Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, dat meen je niet, is ie niet geholpen. Mag je weer terug bah!

En een hond met diabetes, daar heb ik geen ervaring mee, wel met een kater met diabetes. (Die moesten we dus 2x per dag spuiten)

2. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    tjee Bab wat een ellende. Dacht je geholpen te worden, kun je weer naar huis. Het is ook altijd wat bij jullie

Kristel: Hier net als Silke, veel lopen, maar weinig praten. Met haar gehuuuu maakt ze heel duidelijk wat ze wil. Overigens komt het de laatste week wel op gang. Ze kan nu wat dierengeluidjes en BABA is Bumba (helemaal idolaat van Bumba). Komt dus langzaam op gang.

Ik moet even kijken of weekend gaat lukken. Vriend heeft week vrijgenomen en willen met zijn 3en ook wat leuke dingen gaan doen (quality family time).

Wat een verschil in slapen. Hier verschilt het enorm. Meestal is ze rond 8 uur wakker (was een tijdje 9 uur) en dan gaat ze rond 11.30 weer naar bed. Meestal slaapt ze 1,5 uur, maar gebeurd steeds vaker dat ze 2,5 slaapt. Dan wil ze de rest van de dag ook niet meer slapen. Slaapt ze tussen de middag kort, gaat ze soms einde van de middag nog even naar bed. Al wil dat vaak niet.
    bij de oppas slaapt ze vaak rond 9.30 een uur/anderhalf uur en dan begin van de middag nog 1,5 uur.

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Nou ben ook inmiddels met de hond weer terug...Het vermoeden is diabetes, nieren oid. Hij is bijna 3 kg afgevallen tov vorig jaar, weegt nog maar 11 kilo! En hij ziet er idd mager uit! Morgen krijgen we de bloeduitslag! Spannend..

Heb net de HA gesproken en als Luukje over 2 dagen nog zo hoest krijgt hij alsnog een ab-kuur omdat slijmoplossers niet kunnen bij die kleintjes (aldus de assistente)...Dus we duimen dat het niet nodig is! Baal echt wel heel erg maar gelukkig maakt ons vrolijke mannetje het allemaal weer goed als je naar hem kijkt! Hopelijk nog 2 weken en dan eindelijk eens een stapje vooruit ipv alleen maar achteruit!

Het slapen wordt hier steeds meer, maar vermoedt dat het komt omdat zijn lijfje een beetje gesloopt is door de ontsteking(en) en ab-kuren. Hij wordt om 7 uur wakker, slaapt van 10-12/13 en van 15-17. Meestal gaat hij om 18.30 uur weer naar bed!

4. kristel

kristel Niet meer actief

Ik merk dat ik qua slaapjes in de overgang zit van 2 keer per dag naar 1 keer per dag. Als ik haar 2 keer laat slapen zijn het korte dutjes, terwijl wanneer ik haar op houdt tot na de lunch (wat ze prima volhoudt) dan slaapt ze zo 2 uur achter elkaar. Ik laat het daarom afhangen van mijn eigen agenda. Ook wel makkelijk. 's avonds ligt ze om 19:00 op bed en wordt nog geregeld wakker. Vannacht begon ze zelfs te spelen en tegen mij te babbelen toen ik naar haar toe ging ( 4 uur 's nachts). 's ochtends wordt ze meestal brabbelend wakker door haar broers (rond 7 uur) want ze is erg gevoelig voor geluiden om haar heen.

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    He meisjes,
    Even n dipje gehad... gaat nu weer redelijk.

Marije slaapt ook niet meer super veel
    9-10 & 13-14:30
    En soms 1 slaapje 12:00-14:30
    Ongeveer natuurlijk.

Ze had afgelopen vrijdag 40C koorts op het kdv, gelijk opgehaald.
    Ze kreeg weer eens kies, wordt ze altijd heel erg ziek van, met veel koortst.
    Ook nog hele nacht door gegaan. Zeer ermoeiend voor ons allemaal.
    ZO zielig met die pijntjes, zat al aan der max zetpillen.
    Goed kaakje/tandvlees gemasseerd met dentinox/gel, dat verdoofd iets en toen was ie er door heen.
    Had dat ergens gelezen, beetje masseren, grote kans dat je het helpt door komen. Kan alleen met die spulletjes die eerst een beetje verdoven anders doet het te veel pijn.
    Dus nu 8 tandjes en 2 kiesjes.

Weet nu nog niet of ik de 29 kom. Ligt er een beetje aan hoe mijn bui is.
    Voel me af en toe nog niet zo lekker in mijn vel.

Krijg van werk een cursus Persoonlijke Stressbestendigheid. Hopelijk werkt ie goed bij me....

Donderdag nogmaals kijken naar een huis die we wel graag willen.
    Dit keer met makelaar. ALs ie nog steeds bevalt gaan we bieden.

Mooie buikjes meisjes, nog even, Pendrag mis jou buik....

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    bab, niet tof zeg dat je weer naar huis werd gestuurd.
    Hoe gaan jullie de opvang de komende 2 weken regelen?

Jodi, spannend hoor een ander huis!

Ruben word 's ochtends om 8 uur uit bed gehaald.
    Meestal is ie dan al wel wakker.
    Om 12 uur gaat ie er weer in en word dan tussen half 2 en half 3 weer wakker.
    S'avonds krijgt ie dan om 7 uur z'n fles en gaat ie door naar bed.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat jammer zeg. Wat een pech voor Luuk. Raar dat hij geen slijmoplossers krijgt. Jarissa heeft 2 soorten pufjes. En dan komt het slijm echt wel los hoor. Hopelijk knapt hij op en gaat het over 2 weken alsnog gebeuren.

@Lente/Jodi: leuk als jullie ook komen zaterdag!

@Jodi: succes met je training. Hopelijk gaat je dipje snel over.

Meetingnieuws: wat vinden de dames die meegaan van deze locatie: http://www.monkeytown.nl/nl/index.php?o ... &Itemid=40

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pendrag, lieve schat. ;)
    Medio juni gaat ie pas open...

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Runner, allerliefste schat: dat is de nieuwe vestiging. A'foort, Bussum Leeuwarden en Dortmund zijn al open.
    Hihi.

Wat is trouwens een handige locatie zaterdag? Voor Rianne en mij natuurlijk Leeuwarden. Voor ons weinig verschil tussen A'foort en Bussum. Hoe zit dat voor jullie?

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Zijn er ook mannen bij zaterdag?

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: van runner in ieder geval. Lisette heeft ook altijd man mee maar zij komt zaterdag niet. Mijn Ron wilde ook mee maar ik kom al gezellig met Rianne. Maar het is zeker voor de papa's ook leuk! Komen jullie ook?

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Leeuwarden is voor ons ruim 2 uur.
    Amersfoort 1 uur en 11 min.
    Bussum 55 min.

Met z'n hoeveeltjes zijn we nu?

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bussum is voor ons het dichtst bij, daarna Amersfoort.

Leeuwarden is écht te ver...

Ik geloof dat we kunnen....maar ik wil (kan) niet alleen....maar manlief moet ik nog bewerken... ;)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat mij betreft Bussum. Scheelt voor Rianne en mij niets.

@Cellie: je man geniet er vast van om je kleine ventje lekker te zien spelen! Laat hem maar gezellig meekomen.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Net opgezocht...het maakt nagenoeg niks uit Bussum of Amersfoort voor ons zie ik net....

(Beide is ca 1.5u)

Om 12u daar was de bedoeling toch?

Ik beloof echt niks....dus hou geen rekening met mij met plannen.....maar ik hou het even open ;)

16. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Jammer dat ik er niet bij ben zaterdag! Wel heel veel plezier gewenst alvast! Hoop (maar dat komt vast goed) dat jullie een leuke middag hebben!

Hier blijft Luuk hoesten...Morgen toch maar de huisarts bellen. Die zullen wel denken... heb er echt een abonnement! Maar ja, hij komt er niet vanaf! Was sinds 16 uur vanmiddag ook ontroostbaar en lag net in bed keihard te gillen met zijn hoofdje tegen de bovenkant van het bedje aan, wat is dat zielig om te zien zeg! Snel een zetpil gegeven en Dentinox gesmeerd want weet niet zo goed wat het is. Hij kwijlt wel maar dat kan van zowel als ook kiezen zijn!
    En het andere niet zo leuke nieuws is dat de dierenarts vanmiddag gebeld heeft. Helaas was ik in gesprek en kwam hij op mijn vm....Hij wil mij persoonlijk de uitslag van het bloedonderzoek vertellen...Belt dus vrijdagmorgen pas terug omdat hij morgen afwezig is. We vrezen echt het ergste! Pffff zit er helemaal door heen. Ben ook nog eens snotverkouden! Bah, bah, bah!

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Helaas weet ik nu ivm wat gewijzigde planne dat het niet gaat lukken zaterdag.

Zelfs oppas moeten regelen om naar Anouk te kunnen vrijdag......
    maar dat is gelukkig gelukt :)

18. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    heeey

bussum word het dus. ok met hoevelen zijn we dan?kan het ook later? 12 uur is voor mij een onhandige tijd i.v.m slapen van maureen. kan het ook om half 2?

pendrag wat spreken wij af?stuur me anders ff je mobiel nummer dan bel ik je om wat af te spreken

liefs rianne

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Half 2 komt voor ons niet lekker uit.
    Als Ruben dan toch naar zijn eigen bed gaat ligt ie er om 12 uur in.
    Beetje lullig om hem dan na 30 min. wakker te gaan maken...
    Als ie 1 slaap heeft gedaan dan slaapt ie daarna helemaal niet meer.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wie komen er nu naar de meeting? Ik heb het idee dat we met z'n drietjes zijn. Dat lijkt mij wat aan de weinige kant.

Gaan we wel of gaan we niet en met wie gaan we?

@Rianne: ik pb je mn nummer even.

Vandaag weer voor het eerst bij de gyn. geweest. Zelfde als tijdens de geboorte van Jarissa. En met 98% zekerheid moeten we als een gek op zoek naar een meisjesnaam! Alles zag er prima uit. A.s. maandag screeningsecho. Dan wordt er even wat uitgebreider gekeken. Volgende controle mag ik weer naar de VK. En dan met 28 weken naar de gyn. Vanaf dan worden ook groeiecho's gemaakt. We gaan ons nieuwe meisje dus nog wel een paar keer bewonderen!

Deel Deze Pagina