Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb de wagen nog niet nodig, ik ga er vanuit dat ik over 3/4 weken beval. En manlief is dan ruim 3 weken thuis, samen gebruiken we de Bugaboo en de MacLaren, dus echt omhand ben ik eigenlijk niet.

Ik heb de wagen pas nodig als manlief weer gaat werken.

Dus ervanuit gaande dat die 5 weken WEL klopt (puf), is het voor mij vroeg genoeg. Alleen weet Prénatal dat natuurlijk niet ;)

Ik baal er gewoon van, het is zo leuk om dat spul in huis te hebben, nesteldrang ;)

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Het aanbod was het showmodel uitlenen óf het showmodel met korting kopen.

Heel toevallig hebben wij bij het showmodel gestaan en waren wij verbijsterd dat het er zo slecht uit zag.

Dat zet je toch niet in de winkel dachten wij nog :(

Maargoed, daar heb ik dus voor bedankt.

Verder heb ik nergens om gevraagd, maar ging ze nog wel een tegemoetkoming bespreken voor ons, geen idee verder nog?

Ik heb niet gezegd dat ik wel blij ben met een kadobon van Prénatal van €100 ofzo ;)

Dat wacht ik nog wel af dus. :rolleyes:

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gelukkig dat je de wagen niet zo heel snel nodig hebt dan. Is weer een mazzeltje. Maar goed, blijft dus even afwachten op hun alternatief. Als ik het zo lees heb je ook liever geld/tegoedbon dan een tijdelijke wagen. Hihi, kun je lekker andere dingetjes uitzoeken.

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Precies! Dat zou ik best leuk vinden.

Maarja ze kunnen van alles als tegemoetkoming bedenken natuurlijk, dus ben benieuwd.

Maar langer als 5 weken moet het natuurlijk ook echt niet worden, pfff.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, ze hoeven ook echt niet te weten dat je wel 5 weken kunt wachten...
    Ik vind het ook belachelijk, want waarschijnlijk hadden ze bij de verkoop al kunnen vertellen dat ze de levertijd niet zouden halen (want dat zal niet voor het eerst dit jaar zijn denk ik zo).

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    He Pendrag, heb jij je wagen al?
    Vond de foto's erg mooi en vroeg me af of de wagen goed stabiel is als je een "zwaar" kind voorin hebt (dat je de wagen even alleen kunt laten staan).

Cellie, he wat vervelend, bon lijkt me een leuke tegemoedkoming hoor!

Groetjes Lisette

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, wagen is woensdag besteld. Ben vergeten wat de mevrouw zei over levertijd. Volgens mij 3-4 weken. In ieder geval ruim op tijd als de jongedame blijft zitten zolang. Haha, maar dat lijkt gelukkig goed te gaan.
    We hebben in de winkel proefgereden met Jarissa voorin en achter een lege wagenbak. Ik moest wel erg wennen aan de lengte van de wagen maar vond hem wel stabiel. Jarissa zat hier ook heel lekker in. I.t.t. b.v. de Mutsy die ik ook erg mooi vind. Maar daar gleed ze zo van het zittinkje af.

Jouw zwangerschap is ook al over de helft meid. Wat gaat dat snel zeg! Hoe voel je je? En hoe is het met Sofie? En je werk? Hihi, ben nogal nieuwsgierig.

@Daphne: hoe is het bij jullie? Nog volop genieten?

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hihi, nieuwsgierigheid is goed!

Met mij gaat alles prima, heb gister alleen een paar uur gesnoeid via mijn werk en zit helemaal onder de krassen (was een enorme braamstruik). Ik heb nergens last van, alleen iets sneller moe. Ik heb ook het gevoel dat ik slanker ga blijven dan de vorige keer, toen hield ik volgens mij al vocht vast enzo.

Sofie is een beetje shaggie en wordt ook steeds vroeg wakker (6 uur) misschien toch een sprongetje, geloof ik eigenlijk niet zo in. Ze kan nog niet lopen maar gaat sinds deze week op handen en voeten door het huis (net zoals in de Jungle Book). In de zandbak (we hebben in Delft een prachtig terras met een zandbak in het midden) vind ze superleuk!

Werk is goed te doen maar saai en er is op dit moment gewoon niet genoeg, van de 2 managers waar ik voor zou moeten werken is er maar een, en een vacature. Hopelijk snel een iets grotere uitdaging, werk nu wel erg onder mijn niveau. straks wordt ik nog een "echte"ambtenaar :)

Zo nu ben je weer helemaal op de hoogte, groetjes Lisette

Oh ja, vandaag eerste nieuwe rompertje en verschoonkussen aangeschaft. Zondag aan de slag met de kamer leeghalen maar eerst morgen hele dag vrijgezellen dag van min nichtje.

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Cellie, belachelijk dat dat zo gaat! Hoop ook dat je die vette bon krijgt ;)

@ Pendrag, wat een mooie wagen! heb ze nog niet eerder gezien.

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: Jee wat een gedoe zeg! Nu maar hopen dat je een schadevergoeding krijgt voor alle narigheid...een bon komt altijd goed van pas toch;)

@Pendrag: Heb wel zin in een meeting in juni, alleen alweer een hele druk bezette agenda. Ga een lang weekend met al mijn collega`s en onze directeuren naar Parijs...Wat vervelend;)

Nou ja, hier weinig verbetering vandaag! Luuk ging vannacht echt niet zo lekker....Was enorm verdrietig en is uiteindelijk na een zetpil, grote fles roosvicee en knuffels van mama in ons bed in slaap gevallen. Was echt gebroken vanmorgen. De zetpil deed vanmorgen prima zijn werk maar sinds het middageten werd hij toch weer zieker. Koorts ging razendsnel omhoog en hij begon weer te kreunen. Dus toch maar HA gebeld en urine nagekeken. Deze is ook schoon dus waar de koorts vandaan komt is een raadsel. De HA wilde "blind" ab-kuur voorschrijven maar daar ben ik niet zo blij mee. Hebben nu afgesproken het dit weekend aan te kijken en als hij maandag nog koorts heeft moet hij naar de spoedpoli van de KA. Pfffff, lijkt wel een never ending story! Vanavond ook nog al zijn eten uitgespuugd tijdens het eten, gatsie! Heb hem net, terwijl hij lekker doorsliep, een fles melk gegeven. Hopelijk krijgen we een rustige nacht!

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Sterkte voor jou en je mannetje Babet!

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Bab, en... hoe is de nacht gegaan? Hoop dat het toch snel beter mag gaan. dikke knuf!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    babette hoe is het met zijn tanden/kiezen?

14. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: hij heeft 8 snijtanden en 1 kiesje. Volgens de HA en KA mag hij geen koorts hebben van tanden, alleen wat verhoging. Had er ook al aan gedacht of dat het niet kon zijn.

Vandaag wederom bij HA-post geweest. Heeft nu al voor 5e dag koorts (plus de 3 dagen ervoor dat hij verhoging had). Het duurt gewoon te lang. Ook spuugt hij nu en heeft 1 x pd diarree. HA weet het ook niet, vind dat als het maandag nog zo is hij naar de KA moet. Moest hem maar paracetamol geven (pfff, moet hij al zo vaak hebben ivm hoge koorts). Word echt moedeloos van het verhaal.

Bedankt voor jullie belangstelling!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vandaag een berg geld uitgegeven! Vanwege de lekkage is de hal moeten we in de hal en de keuken een nieuwe vloer. Dan wilden we meteen de huidige vloer in de woonkamer opnieuw laten schuren en in de olie zetten. Vandaag kwam de vloerboer opmeten. En natuurlijk begon ie over een nieuwe vloer in de woonkamer ipv opknappen. Blijkt alles bij elkaar een 10,00 per vierkante meter duurder te zijn. Dat is dus te overzien. Dus we krijgen nu een mooie eikenhouten kloostervloer in de hal, keuken en woonkamer. In notenkleur geolied. En met 2 mooie hele grote droogloopmatten bij de voor- en achterdeur. En natuurlijk heeft dezelfde winkel ook meubels. Uiteindelijk dus ook 6 stoelen gekocht bij de eethoek. Zitten heerlijk en zijn ook erg mooi. We hebben voor zwart leer gekozen. Wilden ivm de honden sowieso leer en dan liefst beetje neutrale kleur. Dus als alles goed gaat in juli de wanden weer lekker fris sauzen, nieuwe vloer erin, nieuwe stoelen. Dan hoeven we alleen nog een bankstel en onze woonkamer is weer als nieuw!
    Pfff, teller staat nu op bijna 45.000,-. Een hoop geld. Maar gelukkig krijgen we er heel veel voor terug!

Afgelopen nacht zijn we begonnen met Jarissa niet meer uit bed te halen. Ze slaapt al weer een hele tijd slecht. Eigenlijk vanaf de kerst toen ze die zware bronchitis had. Soms gaat het even goed maar het gaat ook steeds weer mis. Ze heeft nu een heel schor stemmetje van het huilen. Vind het zo zielig! Maar ja, iedere nacht bij ons slapen vind ik ook niets. Gisteren al met al van 11 tot 2 bezig geweest. Niet de hele tijd, ze sliep tussendoor ook maar ze wordt steeds weer wakker en dan is het huilen. Er bij blijven zitten werkt niet, dan gaat ze niet meer slapen. Dus wij kiezen er nu voor om haar even te troosten terwijl ze in bed blijft, speen en knuffel geven en welterusten wensen. En dan gaan we weer. Ik vind het echt heel moeilijk. Hopelijk merken we met een paar dagen resultaat!

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier trouwens ook een zieke Sam, temp nog onder de 40graden maar scheelt niet veel. Denk nu derde dag. Ze drinkt wel veel gelukkig en speelt nog, maar kijkt niet helder uit haar ogen.
    Verder is ze dus bezig met haar hoektanden. Maar als het niet van de tanden komt vraag ik me af waar wel van.

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Volhouden hoor Pendrag! Laten huilen werkt écht na een paar dagen al.

Dalijk zit je met 2 kleintjes en zit je echt niet op een brullende dreumes te wachten ;)

Ik moet er niet aan denken, zou werkelijk gesloopt zijn. Al heeft onze vent het echt wel geprobeerd hoor, maar hij weet echt dat het nul zin heeft!

Soms is het moeilijk maar het genot als jij gewonnen heb----> je nachtrust ;)

Succes met de zieke kindertjes. X

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: tx meid. Vanavond lijkt het al heel veel beter te gaan. Het schorre stemmetje vind ik wel heel erg vervelend maar Jarissa is net wakker geworden, heb haar speen en knuffel gegeven en na 1 minuut huilen sliep ze weer. En nu nog. We houden moed en we houden vol! Is precies wat je zegt: we kunnen geen gebroken nachtrust gebruiken van 2 kids. Dat is echt niet vol te houden. Maar ook voor Jarissa wordt het tijd om weer hele nachten door te slapen in haar eigen bed. Zo komt ze veel beter aan haar rust toe.

@Daphne: knuffel voor de zieke Sam.

19. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ook een dikke knuf van Ted en mij voor alle zieke kindjes!

Hier gaat alles zijn gangetje.
    Tedje was net een beetje drammerig, heb hem maar op bed gelegd en... weg was hij ;)
    Morgen zijn lief en ik 2 jaar getrouwd! :D
    We gaan met de schoonfamilie uiteten, maar eigenlijk is dat omdat schoonpapa vrijdag jarig was, ach dan vieren we het gewoon dubbel.
    Gisteren zijn mijn ouders en zus en zwager met Marije geweest. Hebben we heerlijk gebak gegeten! njammie.
    Marije vond alleen dat Tedje nog te lang sliep, dus heeft zij hem even wakker gemaakt.
    Ze waren meteen tegen elkaar aan het babbelen, zo leuk!

20. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Klinkt leuk allemaal Pendrag! Het is inderdaad een hoop geld maar je krijgt er straks ook iets waardevols voor terug toch? Lekker hoor, dat je kunt gaan genieten van jullie 2e kleintje in een opgeknapte woning!
    Wat vervelend van Jarissa. Misschien is het idd wel de beste manier om haar zo te leren in haar eigen bedje te slapen. Moeilijke momenten zijn dat he om haar zo te laten huilen?

@Marjanne: Gefeliciteerd! Alweer 2 jaar getrouwd!

@Daphne: Jij ook al zo`n pech met Sam?

Never Ending Story houdt hier ook niet op hoor...gaat gewoon verder. Gisteravond vierden we mijn verjaardag en met het avondeten werd Luuk weer erg ziek. Koorts was enorm hoog en hij wilde niets eten en drinken. Met een zetpil in bed gelegd. Na 2 uur was hij zeiknat van het zweet maar sliep wel door gelukkig. Een paar uur later was hij weer ijkoud, heel zielig! Toen we naar bed gingen, 2.30 uur, ging ik nog even bij hem kijken en had hij in zijn slaap een bloedneus! gehad. Alles zat onder het bloed. Heb toch maar de HA-post gebeld want vond dat echt wel heel erg eng. Die vertelden dat het van de hoge koorts kon komen (bloed is dan dunner en adertjes springen makkelijker...). Ze vonden het wel verstandig om hem meteen om 8 uur door een arts na te laten kijken. Vanmorgen (na 3 uurtjes slaap pfff) geweest en nu blijkt hij dus wel een erge oorontsteking te hebben. Het buisje zit helemaal dicht en trommelvlies is ontstoken. Toch weer ab-kuur meegekregen, morgen naar eigen HA en wss naar KNO-arts. HA vertelde vanmorgen dat buisjes wss vervangen moet worden (al na 1,5 maand...!). Moet eerlijk zeggen dat ik me echt brak voel op mijn 30e verjaardag. Vind het erg moeilijk om te zien hoe erg en vaak Luukje ziek is...Heb net besloten morgen (en misschien de rest van de week ook) vrij te nemen. Trek het even niet meer....

Deel Deze Pagina