Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hai meiden,

Bedankt voor de tips betreffende de hoeveelheid voeding.
    We geven der nu ook gewoon meer. Anders huilt ze na n half uurtje dat ze meer wilt, terwijl ikals ze aan het drinken is en der fles binnen 10 min op heeft eigenlijk al door heb dat ze meer wilt.
    Dus bij deze doen we dat dan ook.
    Zijn we gister avond mee begonnen.

Ze had opeens al honger om
    18.15, daarna al om 19.15 en de volgende om 21.30 (50, 90, 65 ml)
    en heeft toen geslapen tot 03.30 Job heeft haar toen 120 ml gegeven en ze sliep toen weer lekker tot 07.50.

En nu ligt ze weer lekker in der bedje.

Waar is die Cinababy nu precies voor?

Wat heerlijk he Pendrag, tuurlijk mag je zo trots zijn op Jarissa. Zouden wij ook doen.

Zo maar kijken of ik nog broeken kan vinden die ik pas......

2. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    De tweede nacht met ons ventje zit erop even verslag uitbrengen:

het is in ieder geval al beter gegaan dan gisteren
    na zijn badje en papje gisterenavond hebben we hem in zijn bedje gelegd en heeft hij geslapen tot zijn volgende papje rond 22.30 hierna geraakte hij weer niet in slaap omdat hij nog honger had, we hebben dan nog wat papje bijgegeven en hij is dan uiteindelijk rond 01u in slaap gevallen tot 4u voor zijn volgende papje, ook hierna geen problemen en heeft hij geslapen tot 08u toen het tijd was voor zijn volgende voeding.

Mama en papa hebben dus wat maar kunnen slapen dan de nacht ervoor en hij word zijn bedje al wat meer gewoon.

Had gisteren naar de pediater gebeld en we mochten zijn voeding opvoeren naar 85cc per keer ipv 70cc per keer omdat we ondervonden dat hij nog steeds honger had na zijn flesje en effectief werkt dit en slaap hij veel beter.

Nu ligt hij rustig in zijn wiegje te slapen.

3. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    @Pendrag: ik maakt sowieso zijn flesje klaar met spa water
    doordat ik nog niet genoeg moedermelk kan kolven, moet ik nog andere voeding bijgeven, nu probeer ik om de moedermelk vooral s'nachts te geven daar deze beter te verteren is en dit voor hem s'nachts mss wel beter is.

4. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    wat fijn Liefje dat deze nacht wat beter ging, jullie moeten gewoon beide wennen.

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik heb op het moment Radio Bem Bem hard aan staan, slaapt Marije lekker van, gekke meid

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jodi: cinababy is voor darmkrampjes. Helpt hier soms heel erg goed. Soms ook wat minder. Klinkt alsof meer voeding goed helpt. Marije komt zo ook veel beter aan haar rust toe als ze langer kan slapen.

@Liefje: goed hoor dat Harco al beter gaat slapen. Komt vast en zeker helemaal goed bij jullie.

Ik heb net even wat kleine boodschapjes gehaald. Jeetje, wat waait het hard zeg. Koud ook. Jarissa is nu aan het wakker worden. Tijd voor de volgende voeding.

Vanmiddag belt de HA terug met de uitslag van mijn bloed. Er is wel wat, anders mogen de assistenten de uitslag geven. Ben erg benieuwd wat eruit is gekomen.

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik slaap ook nog steeds met sofie mee (in mijn eigen bed hoor) , gister zelfs 2 uur!

De afgelopen 2 nachten heeft ze ons voor het eerst weer 2 keer wakker gemaakt ipv één keer. Ze heeft dan een vieze luier en denkt volgens mij, oh dan wil ik ook wel drinken. Hopen dat het vannacht weer 1 keer wordt (dit is ook goed te doen hoor, ze ligt binnen 30 minuten weer te slapen).

Ons CB heeft maar een keer per week inloopspreekuur, ik ga do vor het eerst maar volgens ons is Sofie ook mega gegroeid!

Groetjes Lisette

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan had vanmorgen geen zin om te spelen maar wel om te knuffelen, en terwijl hij lekker tegen mijn schouder aanlag heb ik voor hem gezongen. Van 'Slaap kindje slaap' tot 'Be a lion' (uit The Wiz). Ik merk dat hij vooral van de nummers die ik zelf altijd meezing in de auto rustig wordt, die kent hij natuurlijk al. Hij lag in ieder geval heel tevreden te glimlachen. Resultaat? Een slapend kind dat ik met het grootste gemak in zijn bedje kon leggen. :)
    Zingen jullie ook wel eens voor jullie kindjes?

@Brenda77: Wat vervelend voor Lara dat ze niet tegen koemelk kan!

@AmyLee: Fijn dat Milan zich weer een beetje beter voelt!

@missymona: Fijn dat Madelief zo goed groeit, en dat de borstvoeding nu goed loopt! Daan groeit erg hard op mijn borstvoeding, hij komt gemiddeld 350 gram per week aan. Zit nu rond de 5 kilo.
    Uit eten met mijn schoonouders was erg gezellig en lekker, wel even wennen om voor het eerst met Daan in een restaurant te zijn. We waren er net toen hij een klein beetje begon te dreinen. Dus het zweet brak me uit, ik dacht: leuk voor de mensen die vlak bij ons zitten. Maar hij hield snel weer op en heeft de rest van het diner heerlijk liggen slapen in de wandelwagen. Zelfs iets langer dan de standaard 4 uur, dus ik hoefde hem thuis pas weer te voeden. Wat is het - meestal - toch een makkelijk ventje!

@Lisette28: Hier ook vaak stuwing, meestal 's nachts en 's morgens. En ik geef nog wel volledige borstvoeding. Vanmorgen geprobeerd om de ergste druk onder de douche weg te masseren, maar toen ik Daan net voedde liep de melk er alweer uit zichzelf in straaltjes uit. Wat kan ik nou doen om te zorgen dat mijn borsten minder hyperactief worden qua melkproductie? Ben ook bang dat ik een grote kans heb op borstontsteking omdat mijn borsten teveel melk aanmaken voor Daan, dus hij drinkt ze niet helemaal leeg. En door elke keer te kolven na een voeding houd ik die overproductie juist in stand, dus dat probeer ik zo min mogelijk te doen.

@Pendrag: Ik vond het wel gezellig om Daan naast me te hebben, maar ik sliep daardoor wel heel onrustig. Daan slaapt namelijk nogal luidruchtig, dus bij iedere kik of snik zat ik rechtop in bed. Nu hij in zijn eigen kamertje slaapt, hoor ik die kleine geluidjes tenminste niet meer zo en slaap ik rustiger. Daan ook, volgens mij komt dat doordat het ledikantje een betere matras heeft dan het wiegje. Hij is ook meer uitgerust (en brult nu ook harder als hij zijn bedje weer in moet :( ).
    Babygym nog niet geprobeerd, ik wil Daan niet overvoeren met nieuwe dingen. Elke dag één nieuw ding is vermoeiend zat voor zo'n klein ventje, lijkt me. Vandaag was dat zingen.
    Allemaal goed nieuws over Jarissa op het cb, las ik. Mooi zo!

@liefje: Fijn dat de tweede nacht met Harco thuis iets beter is verlopen!

Groetjes, Wendy

9. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Wennypennie: Zingen ben ik niet zo goed in maar meezingen wel, Madelief vind dat prachtig... (de buren waarschijnlijk niet haha)

@ Pendrag: Spannend hoor hopelijk is het iets wat goed te behandelen is.

@ Liefje: Fijn dat jullie weer een beetje hebben kunnen slapen en dat Harco een beetje aan zijn bedje went.

De wasmachine draait sinds de geboorte van Madelief overuren,
    is dat bij jullie ook zo?
    Net ook weer Madelief krijgt het voor elkaar om met het terug geven van wat melk haar kleren en die van mij, de hydrofiele luier en de omslagdoek ... vies te maken :rolleyes: gelukkig zijn we vandaag een beetje laat en moeten we beiden nog in bad ;) .

P.s Check nieuwe foto's in mijn album.

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @missymona: Wat een schattige foto's van Madelief!
    En over het zingen: ik wil niet beweren dat ik zo mee kan doen met Idols, maar aan Daan heb ik in ieder geval een dankbaar publiek (of het is zo slaapverwekkend dat hij daarom in slaap valt, dat kan natuurlijk ook nog ;) ).

De wasmachine draait hier inderdaad ook veel vaker dan daarvoor, met name voor spuugdoekjes en hydrofiel handdoekjes.
    En we hebben dankzij de luiers nu ook twee keer zoveel vuilnis: voorheen 1 vuilniszak vol per week, nu 2.

Groetjes, Wendy

11. erna1974

erna1974 Actief lid

18 jul 2006
    416
    0
    0
    moeder
    Wijk bij Duurstede
    Zo hier ook weer een berichtje van mij. Ik begin nu langzamerhand me ritme weer te pakken te krijgen. Al heb ik niet het idee dat ik tijd voor mezelf heb hollen en vliegen van school naar fles naar de was nouja dat zal ook best bij andere van jullie zijn.
    Jurek heeft nu 6 flesvoedingen per dag gemiddeld drinkt hij 120 cc de ene keer wat meer dan de andere keer de laatste voeding krijgt hij om 23:00 en dan slaapt hij door tot 6:30 dus ik mag niet klagen en vandaag ga ik hem een beetje foppen ivm met de klok die morgen verzet wordt.
    Dus ik geef zijn één na laatste voeding wat eerder en de laatste ook dan is het verschil morgen niet zo heel groot.

En wat groeien ze hard he ik ben benieuwd als ik naar het CB moet wat hij aangekomen is.

Nou ik ga is ff kijken wat ik voor het eten zal maken mannetje komt zo ook weer thuis en die moet ook zo af en toe verwent worden.

Groetjes maar weer.

12. AmyLee

AmyLee Actief lid

3 jul 2006
    120
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal,

@Pendrag, het is idd niets om honden met een baby te vergelijken maar een hond die een heupdysplasie heeft, zal die pijn hebben, dus zal Milan dit ook hebben? Of zal hij doordat hij nog zo klein is dit niet voelen?

@Wenniepenny, dankje

Even een andere vraag, hoeven maanden en/of jaren hebben jullie tussen de kindertjes zitten? En als jullie bevallen zijn van een eerste, willen jullie een tweede? Zoja, met wat voor een tussenperiode?
    Wij willen namelijk wel nog een tweede kindje, eigenlijk zo snel mogelijk zodat ze met de leeftijd nog lekker dicht bij elkaar zitten. Maar nu dat Milan waarschijnlijk zo'n spreidbroekje zal moeten dragen de eerste 4 tot 6 maanden willen we waarschijnlijk toch wachten. Hij zal wat meer zorg moeten hebben en we willen hem die ook echt goed kunnen geven.
    Daarom ben ik nieuwsgierig naar de periode die er bij jullie tussen ligt.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @AmyLee; bij mij de verschillen:

tussen de 1e en de 2e 2 jr en 3 mnd (had korter kunnen zijn, hiertussen heb ik ook nog een miskraam gehad)

tussen de 2e en de 3d 2 jr en 7 mnd

tussen de 3e en de 4e, precies 6 jaar!

De kinderen zijn hier dus 11, 9 en net 6 jaar en de jongste vandaag precies 5 weken! :)

Mijn man heeft er trouwens nog 2 die er precies tussen vallen, 10 en bijna 7 jaar.

De kinderen die het meest spelen met elkaar (en dus het meest aan elkaar hebben....) zijn mijn 2e en 3e kinderen, maar die zijn ook van hetzelfde geslacht, dat maakt bij ons wel degelijk uit blijkbaar?!
    Terwijl de oudste en de 2e minder leeftijd schelen maar allebei hele andere bezigheden hebben. Maar ik zie wel aan ze hoe fijn het is om broers en zussen te hebben.

Ik ben er nog niet uit of onze jongste nu écht de laatste is, ik vind het leuker als hij nog een broertje/zusje van ze eigen leeftijd heeft, zou me dus niet verbazen als nummer 7 er ook nog bij komt ;)

Zoek eerst even uit hoe intensief de verzorging voor jou mannetje zal zijn, toevallig heeft een dochtertje van een vriendin van mij een spreidbroek gehad. En het kind heeft er geen last van gehad, het was vooral lastig, met kleertjes. Maar ik weet niet in welke vormen dit voor kan komen eigenlijk, de dochter van mijn vriendin is alweer 14 jaar oud trouwens!

14. AmyLee

AmyLee Actief lid

3 jul 2006
    120
    0
    0
    Limburg
    Volgende week moeten we naar het zh, dus waarschijnlijk krijgen we dan ook meer info over wat en hoe precies.
    Mijn man en ik hebben alletwee geen broers of zussen. Ik had dit wel altijd graag willen hebben en mijn man ook dus dat er een tweede komt staat eigenlijk wel vast...alleen wanneer?

Cellie, bij jou is het dan waarschijnlijk wel erg druk :D! Lijkt me wel heel erg gezellig zo'n grote familie maar voor mij persoonlijk denk ik dat ik het niet aan zou kunnen zoveel kinderen. Jij moet toch een management wonder zijn of niet? hihihi

15. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi
    Wat hebben jullie lekker geklets terwijl ikaan het shoppen was hahahah.
    Nou ik heb wel het een en ander gekocht, maar vond al heel veel dingen met korte mouwen en dat zoek ik nu net niet, maar heb goed gescoord. Ook lekker bij de douglas nieuw oogschaduw en parfum gekocht.
    Voor Rik niets (knap he) hij heeft al zoveel kleren en ik had via marktplaats het een en ander van de week nog gekocht, terwijl ik toch mooie kleren zag, maar ja hij moet ze ook nog allemaal eenkeer aan kunnen he en hij groeit als kool.

Trouwens verhelderend om te horen dat jullie kleintjes zich soms ook laten horen in de slaap (huilend) ja wie weet dromen ze inderdaad. Maar waar zouden hun nu over dromen? Vraag ik me ook af hoor

@wenniepennie: Rik vindt de vitamine k en d druppels lekker, eindelijk wat anders dan de borstvoeding. Ja, ik zing wel wat voor Rik, zowiezo altijd als hij gaat slapen slaap Rik slaap. Hij lijkt het leuk te vinden maar ik weet niet of hij het over een jaar nog leuk vindt want ik denk dat het toch wel een beetje vals is.

@missymona: Fijn dat ze goed gegroeit is. Hier draait de wasmachine ook overuren, jammer dat alles ook gestreken moet worden, dat is dus nu net NIET mijn hobby

@pendrag: Fijn dat alles bij de cb goed was en inderdaag als het hoofdje zo gegroeid is is het fijn dat dit niet voor de bevalling was poeh poeh. Wij moeten over 1 1/2 week naar het cb krijgt hij ook zijn eerste prik eeks....

@Liefje: Fijn dat de tweede nacht zo rustig verlopen is, hebben jullie ook lekker bij kunnen slapen

@Amylee: Ja, wij willen in de toekomst ook een tweede of derde, maar wanneer geen idee, daar zijn we nog niet mee bezig, maar de visite wel :(
    liefs fredje

16. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ik vertelde vandaag nog aan mijn vent dat ik over ongeveer 2 jaar nog een broertje of zusje voor Madelief zou willen...Antwoord was dat hij daar nu nog niet aan wilde denken.Ik ben de bevalling alweer vergeten maar hij nog niet..............

:)

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    mijn vriend wil nu al wel weer een nieuw kleintje maken, nou daar ben ik toch echt niet klaar voor :)

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    poeh daar moet ik niet aandenken weer 9 maanden zwanger te zijn, ben blij dat ik gisteren weer gewoon mijn oude maat aan kon in de stad. Alleen bloesjes passen niet goed in mijn oude maat, ik denk dat het kwam omdat ik borstvoeding geef hihihi lijk af en toe pamela wel

19. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaal,

heb eerst weer even bijgelezen want was 2 daagjes erg druk.

Luuk slaapt sinds 3 nachten door. Schrok me de eerste keer dat hij dat deed rot joh! Hij werd pas om 7 uur wakker...Heb eerst maar eens even gekeken of ik hem echt geen fles had gegeven die nacht maar nee, meneer sliep heerlijk. Was nl in de gedachte dat ik hem misschien wel heel slaperig de fles had gegeven hahah en me dat niet meer kon herinneren. Dacht eerst dat het wss eenmalig was maar doet het al 3 nachten nu, heerlijk! Hopelijk houdt hij het wel vol. Slaapt dus van 23.00 uur (moet hem altijd wakker maken voor die voeding) tot 7/7.30 uur...Eerst kreeg hij nog 7 voedingen van 120 met de nachtvoeding erbij. Nu zit hij dus op 6 maar wel nog steeds 120 cc. Dit ivm het spugen. Ben vandaag na overleg met de kinderarts overgegaan op Nutrilon AR nadat we al 3 weken aan de Omneo waren. Luuk blijft nl spugen en krampjes houden. Vandaar ook dat we niet meer dan 120 cc kunnen geven. Hopelijk helpt de nieuwe voeding. Indien het na een week niet beter is moet hij naar het ziekenhuis om te kijken of hij misschien Reflux heeft.
    Ook ben ik via de kinderarts over naar een andere fysio. Diegene die ik had was echt een eikel. Was er amper 15 minuten, plukte paar keer aan Luuk en gaf weinig/geen tips en adviezen. Schoot dus niet op. Nu gaan we naar fysio in zh! Ben benieuwd!

@Amylee: Luuk moet ook met 4 maanden foto`s maken omdat hij evt heupdysplasie heeft. Dit als gevolg van lange stuitligging. Hoop dat het allemaal goed is voor je en het meevalt. Mijn neefje van nu 2 heeft ook 3 maanden heupbroek gehad en had er weinig last van gelukkig!

Vwb de luiers. Heb voor Luuk nog steeds Pampers maatje 1, newborn. Passen het beste en nemen het meeste vocht op! Heb ook n2 van pampers Babydry geprobeerd maar die luiers zijn nog te groot en lang niet zo goed als de gele pakken vind ik. Ook heb ik wel schik met luiers van AH huismerk! Kent iemand van jullie die?

Luuk had ook hele erge ruwe wangetjes! op advies van apotheek ben ik nu Lipikar Baume van La Roche gaan proberen en zijn wangetjes zijn weer heerlijk zacht! Misschien een tip voor andere mama`s?

5 april krijgt hij zijn entingen. Ben nog een beetje in dubio of ik ze dan ga geven aan hem. Vind hem erg klein en heb veel recensies uit USA gelezen. Die schrijven dat de leeftijd van 8 weken nog veel te jong is en grote kans geeft op ziektes zoals autisme en zo...Iemand hier wat over te zeggen of tips?

Groetjes, Bab

20. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    @bab28 ik werk met autistische mensen en je kan geen autisme krijgen van een prik. Autisme is een aangeboren hersenletsel. Je kan het niet van een prik krijgen.

Deel Deze Pagina