Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: heb net jouw blog gelezen! Echt spannend! Succes mocht ik je niet meer spreken! We zijn heel benieuwd naar jullie kleine meid!

2. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Succes Daphne :)
    Misschien ben je al druk bezig :)

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: zet hem op meid!

Verder reageer ik even niet dames. Doe vandaag lekker asociaal. Heb al 2 dagen een hele zere buik. Begon me ook behoorlijk zorgen te maken maar blijkt een blaasontsteking te zijn. Niet fijn natuurlijk maar heb nu een kuurtje dus het zal vanaf morgen wel beter gaan. Ben wel blij dat dat het is. Liever een blaasontsteking dan wat anders!

Heb ook offerte in huis voor nieuwe vloer in de hal. Die valt bijna EUR 1.000 mee! En jongens van bestrating zijn vanavond ook langs geweest. Redelijke prijs. Heb via internet site gevonden met goedkope stenen dus alles lijkt nu toch te gaan lukken!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nog steeds geen beeb vannacht hier geboren :(
    Ik vind het strippen dus helemaal niet leuk, dan krijg je hoop en er gebeurd niets.. nou niets? Ja een hoop rommelen, valse weeen etc, heeeel fijn ahum!
    xxx

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    PFff, kan niet meer slapen. Lekker is dat zeg.

Vandaag koninginnedag in Franeker gevierd. We zouden lekker gaan lunchen maar wat een slechte bediening zeg! Geen lepel bij de soep, zelfs niet nadat ik erom had gevraagd. Uitsmijter van Ron kwam maar niet. Drinken kwam maar niet. Verder wel gezellig gehad.

Vannacht weer pijn in mn buik. Balen.

Morgen onverwacht naar mn ouders. Mn vader is enorm gevallen. Was in de schuur bezig met een steiger en is toen met steiger en al van een meter of 3 a 4 gevallen. Op z'n achterhoofd/rug. Hij is even bewusteloos geweest. Blijkt nu een fikse hersenschudding te hebben. En natuurlijk overal spierpijn. Rare 1e hulparts heeft alleen even met een lampje in zn ogen gekeken en hem zo weer naar huis gestuurd. Echt belachelijk!

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Pendrag, wat naar van je vader! En wat raar dat een eerste hulp arts zo laks doet. Waarschijnlijk een die geen zin meer had.
    En heb je nog wel betaald voor de lunch? Ik had dat denk ik niet gedaan.

Hier nog geen beeb :D (maar als jullie hyves in de gaten houden.. dan wisten jullie dat al whahahaa).
    Morgen om half 11 weer naar het ziekenhuis, dus wie weet wat ze dan van plan zijn met mij. Ik zie er in ieder geval weer heel sjarmant uit. Heb een gigantische plofkop en zit onder de pukkels. Dacht eerst dat het chocola was, maar dat heb ik bijna niet meer op, dus het zijn hormoontjes.

Tot snel maar weer
    xxx

o ja, mijn moeder wil binnenkort gaan beginnen met workshops voor kinderkamerschilderijtjes, zijn er toevallig dames hier die dat leuk lijkt?

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vandaag bij mn ouders geweest. Ging redelijk met mn vader. Heb de steiger nog even gezien. Ding is echt wel 6 meter hoog. En zo gammel als wat. Hij heeft hem gewoon niet goed in elkaar gezet. De druif. Wat een mazzel dat het hierbij is gebleven!

De lunch hebben we gedeeltelijk betaald. De soep en mijn broodje wel, de uitsmijter en drinken niet.

Mn buik gaat al weer een stuk beter. Morgen weer urine laten controleren en verder veel rust nemen.

Zijn vandaag ook nog bestrating wezen kijken. Moeilijk hoor, om de goede kleur uit te kiezen. Voor de erfverharding hebben we veel nodig. Denk wel 500m2. Dat in een verkeerde kleur ziet er dus niet uit! En voor het terras vinden we hele verschillende dingen mooi. Gelukkig is er altijd wel iets wat we allebei mooi vinden. En daar hebben we nog even tijd voor.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi dames,

Grrr... even stoom afblazen. Iemand heeft ons tuinhekje beklad. 'IHC' staat er met graffiti-verf opgespoten. En wij maar denken dat wij in een rustig en braaf dorp wonen. Het moet niet gekker worden. :evil: :evil:

Daan is zielig, hij heeft heel veel last van zijn BMR-inenting. Gisteren en vannacht heeft hij hoge koorts gehad, en hij heeft de 'inentingsmazelen'. Hij wil ook bijna niks eten en voortdurend opgepakt worden en op schoot zitten. Het is niet de Daan die wij kennen. Hopelijk is het weer over.

@Bab28: Hoe is het nou met Luuk?

@Marjanne: Ach wat sneu voor Tedje dat hij zo hard is gevallen. Het is een wel pechvogeltje momenteel he, eerst zijn handje verbrand en nu een grote bult op zijn hoofd. Sterkte!

@runner: Die jongen van jullie blijft maar lekker groeien.

Lekker hoor, die langslapers. Daan gaat 's avonds tussen 19.00 en 19.30 uur zijn bed in, ligt dan meestal nog te keten totdat het gaat schemeren (nu ongeveer 21.00 uur) en is 's morgens rond 6 uur alweer wakker. Toch maar eens een verduisteringsgordijn kopen.

@daphne78: Suczeven meid! De duimen maken hier overuren, enne... laat ons niet te lang in spanning ;) .

@Pendrag: Sterkte met de blaasontsteking, en met je vader!

Groetjes, Wendy

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes!

@ Daphne, nog steeds geen baby? moet toch maar even je hyves in de gaten gaan houden ;)

@ Cellie, je hebt zeker een langslaper! Tedje wilt gewoon niks van de dag missen. Heeft hij van z'n vader, z'n moeder houdt wel van slapen ;)

@ Bab, weet je al meer?

@ Wendy, tja dat heb je met een jongetje die al lang losloopt. Hij staat natuurlijk heel stevig en kan ook goed rennen. Hij is contstant aan het ontdekken tja en daar komen veel blauwe plekken bij.
    Oja enne de bult viel de dag erna ontzettend mee!
    We hadden er bach-rescue-zalf opgedaan en dat werkt heel goed.

@ Daphne, en nu? :)

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

We zijn weer terug van 2 daagjes Zeeland. Was erg gezellig maar het weer zat niet mee! We hebben Luuk meegenomen en die heeft zich geweldig gedragen. Had wel verhoging maar voelde zich verder goed...Tot vanmiddag in de auto op de terugreis...hij keek heel witjes en ineens spuugde hij alles (maar dan ook echt alles) onder. De hele autostoel zat onder inclusief hijzelf. Gelukkig konden we snel stoppen en hadden we eea bij de hand. Luuk maar een pyjama aangedaan (lag binnen handbereik) en de auto zo goed en kwaad als het kon schoongemaakt. Eenmaal thuis bleek ook hij weer flinke koorts te hebben. Volgens mij komt het van de BMR prik (althans dat hoop ik want anders weet ik het ook niet meer)...dus een Motilium zetpil erin en na een paar uur een paracetamol. Nu slaapt ie gelukkig! Ik heb zo met hem te doen....hij is zo zielig op het moment! Maar desondanks is hij enorm vrolijk en brabbelt de hele dag, zwaait naar iedereen en is een grote clown aan het worden! En jaja! Hij wil soms staan als wij hem neerzetten *trots*!

@Daphne: Jee wat spannend meid! Nou ja, hopelijk dat ze je morgen wat verder op weg helpen. Hoe voel je je (buiten de weeen etc om?)?

@Wendy: Arme Daan, ze zitten in hetzelfde schuitje! En een verduisteringsgordijn doet echt wonderen...wij hebben er ook 1 en het helpt echt!

@Marjanne: Arme Ted maar wat een bikkel!

@Pendrag: Veel keus heb je dan he? Mijn zus heeft ook een boerderij met 2000m! bestrating en die hebben voor donkergrijs gekozen. Moet eerlijk zeggen dat dat een mooie donkere, neutrale kleur is. Vervelend dat je blaasontsteking hebt zeg! En wat een pech voor je vader. Hopelijk knapt hij snel op! Hoe gaat het met Jarissa en het hoesten?

Ga maar eens mijn bed opzoeken. Ben doodmoe van alles....

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hoesten van Jarissa gaat redelijk goed. Nog maar af en toe last. Ze heeft wel een enorme vieze neus! Verder krijgt ze binnenkort een officiele naamswijziging. Jarissa past minder goed, we gaan het veranderen in Kliko. Ze eet werkelijk alles en altijd. Ik ontbijt altijd na haar maar ze eet dan rustig weer met mij mee. Ik laat haar nu de korsten van mijn brood opeten, haha.

Straks opnieuw onverwachte kosten maken. Onze afwasmachine doet het niet meer. Verwarmingselement is (weer) kapot. En aangezien het kreng al 10 jaar oud is, koop ik nu liever een nieuwe. Zonder vind ik echt geen doen.

@Daphne: zet hem op meid! Succes.

@Bab: hoe is het nu met Luuk? En hebben jullie al een schoon grond verklaring? We gaan inderdaad zoals het er nu naar uitziet voor grijze of zwarte bestrating. Ons huis is van behoorlijk rode steen met rode dakpannen dus de bestrating mag best wat rustiger. Vanmiddag gaan we naar een nieuwe stal kijken. Ben benieuwd naar wat er daar mogelijk is en welk prijskaartje er dan aanvast zit. Denk er trouwens ook over om beide paarden deze zomer op het land te zetten. Mn ruin gaat in ieder geval. Maar met alle bouwplannen loopt mn merrie ook behoorlijk in de weg straks. En werken met haar valt vies tegen. Ze is zo actief dat ik meteen harde buiken heb als ik wat met haar gedaan heb.

@Wenniepenny: heb geen idee wat de afkorting betekent maar wel enorm balen dat ze zomaar op je spullen zitten te kliederen. Stelletje krengen.
    Hopelijk heeft Daan snel geen last meer van zn prikjes. Hier lijkt die ellende aan ons voorbij te gaan. Ik dacht dinsdag dat Jarissa last kreeg toen we in het zwembad waren (jaarlijkse buurtzwemmen). Jarissa had toen een enorme kleur, was erg heet en deed niets anders dan huilen. Maar ze blijkt gewoon een pesthekel aan het zwembad te hebben.

@Marjanne: heel herkenbaar, die blauwe plekken.

Oops, ik moet er vandoor. Jarissa zit nog in haar pyjama en is nu via de openstaande achterdeur de tuin aan het ontdekken.....

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    hihi kliko :)

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: We laten geen schone grond verklaring opstellen. Dat kost ons zoals het er naar uitziet 3000 euro en we hebben er eigenlijk niet zo heel veel aan. Mocht het nodig zijn dan kunnen we dat alsnog doen...We gaan vanavond naar de bank om te kijken wat er allemaal mogelijk is ben benieuwd. Zou het leuk vinden om weer paarden bij huis te kunnen houden, inclusief een A-welshje voor Luuk!
    Luuk heeft flinke koorts maar spuugt niet meer. Heeft ook al een week ontstoken oogjes dus net toch maar HA gebeld voor een zalfje. Uitslag van mijn uitstrijkje was prima, jippie! Eindelijk die spanning voorbij!

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: heerlijk dat je uitslag goed was. Hoe is het nu met je buikpijnklachten?
    Ik heb een fantastisch welshje gehad. Heb hem helaas verkocht. De enige die ik verkocht heb waarvan ik het echt heel jammer vind. Maar goed, was echt geen kinderpony en hij loopt nu heerlijk aangespannen. Was/is een super kereltje!

Ben net wezen kijken naar een nieuwe vaatwasser. Zit gewoon 100 euro verschil tussen 2 winkels, zelfde apparaat. Ben er nog niet helemaal uit. Onze keukenkastjes gaan grijs worden. We hebben al een witte oven maar daarvan is de deur in hoofdzaak glas. Een witte vaatwasser staat dan niet zo geweldig maar een grijze kost gewoon 200 euro meer!

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier vannacht een kind met bijna 40 graden (met dank aan de BMR), na wat drinken weer terug en toch weer flink huilen, kroop zowat in me toen ik bij hem kwam!

Toen heb ik hem toch maar een zetpil paracetamol gegeven en heeft hij vervolgens geslapen tot half 11 ! Echt een bizarre slaapkop.

Nu niets meer aan de hand.

Alles goed met Daphne, spannend hoor!

We hebben hier de 2 jongste van kamer laten wisselen, nu hebben we een duo-babykamer ;) (Zie album!)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Errug leuke kamer Cellie! Ziet er zo fris uit. Hoe is het met jouw zwangerschap? En je kleine man al weer wat bekomen van de prik?

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hai Pendrag! Ik ben de zwangerschap echt wel zat, ik voel me zo .... tja....waggelkipje ;)

Me bekken is op, ik slaap niet goed meer en dat maakt het zo slopend.

Nog 6 weken. (Grote broer kwam 12 dgn te laat, please niet weer!)

Met de kamer ben ik echt heel blij!

Hier een late middagdut omdat hij zo extreem laat wakker was, maar het lijkt allemaal prima te gaan verder, vreemd dat dat dan s'nachts zo de kop opsteekt. Ben benieuwd naar komende nacht.

18. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Bab, wat goed! Fijn een positieve uitslag! Kan me voorstellen dat het een opluchting is.

@ Cellie, leuke kamer! Het gaat ook al hadr bij jou, alweer de 34 weken gepasseerd. Enne ik hoop idd dat deze baby iets sneller komt! Zeker met die warmte.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Arme Cellie, waggelkipje. Nog heel even meid.

Heb ik al verteld dat Jarissa haar eerste echte schoenen heeft? Hele leuke felblauwe. Ze zijn van Bardossa. Heerlijk zachte moccasintjes met een super flexibele zool. In Franeker gekocht tijdens koninginnedag. Ze staan zo mooi!
    [​IMG] En dan in het helder blauw (zelfde blauw als kamer van de jongens van Cellie).

20. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Wat een geweldige schoentjes! Goede keuze? Welke maat heeft Jarissa? Ik vind het nl echt heel erg moeilijk om goede schoentjes te vinden voor Luuk. Hij kan nog niet staan dus moet een hele zachte zool hebben. Had leuke schoentjes van Shoesme maar die passen helaas niet meer...Nu heb ik Le Coq sneakers voor de zomer..Hoop toch wel dat hij snel gaat staan (jaja, stond vandaag 5 tellen helemaal zelf in de box aan de tralies!).

@Cellie: Arme jij! Hopen dat deze kleine wat eerder op de wereld wil komen. Jammer dat de laatste weken zo zwaar voor je zijn. Had je dat met de zw.schap van Mick ook?

Hier een slechte dag thanks to de BMR! Luuk kreeg na zijn ochtendslaapje echt enorme hoge koorts...40 met paracetamol! Maar volgens de HA mag dat oplopen tot 41,7! Heftig hoor! Verder wel lekker brabbelen maar hij was echt gloeiend heet. Vanavond heb ik hem in bed gelegd met 38,7 en paracetamol. Heeft er vandaag 3 gehad in overleg met HA want weet niet wat zijn temp anders zou zijn geweest. Ook had hij enorme diarree. Hoort dat ook bij BMR? Nou ja, we zijn dus helaas nog steeds niet op de goede weg en ben benieuwd wat zijn bloeduitslagen zijn as donderdag!

Deel Deze Pagina