Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaa,

Nou wat een dag zeg! Luuk begon vanmorgen om 7 uur te huilen en hield niet meer op! Echt niets voor hem, had ook 37,7 aan temp en was/is echt niet zichzelf. Hebben de huisartsenpost maar gebeld en konden meteen langs komen. De huisarts vermoedde buikkrampjes en kon weinig voor hem doen zei hij...Verhoging vond hij niet erg!>!>!><!?!?!? De hele dag heeft hij onbedaarlijk gehuild en niet meer geslapen sinds 7 uur...Om 22 uur uiteindelijk maar weer huisarts gebeld en deze heeft hem wederom onderzocht. Na overleg met de kinderarts vermoeden ze dat hij dus echt last heeft van reflux en het maagzuur brandt in zijn slokdarm. Het is zo sneu om te zien en mee te maken. Heb zelf ook even zitten huilen bij de huisarts hoor...Ze willen hem nog niet meteen medicijnen geven omdat de Anti Reflux voeding eerst even zijn werking moet hebben. Wel mag ik niet meer half Omneo/half AR geven zoals voorgeschreven was maar moeten we helemaal over op AR. Mochten we het niet vertrouwen dan mogen we weer terugkomen...Luuk ligt nu net te slapen (is dus 18! uur wakker geweest) en hopelijk krijgt hij nu beetje rust! Hoop zo dat het werkt!

@ Cellie: de zalf heet Lipikar Baume en is van La Roche, verkrijgbaar bij apotheek. Bij Luuk werkt het echt prima, had ook ruwe wangetjes van combi hormonen en voeding denk ik..Na 2 dagen gebruiken zijn ze heerlijk zacht! De creme is op advies van apotheek en beter dan alle (geparfumeerde) babycremes...

@ Fredje: heb dus al wel meegemaakt en gehoord dat kindjes na entingen een vorm van autisme hebben gekregen. Het kan dus wel degelijk en is niet alleen bij aangeboren hersenafwijkingen!

Groetjes, Bab

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bab28, bedankt voor je antwoord over de creme, ga morgen is kijken bij de apotheek.

Wat je schrijft over reflux komt mij heel bekend voor, mijn 2e huilde ook veel, dachten eerst een 'gewone' ontevreden huilbaby, maar na 3 maanden was ik het zat is hij opgenomen en na onderzoekjes was het bewijs daar......een zwaar geirriteerde slokdarm en toen heeft hij medicijnen gehad (Zantac en Prepulsid) het ene is om de beschadiging te herstellen aan de slokdarm en het andere was om de voeding sneller naar de maag te werken. (Leg ik het een beetje goed uit.)

Voor de volle 100% werkte het hier niet, hij is nog steeds een makkelijk spuger, toen het vaste voedsel zijn intrede deed werd het alleen wel veel erger en echt flink getobt ermee. Hij bleef ook altijd de onderste lijn van de gewichtcurve volgen.

Ik wil je niet afschrikken hoor, het komt uiteindelijk ECHT goed, het bewijs loopt hier rond, maar ik wist totaal niet wat me te wachten stond toendertijd en daarom schrijf ik dit stukje.

Heel veel sterkte.

Liefs, Cellie.

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
  4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @missymona, poepvlek is weg hoor :p Leuk hoor al die kleertjes! Ik vind het ook elke dag weer een feest iets leuks aan te trekken!
    Die druk kan ik niet goed om schrijven het lijkt rond hechtingen maar ook wel op spieren/bekkenbot?

@viefje, volgende keer een paraplu mee naar het CB.. leuk verhaaltje

@cellie gefeliciteerd met jullie trouwdag

@bab, arme luuk ik hoop dat het snel beter gaat!

5. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

dacht zal ff snel wat van me laten horen! Hier alles ok! Onze computer is kapot, dus zit nu ff snel bij mijn ouders achter de pc. (met de kolf)
    Mijn Tedje is wel een kleine druktemaker! hihi
    Hij ligt niet stil, en is zeker 2x per dag tussen de voeding wakker. Maar het is wel zo'n lief en mooi mannetje!
    `s nachts slaapt hij goed, hij komt 1x voor een voeding en verder slaapt hij. Het zal wel lekker zijn om die fles weg te kunnen laten, nog maar even geduld hebben.
    Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, ik zal proberen wat vaker achter de pc te zitten. Als ie gemaakt is.

knuf!

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, ik hoop dat het snel wat beter gaat met Luuk. Ik heb trouwens ook begrepen dat ze zich geen zorgen maken over verhoging. Pas boven de 38 dan vinden de doktoren het minder goed.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan lacht de laatste dagen steeds vaker, en niet alleen meer een glimlach maar een vette lach mét geluid. Vanmorgen na de voeding lag hij even bij ons in bed. De spelletjes die we deden ('Komt een muisje aangelopen... ' en zo) werden beloond met een brede lach en enthousiast gespartel met zijn armpjes en beentjes. Echt genieten was dat, zo met zijn drietjes!

Ik heb inmiddels ontdekt dat hij zich eerder dan verwacht meldt dat hij weer honger heeft, als hij de borst niet goed heeft leeggedrinken. Nu ik erop toezie dat hij de borst goed leegdrinkt, slaapt hij langer omdat hij waarschijnlijk meer achtermelk binnenkrijgt waardoor zijn eetlust meer verzadigd wordt.

@Bab28: Gelukkig een andere fysio, hopelijk neemt die meer tijd voor jullie en geeft hij betere adviezen!
    Het lijkt mij ook wel fijn om 's nachts door te kunnen slapen, maar ik heb me laten vertellen dat het niet goed is voor baby's als er meer dan 6 uur tussen de voedingen zit (i.v.m. hun bloedsuikerspiegel). Dus ik maak Daan na 6 uur wakker als hij zich zelf niet meldt.
    Sterkte met Luuk's reflux, hopelijk wordt het snel minder!

Over de pukkeltjes: ik probeer zo weinig mogelijk op Daan's gezichtje te smeren, hooguit een heel klein beetje vaseline als hij zich heeft gekrabt. Dan glijdt hij er met zijn nageltjes langs in plaats van zich nog verder open te halen. Heb vandaag heel voorzichtig een paar lange nageltjes geknipt bij Daan.

@Aichaatje: Ja het lijkt af en toe wel alsof ze het met opzet doen he, plassen of poepen als jij net de luier van hun billen hebt gehaald.
    Hier ook een kleine worstelaar bij het aanleggen aan de borst.

@Pendrag: Hopelijk helpen de medicijnen om je cholesterolgehalte en je bloeddruk snel op het juiste peil te krijgen!

@Lisette28: Hoezo uitslapen in het weekend? Dat lukt hier niet meer hoor. We kunnen hooguit nog even een uurtje terugkruipen in bed na de ochtendvoeding. Dat doe ik doordeweeks nog wel eens, nu ik nog verlof heb.
    Wat jij zegt is mij ook al opgevallen: als ik met Daan naar buiten ga heeft hij sneller weer honger dan als ik thuisblijf. Misschien de buitenlucht?
    Fijn dat je een kdv hebt gevonden!

@daphne78: Daan kijkt ook altijd heel voldaan als hij plast of poept als ik net de luier aan het verschonen ben.
    Misschien werkt Anouk wel als slaapliedje als je een rustig nummer zingt, bijvoorbeeld Sacrifice? Hier worden de rustige nummers van Robbie Williams erg gewaardeerd.

@viefje: Fijn dat alles in orde was met Lisa bij het cb! Om met je kindje te douchen of in bad te gaan moet je wel met zijn drieën zijn, omdat iemand je kindje moet aangeven en weer aanpakken. Tenminste bij ons wel, want wij hebben in de badkamer geen plek waar we Daan even kunnen neerleggen.

@Marjanne: Fijn dat alles goed gaat met Ted!

Groetjes, Wendy

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @wenniepenny, dat lijkt me heerlijk wakker worden met zon lachende beep!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @viefje: als wij douchen met Jarissa breng ik het aankleedkussen met hydrofiel luiers, schone kleren + pamper en douchegel + babyolie naar de badkamer. Je kunt nl. niet met een natte baby gaan lopen. Mijn vriend of ik gaat dan onder de douche. De ander kleed Jarissa uit, wast met een washandje haar gezicht en billen en geeft haar dan aan degene die onder de douche staat. Je kunt je baby gewoon lekker onder de stralen houden. Of het water dat van jou afdruipt, over haar heen laten lopen. Jarissa vindt het echt een feestje. Als je klaar bent, geef je je baby weer aan je partner en die kan haar afdrogen en aankleden. Ben benieuwd of het jouw baby beter bevalt dan de tummy en het badje.

Op de rest reageer ik later meer. Jarissa is nu wakker, ik ga even lekker van haar genieten.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat vervelend zeg dat Luuk zo moest huilen. Hoe is het nu met hem?

Ik heb vanmiddag voor het eerst weer paard gereden. Wat een verrukking zeg. Wel een heel gedoe. Pendrag staat natuurlijk in training en daar liggen ook veel van mn spullen. Heb gelukkig nog een extra zadel (iemand hier die een zadel wil kopen?) maar moest een singel zoeken, beugels en heb de beugelriemen van mn ponyzadeltje gebruikt. Op zn langst ging dat net. Hoofdstel heb ik wel dubbel maar die liggen dus allebei bij Pendrag. Heel handig. Heb toen met mijn rijhalster gereden. Ging prima. Lekkere buitenrit gemaakt. Paard was helemaal opgewonden. Die was ook al anderhalf jaar niet gereden. Hij vond het geweldig! Ben ruim een half uur weggeweest. Langer houdt hij het niet vol en mijn spieren moeten ook weer erg wennen. Ik ben in ieder geval blij dat alles het nog doet en dat het nog steeds erg goed voelt boven op een paard.

Morgen eerst naar de HA medicijnen halen en dan naar de VK voor nacontrole. Verder weinig plannen. Druk genoeg met een jonge baby en het huishouden vind ik.

Fijne avond allemaal en tot een volgende keer!

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier het doucheritueel wat ik in mn 1-tje doe met Kian ;)

- Alle spulletjes om af te drogen en aan te kleden klaarleggen op de commode, of andere plek waar je je aankleedkussen hebt liggen. Badjas voor mezelf erbij. Badcape klaarleggen in de douche.
    - Douchekraan aanzetten, wasspulletjes klaarzetten
    - Mezelf uitkleden
    - M'n kindje uitkleden
    - Samen onder de douche stappen en kleintje evt wassen, of anders alleen lekker onder de douchestraal
    - Samen onder de douche vandaan, kleintje badcape om en richting aankleedkussen/commode.
    - Kleintje wegleggen en snel badjas aandoen!
    - Kindje afdrogen en aankleden.

Als ik daarna mezelf nog wil wassen leg ik em even in zn bedje en spring ik terug onder de douche en anders douche ik mezelf op een ander tijdstip helemaal compleet met wassen en kleed ik mezelf aan.

Voilá, samen douchen met zn 2-tjes ;)

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Aichaatje,

die druk herken ik wel, had ik vooral na de 1e week veel last van. Met heel rustig aan doen en tussen de middag een uurtje gaan liggen is het langzaam aan over gegaan. Echt je rust pakken hoor, want anders hou je misschien iets blijvends er aan over.

Ik heb zelf ondertussen al behoorlijk wat stress gehad tijdens de kraamtijd; ruzie met m'n schoonouders. Zit je echt op te wachten tijdens de kraamtijd. Ben echt heel verdrietig af en toe.

Gelukkig zijn we verder dolgelukkig met die kleine. Als ik naar d'r kijk doet al het andere gezeur er niet meer toe.

Nog een vraagje: hebben jullie ook nog steeds versieringen hangen? (jeweetwel "hoera-een-meisje"slingers enzo) Wij hebben hele grote opblaasletters voor het raam hangen, maar ik vraag me af, zal ik ze maar weg halen nu? Ze is nu immers al 1 maand oud, maar aan de andere kant, we krijgen nog steeds vollop kraamvisite.

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo lady's

Heb een erg druk weekend gehad, nu eindelijk weer rustig, pfffffff.

Mijn vaders verjaardag gister was veels te veel, wat een lawaai. Sofie heeft daarna de hele middag gedreind. Uiteindelijk na wat extra melk in slaap gevallen. De avond was wel weer relaxed. We hebben de 9 uur voeding over geslagen en alleen om 11 uur gevoed, werkt prima!

Ik was Sofie nog steeds zonder zeep, dit is me afgeraden door de Kraamhulp omdat ze een droog huidje had. Douchritueel van ons werkt inderdaad alleen met z'n 2en.

Fijn dat het paardrijden zo lekker was pendrag! heb het zelf al jaren niet gedaan maar lijkt me wel weer eens leuk.

Ik zong vroeger ook in een band oa Anouk en U2 en meer rock

Iets van de laatste dagen: Als ik Sofies kamer uitloop omdat ze moet gaan slapen volgt ze me met haar ogen en hoofd, echt supercool.

Groetjes Lisette

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Aichaatje: Ja, zo'n stralende lach 's morgens vroeg maakt gelijk je hele dag goed :D !

@Pendrag: Onze babykamer is boven en de badkamer beneden. Dus als wij douchen met Daan, kleedt een van ons hem boven uit, wast de belangrijkste onderdelen en wikkelt Daan in een badcape. Dan naar beneden, douchen, en weer terug naar degene met de badcape. Op weg naar boven drogen we zijn hoofdje en ruggetje dan al een beetje af met de badcape, zodat hij het niet te koud krijgt. Boven drogen we de rest af met een hydrofiel handdoekje, doen we zijn luier om, smeren hem lekker in met een beetje babyolie en kleden hem verder aan. Als finishing touch borstelen we nog even zachtjes zijn haartjes, en dan is meneertje weer helemaal het heertje.
    Wat fijn dat het nu wel is gelukt met paardrijden! Succes met de nacontrole vandaag!

@Mirella28: Dat is vervelend, ruzie met je schoonouders! Zit je inderdaad niet op te wachten, niet tijdens je kraamtijd maar anders ook niet lijkt me. Sterkte ermee!
    Wij hebben de versiering dit weekend weggehaald, leek ons wel eens handig na 6 weken. Wij krijgen ook nog steeds volop kraamvisite, maar dat is dan pech voor ze. Beschuit met muisjes wordt nog steeds geserveerd overigens :) .

@Lisette28: Vervelend he, dat die kleintjes zo uit hun ritme raken van drukke dagen. Hoewel ze welvaren bij rust, regelmaat en reinheid, denk ik dat het goed is om ze ook aan dit soort situaties te laten wennen. Wij zijn zaterdagmiddag even bij het grand-café waar mijn broer werkt geweest. Daar was het ook druk en lawaaierig, maar gelukkig niet rokerig. Daan werd wakker van het lawaai maar vond het prachtig, heeft een hele tijd rustig rondgekeken naar alle lichten. Thuis was hij inderdaad wel een beetje van slag 's avonds.
    Wat leuk dat Sofie je echt volgt met haar ogen!

Vanmorgen beneden ontbeten terwijl Daan in de box lag. Hij houdt het steeds langer uit, is vooral druk met kijken naar een kleurige boxslinger van Nijntje en lachen en kletsen tegen het grote pluche schaap. Dat is echt zijn vriend geloof ik. We zeggen het schaap ook altijd welterusten als Daan weer naar bed gaat. Daar maak ik echt een ritueel van: welterusten papa, welterusten schaap, welterusten knuffels, welterusten gordijn (alles waar hij vaak naar kijkt en wat hij kent zeggen we welterusten). Vindt hij geweldig! Behalve 'Welterusten Daan' aan het eind, daar is hij minder kapot van :( .

Ik mag vanaf vandaag weer autorijden, dus dat ga ik maar eens proberen straks. Even een vriendin bellen of ze thuis is en of ik een bakkie koffie kan komen halen met Daan. Als het autorijden goed gaat kan ik eerdaags ook eindelijk langs mijn werk om beschuit met muisjes te brengen (hebben ze nog niet gehad daar).

Fijne dag vandaag, geniet van het mooie weer!

Groetjes, Wendy

15. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Goeiemorgen...!

Iedereen een leuk weekend gehad? Wij wel, beetje druk maar verder wel lekker :D
    En dus voor het eerst samen gedouched, idd met zn drietjes gedaan daarom wilde ik het ook in het weekend doen dan is papa er ook..
    Lisa vond het in iedere geval helemaal geweldig! Echt super! Ik heb haar nog niet eerder zoo ontspannen op mn arm gehad.. :)
    Zeker voor herhaling vatbaar dus! Was bang dat ze die stralen niet fijn zou vinden maar wel dus :)
    Heb aankleedkussen kleertjes etc. meegenomen naar de badkamer en wasmachine als commode gebruikt dat ging heel goed.. Papa heeft haar gewassen en aan mij gegeven en later weer aangepakt en afgedroogd..

Ben aan het lezen in het boek van Ria blom over regelmaat en inbakeren... Iemand die dat kent en eventueel toepast? Staan op zich best goede dingen in vind ik.. Ik dacht dat Lisa moeilijk (in)slaapt maar als ik de voorbeelden in dat boek lees valt het op zich nog wel mee..
    Wel vervelend dat ze zich steeds in slaap moet huilen.. Zonder huilen slaapt ze alleen op de arm en zodra je haar dan neerlegt huilt ze alsnog. Dus we laten haar nu toch maar huilen.. Heel zielig maar hoe meer ik haar troostte hoe langer en harder ze ging huilen. Wel gaan we om de 10 min. kijken of alles goed is!
    Ik hoop dat dit gaat werken en ze ook meer gaat slapen want ze is wel heel moe en heeft het ook echt nodig..

@aichaatje, ik heb die druk ook gehad en nog wel als ik niet genoeg rust neem.. Let er nu wel goed op want wil er idd niks aan overhouden.. Wat het is weet ik eigenlijk niet, ik heb volgende maandag de nacontrole bij de verloskundige dan zal ik het eens navragen..

@mirella28: ik hoop voor je dat het wer goedkomt met je fam. dat wil jer nu natuurlijk helemaal niet bijhebben.. Sterkte! De versieringen en kaarten hangen hier nog ja.. Wij gaan ze deze week een keer opruimen denk ik, begin er wel een beetje op uitgekeken te raken.. :)

@lisette28: wij moeten woensdag naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, wordt waarsch. ook wel heel druk dus benieuwd hoe lisa reageerd. Is de eerste keer dat ze echt zo mee weggaat. Als er hier meer bezoek is reageerd ze daar ook wel op merk ik dus ik hoop dat ze niet teveel uit haar ritme is..

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Gaan jullie veel weg met de kleine? Wij wel wandelen etc. maar nog niet echt op bezoek of naar drukke plaatsen tot nu toe..

@wenniepenny: Geniet maar van je autoritje en het bezoekje! Zal fijn zjn om weer eropuit te kunnen.. Ik heb tijdens de zwangerschap ook een tijdje niet mogen rijden en de eerste keer was wel weer wennen maar ook heel fijn om weer wat verder van huis te kunnen!

Ik ga nog even rusten aangezien lisa ook lekker slaapt en dan vanmiddag lekker genieten van het weer!

Nog een fijne dag allemaal! :D

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo dames,

Hoe is het hier. Ik heb niet alles gelezen en bijgehouden. Ben niet meer geweest hier. Heb het wel druk moet ik zeggen.

Mijn zoontje is heel druk geworden en vraagt de hele tijd om aandacht. Hij luistert ook niet meer. Ik ben bang dat hij dadelijk zo blijft. Of is het aleen maar tijdelijk. Wie heeft er nog meer ervaring mee. Met lina gaat het harstikke goed. Ze drinkt goed. Ook al is het best wel lastig borstvoeding.

Groetjes ..

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @viefje: Ja, wij hebben het boekje "Regelmaat brengt rust" ook en passen het toe. Werkt erg goed voor Daan. En als we eens met hem op stap gaan proberen we daarna de regelmaat direct weer op te pakken om te voorkomen dat hij helemaal uit zijn ritme is. We doen ook niet meer dan één uitstapje op een dag, dat is meer dan genoeg voor Daan.
    Het is net als een dieet he, af en toe zondigen is prima maar daarna de draad gewoon weer oppakken ;)

Ik vond het in het begin ook erg moeilijk om Daan te laten huilen, maar dankzij de kookwekker ben ik erachter dat dat meestal nog geen 10 minuten duurt. Het is ook niet echt huilen wat hij doet, meer dreinen. Ik hoor steeds duidelijker het verschil. Als ik hem dan zou oppakken, vasthouden en troosten helpt het op dat moment toch niet of maar heel even, omdat het mannetje gewoon moe is en vecht tegen de slaap. Daan dreinde na een paar dagen in eerste instantie wel harder, simpelweg omdat hij langer en beter had geslapen en daardoor meer uitgerust was. De protesten kwamen toen echt uit zijn tenen. Ook dat staat in het boekje, waardoor je je ertegen kunt wapenen met een grote zak moederliefde en geduld.

En weet je wat een van de gevolgen van de aanpak is? Dat Daan - ondanks dat hij eventjes dreint - laat merken dat hij het fijn vindt om zijn bedje in te gaan omdat hij doodmoe is.
    Een ander gevolg is dat hij nu af en toe ook wakker in zijn bedje kan liggen, dan vermaakt hij zich door gewoon een beetje rond te kijken en geluidjes te maken.
    Iedereen blij dus!

Succes met de regelmaat, houd vol! Het valt in het begin niet mee maar ik merk nu dat deze aanpak wel degelijk werkt.

Groetjes, Wendy

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @sweetcandie: Sterkte met je zoontje, kan me voorstellen dat het nu even lastig is. Hij moet immers leren om de aandacht te delen met zijn kleine zusje.

Waarom vind je borstvoeding lastig, als ik vragen mag? Vond ik in het begin ook, maar ik begin nu de voordelen ervan te zien. Ik moet wel goed opletten dat Daan de borst goed leegdrinkt, anders heeft hij te snel weer honger en doen mijn borsten zeer omdat ze te vol blijven. Dus ik leg hem na het verschonen van zijn luier nogmaals aan dezelfde borst als die nog niet leeg is, en bied eventueel de andere borst nog aan als toetje als hij daar nog zin in heeft. En ik wen mezelf aan om diverse locaties te voeden (in bed, op de bank, in de tuin, bij anderen als ze dat niet vervelend vinden).

Groetjes, Wendy

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @viefje: Wat ik nog vergat te zeggen is dat ik in eerste instantie Daan ook wilde inbakeren omdat ik meende dat hij daardoor rustiger zou slapen. Het cb adviseerde ons om eerst de aanbevelingen met betrekking tot regelmaat toe te passen en als dat niet zou helpen pas over te gaan tot inbakeren. En sinds we ons aan de regelmaat houden is inbakeren nog niet nodig geweest. Wel doe ik Daan een slaapzak aan, waarvan ik de onderkant een klein beetje instop in het ledikantje. Dat beperkt zijn bewegingsvrijheid enigszins waardoor hij naar mijn idee rustiger slaapt, ook al zijn zijn armpjes niet ingepakt.

Ik heb me wel laten uitleggen hoe inbakeren werkt m.b.v. de inbakerdoek die je bij de thuiszorgwinkel kunt kopen, voor het geval dat.

Groetjes, Wendy

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hoi wendy,

Ik vind het lastig omdat ze soms niet genoeg krijgt en dan moet ik echt heel lang borst voeding geven. Maar dat is meestal s,avonds. Want met flesvoeding weet je precies als ze het flesje leeg heeft gedronken dat ze genoeg heeft.

Maar ja, ik weet dat het gezond is en daarom blijf ik nog volhouden.
    En het is lastig met kolven als ik weg moet. Heeft er iemand tips over kolven. Voor als je weet dat je een avond weg moet of een middag.

groetjes sweetcandie..

he ik zal proberen hier vaker te komen..

hoe gaat het met de rest pendrag, judith, spruitje ook lang niet meer gehoord..

Deel Deze Pagina