Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat een heerlijk nieuws! Leuke foto ook van Luuk.

@Cellie: lijst is vandaag net ge-update maar het blijven er gewoon veel. En ja, de grootste mutsen posten het meest, hihi.

Vandaag weer een dag dat het eigenlijk niet wil. Ben er nogal chagerijnig van en helaas weet vriendlief niet zo goed om te gaan met chagerijnige vrouwen. Jammer! Verder is ie wel een schatje. Ik heb vanochtend opgeruimd en stof gezogen. Nu heeft hij de vloer met de nieuwe stoomcleaner helemaal schoon gemaakt! Ziet er echt super uit.

Gisteravond heeft hij via marktplaats nog wat extra stoelen voor de eethoek gekocht. We hebben vorige week 6 hele mooie stoelen gekocht maar met verjaardagen en etentjes komen we dan net te kort. Op MP zag hij stoelen die er heel veel op lijken. Is alleen geen echt leer. Heeft hij gisteren opgehaald. Lekker goedkoop en staat echt super! Nu zijn eindelijk mn stoelen met kapotte zittingen de deur uit!

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie zit gewoon zelf met een lepel te eten, schattig. Ze kijkt er ook zo serieus bij!

Ik kan ook niet echt aarden bij bij de Oktobermama's, zijn er echt 40 of 50, en ik ken ze ook helemaal niet. Ik post er af en toe wat, ach, hier is het veel leuker.

Cellie al wat gehoord van de wagen?
    Bab: eindelijk koorts weg, pfffff
    Maureen: lijkt me rot inslaapproblemen. Hier was Sofie ook 3 avonden achter elkaar aan het huilen, negeren werkt hier het beste, we gaan er een keer heen, checken alles en daarna niet meer. Nu al weer een week geen vuiltje meer aan de lucht!

Ga nu lekker koken (lees: ik stop boerenkool met worst in de magnetron, hihi).

Groetjes Lisette

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: wow, das knap al eten met een lepel. Hier is dat nog 1 grote knoeiboel. Doen we alleen nog maar bij heel mooi weer, als we buiten eten. Verder doen wij het of eet Jarissa met haar handen.
    Klinkt als wintereten, jouw avondeten, maar dat zal de pret niet drukken!

Avondeten hier was een potje voor Jarissa en brood voor mij. Ron ging fietsen en had geen tijd om te koken. Ik krijg al een harde buik zodra ik ga staan en ze doen vandaag ook weer erg zeer. Dus ik kook even niet. Ach, fietsen op lekker fruitsap en een bord vol muesli moet ook lukken!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook bij de mei mama's had ik erg veel moeite om te aarden, en nog steeds heb ik meer met jullie dan met hun :oops:
    Nu is het wel zo dat het ook daar niet zo'n heel groot groepje is dat regelmatig schrijft, dus het is overzichtelijk. Wel waren het er ooit een heeeeleboel, maar gelukkig niet meer :D
    Vind het dozengehalte daar trouwens wel meevallen hihihi. (maar kan ook komen omdat je went aan mensen)

Wij hebben vandaag een nieuwe tv gekocht, en hebben onderhandeld over de prijs hihihi (zegt ze trots whahaha). Hij is wel groot :D (en het ergste, we hadden een andere op het oog, waren we mee bezig, en toen zag ik deze in de Its hangen en die vond ik mooier, blijkt het ook een "beter" toestel te zijn). Nu gaan wij nog nieuwe ramen bestellen, lijkt me ook een goede besteding van belastinggeld. Dan nog het UWV betalen hahahaha.

Babette, hoop dat de koorts nu wegblijft, en misschien was het wel dankzij het kiesje. Want bij Sam is nu ook die stomme tand door en de koorts is weg. Lijkt stiekem dus wel degelijk verband met elkaar te houden.

Zullen we op de hyves maar weer een polletje maken over wie wanneer mee zou kunnen?

Lisette, Sam kan ook nog niet met een lepel eten (of denk ik dat maar :oops: ) maar ze kan wel al met de vork overweg (ik prik dan het eten eraan, zelf wilt ze dat wel, maar dan zit er niets op, en dan geef ik het aan haar en stopt zij het in haar mond), dan eet ze ook meer dan wanneer wij het geven heb ik gemerkt.

Cellie, ik wacht met smacht op jouw bevalling hihihihi, vind zelfs dat weer spannend.

Vandaag werd ik op de dijk teruggeroepen door iemand die wilde meer informatie over onze kinderwagen. Die vond ze toch wel heel erg interessant. Ik voelde met net een verkoopster, maar ja... ben echt te spreken over die wagen.

En ik denk dat een groot gedeelte van "onze" band idd aan het einde is gekomen. En de ontmoetingen van een aantal helpt ook wel mee :D
    Ik heb vooral een band met jullie omdat jullie voor mij zwanger waren in de maanden dat Sam in het ziekenhuis lag. Hierdoor had ik er nog een beetje vrede mee.

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hierbij even kleine update.
    Gister (Marije had weer 40.3) eerst 12.00 langs ha geweest, zij wou dat de ka er ook naar keek.
    Dus dat gister om 14.00 gedaan. Dat duurde best lang, had bloed en urine nodig. Plaszakje opgeplakt en pas na 1 uur heeft ze geplast, toen nog op alle uitkomsten wachten. Zo als hij het nu ziet is het urinewegen infectie, met pijn en koorst.
    Hebben ab gehad, gisteravond begonnen, hopelijk slaat het snel aan.

Ik reageer weer een andere keer meiden.

:)

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jodi: beterschap voor Marije!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jodi, beterschap en knuffel voor Marije

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes of moet ik zeggen mutsen? hihi :)

Hier de afgelopen 2 nachten ook een iets slechter slapende Ted.
    Normaal kon ik hem zo neerleggen, maar 2 nachten was hij even aan het protesteren.
    Mag nog steeds niet klagen, want ipv 19:00 uur sliep hij om 20:00 uur. Maar vond het wel frapant.
    Vanavond ging het wel weer beter :D

@ Bab, wat goed van je mannetje

@ Daphne, goed idee :D

9. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi hoi

na een zware week ( ook omdat ik alleen was de hele week ) nu weer rust in huis. waarschijnlijk was het slaap probleem van maureen dat ze ging staan in bed en zo geprikkeld bleef. nu hebben we een safe t sleep gekocht en nu voor de 2 de nacht er in en ja wel madam slaapt :D

@ jodi knuffel voor marije en beterschap

@ lisette als ik maureen met een lepel laat eten denk ik dat ik nieuwe verf moet gaan kopen ;)

@ bab wat fijn dat de koorts gezakt is en er een tandje aankomt,

@ pendrag rustig aan doen he!

sorry voor de gene die ik vergeten ben

liefs rianne

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Jodi: wow dat is schrikken! Is ze daar niet erg jong voor of zei de KA daar niets van? Hoe gaat het nu met haar?

@Rianne: fijn dat Maureen weer lekker slaapt. Wat is een safetysleep precies?

Luuk is vandaag weer naar het kdv geweest. Was enorm tam en sloom geweest. Ook heeft hij de hele dag warm en klam aangevoeld, had gelukkig geen koorts. Ze vonden hem wel suffig overkomen, hij wilde ook niet spelen en alleen maar op schoot zitten. Denk dat hij wel een "klap" heeft gehad van de lange periode met koorts. Het lijkt wel of hij steeds moeilijker herstelt van die periode van ziek-zijn.

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wisselvallig dagje vandaag, Daan was het ene moment vrolijk om het andere moment een flinke keel op te zetten. Ook weer stampij net bij het naar bed gaan. Heb nog wel even zijn temperatuur opgenomen, omdat hij ook weer lekker kwijlt en telkens met zijn vingers in de mond steekt. Hij had geen verhoging, maar voor de zekerheid heb ik wel wat Dentinox op zijn kaakjes gesmeerd.
    Het staat namelijk al een tijdje stil met de tandjes, dus het kan zo maar zijn dat er nu ineens een paar tanden of kiezen tegelijk gaan komen.

Daan heeft gisteren zijn Guppy 1 zwemdiploma gehaald! Hij vond de mensen die zaten te kijken langs de kant veel interessanter dan het zwemmen. Dus hij draaide zich alle kanten uit om het publiek te zien, zette zijn liefste glimlach op en zwaaide heel vriendelijk naar iedereen.

@Bab28: Leuk hoor, al die overeenkomsten tussen onze kindjes. Fijn dat de koorts weer weg is, en gefeliciteerd met het verticale Luukje! Leuke foto!
    Durfde je het toch wel weer aan hem naar het kdv te laten gaan? En wat heb je zelf gedaan? Beetje bijgeslapen?

@Pendrag: Elke 4 minuten naar Jarissa toe 's avonds? Dat is wel heel vaak. Ik probeer minimaal 15 minuten te wachten voordat ik weer ga kijken bij Daan, en daarna steeds iets langer.
    Niet fijn dat je steeds weer geconfronteerd word met je lichamelijke beperkingen, heel frustrerend.
    Klets hier maar zoveel als je wilt, wij zijn natuurlijk ook héél benieuwd hoe het gaat met de zwangerschap en straks met de bevalling en je kindjes. Ongetwijfeld zijn wij toen we voor het eerst zwanger waren ook van die mutsen geweest :oops: . Alles was toen immers nieuw, en dan merk je ieder krampje en steekje en plopje.

@Cellie: En bedankt he ; :rolleyes:
    Het wordt nu wel heel spannend voor je, duimduimduim dat het niet te lang meer duurt nu.

@Lisette28: Wat goed dat Sofie al helemaal zelf eet! Als Daan dat doet gaat het meeste op de grond (op het vloerkleed). Hoe gaat dat bij haar? Neem jij voorzorgsmaatregelen of knoeit ze niet zo?

@daphne78: Ik laat Daan ook met een vork eten, ik prik een stukje eraan en dan leg ik de vork op de rand van zijn bord. Hij weet nog niet zo goed hoe hij hem in zijn mond moet steken, soms haalt hij het stukje eraf met zijn handen en stopt het dan in zijn mond. Ja, zo kan het ook.

@Jodi: Sterkte met de urineweginfectie van Marije, hopelijk helpt de ab!

@Marjanne: Welkom bij de club "Mama's van herrieschoppers" ;)

@rianne23: Fijn dat de Safety Sleep Maureen helpt om rustig in slaap te vallen! Ik stop de onderkant van Daan's slaapzak nog altijd onder het matras, maar de zomerslaapzakjes zijn zo dun dat hij ze makkelijk weer lostrekt.

Groetjes, Wendy

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Rianne: fijn dat Maureen weer slaapt!

@Bab: hopelijk blijft Luuk een poos koortsvrij

@Daphne: maak jij de poll?

@Wenniepenny: ja, langer helpt hier niet. Dan huilt ze zichzelf helemaal overstuur en gaat het niet meer over. Door vaker te gaan, slaapt ze sneller. Een heel gepuzzel maar voor ons werkt dit. En het is een kleine moeite. Ik lig toch zelf ook op bed en haar slaapkamer grenst aan de onze. En gelukkig hoef ik er nauwelijks meer heen. Gisteravond leek het even minder te gaan maar toen huilde ze vrij zeurderig. Dan ga ik dus niet. Vanochtend was ze erg vroeg, rond 5 uur. Heb haar toen speen en knuffel gegeven en weer op haar zij gelegd (ze zit dan in bed). Ze ging meteen weer slapen gelukkig.

Vandaag ging het met mezelf weer beter. Toch na 2 actieve dagen weer 2 rotdagen gehad. Vandaag nauwelijk iets gedaan en nu gaat het weer goed. Ben bang dat ik toch niet zoveel kan gaan werken als ik had gehoopt.

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey kreeg net een berichtje dat een oud vriendinnetje van mij is overleden.
    Ze kreeg 2 februari te horen dat ze acute leukemie had, en woensdag is ze overleden...
    Ben er wel een beetje van slag van... :(

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Marjanne: Gecondoleerd meid *geeft Marianne een dikke knuffel*, kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken. Zeker als het zo snel is gegaan.

Sterkte!

Groetjes, Wendy

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: gecondoleerd en sterkte meid. Vreselijk nieuws.

16. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    @ bab een safe t sleep is een doek die je om de matras heen bind. daarin zit een soort (sluitlaken) die je om het rompje heen doet zodat ze niet meer overeind kunnen komen, als het ware bind je haar vast. klinkt raar ik zal es ff kijken of ik een foto daarvan heb.

zo ziet het er dus uit alleen heb ik de band tussen de beentjes niet om anders zou ze haar slaapzak niet aan kunnen. alleen het stuk om haar borst heen. en het werkt goed ze sliep vanavond meteen

liefs rianne

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Rianne: wat grappig dat dit voor Maureen zo goed werkt. Jarissa wordt juist helemaal driftig als ze niet kan bewegen. Maar die ligt dan ook op haar buik met haar benen onder haar lijf. Op haar knietjes dus. Zo schattig!

@Cellie: hoe is het met jou meid? Mis je hier of let ik niet goed op? Ben je stiekum al aan het bevallen of baal je van de laatste loodjes?

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoi meisjes, ik lees hier en daar goed nieuws.

Met Marije gaat het ook beter. ab slaat aan (gelukkig) De koorst is weg, ze heeft nu alleen last met plassen.
    Waarschijnlijk brand dat super erg en gaat ze hysterisch huilen 20 min (1e keer) andere keren 5/10 min. Gewoon vreselijk kan niets doen om te troosten, eertse keer net zo hard meegehuild.
    Gelukkig kwma mijn zwager langs met kamille, hebben daar een badje van gemaakt en Marije even ingezet. (hoort goed te zijn voor urinewegeninfectie)
    AL met al dus al stukken beter, nu de pijn nog weg met plassen.
    Ze slaapt nog wel veel en is ook zeer hangerig en wilt alleen maar op schoot, heeft ze normaal niet dus vind ik niet zo erg.

Zal snel weer reageren meiden.

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ben er wel hoor Pendrag, en niks bevallen hier :(

Denk nog een weekje of 2/3.

Wel het bed op klossen gezet gisterenavond, en en zeiltje onder de lakens geschoven, je weet toch maar nooit.

En verder wachten we af!

20. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Jodi: sterkte nog met Marije, hopelijk snel weer helemaal opgeknapt.

Cellie: zoooo spannend. Hoop wel dat je deze week gaat bevallen, dan kan ik het nog lezen. En anders moet je wachten tot de 23e, dan zijn we weer terug van vakantie ;) haha

Pendrag: hou je rustig meid, je merkt het. is lastig, maar wel het beste. Succes ermee.
    Ieder kent z'n kindje het beste, hier werkt het ook het beste om eerder te gaan kijken als ze ECHT huilt, anders is ze zo overstuur, dan wordt het helemaal niets meer. Gelukkig hebben wij er eigenlijk nooit last van (alleen op een dag met heel veel indrukken).

Rianne: had ook wel eens nagedacht over de sleep, maar hier werkte lekker strak instoppen onder het laken gelukkig goed. zo kan ze nog wel wat draaien, maar staat ze niet gelijk weer in bed.
    Fijn dat het helpt bij jullie

Bab: gelukkig geen koorts meer voor Luuk. Vind jullie huisarts wel een rare, hoe vaak heeft hij nu niet al een ontsteking niet gezien, of dat hij er wel een dacht te zien en de KA later zei van niet.
    Hopelijk snel uitslag van de KA, zodat Luukje weer kan aansterken.

Marjanne: tjee gecondoleerd meid. Dat is snel gegaan. HUG!

Lisette: knap van Sofie! Schept ze ook zelf op? Hier lukt dat zelf nog niet. Wel scheppen of prikken we voor haar (of samen) op en dan stopt ze het zelf in haar mond. Brood gaat heel goed, maar dingen die makkelijk van een lepel afvallen (rijst, risotto etc) geven een hoop rommel. Maar ja, enige manier om het te leren. Na het eten even met een doekje over de grond en het is weer schoon ;)

Wendy: succes als het de tandjes zijn. Hoe gaat het vandaag?

Gisteren hadden we hier ook ineens koorts 38,9 zetpilletje gegeven en lekker op bed gelegd. Vandaag weer helemaal de oude, alleen hoest ze een beetje. Misschien verkoudheidje ofzo? We merken het wel.

Verder maar weer begonnen met 'campingbedje-training' voor de vakantie. Dan is het hopelijk iets minder vreemd daar. Ze heeft nl nogal problemen met gaan slapen in een vreemde omgeving/bedje (heeft ze van d'r moeder ;)). Dus heb haar net in het campingbedje gelegd en zo te horen is ze gaan slapen (met af en toe wat gekuch). Ben benieuwd hoe lang ze zal slapen.

Fijn weekend allemaal
    Cellie: succes met de laatste loodjes! :thumup:

Deel Deze Pagina