@Cellie: ik gebruik de Baume = balsam van dat merk...Luuk doet het daar nog steeds prima op! Heb je het al geprobeerd voor Jurek? Luuk heeft dus hoogstwaarschijnlijk refkux en dan in de vorm dat het maagzuur terug loopt in de slokdarm. Na al die weken is dat nu zo geirriteerd dat hij er erge pijn aan heeft!Na overleg met de kinderarts gisteren krijgt hij nu Zantac. Volgende week woensdag wordt hij een dagje opgenomen om de PH-metrie te gaan uitvoeren. Hij moet dan ook een nachtje blijven en gelukkig mag ik bij hem zijn. Hopelijk valt het allemaal mee en is hij snel weer het vrolijke (niet verdrietige) mannetje! @ Pendrag: lekker he dat rijden? Ik heb het na de bevalling 4 x mogen doen..Afgelopen zondag heb ik mijn paard verkocht. Erg jammer maar nu wel weer meer tijd voor kleine Luuk gelukkig! Liefs, Bab
@fredje: ik ga binnenkort op zoek naar een goede cursus babymassage. Lijkt me erg leuk. Heb gisteren al even met mn vriend overlegt. Of hij dat ook wilde gaan doen. Hij heeft geen belangstelling. Stiekum best lekker, kan ik het fijn zelf gaan doen! @Daphne: fijn dat je van het mooie weer kunt genieten. Net als medeforummers had ik ook al bedacht dat je misschien Sam even zou kunnen 'uitbesteden'. Zou het voor Sam ook onrust geven als je een weekendje huisruil doet met je ouders? Zodat Sam lekker in haar eigen omgeving en ritme blijft? Gun het jou en Marc (of Mark?) van harte om eens heel even alleen maar te hoeven kolven, eten en vooral heel veel slapen. @Lelie: welkom hier. Ik heb vandaag ook zonder mn vriend erbij met Jarissa gedoucht. Ik vond het niet zo'n succes. Het gaat allemaal wel maar met hem erbij vind ik toch echt veel relaxter. @Brenda: wat is Jarissa dan een zuipschuit zeg, vergeleken bij Lara. Jarissa drinkt momenteel meestal 6 flessen, soms 7 en heel soms 5 van 150 ml met 4 schepjes. Dat zijn dus schepjes voor 120 ml, ze krijgt 30 ml extra water. En die flessen gaan echt schoon op. Ben benieuwd hoeveel Jarissa drinkt als ze net zo oud is als Lara. @liefje: fijn dat Harco beter gaat slapen. @Mirella: Jarissa is ook 's avonds het onrustigst. Vaak komt het omdat ik denk dat er wat is maar dat ik haar daardoor juist gewoon te laat op bed doe. In de auto slaapt ze ook meteen. @Jodi: lekker die kilo's. Ook fijn dat je even extra hebt kunnen slapen. Zulke mannen zijn goud waard. @viefje: mooi dat het huilen minder wordt. Succes met de verjaardag en je schoonfamilie. @Bab: wat vervelend dat Luuk reflux heeft (of waarschijnlijk heeft). Maar wel fijn dat er nu onderzoek en behandeling komt zodat hij snel kan opknappen. Goh, toch je paard verkocht. Leuk adresje gevonden? Wel raar zeker nu zonder paard. Blijf je zonder paard of ga je wel weer op zoek? Ik ga morgen voor de eerste keer op Pendrag. Ben heel erg benieuwd. Misschien heb ik daarna ook wel een paard te koop.... Nee, zal wel wat meevallen. Hij doet het erg braaf. Ben alleen bang dat ie uiteindelijk toch te traag/lui is. Het lijkt nu mee te vallen maar als hij echt te lui is, komt hij zeker te koop. Ik heb 1 keer een luie merrie gehad. Dat doe ik NOOIT weer. Vanmiddag met Jarissa naar Drachten geweest. Eerst naar de bank, nieuwe pas aanvragen. Leuk om weer wat oude collega's te zien. Natuurlijk vindt iedereen haar prachtig (hihi). Daarna lekker geshopt. Paar truitjes en een broekje voor Jarissa, spijkerjack voor mezelf en leuke cd voor mn vriend (Douwe Heeringa in het Fries). Toen kreeg Jarissa honger. Op een terrasje heerlijk zitten voeden onder het genot van een kopje thee met een vruchtenvlaai. Niet verkeerd. Nog even bij de super geweest en weer op naar huis. Al met al zijn we ruim 4 uur weggeweest. Thuisgekomen lag Jarissa natuurlijk te slapen na de autorit. Helaas werd ze in de box steeds weer wakker. Ik heb haar toch maar op bed gelegd. Daar ligt ze nu een kwartier en ze slaapt heerlijk. Op zich werkt regelmaat super. In bed gaat het echt steeds beter. Maar ik wil ook graag dat ze op andere plaatsen kan slapen. Dat gaat toch minder. Dan schrikt ze veel sneller wakker. Gisteren in de wagen buiten en net in de box. Maar was natuurlijk ook wel veel: mee de stad in (ze is bijna de hele tijd wakker geweest) en dan in de box slapen terwijl de honden een feestje vieren dat wij weer thuis zijn. Enne, over mn pasje. Ik durf het hier nog net te vertellen: ik was mn agenda ook kwijt. Die heb ik vanmiddag weer gevonden, hij zat in een zijvak van de luiertas. En toen ik thuis was en mn nieuwe afspraken er in wilde gaan schrijven.... Drie keer raden wat ik toen vond. Nou ja, kan ik in ieder geval het geld dat op mn chipknip staat nog gebruiken.
Ja rik is alweer 2 maanden, wat gaat het snel he! Pendrag, Rik slaapt ook alleen in zijn bed, maxicosi of bak van de wandelwagen en bij opa oma in het bedje. Hij slaapt niet in de box, ik begrijp ook dat het beter is om ze niet in de box te laten slapen, waarom weet ik ff niet meer. Succes ermee! En lekker he zo'n dagje met je dochter. Ik ga er ook steeds meer van genieten liefs fredje
Ik dacht gisteren: laat ik eens niet strikt de 4 uur tussen de voedingen hanteren maar kijken wanneer Daan zichzelf meldt. In de praktijk is dat zo tussen de 4,5 en 5,5 uur na een voeding en krijgt hij dus maar 5 voedingen op een dag i.p.v. 6. De volgende dag compenseert hij dit door zich extra vaak te melden (om de 2 uur ). Hij is duidelijk nog niet toe aan 5 voedingen per dag, dus ik moet hem kennelijk toch houden aan die 4 uur. @Lelie: Van harte welkom bij de februari-mama's, beter laat dan nooit! Voor jouw manier van douchen met je kleintje moet je wel een plek in de badkamer hebben waar je het aankleedkussen kunt neerleggen, en die hebben wij helaas niet. Daarom lukt alleen douchen met ons kleintje helaas niet. Ach, dan houden we dat gewoon als 'extraatje' voor het weekend. @Brenda77: Grapjas, moet je toch even niet aan denken om alweer zwanger te zijn . @Mirella28: Als Daan iets meer huilt dan gewoonlijk, is dat inderdaad vaak tussen 17 en 23 uur. Ik denk dat hij dan moe is van alle belevenissen overdag. Hij valt inderdaad gelijk in slaap in het autostoeltje, overigens ook in de wandelwagen. Hier nog 9 zwangerschapskilo's te gaan. @Lisette28: Ja, over het slaapzakje doe ik nog een deken. Daan kan die niet losschoppen omdat de onderkant van het slaapzakje ingestopt is aan de onderrand van het ledikantje. Goed zo Sofie, een hele fles vandaag! Knappe meid! @viefje: Misschien helpt het in het algemeen om Lisa na de voeding nog even te laten 'spelen' (in de box leggen, in het wipstoeltje zetten, met haar spelen op de arm, of iets dergelijks) en bij de eerste signalen van moeheid - gapen, aan de oortjes plukken, in de oogjes wrijven, pruilen - in haar bedje leggen? Ik laat Daan overigens ook geen 3 uur doorhuilen hoor, als hij na een half uur nog niet stil is ga ik kijken wat er aan de hand is. En wellicht kun je Lisa op die drukke verjaardag op een rustig plekje in het huis van je schoonouders neerleggen? Bij ons kan de bak van de wandelwagen worden gehaald, en die zetten we bij mijn schoonouders boven neer als we willen dat Daan rustig slaapt. @daphne78: Sterkte met je opdringerige schoonmoeder! @Bab28: Hoe merk je het verschil tussen reflux en 'gewoon' spugen? Succes met Luuk's behandeling! Groetjes, Wendy
@viefje, bedankt voor de tips! En ik dacht het al wel bekkenbodemspieren.. au.. toch maar wat gas terug nemen dan! Sorry ladies ik heb geen puf om te schrijven vandaag,, hoop nog eventjes wat extra te kunnen slapen na die slapeloze nachten! fijne avond allemaal
Dit schreef ik eerder op de avond, maar volgens mij heeft Daan gewoon weer een regeldag. Meneer wil om de 2 uur gevoed worden, wil niet spelen, wil niet knuffelen, wil niet op de arm en wil niet slapen. Hij heeft nu voor het eerst echt een drein-avond en ligt nu heel hard te huilen in zijn ledikantje. Ik laat hem maar even begaan, want ik weet verder ook niet wat ik er nog meer aan kan doen. Zijn buik is vol en hij heeft een schone luier, dus daar kan het niet aan liggen. Groetjes, Wendy
Niet Jurek....maar Mick Maar dat geeft niet hoor.... Je verhaal klinkt me heeeel bekend....Zantac heeft mijn oudste zoon ook gehad. En een ph-metrie ook. Daarna heeft hij ook nog een sliktest gehad in het kinderziekenhuis Ik moest hem ook schuin in ze bedje leggen (telefoonboek onder het hoofdend). Bij mij begon het ook met terugloop naar de slokdarm....wat huilen veroorzaakte, later bij het vaste voedsel begon het echte overgeven pas. Ik heb de balsem sinds gisteren, ze wangetjes zijn zeker zachter, maar de pukkeltjes zijn nog niet weg hoor. Maar ik heb geduld. Nog even een vraagje voor allemaal, hier worden de flesjes nog steeds niet leegedronken....van de 140 voeding is meestal een rest van 20-40. Ik vind dat best veel, wat drinken jullie flesvoeding babies? Hij krijg trouwens 6 voedingen inc nacht!
hier ook steeds een rest van 20 tot 40cc. Lara drinkt 6 voedingen overdag en slaapt 's nachts door..... ik maak dan dus 120 water en 4 schepjes
Idem dito dus, dan zal het vast wel goed wezen. Bij mij is het dan inc de nacht....mmmm 5 uur s'morgens is toch écht nog nacht Het is een heel tevreden mannetje hoor, maar bij me andere kinderen was ik eigenlijk gewend dat ze de flesjes altijd leegdronken....
5 uur is idd nog nacht, maar ik mag niet klagen Lara slaapt van ongeveer een uur of elf , half twaalf door tot ong een uur of zeven vanochtend heb ik haar zelfs om half acht wakker gemaakt voor de fles, en die drinkt ze dan meestal wel leeg op een bodempje na
http://www.babycentrum.com/index.php?id=48 Dit vond ik nog over reflux, er is niets verandert met 9 jaar geleden eigenlijk, over de onderzoekjes etc etc. Mijn zoontje bleek ook astma te hebben en allergische te reageren op sommige dingen (met name dieren!), alles gaat nu goed, hij mag en kan alles, (overheengegroeid?) behalve dieren hebben we niet en kan hij echt niet tegen, ook heel even bij anderen niet!
Hallootjes maar weer hier een paar mindere dagen ben door me rug gegaan dus dat is wel balen. Wat mij opvalt is dat als je kind huilt moet je is proberen hem goed te observeren en je afvragen wat zou het kunnen zijn ontlasting die dwars zit honger krampjes of dorst en dat is wat anders dan honger wist je dat baby's ook dorst kunnen hebben ze compenseren dat door veel te drinken en dan ben je gauw geneigt om te denken dat je baby zo hongerig is maar dat is niet zo je mag ze dan 10cc gekookt afgekoeld water geven en dan gaat het een stuk beter. Jurek slaapt nu al een week door van 23:00 tot 7:00 en hij zit nu al op de 5 voedingen van ongeveer 150cc per dag. 3-4 moet ik naar het cb toe ben zo benieuwd wat hij weegt dat hij zwaarder is kan niet missen ik zie hem haast groeien. Groetjes en sterkte allemaal maar weer.
@Cellie: hier meestal 6 flessen, soms 5 en soms 7. Ik maak flessen van 150 met 4 schepjes. Die gaat eigenlijk altijd leeg. Vandaag zullen we wel op 5 flessen uitkomen: eerste fles om half 7 en we zijn nu bezig met de 2e voeding. Ik heb nu een fles van 170 gemakkt met 5 schepjes. Echt honger heeft ze niet want ze valt tussendoor in slaap en ligt nu, met nog minstens 1/3 fles te gaan uitgebreid te rekken en te strekken en gekke bekken te trekken. @Erna: ik geef af en toe water maar wel meer dan 10 ml hoor. Bij Jarissa werkt het beter als ik meer water in de voeding doe. Zo is ze lekker verzadigd, groeit ze niet te hard en kan ze makkelijker poepen. Nu ik het toch over poep heb, poepen jullie beebs echte keutels of is het van die vieze drab?
DRAB! Ik noem het met de kinderen een uitgesmeerd potje mosterd wat er in die luier tevoorschijn komt Ik heb nooit de samenstelling van de flesvoeding gewijzigd eigenlijk, wat als ze de fles niet leegdrinkt (of doet ze dat altijd?), dan heeft ze niet al haar voedingsstoffen binnen? Water apart wel, maar Mick is zo tevreden, die hoeft tussendoor niets extra's, huilen doet hij nog steeds niet! Ben alleen heeeel benieuwd wat hij nu weegt, volgens mij kan ik morgen wegen op het CB, misschien ga ik wel even langs
Hier is alles goed aan het gaan, Harco slaapt nu al drie nachten in zijn eigen bedje en het duurt nu ongeveer een half uurtje voor hij inslaapt. We hebben het ritme gevonden dat voor hem het beste is, ook doen we hem niet alle dagen in het badje, de ene dag gaat hij in badje de andere dag word hij opgefrist met toiletmelk, want ik had opgemerkt dat als hij alle dagen in bad gaat hij vlug een droge huid krijgt en volgens de kraamafdeling is alle dagen een badje niet nodig bij zo een kleine kindjes. Vrijdag moeten we met hem naar de dokter we zijn natuurlijk benieuwt of hij goed aangekomen is en of ze iets gaat veranderen aan zijn voeding, hij durft nu ook al 4uur of zelfs 5uur tussen zijn voeding te laten, maar ik ga dat niet altijd toelaten want hij heeft zijn 7 voedingen nog echt nodig daar hij zo een lichtgewichtje is en hij grote hoeveelheden nog niet aankan. Voor de rest zijn wij hier eigenlijk heel blij want het is een brave baby en hij slaapt van voeding tot voeding dus kan ik rustig mijn huishouden doen en toch nog de nodige rust nemen. Btw vandaag is hij een maandje oud, de tijd gaat toch snel he het is net of dat het gisteren was dat ik in het ziekenhuis lag voor mijn keizersnede
@liefje: wat heerlijk dat het zo snel al goed gaat met Harco en jullie ritme. @cellie: Jarissa drinkt haar fles eigenlijk altijd leeg. En omdat ze toch al meer binnen krijgt dan ze nodig zou hebben, is extra water voor haar geen probleem. Heb dit trouwens in overleg gedaan met een dietiste van Friso. Die vond dit, gezien haar leeftijd, verstandiger dan overstappen op voeding voor hongerige baby's. Vooral omdat ze daar dan ook weer aan moet wennen en ze waarschijnlijk weer krampjes gaat krijgen. Voor ons werkt dit dus prima. Hier ook veel drabluiers met af en toe wat stevigere poep. Vroeg me af of dit wel goed was, nu ze dus meer water krijgt. Ik merk nl. dat ze makkelijker poept. Dat is natuurlijk heel fijn maar ik was even bang dat ze nu te dunne poep heeft maar jullie stellen me helemaal gerust! Mosterd dekt de lading heel goed. Vanmiddag twee buurvrouwen op visite gehad. Was gezellig. Hema-cadeaubon gekregen, altijd goed! Jarissa heeft de hele tijd heerlijk in de wagen bij ons geslapen. Vandaag helaas geen wandeling. Vanochtend hebben we ons schandelijk verslapen. Gisteravond was de laatste voeding om half 12. Vanochtend kwam ze om half 7, niets mis mee. Na acht uur zijn we allebei weer in slaap gevallen en toen werd ik wakker van Jarissa om half 12. Oeps. Hele ochtend voorbij dus. Lekker gevoed en toen heel snel het huis op orde voor de visite. Achteraf niet eens nodig want we hebben heerlijk buiten gezeten. Maar ja, huis is in ieder geval weer toonbaar. Vanavond ga ik eindelijk rijden op Pendrag. Heb er steeds meer zin in. Nog wel even mn helm opzoeken. Ik rijd altijd zonder maar dat lijkt me nu niet verstandig. Ik zal hem dus wel even moeten afstoffen.
@Erna: succes met je rug! @Pendrag: veel plezier op je paard @liefje: echt fijn dat je een ritme hebt gevonden, toppie @Wenniepenny: ik ga dan ook maar eens het slaapzakje proberen, ben vandaag bij het kdv wezen kijken en daar gebruiken ze het ook, kan ze vast wennen. Hier is de poep ook drab, maar niet meer zo dun als de eerste weken. Morgen naar CB en solicitatiegesprek, spannend We hebben getekend voor kinderopvang, vanaf 16 mei hebben we iedere maandag en woensdag opvang, het zag er daar erg leuk uit. Sofie gaat steeds meer drinken en minder slapen, moet er nog even aan wennen hoe lang ik haar op kan/moet houden. Vannacht heeft ze van 23:45 tot 06:15 geslapen, wow Groetjes Lisette
@Pendrag; wat fijn dat je zo lekker op stap kunt gaan! Heb ik ook hoor, neem Luuk overal mee naar toe maar pas me wel aan zijn ritme aan. Ik mis mijn paard enorm maar heb nu wel alle tijd voor Luuk en dat voelt heerlijk. Hoezo krijgt Jarissa maar 4 schepjes voeding voor 150 cc water? Luuk krijgt sinds vandaag 6 x 150 maar wel met 5 schepjes..Eerst kreeg hij 7 x 120, toen hij ging doorslapen werd dat 6 x 120 omdat hij bij 150 ging spugen. Nu met nieuwe voeding (Nutrilon AR) gaat het spugen een stuk beter (spuugt niet meer) en nu kan hij wel 150 cc hebben. Hij begon nl steeds keihard te huilen als hij zijn fles leeg had toen hij 120 cc kreeg, volgens mij een teken van honger. Vind het wel heel erg moeilijk hoor al dat gedoe met die voeding en vraag me steeds af of ik het goed doe. Moet volgens het cb mijn moedergevoel volgen....makkelijke uitspraak vind ik dat want wanneer doe je het dan goed? Groetjes, Bab