Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Mirella28: Ja, Daan lacht ook breeduit en hoorbaar sinds een week of zo! Het is me alleen nog niet gelukt om er een foto van te maken, want ik ben telkens te laat.

@Pendrag: Daan heeft vanmiddag toch wel goed en aardig lang geslapen. Hij heeft net weer liggend voeding gehad, en alles ging goed totdat mama bedacht dat hij misschien wel even in de box wilde. Nu heeft hij weer wat last van maagzuur. Heb hem een theelepeltje water gegeven (tip van het cb), en vooralsnog lijkt dat iets te helpen. Hij ligt nu in zijn bedje, een beetje te dreinen. Kijken of hij in slaap valt en voor hoe lang.

@Judith75: Kan me voorstellen dat jouw hoofd nu niet echt staat naar seks. Komt wel weer, het belangrijkste is dat je nu de rust en de ruimte neemt om weer jezelf te worden.

@Bab28: Integendeel zelfs, ik heb het idee dat ik veel te veel borstvoeding produceer. Het komt echt onder hoge druk uit mijn borst, misschien vergelijkbaar met een hogedrukreiniger in je mond steken en dan aanzetten? Is ook niet echt prettig.

Groetjes, Wendy

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hier ook nog geen sex, wel zin overigens :D
    Morgen vragen of de VK de hechting eruit haalt, dan wil ik wel weer. Heb trouwens af en toe last van de uitgang van mijn plasbuis, vooral als ik druk zet bij het plassen, heeft nog iemandhier last van?

Sofie lacht ook al breeduit en "praat" echt al best veel. Ze wil vandaag iedere 2 uur eten, en ik geef toch flessen dus weet dat ze genoeg binnen krijgt, ze heeft denk ik gewoon een baaldagje, voor haar doen veel huilen en weinig slapen.

Ga ook maar eens een kaartje inleveren bij mijn C1000, ben benieuwd.

Mijn huishouden loopt goed voor mijn doen. Iedere dag de afwas, was, boodschappen en koken. Soms stofzuigen en de plantjes water. maar ja ik strijk niet en de badkamer is ook niet meer gedaan sinds de kraamhulp weg is, de wc een keer. maar daar waren we toch al nooit zo van. We zijn opruimers, geen schoonmakers. Ook helpt het niet dat we over 3 weken verhuizen, ga echt geen ramen meer doen ofzo :)

Wenniepenny: succes met Daan, echt zielig!
    Daphne: borstvoeding mag je 5 uur buiten de ijskast laten staan. speelt Sam echt al zelf in de box?
    runner: wat doe je dan als je kleintje wakker is? je kunt haar toch in bed/ box/ wipstoel leggen en dan lekker gaan douchen? Fijn dat de verjaardag zo leuk was!
    pendrag: is je doek er al? ik heb er een gekregen maar dat ding is meters lang en ik heb geen idee hoe hij om moet

Groetjes Lisette

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lisette, dit was al eerder afgekolfde voeding en gekoeld geweest.
    En ja Sam speelt al in de box, en op haar speelkleed. In de box is ze of bezig met een knuffeltje of ze gaat staren en flirten met/naar het mobiel (naar tijgertje met name).
    Op het speelkleed ramt ze wat tegen knuffeltjes die boven haar hangen, echt humor om te zien. En maar kletsen tegen die dingen.

4. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Hier ondertussen al wat bekomen van de schrik van zaterdag, alleen durf ik nog niet met Harco van de trap komen, zal nog wel even duren denk ik. Gelukkig is mijn vriend nog een aantal weken thuis om me te helpen, hij zit namelijk met een slechte knie en moet daar nog voor op onderzoek gaan kan zijn dat hij nog een tijd thuis gaat moeten blijven, en verliest dan mss ook nog zijn werk, gelukkig heb ik mijn werk nog en verdien ik toch redelijk goed om rond te komen.

S'nacht heb ik nog momenten dat ik opeens heel het gebeuren terug voor mijn ogen zie.

Hebben jullie ook zo weinig slaap s'nachts, hier slaapt Harco toch heel slecht tijdens de nacht en in de dag heel veel, ik probeer de nacht alleen door te komen om mijn vriend toch wel de nodige rust te gunnen, hopelijk hou ik het nog vol, geraak ondertussen wel oververmoeid, plus dat Harco wat last heeft van zijn neusje dat verstopt is waar hij tijdens de nacht meer last van heeft dan tijdens de dag.

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ff snel een reactie van mij, heb nog niet iedereen gelezen, doe ik morgen.
    Rik heeft zijn prik gehad en nu al wat verhogen, dus een paracetamol zetpil gegeven. Zielig hoor, hij is helemaal uit zijn hum. Slaapt redelijk, maar wordt dan schreeuwend wakker. De stakker.
    HEb hem net in de tummy gehad vond hij HEERLIJK.
    gelukkig, ook de fietsoefeningen met zijn beentjes gedaan, dat vond hij ook om te doen. Hopelijk gaat het vanacht beter.

liefje wbt een verstopte neus, je meot met zo'n neusknijpertje zijn neus doorgankelijk maken vinden ze niet zo leuk, maar werkt super. Zo kun je ook een oorsteking voorkomen, want als zijn neus helemaal dicht gaat zitten gaat het door naar zijn oren, als je het openmaakt is de kans op een oorontsteking veel kleiner. Succes

liefs fredje

ps morgen meer reactie van mij

6. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai allemaal ...lang geleden dat ik iets van me liet horen ..maar het gaat niet zo goed met me ...noem het depressie ..anyway erg shit..
    het enige lichtpunt is de kleine meid die het erg goed doet ...ze heeft vandaag haar eerste prik gehad ..erg zielig ze huilde heel hard bij de 2e prik ...
    ze woog nu 4095 gr en 55 cm ..ik ga vanaf morgen proberen haar op 5 voedingen te zetten ... :( als ze dat pikt dat kleine eetmonster ..
    ze slaapt nog steeds goed door snachts ..heerlijk is dat ...maar toch ben ik bek af ...

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @asjuh: wat vervelend dat het niet goed gaat met jou. Heb je goede hulp? Een heerlijke foto van Fleur trouwens. Zo lekker in de camera met die mooie ogen. Leuk hoor.

Jarissa ligt weer heerlijk in haar eigen wieg te slapen. Iedere dag komen we weer wat meer in ons ritme van vorige week. Toch rare dingen die sprongetjes. Ik ga nog even de bunker in de autostoel doen, dan hoeft dat morgen niet meer. En dan nog even op bed voor de tv en een laatste voeding. Mn vriend moet overwerken, die is pas om 1 uur thuis. Vind het zelf wel lekker om dan nog wakker te zijn. Kunnen we nog even kletsen en knuffelen. Morgen zien we elkaar ook de hele dag niet. Ik ga 's ochtends naar de babymassage en hij moet 's middags en 's avonds weer werken.

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Nee pendrag geen hulp helaas..ja bij een psyg die als ik mijn verhaal doe , zij continu naar Fleur kijkt , zodat het net is alsof ik tegen de muur aanpraat :(

ik las hier van vrijen naar de bevalling, wij hebben al sex gehad de dag nadat de kraamhulp weg was :oops: gewoon omdat we er allebij aan toe waren ...ik had niets geleden met de bevalling ...alleen een gedoe met condooms weer ;)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die condooms zit ik ook niet op te wachten. Er staat een familiepak klaar maar ben bang dat ik in het heetst van de strijd gewoon doorzet. Ach, we willen in september toch weer gaan klussen.

Dat klinkt niet als goede hulp asjuh. Is er geen andere psych beschikbaar? Het moet wel goed klikken wil het helpen. En het gaat om jou. De moeite waard dus om goede hulp te zoeken. Hou je taai meid!

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vanochtend met Jarissa naar de babymassage geweest. Was heel erg leuk. Jarissa heeft er ook van genoten. Grappig om te zien hoe ze reageert. Soms een heel verbaasde blik. Soms werd ze wat druk maar op de meeste dingen reageerde ze juist door heel rustig te worden. Toen ze druk werd, had ze ook honger en bleek haar luier mega doorgelekt te hebben (nog nooit eerder gehad met plas). Tussendoor dus nog verschoond en gevoed. Na afloop nog een lekkere poepluier dus ze heeft haar visitekaartje daar duidelijk achtergelaten! Volgende week gaan we weer. Tot die tijd heerlijk thuis oefenen. Heb er nu al zin in.

Vanmiddag ga ik eerst verder oefenen met mn nieuwe draagdoek. Als het goed zit, ga ik daar heerlijk een wandeling mee maken. Ook al iets om naar uit te kijken. Wie weet vind ik ook nog tijd om paard te rijden! Dan is het echt een topdag.

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    lijkt me heerlijk om babymasage te doen ...super dat je dat doet , ik wil over een week of 2 beginnen met baby zwemmen ..kijken of dat gaat bevallen voor mij en fleur

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een boek gekocht voor baby massage, en ben wel al voorzichtig bezig met het laten wennen aan mijn handen. En ze accepteert het steeds beter dat ik aan haar zit te friemelen :D

Asjuh en Judith, ik hoop dat jullie je ook snel zelf weer prettiger gaan voelen!

Seks hier? Nou sinds Sam thuis is zijn we wel beetje veel moeier hihihihi. Omdat ik niet zwanger MAG worden moeten we dus die gezinsverpakking bij de hand houden. Hier zijn ongelukjes dus echt heel gevaarlijk momenteel. Over 2 maanden krijg ik een onderzoek over de kans van herhaling bij een 2e zwangerschap, en denk dat als dat positief voor ons is dat we daarna maar eens gaan bedenken wat we willen. Ik zou wel graag een zwangerschap voldragen en de "gezonde" kwaaltjes willen hebben.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Voor de mama's waarvan de beebjes ook 6 weken zijn geweest, al iets gehoord van de felicitatiedienst?

Dat zat toch vast aan die Etos doos?

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Cellie, dat vroeg ik me ook al af

15. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :D yep ik heb al iets gehoort van de felicitatie dienst ...ze wilden vandaag langskomen ..maare toen ze hoorde dat we verhuist waren naar een ander gedeelte van de stad ..mocht zij het niet doen, en moest ze contact opnemen met haar baas wie dan wel zou komen :( ..nog niets gehoort verder

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ze net een mailtje gestuurd. Ik ga denk ik niets kopen van ze, maar ik vind het wel grappig als ze een keertje komt.

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier nog niets gehoord maar ja, Jarissa is ook pas sinds vandaag 6 weken.

@Daphne: kan me goed voorstellen dat je een 'normale' zwangerschap wilt meemaken. Maar je lijf en geest zullen wel even tijd nodig hebben om te herstellen. Wat voor onderzoek kunnen ze doen om te zien hoe groot je kans op herhaling is? Ik begrijp dat de kans een tweede keer in ieder geval lager is dan de eerste of klopt dat niet?

De babymassage is 6 keer. Jarissa zal dus 11 weken zijn als we met de massagecursus ophouden. Dan ga ik denk ik ook met haar babyzwemmen. Heb nog niet gekeken of dat hier in de buurt ook op een tijdstip is dat ik kan. Dan ben ik natuurlijk weer aan het werk .....

Net mn nieuwe baas aan de telefoon gehad over de veranderingen die op stapel staan. Volgende week woensdag heb ik een afspraak om over de invulling van mijn functie te gaan praten. Ben erg benieuwd of hij het net zo ziet als ik: als de sodem**ter intern solliciteren naar iets leuks!

Jarissa was vanmiddag weer helemaal uit haar doen doordat haar ritme vanochtend zo verstoord werd. Ik heb haar wakker gemaakt voor de massage en daar heeft ze halfslachtig nog wat gedronken. Uiteindelijk heb ik haar om iets over vieren weer ingebakerd op bed gelegd. Ze is, op 2 keer heel kort huilen na, nog heerlijk aan het slapen! Ik heb alleen geen boodschappen kunnen doen nu. Daar wil ik haar niet nog eens voor wakker maken. In plaats daarvan heb ik de woonkamer schoongemaakt. Jeetje, wat een werk. Heb ik zeker een jaar niet zelf gedaan. Nou ja, scheelt de hulp morgen weer! Kan zij de keuken een extra beurt geven. En ik eet wel een lekkere diepvriespizza.

18. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    He bah Asjeh, wat verveldend dat het niet zo goed met je gaat en dat je geen hulp hebt. Fleur doet me denken aan mijn Sofietje, die slaapt ook altijd met haar armpjes zo omhoog. Zo schatig!

Een tip voor Wenniepenny, kreeg ik van mijn VK; als je je borstvoeding iets wilt laten afnemen kun je weer aan de pil gaan. bij een lichte pil krijgt je beebje hier niets van binnen volgens haar. Ik ben dus meteen vandaag weer begonnen (oh ja, de pil is dus eerste maand niet veilig)

Pendrag: succes met eventuele nieuwe functie!

Liefje: dat traplopen komt nwel weer, neem je tijd.

Fred: ik moet Sofie de volgende keer bij CB laten inenten, vind het nu al zielig, ga ook maar zetpilletjes halen, goed tip!

Groetjes Lisette

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan heeft vandaag weer een beetje last van terugkomende melk, gelukkig niet zo erg als eerder deze week.
    Ik neem me telkens voor om Daan eens een tijdje op zijn buik te leggen, maar ik weet niet goed wanneer ik dat moet doen. Als ik het te snel na de voeding doe, ben ik bang dat de hele voeding terugkomt. Als ik te lang wacht is hij weer moe.

Vandaag een gesprek op mijn werk gehad over mijn terugkeer in mei. Het komt erop neer dat ik in dienst treed bij een ander, nieuw opgericht bedrijf dat alle online marketingdiensten heeft overgenomen van mijn werkgever. Mijn werkgever zou liever hebben dat ik bij hem blijf, maar dan wordt mijn functie wel erg uitgehold en hij heeft het idee dat ik bij dat andere bedrijf meer mogelijkheden en perspectief heb. Mede gezien het feit dat ik nu 3 dagen ga werken i.p.v. 4,5. Ik heb er veel zin in :) !

@Bab28: Ik heb inderdaad het idee dat de voeding terugloopt uit Daan zijn maagje, af en toe hoor ik het gewoon. Van de melk die hij direct na de voeding teruggeeft, heeft hij geen last. Wel van de melk die nog wat later - soms zelf nog na een half uur - terugkomt, je ziet aan de samenstelling dat dat al enigszins verteerd is.

Wat zielig dat Luuk ook weer zo'n last had van spugen omdat hij moest stoppen met de medicijnen! Hoe gaat het nu met hem?

@daphne78: Ja, je merkt echt dat onze kleintjes steeds meer gaan lachen en ook meer reageren op spelletjes en liedjes. Daan heeft vooral pret op het aankleedkussen, als ik zijn luier verschoon en het liedje van Meneer Kaktus erbij zing. Erg leuk!

@fredje8: Sterkte met Rik's bijwerkingen van de prikjes!
    Ik kreeg bericht dat de babymassage deze maand wel doorgaat, dus wij beginnen volgende week. Ik ben benieuwd hoe Daan het vindt.

@asjuh: Sterkte met je depressie, hopelijk voel je je snel beter! Fijn dat Fleur het zo goed doet, sterkte met de bijwerkingen van haar prikje! Babyzwemmen lijkt me ook leuk, misschien ga ik dat t.z.t. ook nog wel doen met Daan.

@Cellie: Ik werd gisteren gebeld door Felicitas, morgenmiddag komt er iemand langs met de Babydoos. Laat maar eens horen wat ze te vertellen hebben en wat ze verkopen.
    We gaan trouwens morgen ook een C1000-doos halen, want nu stond de aktie eindelijk in de lokale krant.

@Lisette28: Nee dank je, geen pil meer voor mij. Ik heb hem 15 jaar aaneengesloten gebruikt en ben juist blij dat ik eraf ben. Ik heb het idee dat mijn miskramen te maken hadden met het feit dat mijn pil misschien lang moest uitwerken na zoveel tijd. Maar bedankt voor de tip.

Groetjes, Wendy

20. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Hier gaat het minder goed, Harco geeft sinds twee dagen een groot deel van zijn pap terug, normaal krijgt hij 105ml maar meestal drinkt hij dat niet meer op soms amper 60cc en dan komt nog een groot gedeelte terug, gelukkig heb ik voor vandaag een afspraak kunnen maken met de pediater van wacht om hem eens laten na te kijken, lijkt mij dat hij die pap precies niet meer verdraagt.

Deel Deze Pagina