Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Liefje: Beterschap met Harco!

@Jalea: Probeer eens te voeden op verzoek en kijk eens wat hij dan doet. En let op dat niet iedere huil automatisch een huil voor honger is hè..

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Goedenmorgen.
    Allereerst allemaal Vrolijk pasen!!!

@liefje heel veel sterkte met Harco en jullie zelf. Hopelijk gaat het snel beter en dat jullie ook met zijn drietjes kunnen genieten van elkaar en het mooie weer. En meid pas op dat je niet uitdroogt!

@Jalea Rik slaapt na zijn laatste fles door tot half zes, zes uur en soms zelfs tot half zeven. Voor zijn laatste fles moeten we hem wel vaak wakker maken. Hij krijgt dan ongeveer 180 cc (borstvoeding in een fles) hij krijgt voortaan de laatste fles als borstvoeding omdat hij dan beter doorslaapt.

@Wenniepenny Ik vries de flesjes van medela in. 150 cc. Van het cb mag Rik al 180 cc hebben ivm met zijn gewicht. Ik denk wel dat ik tegen dat ik ga werken misschien grotere flessen aanschaf die ik dan invries. Rik woog afgelopen dinsdag 5660 gram.

@Amylee Ik heb geen ervaringen met heupdysplasie maar wil jullie veel sterkte ermee wensen en hopelijk is een operatie niet nodig. Ik zelf zou ook voor een second opinion gaan.

@Mirella28 Balen joh zo'n pijn, hopelijk kun je snel weer gewoon bukken, lachen etc. zonder pijn. We hebben de paracetamol zetpilletjes 60 mg al nodig gehad bij Rik. Hij had na de eerste prikjes sávonds wat koorts, dus ik zou ze wel in huis halen.

@Inge Welkom en gefeliciiteerd met jullie kleine

Nou, hier gaat alles lekker zijn gangetje. Rik doet het goed, lacht steeds meer, kan het ook langer volhouden in de box, soms toch wel een klein uurtje. Hij heeft de ene dag wel zijn huil , jammeruurtje sávonds en de andere keer niet. Ik merk als ik de voeding van 4/5 uur in een fles geef (borstvoeding) dat hij dan tevredener is en dan geen huil uurtje heeft dan kan hij wel 4 uur ertussen laten voor de volgende voeding en als ik hem de borst geef dan zit er maar net 3 uur tussen.

toedeledoki!
    liefs fredje

ps hebben jullie kindjes de eitjes van de paashaas al gevonden? hahahaha........ Rik heeft al eitjes mogen zoeken met de buurt, althans slapend in de maxicosi

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Goedemiddag lady's,

@inge:Welkom hier, gezellig!

@AmyLee: he wat rot van het heupje, hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie.

@Liefje: bah wat een rotsituatie, bijna alle kindjes krijgen Rota maar harco kon het er nog niet echt bijhebben, die heeft nog niet zoveel reserves, jullie allebij beterschap toegewenst.

@Jalea:Ik geef Sofie overdag wanneer ze wil, (ik laat er wel minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen zitten) en ik geef haar pas als ze haar hongerhuiltje opzet want niet al het huilen is honger. Sindsdien slaapt ze 's nachts redelijk door de afgelopen 4 dagen van 23:00 uur tot 7, 7:30, 6:30 en 6. vannacht werd ik wakker van haar gehuil maar herkende dat het een aandacht ipv honger huiltje was en heb haar laten huilen. Na 5 minuutjes sliep ze weer voor 1,5 uur!

@Fredje: al zo lang in de box, super!

@Pendrag: fijn dat het iets beter gaat met Jarissa, hoop dat dit zo blijft.

@Wenniepenny: ja bijzonder he, de eerste keer weg. Ik moest de eerste keer ook wel slikken maar nu gaat het super. Gister zelfs voor het eerst samen zonder Sofie weg, naar de film Wild Hogs, supergrappig, was erg leuk!

Ik heb nog een vraag aan de dames die gestopt zijn met de borstvoeding. Ik ben er nu bijna van af alleen kolf ik nog een keer per dag helemaal leeg, hoe stop je hier uiteindelijk mee?

Nou iedereen vrolijk pasen, groetjes Lisette

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Liefje, wat vervelend dat je zelf nu ook geveld bent. Je bent neem ik aan toch liever in het ziekenhuis. Probeer wat uit te rusten zodat je snel weer beter bent!

Ik heb ook borstvoeding ingevroren. In flesjes met 120cc.
    Ik gebruik ze echter nu al dagelijk omdat ik niet meer bijgekolfd blijf :(

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben gisteren voor het eerst bij een vriendin op visite geweest zonder kids...echt weird is dat vind ik :(

Ik ga nu verder..samen met de kids paaskoeken versieren (van AH, erg leuk vinden ze ze :) )

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: raar he, die eerste keer alleen weg. Ik moet zeggen dat ik er nu wel van kan genieten hoor. De eerste keer vond ik wel heel raar. Maar toen was Jarissa ook nog maar anderhalve week oud.

@liefje: wat jammer dan Harco nog niet genoeg hersteld is om naar huis te mogen. En jij ook nog ziek, het zit jullie niet mee. Ik hoop dat Harco snel beter is en weer lekker gaat groeien.

@Jalea: nu klinkt het veel logischer! Wat hoeveelheid betreft krijgt Jarissa beduidend meer. Maar ze is ook zwaarder, ergens tussen de 4500 en 5000. Ze krijgt 170 + 5 (20 ml extra water om beter te kunnen poepen en zo laat ze keurig 4 uur tussen haar voedingen).

Vanmiddag heb ik haar voor het eerst Friso Comfort gegeven. Ze heeft toen 150 + 3 Comfort + 2 Normaal gehad. Tijdens het voeden heeft ze wel gespuugd maar dat was maar een mondvol. Ben benieuwd hoe dit gaat. Na haar ochtendvoeding van half 6 is ze jengelig gebleven. Ik was echt helemaal kapot van al die korte slaapjes. Heb haar om half 10 (na de voeding) in de handen van mn ouders gedrukt (die waren dit weekend op bezoek). Ik heb heerlijk kunnen slapen tot half 1! Wat een feestje zeg. Nu kan ik er weer lekker tegen.
    Jarissa slaapt trouwens zeker 5 en half uur door 's nachts, meestal wat langer, soms zelfs 7 en half uur. Ik zou de tip van Judith proberen: voeden op verzoek. Dat heeft bij Jarissa heel veel rust gegeven en veel meer tijd tussen de voedingen. Het klinkt alsof hij gewoon honger heeft.

@fredje: leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Rik. Hier geen paashaas te bekennen!

@Daphne: ben je nog weggeweest? Ben benieuwd hoe het dan gegaan is. Of je hebt kunnen genieten en of alles met je schoonouders goed is gegaan.

@Judith: zijn de koeken mooi en vooral ook lekker geworden?

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gisteren nog enorm gelachen. De jongste dochter van mn vriend wilde helpen met koken. Ik was Jarissa aan het voeden dus zij begon vast. Ze is 7 dus je moet natuurlijk nog wel stap voor stap vertellen wat ze doen moet. Op een gegeven moment moest ze boter in de pan doen. Ze kon de boter niet vinden. Ik zei toen: ik een knijpfles. Kwam ze aanzetten met mn 'thee-ei'. Zo'n ding voor losse thee. Daar moet je inderdaad in knijpen om hem open te krijgen. Bleek dat ze niet knijpfles maar knijpMes had verstaan. Geweldig toch?

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Pendrag: JA de koeken waren mooi en verdwenen gelijk in de monden van de dames hoor ;) Was gewoon even genieten zo naar dat gepruts van die 2 kijken..

Ben nu cakes aant bakken voor mn pa. Hij viert morgen zijn verjaardag en wilde eens een keer geen taarten want niemand neemt taart meestal..misschien kan ie ze verleiden met zelfgebakken cakes ;) Heb 1 kruidcake, 1 chocoladecake en de laatste is bijna klaar..een marmercake.

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hierzo heeft de kleine klokkie rond geslapen! :confused: :confused:

Na de fles van 18u op bed gelegd, zelf al om 21u gaan slapen.......
    vanmorgen was het 6u!

Toen een fles en weer terug in bed........en toen uitgeslapen tot 9u.

Mama blij :D

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi allemaal,

sorry dat ik even niet geweest ben maar waren een beetje druk en ik ben ziek;-( Denk de griep ofzo maar erg vervelend...begon zaterdagmiddag met hoge koorts en nu pijn in mijn lijf, buikkrampen en diaree...

Met Luuk gaat het wel lekker. Alleen erg last van obstipatie. Krijgt elke fles al 30 cc water extra maar door de dikke voeding Nutrilon AR krijgt hij hele dikke ontlasting. Vanmorgen leek het alsof hij een hele grote poepbroek aan het maken was en ik vond alleen maar een harde keutel in zijn luier. Zo sneu, heeft ook hele dikke buik.
    Heeft iemand misschien tips die hem kunnen helpen?
    As woensdag hebben we fysio in het zh en van daaruit krijgen we nieuwe fysiotherapeut aangewezen. Ben benieuwd. Luuk gaat wel erg goed vooruit. Kan als hij op mijn schouder ligt zijn hoofdje al van links naar rechts draaien en weer terug. Dit is hele inspanning voor hem.
    Volgende week maandag weer terug naar de kinderarts voor zijn nek en reflux. Het onderzoek hoeft hij niet meer te hebben (kon niet doorgaan afg woensdag omdat hij niet zonder de Zantac kon) omdat het volgens de kinderarts wel duidelijk is dat hij reflux heeft.

Heb lekker de hele maand mei ook nog vrij. Heb ouderschapsverlof aangevraagd omdat ik conflict heb met mijn werkgever over de dagen dat ik moet werken. Zij bepalen welke dagen en ik heb geen enkele zeggenschap...in mijn ogen werkt dat dus niet zo...Nu ben ik hard zoekende naar nieuwe baan! Hoop dat ik snel wat vind!

@Cellie: hoe gaat het nu met de wangetjes van Mick? Helpt de balsem een beetje? Luuk heeft nu ook weer wat ruwe wangetjes maar volgens mij komt dat door het wasmiddel. Was nu echt alle hydrofiele luiers met NEUTRAL..

Fijne Pasen alsnog voor iedereen!

Groetjes, Bab

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Bab: vervelend als Luuk niet goed kan poepen. Jarissa heeft juist poep als water door de Friso Comfort. Tip die ik vaak hoor is een theelepeltje olie door de fles. Dat schijnt erg goed te werken. Sterkte ermee want niet kunnen poepen is geen pretje.

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Bab28 ruwe wangetjes verleden tijd! Was echt een supertip.
    Ik gebruik het iedere dag 1x en het werkt heel goed!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, steek de thermometer er eventjes in. Dat brengt het persproces (hihihi) op gang.

@ Pendrag, ja we zijn nog weggeweest, en het was best gezellig. Sam heeft het ook overleefd (ben heel blij dat ze wel gewoon thuis is gebleven). Alleen had mijn schoonmoeder om de een of andere reden het rompertje uitgedaan toen ze naar bed ging... dat doen wij nooit, want 's avonds is het best aan de koele kant op haar kamertje (en ik doe vaak stukje van raam open voor de zuurstof, tot ik er 's nachts kom en het te koud is, dan doe ik het dicht).

14. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi hoi
    Allemaal lekker genoten van het mooie weer?
    Wij wel heerlijk, gisteren flink gewandeld en vanmorgen ook. De hond blij, Rik blij en wij hebben ons ook van de sportiefste kant laten zien.

Gisterenavond hebben gegeten bij ons thuis. Rik is heel lang wakker gebleven en om half 8 een fles gekregen met 200 cc. Hierna nog ff op en toen bij ons thuis in bed. Daar geslapen tot 22 uur,want toen hebben we hem eruit gehaald. Bij thuiskomst hem weer in bed gelegd, hij had nog geen honger. Toen wilden we de wekker zetten om twaalf uur, mar we hadden zoiets van we kijken wel wanneer hij komt. Nou om half zes vanmorgen werd Rik pas wakker. Heerlijk, wij bijgeslapen en Rik ook. Toen heeft hij tot half negen geslapen. Vandaag heeft hij een paar keer de fles gekregen (met borstvoeding, alleen om half negen de borst) Hij slaapt echt langer en houdt het langer vol als hij een fles vn 200 cc krijgt ipv de borst. Ik ga dus maar meer kolven, hopelijk krijg ik ook flesjes van 200 gekolft want dat heeft hij dus nodig. Tot op heden lukt me net een flesje vna 150 cc te krijgen, ik zal vanavond tussendoor nog maar ff extra kolven om meer borstvoeding aan te maken. Rik doet het echt goed. Dadelijk voor het na bed gaan nog ff in bad, vind hij heerlijk.

@lisette28 Ja gaat goed in de box, hij ligt er steeds langer in, soms wordt hij wat boos als zijn mobiel niet aan staat, jeetje heeft nu al eisen hahahah

@cellie lekker joh dat je ff hebt kunnen bijslapen, wij dus ook vanacht heerlijk

@judith lekker hoor zelfgemaakte cake, je hebt ook veel keus,maar wat is marmercake die ken ik niet.

@pendrag, fijn dat ze helpen met koken.

Toedeledoki
    liefs fredje

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie: gelukkig dat het zo goed helpt! Fijn spul he? was echt supertip van de apotheker!

@Daphne: thermometer helpt echt niet....temperatuur hem vaak omdat we bang zijn voor ontsteking aan slokdarm ivm reflux...en aangezien ik niet goed kan inschatten hoe zijn temp is doe ik vaak dat ding er even in! Wel bedankt voor je tip! Inmiddels heeft hij weer goede poepbroek gehad en is weer helemaal gelukkig nu!

Groetjes, Bab

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Fredje, Marmercake is normale cake met chocolade cake erdoor (duopenoti maar dan cake)
    En wat kolf je veel! Ik kolf alleen 's ochtends echt 160cc (soms max 190cc) en de rest van de keren kolf ik maar 50/60 heeeeel soms 80. En Sam krijgt nu 90cc 6x pd. Dus dat is lastig kolven.

Best grappig om te lezen hoeveel de kids hier al eten, en dan Sam, die toch wel iets ouder is dan de rest van de feb mama's die eet nog steeds heel weinig hihihiihi. Maar ja.. ze weegt pas zo'n 3200gr. (voor ons AL)

17. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ja daphne, je hebt ook een meid van 3200 gram, onze flinke kerel hebben we vorige week gewogen en toen woog hij al 5660 gram.
    Hij eet nu 5 voedingen per dag, van zo'n 200 cc.
    Ik merk dat ik steeds meer kan kolven, in het begin had ik ook veel minder, maar namate ik het meer doe krijg ik meer. Als Rik aan de borst drinkt dan kolf ik ook altijd de andere borst terwijl hij drinkt. Ik wil hem ook de borst blijven geven hoor, maar toch wat meer de fles omdat hij er toch meer behoefte aan heeft.
    liefs fredje

ps hij ligt nu heerlijk moe maar voldaan in zijn bedje, hij vond het badje weer heerlijk

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  19. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    zo die ga ik ook eens proberen, dat ziet er heerlijk uit joh!

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zo, heb Sam net gebadderd en om kwart over 10 kwam ik beneden. En tot nu toe heeft ze nog niet om ons geroepen! Het is nu dus 10 voor 11.
    Andere avonden moet ze om de haverklap haar fopspeen omdat ze zo'n vreselijke honger heeft.
    Ik ben nu weer aan het bedenken of we haar nu laten slapen tot ze wakker wordt of dat ik haar dalijk toch maar haar fles geef... lastig. (Ik durf het nog niet aan eigenlijk)

We hebben trouwens voor in bad een soort matrasje gekocht, daar kan ze op liggen. En ze lag bijna te slapen in het badje net, zo ontspannen.

We waren vanmiddag gaan shoppen in Den Bosch bij de Prenatal. Ik kom uit Den Bosch maar was nog nooit op de boulevard in de Prenatal geweest, die is dus wel leuk! Heb er genoeg gekocht hihihihi. (oa dat matrasje)

Deel Deze Pagina