Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meiden, ik ben echt de wanhoop nabij. Overdag en 's nachts gaat het super. Maar 's avonds .....

Na de voeding van 8 uur is Jarissa een half uurtje stil. Even goed boeren, verschonen en dan in de box. Na een half uur begint ze te huilen. Hard en ontroostbaar. Ze gedraagt zich alsof ze honger heeft. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ze wil 's avonds gewoon constant de fles. Ze drinkt dan best wel wat op maar spuugt ook veel. Geen wonder als ze zoveel drinkt in korte tijd. Maar ik krijg haar op geen enkele andere manier stil.
    Ik heb haar 6 minuten terug op bed gelegd waar ze nu nog steeds hard ligt te huilen. Ze heeft vandaag al veel geplast, 2 keer gepoept, ze heeft geboerd. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog moet doen.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Pendrag: Klinkt als 'huiluurtje' ? Kian heeft dit iedere avond tussen 19u en 20u. Ik zou niet steeds voeding aanbieden want het blijkt wel dat dat niet werkt omdat Jarissa dan gaat spugen En het kan ook haast geen honger zijn lijkt mij. Ik moet echt de hele tijd met Kian rondlopen als hij zijn huiluurtje heeft. Nix is dan goed en hij huilt dan echt vreselijk :S Maar het gaat ook na een tijd weer over en dan valt ie uitgeput in slaap. Heeft Jarissa het ook zo iedere avond om dezelfde tijd?

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Judith: dank voor je reactie. Lief dat tijd neemt voor een ander terwijl je zelf niet zo lekker in je vel zit.
    Het is niet iedere avond om dezelfde tijd. Het hangt wat af van haar 'vroege avondvoeding'. Daarna begint het circus. In het begin leek het op clusteren. Dan wilde ze zo'n 2 uur na haar fles alweer voeding. Maar ze schuift het nu zo op dat ze na een klein uurtje alweer wil. Ze ligt nu al 20 minuten op bed en ze huilt nog steeds. Het neemt een heel klein beetje af maar ze huilt nog steeds hard. Ik heb haar al eens een uur zo laten liggen en toen huilde ze nog! Omdat de tussenpozen tussen de brullen nu iets langer worden, laat ik haar toch nog maar even liggen. Ik weet ook niet wat ik anders met haar moet. Als ik haar bij me heb, huilt ze net zo hard.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het lijkt heel erg op wat Kian iedere dag doet hoor! Ik vind dat echt frustrerend als hij zo huilt en zeg maar ontroostbaar is :( Tsja..wat kun je eraan doen? Ik denk vrij weinig helaas... :( Het gaat naar mate ze ouder worden vanzelf over gek genoeg!

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    he bah pendrag; ik heb helaas geen tips voor je, ik kan je alleen maar sterkte wensen

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Liefje, wat lijkt het mij vreselijk om Sam weer terug te moeten brengen naar het ziekenhuis. Hopelijk mag Harco weer snel mee naar huis! Een beetje mazzel hebben jullie wel verdient hoor.

@Pendrag, klinkt idd als huiluurtje. Sam loopt wel elke avond te spoken, maar dat is als ze naar bed moet :D Het schijnt normaal te zijn dat ze 2 uur per dag huilen, nou gelukkig is ons dat bespaard gebleven.

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier ook geen huiluurtje bij onze jongste spruit,

maar het klinkt me wel heel bekend hoor, bij een van de grotere kids had ik dat ook! Het gaat echt over!

Zolang het beperkt tot een vast uurtje (of 2?) op een gezet tijdstip zou ik me geen zorgen maken. Dat lees en hoor je heel vaak.

Als het toch meer is (of word) zou ik wel aan de bel trekken en er een bezoekje aan de huisarts mee doen....

Sterkte.

8. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    @liefje: Heel veel sterkte hoor! Hopelijk mag je hem snel weer mee naar huis nemen en gaat het vanaf nu dan helemaal goed!

@pendrag: Klinkt in mijn oren ook wel als een huiluurtje.. Voordat Lisa de "hele" dag huilde had ze dat ook na de voeding van +-18.00 uur.. Bij haar was het ook niet op de klok maar afhankelijk van hoelaat ze de voeding rond etenstijd had.. Precies zoals jij het beschrijft.. Uiteindelijk was het enige wat hielp haar in de maxicosi te zetten en daarmee rond te lopen... jaja je wordt creatief he.. ;)
    Maar het is wel heel vervelend.. Sterkte ermee!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Gisteravond heb ik Jarissa uiteindelijk (na 3 kwartier erg hard huilen) bij me genomen. Ze heeft eenpoosje vrij rustig op mn buik gelegen. Wel nog 2 keer gespuugd. 1 keer kwam er gewoon melk terug, de 2e keer vlog het er echt met een bochtje uit. Na haar laatste voeding sliep ze lekker tot ik haar plat neerlegde. Gelijk weer huilen. Met haar hoofd hoger werd ze gelijk stil. Misschien toch last van zuur. Kan dat alleen 's avonds of heeft ze dat dan ook overdag?

@viefje: leuke foto's! Wij hebben dezelfde babyfooon.

@Wenniepenny: nog even over op de buik liggen: ik heb Jarissa vaak op mijn buik liggen als we lekker samen op bed liggen. Dan val ik zelf niet in slaap. Op die momenten leg ik Jarissa ook vaak op haar buik.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mmm....Pendrag....zo begon het bij mij ook toen.....waarom ik schreef als het erger wordt naar de huisarts gaan is omdat het huiluurtje bij mijn zoon toendertijd met de dag erger werd.....er werd gedacht aan een huilbaby? :confused: Wat is dat?

Hoe dan ook, hij bleek dus die reflux te hebben, hij huilde vanwege zuur en was met 3 maanden al zo erg (voor de 3 mnd) kwam het er niet uit maar liep het zuur tot aan de slokdarm bij hem....dat hij opgenomen geweest is. Niks geen huilbaby dus!

Wat ik je kan adviseren......volg je GEVOEL!

Ik wist dat ik geen huilbaby had, ik wist dat er iets was, wat uiteindelijk goed te behandelen is.

Nogmaals sterkte.

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    oeps :oops: :oops: :oops:

Edit moderator: Opgelost, dubbele posts verwijderd!
    Groetjes, Wenniepenny

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tx Cellie. Jarissa huilt eigenlijk nooit zonder dat er iets is. Vooral niet zo lang. Ik heb ook helemaal geen goed gevoel bij het laten huilen.
    Heb net het CB gebeld, tussen 1 en 3 word ik teruggebeld door een verpleegkundige. Ben benieuwd. Ik ga zo ook nog even de tips lezen die Wenniepenny heeft gekregen. Stel dat het wel gewoon last is van zuur dan helpt dat misschien.

Heb jij nog tips om haar zo min mogelijk last te laten hebben als het inderdaad reflux is?

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    :evil: :evil: Gisteren cadeautjes gekocht voor de jongste zoon van mn vriend, die is net jarig geweest. Smst z'n moeder dat hij vandaag niet langs kan komen en gelijk ook maar de hele week niet! Bah, wat een r*tmoeder. Ze maakt contact tussen haar zoon en z'n vader gewoon onmogelijk.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    hoezo een hele week niet? het is toch pasen en dan hebben ze toch vrij?
    erg vervelend die dingen, hebben ze geen afspraken omtrent bezoekregeling?

15. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    @pendrag Fleur heeft iedere avond ook haar huiluurtje, ze wil dan het liefste bij me zijn dat doe ik dus ook maar ..
    soms wil het wel helpen als je je pink in haar mondje doet en haar daar op laat zuigen..suc6 ..
    en die vrouw kan de kids niet weghouden bij je vriend (&@%$ w*f ) hij heeft ook zijn rechten

@cellie hoe herken je reflux dan , wat zijn de symptomen?

ik heb het wel makkelijk ..de papa van mijn kids ziet de kids liever niet dan wel en doet alleen de verplichte weekeinden
    de ex van mijn man is het tegenovergestelde en die kleine mag zo vaak komen dan wij willen ..

komend weekend met 3tjes , ik heb er heel veel zin in ..btje bijtanken
    2e paasdag naar mijn schoonmoeder met allemaal , en ik heb al gezegt dat ik daar met Fleur lekker in bad ga ..ze wilden allemaal spulletjes van zwitsal halen voor ons :D lief hé ..
    5 voedingen lijkt Fleur goed te pikken ...ze slaapt van half 12 tot 3 uur door alleen van 3 tot 7 is een crime ..gisteren had ze om 6 uur al gegeten , en heeft ze wel tot 11 geslapen

16. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo meiden, wat een drukte is het hier geweest, lijkt wel of de meesten een beetje een ritme hebben gevonden en weer wat tijd hebben om hier langs te komen. ik ben heel blij dat ik jullie heb hoor. Voor al mijn vragen, en om te lezen hoe het in het leven van andere "nieuwe" mama's gaat. en natuurlijk de ontwikkelingen van onze kleintjes te bespreken!

Hoe gaat het nu? Zie je al verandering? Veel sterkte ermee!

Ja ik heb gister ook teveel gedaan, eerst 2 keer boodschappen, toen 2 uur shoppen met een vriendin (ben een leuk jurkje rijker) en toen 's avonds nog 2 uur naar de Ikea (plus huihouden, koken etc.) Toen voelde het net of mijn bekenbodem stuk was, au au. We moeten maar wat beter op onszelf passen!

wij maken sofie ook steeds wakker om 23:00 en ze heeft gisternacht en vannacht tot 7:30 doorgeslapen! Wow, we zijn echt blij mee, misschien blijft ze dat wel doen, wij hopen van wel iig!

Heel veel sterkte, gelukkig waren jullie er snel bij, beterschap voor Harco toegewenst hoor, hou ons op de hoogte

hihihi (sorry) we hadden vanmorgen een schine Sofie in een schoon bedje gelegd, en ja je raad het al. Nu dus weer een volledige wasmachine vol aan het draaien :confused: Succes met het huilen van jarissa. ik wordt er zelf altijd zo verdrietig van als Sofie huilt, heb jij dat ook? Een huiluurtje is inderdaad er normaal, maar blij wordt je er niet van. Schijnt meestal wel na 8 weken op te houden dus als dat het is moet je nog eventjes volhouden.
    Wat een verveldend mens die ex van je vriend, dat kan ze toch niet zomaar maken?

Heel veel plezier! rust lekker uit. En ja ik vind zwitsal heerlijk! Heb alles gekocht ongeveer maar gebruik tot nu toe alleen de badolie, en billendoekjes :oops:

Nou meiden, iedereen hele fijne paasdagen toegewenst, grappig he dat alles een eerste keer is. Straks eerste moederdag voor sommigen voor ons :D supercool

Goetjes van Lisette

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik was vergeten te vertellen.........ik sliep al om 22u en heeeft onze kleine man geen fles meer gehad na 19u (normaal maak ik hem om 23u wakker!)....en vanmorgen werd ik wakker van een brabbelende baby....om 6:30! :confused:

Is dat bizar of niet....ik denk dat ik de voeding van 23u helemaal maar ga skippen, krijg er dan toch maar zo weinig in, is gewoon niet wakker te krijgen...en kan ik ook wat eerder me bed in ;)

Tja verschijselen van reflux.....een paar pagina's terug heb ik een linkje geplaatst.....bij mijn zoontje begon het met huilen...huilen...huilen...
    Toen kwam spuugen......en dat werd iedere keer erger....

Medicijnen en het bed hoofdend wat hoger was wat ik er aan kon doen,
    maar verder....weet ik het even niet meer....

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tx Cellie. CB heeft net teruggebeld. Die denkt ook aan reflux. Ze vinden het alleen raar dat ze het overdag niet heeft. Prompt huilt ze na de fles van half 3 ook ontroostbaar!
    In ieder geval gaan we nutriton toevoegen aan haar voeding. En donderdag op heb spreekuur overleggen of we overstappen naar Friso Comfort. Hopelijk helpt de Nutriton goed. Anders koop ik morgen voor de zekerheid vast Comfort zodat ik daarmee kan beginnen als het met pasen nog erger zou worden.

Wat bezoekrecht betreft: als vader heb je niet zoveel rechten in Nederland. En wij vinden het ook niet in het belang van z'n zoontje om de zaak op de spits te drijven. Maar rottig is het wel.

@asjuh: als Jarissa zo huilt is ze echt ontroostbaar. Ook bij mij huilt ze dan en een pink wil ze niet. Ze heeft gewoon pijn.

@Cellie: klinkt goed dat slapen bij jou. Ik zou dan ook de late avondvoeding laten voor wat ie is hoor.

@Lisette: is echt te merken he, dat we weer wat meer tijd krijgen. Kan me de eerste twee weken nog goed herinneren. Ik dacht echt dat het gewoon niet te doen was. Zo druk. Geen tijd om zelf te eten of te douchen. Ach, lijkt al weer lang geleden.

19. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Goedenavond dames, hoe is het hier. Ik heb niet alles gelezen. Ben maar meteen gaan reageren. Met lina gaat het goed. Alleen in de avond heeft ze niet genoeg melk. Dus ik dacht een beetje bijvoeden. Ik had verloskundige nog gebeld en ze zij dat ik haar wel de borsten moest leeg laten drinken en dan 60 ml moet geven.

Maar hoe is het met jullie, ik heb jullie gemist joh..

Dat waren nog tijden toen wij zwanger waren.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Pendrag, wij doen nu sinds een kleine week Nutriton in de afgekolfde melk van Sam en sinds dien heeft ze eigenlijk niet meer gespuugd. Nu huilde zij niet echt omdat ze pijn had, maar ze spuugde na elke maaltijd een behoorlijke hoeveelheid eruit.
    O ja... bij de appie is Nutriton het goedkoopste! (net zoals de pampers newborn nr1)

Ik ga bij Sam ook proberen om de laatste voeding te vervroegen, dus dalijk krijgt ze om 8 uur haar voeding en dan om 23:00. Gisteren heb ik haar slapend de fles van 24uur gegeven, en om half 6 was ze wakker, heb de speen er in gedaan en toen heeft ze nog een uurtje geslapen.
    Ik ben ook de voeding aan het ophogen, ze krijgt nu wel (hihihi) 85cc per fles, ik mocht al naar 90 maar omdat ze zo spuugde doe ik het iets langzamer, ik wil wel dat het er ook daadwerkelijk in gaat (met de nutriton kost het flesje net iets meer moeite)

Morgen gaan wij voor het eerst zonder Sam een avond weg, en ik vind het niet makkelijk. Mijn schoonmoeder gaat oppassen en eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk. Ze wil ook zo graag gaan winkelen met Sam (wat heeft Sam daar nou aan?), ik wil niet dat zij dingen gaat doen met Sam (denk dat dit komt omdat ik zelf nog van Sam wil genieten) gemeen ben ik he....het gaat zelf zo diep dat ik het niet meer leuk vind dat zij 1dag per week op Sam gaat passen als ik ooit weer ga werken. (overigens doen mijn ouders dit ook niet, en gaan mijn ouders ook voorlopig niet oppassen)

Deel Deze Pagina