Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: Jarissa krijgt 4 schepjes omdat ze wel honger heeft en aan 120 niet genoeg. Vandaar dus 150. Maar ze groeit erg hard dus maar 4 schepjes ipv 5. Vooral omdat ze toen nog op 7 flessen zat. Nu gaat ze naar 5 flessen en krijgt ze 170 + 5. Extra water maakt haar minder hongerig en laat haar makkelijker poepen. Vandaar. Ik volg ook mn gevoel dus heb nog niet echt een ritme qua tijd met het voeden. Jarissa krijgt voeding als ze honger heeft. Overdag meestal om de 4 uur. Maar ook wel eens vaker of minder vaak. 's Nachts komt ze eigenlijk nooit meer voor half 7. Lekker hoor.
    Volgens mij doe je het goed als je kind tevreden en vol is na een voeding, niet spuugt omdat ie teveel krijgt (alhoewel ze natuurlijk altijd wel wat spugen) en normaal groeit. Schema's kunnen mij de boom in hoor.

Zo, nu ga ik naar mn paard. Heb mn helm bij me!

2. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: 1000 x excuses voor de foute naam van Mick..was even met meerdere dingen tegelijk bezig (lezen en typen) en sinds de zwangerschap gaat dat nog niet samen geloof ik:) De pukkeltjes zijn bij Luuk ook pas na paar dagen weggegaan maar zijn huidje is weer heerlijk zacht!

Dankjewel voor de site over reflux. Heel herkenbaar..Luuk "kauwt" ook heel vaak en verslikt zich regelmatig in de voeding die terug omhoog komt. Ben zo bang dat het in zijn longetjes komt ooit...Met de nieuwe voeding (AR van Nutrilon) verslikt hij zich nauwelijks meer...Alleen wil hij om de 2 uur een fles vandaag maar krijgt sinds gisteren 150 cc (gaan schoon op!) en dat is dus eigenlijk beetje veel...Merk wel dat hij na een aanval graag wil drinken en dat staat ook beschreven op die site..

@Wenniepenny: Luuk spuugt dus niet bijzonder veel maar je hoort zijn voeding teruglopen in de slokdarm en nadien gaat hij heel hard huilen. Wat volgens de kinderarts dus duit op maagbranden..
    Volgende week weten we meer..

Groetjes, Bab

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Oh ja, denk dat ik toch maar ontslag ga nemen..Zou eigenlijk per 1 mei weer aan het werk gaan voor 24 uur maar mijn werkgever doet erg moeilijk..Wil dat ik 22 uur ga werken. Nou daar ga ik Luuk dus echt niet voor naar het kdv brengen en 200 km reizen..Mijn coordinator snapt mijn probleem maar kan er niets aan doen zegt hij. Wacht morgen nog even af (dan gesprek coordinator en manager) en als daar niets uit komt heb ik vrijdag mijn ontslag ingediend (best lekker gevoel dat Luuk dan nog niet naar het KDV hoeft)...

Groetjes, Bab

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoi ames, hier weer even een kort berichtje van mij. Het gaat hier niet zo geweldig, at problemen enzo, vandaar dat ik niet zoveel post. Heb net wel even alles bijgelezen vanaf mn vorige post om te kijken wat er hier 'leeft' ;)

Kian heeft groene met gele poep. Al vanaf dat ie de Friso Extra krijgt, dus al de kleur vast aan die soort voeding liggen ;)
    Hij krijgt 150+5 schepjes nu en dat 6x per dag (hij komt nog 's nachts voor een voeding). Ben benieuwd wat hij weegt 2 april eigenlijk!

Genieten/genoten jullie ook zo van het mooie weer?

5. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ons ventje is uiteindelijk in het slaap gevallen, totaal uitgeput na uren gehuild te hebben van de krampjes, het is toch zielig dat ze zoveel pijn hebben en je er niet veel kan aandoen.

Hopelijk gaat hij nog een goede nacht tegemoet.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @liefje: dat is echt vreselijk. Achteraf denk ik dat bij Jarissa veel van wat wij dachten dat krampjes was, gewoon honger is geweest.

Jarissa krijgt nu 5 keer 170 + 5. Dat is per voeding 20ml extra water en de normale hoeveelheid poeder voor haar gewicht. Ze doet het daar erg goed op. Ze spuugt af en toe een mondvol melk, poept goed en slaapt heerlijk. Ze ligt nu in de wagen naast mij op het terras maar dat vindt ze nu even niet leuk. Ik ga haar er even uit halen, mag ze nog even lekker op schoot.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een dikke boer, dat was de reden om te huilen. Jarissa slaapt al weer heerlijk.

@Judith: jammer hoor, dat het niet wil. Begrijp alleen niet wat je met at problemen bedoeld?
    Genieten van het mooie weer doen we hier volop. Gisteren en vandaag wel geen wandeling (omdat ik al heerlijk ga paardrijden en me 's ochtends nu al twee keer verslapen heb) maar we zitten heerlijk op het terras saampies, Jarissa en ik.

Vanochtend, na het verslapen de stallen uitgemest en de omheining gemaakt. Wat heerlijk om daar weer zin in te hebben en dat weer gewoon zelf te kunnen doen. Babyfoon in mn jaszak. Ging super.

8. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi,
    Lekker weer he!
    Ze hielden regen maar hier nog niets te zien.
    Rik heeft vanmorgen weer babymassage gehad, hij ligt nu uitgeteld in zijn bedje. Hahahah zo mooi om te zien hoe hij er van geniet en ontspant. Van de week hebben we het ook een keertje thuis gedaan en daar genoot hij ook super van. Heerlijk om je manneke zo te zien genieten.

Ik ga nu boven ff stoffen en zuigen en de badkamer een grote beurt geven, want dat is echt nodig.
    Doeg
    liefs fredje

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @fredje: Jarissa en ik gaan vanaf volgende week naar babymassage. Zeer exclusief want tot nu toe zijn we de enige! Het is hier redelijk in de buurt (moet wel met de auto maar dan ben ik er in een kwartiertje) en het klinkt goed. Helaas loopt het nog niet zo geweldig met de babymassage bij deze mevrouw. Ze heeft af en toe een aanmelding. Maar als ik het niet erg vond om alleen te zijn, kon ik gerust komen. Nu heb ik dus priveles! Heb er wel zin in.
    En nog even over dat slapen in de box: ik vind het wel prettig als Jarissa daar slaapt als het zo eens uitkomt. Enige reden die ik kan bedenken waarom het afgeraden wordt, is omdat een boxkleed nogal dun is en dus niet goed is voor de rug als je baby daar te lang op ligt. De kraamhulp hier op de site adviseert nl. om extra dekens onder je boxkleed te leggen als je je baby in de box laat slapen zodat het lekker zacht is.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    helaas hier geen babymassage in de buurt en ook geen babyzwemmen straks, erg jammer :(

lekker he pendrag dat je weer zin hebt in dingen doen en dat het dan ook weer kan, ik kan daar ook zo van genieten :D

ben alweer voor de tweede keer ongesteld, is nu anders als voor de zwangerschap, geen hoofdpijn en geen buikpijn gehad, gewoon ineens ongesteld, ben benieuwd of dat zo blijft :D

@ judith; ik snap ook niet wat je bedoelt met at problemen, maar ik wens je iig sterkte want wat voor problemen het ook zijn , leuk is het nooit

gisteren naar cb geweest, ze weegt nu 4780gr en is 57cm
    heeft ook haar eerste prikjes gehad, heeft maar heel even gehuild, maar was toch heel erg zielig, ik zelf was de hele dag nerveus ervoor :oops:

groetjes Brenda

11. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Zo dat is lekker priveles!
    Wij zijn met 4 vrouwen en kindjes.
    We kunnen er met de wandelwagen naar toe, alleen de spullen die je iedere keer meemoet nemen passen niet onder in de wandelwagen dus we gaan altijd met de auto (tummytub etc)
    Misschien een idee om er een dikker deken onder te leggen dat hij er dan wel wil slapen. Zal het eens proberen. Want het is wel fijn om hem tussen de voeding van 7 en elf (savonds) bij ons te hebben, lijk me gezelliger. Rik ligt nog heerlijk te slapen boven, ben net ff gaan kijken, was er toch aan het poetsen. Doen jullie ook zijn/haar kamertje poetsen als hij slaapt? Of hoe doen jullie dat ? ik doe het wel als hij slaapt of als hij net voor de voeding wakker in zijn bedje ligt en nog geen mega honger heeft. Stofzuigen doe ik gewoon wanneer het mij uitkomt, is hij inmiddels aan gewend. Zo ga nog ff lekker op de bank liggen met de nieuwe oudersvannu, want die kregen we van het weekend aan en heb er nog geen tijd voor gehad
    liefs fredje

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dames, at=wat, dus bedoel wat problemen..snappie? ;)

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik ben er eindelijk achter waarom Daan de laatste dagen zo onrustig is tijdens en na de borstvoeding, en waarom hij gisteren zoveel huilde: hij heeft last van mijn overproductie van moedermelk (hyperlactatie)!
    Er staat soms zoveel druk op mijn borsten dat de moedermelk met grote snelheid zijn keel in schiet. Dan kan hij niet rustig drinken, met als gevolg dat er veel melk terugkomt. Gisteren heeft hij buitengewoon veel gespuugd en elke keer als ik hem wilde neerleggen of liggend op mijn arm hield, begon hij te krijsen. Hij wilde ook vaker drinken. Volgens mij heeft het arme jochie een geïrriteerde slokdarm door het maagzuur omdat hij zoveel gespuugd heeft.

Dus ik ben vandaag begonnen om de moedermelk die wegspuit/wegloopt op te vangen in een doekje of flesje in plaats van mijn tepel direct in Daan's mondje te duwen. Zo kan hij rustiger drinken en spuugt hij hopelijk niet zoveel melk meer uit. Hij lijkt iets rustiger dan gisteren en er kon net zelfs alweer een klein lachje af. Hopelijk werkt het. Ik kreeg van iemand het advies om het teveel aan melk af te kolven, maar volgens mij houd ik dan juist de overproductie in stand. Eerst maar eens kijken hoe dit werkt.

@Bab28: Als jij het bovenstaande leest, zou je mij dan adviseren om met Daan naar de huisarts te gaan? Ik ben een beetje onzeker over hoe lang ik het moet aanzien alvorens actie te ondernemen.
    Sterkte met het gekl*** rondom je werk!

@Cellie: Als ik moedermelk afkolf en dat aan Daan geef in een flesje, drinkt hij zo'n 125-140 cc. Dat is precies wat hij zou mogen gezien zijn gewicht. Hier ook nog steeds 6 voedingen, Daan is nog niet toe aan 5 want hij haalt nog niet de maximale tijd die hij mag slapen tussen de voedingen.
    Ik heb Daan vanmorgen maar eens in bad gedaan vóór de voeding. Op zich ging dat wel goed, hij heeft nadien niet veel gespuugd. Maar vanaf het moment dat hij uit het water was totdat ik hem aanlegde heeft hij wel continu liggen krijsen van de honger, waardoor het hele lome effect van het badje weer weg was. En ik had hem nog wel iets eerder wakker gemaakt.

@liefje: Fijn dat Harco nu beter wil slapen! Sterkte met de krampjes!
    Hoe gaat het met je herstel van de keizersnede?

@Pendrag: Daan's luiers zijn gevuld met mosterachtige of soms pesto-achtige drab. Echte keutels schijnen pas te komen als onze kleintjes vast voedsel gaan eten.
    Hoe was het rijden op Pendrag gisteren?

@Lisette28: Hoe ging het vandaag bij het cb en met je sollicatiegesprek?

@Judith75: Groene poep wil zeggen dat je kindje teveel voeding binnenkrijgt en/of in een groeispurt zit, heb ik me laten vertellen. Daan heeft dat af en toe ook wel eens.
    Sterkte met de problemen! Als je je hart tegen ons wilt luchten, doe dat dan vooral.

@Brenda77: Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds Daan's geboorte, maar het schijnt dat dat even kan duren als je borstvoeding geeft. Fijn dat Lara zo goed groeit, en sterkte met de 'naweeën' van haar prikjes. Hopelijk is ze er niet ziekjes van.

Groetjes, Wendy

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Vandaag hebben we een (te) drukke dag gehad. We moesten om half 10 in het ziekenhuis zijn. Geen wekker gezet, want wij hebben onze eigen Sam als wekker. EN natuurlijk koos ze vandaag uit om de hele nacht ! door te slapen.... IK heb haar gisteren veel aan de borst gehad, en daar werd ze moe van. Ze kreeg ook wanneer ze wilde. Kennelijk was dit prettig. Maar helaas is dit niet altijd te doen voor ons.
    Maar ja..
    Om half 10 naar de kinderchirurg (eerst is ze nog gewogen en moest dus bloot), en het ziet er best netjes uit, alleen zit er een zwakke plek op haar buik, en dat kan nog zwakker worden en dan moeten ze een kleine operatie doen om dat te repareren (en nachtje ziekenhuis). Maar dit kan ook anders, maar we wachten af. (over 6 weken terug)
    Daarna gingen ze bloed prikken bij Sam, en dat was ZIELIG! Maar ja... na een half uurtje was dat klaar.

Toen naar huis, lunchen, en om 14:00 weer terug naar ziekenhuis naar de kinderarts, eerst moesten we haar verkleden omdat de poep uit de luier kwam lopen. En later moest ze toch worden uitgekleed want de ka wilde even goed kijken.
    Eerste bloeduitslagen waren binnen, ze hoeft nu geen medicijnen voor haar lever meer, die schijnt het zelf te kunnen! En de overige dingen krijg ik de volgende keer meer over te horen. Maar het vieste is eraf.

Na de kinderarts hup naar het consultatiebureau en daar heeft ze haar eerste inentingen gehad... wederom: ZIELIG!

En nu zijn we thuis, mag ze lekker rustig slapen.
    Vraag me af of ik haar wel echt moet wakker maken voor de voedingen, lijkt me wel anders eet ze te weinig.

Nou dames tot later
    Groetjes Daphne

15. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Vandaag naar CB geweest.

Sofie weegt 4240
    en is 55,7 cm

Ze raden me aan op 6 flessen van 110/120 cc over te gaan (of borstvoedingdus) maar ze drinkt nu nog 7 keer. Heb veel last van stuwing en skip nu 1 voeding per dag (al een week).
    geen idee hoe dit aan te pakken iig strakkere bh morgen.

Ben niet aangenomen bij de sollicitatie. Ze zochten per direct iemand en ik ben natuurlijk pas na verlof beschikbaar, hadden ze ook wel even van tevoren kunnen uitzoeken zeg.

Groetjes Lisette

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: ik doe Jarissa in bad als ze na een voeding een tijdje wakker is. Meestal 's avonds. Vandaag heb ik haar vanmiddag in bad gedaan. Te laat want ik zat alweer te dicht op de volgende voeding. En dan hetzelfde drama als jij noemt. Huilen tot ze de fles heeft. Het was een bijzonder kort bad! Ik vind het altijd puzzelen hoor, wanneer ze in bad moet. Voor de voeding is huilen en meteen na de voeding is spugen (alhoewel ik dat nog niet heb meegemaakt). En het past mij niet altijd om te doen als zij wakker is. Er begint gelukkig wat meer lijn te komen in wakkere periodes. Dus we gaan de goede kant op.
    Het rijden is gisteren best goed gegaan. Raar gevoel hoor, voor het eerst op zo'n angstig paard. Maar vandaag ging het al veel beter en heb ik lekker met hem kunnen werken. Het is een erg raar paard. Ben benieuwd wat hij gaat brengen dit jaar.

@Daphne: jeetje, wat een drukke dag zeg! Petje af voor jullie hoor. Moeilijk of je haar wakker moet maken of niet. Misschien komt ze wel sneller weer in jullie eigen ritme als je haar wakker maakt.

@Lisette: dat is dus per CB ook verschillend. Bij mij werd juist gezegd dat ze met een maand nog prima op 7 flessen kunnen zitten. Ik heb het aan Jarissa zelf overgelaten en we zitten nu binnen een week van 7 op 5 flessen.
    Jammer van je sollicitatie. Op naar de volgende!

Jarissa ligt eindelijk lekker te slapen. Ik vind de avonden nog wel eens lastig hoor. Ze heeft om 8 uur een megagrote fles leeggedronken (hij was te heet dus wat koud water erbij maar ze heeft hem helemaal leeggedronken). Om half 10 had ze weer honger, nog een fles. En daarna maar huilen en huilen. Niet stil te krijgen tot ik haar op bed heb gelegd. Ze slaapt nu binnen 10 minuten. Geen probleem zou je denken. Toch wel want ze omdat ze 's avonds alleen in bed wil slapen en zich even in slaap moet huilen, ligt mijn vriend dus boven te slapen. En Jarissa naast ons bed beneden. Ik had me nogal verheugd om vannacht weer eens samen te slapen maar het zal moeten wachten tot dit weekend. Morgen ga ik het ledikant in Jarissa's kamer opmaken en gaat ze daar slapen. Ik weet niet of mn vriend dan in ons eigen bed kan slapen want de kamer van Jarissa is pal naast die van ons. Gelukkig is dit alleen een probleem als hij vroege dienst heeft. Als hij late dienst heeft, past dat beter bij het ritme van Jarissa. Bovendien kan hij dan uitslapen dus is even huilen niet zo erg. Maar als je om half 5 je bed weer uit moet, wil je toch op tijd slapen.

Zo, even klagen hoor. Dit is toch al niet de periode die mij het meest aanspreekt. Ik geloof dat ik haast nog liever heb dat mn vriend verlof heeft en ik aan het werk ben. Ik ben stapelgek op mn dochter maar dit leventje is niet op mijn lijf geschreven.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nieuwe foto's in mn album!

@Cellie: volgens mij heb jij ooit wat gevraagd over mn bunker. Weet niet meer helemaal zeker of jij dat was hoor. In ieder geval staat er een foto in mn album.

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Pendrag; om 20u een grote fles en daarna om half 10 weer een fles?

Dat is echt ontzettend veel hoor, zou ze niet huilen omdat ze krampjes heeft, door meer te drinken houden de krampjes even op? Maar dan geraak je wel in ene cirkeltje? Of dat ze het zuur heeft?

Ziet er mooi uit die bunker, maar ik zie geen kind meer :) :)

Ik heb 2 wrappers een kleine en een grote, ik gebruik momenteel vooral de kleine, een bunker wil ik mss ook wel straks in de buggy, maar ik heb ook al een voetenzak bij de wagen....ik zie nog wel, vind ze wel heel mooi.
    Ik zal ook een foto van Mick plaatsen in me album in de wrapper(s)?

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Heleboel foto's geplaatst! ;)

20. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Het opvangen van de wegspuitende/weglopende melk uit mijn borsten lijkt te helpen, Daan drinkt rustiger en spuugt veel minder. Zijn poep is weer gewoon mosterdgeel i.p.v. pestogroen. Hij slaapt weer langer, en heeft ook weer zin om een beetje te lachen en te spelen. En mijn borsten voelen leger na de voeding, dus volgens mij drinkt hij ze nu ook beter leeg. Gelukkig maar.

@daphne78: Alweer een beetje bijgekomen van jullie drukke dag gisteren? Hopelijk is Sam niet te ziekjes van de inentingen?
    Hopelijk wordt de zwakke plek op Sam's buik vanzelf sterker en is een extra operatie niet nodig! Fijn dat de medicijnen voor haar lever niet meer hoeven!

@Lisette28: Sofie wordt al een flinke dame zo te lezen, fijn hoor!
    Jammer dat je de baan niet hebt gekregen, hopelijk volgende keer beter!

@Pendrag: Met voeden en verschonen ben ik meestal een half uur tot drie kwartier kwijt. Daan is daarna meestal niet zo lang meer wakker, hooguit een kwartiertje of een half uurtje. Dan geeft hij alweer aan dat hij slaap heeft en leg ik hem in zijn bedje. Dus ik vind het ook puzzelen wanneer de beste badtijd is. Is Jarissa langer wakker na een voeding?
    Sterkte met Jarissa's huiluurtjes, hopelijk kan je vriend toch een beetje lekker slapen (en jij ook)!
    Wat schattige foto's, vooral die waarop jullie aan het douchen zijn vind ik erg mooi!

@Cellie: Wat een prachtige foto's! Ik zie dat Mick ook een beetje last heeft van zuigelingen acné, bij Daan begint het weer een beetje weg te trekken nu.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina