Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb even gekeken naar shoesme, maar die worden niet hier in de buurt verkocht. Ik ben al behoorlijk wat winkels afgegaan voor babyschoentjes, maar ik heb nog geen enkele leuke gezien (of ze beginnen pas bij maat 21). Ik moet toch maar gauw schoenen kopen, want dan kan ze ook buiten lopen.

@Daphne: Hoor ik je slikken bij 35 euro? Dat wordt alleen maar erger. Mijn oudste had een maand geleden zijn schoenen wederom kapot (na 4 maanden). Ik heb nieuwe gekocht. Prijzen rond de 100 euro voor kinderschoenen (maat 27) zijn tegenwoordig heel normaal. En als je kijkt hoe die kinderen met die schoenen omgaan .... (bv schoenen gebruiken om te remmen op de fiets).

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Lachen over die schoenen idd.....en dan doen ze het met maat 37/38 niet meer voor 1 paar hoor :) :)

Want tja....je moet toch laarzen hebben, en sneakers en gewone schoenen en dan voor onder een rokje en dan ook nog.................pffffffffff

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tja ik hoop dat "probleem" niet met Ted te hebben ;)

Wij hebben zilver met grijze schoentjes met vetertjes. Maar omdat Ted ze al zo onwijs gebruikt moeten ze naar de schoenmaker, want de zooltjes laten los. Waarschijnlijk zijn ze niet voor zeer intensief gebruik gemaakt.
    De zooltjes zijn wel vastgenaaid, maar de voorkant van het zooltje is versleten daardoor hebben de stiksels geen nut meer :(

We hebben trouwens bij de Blokker een 3wiel fietsje gekocht was maar 18 euro met 2 dukaten. Maar leuk dat Ted em vindt! Hij is helemaal in zijn element. Ok hij komt nog niet goed bij de trappers maar er op zitten en lekker kijken vindt ie ook leuk. En het is weer actiever als de wagen. hihi

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Je bedoelt schoentjes onder een rokje Marjanne? ;)

Idd de jongens zijn met schoenen en kleding makkelijker..........dus ook goedkoper :)

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Haha grappig het schoenenverhaal, wel herkenbaar. Heb een vriendin met meisje van 3 en die heeft nu al "last" van te weinig schoenen! Dat wordt nog wat!

Wij hebben ook de grijs/zwarte maar dan met klitteband. Heb zulke leuke gezien van Walkproof-serie maar Luukje loopt helaas nog niet en ik durf ze niet op de groei te kopen. Ze zijn idd wel duur maar ik vind het wel heel belangrijk dat Luuk goede schoenen zal dragen.

@Kristel: Shoesme heeft volgens mij al schoentjes vanaf maat 17/18. Moet je anders eens op hun site kijken voor verkooppunten!

@Pendrag: Hoe gaat het met jullie 2e dochter in huis. Wel een hele verandering maar fijn dat ze zich goed gedraagt. Het ergste pubergedrag zal er idd af zijn...Wel handig als je een avondje uit wilt;)

@Daphne: Hoe gaat het? 33 weken alweer toch? Wat gaat dat hard zeg! Leuk hoor, je zult vast ontzettend benieuwd zijn naar dat kleine meisje in jouw buik!

@Runner: Wat knap van Ruben! Leuk hoor dat hij los loopt. Nu zul je het wel druk hebben om hem in de gaten te houden!

Luuk is weer wat opgeknapt! De hugs hebben geholpen. De koorts is bijna weg en er zit weer wat leven in! Snot loopt nog wel aan alle kanten uit zijn neus en hij kwijlt ook enorm maar verder doet hij het een stuk beter dan gisteren. Nu hopen dat de ab-kuur aan blijft slaan en dan kan hij dinsdag as geholpen worden. Spannend!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: fijn dat Luuk weer opknapt. Hopelijk helpen de buisjes goed.

@runner: die Ruben geeft wel gas zeg. Leuk hoor, al aan het lopen.

Hier nog geen schoenen. Mevrouw loopt nog niet, slofjes bevallen prima.

Met de extra dochter in huis gaat het goed. School, stage en vervoer is inmiddels geregeld.
    Vandaag extra hypotheek geregeld voor een nieuw dak, nieuwe schuur en bestrating. Gaat helemaal goed komen! Geen stijging in maandlasten door andere vorm van financiering, genoeg geld over om te blijven leven dus. En straks een waterdicht huis en mooie stallen voor de paarden. Het zal hier enorm opknappen. Ik ben helemaal blij! Ga nu de aannemer bellen om daar ook wat tempo achter te zetten.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kristel, je hoort mij idd slikken bij 35 euro voor een paar schoenen, terwijl mevrouw nog niet eens kan lopen, dus gewoon schoentjes voor de sier.
    Als ze wel kan lopen zijn dit wel de bedragen waar ik aan denk. Helaas heb ik niet zo veel geld om een paar schoenen van 100 euro te kopen (voor onszelf kopen we al veel te weinig schoenen, en ik heb zo'n gaaf paar laarzen gezien die ik wil, maar ja... durf nu toch niet te kopen). En aangezien ik niet weet wanneer ik weer werk heb.....(Dan kan ik over salaris onderhandelen hihihi, en helaas kan je geld maar 1x uitgeven en heb ik graag voor nood ook nog wat opzij staan, dus het is niet heel dramatisch hoor, maar ik let wel erg op het geld momenteel)
    Ik vind Nimco wel leuke schoenen hebben, maar idd de prijzen zijn wat minder leuk :D Ik heb echt zoiets van als de schoenen niet zo lang mee gaan dan ga ik net zo lief naar Scapino (kwamen ook goed uit de schoenentest van Kassa).

Ik ben nu 32 weken, dus het begint echt al op te schieten idd!

Pendrag, ook dat is iets wat wij pas kunnen regelen als ik weer werk heb, een verhoging van de hypotheek, want dan kan de keuken worden gedaan, een nieuwe vloer erin, en we hebben dus weer eens een lekkage (badkamer)...

Bab, ik hoop echt dat ze luuk gewoon kunnen helpen dinsdag!

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Wel begrijpelijk jouw gedachtengang! Ik heb dat een beetje hetzelfde maar vind wel dat een kind goede schoentjes moet hebben als het kan lopen...Je gaat hard zeg vwb de zwangerschap! Leuk hoor. Nog heel even en je weet hoe de kleine er uit ziet!

@Pendrag: Klinkt goed, fijn dat je alles kunt laten doen en niet meer maandlasten krijgt he? Wij twijfelen of we hier blijven wonen of gaan verhuizen (huis is pas 1,5 jaar oud maar heeft maar 2 slaapkamers). Indien we hier blijven wonen maken we misschien kap met slaapkamers op de zolder!

Zo blij en opgewekt als ik gister was, zo vervelend voel ik me nu...Luuk gaat weer een stuk minder dan gisteren en de temp kruipt weer omhoog! Weet niet zo goed meer wat ik er mee moet, arm ventje! Indien het morgen niet beter gaat bel ik de HA wel weer...

9. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo Meiden,

Bab: arm Luukje zeg, jullie blijven bezig, wat rot.
    Daphne: wat gaat je zwangerschap snel zeg, al weer over "de Sam grens", gefeliciteerd!
    Pendrag: wow opeens een kind van 18 erbij, zeker Respect!
    Marjanne: wij hebben een loopbakfietsje maar sofie kan nog niet met haar voetjes bij de grond :)
    Runner: wow loslopen, sofie kan nog niet eens zelf opstaan (maar is het snel aan het leren).
    Fredje: Sofie snapt klitteband ook al, wat een bijdehandjes.
    Cellie: jij gaat ook al weer snel zeg, 27 weken, hoe vinden je andere kids het?
    Rianne: wat gaat het hard met Maureens tandjes, Sofie blijft vpprlopig hangen op 3 (wel zo'n schattige "grote"voortand).

Ik kan de 28e niet maar gaan jullie maar lekker dan kom ik de volgende keer wel wer mee...

Groetjes Lisette

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: arme Luuk. Snel buisjes, hopelijk helpt dat beter dan al die kuren.

@Lisette: ook al weer 11 weken! Schiet op voor jou. Binnenkort je termijnecho?

@Daphne: das ook niet lekker, een badkamer met lekkage. Wat schoenen betreft hier hetzelfde hoor. Jarissa heeft 1 paard van die slofjes van leer. Pas als ze echt gaat lopen ga ik kijken naar echte schoenen. Is mij duur genoeg.

Vandaag kwam ik er achter dat ik gisteren echt mn dag niet had. Wel een super gesprek met de hypotheekadviseur gehad. Maar daarna was ik van de wereld. Kreeg van Ron een SMSje: Lief dat je hebt gezogen, was in de droger gedaan, afwasmachine hebt ingeruimd en de keuken hebt schoongemaakt. Super, bedankt! Ahum, ik had dus helemaal niets gedaan! Kreeg even later SMSje 2: toch hou ik van je. Haha, lekker ding is het toch. Maar het meest genante: kwam er vandaag op mn werk achter dat ik gisteren bij een vergadering had moeten zijn. Gewoon helemaal vergeten! Had nog wel extra opvang voor Jarissa geregeld ook. Schaam me een ongeluk.

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Heel herkenbaar die vergeetachtigheid! Voor ik zwanger was zou ik zulke dingen nooit vergeten maar sinds ik zwanger was, echt dramatisch. Vergat alles! Nog steeds is het niet optimaal want doe nu boodschappen met een briefje en dat was "vroeger" echt niet nodig! Ik hoop ook dat die buisjes helpen want dit is echt niets! Had net weer 38,3....Balen he?

@Lisette: Jee wat gaat jouw zwangerschap hard zeg! Hoe bevalt jouw nieuwe baan?

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Waarschijnlijk redt ik het dus volgende week toch niet...
    We zijn al maanden bezig met een afspraak naar vrienden in Belgie, en nu is dat de enige dag dat we allemaal kunnen (voor de bevalling). En zelfs deze afspraak is ook onder voorbehoud... lekker hoor (zul je zien dat dalijk geen een van beiden voor mij doorgaat).

Nog even over de schoenen hihihii, als ik dalijk echte schoenen ga kopen dan let ik wel een beetje op kwaliteit hoor, maar dat hoeven niet perse de dure schoenen te zijn.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Even een berichtje van hier..............

voor het eerst een ziek ventje hier!

Al een paar dagen een humeurtje....vond ik al zo gek.....en gisteren was het echt niet leuk meer, na een kort dutje merkte ik dat hij heel heet was.

Ja hoor 40 graden!

Ik kon niet ontdekken waardoor, hoe dan ook na een zetpil heel de middag bij mama bankhangen.

Koorts zakte wel door de paracetamol.

Middernacht wakker...weer zo heet....weer 40 graden!
    Na weer een paracetamol en wat drinken weer gaan slapen en vanmorgen weer redelijk normaal.

Na het ochtenddutje....weer heet....en een dikke wang! De bof!?

We zijn vanmiddag naar de huisarts geweest en de kans bestaat idd dat het de bof is. Morgen weer afwachten of de wang er nog is....

Maar de bof is helemaal niet zo erg verder, een doodgewone kinderziekte....ik heb me suf gegoogled vanmiddag....

De BMR krijgen de kids met 14 mnd (te laat dus...als het de bof is)....maar ook wel wat negatieve kanten aan die vaccinatie...

Nu ben ik ernstig aan het twijfelen of ik hem die prik wel wil geven.

(Ik heb het niet over het vaccinatieprogramma, maar alleen over die MBR-vaccinatie, dat is de pittigste van allemaal....terwijl ik de noodzaak niet helemaal snap...)

Hebben jullie je hierin wel is verdiept?

Mijn 3 andere kids hebben ze wel gehad hoor, maar toen dacht ik gewoon niet zo na over dat soort dingen.

Laatst een aflevering van Oprah gezien over die prik, dat kinderen er autistisch van zijn geworden, ik ben hier echt van geschrokken....zeker na het verder lezen online etc etc...

Sorry hoor moest het even kwijt ;)

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    cellie, ik heb heel veel verhalen over de bmr gelezen, en dat kinderen autistisch door die prik zijn geworden is niet bekend, daar konden ook andere oorzaken voor zijn.

Ik heb het met de kinderarts besproken en zij gaf aan dat het risico van die prik niet opweegt tegen de voordelen. Maar het blijft een rot ding!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: hier ook nagedacht over de entingen. Wij doen het toch wel. Mazelen b.v. kan ook heel ernstig zijn. Maar blijft moeilijk.

16. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb nooit zo hard nagedacht over de inentingen, maar ze wel allemaal laten geven.

@Daphe: dure schoenen hoeven niet altijd beter te zijn. Mijn kinderen hebben allemaal smalle voeten (breedte 1) en de standaardschoenen zijn gemiddeld qua breedte (3). Ik heb wel eens schoenen van Dolcis, maar ik merk toch dat ze een andere pasvorm hebben. Maar als je kind normale voeten heeft, zijn er genoeg mogelijkheden.

Oh, de wekker gaat. Dat betekent dat ik nu de laptop moet afstaan aan mijn oudste zoon (4 jaar). Wat errug he!

17. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Ha moeders, daar ben ik ook weer eens een keer.
    Even snel wt bijgelezen.

Thuis heb ik haar meestal gewoon antislip sokjes aan, daar loopt ze het beste op (jaja, ze loopt al!). Schoentjes heb ik een paar voor buiten van Elefanten (bij Van Haren), die beginnen in maatje 17 en die passen goed bij haar en met vetertjes want klitteband trekt ze inderdaad open, ze waren 24,95 valt mee vind ik zelf. En Elefanten had ik als kind zelf ook, zien er goed uit en zijn ook niet stug wat ik van de meeste van die kleine schoentjes vind.
    Ze heeft ook een paar gympjes van de Prenatal in maat 19. Ohja en een paar Oxxys (gekocht bij Villa Happ) in maatje M en leren slofjes van de Hema (68/74). Zoals bij alles verschillen de maten qua merk ook weer eens heel erg. Moet dus echt passen en dan goed de teentjes plat doen, want die krullen steeds op.
    Bij de C&A heb ik ook wel leuke schoentjes gezien, weet alleen niet in welke maat ze beginnen.

Hier zijn onder 2 kiezen door en boven eentje. Verder heeft ze boven 3 tanden en onder nu net 4. Ze had een hele tijd 5 tanden en in de laatste paar weken zijn die kiezen en tanden allemaal achter elkaar doorgekomen. Ze loopt ook de hele dag op haar vingers te kauwen.

de BMR prik hebben wij al (ivm vakantie naar Caribean) al met 7 maanden gehad. Ze moet hem nu alleen weer omdat er geen zekerheid bestaat dat hij levenlang werkt als hij al met 7 maanden gegeven wordt. Toen eigenlijk geen last van gehad, hopelijk met 14 maanden ook weer niet. Heb me er eerlijk gezegd ook niet in verdiept. Dat er kinderen autistisch van zijn geworden, had ik nog nooit gehoord. Kan dat dan? Dacht dat dit aangeboren is?

Wat leuk dat er alweer zoveel mama's zwanger zijn en dat het voor velen ook al zo opschiet. Spannend hoor. Nieuwe zwangeren: van harte!

Hier gaat verder alles hartstikke goed. Net voor haar eerste verjaardag deed ze haar eerste stapjes en vanaf toen ging het razendsnel en nu loopt ze echt. Zo leuk. En ze is dol op gek doen, hoe gekker hoe beter.
    En het is een ontzettende kleine deugniet, maar ook zoooo lief. We hebben de grootste lol met elkaar.

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    wow de eerste stapjes zijn dus gezet, gaaf man!

Rik loopt van manlief naar mij los, maar is nog onzeker dus zal nog wel ff duren denken we. Ach hij heeft de tijd.

Mbt de slaapvraag, Rik sliep eerst 2 x per dag maar momenteel nog maar 1 x. Dit gaat goed, alleen is het ff vervelend als ik eten aan het koken ben, dan wil Rik ook aan mijn benen hangne, dus hebben we nu een hekje geplaatst van de serre naar de keuken, kan hij me toch zien en is het veilig.

Mbt volgende week, wanneer is het nu, de vrijdag of de zaterdag, moet nameijk allebei werken, maar ik wil wel proberen te ruilen. ik hoor het wel.

Mbt de prikken. Woensdag heeft Rik hem gehad, we hebben ervoor gekozen om ze toch te geven de voordelen wogen voor ons harder dan de nadelen.

En ff over het autisme, ik heb het ook zitten kijken bij oprah, ik vind het echt klinklare onzin dat het van de prik is. Het is een hersenafwijking waarmee je geboren wordt. Ik werk met autisten en dat is echt zo. Je kunt wel bepaalde structuur nodig hebben door een NAH (niet aangeboren hersenletsel) maar dan heb je geen autisme.

De prik zou pas over 5 tot 12 dagen kunnen gaan werken bij Rik, dus we wachten af.
    verder fijne paasdagen en wie weet een witte pasen

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Weet iemand wat er zo gevaarlijk is aan de kinderziektes bof, mazelen en rode hond?

Wij hebben dat (met een beetje pech ;) ) zelf allemaal gehad....de BMR is er pas vanaf ca 1976.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fredje, het is zaterdag (en misschien kan ik toch wel hahaha)

Cellie, jongens kunnen onvruchtbaar worden van de bof, en vrouwen kunnen problemen krijgen met de rode hond als ze hier niet voor geent zijn. (maar dit is heeeel zeldzaam) de enge dingen die kunnen gebeuren zijn heel erg zeldzaam.

Deel Deze Pagina