@Bab28 Wat bedoelde jij met ruwe wangetjes? Mick heeft pukkelwangetjes die nu idd ruw aanvoelen, maar hij heeft het inmiddels al een week of 2. (Ik weet dat het van hormonen komt en dat het uiteindelijk vanzelf ook wel weggaat, maar als jij een smeerseltje aanbeveelt wat helpt wil ik dat ook wel is uitproberen?) Ben jij er ook mee begonnen vanwege ruwheid door de pukkeltjes of andere oorzaak? Dat reflux is balen....dat heeft mijn 2e kind ook gehad en dat is vrees ik vervelender als een spreidbroek....sorry dat ik het zeg....mijn zoon geeft nu (9 jaar!) nog steeds makkelijk over, verder is er prima mee te leven natuurlijk, maar als ze zo klein zijn is het heel veel werk dat weet ik nog wel! (En zie maar dat ze aankomen! )
Hier even snel... hoop nog even wat te kunnen doen voor yara zich weer meld Ben ik haar aan het verschonen.. en ja hoor waar ik al bang voor was.. een flinke scheet en de rest lande op de witte muur.. ik heb vreselijk staan lachen.. en dan moet je dat onschuldige koppie erbij zien! @wenniepenny hier het zelfde met de BV het spuit eruit, yara verslikt zich soms bijna en drinkt de borst ook niet leeg! Hoop maar dat ik ook geen onsteking krijg! Hier wordt ook gezongen Missymona, Wasmachine draait hier ook elke dag nu! Leuke foto's! @pendrag, spannend!
Hahaha die Yara wat een ondeugend meisje, der mama plagen... Wat zullen jullie inderdaad gelachen hebben. Heb je er nog een foto van gemaakt ? Madelief flikte mij vandaag ook al zo'n geintje. Haalde haar net uit der badje en had haar in een badcape gewikkeld en knuffelde haar ff het is namenlijk altijd drama als ik haar uit bad haal dan gaat ze huilen dus ik dacht dan houd ik haar op schoot en droog haar dan verder af met de hydrofiele luier... voelde het ineens wel heel erg warm op mijn benen.. zat madam dus lekker te plassen.. Gelukkig stond het badje nog dus kon ze er gelijk weer in en ik had weer wat om te wassen hahahaha
@Wenniepenny: zingen doe ik nauwelijks, doe er weinig mensen een plezier mee. Zing eigenlijk alleen in de auto. Ben bang dat ik aangeklaagd wordt voor kindermishandeling als ik teveel publiek heb als ik voor Jarissa ga zingen. @missymona: wasmachine draait hier ook overuren. Jeetje, wat enorm veel extra was zeg. Kon me dat vooraf haast niet voorstellen. Zo heb je alles aan kant en zo staan er weer twee volle manden. Ik ben zo ontzettend blij met de droger die we van mn ouders hebben gekregen! Mooie foto's! @erna: wat zit Jurek als snel op 6 flessen zeg. En dan ook nog zo lekker doorslapen. Klinkt goed. @AmyLee: volgens mij krijg je pas pijn van hd als je je heupen gaat belasten. Eén van onze honden heeft HD. Je merkt er nu helemaal niets aan. Pas als het erger wordt, gaat ze pijn krijgen bij het opstaan en de eerste passen. Ik denk dus dat baby's geen pijn hebben aan HD. Over een tweede/zesde hebben we het wel gehad. En nog wel. Ron wil nog wel een kind en ik denk dat ik ook wel graag een tweede wil. Ik zie alleen erg tegen een volgende zwangerschap op. Daarom zou ik nog wel een poosje willen wachten. Aan de andere kant word ik straks 36. Bovendien moet Ron aan de medicijnen voor zijn hepatites. Als hij daarmee begint, moeten we 18 maanden wachten voor hij weer een kind mag verwekken. Ik denk dat wij dus op korte termijn voor een tweede/zesde gaan. Een nichtje van mij heeft ook een spreidbroekje gehad. Maar dat is al zo'n 20 jaar geleden. Weet er eigenlijk weinig meer van. Alleen dat mijn tante er meer last van had dan mn nichtje. Maar ik kan me jouw zorgen goed voorstellen. @fredje: wat kan jij al weer snel in je oude kleren zeg. Knap hoor, ik ben jaloers. @Bab: wat fijn dat jullie lekker 's nachts door kunnen slapen. Dat is genieten zeg. Fijn dat je nu een andere fysio hebt. Heel verstandig. Qua entingen heb ik me eigenlijk nog nergens in verdiept. Ik ben met je eens dat het erg vroeg is. Aan de andere kant gaat Jarissa begin juni naar het KDV. Dan zal ze zeker goed beschermd moeten zijn. Eigenlijk wel raar, mijn paarden ent ik heel kritisch en voor Jarissa heb ik nog niet eens gekeken. Binnenkort maar doen! Ik weet niet meer wie het zei over het strijken maar dat doe ik dus echt niet. Ik zou niet weten wat ik moest strijken. Alleen beddegoed ziet er wat minder netjes uit maar daar heeft niemand last van. Alles gaat hier van de wasmachine in de droger en hup de kast in. Dat vind ik al meer dan genoeg werk. Vanmiddag heeft de HA gebeld. Hij was helemaal geschokt over de uitslag van mijn cholesterol. Hij heeft echt niet zitten opletten want ik had hem dat al eens verteld. Ik ben nog maar net weer begonnen met medicijnen voor mn cholesterol dus dat is nog lang niet op peil. Was nu 11,2 en moet gaan zakken tot onder de 5. Is in het verleden met medicijnen altijd gebeurd dus daar maak ik me echt niet druk om. Verder is de uitslag van mn nieren op het randje. Was 108, mag 100 zijn. Ik krijg nu vanaf maandag extra medicijnen voor mn bloeddruk. Dan wekelijks blijven meten en over 2 weken weer bloedprikken voor mn nieren. Verder alle uitslagen uitstekend. Hb van 9,2. Extra vitamines slikken is dus echt niet nodig. Was zelfs af te raden. Ben ik blij om. De vermoeidheid kan ook komen van mn hoge cholesterol. Ik heb natuurlijk al heel lang geen medicijnen gebruikt omdat ik gestopt ben met slikken toen ik ben begonnen met proberen zwanger te raken. En vorige week pas weer begonnen. Ik hoop dus echt dat mn vermoeidheid gaat verdwijnen als mn cholesterol daalt. Morgen gaan we toch (deels) over op voeding voor hongerige baby's. Vanavond weer een hele onrustige avond gehad met veel gehuil omdat Jarissa honger bleek te hebben. Ze krijgt nu echt teveel binnen dus we gaan toch de overstap wagen. Weer een heel verhaal. Ik ga afsluiten, welterusten allemaal.
Goedenmorgen, Gisteren heeft Rik van 17.10 tot 21.10 geslapen, had hij nodig denk ik. Hij begint steeds meer 4 uur tussen de voedingen te laten. Wat wel het gevolg van gisteren was dat Rik om 3.10 vanacht onwijs honger had en om 6.10 en om 9.10 ben benieuwd of hij er nu weer 4 of 3 uur tussen laat zitten. Wat mij opvalt als Rik er 4 uur tussen laat zitten drinkt hij veel veel beter. Dus wie weet, ik wacht af. Hij is onwijs verkouden. Er kwam vanmorgen een groene klodder mee dat wil je niet weten (lekker fris he) het is dus los aan het komen. Iemand nog tips voor een verkouden baby? Fijn weekend allemaal liefs fredje
@missymona, lekker he zon wildplasser Ik was helaas alleen dus geen tijd om de camera te halen.. snel schoonmaken voor het opdroogt :x @Pendrag, ik hoop dat je je snel beter voeld! Hoop ook dat Jarissa rustiger wordt met de nieuwe voeding!
@ Pendrag, mijn dochter drinkt nu 120 ml per voeding. Soms iets minder. Ze weegt nu ruim 4 kilo. Ik zou me niet zo druk maken over wat het CB ervan vindt hoor, er zijn zoveel verschillen in baby's, de een heeft nou eenmaal meer honger dan de ander. CB maakt jouw baby niet de hele dag mee, jij wel, dus ik denk dat je ook gewoon op je eigen gevoel moet afgaan, je merkt vanzelf wel of je baby tevreden is of niet. Ja toch?
hallo februarimama's Bij ons gaat het zo z'n gangetje. ik vroeg me af hoe jullie het in het weekend doen. Staan jullie dan vroeg op om het normale "ritme" niet te verliezen of slapen jullie met jullie kindjes mee uit? Sofie drinkt nog steeds 7 of 8 keer per dag. ik merk dat als we naar de supermarkt ofzo zijn geweest dat ze dan na 2 uur weer wil, als we gewoon thuis blijven na 3 uur. Wordt nog wat als ze straks alleen nog maar poedermelk krijgt en ik moet gaan rekken Ik ga donderdag naar het CB maar heb nog eigenlijk helemaal geen vragen bedacht (heb wel het hele baby's voor dummy's doorgelezen, is ook een supergrappig boek met handige tips, ook leuk voor mannen). hier strijk ik ook niet, nooit gedaan ook. gewoon uit de wasmachine meteen ophangen en dan ziet het er droog best netjes uit. ik heb een kinderdagverblijf gevonden voor twee dagen! Nu nog een baan voor op die twee dagen Ach een ding tegelijk. ben gister voor het eerst allen het huis uit geweest zonder Sofie naar de kroeg, natuurlijk wel weer na 3 uur thuis voor de volgende voeding maar was wel genoeg. Heb een biertje op, pffffff, moet echt weer wennen aan alcohol Groetjes Lisette @Pendrag: heel veel succes met je Cholesterol @Wenniepeny: ik zing heel veel voor sofie, deed ik ook toen ze in mijn buik zat (nou ja ik zing voor mezelf, maar ze hoorde het natuurlijk) @missymona en Achaat: wat een donderstenen, hihi @ Bab: nu al doorslapen, wat een kanjer @fredje: Sofie laat soms 2 en sons 4 (en alles ertussen) tussen de voedingen, ligt eraan hoe lang ze wakker is. @cellie: ja reflux is inderdaad erg rot
oh ja nog een vraag, maken jullie je kleintje ook wakker om 9 uur (ongeveer) en om 11 uur, half 12? Sofie wordt echt niet zelf wakker ofzo
Ik weet niet meer precies wie wat schreef dus geef gewoon vrolijk mijn reacties in het wilde weg - Vitamines, ook Sam vindt de A-D-E-K goed weg te krijgen (ze krijgt dus A en E ook nog, en K krijgt ze in grotere doses). De andere medicijnen meng ik met moedermelk, dan krijgt ze het nog enigzins weg (anders spuugt ze het gewoon uit) - Sam is nog steeds volledig op moedermelk. Ik kolf wel alles af, want dat kost me minder tijd dan dat ik via de borst voed en daarna nog moet kolven en flesje omdat ze niet genoeg heeft gehad. (En ik weet nu wat ze binnenkrijgt, dat is stiekem wel fijn) Ik kan net bijkolven met Sam. - Ook Sam moet dalijk een heupfoto laten maken, omdat ik vroeger asymetrische heupjes had, en heb een behoorlijke tijd met gespreidde beentjes moeten lopen (en dat lukte me hoor!) - Plassen/poepen na badje.. ook dat kan Sam. Plassen vind ik minder vies dan poepen eigenlijk. En dan ligt ze lekker rond te koekeloeren, van dat heb ik even goed gedaan hihihi - Lachen, nou Sam lacht heel af en toe al echt. Toen ze Teigertje van haar mobiel voorbij zag komen kwam er een brede grijns op haar gezichtje. En zoenen kan ze ook, met van die getuite lipjes (omdat wij dat ook doen) heel leuk. - Luiers, Sam draagt met haar 3 maanden nog steeds maatje 1 van de pampers. We hebben toevallig vorige week de appie luiers geprobeerd maar die lekte een paar keer door, dan maar pampers (die overigens bij de appie het goedkoopste zijn, scheelt 20 ct met andere winkels) - Entingen, die krijgt Sam as donderdag eindelijk, ze heeft er nu al 2 gemist, en moet dus gaan inhalen. Maar dat lukt niet omdat er een aantal weken tussen moet zitten.
Zo stelletje kletskousen! Kan het niet bijhouden steeds om op iedereen apart te reageren hoor! Ja de laatste pagina lukt nog nèt Als 1e een berichtje van Maisy: Het gaat heel goed met haar, Isaiah en de meiden. Wel heel druk, maar genietende zei ze (Zo, dat kan ik iig niet meer vergeten te posten ) @Lisette: Ik maak Kian nooit wakker eigenlijk, alleen wel de laatste avondvoeding als ie zelf niet wakker wordt. Hij begint nu steeds langer te slapen s nachts, maar als ik em voor de laatste avondvoeding niet waker maak, dan gaat ie voorlopig niet doorslapen s nachts De overige voedingen laat ik hem zelf 'komen'. @fredje: Een doorgesneden ui op zn kamrtje leggen wil mss wel helpen tegen de verkoudheid? En van Luuf heb je een spulletje om te smeren voor baby's (soort dampoo dus). Succes met de verkoudheid! We hebben het hier ook al gehad jammer genoeg.. @Pendrag: Succes joh met je cholestrol! Lijkt me niet fijn ook! Kian heeft ook voeding voor hongerige baby's en ik merkte echt direct verschil joh! Hij doet het er heel goed op. Hij krijgt Friso Extra. Ik had eerst gemengt maar dat was nog niet 'goed' genoeg, dus nu volledig aan de extra. Kian heeft zich vd week gekrabt op zijn gezicht. Het is ook wat hè die rondmaaiende handjes steeds Met mij gaat het zo zn gangetje. Ik val nog steeds iedere week wat af, dus dat gaat goed gelukkig Mijn ma komt nog steeds iedere week 1 dag schoonmaken. Das wel erg fijn.. Ik kan het nog steeds niet helemaal zelf jammer genoeg Ik kreeg gisteren van mn schoonmoeder 2 pakken mini-luiers van Kruitvat, maar ik was eigenlijk van plan over te gan naar de midi's, omdat ze al wel weer redelijk aan de krappe kant worden! Kijken hoeveel ik er nog van op kan maken. Ruile kan niet want ze heeft ze een tijd geleden al gekocht Mss had ze beter even kunnen checken..
Lisette, in het weekeinde gaat het hier momenteel hetzelfde als doordeweeks. Alleen kan als mijn man thuis is hij Sam overnemen na de voeding van 6 uur (de volgende is rond 10.00 uur) en dan kan ik blijven slapen. En als hij dalijk weer werkt (hij is momenteel heel flexibel gelukkig in de uren dat ie weg is, hij heeft nog niet zoveel gewerkt na de geboorte) dan moet ik dus om 10:00 echt opstaan (of daarvoor dat ik al kan douchen). Pff, officieel moet ik over 2 weken al werken, dat is echt erg. Ik weet dat ik niet kan werken, en hoop dat er maar niet al te moeilijk over gedaan wordt, maar ik kan het psychisch niet aan, maar ook lichamelijk nog niet (met maar 3 uur slapen 's nachts, en dan nog een uur of 3 's ochtends) @Judith, Sam krabt zich ook open. Ik moet haar nageltjes veilen maar dat is moeilijk. Het lukt me elke keer niet met die fladderende handjes van d'r.
Er wordt weer aardig wat gekletst vandaag hier. Jarissa was gisteravond erg onrustig. Vannacht wel goed geslapen tot na de nachtvoeding. Eenmaal terug in haar wieg begon ze onbedaarlijk te huilen. Toen geen idee waarom maar het klonk alsof er wat was. Ik heb haar toen op mn buik gelegen en zo heeft zij nog heerlijk geslapen. Vanochtend bleek dat ze vannacht gespuugd had en dat de hydrofiel luier waar ze met haar hoofdje op ligt nat was. Logisch dat ze daar niet lekker op lag. Ben blij dat ik haar niet heb laten huilen. Vandaag lijkt ze er aardig gewoonte van te maken om iedere 4 uur voor een voeding te komen. Heb vanmiddag met Friso gebeld voor advies. Zij geven aan voeding voor hongerige baby's liever niet te geven aan een baby van pas 4 weken. Omdat ze toch echt nog honger heeft, kreeg ik het advies Jarissa een fles water tussendoor te geven of de melk extra te verdunne. Gezien haar gewicht is ze toe aan flessen van 150 maar 5 schepjes per keer is weer te veel. Dan gaat ze echt te hard groeien. Vanmiddag had ze na haar fles nog echt honger. Ik heb toen water warm gemaakt en dat in de nog niet schoongemaakte fles gedaan. Ze heeft keurig nog 30 gedronken (had 60 gemaakt) en ging toen tevreden slapen. Lijkt dus een prima advies. Zo krijgt ze genoeg binnen, heeft ze een vol gevoel en gaat ze niet nog harder groeien. Overstappen naar voeding voor hongerige baby's kan weer extra kramp geven dus dat doe ik liever niet. Vanmiddag weer lekker gewandeld, 2 uur weggeweest. Maandag nacontrole bij de VK, zit te twijfelen of ik ga lopen. Is 6 km. Nog maar even over nadenken.
Yara krabde zich gelijk na de geboorte iedere keer open! Heb al 1 keer nageltjes korter gemaakt maar het is al weer hard nodig nu! Als je een beetje calendula op de krasjes smeert zijn ze de volgende dag weg! Je kunt de nageltjes het beste doen als ze slapen! 8) Yara is soms heel druk als ze wil drinken, dan worstelt ze eerst 5 min en krabt mn borsten en probeerd haar vingertjes ook in haar mond te proppen! Soms als ik te lang sta dan krijg ik toch een druk tussen mn benen? herkend iemand dit?
Vorige nacht is het weer heel slecht gegaan hier, Harco wou weer niet slapen in zijn bedje, we hebben hem in zijn wiegje gelegd in de living en daar heeft hij dan goed geslapen, we gaan vandaag nog eens proberen in zijn bedje en als het niet lukt leggen we hem gewoon in zijn wiegje te slapen met de babyfoon erbij. Mss zal hij binnen een paar weken wel in zijn bedje willen slapen.
@ Pendrag: Hopelijk is je cholesterol gauw weer op peil en je vermoeidheid onder controle! Super dat het advies van Friso schijnt te werken voor Jarissa. @ Fredje: Beterschap voor Rik, hopelijk is de verkoudheid snel over. @ Achiaatje: Heb je de poepvlek op de muur nog schoon gekregen? Had alleen een keer die druk tussen mijn benen toen ik de eerste keer 1,5 uur gelopen had. Maar of dat hetzelfde is als wat jij ervaart geen idee.. @ Lisette: Hier is het ritme hetzelfde als doordeweeks als het enigszins mogelijk is, rond 10:00 uur gaan we eruit. Fijn dat je een kdv hebt kunnen vinden, nu nog een leuke job.. Succes! Ben benieuw hoe mijn eerste biertje weer zal gaan smaken, duurt nog wel een paar weken voor ik dat kan gaan proberen. @ Judith: Bedankt voor het berichtje van Maisy. Krabbelen doet Madelief ook, het is inderdaad een rotwerkje om die kleine nageltjes geveild te krijgen. @ Daphne: Tjonge kan begrijpen dat je echt nog niet aan werken toe bent, hopelijk hebben ze een beetje begrip voor de situatie. Hier is het precies omgedraaid als ik Madelief om 23:00 wakker maak voor een voeding meld ze zich echt na 3 uur weer om 2:00 dus en als ik haar rond 21:30 op bed leg en haar niet wakker maak meld ze zich ook rond 2:00. De vitamientjes K & D vind Madelief ook heerlijk, inderdaad een keer wat anders als bv. Vandaag lekker naar sportsworld geweest en hele leuke crib schoentjes gekocht voor de beeb en daarna naar Prenatal warenhuis om wat leuke kleertjes en spulletjes te kopen. Vrijdag nog een hele mand vol kadootjes voor de beeb gehad van mijn vent zijn werk, dus kleeertjes hebben we weer ff voldoende. Toen we om 17:30 thuis kwamen begon Madelief een potje te dreinen en tot 20:00 heeft ze dit volgehouden... terwijl ze eten had gehad, schone luier, geen krampjes, en genoeg slaap dus volgens mij had ze gewoon ff aandacht te kort.
Hallo iedereen! Bedankt voor jullie welkom! Gisteren naar hetr cb geweest voor de eerste afspraak.. Alles was gelukkig goed. Lisa weegt nu 3815 gr en is 53,5 cm lang.. Over 3 weken weer terug voor de eerste prikjes.. Verder een hoop tips gekregen over voeding etc. Hopelijk helpen die dingen ook.. Er is wel veel bijgeschreven sinds de laatste keer dat ik hier was.. Poeh heb wel even zitten lezen Ik weet eerlijk gezegd niet meer wie precies wat heeft geschreven .. Dus reageer maar algemeen op wat ik nog weet... De voedingen: Lisa krijgt nu 6 keer 120 water+ 4 schepjes friso hypoallergeen.. Ze krijgt op verzoek maar laat er gem. 3,5 uur tussen soms ook 4 en snacht ong. 4-5 uur. We doen er sinds vrijdag wel een schepje nutriton doorheen omdat ze veel te snel dronk en ook veel spuugde.. Dat heeft een dag goed geholpen maar vandaag lijkt het wel alsof ze doorheeft dat ze gewoon nog harder moet zuigen en het dan weer sneller gaat want ze schrokt er weer lustig op los.. Ze is nu wel vermoeider na de fles lijkt het omdat ze natuurlijk harder moet werken om het eruit te krijgen.. Ik laat haar tussendoor wel verplicht stoppen en even pauze houden want als het zo snel gaat dan komt alles weer terug maar daar is mevr. het echt niet mee eens, wat dat betreft is het een pittig dametje zonder geduld.. Meteen met gebalde vuisten in de lucht happen/ zoeken naar fles, rood aanlopen en gillen tot ze verder mag dan is het meteen goed Luiers: Lisa heeft nu pampers newborn maatje 2 of de kruidvat mini maatje 2 van 3-5 kilo aan. We hebben ze allebei in huis en bevalt allebei goed! Ik dacht trouwens dat kruidvat goedkoper was maar dat is alleen bij de kruidvat zelf, in de supermarkt is pamers goedkoper... Slapen: Lisa slaapt (nog?) niet door, ze krijgt meestal rond 22.00/22.30 haar laatste fles, rond die tijd meldt ze zich meestal zelf en slaapt dan tot een uur of 4 soms wat langer soms korter.. En dan komt ze tussen 7.00 en 8.00 uur weer ligt eraan hoelaat de nachtvoeding is geweest. Ze heeft de eerste week helemaal naast ons bed geslapen en vanaf de 2e week ging ze steeds vaker in haar eigen bedje overdag en snachts bij ons. Dat hebben we opgebouwd tot ze aan het einde van de 2e week helemaal op haar eigen kamertje sliep. Dat was meer voor mijn gemoedsrust dan de hare hoor want zij sliep overal prima, dus had ook wel meteen helemaal over gekunnen denk ik 8) Nu is het slapen wel een probleem, nouja het inslapen want dat gaat echt heel lastig sinds een week. Ze gaat gewoon niet meer slapen zonder te huilen. Pak je ze op is ze stil en valt in slaap maar zodra je ze neerlegt wordt ze wakker en huilt. Het rare is dat ze snachts wel goed inslaapt in haar bedje.. We hebben haar vanaf het begin steeds wakker in bed gelegd en hetzelfde ritueeltje aangehouden maar ineens is het overdag niet meer goed. Volgens consultatiebureau mag ze best een half uurtje huilen maar dat is zooo lang vind het heel zielig eigenlijk.. Maar steeds vasthouden is natuurlijk ook niet goed voor haar. Ik leg ze nu steeds maar op bed en laat haar liggen maar ga om de 10 min terug als ze nog huilt en probeer te troosten terwijl ze ligt.. tot ze kalm is dan ga ik weer etc. etc. tot ze slaapt maar dit kan zo ook weleens een uur duren Hopelijk gaat dit ook snel weer over.. Zingen doen we hier ook, Lisa lijkt het wel leuk te vinden hoewel ik weet dat ik echt zo vals zing als maar kan haha eindelijk iemand die mijn zangstem wel waardeerd dus daar profiteer ik nu maar van.. Krabben doet Lisa ook, heeft overal krasjes.. Heb geprobeerd haar nageltjs wat te vijlen maar wil niet echt helpen. Smeer steeds wat vaseline op haar wangetjes dan krast het niet zo snel door.. Bij ons gaan de weekenden ook een heel eind als doordeweeks ook met het verschil dat ik dan niet alleen thuis ben en dus mijn vriend Lisa af en toe "over kan nemen" zodat ik ook wat dingen voor mezelf kan doen. Vandaag naar de kaper geweest bijv,. de eerste keer weg zonder mijn meisje bij me te hebben.. Was wel weer wennen ik had de hele tijd het idee dat ik iets vergeten was haha. De vit. kreeg Lisa gewoon met een theelepeltje, dat ging heel goed. Nu krijgt ze ze niet meer omdat ze helemaal over is op flesvoeding.. Verkoudheid hebben we hier ook, de kraamverz. maakte het neusje schoon met een nat watje wat ze in een puntje draaide en dat doe ik nu ook maar, maar ik heb ook zo'n neuspompje.. Durf dat alleen niet zo goed te gebruiken lijkt me best hard te zuigen..? En dat Luuf waar ik hier over las, is dat ook al voor zo jonge baby's van 5 weken? Heb je dat gewoon bij de drogist? Haha wildplassen kan er hier ook eentje heel goed, gisteren bij cb, op de weegschaal, over de handen van de assistente met meten en over de arm van de kinderarts met reflexen testen Gelukkig heeft ze mama drooggelaten. Vanmorgen was papa haar aan het verschonen en moest ons lieve meisje dus blijkbaar poepen toen hij net de luier weggehaald had, van schrik liet hij haar beentjes los dus niet alleen het aankleedkussen en zijn handen maar ook haar beentjes zaten onder haha zag eruit..! Als ze iets doet, doet ze het goed hihi Wassen doen we hier ook aan een stuk door lijkt het wel.. vooral met al dat spugen nu. Ik blijf lekker bezig zo.. Strijken doe ik lang niet alles. Alleen als het heel erg gekreukt is en de lakens van het babybedje en hydrofielluiers wel want die zijn anders zo "bobbelig" ... 8) Nou ik geloof dat mn verhaaltje hier behoorlijk lang geworden is.. Maar heb nog wel 1 vraagje.. Ik hoor van veel mensen dat ze met de kleine onder de douche gaan, hoe doen jullie dat? van te voren wassen en dan onder de douche en met afdrogen? Neem je aankleedkussen etc mee naar de badkamer? En hou je ze meteen onder de straal? Vinden ze dat niet vervelend? Het lijkt me echt heel erg leuk maar vind t ook een beetje eng.. Ben niet zo'n held Het badje en tummytub vind Lisa helemaal niks dus mischien de douche wel? Ga het maar eens gewoon proberen morgen denk ik maar als jullie nog handige tips hebben..?! Ik wens jullie allemaal nog een heel fijn weekend! Groetjes!
Alleen douchen is niet te doen, je hebt hulp nodig. Ik heb het 1x met de kraamhulp gedaan en Sam vond het zaalig. De billetjes doe je onder de douche met wat babyzeep (wat je normaal ook gebruikt). De straal lekker op de rug. Sam viel er van in slaap. @liefje, ik weet precies wat je nu doormaakt wij hebben dit probleem al 2 weken nu. In het ziekenhuis zijn er altijd mensen, is er altijd geluid etc. Nu niet meer. En nu ben jij er en dat weten Harco echt wel. Lijkt wel of ze iets willen inhalen vwb aandacht. Ik ga er niet elke keer uit, ik ben fitter als ik gewoon wakker blijf tot Sam slaapt, en dat gehuil daar wordt ik helemaal gek van. tegen me aan in bed mag maar heel ff van het cb, en probeer het nu anders. Zij in d'r eigen bed en ik op stoel ernaast. Geeft ze een huil dan troost ik haar, is ze de tut kwijt dan stop ik die snel terug. Al 2 nachten geen gehuil s nachts, en slapen deed ik toch al niet als ze om de haverklap gaat huilen. Ja ik ben moe, ja ik wil graag een nacht slapen, maar nu wil ik liever een rustig kind. En zo leert ze inslapen in haar bed ipv tegen mij aan.
o ja zingen, ik zing vooral s nachts hihii. Ik wil Sam in slaap hebben, en probeer vanalles. Ik heb in een band gezongen maar geloof niet dat Sam gaat slapen van Anouk hihihi
Vanavond onze lieverd voor het eerst uitbesteed aan een vriendin (onze trouwdag!) om 19u daar slapend achtergelaten, we hebben hem net nog steeds slapend! weer opgehaald, hahaha. Ga ik hem nu maar gauw in ze eigen bedje stoppen en zelf ook naar bed. Trusten.