Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pendrag, nog gefeliciteerd!
    Wel kado's gehad?
    Ruben slaapt precies het zelfde, hihi.
    Super schattig dat kontje dat omhoog steekt. :)
    Volgens mij kan het nog wel even duren voordat er weer kiezen komen nu.

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Vertederend zijn die slaaphoudingen he? Luuk slaapt altijd op zijn zij of op zijn rug met zijn hoofd in/tegen de tralies....Ook zo schattig!
    Wat leuk dat Jarissa AAI zegt, volgen vast snel nog meer woorden! Wat vinden jouw honden eigenlijk van haar? Onze hond vindt het gelukkig erg leuk dat Luuk in zijn leven is gekomen.

@Lisette: Gefeliciteerd met de goede uitslag van de 20 weken echo. Willen jullie weten wat het geslacht is?

@Daphne: Ach 3 uurtjes slaap is alweer een beetje nachtrust. Tussen de voedingen door slaapt ze wel als ik het goed begrijp?

@Runner: Wat een wijsneus die Ruben! Leuk dat hij al zo op je reageert!

Hier groeit de woordenschat ook behoorlijk snel! Hij zegt nu AAI POESJES en kruipt in sneltreinvaart achter de kittens en poezen aan! Ook soms AAI Mama en AAI papa en aait ons dan door het haar! Als ik vraag of ik een kusje krijg brengt hij zijn mondje naar de mijne, ook zo schattig! Als hij zijn boekje van Nijntje aan lezen is en ik vraag aan hem wie dat is zegt hij : DEIJE (nijntje)...*trots*...

Verder was ik net weer iets minder blij! Hij had voor de 3e keer een behoorlijke diarreeluier en voelde erg warm...Temp 38,3! Word er zo moedeloos van! 2 juni hebben we belafspraak met KA en dan krijgen we de uitslag van het bloed te horen en de vervolgstappen! Zo schiet het natuurlijk niet op. Zolang hij elke keer die hoge temp. heeft zullen zijn antistoffen niet toenemen! Ben benieuwd hoe het morgenvroeg is want anders kan hij niet eens naar het KDV (en ik moet werken, ben zo druk!). Balen, balen, balen!

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    zo zo Luuk spreekt al helemaal met 2 woorden ;)
    Bij Tedje mag je op 1 woordje rekenen, maar hij snapt al een heleboel. Athans dat denk ik dan weer ;)
    Tedje zegt papa en mama, maar als hij ons nodig heeft dan is het dada en hada :(
    Ook is poes een favoriet woord, en "die" natuurlijk.

4. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Lisette: fijn een goede uitslag van de echo. Voel je je ook nog steeds zo goed?

Pendrag: zo slaapt de dame hier ook vaak. Vind haar ook wel dwars boven in haar bedje terug. Op die manier passen er nog wel 4 kleintjes bij in bed, haha
    En ook hier heeft ze nog niet altijd de betekenis gekoppeld. Mama is nl ook papa en oma en kindjes. volgens mij zegt ze mama als ze iemand lief of mooi vind?

Bab: ach arme Luuk. Hopelijk is het niets, of misschien een kies. Niet weer een ontsteking hoor. Ga voor je duimen.
    Kusjes krijgen wij ook. En als ik vraag, krijg ik een kusje, dan geeft ze daarna papa (en wie er verder in de buurt is) ook een kusje. Ze zorgt in elk geval die niemand zich buiten gesloten voelt ;)
    En grappig dat ze zo hun eigen woordjes hebben voor dingen.
    Fiets is djiets en baba is bad (zwembadje, ballenbadje en echte bad), maar ook buiten (als ze wil buitenspelen) en de zandbak. AAAA is dag en EEEE is nee. Ze begint wel af en toe ook wat klanken na te zeggen, maar zoals Luuk praten lukt nog niet hoor. Knap hoor van hem.
    Ze snapt overigens wel alles. In boekjes weet ze alles aan te wijzen en als je vraagt pak je x eens, dan pakt ze ook altijd het goed.
    Ohja en als ze enthousiast is, doet ze oeh, heel lief met zo'n getuit mondje en een heel hoog stemmetje en grote ogen.

Runner: tjee wat een gebit :confused: . Hier 7 snijtanden en 4 kiezen. Vind het voorlopig wel weer even genoeg ;)
    Aai is wel een heel lief woordje. Dat kent ze hier nog niet, maar ja is ook niets om te aaien qua huisdieren. Ze kent wel heel veel dierengeluiden en weet hoe een auto en een vliegtuig doen (onze kleine spotter hoort en ziet elk vliegtuig en doet dan met haar armpjes wijd een vliegtuiggeluid, moet dan heel erg lachen).
    hier is alles waar Bumba maar opstaat erg in. Vooral de DVD's. Komt goed uit voor de vakantie, kan ze lekker DVD's kijken in de auto, hahaha.

Daphne: wat een lieffie is/zijn het toch. Had je hyves al even bekeken.
    En doorslapen komt vanzelf wel weer (tot ze tanden krijgen of een sprongetje hebben ;)... )

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tja betreft tandjes... hier 8 tandjes en 1 kies :D
    Kusjes geven is ook heel lekker met Ted ;)
    Hij heeft nu weer een periode dat hij z'n mondje open doet. Papa en mama genieten daar erg van.
    Tedje heeft niets met aai, maar meer met lief.
    Als hij iets lief vindt of wij zeggen lief. Dan gaat hij daar mee knuffelen en aaien. Ook is hij gek van knuffelberen, die mogen vaak mee op stap. Ziet er zo koddig uit! klein jochie met een beer onder zijn arm :D mama trots :D
    Met praten probeert hij af en toe na te praten, vandaag was het geen paard oid maar aardappelen :) hihi

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo dames,

Wat een boel tanden hebben jullie mini's, Sofie heeft 4 hele tanden en 2 puntjes.
    Vandaag heeft ze lekker zelf 1,5 pannenkoek gegeten, jammie. Binnenkort volgen de foto's (ja we lopen verschrikkelijk achter zelfs de vakantie staat er nog niet op).

Sofie zegt papa, mama, aai, die, Ado, nee, ja, daaa(g). Ze snapt nu ook eindelijk dat ze Sofie heet, voorheen reageerde ze hier helemaal niet op.

Het geslacht van baby 2 wilden we niet weten, ik kan me wat dat betreft erg goed inhouden qua nieuwsgierigheid al zeg ik het zelf :)

Ben steeds op internet aan het rondkijken voor een 2ehands tweeling-/duo wagen maar jeetje wat een gedoe weer. gelukkig is vakantiegeld binnen, kunnen we een tweede babykamer inrichten. Hoe doen jullie dat zwangeren en Daphne, hebben jullie nu 2 commodes etc?

Groetjes Lisette

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier idd 2 commode's Lisette.

Ik heb foto's in mijn album van de nieuwe kamer :)

(Al komt de baby eerst bij ons hoor.)

Ik wilde persé een 2e omdat ik dat voor allebei hun kleertjes in een eigen kastje kan leggen.
    En binnen no time gaat het stel samen in bad en als we dan samen thuis zijn allebei een commode met kind :)

Het enige wat ik naast die 2e commode heb aangeschaft (die was trouwens €30 via MP) is een nieuwe kinderwagen, een Easywalker Sky, ben er helemaal blij mee.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: qua kamer kopen wij eerst niets. Baby komt in de wieg bij ons op de slaapkamer. Als we dat zat zijn gaat ze samen met Jarissa op de bestaande babykamer. Als dat vrij snel is, gaan we op zoek naar een (tweedehands) ledikant erbij. Wij gebruiken de commode amper dus kopen er geen 1 bij.
    Cellie heeft dat wel gedaan. Foto's van haar (hele mooi!) babykamer staan in haar album.
    Ik heb vandaag een hele fantastische duowagen gekocht. De ABC Zoom in zwart/goud. Ben er erg blij mee. Kreeg van Daphne een link dat ie in Duitsland online heel veel goedkoper was. In de winkel verteld. Betaal nu in de winkel EUR 25,00 meer dan via internet. (Prijsverschil was 120). Heb ik er wel voor over. Als er nu wat mee is, heb ik gewoon Nederlandse garantie en kan ik naar de winkel toe rijden. Vind ik wel zo prettig voor 25 eurootjes.

Mn moeder was mee winkelen (voelde me erg goed vandaag!). Ze heeft alles betaald (alleen de wagen nog niet). We hebben nog een heel leuk schemerlampje voor de babykamer gekocht. En een Lodger Bunker. Zelfde als Jarissa heeft. En voor mezelf nog een lingeriesetje van Anita. Schreeuwend duur maar ik heb nogal een weinig voorkomende BH-maat dus een mens moet wat. Ga opnieuw BV proberen dus heb voor een voedingsbh gekozen ipv zwangerschapsbh. Was achteraf goede keuze om vandaag te gaan. We kregen overal 10% korting op. Zo kwam de prijs van de wagen in de buurt van internetprijs en was de rest ook wat voordeliger.

Enige dat ik nu nog wil is een nieuwe luiertas. Mn vorige is kapot (rits) en te klein. Gebruik nu een weekendtas. Gaat ook maar als ik nog een mooie luiertas tegenkom die bij de wagen/Bunker past dan gaat ie mee!

Morgen controle bij de gyn. Eerst groeiecho en dan naar hem. Ben erg benieuwd. Vooral naar wat ik wel en niet mag en of ik toch nog kan gaan werken tot mn verlof. 's Middags komt een hele goede vriendin langs met haar dochtertje. Kijk er erg naar uit!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, ik een heel verhaal typen, ben je me te snel af Cellie! Nou ja, je bent ook mans genoeg om voor jezelf te antwoorden. Ik kon het niet laten omdat ik je kamer zo mooi vindt! Wij gaan in juni een deel van het dak laten vervangen en kans is dat we dan een hele wand en het plafond van de babykamer opnieuw moeten doen. Als dat zo is, ga ik toch wat veranderen met jouw kamer als inspiratie. Beter goed gejat dan slecht bedacht, haha. Hoop dat je het niet erg vindt.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hihi Pendrag, ik dacht al, je hebt mijn berichtje zeker gemist :)

Maarre, waarom een 2e identieke bunker?

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De huidige voor Jarissa (past ze nog zeker anderhalf jaar in) en de nieuwe voor brusje.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Lisette, wij hebben een tweede kamertje gekocht. Ledikantje omdat Sam echt nog te klein is voor een groter bedje. En commode omdat Fay op een eigen kamer slaapt, en wij gebruiken hem minimaal 4x per dag (uit bed, op bed, uit bed en weer op bed hahaha, dat is bij Sam zo tenminste)

En wij hebben een tandem wagen gekocht, een waarbij we de bak van de oude wagen konden blijven gebruiken. Ding is wel groot, maar went wel. Ben er wel blij mee.

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    hoi hoi :D

Tedje kan zijn allerliefste nichtje ook roepen!
    Hij zegt dan "rije" lief he! :D

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: wat schattig zeg!

Update van de gyn: weer helemaal goedgekeurd. Groeiecho was helemaal goed. Alles gemiddeld, bovenbeenlengte iets daarboven. Heeft ze van haar mama. Gyn. was ook erg tevreden. Mag weer actiever worden en van een normale zwangerschap gaan genieten. Morgen overleggen met de arbo. Vandaag gelijk meer gedaan. Eerst vriendin op bezoek gehad, heerlijk geluncht in het zonnetje achter huis. Toen even lekker gerust en vervolgens met man en kind op zoek naar nieuwe eethoekstoelen. Niet geslaagd maar wel vloer gekocht voor hal en keuken + vloer in woonkamer helemaal opnieuw laten schuren in in de olie/was zetten. Morgenmiddag komt er iemand voor het opmeten en afspreken van exacte kleur.
    Nog meer geld uitgegeven ook. (Duur weekje!). Man van de stallen belde of zijn offerte ons ook paste. Was een misverstand over de montagekosten. Dat is uit de weggeruimt (ik begreep dat bedrag per dag was maar bleek voor volledige montage van 3 dagen te zijn) en toen heb ik de offerte geaccepteerd! Krijg binnenkort opdrachtbevestiging + tekeningen voor aanvraag bouwvergunning. De aanvraag voor de vergunning van het dak is afgelopen dinsdag behandeld. Krijgen we binnenkort uitslag van. Nu alleen nog wachten op de klussenboer die de vloer in de hal en keuken komt doen. Die laat maar niets van zich horen.

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou en bovenal met brusje! Lekker om weer wat actiever te mogen zijn he? Klinkt leuk allemaal vwb aankopen en verbouwingen. Heb je een plaatje van jouw wagen? Ben stiekem mezelf een beetje aan het orienteren;) Wij hebben nu een Easywalker Sky, heerlijke wagen. Maar weet nog niet wat ik wil hebben mocht Luuk er zsm een brusje bij krijgen.

@Marjanne: Wat knap van Tedje! Leuk he als ze zulke dingen gaan zeggen?

Vandaag vroeg ik aan Luuk: Waar is Luuk? En toen wees hij naar zijn buikje! Ook zo schattig...
    Verder minder nieuws, hij is sinds vanmiddag weer erg ziek geworden. De verhoging van vorige week is overgegaan van matige koorts naar hoge koorts...pffff! Vanmiddag contact met HA gehad (die overigens niet eens de termen wist van de bloedonderzoeken van de KA...) en die vond het noodzaak om toch nog langs te komen. Luuk kreunt namelijk sinds vanmiddag erbij. Hij vermoedt dat het kreunen van de hoge koorts komt. Kan verder nog niet zeggen wat het zou kunnen zijn. Is hij morgenvroeg nog zo koortsig dan wordt hij uitgebreid onderzocht. HA sprak vaag het vermoeden van urineweginfectie uit....oh hoop het echt niet!

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
  17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Mooie wagen zeg! Zie ik het goed: kun je de zitjes draaien? Bedoel: kun je zowel vooruit als achteruit laten zitten?

Dat gevoel heb ik ook steeds meer. Ben momenteel erg verdrietig: maak me echt zorgen om hem! Hoe kan het toch dat hij telkens ziek is? Word er zo moedeloos van...En vriendlief leeft op een iets andere golflengte dan ik doe op dit moment! Kan er ook nog wel bij...

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: klopt, zowel de wagenbak als de buggy kunnen beide kanten op (vooruit en achteruit). En je kunt ook kiezen of je de buggy of de wagenbak vooraan of juist dicht bij jou wilt doen. Heel flexibel dus.
    Moeilijk hoor, zo'n dreumes die steeds ziek is. En dat zijn ook de momenten dat je samen niet altijd op 1 lijn zit. Misschien wat quality time voor jullie saampies regelen? In ieder geval dikke knuffel voor jullie.

Zijn er nog dames die zin hebben in een meeting in juni?

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ff klagen hoor, gisteren krijgen we te horen dat eerdaags de levering zal zijn van de kinderwagen.

En vandaag dat het 5 weken vertraging heeft.

Ik ben echt pislink.

Alles is al betaald (ivm kopen met mazzel dagen al het hele bedrag betaald, doe ik anders namelijk nooit!)

Wat vinden jullie dat ik moet doen of kan eisen?

Ik vind het zo aso om pas na het verstrijken van de vermoedelijke levertijd (8 wkn, en die zijn nu voorbij) te gaan zeggen dat er 5 extra bij komen.

De leverancier gebeld, het klopt wél, alleen weet Prénatal dat al 6 weken!

(De wagen is product van het jaar en erg populair.)

Ik wil een goedmaker of tegemoetkoming eisen van Prénatal, wat vinden jullie?

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nu nog 5 weken wachten kan echt niet Cellie. Vind het meer dan terecht, zeker omdat je zo laat geinformeerd bent, dat Prenatal je een alternatief biedt. 5 weken is gewoon na je uitgerekende datum!
    Las van de week dat Babydump bij leveringsproblemen met een kamer gratis een goedkoop kamertje komt brengen die je dan mag houden. De bestelde kamer wordt natuurlijk alsnog geleverd. Vind dat Prenatal dit ook bij jou zou moeten doen. Laat ze maar een simpele duowagen leveren zodat je in ieder geval iets hebt. Of een handvol geld.

Deel Deze Pagina