Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    De kaakchirurg heeft toch geen foto's gemaakt.
    De kiesjes staan mooi op elkaar, en als ze naar binnen geschoten zijn doet hij er niks aan, want dan beschadigd hij waarschijnlijk alleen maar meer dan dat het goed doet.

@ Wenniepenny, was dat een verhaaltje om me op te vrolijken? ;)

Tedje lijkt er weinig last van te hebben, we moeten zijn tandjes goed poetse. En gelukkig is dat een favoriet spelletje van Ted, dus geen probleem.
    En tja hoe hadden wij dat nou niet kunnen zien...
    Zijn onderlipje was zo opgezwollen dat het er een beetje voor zat. Je ziet het alleen als je er vanonder in kijkt...

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Maar mocht dat tandje erin zitten, komt dat dan weer terug? Dus afwachten nu?

Hier is tanden poetsen niet echt een succes, hij wil het zelf doen........pffffffff

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook een dame die zelf wil poetsen. Het gaat goed als ze eerst de tandpasta van de borstel mag afzuigen. Dan kan ik goed poetsen. En vervolgens mag Jarissa alles nog eens poetsen voor het geval mama wat heeft overgeslagen!

Ik heb net nog even een dutje gedaan. Word ik wakker gemaakt omdat papa weg moet, lijkt het alsof er een bom ontploft is in huis! Dus maar snel aan het huishouden. Vanmiddag gaan we weer opzoek naar nieuwe gordijnen. Heb hele mooie (en lijkt ook redelijk betaalbare!) gezien maar die hingen in de etalage. De mevrouw van de winkel heeft ze er nu voor ons uitgehaald zodat we vanmiddag kunnen kiezen en wat staaltjes mee naar huis kunnen nemen.
    Daarna meteen door naar mn werk. Presentatie van de nieuwe werkgever (kantoor waar ik werk is overgenomen door de Deutsche Bank). Ben benieuwd! Ga eerst maar eens kijken of ik nette kleding heb waar ik ook in pas!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    o ja, cellie mijn moeder is het ook gaan doen. Maar gewoon met afbeeldingen en plaatjes. Maar mijn moeder is ook wel creatief die schudt alles zo uit d'r mouw :D

5. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Hoe was het bij jouw nieuwe werkgever? En geslaagd voor de gordijnen?

@Marjanne: Kun je het tandje nog wel zien zitten of zit er gewoon een gat? Wat sneu voor Ted zeg! Kan me voorstellen dat hij erg verdrietig is geweest!

@Daphne: ik was er om 16 uur. Denk idd dat we er (bijna) samen waren. Krijgen babies tegenwoordig standaard een heupfoto? Of heeft Fay probleempjes met haar heupjes? Waar moet je naar de KA vwb haar hoofdje?

Hier inmiddels weer iets meer energie maar houdt niet echt over...Luuk blijft koorts houden. Vandaag bloeduitslagen gehad...alleen die van de KA. Neurologische waarden hebben meer tijd nodig voor onderzoek. Ontstekingswaarden zijn wel aanwezig maar niet extreem, passen bij oorontsteking. Ze wil nog geen ab geven, kijken hoe het gaat. Inmiddels alweer 4 dagen koorts. Vandaag kwam de buurvrouw even langs die niet wist dat hij ziek is en zei: Ik hoef denk ik niet te vragen of Luukje ziek is....Hij ziet er echt wel bleek en slap uit! Had al niet veel babyvet maar blijft weinig van over zo...Pfff...

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: nieuwe werkgever komt heel goed over! Zou er graag aan de gang gaan.
    Gordijnen lijken we goed voor te slagen. Nog mooiere gezien dan de vorige keer en meer dan de helft goedkoper! Ron en ik zijn het nog niet helemaal eens over de kleur van de rolgordijnen maar dat komt ook nog wel.

7. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    he meisjes, we zijn er weer hoor.
    Heb 'even' alles bijgelezen, maar zal niet op alles/iedereen reageren, wordt het zo'n lang verhaal.

Qua pap hier gewoon in een bordje met lepeltje (gebruik een combi van Bambix 12 mnd en gewone Brinta), dat gaat prima. Ze lepelt ook zelf al aardig wat naar binnen, gaat erg goed zo lang ie maar een beetje plakkerig is, zodat het niet gelijk van die lepel af valt als ze 'm een beetje schuin houdt.
    Flessen gebruiken we nagenoeg nooit meer. Drinken uit een gewone beker, tuitbeker of rietjesbeker.

Poetsen gaat hier ook goed. Eerst doen wij poetsen en daarna mag ze zelf nog even poetsen.

Ze zit nu overigens ook in de fase dat ze alles na doet en na probeert te zeggen. Ontzettend leuk en grappig, behalve als je 'boos' bent en ze doet je dan ook na. Probeer dan je serieuze gezicht maar eens op te houden en niet heel hard te gaan lachen. Heb dus al een paar keer gehad dat ik in de lach schoot, terwijl ze al niet luisterde en toen dus helemaal niet meer :( . Het is wat hoor deze leeftijd.

Vakantie was heerlijk! Heb nog nooit zo'n op kinderen gerichte accomodatie meegemaakt. Waren dan ook enorm veel gezinnen met kinderen en voor kindjes va 3 jaar werd er ook enorm veel georganisseerd, erg leuk. Goed bevallen.
    Vliegen ging ook perfect, mevrouw vond het zo leuk dat ze het vliegtuig niet uit wilde ;)

Qua werk schiet het nog niet echt op, heb het er behoorlijk mee gehad, maar heb goed vertrouwen erin dat het einde in zicht is. Komende periode ook weer een aantal serieuze gesprekken, dus hopelijk komt daar iets uit.

Verder flink op zoek naar leuke nieuwe schoenen. De winterschoentjes die ze nu heeft worden wat krap, dus wil graag nieuwe. Kan alleen niet goed slagen. Had wel een leuk paar gezien, maar dat waren een beetje hoge schoenen en weet niet of dat wel prettig/goed is voor haar? Ze heeft nu Elephanten die bevallen echt heel erg goed, maar om nou weer dezelfde te kopen vind ik ook niet leuk. Nog even verder kijken dus maar.

Verder hier weinig nieuws onder de zon.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan is ronduit chagerijnig vandaag, heeft blijkbaar niet goed geslapen vannacht. Het babyzwemmen was een drama, meneer wilde helemaal niets. En thuis kon hij zichzelf niet vermaken maar hing de hele tijd aan mijn broek en wilde telkens maar opgepakt worden :( .
    Hij slaapt nu sinds 11.30, hopelijk slaapt hij goed en is hij zometeen wat beter te spreken. Straks lekker lang naar buiten, want ik heb geen zin om de hele middag binnen te zitten en die kleine zeurkous continu te moeten entertainen :rolleyes: .

@Bab28: Sterkte en beterschap voor die arme Luuk! Wat naar dat hij toch telkens weer zo vatbaar blijkt.

@runner: 20-weken echo is op 30 september.
    Daan wil ook heel graag zelf drinken uit een beker, maar hij slaat hem telkens in één keer achterover, waardoor 90% van de inhoud over hem heen valt. Dus ik doe er telkens maar een heel klein slokje in, en dan nog presteert meneer het om te morsen.

@daphne78: Kan me voorstellen dat je soms knap moedeloos wordt van het solliciteren. Misschien een tip: kijk eens op www.moneypenny.nl. Dat is een organisatie die bemiddelt voor parttime en flexibel personeel op projectbasis. Zij hebben over het algemeen hele leuke opdrachten waar je zelf op solliciteren via hun site.

@Pendrag: Fijn dat Yinthe goed lijkt te reageren op haar nieuwe voeding!
    Had je nog nette kleding die je paste?

@Marjanne: Sorry, verhaaltje over mijn broer was niet bedoeld om je 'op te vrolijken' :oops: . Meer als antwoord op je vraag wat er zou gebeuren als de tandjes naar binnen geschoten waren. Gelukkig maar dat Tedje er niet teveel last van lijkt te hebben.

@Cellie: Tandenpoetsen is bij Daan ook niet echt favoriet, de Dentinox die hij soms daarna krijgt wel. Meneer roept al voor het poetsen 'ninox'. Verslaafde! Ik probeer het hem wel zo weinig mogelijk te geven, alleen als ik merk dat hij last heeft van zijn tandjes.

@Lente: Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, en dat ze het vliegen leuk vond!

Groetjes, Wendy

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wendy, bij moneypennie heb ik mezelf eergisteren ingeschreven hihihi

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lente: dat valt idd niet mee om zelf 'boos' te blijven als zo'n kleine doerak je nadoet! Vakantie klinkt lekker. Hier wel zin maar door de verbouwing geen geld.
    Heb even gemist wat er met je werk aan de hand is?

@Wenniepenny: en is Daan opgeknapt van zijn dutje? Echte handenbindertjes he, bij een slecht humeur.
    Ik had idd nog een net pak dat redelijk paste! Volgende week hebben we een feest van mn werk, mag ik in een Heidi jurkje. Ziet er niet uit maar goed, iedereen heeft er 1 aan, dat scheelt dan weer.

Vanmiddag ruim 2 uur gelopen met de meiden. Heerlijk. Was echt moe toen ik thuiskwam. En zweten! Bah! Maar ja, dan eerst eten opzetten, Yinthe voeden, met Jarissa eten, Jarissa in bad en op bed. Yinthe nog een restje voeding en even op schoot. En toen kon ik pas douchen. Zit nu lekker schoon op de bank. Ga mn CV bij werken zodat ie ook geschikt is voor een externe sollicitatie. Ben een vacature tegen gekomen als directeur van een kinderopvang. Klinkt erg leuk maar is voor 24 uur. Ik werk nu 32. Wil wel naar 24 evt. maar qua salaris zal het wat moeilijk worden denk ik. Ach, kan de vacature allicht gebruiken om te oefenen. Heb eigenlijk nog nooit een echt sollicitatiegesprek gehad.

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @daphne78: Dat is toevallig!

@Pendrag: In eerste instantie leek zijn humeur beter, maar na onze wandeling buiten begon het gezeur weer van voor af aan. Meneer vond vanavond na 3 happen eten ook wel dat hij klaar was. Nou prima, zijn probleem als hij vannacht wakker wordt van de honger :rolleyes:

Ben blij dat hij weer in bed ligt. Ik heb hem maar weer in een slaapzak gelegd want misschien slaapt hij wel niet lekker omdat hij zich onder de deken uit woelt en het dan koud krijgt.

Groetjes, Wendy

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier slaapt Jarissa ook stukken beter nu ze in een warme slaapzak ligt. Hopelijk helpt het Daan ook.

Pfff, vanavond weer helemaal mis. Zo denk je dat het super gaat en zo zit je weer 2 uur met een krijsend kind.

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    pfffffff wat zit mijn buik vol met baby, deze daalt gewoon niet in helaas, mijn maagje is nu echt wel heel zielig, hihihi

Voor de rest alles prima hoor, gister naar JanJaap van der Wal, was erg leuk!

Groetjes Lisette

14. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Loopt trouwens wel makkelijk, zonder hoofd tussen je benen :)

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hahaha, Lisette, daar heb ik dus geen ervaring mee... ook Fay was niet ingedaalt op het moment dat ik ging bevallen (tenminste, niet toen ik werd opgenomen)

Ooo, hier ook weer een stunt.
    Sam was stout (die ging mij en fay slaan, was echt aan het uitdagen), dus ze moest op de stoutstoel :)
    Maar ze bleef uitdagen, dreigen dat ze van de stoel af ging, en dat mocht niet van mij....
    En toen viel ze zo voorover op d'r neusje... dus denk dat ze morgen een heel blauw neusje heeft :( De rest van de avond was ze trouwens wel heeeeeel erg lief.

En Fay zit in een sprongetje, pffff is een heftige dit keer bah bah.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: arme maag! Wat kan alles dan klem zitten he? Was JJ leuk?

@Daphne: arme Sam. Wel een foto natuurlijk morgen van het smurfenneusje!

17. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes,

Als er het tandje naar boven geschoten is, laten ze dat zo omdat ze meer stuk maken dan het tandje zelf kan doen. Deze kan er dan gewoon weer uitkomen, recht of scheef. :(
    Tedje lijkt er op zich niet zo'n last van te hebben, gelukkig!
    Alleen is hij nu wel aan het uitproberen of hij 's nachts niet nog even bij papa op de bank mag zitten. Er is natuurlijk de afgelopen week veel gebeurd. Nu is het weer een kwestie om te laten zien dat papa en mama beslissen wanneer de kleine man uit bed mag. Maar hopen dat deze periode snel over is.

@ Wendy, weet wel dat je het niet zo bedoelde hoor ;)
    @ Bab, houdt het dan nooit op met die vervelende verhoging voor Luuk? Hopelijk gaat het snel beter! Geef de kleine man maar een dikke knuf!
    @ Lisette, ook ik heb geen ervaring met een ingedaald kind, moest nadat m'n vliezen gebroken waren blijven liggen. Maar idd loopt het wel beter, kon alles nog doen.
    @ Pendrag, fijn dat je er een goed gevoel van kreeg, en lekker wandelen met je meiden dat is ook niet mis!
    @ Daphne, oei een blauwe neus! Lekker stelletje jouw meid en mijn jochie! :D
    @ Cellie, ben ook wel blij dat Tedje van het tandenpoetsen geen probleem maakt! We poetsen nu zo'n 2 keer per dag en hij komt naar je toe gerend alsof we iets heel lekkers voor hem hebben!

Oja en ook nog ff goed nieuws van mijn zussie!
    Ja ja zij is gisteren ongesteld geworden zonder medicijnen! JOEPIE!

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Marjanne: hopelijk komt het tandje er straks weer mooi recht uit.

@Jodi: fijn meid!

Hier even spannend. Ron bedacht afgelopen nacht (echt midden in de nacht!) dat we wel even sex konden hebben. Maar we waren allebei nogal slaperig en geen van beiden aan een condoom gedacht! Pfff, hoop echt dat het niet raak is. Is me toch echt een jaar te vroeg. Maar ja, zou onze eigen stomme schuld zijn natuurlijk.

Ik heb gisteren kou gevat. Was enorm zweterig van mn megawandeling. En heb te lang gewacht met douchen. Eerst natuurlijk eten, Jarissa op bed, Yinthe de fles een weer rustig in de box. Dan ben je zo een paar uur verder. Zit nu te twijfelen of ik met een flinke borrel op bed zal of niet. Jeetje, zou misschien wel meteen mn laatste voor het komende jaar kunnen zijn!

19. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Oeps! Tja, zoiets gebeurt wel eens in het heetst van de strijd. Duimen maar dat het niet zo is, en anders heb je 3 kleintjes dicht op elkaar maar hebben ze wel veel aan elkaar.
    Balen dat Yinthe weer zo verdrietig is geweest. Heb je wel eens aan reflux gedacht? Huilt ze met name na de voeding?

@Daphne: Balen dat de sollicitaties nog niet zo willen vlotten zeg! Hoop echt voor je dat je snel een andere baan zult vinden. Ben je al wat breder op zoek of wil je echt alleen marketing?

@Jodi: Geweldig meid! Fijn dat je lichaam weer doet wat je graag wilt!

@Wendy: Spannend, nog een paar daagjes en dan de 20 wkn echo. Wil je weten wat het is? Mijn zus heeft ook maandag haar 20 wkn echo! Spannend! Gaat gelukkig allemaal prima tot nu toe. Bmoedermond houdt zich goed en bloedingen zijn gestopt!

Nou hier weer positiever nieuws! Luuk heeft geen koorts meer. Nu wel een hele nare hoest en groene snottebellen maar geen koorts, jippie! Arm mannetje heeft een heel blauw handje! Krijg net de info binnen over het EMG. Aangezien Luuk nog klein is gebeurt dit onder een roesje omdat het pijnlijk kan zijn...Vraag ik netjes of hij nuchter moet zijn, zegt de ass. dat het niet hoeft omdat het niet in het foldertje staat! Lees ik net het foldertje door STAAT er helemaal niets IN over een roesje oid! Lekkere doos zeg! Kan maandag weer bellen! Pfff word er echt moedeloos van!

Heb trouwens nog een paar schoentjes voor Luuk erbij gekocht. Hele leuke bruine van Gattino, halfhoog met 1 klitteband! Echt stoer. Hij heeft hele smalle voetjes en net maat 21. Heb alvast 22 gekocht omdat ze anders straks vast uitverkocht zijn!

Verder hier ook wat twijfels. Ben dinsdag ongi geworden en normaal duurt dat echt wel 5/6 dagen. Nu was het woensdagavond alweer afgelopen. Zou het dan een innestelingsbloeding kunnen zijn? Iemand ervaring mee? Voel me verder prima, geen zw.klachten oid!

Vanmiddag lekker naar Malkenschoten met mijn moeder en neefje. Is een grote kinderboerderij, lekker even naar buiten!

20. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Tjee Pendrag, dat zou toch wat zijn. Het is in elk geval welkom, maar kan heel goed begrijpen dat het nog niet in de planning zat. Afwachten maar.

Bab: fijn dat Luuk weer wat is opgeknapt!
    Hier gisteren ook 2 paar nieuwe schoenen gekocht, zelfde als die ze al had maar dan een maatje groter (20 nu) en in het roze en bruin. Voor de prijs waar we er nu 2 voor hebben, had ik bij alle andere winkels 1 paar gezien, wat een geld. En die vond ik ook vrij stug en te hoog voor haar. Dus maar weer dezelfde als we al hadden.

Marjanne: wat een verhaal zeg over het tandje. Hopelijk komt het weer goed.
    En die fase van op de bank willen zitten, hebben wij ook pas gehad. Erg vermoeiend om voet bij stuk te houden, maar werkt wel het beste. Was toen snel weer over gelukkig.

Lisette: wordt spannend voor jou! En inderdaad loopt het makkelijker zonder ingedaald kind, haha.

Wendy: ik gebruik ook nog steeds een slaapzak, mevrouwtje woelwater blijft echt niet liggen onder een deken. Vind haar af en toe ook in posities in bed, dat je denkt 'dat ligt toch niet lekker?'.
    Hoelijk zijn z'n chagerijnige buien snel voorbij!

Fijn weekend

Deel Deze Pagina