Zo vandaag naar de HA geweest. Bleek mijn vermoeden toch te kloppen, hechting is gaan onsteken en daarom heb ik er nog steeds last van. Heb nu antibiotica zalf. En VK moet met zilvernitraat aanstippen? Hoop dat het gauw goed komt daar beneden...
@liefje: Sterkte met Harco's spugen, hopelijk kan de pediater iets doen voor hem! @Mirella28: Sterkte met de ontstoken hechting, hopelijk is het gauw over! Daan heeft vandaag een stralend humeur. Toen ik hem vanmorgen kwam halen voor de voeding werd ik heel lief toegelachen vanuit het ledikantje. En we hadden heel veel pret samen toen ik zijn luier verschoonde. In mijn album heb ik een paar 'pretfoto's' geplaatst. Ik heb hem vandaag voor het eerst op zijn buik op de bank gelegd. Dat was wel even wennen, maar hij probeerde direct wel om zijn koppie op te tillen. En de voeding kwam niet terug gelukkig. Nu ligt hij lekker rustig te slapen. Groetjes, Wendy
weet je wat het is, mijn buurman stond van de week aan de deur met de mededeling dat ie de kleine hoort...... had een nachtdienst gehad en werd uit zijn slaap gehouden door het gehuil. moet ik eigenlijk gewoon sch**t aan hebben maar ga me toch een beetje lullig voelen tegenover hem. bah mirella, daar zat je nou net niet op te wachten. ik was van de week naar de C1000 geweest en daar werd me verteld dat die actie pas vanaf volgende week is zou dat per regio verschillen? de pil? daar begin ik dus echt niet meer aan, heb genoeg gehad van al die hormonen in mijn lijf! haha. lachen doet ruben ook volop, probeerd er nu ook echte geluiden bij te maken, zó lief! ons kleintje groeit nu al uit maatje 56! heeft vandaag al een 62 aan en dat zit prima, wat gaat dat hard zeg.
@Mirella28: Beterschap, maar goed dat je toch even gegaan bent he.. Nu je er iets voor hebt is het vast snel weer helemaal in orde! @liefje: Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat! Wel fijn dat je vandaag meteen een afspraak hebt kunnen krijgen he... Dan weet je straks hopelijk waar het aan ligt.. Sterkte ermee! @wenniepenny, ik leg Lisa meestal tijdens de verzorging op haar buikje, kan ik meteen haar ruggetje insmeren af en toe aangezien ze een beetje een droog velletje heeft.. Zo vergeet ik het ook niet zo snel 8) Zin in mijn werk heb ik ook, ook bij ons is er in de tussentijd veel veranderd.. niet mijn functie maar wel de manier van werken en veel wisselingen in het personeel.. Ben erg benieuwd Vervelend dat Daan last heeft met het terugkomen van de voeding, hebben we hier ook (gehad?) op het moment gaat dat hier wel redelijk.. Jij geeft borstvoeding he, ik niet meer en de flesvoeding kan ik indikken dat helpt hier goed maarja met bv lukt dat natturlijk niet.. Succes ermee! @Bab28: Wat zielig dat luuk zo'n last had van het stoppen! Hier was het juist andersom.. Het spugen werdt echt heel veel erger MET de zantac dus nu weer zonder.. Sterkte! @asjuh: Heel veel sterkte hopelijk lukt het om de goede hulp te krijgen waar je iets aan hebt! Lisa slaapt oko net zo.. armpjes omhoog langs haar hoofdje.. Als ze slaapt dan he 8-[ Hier nog niks gehoord van de felicitatiedienst.. Ben benieuwd Lisa is zat. 7 weken dus zal wel een keer.. neem ik aan.. Voor de babymassage heb ik me opgegeven (had een bon gekregen voor gratis les) Maar nog niks van gehoord. Zal dalijk eens bellen.. Babyzwemmen wil ik ook gaan doen maar nog even afwachten op mijn rooster, ik werk onregelmatig en wil dan wel vrij zijn anders is het erg zonde van het geld als ik maar 1 of 2 keer kan gaan... @pendrag: Hopelijk komt er dan gauw een functie voorbij die wel heel leuk is en krijg je die! Zal voor je duimen Is het nog gelukt met je nieuwe draagdoek? Gisteren naar het cb geweest om te wegen.. ze is 140 gr. aangekomen in een week en de week daarvoor 300 gr.. nogal een verschil he.. maargoed 140 was ook wel genoeg. Ze is lang niet meer altijd tevreden na haar flesje dus waarschijnlijk heeft ze snel weer meer nodig.. Ze krijgt nu 120 water + 4 schepjes fv+ 2 schepjes nutriton.. Maar laat tegenwoordig zelf de laatste voeding van 23.00 uur weg, dan moet je haar wakker maken maar krijg je er niks in.. Als madam niet wil dan kun je het vergeten dus ze zit nu op 5 voedingen... Volgens cb geen probleem en mag ze dan wel 150 water en 5 schepjes... Sinds een week komt ze dan rond 20.00 uur voor een voeding dan slaapt ze tot ong. 3.30 dan weer een voeding en dan slaapt ze tot ong. 7.30 uur en dan slaapt mevrouw als het even kan gewoon NIET meer.. Het is hier op het moment overdag een beetje een ramp..huilen huilen huilen! Niks is goed alleen op de arm rondgedragen worden en dan huilt ze de helft van de tijd nog alleen niet zo hard.. Nu is ze voor het eerst vandaag al een kwartier stil maar nog steeds wakker.. Ik hoor haar gewoon nog terwijl ze toch echt niet huilt nu.. Ik weet echt even niet meer wat ik eraan moet doen, ze eet goed, drinkt goed, groeit goed ziet er goed uit, haar neusje lijkt minder verstopt, oortjes zijn nagekeken en zijn schoon, buikje is gevoeld door ha en lijkt heel soepel te zijn dus ontlasting kan ook niet dwarszitten.. kortom ze lijkt helemaal gezond maar is gewoon niet rustig te krijgen Het lijkt met de dag erger te worden vind het zooo zielig want je ziet haar gewoon tegen de slaap vechten en als ze in slaap valt wordt ze na ong 20 min gewoon gillend wakker.. Ben zoo blij als het morgenmiddag is en we naar de osteopaat kunnen! Hebben smiddags een afspraak.. Heb mn hoop er een beetje op gevestigd [-o< Straks komt wijkvpk. hier om te bekijken of zij nog iets weet, ben benieuwd.. Ze had het gisteren over event. inbakeren? Tja als dat helpt.. :-k Ze is ondertussen weer aan de gang dus ga weer even kijken.. Wens jullie een fijne dag hier schijnt het zonnetje!
@runner: Inderdaad sch**t aan je buurman, ik hoor de kinderen van onze buren ook. En de buurvrouw aan de andere kant die zo vals als de kraaien meezingt met smartlappen. Een beetje tolerantie kan toch wel? En bovendien, hoeveel huilt Ruben nou helemaal. Geen uren en uren toch. Hier ook al shirtjes maat 62. Broekjes nog niet, want Daan heeft redelijk korte pootjes. @viefje: Dat is een goede tip om Daan tijdens de verzorging ook even op zijn buikje te leggen, bedankt! Vanmorgen op de bank ging trouwens prima (zie mijn verhaal van eerder vandaag). Sterkte met het vele huilen van Lisa! Kan het zijn dat ze bezig is met een sprongetje in haar ontwikkeling? Zie je ook dat ze nieuwe dingen kan? Hopelijk helpt het inbakeren om haar wat rust te geven! @asjuh: Armpjes langs het hoofd is ook Daan's favoriete slaaphouding. Ik heb me laten vertellen dat veel pasgeborene zo liggen als ze heerlijk ontspannen slapen, dus dat is een goed teken. De hostess van Felicitas is net geweest. Leuke doos, veel tijdschriften, kortingsbonnen en monsters van handige producten (fruithapje, groentehapje, pampers, wasmiddel, color-catchdoekje, Glorix-doekjes, sudocrem, lepeltje). Uiteraard proberen ze je van alles te verkopen, bijvoorbeeld een serie met 20 themakoffertjes. Die serie is erg leuk, maar wel duur en waar laat ik in vredesnaam 20 koffertjes (want je krijgt ze allemaal tegelijk). Ik heb drie dingen gekocht: - een boek over kinderen en gezondheid - een jaarabonnement op Oók! voor mijn moeder, om te geven op moederdag - een abonnement op de Jonge Gezinnen Voordeelpas. Straks nog de C1000-doos halen, die schijnt ook wel goed gevuld te zijn. Zometeen na de voeding weer lekker een stukje wandelen met Daan! Groetjes, Wendy
Vandaag is hier een medewerkster van GGZ geweest voor een intake. Ik ga daar weer in behandeling. Ben er al eerder geweest paar jaar terug. Had toen een depressie. Deze week word ik dan besproken daar zodat ze mij de juiste therapie kunnen geven. Verder geen nieuws vanaf hier en niet zoveel fut.. Ik kom later vandaag nog wel een keer reageren denk ik..
nou de vpk. is geweest, ze heeft eerst eens rustig op een rijtje gezet wanneer Lisa nu precies huilt, hoe ze huilt en hoelang etc. en ook gekeken naar andere zaken als ontlasting, plassen, huidje etc. en zij denkt dat ons meisje toch lichamelijk klachten heeft.. Maar WAT? Dat is nu dus de vraag... Ze dacht zelf eventueel aan koemelkallergie en nu moeten we dus andere voeding gaan geven. Die kan ik alleen bij de apotheek halen, dus daar meteen heengegaan maar die is dus niet op voorraad.. Vandaag krijgt ze dus nog deze voeding.. Voelt wel een beetje vervelend dat ik haar dus nu mischien iets ga geven waar ze last van heeft... Maarja dat zijn nog 4 voedingen en dan kan ik de nieuwe ophalen.. Het zal wel nog even moeten... Als het nu niet beter wordt moeten we naar de kinderarts en gaan ze haar verder onderzoeken Duimen dus maar dat het dit dan is... @judith75: Hopelijk helpt die behandeling je snel en voel je je snel beter!
hoi Viefje als ik jouw verhaal lees denk ik meteen aan mijn dochtertje, die had ook op een gegeven moment dat ze of sliep of huilde, en als ze huilde was er geen goed aan te doen... wij zijn toen eerst moeten overstappen op nutrilon hypo allergeen, daar leek het in eerste instantie beter mee te gaan, maar na een week zijn we moeten overstappen op nutrilon pepti sindsdien hebben we een ander kind, ze kan nu ook tevreden wakker zijn... ik weet niet welke voeding jij moet gaan gebruiken, maar bij drogisterijen hebben ze ook nutrilon pepti, de winkels daarentegen niet
Er wordt weer gezellig veel geschreven! Leuk om jullie ervaringen te lezen. Gisteren heb ik wat teveel gedaan. Vanaf half 7 op tot 1 uur 's nachts. En dan ook nog als een debiel aan het soppen en boenen. Ben nu dus echt aan mn eindje. Ga later weer op jullie reageren meiden! Vanochtend al weer 3 voedingen achter de rug met de nodige onrust. Toen mn vriend voor z'n werk ging douchen heb ik hem Jarissa in z'n armen gedrukt. Heerlijk schoon zijn we toen een cadeautje gaan kopen voor de verjaardag van haar halfbroer. Die is net 8 geworden. Heb een boekje voor hem gekocht, een robot, een dartbord, een boekje over 2 kids die op vakantie op Terschelling allerlei avonturen beleven (toen hij 4 was is hij met ons meegeweest op vakantie naar Terschelling) en een complete set kleren. Het jochie loopt altijd in niet passende afdeankertjes van z'n oudere broers. Dus ook maar wat nuttigs gekocht. Al met al veel geld kwijt maar ik zie het maar als alimentatie in natura. Jarissa ligt nu heerlijk te spelen in de wagen. Heb de boog van de wipstoel boven haar gehangen. Ze heeft last van luieruitslag (volgens mij van de natusandoekjes) dus ze ligt in haar blote kont. Dekentje over het voeteneind en ze vermaakt zich kostelijk! Ik ga heerlijk van het zonnetje genieten! Tot later meiden.
he pendrag, wat vervelend van die luieruitslag, maar was idd een gouden tip van je om ze dan in de blote billen te laten liggen, heeft hier fantastisch gewerkt. en ook wat je zegt, met een hele dag in de weer zijn, dat hakt er soms nog flink in
@Judith75: Veel succes en sterkte met de therapie! Begrijpelijk dat je niet zoveel fut hebt momenteel, neem je tijd en rust meid. @viefje: Hopelijk helpt de andere voeding tegen Lisa's klachten! @Pendrag: Doe je het wel een beetje rustig aan? Sterkte met Jarissa's onrust! Groetjes, Wendy
Even voor brenda77: Wij moeten nu van friso hypoallergeen preventief naar friso hypoallergeen intensief Hoe lang duurde het voordat je verandering begon te zien bij jullie kindje? Ben erg benieuwd of het helpt.....
hoi hoi @pendrag leuk he de babymassage, wij hebben het morgen, normaal op donderdag, maar is voor een keertje verzet. Als de babymassage gedaan is gaan we ook op babyzwemmen heb ons al aangemeld en op het werk altijd vrij gevraagd voor de donderdagochtend. Van babymassage kunnen ze meer poepen en urine produceren omdat je op bepaalde lichaamsdelen drukt alsdus onze lerares. @asjuh wat vervelend dat je psyg je geen fijn gevoel geeft, kun je geen andere aanvragen @wenniepennie leuke foto's en leuk dat je met positieve zin straks weer aan het werk kunt, wij ook heerlijk! En fijn dat de babymassage doorgaat strakkies. @ liefje vervelend dat harco zoveel teruggeeft, succesermee @mirelle sterkte met de hechting, lijkt me erg pijnlijk @viefje vervelend het huilen, maar s'nachts doet ze het gelukkig goed dat jullie toch aan je nachtrust komen. Hopelijk helpt de voeding. Nou, Rik had wel wat verhogingvan de prik, dus paracetamol gegeven. Hem in de tummy gehad, dat vond hij heerlijk, gelukkig Hij was ook een beetje uit zijn hum gisteren. Vandaag heeft Rik weer meer gehuild dan anders. Was ook erg verkouden, dus zijn neus goed open gemaakt met de neuspipet dit vond hij niet prettig. Vanacht leggen we een halve ui in zijn bedje, misschien heeft hij er toch last van. Hij slaapt een uurtje en is dan weer ff huilend wakker waarna hij wel weer in slaap valt. Er kwam ook mega veel snot uit zijn neusje toen ik hem leeg blaasde met zo'n neuspipet zeg maar. Dadelijk lekker in een warm badje en dan eten. Wij maken Rik nog steeds wakker voor de voeding van 23 uur. Met als gevolg dat hij vanmorgen pas om half zeven kwam. Heerlijk, konden wij ook ff bijslapen! doei doei!
Harco is wederom in het ziekenhuis opgenomen, gelukkig waren we er snel bij voor hij zou uitgedroogt geraken. Eerst werd er gedacht aan het Rotavirus maar gelukkig is zijn stoelgangstaal negatief, waarschijnlijk gaat het om een virale buikgriep. Hij heeft nu zes uur vocht gekregen via een maagsonde en als dat goed ging dan mocht hij terug gewoon beginnen eten en hopen dat hij het nu zou binnenhouden. Veel geluk hebben we al niet gehad, ons zoontje is twee weken thuis geweest en we moeten hem al terug in het ziekenhuis achterlaten, het doet pijn aan ons hartje maar zijn gezondheid gaat boven alles. Hopelijk kunnen we ondanks alles genieten van een goede nachtrust want als wij er nu ook nog eens onderdoor gaan dat zou niet zo goed zijn. Ik hou jullie verder op de hoogte
Wenniepenny@Pendrag: Doe je het wel een beetje rustig aan? Sterkte met Jarissa's onrust! Groetjes, Wendy Hihi, ik ben net wakker . Ik heb Jarissa vlak na mn vorige berichtje uit de wandelwagen gehaald. Daar lag ze heerlijk relaxt te spelen. Ietsje te relaxt bleek. Ze had opnieuw geplast en alles onder gepoept . Ze zat helemaal onder. En dat nadat ze vanochtend had gedoucht. Sjips. Alles goed schoongemaakt en haar voor het allereerst in haar eigen ledikantje gelegd. Ze sliep binnen 10 minuten. Ik een kwartiertje later. En ben nu pas wakker! Jarissa pruttelt wat dus ik ga haar fles vast klaarmaken. Tot later
@liefje: wat een pech meid. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om Harco opnieuw achter te moeten laten. Gelukkig hebben jullie vroeg genoeg aan de bel getrokken. Hopelijk mag hij snel weer naar huis! Ik wens jullie beide een super nachtrust ondanks de spanningen zodat jullie lekker uitgerust zijn als Harco weer mee naar huis mag.
@fredje8: Sterkte met Rik's verkoudheid! @liefje: Wat naar dat Harco weer in het ziekenhuis is opgenomen. Hopelijk knapt hij snel op en mag hij weer naar huis! @Pendrag: Lekker hoor, dat je zolang hebt kunnen slapen. @Cellie: Bij ons is de Felicitas-hostess vanmiddag geweest (zie mijn bericht van eerder vandaag). De C1000-doos is trouwens erg goed gevuld. Je gegevens worden wel opgenomen in een commercieel adressenbestand, maar dat weet je van tevoren als je zo'n doos aanvraagt. Ik vind het wel interessant, op die manier kun je je goed informeren over wat voor producten er zoal te koop zijn voor babies. Groetjes, Wendy
@liefje meid heel veel sterkte met harco, jeetje het zit jullie niet echt mee! @wenniepennie ja een leuke doos he die van c1000
@viefje; ik merkte met een dag al verschil dat was gewoon ongelooflijk als je niet snel verbetering merkt zou ik de pepti gaan gebruiken, kwaad kan het niet @pendrag; lekker zo een verrassing, wel fijn dat je wat hebt kunnen slapen @liefje; pfff hopelijk is hij snel weer de oude, en zoals gezegd, proberen een beetje te rusten voor als hij weer thuiskomt @fredje; succes met de verkoudheid, is de verhoging nu weer helemaal weg?