Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie loopt!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mooie timing!
    Ik vond het echt heel erg dat Sam nog niet kon lopen aan het einde van de zwangerschap, scheelt echt zooooveel sjouwen!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: spannend hoor. Ben heel benieuwd wel nieuws je na het weekend krijgt.

@Lisette: leuke foto's van Sofie. En super dat ze loopt.

@Lente: have fun bij ML.
    Yinthe drinkt nog steeds niet goed. Ze zit enorm verstopt van de overgang van BV naar FV. Heb vanmiddag Cinababy gehaald, kijken of dat helpt. Ze is nog wel lekker alert en steeds vaker wakker.

@Bab: lekker gegeten? Betaal je echt 1000 per maand voor tijdelijke woonruimte?

Vandaag voor het eerst met Yinthe weg geweest. Mn schoonmoeder is jarig. Morgen mn schoonvader. Eerst naar de supermarkt en daarna op verjaardagsvisite. Jarissa heeft zich fantastisch gedragen maar zit wel echt overal aan! Yinthe ging ook goed. Wel had ze daar veel last van krampjes dus ze heeft de hele tijd bij mij op schoot gezeten.

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes :D

Zo weer ff bericht van mij.
    Tja het zal jullie niet verbazen dat wij het heel druk hebben... :(
    Ben wel weer helemaal bijgelezen (idd blij dat we niet bij de feb 2008 mama's zitten, had ik nooit kunnen redden :rolleyes:)
    @ Pendrag, lekker moppie en heerlijk dat alles goed gaat met je 2 meiden :D
    @ Daphne, veel succes bij je sollicitatie. Hopelijk pakt het positief uit :D
    @ Runner, gôh maat 24! hihi dat gaat Ted ook nog niet redden.
    @ Bab, zal het idd niet aanbevelen om bij je schoonouders in te gaan. Elke dag is er één te lang :( Je mist echt je eigen plek, je past je maar de hele tijd aan aan anderen. Is niet fijn en zeker niet voor maanden... succes...
    @ Wenniepenny, fijn dat deze zw.sch. goed verloopt! :D
    @ zussie, rustig aan.

Hier gaat het goed :D
    Tedje is natuurlijk een heerlijk binkie en ben nog steeds helemaal weg van hem! :D
    Vorige week naar cb en daar staat Ted nu te boek dat hij ondergewicht heeft, maar hoef me geen zorgen te maken. Doe dat ook maar niet ;) hij heeft gewoon niet zoveel spekkies :)
    (in tegenstelling tot zijn mama, ook hier moet er echt een keer iets vanaf, lukt alleen niet zo goed onder deze omstandigheden)
    Er komt eindelijk een beetje schot in het huisje, maar het zal nog wel een tijdje duren. Heb werkelijk geen idee wanneer we er in kunnen, maar kan mij niet snel genoeg zijn.

tot snel hoop ik!

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

@Pendrag: wat vervelend dat Yinthe zo`n last van haar buikje heeft! Hopelijk is het snel opgelost en kan ze weer lekker melk drinken! Vermoeiend zijn die kleintjes soms he? Hier ben ik ook wel eens heel erg druk met Luuk te vertellen waar hij wel/niet aan mag komen. Gelukkig is 1 x nee zeggen vaak voldoende;)
    En idd tijdelijke woonruimte is hier echt erg duur! Wel balen want daar kun je zoveel leuke dingen voor doen. We hebben ook besloten om in het huis alle kozijnen te vervangen door kiep/kantelramen en dat maakt het plaatje wel weer wat duurder. Dus misschien toch maar overstag en bij schoonouders gaan wonen....pfff blijft moeilijke afweging. Overigens hebben we daar een eigen woongedeelte, douche, toilet en 2 slaapkamers. Alleen moeten we met hen mee-eten en doet schoonmama de was...(scheelt een hoop tijd;)

@Lisette: gefeliciteerd! Wat een geweldige timing! Dat scheelt een hoop tilwerk!

@Marjanne: Hopelijk is jullie verbouwing snel voorbij en kun je lekker gaan genieten van jullie nieuw huis!

Hier gaat het verder zijn gangetje. Luuk wil al bijna 2 weken slecht eten en drinken. Drinkt max 350 cc op een dag ofzo...Wel balen! Heeft nu ook alweer dag of 5 flinke verhoging. Als het morgen nog zo is dan ga ik toch maar even naar de HA om te kijken of de buisjes hun werk nog doen...

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: klinkt goed, de update van Ted. Echt geen enkel idee wanneer jullie je nieuwe huisje in kunnen?

@Bab: heb op internet gevonden dat het wel 2 weken kan duren, verstopping bij overstap van BV naar FV. Het arme meisje zit nog steeds helemaal verstopt en perst zich een ongeluk. Sinds vanmiddag drinkt ze wel wat meer. Heb gisteren Cinababy gehaald. Volgens onderzoeken (geen idee welke en wat/hoe er onderzocht is) zou het niet helpen. Nou, ik zie hier echt wel verschil! Yinthe drinkt meer en heeft veel minder last van krampjes. Heb echt goede hoop dat zodra ze eenmaal weer goed kan poepen alles echt op rolletjes loopt.

Met Jarissa gaat het helemaal pico bello. Maatje 21 voor de liefhebbers. Ze is wel enorm aan het groeien op het moment. En ze kan al een klein beetje zelf met een vork eten! En wat helemaal hard gaat is haar passieve taal. Jeetje, ze snapt ineens zoveel van wat we zeggen! En meestal doet ze het ook nog. Alleen niet op de tafel klimmen is nog heel erg moeilijk, haha.

7. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Pendrag, nee echt geen idee :(
    Morgen tussen 11 en 2 komt de keuken, dus kan schoonvader en loodgieter en electriciën daar mee aan de slag.
    Ook moeten de openslaande deuren onze kant nog opkomen en plaatsen natuurlijk.
    De badkamer en het toilet moeten worden betegeld.
    De radiatoren moeten nog beneden worden geplaatst en dan natuurlijk al het "gewone" verhuiswerk schilderen/behangen/nieuwe vloeren.
    Je leest, het is nog wel ff werk, dus durf echt geen uitspraak te doen wanneer we over kunnen.

@ Lisette, van harte! Leuk dat Sophie ook loopt :D nog ff en je mag er ook achteraan rennen!

Lopen alle kindjes nu?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier een hele moeie mama :(

Eerst is Sam een paar dagen flink van d'r stuk geweest. Flink verkouden..
    En wat gebeurt er als je twee kinderen hebt? De een steekt de ander aan, dus nu is nummer twee aan de beurt! En die is helemaal zielig! Ze drinkt ook erg weinig nu, maar waarschijnlijk nog wel net genoeg.

Vandaag naar de kermis in Den Bosch geweest, was wel leuk. Sam heeft op een pony gereden (maar wat is dat een belachelijk gedoe op de kermis zeg, ze vinden die pony's volgens mij niet eens leuk, en hard mishandelen is het niet, maar ik vind het niet echt een leuke manier van behandelen. Denk dat ik Sam volgende keer wel op een andere manier kennis met paarden/pony's laat maken!)
    Ze is in twee draaimolens geweest. Maar echt heel erg leuk vond ze het niet. Mensen kijken en atracties kijken was veel leuker :D

Ik heb Fay ivm haar verkoudheid de hele dag in de draagzak gehad (heb ik dat ding nu al wel 2x gebruikt whahahaha) dat ging gelukkig wel goed. En heb haar net doodmoe op bed gelegd (hoofdeinde omhoog gelegd)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: succes met al het klussen.

@Daphne: hoop dat je lekker kunt slapen vannacht. En beterschap voor je meiden.

Hoogtepunt van mijn dag: Yinthe heeft net 2 x gepoept!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    vanacht was Fay rond 2 uur wakker, haar maar een fles gegeven want ze heeft over de dag heen beetje weinig op vind ik.
    Ze is echt flink verkouden, heel zielig dus!

Verder heb ik een flinke dip dag. Ik zie het allemaal niet rooskleurig momenteel. Te veel onzeker, een ww aanvraag die niet goed gegaan is, waardoor deze aanvraag minimaal 7 weken vertraging heeft opgelopen! (en ik heb dus al voor de 5e week geen inkomsten)
    En het werkzoeken schiet niet op, pff word echt gek van de onzekerheid!

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    hey meisjes, hoop snel weer wat extr atijd te hebben om op jullie te reageren.

Met Marije gaat alles goed.
    13 kg en 84 cm
    schoenmaat 22 en loopt al 4 maanden door het huis te rennen.
    Klimt deze week opeens op de tafel, ja moet dan "hard"optreden... met boze vinger erbij :)
    helpt redelijk

is gewoon aan het uit proberen natuurlijk
    Lekker grietje, ben gewoon zo trots op der.

verder nog vreselijk aan het ontpillen, zit op dag 52.....
    heb 2 sept afspraak met gyn ( voor het eerst) betreft zwangerschaps wens en trage schildklier...

tot snel meisjes

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hoi allemaal,

wij zijn weer thuis!
    We zijn naar Spanje geweest met de 2 kleintjes!
    Heerlijk weer gehad, was helemaal de bedoeling niet om zover weg te gaan, maar we wilde graag zon!

Een hoop bekijks gehad met zo'n kleine baby moet ik zeggen.

Maar eigenlijk was het juist makkelijk, we konden heerlijk iedere dag uit eten op een terras en buiten zitten tot 23u ofzo, en de kleintjes sliepen gewoon, de ene in de kinderwagen en de andere in de buggy, echt perfect.

We zijn nog een dag in Barcelona geweest, en heel veel geshopt!
    En heel bijzonder voor augustus, maar hier ook de winterjas gescoord, maatje 92. Voor manlief en mijzelf ook geslaagd.
    Verder heel veel gekocht voor de kids, vooral voor oudste (enige meisje én maatje S, geweldig toch!)

Ze zal vast blij zijn ermee, ze is gek op kleding...een echte vrouw dus ;)

Einde van de week verwacht ik mijn grote kids weer thuis, zijn 2 weken naar Rhodos geweest en vannacht weer teruggevlogen, zullen wel poepiebruin zijn.

Vandeweek voor de jongens nieuwe trainingpakken en voetbalschoenen kopen, kan dat ook weer beginnen volgende week, net als het nieuwe schooljaar, joepie :(

Voor het eerst schoolspullen met oudste 'moeten' kopen trouwens, hadden we voor dat we op vakantie gingen al gedaan, echt zo leuk, alles van PIP-design, iemand daar bekend mee!? Volgend week boeken kaften, en dat is al een tijdje geleden voor mijzelf, maar de eerste keer voor mijn dochter.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Met de post doornemen kwam ik 2 kaartjes tegen van Pendrag! Hahaha.

Heel mooi geboortekaartje, dank je wel!

En ook bedankt voor het felicitatiekaartje, ik denk wel de laatste....nog op tijd voor het plakboek :)

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Sorry dat ik meerdere postings doe, maar was net ook me hele verhaal kwijt en kon opnieuw beginnen en dat is zo balen!

Hier over 2,5 week weer werken, lang geleden hoor, zat met 3 mnd zwangerschap al thuis met me bekken. (Nog steeds wel last van trouwens, balen!)

Maar de dagen dat ik werk is mijn man thuis, dus wederom nog geen opvang nodig! Vanaf januari waarschijnlijk 2 dagen is de planning....

Lente en Daphne; heel veel succes met het zoeken naar de juiste baan!

Babette heel veel sterkte met Luuk's onderzoeken!

Marjanne en Jodi (en ook Babette) succes met verbouwen, verhuizen etc etc.

Gaat het drinken al beter Pendrag?
    Hier gebruik ik de standaard Nutrilon en die hebben BV zo goed nagemaakt dat bij iedere FV er ook een poepluier is! Echt waar!
    Was bij de vorige nog niet! Dus absoluut geen poepproblemen hier, en die waren met mijn andere kids echt niet onbekend!

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad. Klinkt heerlijk. Enne, dat kaartje voor jullie jongste was ik vergeten te posten. Sorry meid. Kwam hem hier tegen en heb maar gelijk met de rest op de post gedaan. Ik dacht dat ik hem allang gepost had. Zwangerschapsdementie zullen we maar zeggen. Altijd nog beter dan het kaartje voor Fay van Daphne (heb ik tegelijk met die van jullie gepost, erg he?).

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hihi, we zijn tegelijk aan het posten.

Drinken gaat erg goed Cellie. Sinds gisteravond poept Yinthe volop. Vanavond ook niet meer van die droge keuteltjes. Op zich poept ze nu prima van de Friso. Was echt de overgang van BV naar FV waar ze zo'n last van heeft gehad. Schijnt tot 2 weken te kunnen duren. Gelukkig hier maar 1 week!

Vanochtend uit kunnen slapen tot half 10! Niet alleen Yinthe sliep uit (1e fles om 5 uur, daarna weer heerlijk geslapen) maar ook Jarissa! Wat een feestje zeg.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: ik geloof meteen dat jouw mannetje goed poept op de Nutrilon maar dat komt niet omdat het op BV lijkt. BV-baby's poepen juist heel weinig, tot soms maar 1 keer per week.

Alle meiden hier groetjes en knuffel van Runner. Ze hoopt volgende week weer een pc te hebben en online te zijn! Kanjer Ruben is weer bij het CB geweest. Hij is nu maar liefst 88cm en 14,130 kilo!

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Dat is toch gek, ik heb 3 kinderen BV gegeven en een van de 3 zelfs bijna een jaar en mijn ervaring is juist bij iedere voeding poepen :)

(De CB-muts zei dat trouwens over de Nutrilon, en aangezien het hier echt opgaat geloofde ik het dus ook direct...pfff)

Volgende week de eerste prikjes trouwens :(

Ach ieder kind is anders, het zal allemaal ook wel...als ze maar vooral blijven poepen! hahahaha.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    gek he.. hoe blij je met poepluiers kunt zijn :D
    En idd het kaartje van Fay is inmiddels ontvangen whahahaha. Kan ook nog ingeplakt worden.

Hier dus weer een afwijzing, begin me erg ellendig te voelen, heb nu al een week bijna dagelijks een migraine aanval, en voel me depri. Ook omdat de ww niet goed is gegaan en ik dus gewoon geen geld meer heb :( En wacht nu op telefoontje van uwv voor de afspraak.

20. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    he cellie welkom terug. klinkt heerlijk je vakantie!

Pendrag: gelukkig is het weer op gang gekomen. En wat een luxe al zo snel lekker uitslapen.

Daphne: kan me je dip goed voorstellen. Neem je dagje en morgen ziet het er vast weer beter uit.

Runner: inderdaad een kanjer, wat een kerel al zeg. Wij zitten nog niet eens op de 10 kilo (gisteren op de thuisweegschaal met kleren en al en die tikje 9.8 aan).

Verder zaterdag een super dag gehad, wat een feest weer zeg. Erg leuk gehad, veel bekende tegen gekomen, lekker gedanst en vooral leuk mensen gekeken en genoten.

Deel Deze Pagina