Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jodi gefeliciteerd!

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    pendrag, is dat al niet een keer eerder gebeurd met een ander paard?

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan was gisteren echt ziekjes, had niet zoveel eetlust, wilde niet zoveel drinken en had bovendien koorts. Vandaag gaat het gelukkig weer beter met hem.
    Voor de liefhebbers heb ik twee foto's van de 20-weken echo in mijn album geplaatst. Zien jullie ook gelijk waarom we het geslacht niet konden zien, namelijk omdat het kindje zo zedig met de beentjes gekruist zat ;)

@Jodi: Wat een prettige verrassing, van harte gefeliciteerd! Sterkte met wachten op de termijnecho.

@Bab28: Hoe is het nu met Luuk?

@Pendrag: Wat een naar verhaal van dat paard. Al gehoord of de verwondingen meevallen?
    Gelukkig ben je weer ongi geworden, was anders wel heel snel geweest na de geboorte van Yinthe. Ik kwam de naam Yinthe trouwens ook tegen in de Wij Jonge Ouders, en dat terwijl ik er tot voor kort nog nooit van had gehoord.

Groetjes, Wendy

4. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Jodi: GEFELICITEERD!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb nog niets gehoord maar als ik de hyves van het buurmeisje lees, is het niet goed afgelopen met het paard. Ben bang dat ie afgemaakt is. En dat is dan in 2 jaar tijd nr. 3. Enorm triest.

@Wenniepenny: is Daan al weer wat beter? Grappig he, om opeens de naam Yinthe tegen te komen. Is een naam die niet zo veel voorkomt maar toch heel veel vaker dan Jarissa. Ach, ik hoef ook niet zo nodig een unieke naam. Het zijn toch al unieke kinderen! Hoe ze ook heten.

Ik ben vandaag met beide meiden naar Emmen naar de dierentuin geweest. Jarissa vond het geweldig. Vooral de zeeleeuwen. Daar was ze niet weg te krijgen! Ze gaf een grote brul toen ze ze zag en ging staan springen van plezier. Zo grappig! Yinthe heeft op de heen- en terugweg geslapen. En ook in de dierentuin. Die heeft niets meegekregen van haar eerste uitje daar.

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo dames,

Hier wordt het nu toch wel en beetje zwaar, vannacht heel erg buikpijn gehad uit maag of darmen. Ook bijna overgeven/ zweten/duizelig en vandaag een beetje verhoging bah. Voelde wel duidelijk dat het niets met bevallen ofzo te maken had :)

Probleem is alleen dat Sofie ook al de hele dag koorts heeft, en twee zielig dichtgeplakte oogjes (en een loopneus) die kan dus morgen eigenlijk niet naar het KDV en ik weet niet of ik dat trek. We zien wel weer.

Zo uitge-ego-t.
    Groetjes Lisette

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: dat is zeker heftig, als hoogzwangere een hangerig/ziek meisje om je heen. Hopelijk (voor jullie allebei) knapt Sofie snel op. Spannend meid! Echt de laatste loodjes. Hoe dan ook een oktoberkind!

Mijn angst over het paard blijkt terecht. Buurman was hier net even. Er bleken pezen doorgesneden te zijn. Bovendien was ook het bot beschadigd. Niet te herstellen. Zelfs geen toekomst als fokmerrie. Jeetje, hoeveel ellende kan je als paardenliefhebber verdragen?

8. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Lisette: Beterschap voor jullie beiden! Kan me voorstellen dat het even heel zwaar voor je/jullie is!

@Pendrag: Balen zeg! Wat een narigheid voor jouw buurman;) Ontzettend verdrietig om op die manier je paard te moeten verliezen!

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Gefeliciteerd Jodi!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Yinthe slaapt door! Helaas doet ze dat tussen fles 2 en 3. Dwz van halverwege de ochtend tot laat in de middag. En dan 's nachts natuurlijk wel om de 4 uur komen he? Raar kind. Nou ja, het begin van doorslapen is er, nu nog tussen de juiste flessen.

Ben ook eindelijk begonnen met voorlezen bij Jarissa. Kon tot nu toen geen moment op de dag vinden dat ze rustig bij me wilde blijven zitten. Maar sinds dit weekend heeft ze opeens de smaak te pakken! Ze loopt nu aan het einde van de middag zelf naar de boekenkast als ik vraag of we een boekje zullen lezen. Leuk! Hihi, ze heeft al enorm veel boeken dus hoop echt dat ze lezen net zo graag gaat doen als ik dat doe!

Ander goed nieuws: zaterdagochtend komen mijn paarden weer thuis! YES. Nog wel veel werk. De stallen moeten nog bestraat worden (hoop dat Ron dat morgen met zn vader klaar krijgt). En dan moet ik woensdag de omheining nog in orde maken. Maar dan zijn we er ook klaar voor! Heb er echt heel veel zin in. Enige pech is dat we net komend weekend een weekend weg willen. Nog maar even kijken hoe we dat dan met de paarden gaan doen. Kan helaas nu de buren even niet vragen.

11. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: Fijn dat ze weer thuis komen! Zal wel stil geweest zijn zonder ze! Is de nieuwe stal mooi geworden? Wat heb je laten maken en hoeveel boxen heb je?

Ben net terug van de KA. Tja....wat zal ik ervan zeggen! Haar conclusie dat Luuk nog steeds erg veel ziek is kan ik alleen maar delen. Desondanks hebben we besloten pas over 2 maanden een belafspraak te maken en te kijken hoe het gaat! Ze wilde eigenlijk weer bloedprikken maar dat heb ik tegengehouden. Hij heeft al genoeg doorstaan afgelopen periode.
    Nieuw probleem is wel dat zijn oortjes en buisjes er erg slecht uitzien. As vrijdag spoedafspraak bij KNO ipv 21 okt. Ook vertelde ze dat de kans dat Luuk allergisch gaat worden erg groot is. Ze hebben in mei op allergieen geprikt en die zijn nog niet duidelijk aanwezig maar de aanwezigheid van die stoffen is wel erg verhoogd. Ach kon er ook nog wel bij....Nou donderdag maar eerst controle bij neuroloog afwachten en dan vrijdag naar KNO. Deze week dus 3 zh-bezoeken!

Oh ja, zou vandaag op kraamvisite gaan bij vriendin. Ook een meisje Jinthe gekregen. Krijg ik net bericht dat ze in het zh ligt met trombose in haar hoofd. Gatsie he? Lijkt me doodeng! Hoop dat ze snel opknapt!

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Pendrag, zelf ook een beetje genoeten in de dierentuin?
    K*t zeg van het paard van de buurman, moet ie nu ook afgemaakt worden of kan ie er wel mee leven?
    Waar willen jullie heen dit weekend? En neem je de meiden mee?

Bab, het zit Luuk idd niet erg mee zeg!
    Succes deze week.

Lisette, zal ik even op Sofie passen. ;)
    Sterkte met afwachten!

Wendy, voelt Daan zich alweer wat beter?

Daphne, hoe was de kermis? :)

Ruben is vandaag voor het eerst bijde gastouder geweest.
    Was wel geslaagd geloof ik. ;)
    Had het vanmorgen te druk om gedag te zeggen, duplo was veel leuker. :)
    Vanmiddag toen Roon hem opgehaald had was ie wel wat huilerig en moe.
    Ga 'm nu maar eerst eventjes op bed leggen.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: een Corton stal van 5 buitenboxen waarvan 2 als opslagruimte/zadelruimte dienen en 3 als box gebruikt worden. Te zien op www.corton.nl
    Stal is echt heel erg mooi! In 2 boxen ligt nu bestrating, 3e gebeurt morgenochtend. Ik ga zo nog even de hort op om palen te halen voor de omheining zodat ik die morgen ook af kan maken.
    Poeh, wat een ziekenhuisbezoeken voor Luuk zeg.

@runner: ja, ik heb ook genoten. Wel het meest van Jarissa natuurlijk.
    Paard is diezelfde avond in de kliniek afgemaakt. Was niet meer te redden.
    Ron gaat het weekend in Limburg fietsen, de Bart Brentjes challenge (of zoiets). We gaan gezellig met zn viertjes.
    Heeft Ruben meer te eten gekregen bij deze oppas? Hopelijk heb je een fijn adres voor hem.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Runner het was leuk, vooral vanmiddag:D
    Sam wil echt overal in, en dan bedoel ik OVERAL!
    Dus ook de dingen die op de kop gaan, en die heel erg hoog gaan.
    Ook de achtbaan (rups) vond ze erg leuk, mijn schoonmoeder vond het iets minder hahaha. En ponyrijden vond ze nu ook echt erg leuk.

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan was zondag alweer opgeknapt. Hij is nog wel snipverkouden - wie niet momenteel? - maar de koorts is weer weg. Hij was nog wel heel moe en humeurig, vooral net voor het avondeten. Hij heeft met zijn gezeur en gejengel echt het avondeten verpest. En ik was toch al moe en had last van mijn onderrug en bekken, dus voor mij was dat echt de druppel. Ik kon alleen nog maar huilen, huilen en nog eens huilen zondagavond. Sliep zondagnacht ook nog eens onrustig, en werd maandagmorgen wakker met de ene harde buik na de andere. Dus ik heb Daan naar het kdv gebracht en mezelf ziek gemeld. Even op de rem. Even een paar uur bijslapen zonder standby te hoeven zijn voor Daan en zonder gesnurk naast me. Even bijkomen.

Om 12.00 uur schrok ik wakker van de sirene. 's Middags heel rustig aan gedaan, maar jemig wat word je depri van zo'n dag thuiszitten en vooral jezelf in de weg zitten. 's Avonds de eerste les zwangerschapsyoga, en daar ben ik expres wel heen gegaan. Dat heeft goed geholpen om mijn hoofd leeg te maken, dus na die les kon ik zo mijn bed in rollen. En gisteren ging het alweer een stuk beter, al was ik nog wel doodmoe. Ook vandaag op kantoor voelde ik dat ik nog erg moe was. En ik heb veel last van mijn onderbuik en mijn bekken, heel irritant. Deze zwangerschap verloopt wel heel anders dan de vorige.

@Pendrag: Zielig voor je buren dat hun derde paard door zo'n dom ongeluk ook afgemaakt moest worden. Leuk hoor, naar de dierentuin! En leuk dat Jarissa zich nu voor boekjes begint te interesseren. Hier zijn boekjes van Nijntje en van Bumba favoriet.

@Lisette28: Sofie alweer opgeknapt? En jij ook sterkte (nog steeds)!

@Bab28: Sterkte weer deze week met de rondjes ziekenhuis! Het zou zo fijn zijn als er een keer iets uitkomt wat ook echt werkt voor Luuk.
    Naar voor je vriendin, trombose in haar hoofd. Ook nog levensgevaarlijk.

@runner: Fijn dat Ruben het leuk heeft gehad bij de gastouder. En allicht dat hij moe was na zo'n dag met allemaal nieuwe indrukken.

@daphne78: Fijn dat het leuk was op de kermis, even een beetje afleiding. Wat een durfal is Sam!

Groetjes, Wendy

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: kan me voorstellen dat het je af en toe echt teveel wordt. Heel herkenbaar. Lekker even bijtanken kan dan echt helpen.

Alle drie de stallen zijn nu bestraat. Morgen nog een keer goed vegen en dan kunnen de paarden er zaterdag in. Water en stroom moet nog maar dat zal later gebeuren. Omheining is ook al redelijk ver gevorderd. Alle palen voor de paddock staan nu. Deze week komt eerst de kraan nog wat grond egaliseren en de straatstenen bij ons leggen vanuit het land van de buurman. Dan kan ik daarna de draden spannen zodat de paarden ook echt bij ons op het erf blijven. Heb er zo'n zin in dat mn paardjes weer komen! Heel jammer dat ze zaterdagochtend komen en dat wij 's middags dan al weer weg gaan voor het weekend.

Nu nog maar even flink wat was wegwerken want het weekend moeten alle leuke kleertjes natuurlijk mee!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sinds deze week doet Ron op woensdag de meiden zodat ik dan andere dingen kan doen. Natuurlijk was Yinthe toen al om half 4 wakker voor de eerste fles! Arme kerel, hij kreeg het gelijk voor zn kiezen. Daarvoor was Jarissa al een keer wakker geweest ook.
    Vandaag mag ik de eerste fles weer doen. Werd wakker van Yinthe omdat ze bijna stikte. Allemaal schuim en slijm. Toen dat afgezakt was, sliep ze weer verder maar even later werd ze wakker van de honger. Tenminste, zo leek het. Ik heb haar een fop gegeven om even rustig te blijven en ben fles gaan klaarmaken. En daar zit ik dan op de bank. Fles klaar en Yinthe slaapt! Gisteravond om 10 uur laatste fles dus het doorslapen lijkt er nu echt op!

Straks naar het CB. Yinthe krijgt haar eerste prikjes.!

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Pendrag: jij bent er ook al vroeg bij! Hier nog een;) Luuk werd al vroeg wakker en heeft pijn in zijn OOTJES zoals hij zelf zegt! Sneu hoor, morgen naar KNO ben benieuwd!
    Spannende dag voor Yinthe, ik kan er zelf slecht tegen als ze een prik krijgen. Heb jij dat ook? Spannend dat je paarden bijna komen! Ga je met de merrie aan de slag?

@Daphne: Wat een stoer meisje is Sam aan het worden. Echt een ondernemende peuter en wat is ze al wijs!

@Wendy: Goed dat je even een stapje terug gedaan hebt! Wel aan jezelf denken hoor!

Hoe zou het met Lisette zijn?

Vwb mijn vriendin met trombose in haar hoofd...ze is geopereerd en het gaat iets beter. Het is nu wachten dat de haarvaten zich gaan herstellen. Vind het wel eng allemaal!

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Met Lisette is alles prima!

Nog geen beeb dus ben maar naar de kapper geweest, als ik toch de bruiloft van vrienden red morgen :)

Sofie is eindelijk aan het opknappen, pffffff. Vandaag met een vriendin wezen lunchen (en Sofie), daarna naar de markt en daarna koffie op een terras met een zandbak, toen nog boodschappen. Ik was 3 uur weggeweest en helemaal kapot, beetje te veel denk ik.

Vk maandag was weer prima, lekkere lage bloeddruk, ik moest rekenen op een 8 ponder (tja) en pas volgende week woensdag weer een afspraak. Ik heb besloten me niet te laten strippen iig.

Groetjes Lisette

Deel Deze Pagina