@cellie: zo uit mijn hoofd weet ik dat vroeger meisjes in hun tienerjaren werden ingeent tegen de rode hond, omdat het ernstig is wanneer je zwanger bent en dan de rode hond krijgt. Anders toch maar even googelen. Vandaag toch de eerste schoentjes voor Silke gekocht. Mijn moeder heeft de "gewoonte" omdat voor al haar kleinkinderen de eerste schoentjes te kopen. Wij zijn naar 4 winkels geweest en pas bij de laatste geslaagd. Silke heeft maat 18/19 en in de meeste winkels hadden ze niet veel. En wat ze hadden waren veel te wijd. Uiteindelijk toch een winkel gevonden met shoesme (walkproef) schoenen en een ontzettend leuk paar gekocht. Helemaal happy. Er waren wel veel verkoopsters die helemaal verbaasd waren om zo'n ukkepuk te zien lopen (ja, ze weegt nog steeds net 7 kilo). @Pendrag: je laat je voor je hypotheek toch niet strikken voor zo'n beruchte woekerpolis . En als Ron zoveel van je houdt, kon hij die taken niet voor jou doen . @Fredje: lopen komt vanzelf. Het heeft echt een hoop voordelen als je mannetje het lekker rustig aan doet. Mijn dochtertje gilt elke keer de hele winkel bij elkaar zodra ik haar optil (ze wil alles zelf doen), en helemaal als ik haar in een autostoel of buggy zet (en zo loopt nooit de kant op waar ik naar toe wil).
@ Kristel, hier loopt Ted ook nooit de kant op die ik wil... snap er nix van... Vwb de inentingen, wij hebben de dktp-hib wel iets later gegeven. Zodat Ted een weerstand kon opbouwen. Vind het moeilijke kwesties... zal nog even kijken op de site van kritisch prikken. En idd wat Fredje al zegt heb ik ook nog niet eerder gehoord van autisme na een prik, en zelf werk ik met mensen die nah hebben en daar is ook nog niemand binnen gekomen die letsel heeft door een prik. (en dan is onze regio vanaf castricum tot den helder /hoorn)
Hoi, Ik heb ook een tijd getwijfeld met het geven van inentingen. Heb een amerikaans/canadese vriendin en daar denken ze er compleet anders over. In Amerika is het algemeen bekend dat kinderen er wel degelijk autisme en/of hersenafwijkingen aan over kunnen houden. Ik was ook heel erg verdeeld om Luuk wel/niet al zo vroeg zijn inentingen te geven...Heb het uiteindelijk wel gedaan. Nu twijfel ik weer...Ons mannetje heeft al zo`n slechte weerstand en die BMR prik is idd niet kinderachtig als ik de verhalen moet geloven. Ben zo bang om hem deze te geven... Gisteren weer bij de HA geweest, we hadden het idee dat de ab-kuur niet voldoende aanslaat. Volgens de HA werkt deze wel maar niet volledig. Luuk heeft er wss een virus bij gekregen (hoest zich helemaal suf) wat de werking van de ab-kuur remt. Het heeft dus ook geen zin om over te gaan op een andere kuur. Het trommelvliesje staat nog niet op knappen maar is wel nog steeds enorm ontstoken. Luuk blijft humeurig, moe, futloos en eet slecht! Nog 3 dagen en dan is het hopelijk een stuk beter...Ga vanmiddag wel even het dorp in met hem want ben dat binnen zitten ook beu. Dikke jas en muts aan en dan moet het wel kunnen volgens mij...Wat denken jullie? @Marjanne en Kristel: Haha, grappig dat jullie kleintjes al zo fanatiek lopen..En nog niet begrijpen waar mama precies naar toe wilt lopen @Cellie: Hoe gaat het met Mick? Dat zal ook wel schrikken geweest zijn!
Tjee Bab, blijft maar kwakkelen met Luuk. Hopelijk kunnen ze dinsdag de buisjes plaatsen en gaat het vanaf dan bergopwaarts! Zat nog even te googlen over de BMR prik en autisme, maar waar het in Amerika door kwam is een dat er een kwikhoudende substantie (thimerosal) in het vacin is toegevoegd en dat de kinderen daardoor autistisch zijn geraakt (volgens de kinderen). Dit wordt sowiesie al niet meer gebruikt. Er is een hoop over te lezen... wij laten hem prikken, ze heeft hem immers toch al een keer gehad. De reactie toen viel reuze mee (dagje koorts en wat hangerig). Kristel; fijn dat je schoentjes hebt gevonden voor Silke. Kan ze lekker rond stappen. Is er al iets uit de onderzoeken gekomen?
@Lente: Dank je voor het opzoeken/googelen, was zelf ook al aan het neuzen maar heb nog niets kunnen vinden (behalve de site kritisch prikken). Het enige wat mij nu een beetje tegenhoud is Luuk zijn weerstand en antistoffengehalte op dit moment...Maar we gaan duimen dat als de buisjes in zijn oortjes zitten dit weer helemaal op niveau komt! Hoe is het met Jente?
Lente fijn dat je duidelijkheid omtrent de bmr heb kunnen verschaffen. Vond het al zo apart dat er dus blijkbaar bekend was dat er autisme uit voort kon komen, zonder dat ik daar op mijn vakgebied op geattendeerd ben. Maar het is nu weer he-le-maal duidelijk! Enne iedereen; gaat de 29e nog door? Hoe? Wat? Waar? Tijd?
@ marjanne volgens mij gaat het wel door maar waar weet ik niet. ik heb al de vraag gesteld over waar want ik ben niet bekend met het westen en weet ook niet wat daar zit. maar niemand reageerde. dus voor mij ook de vraag hoe,wat,waar,hoelaat? liefs rianne
Voor de meeting zijn nu 'aangemeld': Runner Rianne Pendrag Fredje wel/niet? Marjanne wel/niet? Zullen we om 12 uur afspreken? Ik ga nog wel even googlen voor een leuke locatie. Zijn er dames met wensen? En gaan er nog meer mee?
12 uur is prima. Hopelijk slaapt meneer dan nog even in de auto. Waar? Ik heb zelf ook een beetje zitten googelen maar kan nou niet echt iets kind vriendelijks vinden waar je ook nog een beetje normaal kunt lunchen. Van mij mag het wel weer kidzcity worden. Ruben hou ik toch niet lang meer stil in een kinderstoel... Inenten gaan wij ws wel doen. Krijg er alleen wel een beetje de kriebels van als ik er serieus over nadenk. Maar ja, dat krijg ik ook als ik denk dat ie 1 van die ziektes zou kunnen krijgen... Ook Ruben is goed ziek geweest. Hij is nog steeds heel hees, heeft nog steeds goed last van zijn keeltje. Maar gelukkig wel weer koorts vrij. Goed z'n neusdruppels en hoestdrankje blijven geven en dan gaat het vanzelf wel weer over.
Wij zijn heel zielig! Mijn paarden krijgen kuilvoer van zo'n groot blok. Afgelopen maandag een nieuw blok gekregen maar dat werd op z'n zijkant gelegd door de buurman. Ik kreeg hem zelf niet omgegooid dus heb ik Ron gevraagd. Gelukkig kreeg hij het wel voor elkaar. Nu miste ik sinds maandag mn kater. Lekker achter de meiden aan dacht ik, het is tenslotte voorjaar. Maar nu ik halverwege het blok ben met voeren, kwam er opeens wat wits onder vandaan. En gisteren was het wit met grijs. Onze lieve kater. Het arme beest liep precies achter het blok kuil toen Ron het omduwde. En daar kon ie niet tegen. De stakker. Ik ga hem straks begraven. @runner: ik had al gekeken naar de kabouterhut in Amersfoort. Die hebben een ballenbak. Ik zou het wel leuk vinden als we lekker kunnen eten en de kids kunnen spelen. Maar zal inderdaad lastig worden ben ik bang.
@Pendrag: Gecondoleerd zeg! Wat sneu dat hij zo aan zijn einde moest komen. Heb het wel eens vaker gezien maar dan met een konijntje...Die blokken zijn ook zo zwaar! Veel plezier alvast de 29e, helaas kunnen Luuk en ik niet mee! Het gaat hier gelukkig weer wat beter. Wel heeft hij nog enorme snottebellen en hoestbuien maar verder knapt hij weer goed op en krijgen we weer onze "oude" Luuk terug. Hij is weer vrolijk en ondernemend en is de schade vwb het eten hard aan het inhalen. Spannende dag morgen!
Pendrag, wat zielig van jullie kater! En ik weet dus pas vrijdag of sam en ik mee kunnen. (Sam is trouwens echt lekker op dreef, die is met haar sprongetje bezig, heeeeel fijn ahum! Je schijnt te moeten corrigeren met sprongetjes, maar heel toevallig komt de 15mnd sprong wel overeen met haar leeftijd.... alleen heeft ze wel andere dingen van de andere sprongetjes overgeslagen whahaahaha)
Hoi dames, Allemaal lekker aan het genieten van de vrije paasdagen? Long time no see! Het komt er gewoon niet van om even lekker bij te lezen. Daan gaat heel hard met zijn ontwikkeling, meneer heeft nu ook ontdekt hoe je moet zwaaien, hij verkent systematisch het hele huis (inclusief de trap!), hij trekt zich overal aan op, zijn woordenschat neemt enorm toe ("pakken", "kijk", "kijken" enz.), en hij maakt aanstalten om te gaan staan. Hoe dan ook, hij is zo ondernemend en vliegensvlug dat we hem wel goed in de gaten moeten houden. En dat kost een hoop tijd. Zijn jullie ook zo druk met je kindje? Een ding vind ik wel fijn: hij is overdag zo druk dat hij 's nachts heel goed slaapt, en wij dus ook. Overdag slaapt hij meestal van 09.00 tot 10.00-10.30 uur, van 12.00-14.00 uur en van 16.00 tot 18.00 uur. Al ligt hij 's morgens en aan het eind van de middag tegenwoordig vaker te keten dan te slapen . @Pendrag: Hoe gaat het nou met Jarissa's alleen slapen? Is ze er intussen al een beetje aan gewend? Tja, en ineens een puber van 18 in huis, dat lijkt me zeker wennen. En over dingen vergeten, beetje last van zwangerschapsdementie soms? Ik merk dat mijn geheugen na mijn zwangerschap ook niet meer helemaal geworden is wat het was. Ik was altijd heel goed in namen, data en dergelijke, maar nu helemaal niet meer. Gecondoleerd met jullie kater, zielig dat hij zo aan zijn eind moest komen. @Daphne: Mooie buikenfoto's staan er in je album. Ziet er goed uit! Houden zo meid, maak die 40 weken maar vol! En sterkte met Sam's sprongetje. @fredje8: Leuk om weer wat berichten van je te lezen! Fijn dat alles goed gaat met jullie. Gefeliciteerd met de eerste stapjes van Rik! @Lisette: Over een week lekker op vakantie, veel plezier op Lanzarote! Alles goed met de zwangerschap? Heb je het al verteld aan je familie en vrienden? @runner: Lekker ondeugend, die Ruben! Wat herkenbaar. De kleine man hier vindt dat hij overal op moet slaan, vooral als hij even geen aandacht krijgt. We proberen hem dat af te leren, maar desondanks zitten er al veel deuken in onze grenen kastdeuren . Gefeliciteerd met Ruben's eerste stapjes! Ik sla deze keer even over v.w.b. de meeting op de 29e. Ik kan op zich wel, maar we hebben al een paar erg drukke weekends achter de rug en ook dat weekend is weer vol met verjaardagen. Even rust in de tent is af en toe ook nodig. Een volgende keer ben ik er graag weer bij. Wat ook een leuke locatie is, is Zandfoort aan de Eem in Amersfoort. Zie http://www.zandfoort.nl @Babette: Ik lees dat Luuk morgen aan zijn oortjes wordt geholpen, heel veel sterkte morgen! Hopelijk helpen de buisjes. Over tandjes: Daan heeft er nu 6, 4 boven en 2 onder. En volgens mij komt er boven nu een hoektand aan. @Cellie: Hoe is het nou met het zieke ventje? Alweer wat beter? @Lente: Ook leuk om weer wat van jouw kant te lezen, en fijn dat alles goed gaat met jullie! Groetjes, Wendy
Ik kan misschien zaterdag wel. Ik ben momenteel wel ziek, en nu ook 1 van mijn kinderen, dus afhankelijk van hoe dat gaat kan ik ook mee. Voorkeur heeft dan wel naar iets van een speelruimte want mijn dochtertje kan ik niet op schoot houden. @Wenniepenny: mijn dochtertje zegt nog niet zo veel, hoor. Alleen maar "die". En met haar gegil maakt ze een hoop duidelijk. @Pendrag: wat zielig zeg. En echt een pech. @Lente: 2 april krijg ik pas uitslag. @bab: Helaas begrijpt Silke wel welke kant mamma precies op wilt, want die kant wil ze juist niet op.
@kristel: Ik heb al een aantal malen gehoord "lopen en praten gaan niet samen". En dat klopt, Daan kletst wel maar loopt nog niet. Bij Silke precies andersom, lees ik. Groetjes, Wendy
@Wenniepennie: de " achterstand" van motorische ontwikkeling halen kindere makkelijk in en als ze 3 of 4 jaar zijn merk je op dat gebied weinig verschil. Met de taalontwikkeling loop je meer achterstand. Mijn oudste van 4 jaar begon pas met 19 maanden met zijn eerste woordjes en aangezien taalontwikkeling meerdere jaren duurt heeft hij nu nog steeds een taalontwikkeling tov leeftijdsgenootjes.
@Bab: fijn dat Luuk weer wat opknapt. @Daphne: hoort er allemaal bij meid. Het gaat echt weer over. @Wenniepenny: jeetje, Daan slaapt echt heel veel meer dan Jarissa. Dat houdt hier overdag wel op met 1 uurtje. Het alleen slapen gaat wisselend. Op dit moment komen er 2 hoektanden door en een kies die net zichtbaar was heeft besloten nu ook door te komen. En met doorkomen van kiezen heeft Jarissa ook last van enorme luieruitslag. Het bloedt gewoon. En natuurlijk hoest ze ook nog enorm. Vooral voor het slapen gaan en bij het wakker worden. Van zaterdag op zondag is ze om 5 uur gaan slapen. Afgelopen nacht heeft ze gelukkig wel de hele nacht geslapen. Ben erg blij met mn vrije maandag! Jammer dat je niet bij de meeting bent. @kristel: leuk als je kunt komen!
Jeetje volgens mij heb ik ook mazzle met met mijn slaapkoppie.......... Hij slaapt in de loop van de ochtend zo 3 uurtjes (van 11 tot 14), voor het eten nog een uurtje en de nacht begint tegenwoordig om 18.30 en 9.00 a 9.30 is normaal aan het worden....heerlijk.....zeker met zo'n lang vrij weekend Maarre kruipen en klimmen kan hij heel goed...maar lopen doet hij niet eens proberen en praten....nee dat kan ik het ook niet noemen eigenlijk.... Hij is wel wat jengelig sinds hij ziek geweest is moet ik zeggen..... Gecondoleerd met de poes Pendrag, wel heel sneu.
Sam zit er tussen in als het gaat om slapen. Ze doet een dutje tussen 1 en 4, en dan om 19 uur naar bed, en tegenwoordig heeft ze het om 8 uur helemaal gehad in bed. (en hier al een week dat ze gewoon vaak 's nachts loopt te gillen en krijsen )
Hoi dames, We zijn weer terug uit het zh! En helaas, Luuk is niet geholpen! Hij lag helemaal in vol ornaat klaar op de operatietafel toen de anesthesist hem hoorde hoesten....Meteen de stethoscoop erbij en nu blijkt dat zijn beide longetjes helemaal vol met slijm zitten. Dit vonden ze te riskant om hem onder narcose te brengen...Dus Luuk weer terug naar kinderafdeling, fles gegeven en weer lekker naar huis! Pfff wat een gedoe zeg! Worden nu wss over 2 weken opgeroepen. Heb wel HA gebeld en hij krijgt nu wss slijmoplosser. Tot aan dat hij alsnog buisjes krijgt zal hij niet naar het kdv gaan. Het risico om weer een virus te krijgen vind ik te groot. Luuk vond het trouwens wel prima in het zh! Heeft geflirt met de dames op de verkoeverkamer en ook met de ok-assistentes had hij sjans...Hij heeft heel even gehuild toen ze de stickers van de hartbewaking weer van zijn buikje haalden, verder vond hij het prima! Straks met onze hond naar de dierenarts, hij heeft wss diabetes......