Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor de liefhebbers staat mn volledige bevallingsverhaal bij bevallingen.

Yinthe is verder een bijna voorbeeldig kind. Ze slaapt heerlijk maar kan ook lekker wakker zijn. De BV gaat wisselend. Als ze drinkt, drinkt ze erg goed. Maar ze heeft momenten dat ze gewoon niet wil happen. Vandaag heeft ze 3 keer heel goed gedronken dus het lijkt steeds wat beter te gaan. Ik denk dat het vooral komt omdat ze echt nog aan het bijkomen is van de bevalling. Het was natuurlijk voor haar ook erg heftig. Bovendien heeft ze erg veel last gehad van misselijkheid. Nu nog af en toe wat maar het wordt minder.

@Bab: spannende tijden met Luuk. Dat kan nog een heel traject worden.
    Hoe is het met je paardenjacht?

@Daphne: irritant he, die sollicitaties. Wens je echt op korte termijn een leuke baan toe!

@Runner: is de comp. meneer al weer terug van vakantie? Hoop dat je snel de pc van je schoonmoeder mee kan nemen.

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Petje af voor je hoor! Zo snel na jouw bevalling alweer lekker actief aan het meelezen! Knap! Ga zo even jouw verhaal lezen, ben uiterst benieuwd!
    Morgen ga ik bij een 3jr Rubels kijken. Al een mooi compleet paard en ook al zadelmak. Ben wel heel benieuwd. Wat fijn dat Yinthe zo voorbeeldig is! Zo klein en dan ook al lekker wakker. Wat vindt Jarissa van haar? Beseft ze het al een beetje? Hoe voel jij je eigenlijk?

3. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Pendrag: wow wat heftig. Hopelijk heb je er snel een plekje voor.

Bab: tjee wat een verhaal van de neuroloog. Dat hij een wijsneus is wist je al, haha. Compensatie. Maar wel heel heftig over zijn spieren. Hopelijk snel weer meer / beter nieuws. Veel sterkte.
    ik heb al een paar weken bijzonder verlof, dus nog wel in dienst maar niet werkzaam. Heb al een paar gesprekken gehad en gaat goed, maar ik heb nog niet 'het' gevonden wat ik zoek.
    Lief dat je het vraagt.

Hier verder alles prima, mevrouw heeft laatste tijd zo nu en dan flink moeite met naar bed gaan en gaan slapen en blijven slapen. Pfff dat is echt vermoeiend. Hopelijk een fase die snel weer voorbij gaat.
    En inderdaad d'r eigen wil... die had ze altijd al, maar kan goed merken dat we richting de 2 gaan. Alles is nee en dan ook echt nee. Werpt zich op de grond, gilt, schreeuwt, schopt om zich heen... wat een pit zit er in zeg ;)

4. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lente: Tuurlijk vraag ik dat! Vind het erg vervelend dat je in deze 'zakelijke'' problemen zit! Hopelijk vind je snel een leuke, nieuwe baan! Heel herkenbaar jouw verhaal vwb eigen wil! Pfff, dacht ook dat het bij de 2 begon! Hier 1 die het tijdens het avondeten elke keer presteert om de hele boel bij elkaar te huilen, gillen etc. Echt een dramakoning! Denk toch wel dat hij heel goed zal passen bij Jente;) Vind het wel moeilijk om er mee om te gaan. Meneer eet nu dus ook al een aantal avonden echt slecht. Maar slaapt gelukkig wel goed dus ik geef er maar niet zoveel om!
    Het is idd wel een hele spannende tijd vwb zijn spiertjes. Ik laat het maar op me af komen, weet anders ook niet zo goed hoe er mee om te gaan! Gelukkig maakt zijn wijsneus zijn wel veel goed;)

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan is sinds een paar dagen helemaal gek van een loopkar met blokken erin. Hij ging van de week uit zichzelf achter die kar lopen. Eerst steunde ik hem nog, maar toen ik hem per ongeluk even los liet bleek dat hij zelf heel goed door de hele kamer kan lopen met dat ding zonder op zijn neus te vallen. Wel overal tegenaan botsen, maar dat valt te verwachten. En vandaag stond hij zelfs hééél eventjes los bij de tafel. Ben benieuwd of dat betekent dat hij zeer binnenkort dan toch echt los gaat staan en lopen. Dat zou fijn zijn, want ik merk dat ik nu al last van mijn onderrug krijg als ik hem vaak moet optillen.

@Pendrag: Alweer een beetje bijgekomen van de bevallingsstress? En hoe verlopen de eerste dagen met zijn viertjes tot nu toe? En wat vindt Jarissa van haar zusje?

@Bab28: Kan me de gemengde gevoelens goed voorstellen. Aan de ene kant ben je blij dat er niets ernstigs aan de hand is, maar aan de andere kant vraag je je af waarom ze dan toch zoveel onderzoeken. Dan moet er toch 'iets' zijn.

@runner: Lekker he, zo'n klein ventje met zo'n hele grote eigen wil. Het geeft veel plezier maar je hebt ook heel veel geduld nodig :rolleyes: .

@Lente: Hier heeft de kleine directeur weer wat nieuws: meneer vindt het nodig om om 4 uur 's nachts te gaan spelen, kletsen en schreeuwen in plaats van slapen. Prima dat hij dat in zijn bedje doet, maar wij worden er ook wakker van. En dat duurt dan niet een paar minuten, maar gerust 1 tot 2 uur. En dan overdag wél heel lang slapen :( .

@Rianne: Bedankt voor je pb!

Groetjes, Wendy

6. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    haha, verberg je maar als we die 2 bij elkaar zetten ;)
    Ze is ook echt helemaal gek op andere kindjes, vind ze fantastisch. Ze ziet ze niet zo veel, want ze gaat niet naar een creche oid. Met 2 gaat ze wel gelijk naar de peuterspeelzaal, zal me een pret worden.
    En inderdaad erg rot die zakelijke problemen. Ren elke dag naar de brievenbus om te kijken of de uitslag al binnen is... pfff STRESSSSSSS
    Ben vandaag maar even lekker met een vriendin de stad in gegaan (Albert Cuyp) om even lekker rond te snuffelen en wat koopjes te scoren. Altijd gezellig daar. Ben weer goed geslaagd ;)

Wendy: mmm 4 uur 's nachts is ook niet alles nee, dan is 9 a 10 uur een betere tijd om wakker te worden.
    Zal dan vast niet lang meer duren voor hij z'n eerste stapjes gaat zetten, hou 'm goed in de gaten, voor je het weet zijn ze gezet.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vandaag weer een uitstekende controle bij de vk: gewicht was prima (nog niets aangekomen), bloeddruk was prima (120/80), baarmoeder was goed gegroeid en we hebben de hartslag van onze uk luid en duidelijk kunnen horen!

Vanmiddag lekker gewinkeld met de vriendin van mijn broer, en Daan heeft zich ook prima vermaakt bij oma.

Groetjes, Wendy

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: vandaag een beetje een offday maar viel nog reuze mee. Voel me eigenlijk erg goed. Valt niet altijd mee om aan voldoende slaap te komen maar dat is een kwestie van tijd. Jarissa vindt Yinthe geweldig! Iedere keer als ze haar ziet, roept ze meteen aai en gaat dan heel lief aaien en (snot)kusjes geven. Zo schattig!
    Succes met paard kijken, hoop dat ie leuk is. Hoe is het thuis verder? Rust weer wat terug?

@Lente: het slaapverhaal klinkt hier inmiddels weer erg bekend. Jarissa is natuurlijk best van slag. Ineens een zusje erbij. De hele dag een kraamhulp, opa en oma logeren hier (opa is vandaag naar huis gegaan, oma blijft tot zaterdag). Vanavond was het echt even enorme stress. Ik lag enorm relaxt geïnstalleerd op bed om half 9. Dacht lekker rust te pakken voor Yinthe om 10 uur weer een voeding moest. Niets was minder waar! Yinthe kreeg om kwart voor 9 al hongen. Maar wilde niet happen. Pfff, wat een gedoe. Natuurlijk besloot Jarissa toen ook wakker te worden. Uiteindelijk had ik 2 huilende meiden tegelijk. Dat is lastig schipperen hoor! Yinthe ging gelukkig na haar voeding heerlijk slapen. Jarissa heeft het anderhalf uur volgehouden! Arm kind, ze heeft haar rust zo hard nodig. Is ook nog eens verkouden. Maar goed, ze heeft ook tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen.

@Wenniepenny: zou mooi zijn als Daan snel gaat lopen! Ik vond het af en toe ook zwaar tillen. Maar nam zelf vaker de buggy mee. Bv bij ophalen van het KDV. Dat is toch 200 meter lopen. Normaal til ik Jarissa dat stukje maar met mn dikke buik pakte ik ook wel eens de buggy. Nu ze loopt is het heel veel makkelijker! Maar Daan loopt vast en zeker binnen niet al te lange tijd als ie nu zo goed aan het oefenen is. Al is het maar aan je vinger, dat scheelt al!
    Fijn dat je een mooie controle had!

Alsof de stress vanavond nog niet groot genoeg was, belde Ron net op. Hij zou volgende week vrij nemen maar dat kan niet op zn werk! Gloeiende! Ik baal er best wel van. Nu heeft hij een week later vrij. Nou ja, het is niet anders.

Stress van de bevalling gaat redelijk. Af en toe vliegt het me even aan maar het wordt al minder. Voeden lijkt weer wat minder te gaan. Wat dat betreft zijn Jarissa en Yinthe echt zusjes. Waar Jarissa helemaal niets ondernam en amper haar fles leeg wilde drinken, is Yinthe wel behoorlijk actiever. Sommige voedingen gaan helemaal volgens het boekje. Maar andere voedingen wil ze gewoon niet happen! En als ze hapt, gaat ze niet drinken. Dan dien ik een beetje als fopspeen zeg maar. Nou, dat vinden mn tepels niet! Jeetje, die doen zeer! Zit nu dus in de ellende van aanleggen, als het lukt een super voeding (ze is dan ook heerlijk verzadigd) maar als het niet lukt, kolven. Yinthe krijgt dan FV. Ze is al teveel afgevallen om langer af te wachten. Ik wil echt niet met haar naar het ziekenhuis omdat ze teveel afvalt. Ik probeer het nog een paar dagen zo. Als ze lekker groeit en genoeg energie heeft en toch niet aan de borst wil, wordt dit ook een flessenkind, net als Jarissa. Ik ga in ieder geval niet fulltime kolven. Voel me dan net zo'n melkkoe.

Zo, weer een heel verhaal! Haha, kun je nagaan. Twee uur geleden nog grote stress. Nu liggen beide meiden heerlijk te slapen en heb ik alle tijd om even te relaxen.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vond de eerste weken vooral erg zwaar met de twee meiden. Maar nu na 3 maanden hebben wij onze draai weer gevonden. Ook Fay krijgt heeel veel kusjes van grote zus Sam :D

Wendy, ook ik kon Sam bijna niet tillen tijdens de zwangerschap, maar ja... gebruikte toch altijd al een kinderwagen of de buggy.

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Lieve Pendrag,

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Yinthe! Ik heb nog aan je gedacht in mijn vakantie hoor, maar dat je maandag al was bevallen was een verrassing voor me..

Dikke zoen Lisette

11. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Pendrag: kan me goed voorstellen dat je er op een gegeven moment een punt achter zet hoor. Ze moeten toch groeien en het moet geen strijd gaan worden, dan krijg je alleen maar stress. Succes ermee.
    En het klikt heerlijk zoals Jarissa op Yinthe reageert, wat zul je trots zijn!
    (en Sam op Fay, en bij jou natuurlijk ook Cellie...)
    Als het volgende week lekker weer is, kun je je nieuwe wagen gaan uitproberen. Leuk hoor.
    Daphne: jij had toch die buggypot gewonnen, bevalt die een beetje? Of had je nu toch ook een duowagen gekocht?

Wendy: ook al lekker gewinkeld :D, ook zo goed geslaagd?

Ik ben vanmorgen nog even snel met de bus naar Haarlem heen en weer geweest om een nieuwe winterjas te kopen. De nieuwe collectie was binnen en had op internet al gezien welke ik wilde. Kleine meid mee om te passen en heb maar voor 86 gekozen. 80 zat ook goed, maar was bang dat hij in december/januari toch te krap zou gaan zitten (had ik afgelopen winter ook), dus dan maar een hele ruime jas.
    En gisteren nog hele stoere Pumaatjes gekocht, maat maar gegokt want ze was niet mee. Gelukkig zitten ze ruim zat en kan ze er nog in groeien, maatje 21 al. Wat een verschik met haar 1e paar schoenen (mt 17), haha.

Fijn weekend allemaal!

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: hier ook heel veel snotkusjes en aaitjes. Zo schattig!

@Lisette: dank je wel! Hoe is het met jouw zwangerschap?

@Lente: afgelopen nacht ging het voeden goed. Vandaag ook redelijk dus ik hou nog hoop.
    Hier al wel wat kleding voor de winter maar nog geen jas. Heb nog niets kunnen vinden maar wacht ook nog even. Ben nl. niet zeker van de maat. Ik twijfel tussen 86 (heeft ze nu zomerjas van, zit lekker ruim) en 92. Want ja, ik wil ook graag dat de winterjas in februari ook nog past! Aan de andere kant: eerst maar eens zomer vieren toch?

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie had vorige winter al een 86 jas (kan ze deze winter nog wel aan hoor :)

Met mij gaat het prima, heb net alleen een strieatje ontdekt bij mijn navel (dus daarom jeukte het zo). Vorige zwangerschap niet gekregen, ben benieuwd.

Groetjes Lisette

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    O meid, die jeuk! Had het hier de laatste weken. Precies waar je soms die donkere lijn naar je navel toe krijgt, brrr. Maar je eerste ontdekken bij 32 weken is super toch? Ik ben iets meer gehavend alhoewel het nog reuze meevalt.

Wat mij minder meevalt is mn hechting. Krijg wat last van de knoop dus ik dacht vandaag bij het douchen even kijken. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik dacht dat ik maar een klein beetje uitgescheurd was omdat de VK zei dat ze eerst goed wilde kijken of ik uberhaupt wel gehecht moest worden. Maar als ik het zie ben ik echt van voor naar achter uitgescheurd! Ziet eruit alsof het nooit meer goed komt. Nu is alles op dit moment nog volledig buiten gebruik voor al het inwendig verkeer maar ik ga echt wat schietgebedjes doen dat het wat strakker geneest dan het er nu uitziet.

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Pendrag, wat een lef dat je al durft te kijken..
    ik durfde dat pas na een maand of zo.. en ja er is blijvende schade hier :(
    Het begin van de knip is niet goed aan elkaar gegroeid.

Lente, ik heb uiteindelijk toch een duowagen gekocht waar ik dus dolblij mee ben. Echt geweldig ding! En de buggypod dus nog nooit gebruikt.

Striea, hier zit mijn buik helemaal onder. Net een tijgervelletje!

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: daar ben ik nu ook bang voor. Dat het straks voelt zoals iemand al eens beeldend omschreef: alsof je hem in een natte washand stopt. Nou ja, nu nog maar niet teveel zorgen om maken. Maar had idd beter nog niet kunnen kijken.

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Ohoh Pendrag, dat klinkt niet echt fijn! Balen zeg! Hopelijk geeft rust en tijd een "netjes" resultaat en kun je de beeldende gedachte snel achterwege laten;)! Fijn dat Jarissa zo goed op haar zusje reageert! Wat een rijkdom, 2 van die prachtige meisjes. Heb je al een mooie foto voor ons van Jinthe? We zijn zeer benieuwd;)
    Paard was leuk maar verhaal achteraf iets minder. Was echt superbraaf voor zijn 3 jaar. Kon er al beetje mee rondsturen. Paard was volgens eigenaar 100% rontgenologisch gekeurd. Dus toen ik na afloop naar het rapport vroeg had hij die niet bij de hand. Ik vroeg naar de cijfers en toen vertelde die vriendelijke man dat hij een klein chipje had rechtsachter. Ik balen natuurlijk! Heb de foto`s gisteren naar mijn dierenarts gestuurd om te beoordelen en die zei meteen:Of opereren of niet doen. Paard blijkt dus aan beide achterbenen chipjes te hebben en een slecht straalbeen linksvoor. Wel balen maar wel goed dat ik het nu al weet! Vind het wel niet zo netjes van die man. Was er helemaal voor naar Enschede gereden!
    Oh ja, de "rust" was tijdelijk even weg. Hopelijk snel weer terug! Vriendlief had onze auto verkocht en afspraak was dat er een nieuwe zou staan als de oude verkocht werd. Ben nl erg onthand zonder auto in ons dorp....Wat denk je? Auto verkocht en geen andere....Pfff! Wat een e*kel ook! Kon hem wel wat doen! Maar goed, net kwam hij thuis aanrijden met een auto die we wss gaan kopen. Heeft hij het weer een beetje goedgemaakt.
    En vanmiddag bezichting van ons huis...Ben benieuwd wat de mensen ervan vinden. Staat sinds een week op funda en al veel reacties!

@Lente: Ben ook op zoek naar een winterjas maar weet echt niet welke maat ik zal kopen. Luuk is nu 83,5 cm lang en in 6 maanden 4 cm gegroeid. Maar ja, hoe gaat dat komende winter? Heb bij de H&M wel enorme leuke blousjes gekocht. Vanmiddag wss weer even shoppen! Ligt nu lekker te slapen na een rumoerige week!

@Daphne: Balen van jouw "tijgervelletje". Hopelijk trekt het snel een beetje bij! Ben je al begonnen met "sonja"? Bij mij is ze ook weer op visite...inmiddels alweer 2 kg eraf! Nu even volhouden, wil er nog 8! afhebben!

@Lisette: Fijn dat jouw zwangerschap zo voorspoedig gaat! Schiet al op toch? Hoe lang is Sophie nu?

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, ik wil er maar euhm... 26 kilo af :( En woog wel een paar weken geleden 3 kilo zwaarder, dus het afvallen begint langzaam weer te komen.
    En mijn vader zag pas geleden per ongeluk het tijgervelletje en schrok zich echt kapot. Tja.. ik kan daar echt niets aan doen, aan mijn mamastreepjes :D (maar hier dus geen bikini meer dat is wel jammer)

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: wat een ellende op die manier een paard kijken. Vind het zelf ook altijd heel irritant als mensen niet gewoon eerlijk zijn. Alsof je het paard alsnog koopt zodra je er toch achter komt wat de feiten zijn. En chips en slecht straalbeen is niet te combineren met jouw plannen om op niveau te gaan rijden en weer te verkopen.

@Daphne: hier nog een onbekend aantal kilo's te gaan (mn weegschaal doet het niet) maar zit ook in de buurt van de 20 kilo.

Nog steeds geen foto's op mn pc helaas. Kan het kabeltje van de camera niet vinden. Is wel in de buurt maar ik vraag Ron morgen even. Die is nu naar een concert van Iron Maiden. Tja, je moet er maar zin in hebben. Hoop dat hij veel plezier heeft. Was mijn 'bevallingscadeautje' voor hem. Ik heb vanavond heerlijk van Yinthe genoten. Jarissa is ook weer in haar ritme alhoewel ze even wat moeite had met inslapen vanavond. Het leventje begint hier dus zn nieuwe vorm te krijgen. Eerlijk gezegd gaat het allemaal erg relaxt. Snap nu niet waar ik het net na de geboorte van Jarissa zo druk mee had. Toen had ik amper tijd om te douchen, nu douch ik gewoon 2 keer per dag. En daarnaast nog tijd om lekker op het terras te zitten, beetje forummen, genieten van mn meiden, noem maar op! Heerlijk zo.

Dames hier die het leuk vinden een geboortekaartje te krijgen: pb je adres even dan komt er een kaartje jullie kant op.

20. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: ik ben voor een winterjas geslaagd bij Name-it (online kun je de catalogus bekijken) en nu kreeg ik gisteren van de H&M ook een folder met alleen kinderkleding erin en daar zag ik ook nog wel een leuke. En op alles 10% korting, dus misschien dat ik er nog eentje koop (wel zo handig met wassen). Alhoewel, ik heb nog een 2 jassen mt 80 van vorig jaar, eerst die maar eens passen ;)
    Jammer dat het paard tegenviel, maar hopelijk wel snel een nieuwe auto!
    Geen idee trouwens hoe lang ze nu is, moeten 5 sept. weer wegen/meten.

Daphne: hahaha ik moet er om lachen (sorry hoor) een tijgervelletje. Mooie omschrijving. Succes met het afvallen. Ga je weer Sonja doen?

Pendrag: gelukkig dat de bv weer lekker gaat, extra genieten. Jammer dat je vriend pas een week later vrij is, sta je er komende week alleen voor nu? Ben je al lekker verwend met leuke kraamcadeaus?
    En ik was ingeknipt en moest er onder de douche toen echt naar zoeken. En dat is weer helemaal goedgekomen uiteindelijk (duurde wel paar maanden, eerste keer voldeed denk ik wel aan je omschrijving ;)). Anders vk vragen of ze die hechting even eruit wil halen (zijn het oplosbare?). Dan ben je daar vanaf. Komt vast wel weer goed!
    Stuur je m'n adres even, ben heel benieuwd naar je kaartje! Leuk!

Lisette: oei een streep erbij. Laatste maand voor jou nu!

Zusjes: hoe gaat het met jullie? Druk druk druk nog?

Cellie: nog een week toch, dan is je gezin weer compleet! Mis je ze heel erg of is het ook wel even 'lekker' zo met zijn 4en?

Fijne zondag allemaal!

Deel Deze Pagina