Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, veel plezier morgen!

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier een houten loopfietsje gekocht vandaag, maar die gaat nog 3 weken weggestopt worden hoor :)

Heel leuk ding, kunnen we later nog een aanhanger bij kopen, wel duur maar wel degelijk speelgoed, en ach de volgende kan er ook nog op...LOL

Is het feestje leuk geweest vandaag Bab? Benieuwd naar de taartfoto...

3. kristel

kristel Niet meer actief

Cellie: Heb je toevallig de houten koe? Die heb ik namelijk en is al 3 jaar een succes.

Voor degene die op zoek zijn naar een duowagen, nog een tip. Vandaag keken wij naar een fietskar en die zijn ook prima te gebruiken als duowagen. En een fietskar is best handig als je meerdere kinderen hebt om op de fiets te vervoeren.

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes,

eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om ff hier te zijn, maar ik wilde zo graag weer ff bij lezen.
    Reageren doe ik uitgebreid de volgende keer. (hoop ik)
    Donderdagavond is mijn cliënt (eindelijk) overleden, het heeft allemaal veels te lang geduurt. Maar daardoor ben ik superdruk!
    Vandaag herdenkingsbijeenkomst, waar ik ook iets zal zeggen, daar ben ik nog druk mee bezig en daarom had ik de pc aangezet.
    Morgenochtend om 9:45 uur de crematie. Het moet allemaal snel gebeuren omdat zijn vader dinsdag weer moet werken in het buitenland.
    Maar voor ons een hoop geregel zeker omdat we niet in het weekend werken en dan dus geen andere cliënten zien.
    En aangezien jullie een beetje op de hoogte waren over mijn mentale gesteldheid. Kun je wel nagaan wat voor een uitwerking dit weer heeft.
    Maar doe het graag, hij was 30 jaar en heeft enorm gevochten. Ik heb hem vrijdag thuis zien komen en ik heb nog nooit iemand zo mooi gezien.
    Dit hele verhaal zal jullie natuurlijk niet zo intereseren, maar het houdt me bezig en ik kan het op deze manier toch een beetje van me afschrijven.

Tot snel

Dikke knuf

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nee geen koe Kristel, die ken ik ook wel geloof ik.

We hebben een fietsje (zie foto, de blauwe) en bij succes kunnen we er later nog een aanhanger bij kopen, lijkt me wel leuk.

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Lief zusje, veel sterkte vandaag en morgen, dikke knuffel en kus van ons.

We hebben ons eerste nachtje zonder Marije overleefd.... :)
    Ze had goed geslapen, maar 2 keer wakker geworden voor de speen. En vanmorgen netjes 7.00 wakker. En toen ik der kwam halen zat ze lekker bij opa op schoot te spelen. Ze vond het fijn dat ik er was, zwaaide even en ging weer verder spelen. Ging dus allemaal goed.
    Zelf ook wel redelijk geslapen, wel raar dat je je kindje niet uit der bedje hoeft te halen etc.
    Wel heerlijk wezen uiteten en naar de bios geweest, I am Legend, best behoorlijke enegen film trouwens had ik niet verwacht.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Marjanne, heel veel sterkte de komende dagen! (en wat jong nog zeg, pfff, maar ik hoop wel dat hij de rust nu mag vinden!)

Jodi, wel leuke film he... ik vond hem niet tegenvallen. En de jongen naast me die vond hem ook zo vreselijk eng whahahaha, zie hem nog omhoog springen :D

Bab, hoe was luuk zijn eerste verjaardagsfeestje. En ik wist helemaal niet dat je zus van die taarten maakt.... had ik eerder moeten weten :D

Cellie, leuk hoor zo'n fietsje, zie het al voor me met aanhanger erachter hihihi.

Hier vanacht alleen geweest, Mark was computerspelletjes spelen bij een vriend. En gelukkig heeft Sam d'r heeeeel erg goed gedragen want ze is niet een keer wakker geworden... maar ja.. nu heb ik niet zo goed geslapen, mistte mark een beetje.

Kristel, ik heb al vaker gehoord dat mensen een fietskar gebruiken als duowagen, maar ik vind het zo lelijk :oops:

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben geen fietser....doe mij de auto maar ;)
    Dus geen fietskar voor mij :)

Ik vond die film 'I am a legend' juist saai :rolleyes:
    Maar gewoon niet mijn type film denk ik.

Ik heb dalijk 2 verjaardagen in een weekend (1 dag verschil) het fietsje hebben we nu in huis, de nog een DS voor mijn andere zoon.... :( Dure maand..........pffffff

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook weer een goede nacht gehad. Het einde van de nacht heeft Jarissa nog wel bij ons geslapen. Heb het idee dat ze eng droomt. Of er komt weer een kies aan.

Ik ga nu heerlijk stallen uitmesten. Heb nogal achterstand dus ben de hele middag bezig, haha.

Verjaardagscadeautje zijn we nog niet uit. We hebben al een pracht loopfiets, in de vorm van een bakfiets, als kraamcadeau gekregen. Nog maar even speuren wat we voor Jarissa's verjaardag gaan kopen.

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Nou Luuk`s eerste feest zit erop. Hij heeft een erg leuke verjaardag gehad. Ik heb wat foto`s op hyves gezet. Hij heeft echt genoten van de aandacht en de cadeautjes. Vond het geweldig om ze uit te pakken. Ook begint hij sinds gisteren in kruiphouding te zitten dus denk dat het niet lang meer duurt voor hij kruipt. Gaat hard ineens!

@Marjanne: Ik heb denk ik iets gemist vwb het overlijden en ziek zijn van die man (wat voor werk doe jij?).Ik wens je iig veel sterkte morgen en komende tijd!

@Daphne: Ongezellig he alleen slapen? Vind er ook niets aan. Gebeurt hier vaak als vriendlief er snachts uit moet als er misdrijf is gepleegd.

@Pendrag: Hoe was het bij vk? Daar ben je toch geweest? Succes met de stallen!

Oh ja, de taart was trouwens heerlijk. Ik heb ook een foto op Hyves gezet.

11. kristel

kristel Niet meer actief

@Daphne/Cellie: een paar jaar geleden had ik ook geen behoefte aan een fietskar, maar nu moet ik de oudste naar school brengen en ik kan nu moeilijk 3 kindjes op de fiets mee nemen. Met de auto is ook steeds zo'n gedoe en lopen is voor de oudste net te ver (voor mij 10 minuten lopen). Ik denk, ik geef de tip maar even, voor het geval je over een paar jaar ook in deze situatie zit.

@Bab: nog gefeliciteerd met Luuk.

@Pendrag: wij moeten ook nog een kadootje vinden. We denken nu nog aan een keukentje, ook al is ze er nog net iets te klein voor.

@Cellie/Jodi: Ik heb ook al I am a legend gezien. Ik hou zelf ook niet van die agressieve scenes, maar verder vond ik het wel een leuke film.

@Cellie: Dat is een andere. Wij hebben de volgende:
    http://www.hetspeelplein.nl/images/Bewe ... s/2041.jpg
    (plaatje plakken lukte niet). We hebben hem voor de eerste verjaardag van mijn oudste gegeven, maar mijn 2e zoon heeft er pas echt van genoten. Verschilt dus erg per kind.

@Marjanne: Klinkt wel heftig allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je dit erg bezig houdt. Hoezo was hij jouw client?

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waar hebben jullie die loopfietsjes vandaan? Ik weet namelijk nog niet wat te kopen voor Isaiah straks en die fietsjes zijn wel heel leuk!

@bab nog gefeliciteerd!

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Dank je wel hoor Kristel....ik weet dat het goedbedoeld is ;)
    Ik heb alleen al 3 grotere kinderen die allemaal zelf fietsen.....en de 2 kleintjes brengen we met de auto weg straks om vervolgens 40 km verderop aan het werk te gaan :(
    Alles waar ik hier naartoe zou kunnen fietsen is allemaal te lopen ;)

@Mamadeluxe; het fietsje wat ik heb, heb ik gekocht bij een houten speelgoedwinkeltje in de grotere stad in de buurt. Wel de duurste (€84,50) die ze hadden, ze het plaatje een pagina terug, maar geloof ook wel een van de degelijkste. Online heb ik um ook gezien voor ik meen €79.
    Hier zouden we dan later een aanhanger voor kunnen kopen apart.
    Er zijn ook goedkopere varianten hoor, maar we hebben in de winkel getestrit.
    Ik meen dat de koe van Scratch is, maar dat weet Kristel vast beter...?

14. kristel

kristel Niet meer actief

@Mamadelux: Ik heb hem ook bij een houtenspeelgoedwinkel gekocht, maar op internet zijn ze inderdaad goedkoper, bijvoorbeeld:
    http://www.hetspeelplein.nl/bewegen-loo ... -6_10.html

@cellie: ik begrijp het hoor. Waarschijnlijk gaan wij ook geen nieuwe kopen, want mijn oudste kan steeds beter fietsen.

Ik heb trouwens mijn contract vandaag laten omzetten naar fulltime. De meeste mensen verklaren me voor gek. Ik werkte 4 x 8. Ik ben alleen overgeplaatst van Utrecht naar Amersfoort (woonplaats) en werk daarom al snel 9 uur per dag. Nu ga ik 4 X 9 en neem ik 4 uur per week verlof op (ik heb voor dit jaar nog 630 uur (ongeveer 16 weken) verlof staan). Ik .ga dus niet veel meer werken, maar ga wel meer verdienen.

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Kristel: Pfff, mijn petje af voor jou! Ik werk 24 uur en heb 1 kind. Dat vind ik al best veel. Jij werkt 4 dagen van 9 uur en je hebt 3 kindjes.

Bedankt voor de felicitaties. Luukje is donderdag pas echt jarig, we mogen hem nog 2 dagen baby noemen....Wat is dat jaar toch snel gegaan!

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kristel, zoiets lijkt mij ook wel iets.. 4x9 uur. Dat was ook de planning eigenlijk maar ja... mijn leven is ineens wel heel anders geworden hihihi.
    Maar was eventjes van plan om toch 3 dagen te gaan werken, maar hoe langer ik nu thuis zit, hoe meer ik denk dat het gewoon 4 dagen gaan worden. Word gek van thuiszitten. (hoe lief ik Sam ook vind, ik wil ook iets voor mezelf doen)

Gaan er hier nog dames naar de 9maandenbeurs/huishoudbeurs?

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik werk 3 x 8, vind ik wel mooi, 32 uur lijkt me zo veel.

Ja, wij gaan ook, 14 feb, 's avonds, met de gratis kaartjes van de Kruidvat
    Heb er zin in.

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Pfff vind het wel veel hoor...36 uur werken. Moet er zelf niet aan denken. Ben pietlut in het huishouden en nu kan ik dat prima bijhouden, zou echt niet lukken als ik fulltime moest werken. En op mijn vrije dagen geniet ik lekker van Luuk en doen we samen leuke dingen. Heerlijk! Ik hoef echt niet fulltime mama te zijn maar vindt dit een prima combi.

19. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes

Dank voor jullie lieve woorden, doet me erg goed.
    Ik werk als cliënt-begeleidster op een activiteiten centrum voor mensen met een lichamelijke handicap en/of niet aangeboren hersenletsel.
    Dat zijn mensen die bv met zuurstofgebrek geboren zijn, een ongeluk hebben gehad of een vreselijke ziekte hebben. (dat zijn onze cliënten)
    Binnen het activiteiten centrum heeft elke cliënt een contactpersoon die aanspreekpunt is en naar de cliënt zijn wensen luistert, en daar mee aan de gang gaat.
    Dat was ik dus van deze jongen van 30 jaar, helaas werd hij 3 maanden geleden ziek, en niemand wist wat hij had. Ik ben elke week zo'n 1 á 2 keer langs geweest in het ziekenhuis en heb hem ontzettend zien vechten. Helaas heeft hij dit gevecht niet mogen winnen.
    Omdat ik dus zijn contactpersoon was, heb ik veel tijd en energie in deze periode gestoken.
    Het was het wel waard, ik merkte dat hij daar heel veel aan had. Dat maakt een hoop goed.
    Maar het blijft verdrietig als iemand waar je een goede band mee had overlijdt.
    Ookal weet je dat het beter is.
    Ik heb tijdens de herdenking een woordje gehouden, ik was erg emotioneel. En gisteren was de crematie. Eind volgende maand hebben we nog een herdenkingsbijeenkomst op mijn werk en dan hoef ik niets meer te regelen. :(
    Het is ook wel weer heel waardevol dat ik zo dicht bij mensen mag staan. Ik krijg er een hoop voor terug, anders zou ik dit werk ook niet kunnen doen. En ik heb niet met iedereen zo'n goede band, dus ben niet altijd zo emotioneel.

20. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Cellie, leuk zon loopfiets! Dat vind ik ook wel een leuk cadeau :D

Deel Deze Pagina