Daan is duidelijk bezig met zijn sprongetje. Soms wil hij alles en op andere momenten wil hij niets. Soms is hij heel gezellig en op en andere momenten is hij zeurderig of zelfs driftig. En sinds de zomertijd is ingegaan ligt meneer nog wel een tot anderhalf uur te keten in zijn bedje voordat hij eens gaat slapen. En dat terwijl hij 's morgens wel op zijn normale tijd - vroeg - wakker is. Zaterdagavond zijn we met hem uit eten geweest, in een eetcafé vlakbij ons huis. Hij heeft voor het eerst een kindermenuutje gegeten: frietjes, een kroketje, appelmoes en een kinderijsje toe. Hij heeft zitten smullen, en genoten van alle aandacht van het personeel. Zette zijn liefste glimlach op zodra een van de dames in de bediening maar zijn kant op kwam en hield hele verhalen tegen ze. Leuk hoor, en wat waren we weer trots op onze kleine bink! @Pendrag: Hoe is het nu? Alweer een beetje bijgekomen van het nieuws dat jullie kantoor verkocht wordt? Inmiddels al wat meer bekend over de consequenties daarvan, en wie de nieuwe werkgever is? Ggggg, balen zeg, die lekkage! @Bab: Gefeliciteerd met de jonge poesjes! Fijn dat Luuk nu eindelijk zijn buisjes heeft, hopelijk is hij nu snel van zijn klachten af! Ook fijn dat de netelroos weer wegtrekt, en dat Luukje zo lekker aan het kletsen is. Sterkte meid, kan me voorstellen dat je het soms allemaal een beetje teveel is! *** dikke knuffel *** @Annelies: Leuk om weer wat van je te lezen, en fijn dat alles goed gaat met jullie! @Marjanne: Wat naar voor Tedje dat hij zich heeft verbrand aan de kachel! Fijn dat hij er zelf niet teveel last van had en dat het alweer aardig geneest. Succes met de verkoop van jullie woning! @Lente: Fijn dat je nu toch drie dagen kunt gaan werken! @Lisette: Hoe gaat het met jou? @Daphne: Zorg goed voor jezelf meid! Sterkte met alle gedoe thuis, hopelijk komen jullie eruit samen! *** dikke knuffel *** En alweer ruim 35 weken op weg, goed zo meid! @Rianne: Ook fijn dat alles gaat met jullie, wat een kletskous is Maureen zeg! @MamaDeluxe: Hoi, jij ook weer even hier! Gezellig hoor! En ach, Daan staat en loopt ook nog niet zo hard. Komt wel, alles op zijn tijd. @LunaFay: En nog meer oude bekenden, het houdt niet op. Gelukkig dat Luna geen CF blijkt te hebben, is haar buikgriep alweer over? En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! @kristel: Sterkte met de moeilijke slapertjes, kom je zelf nog wel een beetje aan je rust toe? Anders af en toe een nachtje uitbesteden? Nee, onze kindjes zijn zeker geen babietjes meer, maar worden echte persoontjes met hele eigen willetjes . @runner: Sterkte met de amandeltjes van Ruben, helpt de antiobiotica al een beetje? @Jodi: Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! @Cellie: Bij jou schiet het ook alweer aardig op, spannend hoor! @fredje8: Ook een zware jongen ja, jouw Rikje! Daan zat twee maanden geleden op nog niet geen 10 kilo en 73 cm. 22 april gaan we weer meten en wegen, en ik gok dat hij dan ongeveer op 10,5 kilo zit en 76 of 77 cm. Groetjes, Wendy
@Wenniepenny: meid wat een mooie reacties geef je op iedereen. Echt heel attent. Op het werk gaat het prima. We hebben het idee dat het verkochte bedrijfsonderdeel (waar wij dus bijhoren) beter af is dan de andere kantoren. De onzekerheid zal nog lange tijd blijven. De koper is pas in de zomer bekend wordt verwacht. En dan nog weet je alleen een naam. En b.v. of mijn functie blijft bestaan. Maar dat vind ik niet erg. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb er in ieder geval veel zin in. De waterproblemen zijn opgelost. De afvoer is eindelijk niet meer lek en niet meer verstopt! Achteraf was die al jaren kapot. Vanmiddag heeft mn broer het waterlek ook gevonden en gerepareerd. Nu zitten we alleen nog met een enorm gat in de hal. Morgenavond komt er een klusser om er tijdelijk een plaat op te leggen. En een plannetje te maken hoe we het definitief gaan oplossen. Woensdag gaan Ron en ik kijken naar een nieuwe vloer. Ik denk dat we voor een mooie houten vloer gaan en dan meteen de vloer in de keuken meenemen. Hebben we mooi 1 geheel. En dan ook eindelijk een plafond in de keuken laten maken (zit er al bijna 5 jaar niet meer in). Kost natuurlijk wel allemaal wat maar dan is het tenminste goed. Dan laten we buitenom weer wat minder bestraten.
@Pendrag: Tja, het is nu een beetje bij te lezen, 5 tot 10 pagina's is nog wel te doen. Een paar maanden geleden moest ik soms wel 50 pagina's doorvlooien als ik precies wilde weten hoe het met iedereen ging. Ik vind het gewoon leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat, en zit altijd te knikken en te hoofdschudden bij alle herkenbare, leuke, minder leuke en ontroerende verhalen. Fijn dat de lekkage opgelost. En ja, als er toch een nieuwe vloer in de hal moet dan maar gelijk een hele mooie he? En als je toch bezig bent, dan de rest van het huis ook maar gelijk verbouwen Groetjes, Wendy
Hier een korte update: met de zwangerschap gaat het redelijk. Mijn bloeddruk wisselt alleen nogal (in half uur van onderdruk 98 naar 70 bijvoorbeeld.. niet handig, volgens gyn kan dit dus door medicijnen komen) Met Sam gaat het ook goed, die is gewoon best gezellig de laatste dagen en dat is wel leuk! Bab, hoe gaat het nu met luuk? Marjanne, ook al bezig met verhuizen, wordt druk bij jullie. Maar hou dan op het zelfde moment open dag.. anders moet ik twee keer die kant op! Hahaha Cellie, klinkt het raar als ik het gevoel heb dat het bij jou sneller gaat dan bij mij hihihihi. (Oke, ik heb nu ook wel het gevoel dat het hier snel gaat hoor, maar toch... weet nog te goed dat je net zwanger was hihihi) Wenniepenny, het is hier met vlagen weer iets drukker, maar meestal wel rustig.
Hoi, Wat leuk dat je weer meegeschreven hebt Wendy! Fijn om te lezen dat Daan lekker gaat! En wat knap dat hij al een echt kindermenuutje op heeft! Wat worden ze dan groot he? Hier ook 1 die nog niet staat of loopt hoor. Wel moeilijk om dan leuke slofjes oid te kopen. Wat heb jij voor schoentjes/slofjes? Ik had hele leuk babyproof schoentjes van Shoesme maar helaas passen die niet meer..Heb nu slofjes van Aapies gevonden, erg leuk en betaalbaar! Hopelijk is Daan snel over zijn sprongetje heen. @Daphne: Oef dat is idd wel een verschil vwb jouw bloeddruk...Voel je je wel goed? @Marjanne: Fijn om te lezen dat Ted geen last meer van zijn handje heeft! Leuk is dat als ze naar de kapper zijn geweest he? Blijft hij netjes stil zitten? Luuk vindt het niet echt een succes hoor....Is meestal wel heel verdrietig als ze aan zijn haartjes komen! En spannend vwb jullie (nieuwe) huis! @Kristel: Heb je al uitslag van de bloedtesten van Silke? Hier weer een hele bijzondere dag! Ten eerste vanmorgen...helaas vond ik 1 van onze mooie kittens dood in de doos. Wss had ze longontsteking, gisteravond was ze al heel slap en wilde niet drinken. Ook flesje wilde ze niet. Vanmorgen lag ze dood op het randje van de doos. Mamapoes heeft haar geprobeerd eruit te tillen maar denk dat ze te zwaar/stijf was. Erg zielig! Toen het verdriet een beetje weggezakt was werden we gebeld door de makelaar. De boerderij die we graag willen kopen is aan ons gegund en ons bod is geaccepteerd! Echt heel spannend allemaal. Als de grond schoon verklaart wordt gaan we daar wss over 1 jaar wonen! We hopen het huis te kunnen slopen en nieuw te kunnen bouwen. Hopen maar dat de gemeente meewerkt! Met Luuk gaat het gelukkig nog steeds erg goed. Hij is zo ontzettend vrolijk en blij! Volgens mij moet hij een hoop pijn gehad hebben. Enige is: hij lust nauwelijks melkproducten. Danoontje, yoghurt en vanillevla hoeft hij niet. Chocovla is favoriet! Nu al een eigen willetje. De melkfles bij de boterham wil hij ook niet, krijgt nu Groeimelk en dat vindt hij wel lekker. De andere flessen zijn AR-voeding. Gisteravond zijn we wezen uiteten en meneer wilde biefstuk! mee-eten. Werd superboos als zijn papa niet op tijd een hapje gaf! As vrijdag gaan we op controle bij de KNO-arts. Hoop maar dat het allemaal goed zit! Woensdag mag hij voor het eerst sinds een maand weer naar het kdv! Slaap lekker allemaal!
Bab, van harte gefeliciteerd met jullie boerderij! Waar staat deze, heb je toevallig ook een link? Wel zielig van het babypoesje... De kapper ging op zich wel goed, Ted bleef best zitten. Draaide natuurlijk wel de hele tijd met z'n hoofdje, maar de kapster draaide de hele tijd mee
Hoi dames, Vanmorgen was er geen land met Daan te bezeilen. Hij had zijn zinnen gezet op een ritje op zijn loopauto, en toen ik duidelijk liet merken dat dat niet ging gebeuren, zette meneer het op een krijsen. Hij moest en hij zou op die loopauto. Ik heb hem in de box gezet om af te koelen en duidelijk gemaakt dat hij het zeker op zijn buik kon schrijven als hij zo tekeer ging. Uiteindelijk heb ik hem maar in zijn bed gelegd (nou ja, bijna gegooid ), kon hij daar tot zichzelf komen. Het was 9.00 uur vanmorgen en ik was hem al spuugzat. En de dag was nog maar net begonnen. Twee-en-een-half uur slapen later was hij gelukkig weer een heel ander kind en kon ik gezellig met hem boodschappen gaan doen. En net in bad hebben we vreselijk gelachen. Hij presteerde het om op zijn knietjes in het bad te gaan zitten, en begon mijn man - die naast het bad zat - te bekogelen met zijn badeendjes. En hij gooit nog hard ook. Wat een doerakje ! @daphne78: Wel oppassen he meid, neem vooral zoveel mogelijk rust. Maar dat zul je ongetwijfeld van meer mensen horen, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan met zo'n kleine bengel in huis . @Bab: Ik heb voor Daan leren slofjes van de HEMA, die doen we altijd aan naar het kdv. Verder heb ik van de Zeeman stoere gympies - soort Allstars) en blauwe schoentjes met klitteband. Die passen ook al bijna niet meer, maar hij heeft ze toch nooit aan binnen. Alleen als we naar buiten gaan trek ik ze aan. Binnen heeft hij gewoon kousevoetjes of als het warm genoeg is blote voetjes. Als hij echt zelf gaat lopen, moeten er ook betere schoenen komen. Ik heb alvast een paar Topolino's klaarstaan, die zijn nu nog te groot. Gecondoleerd met het overleden poesje, wat zielig zeg... En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wel een achtbaan van emoties voor jullie deze dagen zeg, van het een in het ander. Fijn dat Luukje zo gelukkig en vrolijk is, hopelijk blijft hij nu bevrijd van alle kwaaltjes! En hopelijk vermaakt hij zich morgen op het kdv. @Marjanne: Aha, een kapster met ervaring in het knippen van kleine kindjes . Mooi coupe geworden? Groetjes, Wendy
Hahaha Wenniepenny, leuk he jongens, zo is Isaiah ook hoor, echt een schoffie, heerlijk Bijna iedereen gaat al zo snel met hun kind naar de kapper , ben ik dan de enige die zo'n lekker nonchalant lange coupe laat zitten bij hun zoon?
Bab: gefeliciteerd met de boerderij. Gaaf zeg helemaal weer opbouwen. Fantastisch! Zielig voor het poesje Gelukkig dat Luuk weer zijn vrolijke ik is. En zie ik het goed... gaan jullie weer los? Leuk joh! Wendy: weet niet of het jongenseigen is. Onze dame kan er ook een behoorlijk drama van maken als ze haar zin niet krijgt. Dan ligt ze op de grond te schreeuwen en met haar armen te slaan. pffff. Heeft ze meestal 's morgens, het is echt een avond mensje. Dan is ze echt op haar best. Daan gaat lekker verder hoor! Pendrag: gelukkig problemen weer opgelost met riolering. Gat ook alweer gedicht? Daphne: hoe gaat het nu? Nog even volhouden he! En al kindjes naar de kapper... hier begint het haar net een beetje iets te worden. Er zitten wel al iets langere stukken tussen, maar het is nog heel erg dun. Voorlopig dus nog niet nodig om naar de kapper te gaan. Wel jammer, had het ook wel leuk gevonden om staartjes te maken oid X
Jodi en Bab, gefeliciteerd met jullie nieuwe huizen! Wij moeten voorlopig blijven zitten waar we nu zitten. Leuke huizen bij ons in de buurt zijn boven ons buget... Lente, is het al wel lang genoeg om er een speldje in te schuiven? Mamadeluxe, bij Ruben wilde ik het ook lang laten, maar het was te ongelijk gewordn nadat ik zelf aan het bijknippen was geslagen. Nu heeft de kapper het weer te kort naar mijn zin geknipt. Ach het zit er vanzelf weer aan. Heb jij een foto van jou knul voor ons? Wendy, heerlijk zo'n temperament vol mannetje. Kun je er nu weer om lachen? Bab, gefeliciteerd en gecondoleerd met jullie katje(s)! Pendrag, zozo er staat zo nog heel wat te gebeuren bij jullie thuis. Laten jullie het allemaal doen of is Ron een beetje handig daarin? Daph, schiet al aardig op joh die zwangerschap van jou. Zal je zien dat dame lekker blijft zitten tot 42 weken en jij het helmaal zat bent, hihihi. Fredje, ik denk dat ik je toch teleur moet stellen. Ben bang dat Ruben meer weegt dan Rik. Maandag mogen wij weer naar het CB en dan kan ik je meer vertellen, hahaha. Hoe zit het met de laaste prikken? Hebben ze er veel last van (gehad)? Name it winkel was schandalig! Heb veelste veel gekocht. 3 Rompers voor 6,95. 2 Korte broekjes voor 14,95. 2 Spijkerbroeken voor 14,95 2 Hempjes en 2 boxers voor 5,95. 2 Polo's voor 4,95. 2 T-shirts voor 4,95 en 2 Pyama's voor 6,95.
Runner, Sam heeft vorige week maandag haar BMR gehad. En nu dus in de risico dagen, maar lijkt goed te gaan. Tot overmorgen zou ze ziek kunnen worden. Gisteren bij een kennis geshopt, die had een partij kindermerkkleding op de kop getikt. Hoefde maar 2 euro per kledingstuk te betalen. En waren merken als Ducky Beau, Feetje, Dirkje.. dus wel leuk spul Tas voor met kleertjes voor 36 euro, dan is het shoppen wel grappig! En Babs, leuk hoor, een nieuw huis!
Daphne, laten we dan maar hopen dat Sam gewoon dat ziek zijn overslaat. Gaaf joh, zo veel kleertjes voor zo weinig! Waar haalt zij die vandaan dan?
@Bab: jammer van je kitten. En van harte met jullie nieuwe huis! Leuke vooruitzichten hoor. @Wenniepenny: heeft Daan vandaag een beter humeur? Heerlijk, zo'n ontdeugend kereltje. @Runner: klinkt als goed geshopt. Heerlijk toch? En inderdaad, Ruben is vast de grootste kanjer hier! @Daphne: fijn dat Sam geen last heeft tot nu toe. Duimen dat het zo blijft! Jarissa krijgt volgende week. Gelukkig hebben we de week erna veel vrije dagen. Klinkt ook goed, een tas vol kleertjes voor weinig. Het gat in de vloer is nu provisorisch gedicht. Er liggen wat platen overheen. Ik krijg binnenkort een offerte om in de hal de hele vloer opnieuw te doen. Ron moet dan alles slopen en er zo'n 10 cm vieze drekklei uitscheppen. We krijgen dan een nieuwe vloer in de hal en de keuken. Vanochtend wezen kijken naar betonlook en hout. Het wordt een houten vloer. En dan laten we meteen de houten vloer in de woonkamer grondig schuren en opnieuw in de olie zetten. Ook nieuwe plintjes en de drempels kunnen dan weg. Gaat echt heel mooi worden! De hal wordt ook nog opnieuw gestuct. Betekent wel dat we veel minder kunnen bestraten dan ik zou willen. Maar ja, liever een mooie vloer ipv zo'n enorm gat in de hal en een super bestraatte oprit. Dat laatste komt dan later wel een keer. Met Jarissa gaat alles weer erg lekker. Ze slaapt 's nachts weer erg goed en slaapt ook veel gemakkelijker in. Gewoon in haar eigen bedje. Overdag speelt ze heel gezellig. Ze kletst echt de oren van mn hoofd. Helaas zit er geen verstaanbaar woord bij. Wel weet ze enorm duidelijk te maken wat ze wel en niet wil. Vooral als ze iets niet mag, is haar frustratie heel erg duidelijk! Goh, wat een communicatiemogelijkheden hebben onze dreumessen al he?
@ mamadeluxe, Ted zijn haartjes waren al voorbij nonchalant lang... Het kwam ver voorbij zijn neusje en er werd steeds vaker aan me gevraagd hoe ZE heet! Tegen m'n man zeiden ze dat zijn dochter(!) erg op hem leek Dus toen toch maar naar de kapper, want met staartjes zullen ze helemaal denken dat hij eigenlijk Tedelientje is/heet. Maar hij heb van die mooie krullen, en dat hield me nog even tegen. Maar nu met een kort koppie heeft hij nog steeds hele mooie krullen. En tjee hij heeft me toch dik haar! Zal ff kijken of ik een voor en na foto in mijn album kan plaatsen.
Dank je wel voor jullie felicitaties! Het is nog wel spannend allemaal. De aanvaardingstermijn is nog niet bekend omdat er een bejaard echtpaar in woont wat langzaam aan wordt voorbereid op het bejaardentehuis. Maakt niet zoveel uit, hebben we nog even de tijd om te kijken hoe we het precies willen hebben. Volgende week vindt er bodemonderzoek plaats en dan weten we zeker of het doorgaat. Het kleine katertje heeft het ook niet gered. Echt heel erg jammer. Nu nog 3 kleintjes over waarvan ik er bij 1 ook nog twijfel heb. Sneu he? Het leek zo`n sterk nest! Dierenarts heeft er geen verklaring voor. Kat die miskraam heeft gehad wordt morgen gesteriliseerd. De onsteking trekt niet met ab weg helaas...Jammer! Luuk is vandaag weer voor het eerst naar het kdv geweest. Hij heeft enorm gehuild toen ik hem wegbracht en voelde me echt een ontaarde mama! Gelukkig is hij snel daarna stil geworden (toen ze K3 voor hem aanzetten...) Helaas wel weer verhoging dus hoop dat de buisjes hun werk doen. Komt ook wat vies spul uit zijn oortje (sorry voor de bewoording..). Vrijdag controle bij de KNO-arts en volgende week donderdag BMR. Ben ook heel benieuwd wat hij weegt! Lopen/staan wil hij nog steeds niet helaas. Wel kan hij steeds meer woorden zeggen zoals BUITEN, AUTO, KIJK, HEBBEN... En jullie verhalen zijn heel herkenbaar vwb driftbuien! Echt giftig kan hij worden, wordt dan een hele stijve plank en er is geen land mee te bezeilen. Oh wee als hij zijn zin niet krijgt of iets niet vast mag houden. Berg je maar want dan zet hij een keel op haha! @Runner: Ben wel heel benieuwd wat Ruben weegt! Wanneer mag jij weer? @Mamadeluxe: We zijn heel benieuwd naar een foto hoor! Als ik Luuk niet al 5 x naar de kapper had laten gaan hadden we de haren nu kunnen vlechten denk ik... Wil toch proberen om iets langere lokken te kweken..Maar hij heeft zoveel haar! @Pendrag: Klinkt goed! Kan me voorstellen dat je eerst de binnenboel voor elkaar wilt hebben! @Wennypenny: Gelukkig ben ik niet de enige die wel eens moe wordt van dat gejengel haha! Heerlijk dat Daan dan toch na het slapen weer lief wakker wordt! @Marjanne: Ben benieuwd naar de recente foto van Ted @Lente: Jep...spannend he?
Bab: jammer van het katertje. Hopelijk redden deze 3 het! Ga je er zelf nog een van houden of kun je de verleiding weerstaan? Hoop dat Luuk nou eindelijk eens zonder koorts/verkoudheden/ontstekingen verder kan. En kan me voorstellen dat je het moeilijk had. En zeker spannend. Ga met je meeleven hoor Runner: er kan wel een speldje in, of een heel klein palmboompje boven op haar hoofdje, maar dat trekt ze er zo weer uit. Schiet dus ook niet echt op, haha. Leuk hoor al die aankopen. Wat is dat toch? Kan me ook nooit inhouden
dag dames, Vakantie was heeeeerlijk, was op de terugweg nog wel even spannend. Sofie zat onder de muggenbulten en dat geloofden ze niet, ik moest bijna met haar achterblijven, kennelijk mag je niet mee met waterpokken?! Op het KDV geloofden ze ook niet dat het muggenbulten waren dus heb ik een doktersverklaring gehaald! daphne: wat vorderd je zwangerschap al goed, thuis de rust alweer een beetje teruggekeerd? Cellie: nou dat schiet inderdaad op zeg! Huizenbieders: gefeliciteerd babykatjesvvroedvrouw: hopen dat de overige 3 blijven leven Pendrag: succes met je huis en je meiden! Mamadelicious: heb je een nieuwe vriend? Lente: ja leuk he die kleine kleertjes, wij zijn superblut dus ik vermijd alle winkels. haarknippers: Sofie d'r haar komt zonder speldjes voor haar ogen maar ik wil graag een staartje, dus ik wacht geduldig Rubben: heb je nieuwe PC? Leuk, nieuwe kleertje.s, klonk goedkoop hoor. Leuk wendy dat je weer meeschrijft! Hier begint de buik weer te groeien, reacties op werk waren gelukkig positief, Groetjes Lisette
Wat een heerlijk ventje Marjanne! En leuk dat je VOOR en NA foto`s hebt gemaakt. Gisteren op controle geweest bij KNO en alles zag er prima uit. Geen oorontstekingen meer! Ben zo blij. Alleen heeft hij al week flinke verhoging maar is totaal niet ziek oid. We denken dat het zijn kiezen zijn! Wat worden ze snel wijs he? Luuk leert elke dag weer zoveel bij. Inmiddels zijn er nog maar 2 van de 5 kittens in leven. Heel sneu! Deze 2 doen het erg goed en het poesje blijft wss bij ons wonen, zij is zo mooi!