Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: leuke foto's!

@Bab: met Jarissa alles goed. Gisteravond mee geweest bbq bij pake en beppe. Was dus veel te laat voor haar. Ze was vanavond te moe om te eten. Heb haar maar een fles gegeven en om kwart voor 7 lag ze al op bed.

Update VK: alles in orde. Brusje is inmiddels ingedaald (ik denk afgelopen zondag, dat waren vast indalingsweeën). Bloeddruk is wel wat hoog (130/90 en 2e meting 130/85). Was weer mn urine vergeten. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wel een beetje spannend.

@Rianne: vorig jaar feb. was Marita 5 maanden zwanger, ze is in juni bevallen.

Grote tegenvaller hier: de gordijnen die ik zo prachtig vind gaan niet door! Ik baal er enorm van. Ben er helemaal verliefd op maar voor keuken + woonkamer (5 rolgordijntjes, 1 raam en 1 schuifpui) ligt er nu een offerte voor EUR 2.526,00. Dat is toch wel belachelijk veel geld! Dus tenzij we in augustus de staatsloterij winnen voor minstens een ton worden het dus andere gordijnen. Stom he, ben er gewoon beetje sip van. Maar ja, om nou een compleet maandsalaris aan de muur te hangen gaat me echt te ver.

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Spannende tijden...bloeddruk idd een beetje hoog. Mooi excuus om lekker van het zonnetje te genieten (of heb je erg last van de warmte?)! Balen van die gordijnen. Duur he? Weet er alles van! Hebben in dit huis ook allemaal op maat gemaakte gordijnen....wat een geld kost dat! In nieuwe huis wil ik ook iets soortgelijks hebben.
    Hier lag er ook al een om 18.10 uur in bed! Had vanmorgen maar 1,5 u geslapen en rest van de dag niet. Was niet meer te genieten om 17 uur en na het eten meteen onder de douche en in bed! Slaapt als een roosje nu!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    misschien ligt het aan het weer, want ook Sam was vanmiddag niet te genieten. Bah wat was ze vervelend, ik werd er helemaal nerveus van :(

Verder vanochtend het spiraaltje laten plaatsen, kreeg eerst de vraag of ik pijnstillers al had ingenomen.. (euh, moest dat dan whahaha). Uiteindelijk is het me meegevallen. En ik kan dus alleen maar aanraden om het bij een gyn te laten doen. Ze vertelde dat ze afgelopen week 10 spiraaltjes heeft geplaatst waarvan er 8 eerst bij de huisarts waren geweest waarbij het niet gelukt was. (Zegt genoeg he?)

En vanmiddag een sollicitatie, ik vond het wel aardig gaan. Het kan beter, maar ik heb toch al wel meer interactiviteit getoond. Ik heb best wel wat gevraagd. Oke, ik begon beetje te afwachtend. Had al heel wat vragen op een briefje. Heb er uiteindelijk 1,5 uur gezeten hihihi. Hij wilt nu nog een referentie hebben (heb er al 1 gegeven, maar nu zoek ik nog mijn oud KPN manager), hij twijfelde alleen een beetje over mijn persoonlijkheid, of ik wel assertief genoeg ben.. ben benieuwd wat er uit komt. We wachten weer af...

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: meestal zijn gordijnen op maat gemaakt toch? Maar die we hadden gezien waren ruim 40,00 en de in-between over de 70,00 de meter. En vandaag bij een andere zaak gekeken: 8,95 en 10,95. Die maken ze ook op maat. Maar goed, eerst maar even laten zakken want de eerste waren natuurlijk net even mooier!

@Daphne: spannend! Wanneer hoor je wat? En wat voor functie heb je gesprek gehad?

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Ohoh was idd vergeten dat je naar de gyn moest. Goede keuze! Hoorde van een collega dat ze er ook schik mee heeft, alleen voelt vriendlief het soms zitten...
    Succes vwb jouw sollicitatie! Was het in N`megen?Hoeveel uur wil je gaan werken? Zal hard duimen voor je!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het leven is echt niet eerlijk! Ik ga er iedere ochtend met Jarissa uit omdat Ron late diensten werkt. Alleen op woensdag is mijn dag, dan slaap ik uit en gaat Ron met Jarissa ontbijten. En natuurlijk, gisteren was Jarissa pas rond 10 uur (!) wakker. En vandaag weer op haar ´normale´ tijd: 10 voor 7! Pfff, vroeg hoor.

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Las ik het goed dat Jarissa nog een fles krijgt/drinkt?

Is dat bij anderen ook eigenlijk?

Jeetje wat een dure gordijnen, daar zou ik niet eens over hoeven nadenken hoor ;)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, Sam krijgt ook 's ochtends nog een fles met pap. Dit is omdat ze dan genoeg melk binnenkrijgt. Want melk uit een beker drinkt ze amper.

Bab, het is idd in Nijmegen bij Planon. Ik heb daar voor 32 uur gesolliciteerd.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: nee, de gordijnen komen hier ook niet. Maar ik vind het wel heel erg jammer. Ze zijn zo mooi! Maar goed, niet voor dat geld.
    Jarissa krijgt inderdaad nog een papfles. Eet ze net even wat beter dan van een bordje. En aangezien ze haar boterham slecht eet op het moment wil ik wel graag dat de papfles opgaat.
    Verder drinken krijgt ze uit een tuitbeker of samen uit een gewone beker.

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hier al heel lang geen fles meer.

's morgens een bord Brinta
    om 9:30 fruit en sap (zelf uit gewone beker)
    12:30 boterham of 2 en melk
    15:00 koekje en water of sap of melk
    18:00 avondeten soms met ons soms potje
    19:00 naar bed

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier ook nog de fles, anderhalf is nog heel jong hoor, vind ik, het gaat allemaal al snel zat.
    Hij vindt het nog heerlijk zo'n lekker warme fles melk.

12. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Nou hier ook nog steeds een fles hoor...Vind het idd al snel zat en hij is ook nog klein!

7 uur: Fles met AR2 en brinta
    9.30 uur: Fruit en sap/aanmaak
    12.30/13.00 uur: boterham (soms 2) en sap (lust geen melk dan)
    15.00: Koekje of fruit met sap
    17.30: avondeten (meestal met ons mee eten) en toetje (vla, lust geen yoghurt)
    18.30: naar bed

Vanmorgen naar KA geweest. Gewicht 11.300 gr en 83,7 cm...volgt netjes zijn eigen lijn maar wel duidelijk onder het gemiddelde. KA weet niet goed wat het is en wil dat hij volgende week door een kinderneuroloog wordt onderzocht. Aangezien zij nog in opleiding is wil ze graag met hem meekijken. Luuk vond het verschrikkelijk en liet zich amper onderzoeken. Hopelijk werkt hij volgende week beter mee zonder dikke krokodillentranen en mama te roepen! Echt zielig!

En of de duvel er mee speelt....net zweette hij zich een ongeluk en had 38,3! Bah, baal ervan dat het niet zonder probleempjes wil gaan!

Daarnaast toch ook wel een relatiecrisis geloof ik. Heb liever dat hij weg is dan thuis! Kan geen normaal gesprek met hem aan gaan, bleh! Heb het echt even flink gehad met hem. Nadeel is dat hij niet voor rede vatbaar is en het allemaal maar met een korreltje zout neemt. Voel me niet echt begrepen en gewaardeerd. Hij vindt het allemaal maar normaal dat ik alles doe vwb huishouden, boodschappen, eten koken, was, verzorging Luuk etc! Moest hem er zelfs aan helpen herinneren dat zijn vader zaterdag jarig is en misschien wel een cadeautje wilt hebben! Ook geeft hij me constant het gevoel dat ik niets weet, kan etc! Echt super irritant.
    Sorry dat ik hier mijn hart lucht...moest het even kwijt! Ben ook enorm aan het twijfelen wat ik nu wil..Waarom is het leven soms zo moeilijk qua keuzes maken?

13. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Oh ja, sap drinkt hij uit tuitbeker of gewone beker (met hulp)!

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idd, sap uit een tuitbeker.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: het zit je ook niet mee meid. Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk 38,3 niet echt hoog, zeker niet aan het einde van de dag. Maar kan me voorstellen dat het voor jou anders voelt.
    Hier is de relatiecrisis weer bedwongen. Het is toch een ander leventje met een kind dan samen. Wat bij ons goed werkt is tijd nemen voor elkaar. Even wat samen doen. Lekker weekendje weg. En dan niet meteen het diepe induiken maar eerst eens gezellig ontspannen samen. In de loop van het weekend volgen hier dan de gesprekken vanzelf.

@Mamadeluxe: hoe is het met jouw zwangerschap? Las dat je pretecho niet positief was. Morgen nieuwe echo? In ieder geval sterkte.

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @pendrag, nee ik mag volgende week donderdag pas weer komen, tot die tijd probeer ik er niet al te veel aan te denken :)
    Trek je het allemaal nog een beetje met je dikke buik?

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: 38,3 is idd niet echt hoog maar in geval van Luuk wel weer reden om ongerust te zijn...Tja, dank je voor de tip! Zelfs daar heb ik even geen zin meer in! Hij moet maar eens even bij zichzelf te raden gaan wat hij nu wel en hoe hij iemand respectvol kan behandelen. Als hij dat duidelijk heeft zijn we alweer een stukje op de goede weg!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Mamadeluxe: nog een spannend weekje dus. Ik trek het goed als ik maar aan mn nachtrust kom. En dat valt niet altijd mee! Afgelopen nacht vond Ron het nodig om me uitgebreid te betasten. Op mijn vraag wat ie in vredesnaam aan het doen was, kreeg ik het antwoord: voelen hoe je ligt! Yeah right, ik klaar wakker en meneer weet de volgende dag van niets! Maar goed, verder gaat het eigenlijk heel goed. Ik geniet nu volop omdat dit einde van de zwangerschap zoveel fijner is dan de laatste weken met Jarissa. Toen zat ik 3 keer per week in het ziekenhuis.

@Bab: tja, het is moeilijk maar iemand moet soms een stap zetten. En mannen komen nu eenmaal van Mars!

19. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Pendrag: wat een geld voor een paar gordijnen. Onze gordijnen komen bij de HEMA en de V&D vandaan, bevallen prima. Maar ja, als het patroon/kleur je niet aanstaat...
    Arme jij, zal je net zien. Wij hebben gelukkig een lange slaper (tussen 9 en 10) en dan maakt het niet zo heel veel uit.

Bab: arme Luuk, blijft maar doorgaan he. Succes

Daphne: fijn dat het is meegevallen.
    Hier vandaag een NEE dag, wat een drama queen. Krijsen, gillen, huilen, op de grond liggen als ze d'r zin niet kreeg. Vermoeiende dag hoor. Gelukkig tussendoor ook nog wel lekker gespeeld :D
    Hoop dat het wat wordt die soll. Zie je het zelf ook wel zitten?
    Ik moet nog steeds eens gaan zitten voor antwoorden op de standaarvragen :S

Hier trouwens ook geen fles meer. 's morgens pap (Bambix) met lepel (met gewone halfvolle melk) en thee, tussendoor limonde/roosvicee/water, 's middags boterham (bijna een hele) en beker melk of yoki, 's middags fruit en sapje, avondeten (klein bordje) en danoontje of fruit toe, en dan voor het slapen gaan nog thee of warme melk (als ze weinig melk gedronken heeft die dag).
    Wanneer kun je eigenlijk gewone Brinta gaan gebruiken, is die heel anders dan de Bambix of maakt dat geen snars uit?

Wij gaan 5 sept. weer naar het CB (18 maandne APK), ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is.

20. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    ohja Bab: succes meid, geen fijne situatie. Vliegt hopelijk snel weer over.

MdL: wat is er dan? Niets engs hoop ik? Succes in elk geval.

Pendrag: morgen is het 8-8-8, doe je best meid. Ik ga ervoor ;) (bedoel, vind het voor jullie een mooie datum!)

Deel Deze Pagina