Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Weten jullie van de kado-dozen van de Plus en de C1000....

Ik heb ze afgelopen week beide gekregen en ze zijn erg leuk!

2. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Zaterdagmorgend heel vroeg heb ik het ergste wat ik in mijn leven kan meemaken voorgehad, bijna waren we ons zoontje verloren.

Ik kom s'morgensvroeg met hem naar beneden voor zijn papje tegen geven, bijna onderaan schuif ik van de trap en laat ik van het verschieten mijn zoontje uit mijn arm vallen, hij kwam met zijn hoofdje beneden aan de trap op de grond terecht, mijn eerste gedacht was hij is dood, ik ben beginnen roepen, mijn vriend lag op de zetel te slapen en is wakker gesprongen van mijn geroep, hysterisch dat ik was nam ik mijn zoontje op en probeerde hem bij bewustzijn te krijgen, binnen de paar seconden begon hij te huilen, we zijn direct in de auto gespronden en in aller heil naar de spoedafdeling gereden, zo vlug hebben we met de auto nog nooit gereden maar ja hoe zou je zelf zijn als het leven van je kind op het spel staat. Aangekomen op spoed hebben ze hem direct aan de monitor gelegd en kort daarna een scanner van zijn hersenen en nekwervels genomen al die tijd is hij goed blijven huilen wat al een goed teken was, ik heb hem in de auto ook steeds wakker blijven houden, een kind dat valt mag je niet in slaap laten vallen. Op de scanner was niets te zien buiten een hematoom. Voor alle zekerheid wou de pediater hem 24 uur ter observatie in het ziekenhuis houden.

Gans de dag zijn we bij hem gebleven en werd hij om het uur wakker gemaakt om te zien of alle parameter in orde waren en er geen afwijkingen waren in zijn gedrag die zouden kunnen wijzen op alsnog een hersenbloeding. Normaal was iemand van ons in het ziekenhuis gebleven maar de verpleging vond het beter dat we samen thuis wat gingen slapen daar we allebei uitgeput waren van die zware dag, moest er iets zijn zouden ze ons direct bellen, maar we krijgen geen telefoon waarvoor we heel opgelucht waren.

Zondag rond de middag hebben we hem mogen gaan halen in het ziekenhuis. Resultaat is wel dat ik zo een schuldgevoel heb daar ik bijna verantwoordelijk was voor de dood van mijn kindje en dat ik nu nachtmerries heb en hem steeds zie vallen in mijn slaap, dat zal waarschijnlijk nog een tijd duren, dit vergeet in nooit van mijn leven, ik durf met hem niet meer van de trap komen, het zal een hele tijd duren voor ik terug met een gerust hart mijn kindje terug naar beneden durf te dragen.

Ik wou dit even delen met jullie en zeggen wees altijd heel voorzichtig want een ongelukje is vlugger gebeurt dan je het beseft.

Een mama die gelukkig is dat haar kindje nog leeft.

3. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Oja om nog even te melden, Harco woog vrijdag 3030gram is dus al 1070gram aangekomen sinds zijn geboorte de dokter was heel tevreden over hem en buiten zijn gewicht heeft hij totaal geen achterstand op andere kindjes van zijn leeftijd.

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat vreselijk liefje....gelukkig is alles goed afgelopen.

Ik moet zeggen dat het me nog nooit is gebeurd, maar ik heb er wél aangedacht, heel soms als ik de trap af loop schiet het in me gedachten.

Vandeweek struikelde ik ook is over me eigen benen? alleen had ik toen me kind niet in me handen, maar het schiet op dat moment gelijk door me hoofd heen.

Daarom zal ik buiten op straat nooit me kind uit de kinderwagen halen en hem dragend op me arm nemen en met de andere arm de wagen duwen (ik zie dat zo vaak...).....op de tegels buiten op straat overleven ze echt niet!

Sterkte met het bekomen van de schrik!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ja dat vind ik ook lastig, meestal gaat ze dan ook een beetje huilen, maar nu ze ook andere geluiden begint te maken lijkt ze zichzelf wel te vermaken en laat ik haar gewoon liggen,vaak gaat ze dan ook nog even slapen.

Jeetje Liefje, wat een schrik zeg. gelukkig is alles weer goed gekomen. Ik zou me ook rotgeschrokken zijn. schuldgevoel heeft geen zin, je bent toch gek op je zoon? je heb het toch niet expres gedaan? Nee hoor, gewoon hem extra knuffelen de komende tijd, goed voor jullie beiden denk ik!

He Cellie, hoe werkt dat met die C1000 doos?

@Viefje: Sofie slaapt de hele dag in haar eigen bedje, na het voeden als ze dan niet al in slapp gevallen is :) spelen we nog even met haar, nog even in de box soms en dan naar haar eigen bed, protest duurt denk ik maximaal 10 minuutjes en 's nachts gaat ze meteen weer slapen. hier trouwens geen pyama, ze slaapt gewoon in haar kleertjes hoor.

@Mirella: bij mij zit er nog een hechting in en die trekt, vooral als ik loop of poep. Woensdag heb ik nacontrole bij de VK dan laat ik hem verwijderen als ie er dan nog zit.

@Daphne, wat super dat het zo goed gaat met Sam, en dat ze wat beter slaap, doet me echt goede.

@Judith: wat is PPD (is dat postnatale depressie?) succes in ieder geval, laat je helpen!

@Pendrag: fijn dat alles zo goed gaat met je paard!

@Bab: wat naar dat zuur, vind het al zieklig als Sofie 2 minuutjes kramp heeft (is eigenlijk altijd over na de boer), sterkte daarmee.

@Fredje: succes met kolven. ik merk dat kolven bij mij alleen werkt als ik met de kolf nadoe hoe ze drinkt, dus geen lange halen maar steeds kleien haaltjes, en ik doorbreek het vacuum van de "toeter" op mijn borst een beetje anders lukt het niet goed. ook moet ik ernaar kijken, anders komt er niets. hoed ik me hieraan dan ben ik binnen 5 minuten klaar (120cc) sterkte ermee!

Wie ik vergeten ben sorry
    Groetjes Lisette

Oh ja, weet niet wie het zei maar Sofie is ook altijd drukker als mijn vriend ook thuis is. denk dat het meer herrie is en het gewoon gezelliger klinkt in huis, ik heb nooit muziek op ofzo dus is dan altijd erg stil (wel wasmachine, afwasgeluiden en de stofzuiger natuurlijk)

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Oh ja, er staan weer hele mooie nieuwe foto's op mijn website! Kun je zien hoe goed ze haar hoofd al kan optillen, is maar goed ook want ik leg haar nooit op haar buikje, vergeet ik altijd (schaam, schaam)

Groetjes

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @liefje: Ik kan me voorsltellen dat je heel erg geschrokken bent joh! Gelukkig dat alles goed is met hem!

@Lisette: Ja PPD is postnatale depressie, of eigenlijk dus postpartum depressie.
    Leuke foto's op de site joh!

Vanmorgen naar het cb geweest met Kian. Hij is erg goed gegroeid! Hij weegt nu 6070 gram en is 59.3 cm lang. Ga zo door met de voeding zei ze ;) dat ie 6x nog krijgt geeft nix, hij heeft het schijnbar nodig. Kian heeft ook zn 2 prikjes gehad...zieligggggggggggggg :( Kijken of hij er last van gaat krijgen vandaag..

8. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Hoi hoi,
    Hier gaat het goed. Rik doet het goed. Heeft zich gisteren voor 5 voedingen gemeld ipv 6 zoals hij altijd doet. De voeding van 6 uur en 22 uur geef ik gekolfde borstvoeding voortaan, ik heb het idee dat hij dan meer drinkt. om 6 uur had hij 150 cc gekregen en om 22 uur 190 cc. En hij sliep door tot 6 uur vanochtend. Ik heb het idee dat als ik het gekolfd geef hij veel meer drinkt en hij spuugt dan ook bijna niet, terwijl als hij het uit de borst krijgt soms echt spuugt, soms in kleine golfjes. Is iets van de laatste week. Vanmorgen weer gewoon uit de borst gegeven hoor, vind het nog zo fijn. Kolven gaat ook steeds beter. Heb nu neusspray en dat werkt dus echt goed. Ben binne 10 a 15 minuutjes klaat (heb een dubbele electrische pomp) wat me wel opvalt is dat de ene borst veel meer uit komt dan de andere. Morgenvroeg hebben we een borstvoedingsochtendje, over voorlichting en vragen etc. Dus daar gaan we ook ff na toe, kijken of we er wat van opsteken.

Morgen middag naar het cd, daar krijgt hij zijn eerste prik, spannend. Ik zie er tegenop, ben namelijk zelf "bang" van naalden, ja bang, ik moet er gewoon niets van hebben.

Nog bedankt voor de tips van de foto's als ik meer tijd heb ga ik ze bewerken.

@daphne78 kolven vind ik sneller gaan dan dat ik Rik de borst geef dan ben ik 45 minuten bezig en kolven is binnen 10 a 15 minuten klaar en Rik doet 15 minuutjes over zijn fles.

@Wenniepennie, als Rik wakker is en wat in zichzelf aan het brabbelen is laat ik hem gewoon liggen, probeer toch het regelmaat principe aan te houden. En hij heeft er ook geen moeite mee ook, als hij echt gaat huilen dan is het wat anders.
    Rik leg ik 1 keer op een dag op het aankleedkussen als ik hem aan het verschonen ben op zijn buik, dan kan hij oefenene met zijn bolleke. En 1 keer op zijn buik in de box. De ene keer vindt hij het na en halve minuut niet leuk meer maar soms ook pas na een minuut of 5 a 10.

@Viefje Rik kan soms 15 minuten in de box volhouden, maar ook soms 45 minuten, daar is geen pijl op te trekken.
    Rik maken we wakker voor de laatste voeding, dan krijgt hij ook zijn pyamaatje aan (als hij voor de vorige voeding niet in bad is geweest). Maar Rik heeft nog geen regelmaat/patroon in zijn voedingsschema.

@liefje jeetje wat moet jij geschrokken zijn, gelukkig is alles goed afgeloepn.

@judith fijn dat kian goed groeit en dat de prikken goed gegaan zijn wij moeten morgen, zie het niet zitten, maar ja wat moet dat moet

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bij het topic gratis en aanbiedingen (ofzo) kun je er echt alles over lezen.

Maar in het kort komt het er op neer; binnen 2 maanden met een geboortekaartje langsgaan en je krijgt een doos mee ;)

Ik vind het de leukste (best gevulde...) doos van allemaal!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: typefoutje is snel gemaakt, ik ging er al vanuit dat je Jarissa bedoelde :). De avonden worden al rustiger, het is echt een sprongetje geweest. Hoop dat dat het bij Sam ook is. Ik gun jullie de rust echt!

@Mirella: ik heb echt nergens meer last van. Ik zou zeker even je VK of HA laten kijken. Heb je nog een afspraak voor nacontrole? Dan kan je VK of gyn. kijken.

@fredje: wat viefje zegt, doe ik ook. Als ik terug kom van een wandeling met de wagen, laat ik Jarissa daarin liggen.

@viefje: moeilijk als Lisa niet zonder huilen in slaap kan komen. Jarissa heeft dat af en toe. Ze heeft het nu juist als ze op mn arm in slaap valt als het wat druk is. Dan ligt ze liever in haar wieg. Ik vind het wel eens jammer want het is zo gezellig met haar op mn arm. Maar ja, zo'n onrustig kind is ook niks. Ik laat Jarissa soms huilen. Als ik zeker weet dat ze geen honger heeft, een schone luier en schoon bed heeft en niet hoeft te boeren. Ik laat haar dan 10 minuten huilen (gebruik echt een klok want voor je gevoel is het na 3 minuten al 10 minuten later!). Als ze dan nog net zo hevig huilt, haal ik haar uit bed of troost ik haar terwijl ze nog in bed ligt. Als het huilen afneemt, doe ik er nog eens 10 minuten achteraan. In het begin erg zielig maar ik merk dat het werkt en dat ze nu steeds korter huilt. Een vast ritueel om te gaan slapen heeft hier ook erg geholpen. Bij ons is dat verschonen, even knuffelen en dan leg ik haar in de wieg. Ze krijgt een aai over haar bol, ik zeg 'lekker slapen' en ik laat de babyfoon een liedje spelen (altijd hetzelfde). Ik loop zelf meteen weg. Al met al kost het op bed leggen echt nog geen minuut. Door steeds hetzelfde te doen, is Jarissa echt sneller gaan slapen.
    Wat ik ook nog heb gedaan als ze erg onrustig was, is haar inbakeren. Soms was ze zo druk, dan werd ze steeds wakker van het gemaai met haar armpjes. Ik wikkelde dan een badcape strak om haar heen en sloeg hem ver terug zodat de badcape niet boven haar schouders uitkwam. Dat hielp ook heel goed. Gelukkig is dat nu niet meer nodig want ik vind het zelf een zielig gezicht. En geen prettig idee dat ze zich helemaal niet kan bewegen. Jarissa vindt het veel minder erg, ze slaapt vaak lekker lang als ze ingebakerd ligt.
    Wakker maken voor de laatste voeding doe ik eigenlijk nooit maar ga dat vandaag wel doen als ze niet goed uitkomt (als de laatste voeding erg vroeg is, krijgt ze na 11 uur nog wat). Ze slaapt nl. al bijna 2 weken 's nachts door maar is nu alweer 2 nachten voor een voeding gekomen.

@Cellie: nee, wist ik niets van. Hoe kom je er aan? Leuke tip in ieder geval!

@liefje: wat een enorme schrik zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar echt van ondersteboven bent. Gelukkig gaat het goed met Harco. Rustig aan maar meid. Super dat hij ook zo is gegroeid.
    Het is makkelijk gezegd maar schuldgevoel is echt niet nodig meid. Je bent heel voorzichtig met je kereltje maar zoals je zegt, een ongeluk zit in een klein hoekje. Het heet niet voor niets een ongeluk, dat gaat per ongeluk.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Balen dat Kian nu nét 2 maanden geweest is :( Voor ons dus geen c1000 doos..

12. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo

@liefje: jeetje wat moet jij geschrokken zijn! Gelukkig is alles goed afgelopen! Wij hebben ook hele hoge/steile trappen en het is me ook wel eens door mijn hoofd geschoten wat als... Maar gelukkig nog niet gebeurd. Daar kun je echt helemaal niks aan doen! Veel sterkte met het bekomen van de schrik!

Pff Lisa is weer de hele ochtend aan het huilen geweest, zodra ze niet bij mij was. Op de arm is er niks aan de hand.
    Weet af en toe echt niet meer wat ik er nou mee moet, of ze slaapt of ze huilt of ze ligt op mijn arm.. Maar kan haar echt niet de hele dag dragen. Tot nu toe gingen de nachten wel altijd goed, ik hoop echt dat dat zo blijft maar hoor haar nu na de nachtvoeding ookal een beetje sputteren in bed terwijl ze eerst meteen verder sliep.. Mischien ligt dat ook aan mij, ben nu gespitst op ieder geluidje natuurlijk :oops: We hebben altijd al hetzelfde ritueel ongeveer zoals pendrag schrijft.. Hou hier ook strak aan vast maar dat begint me nu wel zwaar te vallen.. De verleiding om haar maar bij me te houden omdat ze dan stil is is erg groot maar we houden vol! 8) Ik weiger ook echt har op mijn arm te laten inslapen want dan verleg ik het probleem waarschijnlijk alleen maar naar een later tijdstip want daar went ze natuurlijk ook aan...
    Verder gaat het namelijk goed, ik doe wat meer nutriton door de voeding en geef haar af en toe wat lauw water tussendoor zodat ze beter kan poepen en de krampjes en het spugen worden echt minder nu :D
    Ze begint echt te lachen naar ons en dat maakt veel goed..!
    Ik geloof ook niet dat er iets lich. aan de hand is want op mijn arm is ze intens tevreden, lacht voluit naar me, drinkt goed, is verzadigd en alert en op het cb en bij ha zeggen ze ook dat ze er prima uitziet.. Daar zeggen ze dat het huilen met 3 maanden meestal over is, sommige kinderen hebben dat nu eenmaal nodig.... aldus de kinderarts.. Da's heel fijn maar daar kan ik weinig mee :rolleyes:
    Sorry ik klaag wel een beetje he.. Ben echt super blij met ons mooie meisje hoor! Maar moest het even kwijt...
    Ondertussen is de sirene hier weer ruim 10 min. aan dus ga maar eens gauw kijken... Wish me luck dat ze snel weer kalmeert ;)

Hele fijne dag het weer is geweldig!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Judith: in mn vorige reactie helemaal niet op jou gereageerd. :oops: :oops: :oops: Was echt per ongeluk meid.

Jammer dat het niet lekker gaat met jou/jullie. Ik hoop dat de hulp die je nu krijgt je gaat helpen. Pas goed op jezelf en ik hoop dat je, ondanks de problemen, toch lekker kunt genieten van Kian!

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @viefje: klaag maar raak meid. Wees eerlijk, hoe gek je ook op je kind bent, af en toe is er toch geen drol aan? Zo voel ik dat tenminste. Ik vind mn leven beresaai nu. Ik ben echt heel blij en gelukkig met Jarissa maar dit leventje past niet bij mij hoor. Ik kan soms haast niet wachten om weer aan het werk te gaan. Vooral als ik middenin de nacht met een huilend kind bezig ben. Ach, het gaat voorbij maar het is fijn om soms even je hart te kunnen luchten.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Judith, zou het deze week gewoon proberen, ze hebben helemaal niet naar die datum gekeken hoor en een hummeltje in een kinderwagen lijkt me echt duidelijk hoor ;)

Sterkte met opknappen!

16. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    @pendrag: Bedankt! Ik moet zeggen dat ik dit leventje inderdaad wel leuk vind maar ook heel blij ben als ik weer "mag" gaan werken... Als er ooit een tweede komt mag van mij mijn vriend (dan mischien man ;) ) wel verlof krijgen en ga ik zodra ik herstelt ben wel weer werken..
    Nou Lisa krijgt haar flesje en dan gaan we naar de nacontrole bij de vk en een kijkje nemen op het kinderdagverblijf waar ze over 5 weken heen zal gaan...
    En hoe graag ik ook weer ga werken zie er toch wel tegenop haar bij iemand anders te laten.. 8)
    Doei!

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier nog een februari mama :)
    zijn jullie kindjes ook zo enorm veel waker? (ons mannetje is soms wel 8 uur wakker overdag! (met wat kleine slaapjes tussendoor) als hij geen last heeft van krampjes oid dan is hij in die wakkere uren wel heel tevreden en kijkt ie wat naar zn knuffels, geeft af en toe eens een kreet
    ook snachts ligt ie vaak uren klaarwakker in het 'niets' te staren (want het is dan donker in de kamer dus er valt niets te zien ;))

rare vraag maar euh... zijn er meer mama's die het zo geweldig vinden dat een 2e kindje al ter sprake komt? (heb geen serieuze plannen maar t houd ons wel erg bezig sinds er (per ongeluk overigens) een kans ontstond dat ik zwanger zou kunnen zijn. ik bleek het niet te zijn maar het idee is wel ergens blijven hangen geloof ik)

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vanmorgen had ik nacontrole vanwege mijn keizersnede. Wat zonde van mijn tijd zeg, het was alleen maar een gesprekje waarin gevraagd werd of alles goed ging - ja - en of ik nog vragen had - nee. Ben ik daarvoor helemaal naar het ziekenhuis gereden? Niks kijken naar de wond of zo. Wilde ze wel doen als ik er op stond. Nou neuh... laat maar.

Daan heeft weer last van veel spugen en huilen en blijkbaar pijn na de voeding. Zelfs op mijn arm kalmeerde hij niet. Vanmiddag dus maar het consultatiebureau gebeld voor tips m.b.t. mijn borstvoeding. En morgenochtend ga ik met Daan langs de huisarts om te kijken of we niets tegen zijn ongemak kunnen doen. Hij heeft dus weer niet geslapen vanmiddag, zo gaat de hele regelmaat eraan. Ik merkte dat hij kalm werd van het sabbelen op mijn pink dus ik heb een fopspeen geïntroduceerd. Volgens mij werkt dat een beetje, hij ligt nu al sabbelend te slapen.
    Maar wat zielig, zo'n ontroostbaar mannetje!

@liefje: Wat akelig, dat is inderdaad de grootste nachtmerrie van elke moeder, je kind laten vallen. Kan me voorstellen hoe bang je was dat Harco er iets aan over zou houden. Gelukkig is alles goed met hem, wat een opluchting!

Ik stootte van de week mijn hoofd hard aan de rand van een kast toen ik Daan's kamertje uitliep met Daan op mijn arm. Wat was ik blij dat het mijn hoofd was en niet zijn kleine koppie!

@Judith75: Sterkte met de PPD, hopelijk knap je snel op! En sterkte met de uitwerking van de inentingen, hopelijk heeft Kian er niet teveel last van!

Groetjes, Wendy

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    nog even een vraagje.
    als het CB zegt 6 voedingen is dat dan met of zonder de nachtvoeding? anders moet ik vandaag iedere voeding rekken, wordt er niet echt gezelliger op.

groetjes Lisette

p.s. is het bij jullie ook zulk topweer? ga denk ik nog maar even op het balkon zitten.

Oh ja, ons huis is bijna klaar! We gaan het laatste weekend van deze maand eindelijk verhuizen! krijg ik ook mijn vriend weer terug in de weekenden, hij klust nu bijna iedere vrijdag, zaterdag en zondag. Ben blij dat ik een makkelijke meid heb anders was ik een wrakje geweest...

20. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Volgens mij is dat met nachtvoeding.. gaat per 24 uur tenminste zo is het mij uitgelegd bij het cb..

En ja hier is het ook heerlijk weer! :D

Deel Deze Pagina