Hoi, Weer gezellig gekletst allemaal! @Cellie: Wij kletsen misschien wel wat minder maar iig wel meer nuttige zaken dan van die onnozele teksten die ik bij de maart09 mama`s ook al tegen kwam. Daar heb ik persoonlijk weinig behoefte aan. Breng die tijd liever met Luuk door...en idd huishouden en werk vergen ook wat tijd! @Wendy: Met mannetje gaat het weer, even een minicrisis denk ik. Heeft vandaag zelfs gestofzuigd voor me, zonder het 6 x te hoeven vragen! Luuk oogt ook prima hoor qua gewicht en grootte..ga wel af op wat de KA zegt en volgens haar lijnen zijn Luuk en Daan dus iets onder gemiddeld. Men vindt Luuk altijd zo flink maar dat komt door zijn Flinke bos met haar denk ik! Hoe gaat het met jouw zwangerschap? @Pendrag: Wat knap dat Jarissa loopt! Echt perfecte timing! Hier ook 1 die prima weet hoe en wanneer hij iets hebben wil! Als je iets aangeeft wat niet goed is zegt hij overduidelijk NEE en wijst dan datgene aan wat hij bedoelt en zegt dan DIES, kruising tussen deze en die zijn we inmiddels achter haha! Gisteravond zat hij ineens zelf op de bank geklommen, echt stoer vond hij zichzelf! Vriendlief heeft gisteren lang geoefend met hem maar uiteindelijk kwam er iets in de zin van LAPTOP uit toen ze samen erachter zaten. Leuk al die woorden die ze beginnen te leren. Vandaag weer naar kdv geweest na 3 weken vakantie. Hij was alleen met een meisje van net 1...ze hebben het erg gezellig gehad. Alleen hebben we hem om 18 uur op bed gelegd. Pfff wat was hij vervelend en jengelig. Niets was goed! Haha, remedie is op bed leggen en deur snel dichtdoen. Morgen hopelijk weer goede zin. Ga nu snel bij een paard kijken die ik misschien wil kopen! Fijne avond allemaal!
Cellie, mooie gelegenheid om weer een keer een meeting voor ons te organiseren, neem je haar mee (en nu een meeting die met meer mensen is hahha) En hier wordt idd wat minder geschreven, maar hier vind ik het wel overzichtelijk! Liever geen 2000 pagina's in een paar maanden hoor. En eerlijk is eerlijk, het is hier weer gezellig geworden na een paar rustige maanden. Babette, ik hoop dat jullie thuis ook jullie draai weer gaan vinden hoor. Ik weet hoe fijn die ellende is!
@Daphne: wat een geweldig idee! @Cellie: wanneer gaan we meeten en waar? Haha, lijkt mij erg leuk incl. fotograaf. @Bab: hoe was het paard? En wat voor 1 ben je gaan kijken? Pfff, ik ben weer blond bezig hoor. Zit helemaal vol, brusje past voor geen meter meer in mijn toch hele grote buik en ik kan niet ophouden met eten! Eergisteren 2 pakken raketten gekocht. Die zijn dus op. Oef. Gelukkig staat er zo'n logo'tje op van bewuste keuze, hihi, kan ik net doen alsof het helemaal niet erg is.
Pendrag, die rakketjes vindt Sam ook goed te eten! En vanavond zijn we weer uit eten geweest. Pfff moet echt weer strenger gaan letten op het eten, er moet echt zo veel af! (dan voel ik me een stuk beter) En die sollicitatie.. ben voor de afwisseling weer eens afgewezen. Hij zag mij namelijk in een andere invulling van twee functies (combi functie dus), maar ze willen nu toch de ene functie volledig met 1 persoon invullen. Dus helaas voor mij Ik weet het soms echt niet meer. Kan alleen wel met opgehoven hoofd vertellen dat ik me goed heb voorbereid en dat ik ook het gesprek beter heb gedaan dan eerder. Alleen dat ik even "los" moest komen, en tja.. dat heb je met sollicitaties.
Fotoshoot was niet makkelijk hoor Maar er zijn vast een paar leuke bij, van die pubermeisjes is in iedergeval makkelijker Ik ben blij toe dat het hier niet zo snel gaat met de berichtjes, anders was ik waarschijnlijk allang afgehaakt hoor Ik lever zelf geen grote bijdrage hier, maar ben er nog steeds! Bij de juni mama's ben ik een tijdje geleden al afgehaakt. Ik ben momenteel gezond aan het eten, de zwangerschapskilo's zijn er wel af, maar wil er nu wel gelijk een paar minder, ik ben klaar met baren
@Daphne: Denk dat mijn "boos" zijn aardig wat indruk gemaakt heeft. Ben er zelf ook van onder de indruk Nu maar hopen dat we het zo volhouden. Ach iedereen heeft wel eens een dip maar hopelijk komen we er snel weer uit waar ik alle vertouwen in heb Denk dat hij er diep van binnen toch wel druk mee is, ook al zegt hij van niet...tja mannen blijven van Mars komen! @Pendrag: Lekker! Erg herkenbaar die trek in lekkere dingen.Ach je wordt mama en mag best genieten van "verantwoorde" snacks toch? Toen ik een paar weken terug net zwanger was kreeg ik enorme behoefte aan vanille-ijs met chocosaus...Tja soms is dat echt niet te weerstaan. Ben bij een 3 jarige (juli 05) United x absatz merrie wezen kijken uit moeder van Gestion Joker (voormalig paard van Anky). Tja, vind het zo moeilijk om in te schatten. Ze is erg bloot, weinig bespierd en in 2 maanden 4 cm gegroeid. Komt niet allemaal ten goede van haar uiterlijk! Beweegt wel fijn en makkelijk. Moeilijke is dat ik mijn vorige paard nog op mijn netvlies gebrand heb staan..Heb ook een leuke 3 jr rubels x reg magna gezien! Dat is wel een paard waar je meteen mee aan de gang moet en deze heeft dat wat minder...eerst een jaar de wei in denk! Moeilijke keuzes zijn dat altijd he?
babette, wat kost zo'n paard dan? En ben blij dat het hier een stuk rustiger is in onze relatie. Was niet echt heel erg prettig. En heeft toch wel een half jaar geduurd
@Daphne: Fijn om te horen dat het weer zo goed gaat tussen jullie! Hier is gelukkig de rust ook echt weder gekeerd, lucht wel op! Een jong paard kost, afhankelijk van leeftijd, stokmaat, africhting en afstamming tussen de 5 en 10 duizend euro schat ik. Is moeilijk in te schatten, het is van zoveel factoren afhankelijk. Maar zodra een goed paard eenmaal op Z2 niveau-dressuur loopt en rontgenologisch ok is....dan kun je aan veel meer gaan denken. Heb 3 van zulke paarden verkocht en qua opbrengst kan ik er niet tegen werken. Wil nu dus een jong paard om op te leiden en over jaar of 2/3 weer verkopen.
dat nichtje van mij, die wilt over een paar jaar wel een pony voor Sam kopen, maar dan moet ik de stalling betalen (euhm laat maar whahaha, hoorde later dat de stallingskosten erger zijn dan de aanschaf)
Leuk cadeautje Daphne. Een kleine kinderpony kun je bijna gratis krijgen maar de stalling komt iedere maand weer terug. En dan nog kosten van verzorging, hihi. Heel leuk cadeautje!
heey vandaag een enorme jengeldag gehad,maureen huilde om alles en wou net niks was oer vervelend. er komen hoektandjes door en madam was vanmorgen om 7 uur wakker ( wat erg vroeg is voor haar) en heeft tussen de middag maar 1 uur geslapen verder niks. heb haar nu eindelijk op bed liggen waar ik erg blij mee ben momenteel het zel er wel bij horen zulke dagen nou ja, morgen is er weer een dag. ( sorry ff zeuren) @ daphne ja ik heb ook een spiraal en ik voel hem helemaal niet ook nooit gevoeld.voel jij hem wel dan? @ pendrag lekker he ijsjes? wat goed dat jarissa loopt! was vast omdat maureen het voor heeft gedaan het is dus niet de 8-8-08 geworden dan maar 20-08-2008 nou ik ga weer op de bank liggen ben erg moe sinds vanmorgen om 7 uur op in mijn vakantie! nog 2 dagen en dan weer werken. knuff liefs rianne
Rianne, wij hadden van de week ook zo'n dag dat we Sam bijna op bed hebben gesmeten.. bah, het was echt even een heeel vervelend kind! Ik denk dat mijn lichaam nog even moest/moet wennen aan dat ding.. De dag erna dacht ik dat mijn baarmoeder eruit kwam.. En daarna had ik juist weer het gevoel dat er constant een tampon of zo inzat. En gisteren voelde ik regelmatig steekjes van de touwtjes denk ik...
dat rare gevoel had ik in het begin ook wel dat was bij mij na 1 a 2 week helemaal over.en dat je steekjes van de touwtjes voelt of manlief bij het vrijen kan zijn dat de touwtjes nog te lang zijn, dan moet er nog een stukje afgehaald worden. verder is het wennen maar ik zweer er nu bij. als ik mentrueer dan heb ik genoeg bij een inlegkruisje. echt super en het duurt ook maar 4 dagen.wel voel ik als ik ongesteld moet worden steek in mijn rug van te voren maar verder niet. @ mama deluxe het klinkt raar wat je van daphne en mij leest maar zodra je er aan gewent bent is het o zo makkelijk. je hoeft nergens meer aan te denken en je voelt niks.
@Bab: een jaar de wei in doet zo'n paard enorm veel goed. Maar lijkt mij niet echt passen bij jouw plannen. Zou dan eerder voor een wat rijper exemplaar kiezen. Succes met je speurtocht! @Rianne: ja, goed voorbeeld doet goed volgen! Maureen loopt wel sneller dan Jarissa maar dat komt hier ook nog wel. Mevrouw heeft ook meteen haar eigen willetje op een hoger plan getild. Bij het lopen geef je GEEN handje en bepaal je ZELF waar je naar toe loopt. Op iedere vorm van bijsturing reageer je door je huilend op de grond te werpen en alle beweging te weigeren. Haha, we maken wat mee met haar. Lastig hoor, zulke dagen. Tandjes kunnen veel ellende geven. Hoop dat jullie morgen een betere dag hebben. @Mamadeluxe: lijkt mij voor jou juist ideaal. Kun je wat makkelijker een avondje doorzakken toch? Ik heb er zelf nooit last van gehad. Jeetje, loop ik echt op het einde, krijg ik ineens bekkenklachten! Zo irritant! Moet echt enorm op gang komen als ik even heb gezeten of gelegen. Overal aan vasthouden, kan wel een rollator bestellen geloof ik. Vanmiddag wederom op gordijnenjacht geweest. Wel wat leuks gezien, lijkt redelijk betaalbaar. Maar het kon ook erger: in betweens voor 120 euro! Per meter! Nou ja, de zoektocht duurt voort. Gelukkig geen last van inkijk dus ook geen haast.
Haha ja dat is waar, maar een vreemd ding in mijn lijf vind ik niet zo...hoewel het verder ideaal is natuurlijk.
@Lente: Daan eet altijd twee bruine boterhammen, één met zoet en één met hartig. Meneer is wel selectief hoor, de zoete boterham gaat helemaal op maar van de hartige boterham blijft wel eens wat liggen . @Cellie: Lekker maar ook wel raar dat je drie oudste kinderen er nu even niet zijn? Of gebeurt dat wel vaker? Misschien voor jou even wat druk van de ketel, nu je alleen de twee jongste hebt om voor te zorgen. Ik lees ook allang niet meer mee bij de februari 2009 mama's, kan het echt niet bijhouden. Zij hebben in de eerste vier maanden al meer pagina's volgekletst dan wij tijdens onze hele zwangerschap. Af en toe gooi ik er even een update tussendoor, zodat de lijst weer kan worden bijgewerkt. En als we in een spannende fase zitten (eigenlijk is de hele zwangerschap spannend... ) scan ik even de laatste vijf pagina's. Heel af en toe ga ik iets verder terug, als ik het gevoel heb ik dat ik iets belangrijks heb gemist. @daphne78: Goed van Sam dat ze zelf de spinazie heeft opgegeten met haar vork! Daan oefent ook druk met scheppen en prikken. Zelf op de lepel scheppen lukt aardig, maar hij draait hem heel vaak om op weg naar zijn mond zodat alles er weer af valt. Zelf prikken met de vork is nog lastiger voor hem. Jammer van je sollicitatie... volgende keer hopelijk beter. @Pendrag: Wat goed van Jarissa dat ze los loopt! Fijn voor jou, dat scheelt weer met tillen. En fijn dat je alvast even vertelt over de volgende fase in het loslopen, we zijn gewaarschuwd bij deze. Zulke taferelen verwacht ik bij Daan ook wel . Sterkte met je vreetkick. Kreeg je geen buikpijn van al dat ijs? En sterkte met de bekkenklachten, hopelijk hoef je er niet al te lang mee rond te lopen! @Lisette28: Lukt het allemaal een beetje dit weekend, dames onder elkaar? Veel plezier met jullie midweekje weg! @Bab28: Fijn dat je vriend weer een beetje bijdraait en dat hij heeft gestofzuigd. Misschien voelt hij zich stiekem wel schuldig . Mijn zwangerschap gaat prima. Misselijk ben ik intussen iets minder vaak, maar nog wel vaak heel moe. Ik meende de afgelopen week al een paar keer een heel zacht gekriebel te voelen. Ik houd mezelf voor dat het wel erg vroeg zou zijn en dat ik het me misschien inbeeld, maar ik voel het heel regelmatig en altijd als ik rustig zit of lig. A.s. donderdag weer controle en hopelijk het hartje luisteren. Daan begint ook de betekenis en de 'macht' van het woord NEE te ontdekken. Zucht... nu al peuterpuberteit ? @rianne23: Sterkte met de kleine jengeldame! Hopelijk zijn de tandjes snel door en het leed snel geleden. Hier ook iemand met een humeurtje, ik denk dat de volgende serie tandjes/kiezen er aankomt. In de afgelopen weken zijn er drie kiezen doorgekomen, en ik vermoed dat nu de ontbrekende ondertand en de hoektanden eraan komen. Groetjes, Wendy
Wendy, ja nu al peuterpubertijd.. En bij Sam is daar echt al een tijdje geen twijfel meer over mogelijk. Net heb ik Fay opgehaald, beide meiden waren bij oma logeren. Wij zijn gisterenavond naar Batman geweest (echt goede film, helemaal in de bioscoop). Sam blijft nog een nachtje bij oma logeren, die komt pas morgenmiddag thuis. Maar wat een aansteller is die tante zeg, pfff. Alleen vergeet ze dat ze niet zo opvallend moet aanstellen hihihihi.
@Daphne: helemaal vergeten in mn vorige post maar balen zeg van je sollicitatie. Jakkes. Heel jammer. Heb je nog wat in het vat zitten? @Wenniepenny: bekkenklachten zijn ineens weer over! Gisteren erg veel geslenterd, denk dat dat niet meer kan. Maar ben wel blij dat het afgelopen nacht is afgenomen. Wat een ellende is dat zeg! Hier grote pech: de thermostaat van ons waterbed is kapot! Ron kwam er vannacht gelukkig op tijd achter dus de stekker er snel uit (hij werd wakker van de kou, ging op onderzoek uit en rook een brandlucht). Vanmiddag heeft ie even gekeken wat er precies aan de hand was, sloegen de vlammen eruit! Ik moet er niet aan denken wat had kunnen gebeuren. De thermostaat ligt vlakbij Jarissa's bed, waar nu ook nog eens een klamboe overheen zit! Maar ja, nu moet het bed dus helemaal leeg, nieuw verwarmingselement erin en dan weer vol. Lekker timing dus. Verder hier rustig. Vanmiddag mn ouders op bezoek gehad. Was erg gezellig maar merk dat ik niet meer zo'n behoefte heb aan mensen om me heen. Word al lekker asociaal! Bij de zwangerschap van Jarissa begon ik om deze tijd te persen. Grappig idee.
nog ff pendrag dan mag je nog een keertje persen hihihi. Mamadeluxe, ik denk ook dat de mirena wel iets voor jou is! Heb er nu geen last meer van!