Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Daphne, gezellig die foto!
    Wel jammer zeg dat jullie weekendje niet doorgaat, maar wel verstandig denk ik zo.
    Nu maar wat anders leuks zoeken. (zo leuk is voetbal toch ook weer niet ;) )
    En hoe is het met die baan afgelopen?

Lisette, nog 1 hele maand?
    Succes met wachten dan. :) Haha
    Moet je dat kaartje niet lang van te voren bestellen dan?
    Of doe je dat via i-net?

Wendy, sterkte met dat mannetje van jullie, hahaha.
    Gezellig he zo'n eigen willetje, hihi.

Bab, wat is commando pimpel?

Jodi, wat k*t zeg dat je nog steeds niet ongi bent geworden.
    Hoe kom jij zo snel bij de gyn terecht dan?
    Ik moest 6 maanden wachten voor een plekje en toen duurde het nog 2 maanden voodat ik aan de clomid mocht...

Pendrag, ben je al geweest bij die osteopaat?
    Ron z'n dochter goed verwent?
    Kan ze de spuletjes nog wel kwijt op haar slaapkamer? Hahaha.
    Nr 3 na de zomer? Hihihi, vast wel. ;)

Cellie, dat gaat lekker zeg 3 kilo in 2 weken.
    Toppie.
    Wat bedoel je met wat zou het zijn?
    Kun je niet kiezen dan?

Marjanne, oei, dat klinkt pijnlijk!
    Succes!

Ruben slaapt ook weer met een slaapzak aan.
    Zo'n lekkere warme dikke aangezien wij enkel glas hebben.

Ben net op m'n plaat gegaan met Ruben in m'n armen.
    (zag afstapje niet)
    Ruben heeft nergens last van maar allemachtig mijn voet doet zeer!
    Niet leuk!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: gewone Bambix zonder poespas vanaf 8 maanden in een Difraxfles met L speen. Gaat prima! Scheelt echt tijd/stress 's ochtends.

@Marjanne: wat een ellende zeg. Dikke knuffel voor jullie bikkel.

@runner: arme voet van jou!

Ben nu bezig om te vertrekken naar osteopaat. Pfff, veel werk hoor. Jarissa zit nog aan haar lunch(!). Papa had haar voor haar middagdutje op bed gedaan zonder lunch. Niet zo heel handig maar ja. Yinthe heeft de sirene aan, die wil niet alleen in de box liggen zo net na haar fles. Maar ja, ik wil ff een mok thee achterover werken en dan wil ik geen baby op schoot. Zo auto in pakken en mezelf aankleden. Yinthe heeft na het douchen nl. over mij heen geplast. Lekkere middag dus!

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hahahaha die Yinthe toch. :)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Pendrag, ik voel de babystress door het Internet heen :D
    En mark zou dat dus ook kunnen presteren, Sam op bed zonder boterham.

Cellie, wij zijn ook aan het bedenken dat we het campingbedje gaan opruimen. Wordt momenteel alleen nog gebruikt als speelgoedverzamelplaats. Mark zet Sam er nog wel eens in als ze iets heeft uitgespookt, maar ik heb haar vorige week op een stoel gepland (waar ze niet vanaf kan hahahaha) dat werkte ook goed :D Maar ik wil dat ding hier dus ook weg hebben.

Hier trouwens ook meestal nog de papfles (ook difrax maar dan 1-2-3 speen en Sam zoekt zelf het prettigste gaatje op whahahaha). Wij hebben de bambix vanaf 12mnd, voor ouder krijg je bambix met crunchy appel (jammie ahum), en de andere dingen vind Sam erg vies, dus die haal ik ook niet. Maar ik begin nu langzaam ook over te stappen naar de boterham of yoghurt. Vanochtend dus een bak joghurt met cruesli (net als mama), en ze had haar lepel maar ze roerde alleen maar, dus ik moest af en toe ook maar een hap naar binnen gooien.
    En wij zijn weer bezig met de tuitbekers en met gewone bekers, door de rietjes beker (minder troep voor mama) was ze dat een beetje verleerd.

Runner, soms is voetbal wel leuk hoor, alleen niet elke dag (ik ken mensen waarbij er alleen maar voetbal op tv komt, bah bah bah!)
    En nog niets gehoord, ik verwacht vandaag een antwoord.

Marianne, ik dacht toen ik je verhaal las over de tand alleen maar: AUW!

Tosca, kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om het babynieuws te volgen. Maar jullie tijd komt echt nog wel!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: gelukkig valt de stress mee, is gewoon af en toe een enorme piekdrukte.

De osteopaat was erg te spreken over Yinthe. Van de bevalling heeft ze nauwelijks/geen last. Dat heeft ze prima verwerkt zoals hij dat zegt. Wel heeft ze last van de voeding. Dat herken ik wel. Spijsverteren kost haar gewoon teveel moeite en energie. Zijn advies is om deze voeding (Friso Comfort) nog een week aan te zien (max) en dan over op andere voeding (ander merk). Over drie weken terugkomen en dan zijn we als het goed is ook al klaar!

Jarissa vond het daar niet zo geweldig leuk. Ze mocht niet eens op de knopjes van zijn computer drukken! Haha, heerlijk joh, met een dreumes op pad. Volgende keer heb ik een afspraak in de ochtend, kan ze mooi bij papa thuis blijven.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    aaa, mocht ze niet op de knopjes drukken? Wat vervelend nou :D

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    buikfoto van week 35 in mijn album, nieuwere en kamertje volgen nog (ooit :))

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    lisette, mooi buikje hoor!

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Pendrag: Succes met afvallen, die kilo's gaan er echt nog wel af. Ik weet niet hoe het vorige keer bij jou was, maar ik heb tot bijna vijf maanden na Daan's geboorte nog behoorlijk wat vocht vastgehouden. Toen dat minder werd, gingen er spontaan nog een paar kilo's af.
    25 kilo voor het eind van het jaar lijkt me wel wat ambitieus hoor :confused: .

@Bab28: Daan kan nu ook eindeloos bezig zijn met spelletjes waarin hij moet 'vallen'. En bij 'Op een grote paddestoel' doet hij bij de laatste zin uit zichzelf zijn beentjes in de lucht, zo schattig. Kiekeboe is ook leuk, net als verstoppen achter het gordijn.

@daphne78: Jammer dat Boekarest niet doorgaat.

@Jodi: Wat vervelend dat het ontpillen zo lang duurt en dat je er zoveel klachten van hebt. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid!
    Dat drinken uit een beker en dan de helft uit je mond laten lopen herken ik wel. Of Daan begint te kletsen met zijn mond vol, en dan loopt alles er natuurlijk ook weer uit.

@Cellie: Zo te lezen begint er langzaam een nieuw ritme te ontstaan met jullie jongste aanwinst. Daan kan de trap ook al zelf op, eraf is nog lastig. Succes met het kwijtraken van de zwangerschapskilo's!

@Marjanne: Aaach, wat zielig voor Tedje... kan me voorstellen dat je zelf ook ontdaan bent. Hoe is het gegaan bij de kaakchirurg?
    Mijn broer is toen hij 2 jaar was gaan staan in de buggy, die daardoor omviel. Hij viel toen met zijn boventanden op de tegels, en die boventanden bleken naar binnen te zijn geschoten. De tandarts heeft ze toen met een tangetje moeten verwijderen. Daarna heeft mijn broer tot zijn 9de - hij was nog laat met wisselen ook - zonder boventanden rondgelopen. En eenmaal doorgekomen bleek het glazuur van een van zijn tanden beschadigd te zijn.

@runner: Kijk je wel een beetje uit meid? Gelukkig dat Ruben zich niet heeft bezeerd, en sterkte met je voet!

@Lisette28: Mooie buikfoto! Heb jij voor je gevoel nu een grotere buik dan de vorige keer? Ik vind het bij mij zo hard gaan.

Morgen weer naar de vk. Keep you posted, of course.

Groetjes, Wendy

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Runner: commando pimpel is een spelletje waarbij je op tafel moet tikken met jouw vingers. Kleintjes snappen nog niet echt het doel van het spel maar genieten alleen al van het "pimpelen". Nou ja, moeilijk te verwoorden maar wel leuk spelletje!

@Pendrag: Goed nieuws zeg! Misschien helpt een ander soort melk ook goed! Heb voor Luuk Nutrilon tegen krampjes gebruikt (Omneo) en dat werkte goed, kan net een andere samenstelling hebben. Haha, wel heel herkenbaar wat Ron gedaan heeft vwb lunch. Zou hier ook zeker zo gebeuren als manlief het moest doen!

@Marjanne: AUW! Arme ted! Hoe is het nu met hem?

@Jodi: Begrijpelijk dat je hier niet mee leest hoor! Kan t me goed voorstellen! Hopelijk heb je snel weer een normale cyclus!

@Daphne: al wat gehoord van de baan?

@Lisette: Wat een prachtige buik heb jij!

Hier een nog zieker mannetje! Waarom kan het nou nooit eens normaal gaan! Vanmorgen werd hij wakker met 38,5...zetpil erin en papa verplicht om thuis bij hem te blijven. Met avondeten alweer 40! en hij heeft maar 50 cc gedronken. Hopelijk is hij morgen alweer wat beter anders even naar huisarts. Heb het vermoeden dat hij keelpijn heeft want huilt als hij moet drinken oid.

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb weer is wat bedacht :D

Ik wil graag leren MOOIE taarten maken....
    Met zoveel kids (dus verjaardagen) is dat leuk om zelf lekker en mooi te kunnen had ik bedacht.

Kennen jullie iemand die dat wel is gedaan heeft?

Ik heb al wat rond ge-google-d, en zie dat het best populair is, als ik een agenda zie met cursusprogramma is er pas eind november plek ofzo.
    Dat geeft niks natuurlijk, maar als het een hype is, kennen jullie misschien ook wel iemand die dat doet? 8)

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Lisette, mooie buik hoor!
    Maar wat voor een gezicht trek jij erbij zeg? Whahahaa.

Wendy, succes bij de vk.
    Binnen kort je 20 weken echo zeker?

Bab, beterschap met Luuk.

Pendrag, toch over op een andere voeding joh, hopelijk brengt het dit keer geen krampjes met zich mee.
    Wel fijn dat het er allemaal een stuk beter uitzag.
    En ja Jarissa, die kun je ook niets kwalijk nemen nietwaar?
    Heb jij eigenlijk nog leuke bruikbare kraamkado's gehad?
    (uitgezondert dat leuke tandenborsteltje natuurlijk)
    Of een hoop dubbele.

Hier allang geen flessen meer.
    Ruben drinkt het liefst zelf uit een gewoon bekertje.
    Als ie niet te vol zit gaat het perfect.

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hahaha Cellie, was je van plan deze kant op te komen dan?
    Ik ken wel iemand die het doet nl....
    Zelf heb ik voor Ruben z'n verjaardag ook een taart gemaakt.
    Marsepein gekocht bij de bakker.
    Door kennissen uit duitsland kleurstoffen mee laten nemen.
    Gewoon cakemeel in een ronde vorm gedaan en knutselen maar. :)
    (Foto staat op de fotokaart die naar de klote is, dus kan 'm niet showen)

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
  15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: Mijn zus is een kei in taarten maken....kan je wel via hyves haar website geven. Momenteel staat het op een laag pitje omdat ze zwanger is maar ze is echt heel creatief ermee...

Hier nog steeds een heel ziek mannetje. Net KA gebeld en vanmiddag moet hij naar het zh. Afspraak was met KA al een tijd terug gemaakt dat zodra Luuk koorts zou hebben ik naar haar toe zou gaan. Vond het zondag en maandag wat voorbarig want dacht dat hij gewoon verkouden is en dat koorts niet ongebruikelijk is. Gezien zijn "voorgeschiedenis" en nu al 3e dag koorts (vanmorgen om 6 uur al 39,6!) wilde ze hem perse vandaag zien. Pffff, mijn potje begint aardig vol te raken. Arm mannetje! Drinkt gelukkig wel beter dan gisteren, toen maar 50 cc! op. Nu al 200!

@Runner: Wat knap van Ruben dat hij zelf uit een beker drinkt! Luuk kan het wel maar dan moeten wij de beker vasthouden...Fles is wel makkelijk, krijgt hij smorgens bij ons in bed. Is echt een ritueel, hij geniet ervan!

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bab, sterkte vanmiddag.

Ruben krijgt al een hele tijd s ochtends 2 boterhammetjes. (korstjes laat ie wel liggen)
    En een antilek beker met yoghurt, scheutje water en scheutje rosevicee.
    Dan zitten we saampies aan de kleine tafel.
    Ook erg gezellig. ;)

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hier eindelijk een moment rust! Heb de hele namiddag in het ziekenhuis doorgebracht, was om 18.30 uur thuis! Pfff, wat een gedoe. Zit er ook even helemaal doorheen! Luuk ligt heerlijk te slapen, badend in het zweet door de hoge koorts. Hij heeft wederom een ooronsteking in combi met neusverkoudheid. Hebben bloed moeten prikken! Wat een drama deze keer. 1e keer prikten ze mis dus moesten naar de kinderafdeling. KA heeft hem dmv infuusnaald geprikt! Morgen heb ik een belafspraak...Ze gaan van alles controleren (tevens onderzoek voor neuroloog welke ik meteen mee heb laten prikken) en indien ontstekingswaarden te hoog zijn krijgt hij ab-kuur!
    Ik kan even niet meer...zo moeilijk om te zien hoe ze hem pijn moesten doen!

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bab, volgens mij hebben wij vanmiddag in het zelfde ziekenhuis gelopen. Alleen was ik er al om 14 uur en om kwart over kon ik weer weg. Moest foto laten maken van Fay d'r heupjes.

Ook vanochtend naar de huisarts geweest, ik heb vit b12 injectie gehad en Fay een verwijzing voor de kinderarts omdat ze een beetje een scheef hoofdje heeft en de huisarts ook niet wist wanneer er echt actie ondernomen moet worden.

En na 3x contact te hebben gehad met het uitzendbureau is dus duidelijk geworden dat ik niet ben aangenomen. Pffff word langzaam een beetje moedeloos :(

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab en Daphne: virtuele knuffel voor jullie! Wat een pech zeg.

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Cellie: heb inmiddels weer Bambix. Ik blijk de 12 maanden variant te hebben met 8 granen. De varianten met appel of muesli enzo moet ze niets van hebben.

Sinds gisteren toch overgestapt op andere voeding voor Yinthe op advies van de osteopaat. Gisteren half om half Friso Comfort met Nutrilon Omneo en sinds vanochtend alleen maar Omneo. Heb het idee dat het bevalt. Ben benieuwd. Zou fijn zijn als ze wat makkelijker kan spijsverteren. Ze is sinds we deze voeding geven af en toe aan het kraaien van plezier! Heeft ze nog niet eerder gedaan.

Deel Deze Pagina