Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    We gaan hard met de volgende lichting hier he :D
    Gefeliciteerd Linda!

Volgorde:
    Daphne (het mag al komen :D)
    Cellie (het mag bijna komen)
    Pendrag (nog net iets meer geduld hebben)
    Lisette (hard op weg naar de helft)
    Fredje (voorbij de eerste hindernis)

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Fredje: van harte meid! Leuk nieuws.

@Bab: arme Luuk en arme jij. Lang leve de KNO-arts.

@Marjanne: beterschap voor de kleine man.

Hier alles prima in orde. Afgelopen nacht lang en lekker geslapen. We zijn nu bezig geboortekaartjes aan het uitzoeken. Wel weer lastig. Binnenkort met mn moeder de nieuwe wagen gaan bestellen en dan zijn wij er klaar voor.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mooie update's weer van de kleintjes. :)

Fredje, gefeliciteerd!

Daphne, zal je zien dat je nog 5weken mag wachten voordat de klein zich meld, hihihi. ;)
    Ruben wilt ook vaak zelf eten maar houd vaker de lepel op z'n kop dan recht. :(
    Dan maar weer afleiden en papa of mama doen.

Bab, jeetje zeg wat een ei van een HA!
    Hopelijk knapt Luuk snel op.

Pendrag, hoop geld weer uit gegeven dan? Hahaha!
    Ben zeer nieuwsgierig naar je foto's.

Marjanne en Jodi, grappig hoe het allemaal kan lopen af en toe.
    Mannen kunnen het ook goed vinden met elkaar?

Ruben is weer redelijk opgeknapt en heeft de laatste 3 nachten doorgeslapen. :)
    Vannacht blijft ie weer bij mijn ouders en gaan wij sociaal doen en een avondje bowlen met vrienden.

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Fredje, Gefeliciteerd! :D

@ Runner, ja hoor onze mannetjes kunnen het prima met elkaar vinden. Gelukkig wel.

@ Daphne, wie had ooit gedacht dat je deze zwangerschap zo zou dragen. Wie weet wordt het toch 42 weken ;)

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Fredje: JIPPIE! Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk voor jullie! Geniet er maar lekker van!

@Marjanne: Ook erg zielig voor Ted, die stomme virussen ook! Hopelijk doet het mooie weer hem ook goed en is hij snel van de snottebellen verlost.

@Daphne: Ik ben echt trots op je hoor! Je gaat gewoon netjes de 40 weken volmaken! En grappig dat Sam al zelf wil eten. Luuk eet wel zelf van de vork als ik het er aan prik. Heeft gelukkig niet echt de behoefte om het zelf te willen doen.

@Pendrag: Ben wel benieuwd naar jullie wagen. En wat een moeilijke keuze he vwb een geboortekaartje? Mijn moeder spaart ze, heeft er zo`n 75.000! Echt ongelofelijk, mijn hobby is het niet. Maar als je dan ziet hoeveel verschillende kaartjes er in omloop zijn...pfffff! Fijn dat jullie zo lekker kunnen slapen op het moment.

Er komt gelukkig geen bloed meer uit zijn oortje zoals gisteren. Wel is het erg vies van binnen (sorry klinkt een beetje vies). Ik denk dat het druppelen van zijn oren ook best pijnlijk is want hij krijst alles bij elkaar. Maar ja, dat is helaas niet het enige. Vanmorgen is hij ook nog eens snotverkouden en met een enorm ontstoken oogje wakker geworden. Echt heel dik, rood en veel viezigheid. Ben al langs de apotheek gegaan om te kijken of zij er iets voor hadden maar zij vonden dat ik er mee naar de HA moest gaan...Heb ik (nog) niet gedaan. Probeer het eerst op de ouderwetse manier met uitgekookt water. Iemand anders nog tips? Ik vind het wel ongeloofelijk dat ons mannetje ondanks alle narigheid nog zo vrolijk is en geniet van het leven.

Oh ja, (ex) vriendin van ons is vandaag bevallen van jongetje (wist niet wat ze kreeg maar had zowel geslacht als naam! goed voorspelt). Is alleen na geboorte met ambulance naar zh gebracht ivm flinke uitscheuring oeps. Kreeg net foto`s doorgestuurd maar echt een megababy van 9! pond. Pfff. Mama en kind maken het wel goed. Ondanks dat het contact verwaterd is ben ik wel heel erg blij voor ze!

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Gefeliciteerd Fredje!

Leuk alweer een zwangere februari mama ;)
    (Je hebt het lang voor je gehouden...)

@Daphne; hier doe ik de Bugaboo niet weg hoor, als ik alleen op pad ben heb ik de dubbele wagen nodig, maar dat is vooral voor hier in onze woonomgeving. Maar als we samen op pad gaan gebruik ik (denk ik nu) de Bugaboo en de MacLaren. Het lijkt me een gevaarte in de auto die dubbele, daar hebben wij die niet persé voor bedoeld, maar wie weet ook wel...afwachten ;)

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi allemaal,

Onze straat is een grote zandbak, want de riolering wordt vervangen. Van de week was er met de kinderwagen geen doorkomen aan. Hebben die mannen Daan in de kinderwagen mooi even over de bult met zand heengetild. En hij maar lief lachen.

Wat gaat hij weer hard, steeds meer ondernemen en steeds minder slapen. Vandaag heeft hij overdag maar 1,5 uur geslapen. Een record voor hem. Voordeel was wel dat hij net heel snel stil was, terwijl hij normaal ligt te keten totdat het donker wordt. Sinds een paar dagen wijst meneer ook aan waar hij naartoe wil.

BMR en MenC prikjes gehad afgelopen dinsdag (in de beentjes), en ik heb het idee dat de bijwerkingen nu een beetje beginnen te komen. Meneer was vanmiddag ineens heel huilerig en had een vlekkerig gezicht. Ook weer gemeten en gewogen: 76 cm en 10,6 kg. De kinderarts zei heel subtiel dat Daan 'het zich wel kon permitteren wat minder te eten'. OK, point taken :( . We moeten dus oppassen dat hij niet te dik wordt.

@Bab28: Ach, wat zielig. Nog een paar kittens die niet sterk genoeg waren, gecondoleerd. Heel veel herkenning hier m.b.t. de driftbuien. Luuk went vast nog wel aan het kdv, denk ik. Zielig voor Luukje dat hij nou toch weer een oorontsteking heeft.
    Wat een genante vraag trouwens over jouw bekkenbodem :oops: . Enne... even als vrouwen onder elkaar ;) : ik geloof dat veel heren de voorkeur geven aan 'te strak' boven 'te wijd' want dat laatste schijnen ze minder goed te voelen.

@Lisette28: Fijn dat de vakantie leuk was! Wat een verhaal over de bulten van Sofie, wat een achterdochtige lui allemaal. Fijn ook dat alles goed gaat met de zwangerschap!

@Marjanne: Ha ha leuk die kappersfoto's van Ted! Hij kijkt wel erg beteuterd op de 'na'-foto. Gefeliciteerd met het huis! Haha, kan me voorstellen dat je gloeit van trots als je kind zo geprezen wordt op het cb.

@MamaDeLuxe: Leuke foto's op je hyves, lekker zootje ongeregeld heb jij thuis :D

@runner: Ruben alweer een beetje opgeknapt?

@Jodi: Mooie lengte en gewicht, hopen dat Marije geen last krijgt van de prikjes! En ze is inderdaad een boefje zeg.

@Pendrag: Ook mooie lengte en gewicht van Jarissa! Doe je wel rustig aan meid?

@daphne78: Nog even volhouden, ja ja dit zijn de zware laatste loodjes die je vorige keer hebt gemist! Kan me voorstellen dat je toch liever dit hebt dan alle ellende van een veel te vroeg geboren kindje.
    Daan wil ook heel graag zelf eten. Zelf opscheppen of aan de vork prikken lukt nog niet, maar wel zelf de lepel of vork - nadat ik die heb gevuld - naar zijn mond brengen. Maar met de handjes eten is veruit favoriet.

@fredje8: Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Groetjes, Wendy

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Wendy: Haha die uitspraak heb ik ook al vaker gehoord;) Hier geen klachten... Daan wordt echt een ondernemend mannetje. En wat hij slaapt hij weinig. Hier heeft Luuk vanmorgen 2 uur geslapen en van 15-18...sinds 20 uur ligt hij er al weer in. Denk wel dat het te maken heeft met zijn lichamelijke toestand. Nu heeft hij beide oogjes ontstoken en koorts erbij. Kan volgens mij nog niet van BMR zijn want die heeft hij donderdag gehad. Dat komt er dus ook nog aan...Morgen maar weer de KNO-arts bellen. Pffff, waar en wanneer houd het toch eens op he?
    Wel bijzonder trouwens dat de KA van het cb dat zei over zijn gewicht! Luuk weegt 11.130 gr en is 81 cm lang. Dat is prima in verhouding en precies gemiddeld. Dan is Daan toch ook prima?

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Gefeliciteerd Fredje!

@wenniepenny, aaachh valt toch wel meeeee! ik hoef maar 2 keer per jaar opnieuw te behangen en verven, mijn meubels staan allemaal nog (wel) overeind, mwahh kan erger :p

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Hey,
    Thanx voor de felicitaties, en ja goed he dat we het voor ons gehouden hebben tot nu dan..... Bij rik moesten we het vertellen, omdat ik verplicht plat moest liggen ivm bloedingen en nu nergens last van, morgen weer naar de vk, toch weer spannend

Bab hoe is het nu met luuk, heb je de kno arts gebeld, sterkte meid en hopelijk is hij alweer opgeknapt.

Daphne en....... nog niets? Spannend allemaal weer he! Succes alvast

Pendrag al geboortekaartjes gevonden, toch weer spannend allemaal he!

x linnie

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes,

Ted slaapt meestal maar 2 uur op een dag, ok ok ik lieg... tis 1,5 :oops: Soms slaapt hij 's middags nog een keer, maar vaak wilt hij daar niet aan.
    Dan gaat hij 's avonds om 18:00 uur naar bed en hij slaapt altijd tot 7:00/7:30 uur .
    Slaapt hij wel 's middags dan gaat hij om 19:00 uur slapen.
    Eigenlijk is dit ook wel weer lekker, want zo hebben we 's middags weer wat meer ruimte om iets te doen.

Ted is vanmiddag keihard op de hoek van de tafel gevallen! Een ongelooflijk ei op zijn voorhoofdje...
    Maar het is wel een stoer mannetje, hij heeft maar een paar minuten gehuild. En het is echt een hele grote bult!

En Daphne..........
    (wacht vol spanning af!) ;)

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Jeetje, nu met die buik bevalt het wel dat ons mannetje van 11 tot 15/16 slaapt! Echt waar!

Daphne, alles goed?

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hier wil het niet zo....Luuk is echt welweer ziek. Heb vandaag de KA gesproken want dit gaat zo niet langer. Hij krijgt het een na het ander. Morgen wordt er weer bloed geprikt bij hem en dan wordt zijn hele immuunsysteem onder de loep gelegd. Vanavond ook weer 38...enorm ontstoken ogen, pijn in zijn oortjes etc. Ook slaapt hij erg onrustig!

Heb ik iets gemist vwb Daphne?

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Daphne is gestript vandaag! Spannend dus of er wat gaat gebeuren, ze had wel menstruatiepijn zei ze, en een paar harde buiken en 2 echte weeen :D

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Oh Daphne wat spannend!
    En? En? Is ze er al? :)

Gister met Ruben naar CB geweest.
    Hij is nu 82,5cm en weegt 13 kilo en 50 gram!
    Als dat geen record is. ;) Hahahaha.
    Zelfs wij hebben geen commentaar gehad dat ie te zwaar zou zijn iod...

Cellie, dat lijkt me idd helemaal super dat lange slapen.
    Hier hooguit van 12.00 tot 14.30 maar meestal is ie dan allang weer wakker.
    Laat 'm dan ook vaak nog even in z'n bedje spelen, voor mijn eigen rust. ;)

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ze zit nog in de buik, heb amper geslapen vannacht, spanning en het rommelt flink.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    He balen.
    Had je al ontsluiting?
    Hopelijk zet het snel door!

18. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Cellie, kan me voorstellen dat het lekker is dat de kleine man zo lang slaapt! Hoe laat gaat hij 's avonds naar bed?

@ Daphne, misschien wordt ze wel op koninginnedag geboren! Hebben we er een klein koninginnetje bij! :D (hihi we... alsof wij er iets mee te maken hebben hihi :))
    Succes!

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Daphne, succes meid!

@Marjanne; nou je gelooft het niet maar hij gaat s'avonds tussen 19 en 19.30 naar bed, ligt er een beetje aan hoe laat we eten.
    En s'morgen is hij voor 8u niet present!

De kinderen hebben nu vakantie en ik mocht van ze uitslapen, vandaag werd hij 9.15 wakker.

Dus hij slaapt op een dag veeeeeeeeel meer als dat hij wakker is. LOL

20. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Spannend! Ik denk aan je en leef met je mee...Maar waarom hebben ze je al gestript?

Ben net terug met Luuk uit het zh. We hebben weer bloed moeten laten prikken! Hij heef alles bij elkaar gekrijst, wat is dat toch een zielig gezicht! Ben nog ontdaan en als iemand nu iets tegen me zegt begin ik te huilen denk ik. Hij slaapt gelukkig....Ben heel benieuwd naar de uitslag!

Luuk blijft ook een echte slaapkop hoor! Slaapt van 10-12 en van 15-17, om 19.30 u weer naar bed tot 7.00 uur volgende morgen!

@Runner: Mooie update! Wat worden ze toch groot he?

Deel Deze Pagina