@viefje: grappig, hier precies hetzelfde. Enorm zin om te gaan werken maar vind het niet prettig om Jarissa achter te laten. Heb net trouwens mn nieuwe baas aan de telefoon gehad. Niet echt leuk. Er gaat intern nogal wat veranderen en de nieuwe functie die ze voor mij in petto hebben, is helemaal niets! Ik baal nogal. Ben benieuwd waar het op uit draait maar heb er geen prettig gevoel bij. @Jalea: Jarissa is echt minder dan 8 uur wakker. Tenminste, voor mijn gevoel. Ze is soms tijdens een voeding amper wakker. Na een voeding soms dus helemaal niet wakker, soms een half uurtje. En 1 keer per dag (heel af en toe 2 keer) is ze van voeding tot voeding wakker. Als alles gaat zoals we nu denken, gaan wij vanaf september klussen voor een tweede. @Wenniepenny: wat akelig dat Daan zo'n last heeft. Hopelijk kan de ha wat doen. Had het cb nog tips? @Lisette: realiseer je wel dat het een advies is van jouw CB. Bij mij zeggen ze juist dat het nog vroeg is voor 6 voedingen. Als je baby er nog niet aan toe is, kun je toch lekker op 7 blijven als jou dat een beter gevoel geeft? Desnoods verdeel je het aantal schepjes dat ze met 6 voedingen zou moeten krijgen over 7 flessen. Jarissa gaf op een gegeven moment zelf aan dat ze met minder voedingen toekon. Je zou ook nog kunnen proberen om per keer een grotere fles te geven en te kijken of ze er dan zelf langer tijd tussen laat. Dan kom je op een rustige manier op 6 flessen uit. Succes ermee in ieder geval.
Ja inderdaad, had het er net nog met mijn vriend over. Ik wil alles zo graag goed doen, maar besef af en toe niet dat het gewoon supergoed gaat! Daarom is het fijn als ik mijn vriend straks weer wat vaker zie, dan kan ik weer eens live met een volwassen persoon praten Bedankt voor de tip! Grotere fles wil ze overigens nog niet, heel soms drinkt ze de 120 cc op (das wel los van de schepjes poeder) maar meestal minder, haar maag is nog niet klaar voor meer.. Groetjes Lisette
Dan zou ik lekker doen wat Sofie aangeeft. Dan heb je een tevreden baby, veel belangrijker dan welk schema ook. En bv geef je ook op verzoek, waarom fv dan niet? Met bv heeft niemand het er over dat je een voeding minder moet geven, waarom met fv dan wel? Laat Sofie maar bepalen hoor.
Kian heeft jammer genoeg erg veel last van zn prikjes Hij huilt vreselijk veel al vanaf vanmiddag...zo zielig
hoi hoi @cellie ik heb vanmiddag de c1000 doos gehaald, hij is inderdaad de moeite waard. rik was al ouder dan 2 maanden, maar dat weekej maakte niet uit zei men. @judith zie hierboven wat ik voor cellie heb geschreven, echt een nuttig pakket @viefje hier neemt het huilen af, alleen had Rik daarstraks even een huilkwartiertje en tuurlijk mag je je hart luchten daar zijn we voor, ik heb het af en toe ook hoor. @wenniepennie vervelend joh dat Daan weer wat meer begint te huilen, en een speen kan echt uitkomst bieden. Veel sterkte ermee en ik zou de regelmaat proberen aan te houden daar waar mogelijk is, soms kan het niet anders als je kind wat aangeeft. Ga op je gevoel af meid, hoe moeilijk het soms ook is. Rik ligt nu lekker in de box, dadelijk naar zijn bed en dan om een uur of elf ff wakker maken voor de voeding. Gisteren liet hij mooi 4 uur telkens tussen de voedingen, dat wilde hij vandaag maar een paar keer, om 8 uur was het echt een roep voor eten, dus hier natuurlijk aan voldaan. Ben benieuwd hoe lang hij vanacht slaapt, gisteren had hij zijn laatste voeding om tien over tien en hij melde zich pas om tien over zes vanochtend, dus wie weet meldt hij zich morgen om 7 uur, als hij de laatste voeding om elf uur krijgt. Of natuurlijk eerder of later, ach er is nog geen peil op te trekken. Maar wat zou ik zelf toch graag een beetje regelmaat in de voedingen willen hebben is makkelijker afspreken, maar kind geeft aan en het zal vanzelf wel in orde komen. fijne avond liefs fredje
@Liefje In nieuwbouw woningen hebben ze sinds 2005 bredere traptredes. Wij wonen in zo'n woning. Sinds wij hier wonen valt het me op hoe smal en gevaarlijk de oude trappen eigenlijk zijn. Ik ben vroeger ook best vaak van de trap gevallen (gelukkig niks aan over gehouden). Ieder huis zou zulke brede trappen moeten hebben vind ik. Misschien kun je met een draagdoek Harco dragen als je de trap afgaat, om weer een beetje zelfvertrouwen terug te krijgen. Voel je niet schuldig, het was een ongeluk. Kan iedereen overkomen.
jeetje zeg dat jullie nog tijd hebben om hier te kletsen! heb echt amper tijd voor mezelf en als ruben eindelijk een keer ligt te slapen dan moet ik echt het huishouden gaan doen want dat schiet er vaak bij in! ruben is nl redelijk vaak wakker, heeft overdag alleen maar haze slaapjes van ongeveer 30 min. heb niet eens tijd om te douchen! hij slaapt alleen maar goed door als we aan het wandelen zijn maar zodra we thuis komen schieten die oogjes weer open en dan ben ik weer met hem bezig. nooit geweten dat het zo intensief is, hahahaha. van 't weekend naar een verjaardag geweest mét ruben! heeft heerlijk op een kamertje in zijn wandelwagenbak geslapen. om 23.30 alweer naar huis maar was super om weer eens wat te ondernemen zo s avonds. @ liefje, jeetje zeg, dat was schrikken! beetje bijgekomen? vraagje? hebben er al veel meiden sex gehad? ik blijf het maar uitstellen, vind het gewoon nog een eng idee. hoor wel vaker dat het net is zoals de aller eerste keer maar die vond ik ook niet leuk! hahaha. moet eigenlijk gewoon even een knopje omzetten......
Goedemorgen! Nou we hebben een afspraak bij de osteopaat.. Ik ben erg benieuwd of dat helpt maarja anders hebben we het in ieder geval geprobeerd. Bovendien begint ze een sterkte voorkeur voor rechts te krijgen en daar kunnen ze in ieder geval meestal wel iets aan doen heb ik begrepen. Vandaag is het gelukkig iets beter als gisteren, ze slaapt al een uur aan een stuk en heeft "slechts" 45 min. nodig gehad om in te slapen... Vannacht gign ook heel goed dus ben weer een beetje fitter! Gisteren de 2e keer nagym gehad.. Merkte dat mijn conditie toch nog niet zo goed is als ik dacht haha .. Maar wel lekker even eruit te zijn en even lekker te bewegen! Ga toch maar weer sporten straks weet alleen nog niet wat.. Heb van kinds af aan paardgereden maar altijd bij een rijstal waar ik een "eigen" pony/paard had en kon rijden wanneer ik wilde incl. concours etc. Dus om nu bij een manege zo'n vast uurtje te gaan beginnen weet ik ook niet of dat iets voor mij is.. Ben met Lisa op het kdv geweest waar ze straks heengaat, heb nu ook het groepje gezien waar ze komt, lijkt erg leuk en gezellig ook de leidsters.. Dus dat komt wel goed.. Nu nog haar daar achter kunnen laten En tenslotte de nacontrole gehad bij de vk.. stelde niet veel voor alles was prima met mij maar wel leuk ze nog eens te zien en Lisa te kunnen showen! @judith75: Arme Kian, hoop dat het snel beter gaat! En een heeele domme vraag mischien maar ik moet dus ook zetpilletjes in huis halen voor de prikjes over 2 weken maar daar staat overal op vanaf 3 maanden? En ze is dan pas 8 weken..Welke moet ik halen.. Ik weet het niet.. @lisette: Lisa krijgt ook flesjes en toen we de hoeveelheid verhoogd hebben moest ze eigenlijk ook 1 voeding laten vallen volgens wijkvp maar dit ging heel moeilijk.. Dit aangegeven bij ka met eerste afspraak en die zij zelf nee hoor, gewoon op verzoek geven als ze eraan toe is laat ze vanzelf langer tussen de voedingen en idd na een week liet ze er langer tussen en is zo vanzelf op 6 voedingen uitgekomen zonder stress... Wonderbaarlijk hoe die kleintjes dat zo goed zelf regelen he! @penrag: Ik hoop dat het op je werk allemaal mee zal vallen, mischien valt er nog over te praten? Ja ik merk dat deze fase van heel klein zijn me toch niet zo ligt als ik dacht.. Woon heel dicht bij mijn werk en loop er af en toe eens binnen en dan begint het echt te kriebelen als ik iedereen zo bezig zie! Terwijl op andere momenten ik eraan denk dat Lisa dan niet bij me is maar bij een ander en dan hoef ik toch niet meer zo nodig haha Nog een paar weken dan weet ik of ik echt zo graag weer wil werken.. Succes in ieder geval met je baas etc. @runner: Lisa is ook bijna de hele dag wakker maar af en toe laat ik haar toch liggen want anders ben ik idd continu met haar bezig... Heb het opgegeven alles bij te houden sávonds en in het weekend wordt hier nu het huishouden gedaan dan zijn we met zn tweeën en kan de een naar de kleine kijken en de ander wat doen.. Tja dan maar een beetje rommelig hoor, zolang het maar schoon is vind ik dat nu even niet meer zo erg Nee vind het ook een beetje eng en wat nog veel meer een reden is ik ben veeeel te moe haha.. ben blij als ik gewoon kan slapen in bed nu 8) heb er eigenlijk nog niet echt behoefte aan...
@runner: het huishouden wil je hier niet zien hoor! Probeer de boel wat bij te houden maar ben reuzeblij met mn hulp iedere week. @viefje: heb net de mail gezien van mn werk, is nog erger dan ik dacht. Dat wordt voor mij een andere functie zoeken. Wat ze nu in hun hoofd hebben, ga ik echt niet doen. Is weer terug naar af, heb ik echt geen zin in. Voordeel dat ik bij een groot bedrijf werk, met een beetje geduld is er vast en zeker weer een leuke functie voor mij beschikbaar. Wat sex betreft: gisteren weer. De condooms waren onvindbaar (echt geen idee waar ik die dingen heb gelaten) dus we hebben het maar op een wat andere manier gedaan. Ook erg prettig! Voelde uitstekend.
Jawel, al vrij snel eerlijk gezegd...2 weken na de bevalling was alles weer als vanouds Ik heb alleen geen hechtingen gehad, dat scheelt enorm denk ik. Gr. Cellie.
gelukkig ben ik dus niet de enige die nog niet heeft gesekst. hihi. heb nu echt het idee dat het sex is voor de sex, zo van doe het nu maar dan hebben we dat ook weer gehad.. herkenbaar? heb met mijn moeder afgesproken dat ze vrijdag ff langs komt om met ruben te gaan wandelen zodat ik door het huis kan rauzen! vorige week naar de kapper geweest, zat er echt tegenop om ruben achter te laten, haha. was ook voor het eerst zonder hem. ga nu maar even de afwas van gisteravond doen
@Lisette28: Volgens mij merk je snel genoeg of je kleintje al aan een voeding minder toe is. Ik merk bij Daan namelijk dat hij steeds vaker langer dan de maximale tijd slaapt. Het aantal voedingen is inclusief de nachtvoeding. @Pendrag: Van het cb kreeg ik de volgende tips - niet vaker aanleggen als Daan daarom vraagt, want dan wordt het spugen juist erger (Daan wil vaker drinken zodat hij het zuur even niet voelt, maar heeft niet echt honger), wellicht helpt een theelepeltje water - het hoofdeinde van zijn ledikantje wat omhoog zetten door bijv. een dik boek onder de pootjes te leggen - liggend voeden met Daan op zijn buik op mijn buik (vind ik lastig) - de overdruk op mijn borsten eerst met de hand of met de kolf afkolven (deed ik al, maar lijkt vooralsnog niet veel te helpen) - weglopende/wegspuitende melk opvangen (deed ik ook al) - Daan na het voeden een tijdje rechtop houden (deed ik ook al, maar wat is 'een tijdje'?) of in het wipstoeltje zetten (uiteraard niet in de wip-stand) - Daan pas in zijn bedje leggen als hij aangeeft moe te zijn (ook dat deed ik al) De huisarts had geen aanvullingen, hij wil het eerst nog een paar dagen aanzien. Als er vrijdag nog geen verbetering is, moet ik weer terugbellen. Hij wil niet direct medicijnen voorschrijven, wat ik ook wel begrijp. Maar ik voel me zo machteloos als Daan zo ontroostbaar is. Net heeft hij drie kwartier liggen huilen, ongebruikelijk lang voor zijn doen. Ik ben één keer wezen troosten, het speentje wilde hij niet. Nu slaapt hij eindelijk en ik hoop dat hij het een paar uurtjes volhoudt. Hij heeft nog wat in te halen van gisteren. @Judith75: Gaat het vandaag alweer beter met Kian? @fredje8: Hier bij de C1000 weten ze helemaal niets van een babydoos vreemd genoeg : . @liefje: Alweer een beetje bijgekomen van de schrik? @Mirella28: Wij wonen in zo'n oud huis met een smalle, stijle trap. Ik heb ook regelmatig een angstdroom dat ik met Daan van de trap val ale: . @runner: Hier ook uitstelgedrag m.b.t. de eerste keer vrijen. Net zoals de eerste keer naar de sportschool, dat stel ik ook telkens maar uit. Ha ha, herkenbaar dat zelfs naar de kapper gaan moeite kost omdat je je kind even los moet laten . Had ik ook een paar weken terug. Zaterdag weer een paar uur oefenen want dan heb ik een uitje van mijn werk. Volgende week dinsdag kennismaken op het kdv en afspraken maken voor 'wen-dagen'. Zal wel meer wennen zijn voor mama dan voor Daan denk ik . Groetjes, Wendy
@ Runner Heb het weer gedaan 3,5 week na de bevalling. Wel een beetje wijn gedronken voor de zenuwen, hihi!
Trouwens, lachen die kleintjes van jullie ook al zo breeduit als die dochter van mij? Ik zal een fotootje plaatsen van d'r. Zo schattig joh!
@Judith: hoe is het nu met jou en Kian? @Wenniepenny: slaapt Daan al beter? @liefje: hoe is het met Harco en jou? Zijn jullie van de schrik bekomen? @Mirella: hier hooguit een klein glimlachje te bekennen. Net weer even heerlijk met Pendrag gewerkt. Ik was ongeveer halverwege toen Jarissa begon te huilen (ik had de babyfoon mee). Het klonk niet dramatisch en ik was net lekker bezig dus heb ik besloten toch even door te trainen. Ze hield gelukkig snel op. Toen ik op mn paard zat (begin altijd met grondwerk, dan sta ik er dus naast) begon ze weer. Heb even gedaan wat ik wilde doen en toen paard weer afgezadeld. Dat duurt alles bij elkaar toch even dus ik was zeker 5 minuten verder voor ik binnen was. Snel handen wassen en wat denk je? Jarissa was stil. Ik ga overdag dus toch te snel naar haar toe als ze huilt. We zijn nu anderhalf uur verder en ze slaapt nog steeds. De regelmaat qua tijd is weer helemaal verdwenen maar qua handelingen gaat het nog prima. Wel heb ik de verschoning verschoven van na de voeding naar halverwege, na het tussentijds boeren. Zeker 's avonds en 's nachts. Ze sukkelt nl. tegen het einde van haar fles heerlijk in slaap en wordt dan weer klaarwakker van het verschonen. Overdag vind ik dat niet erg maar 's nachts wel. Ze heeft ook weer wat nieuws: halve flessen drinken. En dan na anderhalf/2 uur weer honger. Gelukkig alleen overdag dus das niet zo erg. En nu slaapt ze alweer vanaf 1 uur dus dat gaat de goede kant op. Ik ga snel nog 'wat' was opvouwen. Heb nu 3 machines vol schoon en droog, nog 3 te gaan ......
Hoi Dames! Met Kian gaat het vandaag weer prima gelukkig. We hebben gisteren veel 'gefietst' met zijn beentjes, dus ze zijn niet stijf gelukkig! Hij kan weer lachen MEt mij gaat het met ups en downs. Vandaag overheerst de up tot nu toe gelukkig. @Viefje: Je hebt zetpilletjes nodig van 60 mg. Als je die niet kunt krijgen bij de apotheek, neem dan alvast 120 mg. Daar kun je langer mee door. Snij gewoon de zetpil in de lengte door de midden en klaar Ik had ook geen 60mg in huis gehaald hoor! @runner: Hier nog geen sex gehad. Had/heb er nog geen behoefte aan. Zal ook komen omdat ik niet zo lekker in mn vel zit misschien..
@Pendrag:Wat fijn dat je weer lekker aan de gang kunt met je paard. Ik mis het wel hoor, vanavond voor het eerst naar de sportschool. Eigenlijk niets voor mij maar ja, je moet wat toch? Merk dat als ik bij mijn zus ben, ik de stallen mijd. Zie anders de lege box van mijn paard en word er niet vrolijk van! @Wenniepenny: wat vervelend dat Daan er ook zo`n last van heeft. Wat doet hij precies? Heb je het idee dat de voeding "terugloopt"? @Judith: Arme jij! Hopelijk gaat het snel beter met je! En wat wordt Kian alweer groot zeg! Vanmorgen hebben we bijeenkomst gehad van de zw.gym. Leuk hoor, al die babies bij elkaar..Luukje is wel de grootste van het stel! (de 2 die eerder geboren zijn waren 5 en 6 weken te vroeg dus die hebben nog wat in te halen!). Helaas gaat Luuk morgen niet naar het zh voor onderzoek. Afgelopen zondag moesten we stoppen met Zantac omdat dit anders een onbetrouwbare uitslag zou geven vwb maagzuursappen. Gisteravond kreeg hij weer enorme pijnen en kwam de voeding weer terug in zijn keeltje...Moest op een gegeven moment echt kokhalzen en toen spuugde hij de HELE fles van 3 uur weer eruit. Na overleg met huisarts weer met de medicijnen begonnen. Vanmorgen het zh maar gebeld en zij besloten om de test morgen niet te doen. Mijn eigen kinderarts is er vrijdag pas weer en gaat ons dan terugbellen om nieuw behandelplan te bespreken. Helaas kan Luuk dus echt niet zonder die medicijnen.. Vwb het slapen dat gaat prima! Hij is daar erg makkelijk in en slaapt overal (wagen, box, wieg, maxicosi) Ik moet hem ook savonds wakker maken voor laatste voeding van 23/24 uur.. Weet iemand een tip om hem naar 5 voedingen te krijgen ? Hij krijgt nu 6 x 150 (170 water ivm dikke AR voeding) cc... Groetjes, Bab
Zo, de was is aan kant. Nu maar even stofzuigen. Met 3 honden geen overbodige actie. Ik zit met smart te wachten op de post! Die brengt als het goed is vandaag mn draagdoek. Maar ja, de brievenbus is 300 meter lopen. Op zich natuurlijk geen probleem maar ik wacht even tot Jarissa wakker is. Dan natuurlijk eerst voeden en verschonen en dan pas kunnen we samen naar de brievenbus!
Sam lacht ook al breed, die begint bepaalde spelletjes erg leuk te vinden. En ja ze is al ruim 3 maanden, maar ja... ze heeft natuurlijk een gedeelte van haar ontwikkeling die hoort bij 3 maanden en een gedeelte van haar ontwikkeling die hoort bij 1 maand. Sam spuugde best veel, had er geen last van. Maar wij doen nu een schepje nutriton door haar voeding en dat helpt gelukkig al voldoende, ze heeft niet meer gespuugd. Mevrouw heeft me net weer gefopt door eerst de borst te willen, en daarna nog honger te lijden. Dus uiteindelijk ik een klein flesje in de warmer gezet.... ligt ze nu te pitten En borstvoeding mag je niet zo lang laten staan helaas, dus waarschijnlijk kan ik dalijk een flesje van dat dure goedje weggooien (zo rijkelijk stroomt het hier niet) (kan nu wachten tot 18 uur en dan moet het evt weg) Het huishouden ligt hier echt totaal op z'n gat. Ik doe eigenlijk niets, en mijn mannetje dus ook niet. De wc heb ik van de week wel gedaan, was wel nodig hihihi. Ik zou nu even de tijd hebben, maar ja... heb ik zin? Niet echt.