna is ze wel zonder te mopperen gaan slapen. (Waren ondertussen al 2 uur verder, dat vond ik wel voldoende)
    Wij zetten trouwens 's avonds vaak de babyfoon zacht en laten haar dan ook een hele tijd huilen, dus het is niet zo dat ze bij het minste geringste er weer uitgehaald wordt (niet meer :D).
    Soms is het gewoon lastig om te zien wanneer het aandacht vragen is en wanneer het echt iets is.

Net weer even met de muur van Sam haar kamertje bezig geweest, het laatste detail.. de glitters op de roze muur. Moest met een bepaalde roller, maar dat werkte dus voor geen meter. Nu heb ik dus een hoek waar gigantisch veel glitters op de muur zitten en de rest ziet er wel iets beter uit hihihihi, heb het maar afgemaakt met een klein lakrollertje, dat ging een stuk beter. Maar het is wel mooi vind ik, je ziet het nu gewoon al.

Dit weekeinde ben ik veel alleen thuis, Mark heeft een LAN party, gaat ie het hele weekeinde spelletjes spelen. Dus ik zit morgen de hele dag in Den Bosch heb ik al besloten. Ga morgen mijn moeder haar verjaardagsvadeautje al vast geven, dan is het hier uit huis. Anders krijgen we gezeik met de moeder van Mark, die moet dan ook dat dagboek krijgen. Terwijl die moeder van Mark van ons ook al een autostoeltje heeft gehad.. dus ze heeft niets te willen vind ik..... (Mark zijn idee was om het dus maar gewoon niet te vertellen)

zo ga maar eens lekker een kopje thee zetten :D

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mijn advies was goedbedoeld hoor Daphne :)

Nogmaals sterkte.

Je verhaal over kado's snap ik niet helemaal, dagboek wil schoonmoeder dan ook?

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, dat snapte ik, maar soms weet ik het gewoon even niet meer.... (en denk trouwens dat het een kies is, weet het bijna zeker) Ze huilt echt anders dan wanneer het om aandacht gaat. (na een uur laten huilen kon ik er echt niet meer tegen, Mark zei trouwens niet tegen me dat ik er heen moest, want hij weet dat ik wil laten huilen)

Mijn schoonma is nogal hebberig, alles hebben en anderen moeten het maar betalen voor haar. Zo was ze al moeilijk aan het doen met het autostoeltje, en hebben wij die uiteindelijk voor haar gekocht voor kerst (alleen wel een tijd daarvoor al gegeven), met kerst wist ze niet meer dat ze een cadeautje had gehad (normaal wordt er altijd aan cadeautjes gedaan, dit jaar dus niet... maar ja, dat boeit me niet, maar ze moet niet doen net als of ze niets krijgt)
    Nou is mijn moeder volgende week jarig, en ik heb het dagboek van Sam met pijn en moeite gemaakt in een fotoalbum van de HEMA, niet goedkoop, wel gaaf :D Maar die krijgt mijn moeder dus.
    Mijn schoonmoeder is pas in juli jarig, en die krijgt dus echt dan pas een cadeautje. Maar nu verwacht Mark (die kent zijn moeder al wat langer dan vandaag) dat als ze erachter komt dat ik voor mijn moeder ook een exemplaar heb laten maken dat ze zich achtergesteld voelt. (Helemaal omdat ik zoiets heb van als mensen het dagboek willen hebben dan kan dat maar op eigen kosten a 45 euro)...
    Zo wat een verhaal hihihihi.

15. kristel

kristel Niet meer actief

@daphne: hier ook 1 met gebroken nachten. Laten doorhuilen werkt bij ons ook niet. Het enige effect dat ze daarmee creeert is dat haar broertjes ook wakker worden. Ik merk dat ze gewoon onrustig is in haar hoofd, angst, eng dromen, verwerken van de dag. Het is vrij normaal dat babies/kinderen dit hebben. Het is altijd een fase. Zo wil nu mijn middelste 's avonds niet slapen. Ook die fase lijkt nu aan het einde. Sam kan er niets aan doen.

@Pendrag: 80 gram in een maand is toch niets slecht als ze ook lekker actief is? Veel plezier zondag.

@Lisette: gefelictieerd met je Job. Ach, dan zie je over 5 maanden wel weer.

Ik ben ook weer bij het CB geweest. Silke blijft echt de kleinste van alle kindjes die ik ken van die leeftijd. Ik merk wel dat ze steeds langer los kan staan (ongeveer 5 seconden). Ik kijk uit naar haar eerste losse stapjes :D .

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Daphne....nog meer succes met je schoonmoeder, als ik dat zo lees....liever een huilend kind ;) (GRAPJE!)

Het is heel moeilijk soms.......dat slapen/huilen van kinderen en ik denk dat ik eigenlijk wat betreft onze vent in me handjes mag knijpen. Maar ik weet heel goed dat het anders kan hoor....ze zijn niet allemaal zo makkelijk geweest!

PS: mijn kinderen worden gelukkig niet wakker van hun jongste broertje, al zijn die een stuk groter en ik weet dat de oudste hem wel is heeft gehoord en dat ze de dag erna wel wat erover zei, maar ze zal zelf geen seconde haar bed ervoor uit komen ofzo...hahaha.
    Zij ligt dan nog een etage hoger, de broer naast hem hoor helemaal nooit wat....kan daar gaan verbouwen en hij slaapt nog door....LOL

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: Fijn dat jouw kinderen ook zo goed slapen. Hier ook weinig problemen gelukkig. Hij gaat er om 18 uur in en wordt om 7 uur weer wakker, flesje erin en als we niet hoeven te werken slapen we meestal tot 8.30 uur. Mmmm, heerlijk

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Oeps iets te snel op enter geduwd....

@Daphne: Hoop dat je vannacht een wat betere nacht hebt! Leuk naar D.Bosch!

@Jodi: Mooie Update hoor! Lekkere dame wordt het!

Hier zijn we de hele avond druk geweest met de slingers en ballonnen ophangen. Morgen vieren we Luuk`s eerste verjaardag van 12-17 uur. Gaat lekker druk worden. Heb ook zijn stoel versierd en alvast 4 traktaties gemaakt voor de kindjes die komen. As vrijdag trakteert hij op het kdv! Zijn cadeau hebben we gisteren gehaald = garage van Little People. Erg leuk, al zeg ik het zelf. Maar die krijgt hij donderdag pas hoor, als hij echt jarig is. Moet ook nog een feestmuts maken, was helaas te laat om zijn hoofdje op te meten. Morgen nog laatste taart erbij en het feest kan beginnen. Mijn zus heeft voor Luuk een eigen taartje gemaakt, helemaal geweldig. Ze heeft ook zijn feesttaart gemaakt = marsepeinen taart met vulling van botercreme en kersenvlaaivulling. Bovenop de taart heeft ze Nijntje-boerderij dieren geboetseerd en aan de zijkant staat zijn naam. Zal proberen om na morgen de foto`s op hyves te zetten. Ze heeft trouwens ook een eigen webalbum en maakt taarten op verzoek (leuk cadeau om te geven of te laten maken!).

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Haii, ik kom ff inbreken hier, iedereen veel plezier met het voorbereiden van de feestjes! :D

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier een goede nacht gehad, ze werd eventjes wakker en ging na het terugkrijgen van haar speen gewoon weer lekker slapen.
    Vandaag overdag heeft ze bijna niet geslapen, waren bij mijn ouders en ze wilde daar niet in haar logeerbedje. Heel lastig. Maar ja... nu ligt ze op bed en is ze stil, dus Fingers Crossed!

Deel Deze Pagina