Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lente: Slimme manier om haar zo te laten wennen! Mocht ik je niet meer spreken, heel veel plezier op vakantie! De HA is idd een druif eerste klas, heb er weinig vertrouwen in. Moet ook zeggen dat ik soms aan de doortastendheid van de KA twijfel hoor. Nadeel is dat wij altijd arts-assistenten hebben! Nou ja, ben benieuwd naar as maandag!

@Marjanne: Gecondoleerd zeg! Dat is schrikken!

@Lisette: Wat knap dat ze zelf kan eten. Luukje kan brood ook zelf eten. Met avondeten prikken wij het op de vork en hij houdt dan zelf de vork/lepel vast en stopt die netjes in zijn mond. Dat doet hij al heel beheerst.

Vandaag is Luuk zelf gaan staan in de box! Wat een mijlpaal. Alleen groot verdriet toen hij weer wilde gaan zitten want meneer wist even niet hoe je dat toch doet....We merken echt heel goed dat hij enorm moet bijtanken na het ziek-zijn. Is enorm lusteloos en sloom. Slaapt veel en eet nog steeds slecht. Hopelijk snel betere tijden.

Hier net ook een rotbericht: Goede vriendin heeft gisteren een hersenbloeding gehad. Rechterkant van haar lijf is uitgeschakeld...Ze heeft 6 paarden bij huis staan. Arme meid!

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @rianne: Dank je wel voor de goede uitleg (en foto!). Fijn dat Maureen hiermee lekker in slaap valt! Gelukkig hebben wij niets bijzonders nodig, Luuk is een echte slaapkop!

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Bab, dat is zeker schrikken! Hopelijk zit er toch verbetering in. Ik werk met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, hoop dat het voor je vriendin beter gaat.

Lieve meisjes bedankt voor de aandacht.
    Vind het een beetje onwerkelijk, het is niet dat we na de middelbare school contact hebben gehad. Pas sinds nov. via hyves. Maar toch is het raar, je komt elkaar tegen als je in dezelfde periode van je leven zit en dan loopt het zo verschillend uit elkaar.
    Ik getrouwd en een mooi kindje, en voor haar is het al over...
    Bizar...

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    marjanne, het is niet eerlijk he..
    Zo kwam ik er via hyves (oud klasgenoot van basisschool) dat mijn grote jeugdliefde was overleden door een motorongeluk. Via mijn broer heeft hij nog wel naar mij gevraagd een tijdje voor het ongeluk, maar ik had zo graag nog een keertje met hem zelf willen praten.

Bab, ook al zo'n naar verhaal

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi
    Dames ik ben er weer.
    Druk druk druk gehad, maar we gaan er weer in volle moed tegen aan.

ff tusendoor komt er nogeen meeting, ik wil er bij zijn deze keer. Aangezien ik strakkies verlof heb zal het waarschijnlijk wel gaan lukken.

x linnie

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lente: fijne vakantie!

Over laten huilen: vanavond was Jarissa ook weer eventjes flink aan het huilen. Had net een vriendin aan de telefoon die haar dus op de achtergrond hoorde. Zij heeft haar dochtertje ook regelmatig laten huilen (is een half jaar ouder) maar schrok van het huilen van Jarissa. Is echt enorm overstuur. Vandaar dat wij zo vaak gaan, werkt gelukkig goed (althans, meestal. Het blijft natuurlijk een baby, haha).

@Fredje: Daphne heeft als het goed is een poll op de hyves gemaakt.

@Cellie: sterkte met je laatste loodjes meid. Hopelijk gaat het toch eerder gebeuren dan je zelf denkt. Maar goed, jij kent je lijf inmiddels al erg goed natuurlijk.

Slecht nieuws voor sommigen van ons. Triest is het leven af en toe.

Nu Jarissa eindelijk iets krijgt wat op echt haar lijkt, krijgt ze allerschattigste krulletjes. Zal binnenkort foto's zetten maar het staat zo schattig!

Beetje rare nacht hier. Hadden Ron en ik eergisteren nog bijna ruzie, afgelopen avond en nacht waren weer erg gezellig. Hebben heerlijk genoten van de detectivenacht van de KRO. Oudste dochter van Ron kwam halverwege de nacht thuis met haar vriend. Helaas vond Ron dat HET moment om haar op haar gedrag aan te spreken. Arme kind, krijgt midden in de nacht op haar donder. Aan de andere kant was het meer dan nodig. Geloof wel dat de boodschap is aangekomen. Gelukkig slaapt haar vriendje hier vannacht ook, kan ze wat troost zoeken, hihi. Ook voor Ron niet echt prettig dus die heeft besloten dat ie maar meteen ging fietsen. PFff, hij zou dus rond 8 uur gaan maar is om 5 uur op de fiets gestapt. Raar jong. Maar wel lief gelukkig! Ik kan ook niet meer slapen dus ben benieuwd hoe de dag verloopt qua energie.

Goed nieuws op verbouwingsgebied: Koos Klus die de vloer in onze hal en keuken opnieuw gaat storten komt maandag over een week! Nu nog regelen dat mn broer dat weekend nieuwe leidingen legt en Ron moet komende week de vloer gaan slopen. Dat wordt een raar weekje. Uit de slaapkamer stap je dan ruim 20 cm naar beneden op het zand. En het aanrecht lijkt natuurlijk ook ineens veel hoger. Als het beton gestort wordt (duurt 2 dagen) moet het ook nog drogen. Ben dus aan het kijken naar een leuk, goedkoop hoteltje hier in de buurt. Gaan we lekker daar 4 nachtjes verblijven. Heerlijk vooruitzicht!

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    O ja (vorige post was nog niet lang genoeg), heb een nieuwe mamafiets besteld! Jippie! Hopelijk is ie op voorraad en komt ie snel. Kan ik lekker fietsen met Jarissa. Zit nu echt opgepropt.

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wil ik ook Pendrag, welke?

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sparta Amazone Trendy. Met ook alvast een achterstoeltje (voor heb ik al). Heb er zin in!

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @rianne23: Kun je zo'n Safe-T-sleep ook gebruiken voor buikslapers?

@Jodi: Fijn dat de ab lijkt te helpen bij Marije, wel zielig dat ze zoveel pijn heeft bij het plassen.

@Lente: Gisteren was Daan erg gezellig, vandaag daarentegen heeft hij een erg kort lontje. Bij alles wat mis gaat, niet naar zijn zin is of niet mag, zet hij direct een keel op. En niet zo zacht ook. De buren zullen wel denken: wat doen ze met dat jochie? :oops: Net samen gedoucht en nu ligt nieuwe tandjes of kiezen te zien ondertussen.

@Bab28: Wat erg voor je vriendin, heel veel sterkte!
    Knap van Luuk dat hij zelf is gaan staan! Daan wist in het begin ook niet hoe hij weer moest gaan zitten. Dat ontdekt hij vanzelf. En hopelijk is hij snel weer de oude Luuk.

@fredje8: Leuk dat je je gezicht weer even laat zien!

@Pendrag: Wat een gedoe met Ron en zijn dochter, hopelijk heeft ze het inderdaad begrepen. En veel succes met al het doehetzelven, neem het er even lekker van met een paar daagjes hotel!

Groetjes, Wendy

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb berichtje gemaakt op hyves, poll is ff te ingewikkeld

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes,

nou nou bij ons houdt het niet op...
    Hoorde vandaag dat de vriend van een kennis binnen 3 weken aan een hersentumor is overleden. Ze hadden een zoontje van bijna 5 maanden...
    Zo triest... :(
    Wat is het leven dan betrekkelijk...

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hopelijk heb ik volgende keer beter nieuws :D

14. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,
    Ja, goed he, dat we er weer zijn, ik zal de hyves ff checken, zal wel morgen worden.

Jeetje marjanne wat vervelend nieuws, dan sta je in een keer weer met beide voeten op de grond he!
    Bah bah....

Pendrag, een nieuwe fiets, op hotel, verbouwinkje, wat relaxed allemaal, leuk hoor!

Hier is verders alles rustig, vanmiddag naar een speeltuin geweest was erg leuk.
    doei

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: dochter heeft het zo begrepen dat ze hier niet meer wil slapen. Nou ja, haar probleem. Ze zal toch eens van iemand moeten horen wat normale omgangsvormen zijn.

@Marjanne: jij grossiert ook in slecht nieuws zeg. Jeetje.

@Fredje: wel heel leuk, absoluut niet relaxt!

Pfff, Jarissa is ziek. Heeft behoorlijk hoge koorts (thermometer is kapot maar ze gloeit echt enorm) en wil alleen maar op schoot. En natuurlijk het allerliefste bij mama. Verder moet deze week de vloer eruit, alles is nu rond: zaterdag nieuwe leidingen en maandag/dinsdag nieuwe vloer. Druk dus. Vooral voor Ron want ik kan maar weinig helpen. Zeker met een zieke dochter.

16. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Wat een pech zeg! Vervelend als alles even tegelijk komt en jezelf niets mag/kunt doen!

@Marjanne: de pech houdt ook niet op he? Sterkte voor jullie!

Met mijn vriendin gaat het weer een beetje! Ze is echt zo`n taaie! Ze kan al weer een beetje lopen en haar arm bewegen. De artsen dachten dat ze dood zou gaan (zo ernstig was haar situatie) maar zelf ziet ze dat geloof ik een beetje anders. Ben wel heel trots op haar. Morgen maar eens beginnen met het rijden van haar paarden. Ach heeft er 6 dus hoef me niet te vervelen;)

Verder gaat het hier wel lekker. Luuk heeft geen koorts! Hopen dat het wegblijft. Vandaag KA aan de lijn gehad. Ontstekingswaarden zijn ook verhoogd in zijn bloed maar zij denkt dat het komt omdat hij ziek was...Tja, dat zal gissen zijn. Ik vraag me af: komen die waarden hoog omdat hij ziek was of wordt hij ziek omdat die waarden hoog zijn. Ze heeft nu iig bedacht dat wanneer hij weer koorts krijgt we direct naar het zh moeten komen. Ze wil hem meteen onderzocht hebben en bloed geprikt hebben. Mocht hij nu binnen 2 weken weer koorts krijgen dan heeft hij wss het KOORTSSYNDROOM...Wat het betekent weet ik niet, ga maar eens googelen.

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Pfff, vanavond weer een enorme strijd om Daan in bed te krijgen. :( De kleine driftkikker wilde niet slapen en heeft dat ook lange tijd luidkeels laten merken. Nu is het eindelijk stil (even afkloppen... ;) ), maar wat een uitputtingsslag. En ik ben al zo moe deze week, heb de hele dag het gevoel dat ik zo kan slapen als ik mijn ogen dichtdoe. Ik wil niet te voorbarig zijn want het is nog te vroeg om conclusies te trekken, maar misschien... :D :D :D

@Marjanne: *knuffel voor jullie allemaal* Wat een hoop ellende in zo'n korte tijd... hopelijk wordt het hierna weer rustiger.

@Pendrag: Beterschap voor Jarissa!

@Bab28: Fijn dat je vriendin naar omstandigheden redelijk uit die hersenbloeding is gekomen, dat geeft misschien weer wat hoop!
    Koortssyndroom... nee ook nog nooit van gehoord. En nu duimduimduim dat die stoute koorts wegblijft.

Groetjes, Wendy

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Heb net even snel wat bijgelezen maar geloof niet dat ik heel blij wordt van een koortssyndroom en de bijbehorende symptomen (al heeft Luuk wss wel wat bijbehorende klachten). Laten we maar duimen dat het incidentele virussen oid zijn. Nu gaat het gelukkig weer prima!

@Wenniepenny: wat vervelend dat jullie zo`n gevecht moeten voeren voor hij wil slapen. Hopelijk geeft hij zich snel over. Een huilend/gillend/krijsend kind is ook niet echt goed voor je gemoedstoestand. Vooral niet als je al erg moe bent. Hier gelukkig een enorme slaapkop die het naar bed gaan echt als een feest beschouwt. Besef wel heel goed dat we enorm boffen met zijn "slaapgedrag". Maar overdag wordt er ook wel eens enorm gekrijst als ik hem in de box zet en hij is het er niet mee eens....

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: veel plezier met de paardjes. Hopen dat je meer duidelijkheid krijgt over de oorzaak van Luuks ziekzijn.

@Wenniepenny: de duimen draaien hier! Herken het helemaal dat als je zelf moe bent en je baby wil niet gaan slapen dat dat dan erg zwaar is. Sterkte meid, hopelijk blijft Daan nu lekker slapen.

Jarissa's slapen is nu natuurlijk ook meteen weer in de war. Vandaag heeft ze enorm veel dutjes gedaan en nu is ze dus wakker. Ligt de hele dag of bij Ron of bij mij te hangen. Ga haar nu proberen in haar eigen bedje te krijgen. Moeilijk hoor, we hadden net mooi de gang te pakken maar als ze ziek is, wil ik haar niet zo enorm laten huilen.

20. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Bab, niet te hopen dan op het koortssyndroom, ik had er nog nooit van gehoord. Hopelijk is het een virusje

Wenniepennie, wij hebben het soms ook met Rik dat hij niet wil gaan slapen, maar we hebben dan vaak overdag drukke dingen gedaan, hij moet dan echt de dag verwerken, als we na 20 minuten gaan kijken ligt hij meestal te slapen als een blok. Het is gelukkig alweer ff geleden (afkloppen).

We hebben gisteren de avond 4 daagse gedaan, was leuk maar gelukkig tussende buien door, dus niet nat geregend.
    Vanavond kunnen we niet, gaan naar acda en de munnik, ook leuk toch.

pendrag, vandaag snel een thermometer kopen dan, hopelijk gaat het nu weer wat beter en heeft ze vanacht goed geslapen
    Doei doei

Deel Deze Pagina