Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Wendy: Luuk ka ook wel papa zeggen alleen bedenkt hij vaker dat hij mama wil zeggen. Heeft mij vanmorgen vanaf 05.30 uur geroepen....Begon heel zachtjes met mama, mama, mama en na een kwartier iets harder en om 6 uur werd het MAMAMAMAMAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Haha toen was het tijd om hem maar een fles te geven! Zal blij zijn als hij eens papa zou zeggen op die vroege momenten.

Oh ja, vwb jouw litteken. Herkenbaar! Ik heb dat gehad na intensief paardrijden. Kon geen kwaad volgens de HA maar mag niet te lang duren. In de gaten houden maar

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: jammer dat je testen negatief zijn. Blijft toch iedere keer weer spannend.

@Wenniepenny: grappig om te zien hoe verschillend onze kids zich ontwikkelen. Jarissa's woordenschat bestaat uit een geheel eigen taal met slechts 1 herkenbaar woord: JA. Levert soms hele grappige situaties op als je haar wat vraagt maar ze heeft echt nog geen idee van de betekenis. Intussen loopt ze wel als een kievit rondjes rond de tafel.
    Lauwersoog is inderdaad redelijk dichtbij. Qua afstand in ieder geval. Qua tijd valt het nog wel wat tegen. Maar het is er erg mooi, zeker met dit weer! Heel veel plezier. En mocht je je vervelen, ik zit thuis de komende week dus bezoek ik altijd welkom, haha.

En ja meiden, ik doe rustig aan. Ben wel enorm gefrustreerd. Heb met de zwangerschap van Jarissa al zoveel thuisgezeten. En heb nog zo enorm veel te doen op mn werk wat ik zo graag wil doen. En dat valt nu behoorlijk in duigen. Kan er niet zo goed tegen.

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Jouw frustraties zijn begrijpelijk. Vervelend dat het niet helemaal loopt zoals je zou willen. Maar het is voor een goed doel! Straks ben je het allemaal weer vergeten!

Vanmorgen bij de KA geweest met Luuk. Hij was wat afgevallen en gaat van zijn middellijn naar beneden qua groei. Moet ook eerlijk zeggen dat hij weinig wil eten momenteel! Zijn bloed was niet helemaal ok...De antistoffen blijven erg laag. Moeten minimaal een waarde van 10 hebben en Luuk zit op 5...Ook waren er een aantal andere stoffen laag qua waarde. We hebben wederom bloed geprikt voor een vervolgonderzoek. Nu onderzoeken ze ook coeliaki, allergie, spierenzymen etc etc. Blijft spannend dus. Ze had ook echt met hem te doen. Tenslotte keek ze nog even in zijn oortjes en ja hoor.....WEER oorontsteking! Ze vermoedt dat het een virus is wat dit veroorzaakt dus (gelukkig) nog even geen ab-kuur!
    Als troost heb ik voor Luuk 2 mooie auto`s en speelgoed voor in de tuin gekocht! Hij ligt nu alweer 2,5 uur lekker te slapen!

4. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Och Bab toch, Luuk alweer oorontsteking. Hoevaak heeft hij dat nu al niet gehad.
    Is toch zo zielig. Schiet echt niet op.
    Hopleijk vinden ze het nu een keertje en is het makkelijk op te lossen.

5. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    wow wat praten sommige al goed zeg! Ze kent heel veel dierengeluidjes en weet van alles aan te wijzen in boekjes of op haar lichaam als we vragen waar is de hond, hoe doet de hond, waar is je buik etc etc. Mama kan ze als de beste zeggen (hahaha) en papa ook wel, maar als ik papa zeg dan is het standaard daarna 'mama' hahaha. Heb ook het toepasselijke tshirtje van de Gamma voor haar gekocht met daarop: 'dat zeg ik MAMA' ;).
    Bah is ook heel veel (kleine dingetjes van de grond, haar luiers) en ietsj is fiets en baabaa is bad, bal en zandbak. Ohja Brt is bert en beej is beer (volgens mij liggen woordjes met een B haar wel).
    Nou ja, kan niet alles hebben want lopen doet ze als ze beste. Gelukkig een paar goede sandaaltjes gevonden, nu nog waterschoentjes. Kleinste van de Prenatal (21) zijn nog 4 maten te groot.

Daphne: heb je verhaal gelezen, goed gedaan hoor. Prachtig op tijd en een lekker gezonde meid. Knip geneest heel snel en merk je straks niets meer van (mijn ervaring).

Pendrag: balen zeg dat je niet meer mag werken, maar wel beter voor de kleine meid. Rustig aan he!

Wij hebben trouwens helemaal geen last gehad van de prik. Beide keren trouwens niet. Gelukkig ook maar als ik het zo lees.

Bab: nog even afwachten dan wat het gaat worden. Volgende week nog een keer 's morgens testen als je nog niet ong. bent geworden. Spannend hoor.
    En arme arme Luuk, weer een ontsteking. Hopelijk levert dit onderzoek wat op, dan weten jullie wat het is en kan er iets aan gedaan worden! Geef hem maar een knuf van ons.

Wendy: Daan gaat lekker zeg. Klinkt goed je vorige en komende weekend. Je treft het met het weer, heerlijk!

Cellie: hou je het nog uit met die warmte?

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Mexx heeft hele kleine waterschoentjes. Ik heb ze in maat 20 gekocht maar ze waren er zekker ook in 19 en volgens mij ook 18 (kosten 12,50, iig in geel en lichtblauw)

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Groetjes Lisette

7. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoera Marije heeft weer de hele nacht door geslapen zonder voor der speen te komen.

Normaal komt ze een paar keer voor der speen, dus word ze nie techt wakker. Wij dus wel. (minimaal 3/4 keer per nacht, al maand of 4)
    Maar vanacht dus helemaal niet.

Omdat het zo warm was had ik der in een t-shirtje en dunne pyjama broekje laten slapen zonder slaapzakje. Zal dat het zijn geweest?
    (ook geen lakentje of zo.)

8. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Iedereen zit zeker lekker op het strand....
    Zit binnen op kantoor met klimaat controle.............zucht
    Merk hier niets van het lekkere weer.

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik zit thuis, BINNEN op de bank.

Beter als buiten hoor, pfffffffffffffffffffff

10. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ja maar jij hebt een babybuik, dan zou ik ook niet buiten willen zijn.
    Mag je mijn airco kantoortje wel :)

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik zit binnen op de bank
    wil ook niet naar bed, want dat zweet zooo gigantisch (ook nog eens omdat ik dankzij de bevalling nog extra zweet)

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hey Daphne!

Hoe is het met Fay?
    Is het te doen zo die 2 kleintjes?
    Leuke kraamhulp?
    En is papa van de meisjes lief voor jullie?

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes!

@ Daphne, leuk dat je alweer online bent! :D we kunnen ook niet zonder je. Ga later nog ff je verhaal lezen.

@ Cellie, kan met voorstellen dat het nu even te warm is met babybuik. nog effies!

@ Bab, het is zeker weer een spannende periode om in afwachting te zitten. ben benieuwd...

@ zussie, leuk de foto's :D was gezellig hè!

@ Pendrag, vervelend dat je het rustig aan moet doen, hopelijk gaat het snel beter.

@ Lisette, bij jou schiet het ook al weer aardig op.

@ Runner, vervelend de rode pukkeltjes... :(
    Tedje heeft daar ook last van, maar bij hem is het waarschijnlijk uitslag van de warmte. Kreeg vanmiddag de tip om calendulazalf van Weleda er voor te gebruiken. Tedje lijkt er niet echt last van te hebben, hij jeukt er niet aan.

Wij vermaken ons prima met het warme weer, lekker op de fiets, even naar het strand, of gewoon nog ff op het balkon met een emmer water en mama met een boek :D
    Tedje slaapt alleen in luier met trappelzak. Dat gaat gelukkig ook goed, alleen ligt zijn kamer op het oosten dus is het lekker vroeg licht... in ons nieuwe huisje komt er lekker een verduisteringsgordijn!
    Maar mag nog niet klagen, hij wordt om 7 uur wakker. tis te doen. :D

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jeetje meiden, jullie zijn gewoon 2 dagen niet online geweest!

In ieder geval: ik ben weer thuis! Gisterochtend werd ik om 5 uur wakker met weeen. Niet echt geruststellend dus. Iedere 4 minuten en van douchen ging het niet over. VK gebeld en die kwam langs. Gelukkig geen ontsluiting maar wel door naar het ziekenhuis. Daar aan het CTG, bloeddruk meten en echo (uit- en inwendig). Alles bleek dik in orde op de weeen na dan. Platte bedrust dus zoals de Belgen zeggen. Mocht alleen mn bed af om te douchen en te plassen. Gisteravond opnieuw CTG, nog wel wat harde buiken maar al minder. Vanochtend mooi rustig dus ik mocht weer wat gaan lopen. En nu dus naar huis maar wel met heel, heel veel rust. Pfff, niets aan maar nu bevallen is ook niks! Ik heb Ron en Jarissa wel enorm gemist. Helaas ook nog 2 mutsen op dezelfde kamer. Gelukkig ook 1 leuke meid. Die is vandaag bevallen.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Jeetje Pendrag wat balen, goed luisteren naar de dokter hoor, is echt veels te vroeg nog.

De eerste juni mama is bevallen, zelfs daar schrok ik van! (Maar alles helemaal goed hoor!)

Sterkte jij!

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Pendrag, tjee! wat zal jij geschrokken zijn! Houdt je kleine meid nog maar lekker bij je!
    Rustig aan hè! knuf!

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee pendrag! Sterkte zeg! Dat is schrikken! Vond het iig wel stil hier op het forum. Weten ze al een oorzaak? Kan het te maken hebben met jouw blaasontsteking? Doe maar lekker rustig aan en laat je maar verwennen. Weet dat het moeilijk is, maar is wel even het beste voor jou en jullie kleine meisje.

Kreeg vandaag een geweldig moederdag cadeau van Luuk. Een potje MAMATHEE...Echt heel leuk gemaakt! Ook had hij (papa natuurlijk) nog 2 lampjes voor op de schouw gekocht!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Was zeker schrikken meiden. Stond echt stijf van de stress! Gelukkig gaat het nu goed. Vandaag komen mn ouders vrijwel de hele dag. Ron is de elfstedentocht aan het fietsen. Heeft hij echt even nodig na alle stress die ook hij had natuurlijk. Gisteravond thuis 2 harde buiken gehad. Nu alles weer rustig.

@Bab: leuk, zo'n verrassing met moederdag. Die van mij is in het water gevallen. Ik krijg in ieder geval een picknickmand maar Ron moet hem nog halen. Dat zou zaterdag maar ja, die dag verliep anders dan gepland!

Edit: brusje weegt volgens de echo net iets meer dan 1 kilo. Heel mooi gewicht dus voor deze termijn. Verder waren alle metingen van brusje precies gemiddeld. Dus dat gaat gelukkig goed.

19. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Moet eigenlijk mijn banner veranderen...gisteravond nog een test gedaan maar wederom "niet zwanger". Snap momenteel even weinig van mijn lijf hoor....Absoluut geen klachten maar ook niet iets wat op een cyclus lijkt ofzo....Afwachten maar....

20. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Jeetje Pendrag , wat laat je ons schrikken.
    Lief meisje in buik van Pendrag, blijf nog maar even lekker bij mama.

Nou Bab, stomme cyclus. Is dit de eerste keer na stoppen pil. Had ik met Marije ook opeens 6 weken ipv 4. Gek lichaam toch.

Deel Deze Pagina