Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Oja wat ook wel leuk is,
    Tos en ik, nou eigenlijk Marije en Ted hebben een verjaardagskaartje van de neonatologie afdeling van het ziekenhuis gekregen.
    Daar hebben ze allebei gelegen, Ted maar 3 dagen. Maar vond het zo leuk! :D

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: ik heb nog niets ontvangen. Ik krijg straks alles in 1 keer. We betalen een uurprijs voor de eerste 35 uur per maand. Alle extra uren zijn een euro goedkoper. Uren na 6 uur 's avond zijn dan weer wat duurder.

Jarissa eet niet zo geweldig en poept super dun. Ze laat ook nog steeds enorme natte winden (je kunt het echt geen windjes noemen!).

Wat een leuke foto's!

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Zo ben ik ook weer na een heeeeeeel druk weekend. Pfff, lig nu lekker met mijn laptoppie in bed. Heb het even gehad. Verkoudheidsvirus is hier aan komen waaien en heeft ons allemaal te pakken. Manlief en ik zijn onze stem kwijt en luukje hoest de longetjes uit zijn lijfje.

@Jodi en Marjanne: Gefeliciteerd alvast! Morgen is de dag dat jullie samen bevielen, wat bijzonder blijft dat toch? En wat ziet Marije er trots uit. Leuk hoor!

@Pendrag: Heb je geen overzicht gehad van de Belastingdienst? Ik heb wel een overzicht gehad. Vraag me af of het goed gaat want heb een wijziging doorgevoerd voor november en december. Vervelend dat jij je zo rot voelt. Toch weer een meisje?

@Cellie: Hoe is het met jullie kleine mannetje op komst? Groeit hij goed? Is het een beweegelijke baby?

Vandaag heb ik toch maar de KA gebeld nav de puntbloedingen op Luuk zijn armpje. Ze heeft meteen alle bloeduitslagen nagekeken want ze schrok enorm. Gelukkig zijn de bloedplaatjes goed en is zijn hb ok! MAAR....een antistof (weet nog niet hoe en wat) is aan de hele lage kant. Nog niet zo laag dat Luuk er door in de grote problemen komt maar wel zo laag om te blijven volgen. Hij blijft dus onder strenge controle. Daarbij vonden de kinderartsen in het gezamelijk overleg toch wel wenselijk om Luuk door een kno-arts te laten nakijken ivm vele middenoorontstekingen op zijn jonge leeftijd. Die afspraak is dus ook binnenkort...
    Oh baal weer even zo! Zo`n klein mannetje en nu al naar dat stomme zh moeten! Bah, wanneer houd het eens op?

Hij begint trouwens ontzettend goed te praten. We lachen ons rot om hem..Als hij zichzelf in de spiegel zit zegt hij
    "uuk uuk"... en als hij wat wil zien/kijken zegt hij "ijk". Is ook de hele dag druk met die en dit en noemt de hond woewoe. Vind het wel heel schattig.

Oh ja, ik koop zijn kleertjes ook bij H&M, Hema, kinderkleertjes winkels in de buurt. Hier in een dorpje verderop zitten 2 winkels die alle kinderkledingmerken verkopen. Echt helemaal geweldig!

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, en wat onattent dat ik de mama's van de kindje die hun 1e verjaardag al hebben gevierd niet heb gefeliciteerd!

Het gaat hier lekker: mijn man en ik wisselen elkaar een beetje af met buikgriep. Daan gaat zijn eigen eigenwijze gangetje, is volop op ontdekkingstocht en slaapt daardoor de laatste weken vaak erg onrustig. Ook het doorkomen van een paar tandjes tegelijk speelt hem parten. Gisteren hebben we alvast zijn (en mijn) verjaardag gevierd, en hij is ontzettend verwend. Heeft voor het eerst taart gegeten, en meneer vond het zo lekker dat hij er maar met zijn hele gezicht in dook. Komisch was het! Ik zal kijken of ik eerdaags de taartfoto's online kan zetten.

Rik, Luuk, Kian, Fleur, alle kindjes die ik vergeten ben, en alle mama's, nog van harte gefeliciteerd!

Tosca, alvast gefeliciteerd met Marije! Leuke taartfoto!
    Marjanne, alvast gefeliciteerd met Ted en een fijne dag morgen!

Ik lees dat verschillende dames er eventjes uit gaan met hun man/vriend. Gelijk hebben jullie, want af en toe is het ouderschap best zwaar. Wij hebben voor 28 februari a.s. een sauna-arrangement geboekt voor ons tweetjes. Gaat Daan weer een nachtje bij opa en oma logeren. Ik kijk er erg naar uit, want ook bij ons eisen gebroken nachten en drukke dagen de laatste tijd hun tol.

@Babette: Hier ook een mannetje dat niet veel met zijn beentjes doet, zou het komen doordat ze in stuit hebben gelegen?
    Wat een pech weer voor Luukje, is zijn arm alweer wat minder opgezet?
    Leuk hoor, zo'n kleine kwebbel!

Laatste stand op het consultatiebureau - twee weken geleden - was 73 cm en 9945 gram. Had hij even een sprong gemaakt van 1100 gram in twee maanden tijd. Hij heeft wel weer veel last gehad van de prikjes.
    Overigens kreeg ik een formuliertje mee - hoe toepasselijk: een PAARS formuliertje - voor de overdracht naar het peuterbureau. Overdracht? Het is hetzelfde bureau, hoezo bureaucratie?

@Lisette: Wat fijn dat je toch niet geopereerd hoeft te worden! En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! En gefeliciteerd met ... je positieve test! Wat een feestelijke maand voor jou.

@Cellie: Fijn dat de 20-weken echo er weer goed uitzag!

@Pendrag: Ook bij jou een goede echo las ik, wat fijn! Voor kleren voor Daan slaag ik altijd wel goed bij Zeeman en Hema.
    Wat een aktie van Jarissa gisteren zeg, ze hield je goed bezig. Terwijl je je toch al niet zo goed voelde. Vervelend... Misschien weer tanden of kiezen op komst?

Iemand al wat gehoord van liefje? Ze heeft toch vrijdag haar keizersnede gehad?

@kristel: Hopelijk is er geen reden waarom je kindjes zo mager blijven, maar het is wel goed dat er nu naar gekeken gaat worden.

Groetjes, Wendy

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Jeetje Pendrag, dat is een aardige hap voorschieten, je weet wel dat dat ook anders kan neem ik aan?

Hier gaat alles goed hoor, krijg de behoefte om boven aan de slag te gaan en de nieuwe babykamer te gaan maken.....maar het gaat er nog niet van komen....komend weekend eerst maar is de verjaardag vieren van mijn 2 jongste knullen, de een zal vrijdag 7 worden en de ander zaterdag alweer 1 jaar!

Ben wel heel fanatiek op namenjacht, de vorige keren was ik er ALLANG uit....deze keer is het erg lastig.

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Joepie Ted, Marije en Daan zijn jarig! :D

Kom op allemaal in koor:
    Lang zullen ze leven (3x)
    In de Gloria (3x)
    Hieperdepiep HOERA! (1x)

En net vannacht sliep onze kleine man niet zo goed :(
    Werd erg snotterig, en liet elk uur iets van zich horen.
    (het leek wel of hij dacht zal jullie net zo'n onrustig nachtje geven als vorig jaar,
    met net zo weinig slaap hihi)
    En nu ligt hij gelukkig alweer een paar uurtjes te slapen.
    Hij heeft nog een heleboel energie nodig vandaag ;)
    Ik ga alvast aan de opruim...
    Een fijne dag! knuf

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Fijne verjaardag voor Ted en Marije! EN hun mama's natuurlijk ;)

8. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    happy birthday ted en marije dat jullie maar flink verwend mogen worden!

een fijne dag vandaag!

en moeders een gezellige dag toegewenst!

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    GEFELICITEERD lieve Daan, Ted en Marije....!
    Hopelijk hebben jullie een leuke dag vandaag met veel cadeautjes, taart en zonneschijn!

Heeft iemand idd al wat van Liefje gehoord? Die heeft nu 2 kindjes onder de 1 toch? Spannend!

10. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    sorry daan vergeten :oops:

he ventje jij ook van harte met je verjaardag! dat jij ook maar flink verwend mag worden.

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoera, Marije, Ted en Daan zijn jarig.
    Ook gefeliciteerd mama's.
    Vanmiddag taartje eten bij Ted :)

He Jannetje, ben er denk 16.30.
    Dikke kus van je zus

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Marije (dames eerst!), Ted en Daan, van harte gefelicteerd met jullie eerste verjaardag..
    Ted, smakelijk taart eten!(Marije zal vast ook wel in die taart mogen duiken whahaha, en als ze het niet mag, zal ze het misschien toch niet laten).

Bab, ik verwacht dat ze na de ks zo'n 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven, dus daar zullen we binnenkort wel iets van horen (hoop ik dan maar).
    Ik hoop trouwens dat ze er nu wel een keer achter gaan komen waar het aan ligt dat Luuk zo vaak ziek is.
    En misschien dat hij wat minder met zijn beentjes bezig is omdat ie wilt ouwehoeren? (Sam zegt echt nog geen drol, o dat is niet waar, ze kan JA zeggen, en Tata (voor papa) en iets van Niegie (niekie, zo noemen we een van onze katten)

Gisteren in het ziekenhuis eventjes spontaan op kraamvisite geweest bij de vrouw van een neefje van Mark. Die is zaterdag dmv een ks bevallen van een zoontje, maar dan helaas al met 28 weken. Kindje ging het van de week helemaal niet goed mee. Ik kwam gisteren op haar kamer (van de mama) en moest echt janken, schaamde me wel een beetje. Maar ja... het was in het Radboud, en ineens zag ik mezelf liggen. Vervelen, balen, al die toeters en bellen aan mijn lijf. Jakkes!

Vandaag heb ik Sam 's middags haar warme prak gegeven (spaghetti), ze eet niet altijd zo lekker meer, dus proberen we brood en warm even om te wisselen, misschien helpt het?

En waarschijnlijk vanavond nog even naar de dierenarts met onze zielige kat. Hij is nu al een dag of 3 echt heel zielig, en 4 dagen geleden heeft hij voor het eerst gespuugd (1x per dag max). Hij heeft auw aan zijn pootje.

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee Daphne dat is wel erg vroeg, 28 weken! Kan me voorstellen dat het confronterend was. Maar goed jij gaat al heel hard op weg naar de 30 weken toch? En die ga je vast halen! Hoe is het nu met de bloedwaardes en de groei van de kleine.
    Ik hoop ook snel te weten waar het aan ligt want hij dreigt nu alweer ziek te worden....pfff!
    Haha hij weet echt niet waar die benen voor dienen hoor. Is een suffie eerste klas. Hij is idd erg druk met ouwehoeren en dom kletsen. Dat kan hij nu al! (lijkt op zijn mama...) We lachen ons rot. Zelfs de fysio stond er net van te kijken wat er al allemaal aan geluid en "woorden'' uitkomt!

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, dat bezoekje moet ik echt niet te lang gaan uitstellen dus...
    Dan kan Luuk voordoen aan Sam hoe ze moet praten, en dan kan Sam laten zien hoe je moet springen op je mama's zwangere buik, en hoe je kan staan, en zitten, en staan en zitten en staan, en zitten en kruipen en tegen mama klimmen, en op je eetstoel klimmen (dat deed ze gisteren dus).

Met mij gaat het nu gewoon nog goed, geen rare dingen. Bloed wordt pas over 2 weken weer geprikt, dus gisteren niet gedaan.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: Ja hoor, maar dit bevalt ons beter. Nu een mooie buffer om in het huis te stoppen.

Daan, Ted en Marije: van harte gefeliciteerd met jullie allereerste verjaardag.

@Daphne: Dat is zeker confronterend zeg! Sam klinkt heerlijk actief.

Jarissa is erg vrolijk. Gisteravond weer alles onder gespuugd. Dit keer haar eigen bed. Maar weer met haar gedoucht terwijl Ron de rest schoon maakte. Wat een lucht zeg! Op het KDV is ze vandaag enorm verwend. Ze wilde niet slapen en toen is een van de dames in haar pauze met haar in de kinderwagen gaan wandelen. Heerlijk hoor, met dit weer.

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Marije, Ted en Daan, van harte gefeliciteerd met jullie 1e verjaardag!!!

17. kristel

kristel Niet meer actief

Zo, wat zijn jullie druk bezig geweest met schrijven de afgelopen dagen. Zo te zien heeft iedereen veel energie met die jarige kindjes en zwangere buiken. Iedereen (nog) gefeliciteerd! Ik heb nog 2 weken te gaan voor Silke's eerste verjaardag.

@pendrag: volgens mij moet je de gemiddelde uurprijs opgeven en het totaal aantal uren. Moet dat moet via een apart programma, dus niet bij de belastingaanslag. Het is volgens mij niet gebruikelijk om achteraf de toeslag aan te vragen, maar dat zal wel goed komen.
    Je had het over Amersfoort: nou daar heb je ook een leuk kinderkledingwinkel die niet zo bekend is: Okaidi (tegenover H&M). Het is niet heel goedkoop, maar wel betaalbaar, vooral voor een speciale gelegenheid, maar echt, zo schattig en leuk. Zowel voor jongens als voor meisjes. Kijk maar op hun website http://www.okaidi.com (en dan obaibi fille). Bijvoorbeeld dit jurkje: http://www.okaidi.com/VAD/p:1:1:1:94681.htm
    Tja, je moet er wel van houden.

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    He meisjes,
    Verjaardfagsfeestje van Ted was super.
    Veel mensen en kindjes en natuurlijk veel aandacht en cadeautjes. Hij had wel een beetje de pip. Marije had zelfs ook nog 2 cadeautjes gehad :)En ze had een pannekoek gegeten, helemaal lekker. Had oma gebakken.

Heb 2 kaartjes gewonnen voor de 9 maandenbeurs :) We gaan de 14e, morgenavond.

Jeetje Daphne, tuurlijk even emotioneel en zeker niet raar dat je moest huilen.

En Pendrag, gaat het al weer wat beter?

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ooo tosca, pb mij ff je telno als ik er nog ben dan bel ik je :D (Ik ga alleen als het goed is morgen al overdag, zodat ik lekker veel kan zitten)

20. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    heeey dames

hier ff weer een update van maureen, ze is nu 10 kilo en 400 gram en is 77,5 cm gaat dus super goed. ze zeiden dat ze een groot kind is. wie van de kids hier is nog meer van deze lengte?

ze heeft ook weer prikjes gehad. dit keer moest ik haar op schoot nemen en vast houden met haar beentjes tussen mijn benen geklemd. ik voelde me echt een martelaar :( ze moest wel ff huilen maar was daarna gauw over en heeft ook nergens meer last van gehad.

@ daphne is logisch dat je emotioneel werd, helemaal niet erg hoor!
    @ marije,ted en daan flink verwend? vast wel!
    @ pendrag hoe is het met jarissa?
    @ bab hoe is het met luuk?

nou tot snel

liefs rianne

Ps: wanneer weer een meeting? :) wil dit keer echt mee!

Deel Deze Pagina