Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo vrouwen,

@liefje:Joepie, eindelijk weer lekker met z'n drietjes thuis straks!
    @Viefje: Arme jullie, arme Lisa. lekker naar jezelf luisteren hoor, misschien wel goed voor je vriend om een keertje mee te maken!
    @Cellie: ja ik moet volgende week voor de prikje, heb er geen zin in. Ach misschien gaat het net zoals bij de hielprik en slaapt ze er doorheen?
    @Wenniepenny: fijn dat je kinderdagverblijf betrouwbaar lijkt, veel succes met wennen (voor jou dan :))
    @Bab: beterschap!Hier nog steeds geen sex, veels te moe steeds
    @Pendrag: misschien een regeldag? Vertrouw op je instinct en vraag het iig aan het CB inderdaad.

Het doorslapen lijkt er toch goed in te zitten ze doet het al een volle week! Gisteravond naar vrienden geweest om hun huisje te bekijken . Sofie heeft daar heerlijk non-stop in de kinderwagenbak geslapen en thuis ook gewoon niet wakker geworden van het overtillen, super, weten we dat ook weer.
    Ze had gister de hele dag niet gepoept, nou dat heb ik vanmorgen geweten. Ik herkende het huiltje al, ze dreef zowat in haar eigen poep. Nu heeft ze lekker gedronken en schone kleertjes aan maar volgens mij een beetje een slecht humeur hoewel, ze is al weer stil. Vanmiddag met een vriendin en de kiddo’s even de zon in.

Groetjes Lisette

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Weer iets nieuws hier vanacht...
    Gisteren weer het ritueel van badderen en Sam in bed gedaan. En weer geen kik toen ik naar beneden ging.Uiteindelijk lag ze heeeeelemaal in dromeland. Omdat ze de laatste voeding om 20 uur had vond ik dat ze toch nog wel een voeding moest hebben (eigen belang, heb geen zin om om 3 uur op te staan hihihi). Dus om half 12 een flesje erin, heeft ze op.
    En toen werd ik vanochtend om half 9 wakker, (was wel errug licht buiten voor half 6), en om 9 uur begon ze pas te kletsen! YEAH!
    Hopelijk was dit niet eenmalig :D

Ik zit nu in de ziektewet, want mijn verlof is al weer voorbij... time flies when you're having fun :(

Maar stiekem denk ik wel weer aan de toekomst, en ik heb zelfs al 2 sollicitatie gesprekken (met het schrijven van 1 reactie aan Start). In het vakgebied waar ik zoooo vreselijk graag wil werken. De ene is voor 34 uur en de andere voor 28. En die van 34 uur is hier om de hoek (kan er lopend heen zonder problemen, alleen moet ik dan nog de andere kant op eerst voor het kdv)

Er staan ook weer nieuwe foto's van Sam op haar site :D (Bewijs dat ze aan het spelen is hihihi)

Ik las net een stukje bij Pendrag over dat haar mannetje het ook lastig vind als de kleine flink aan het huilen is.. hoe is dat bij de andere heren?
    Ook mijn man vind het verschrikkelijk als Sam huilt, ze huilt ook maar heel weinig. En zelfs dan vindt hij het al te veel... aaahhh arme meid :D

Hoe doen jullie het trouwens met het overstappen naar een voeding minder? Ik probeer de flesjes nu wat meer te vullen, maar te veel kan er niet bij want dat drinkt ze niet op. Vind het maar lastig (cb is hier op donderdag, en morgen zit ik dus weer op sollicitatie dus kan ik niet)

Tot later
    Groetjes Daphne

3. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    hey meisjes!

Ook ik kom weer eens ff kijken! M'n computer is nog steeds stuk! Daar baal ik wel van... :(
    Verder ben ik volop van m'n kleine mannetje aan het genieten! Kan me al niet meer voorstellen hoe het zonder hem was.
    Hoe gaat het verder hier?
    Tot snel! ga nu een beetje bijlezen! hihi

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @liefje: Wat fijn dat Harco weer naar huis komt! Goed zeg!

@Daphne: Sebas hier blijft altijd SUPERrustig als Kian zn huiluurtje heeft. Heb ik wel bewondering voor hoor! Kian zit vanaf 2 dg geleden ineens op een flesje minder..Gaat hier vanzelf dus ;)

@Lisette: Lekker dat doorslapen!

@Pendrag: Ben benieuwd wat CB zegt van het huilen..
    Cellie: Zielig he die prikjes..Nou, slapen is iig beter dan huilen hoor toch? Kian huilde de hele dag haast toen ie de prikjes had gekregen :(

@Wenniepenny: Succes met de wendagen op het KDV!

hoi Dames, hier gaat alles zn gangetje. Vanavond weer lekker aquajoggen; dat verzetje kan ik wel gebruiken! En ik ga proberen 2x per week s avonds een rondje te lopen en dat steeds uit te breiden. Goed voor de conditie en de kilo's ;) Laten we over de psychische kant maar even zwijgen..das makkelijker ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lisette: ik heb het idee dat ze, ondanks de aangepaste voeding, nog steeds last heeft. Ze kan een uur na de voeding ineens weer gaan spugen. Ben benieuwd wat het CB morgen zegt.

@Daphne: wat een genot, zo doorslapen. Daar zullen jullie van opknappen zeg. Heel veel succes met je sollicitaties!
    Mijn vriend vindt het denk ik vooral lastig dat Jarissa zich makkelijker door mij laat troosten. Mn ouders vonden haar het afgelopen weekend al 'eenkennig'. Jarissa en ik hebben al heel erg ons eigen taaltje. Meestal weet ik wat ze wil en wat er aan de hand is. En wat ze wel en niet fijn vindt. Leuk is dat, dat we elkaar al zo goed kennen. Wat dat betreft missen vaders toch veel hoor.
    Overstappen naar een voeding minder gaat hier per dag wisselend. Ik laat het gewoon van Jarissa afhangen. Ik ben begonnen met haar meer aan te bieden. Toen is ze de volgende dag al meteen van 7 naar 6 flessen gegaan. Nu heeft ze dagen van 5 flessen maar ook dagen van 6 flessen. Gisteren zelfs maar 4 en half maar vanochtend dus een fles om half 5 (laatste gisteren rond 9 uur) en om 7 uur had mevrouw alweer honger.

@Marjanne: lastig van je computer.

@Judith: ik loop bijna iedere dag. Minimaal een uur, meestal anderhalf tot 2. Ik merk echt dat mn conditie daardoor verbeterd. Maar het moet van ver komen hoor. Heb alweer een week niet op mn paard gezeten. Stallen zijn gelukkig wel lekker schoon en gisteren heb ik even met de pony getraind. Ik merk nog niet echt dat ik van de extra beweging ga afvallen. Moet nog steeds 5 zwangerschapskilo's en 11 gewone. Pfff, wordt er wat moedeloos van maar ik heb nu een broek aan van onze hulp en dat is maat 50. Genant toch?
    Wandelen helpt bij mij ook om mn hoofd lekker leeg te krijgen. Ik hoop dat het voor jou ook zo'n effect heeft en je er geestelijk ook van opknapt.

Vanochtend tweede keer babymassage gehad. Was erg leuk, Jarissa was klaarwakker en behoorlijk druk. Daarna naar kantoor. Lekker bijgekletst met iedereen. En natuurlijk gesprek met mn nieuwe baas. De eerste opzet had hij gelukkig al veranderd en ik mag nu eerst zelf een voorzet geven hoe mijn nieuwe taakinhoud eruit zou moeten gaan zien. Dat klinkt al een stuk positiever. Hij wil me graag nog een poosje bij de afdeling houden. Over 2 weken moet ik hem laten weten wat ik wil gaan doen. Ik ga er wat moois van maken!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Door alle drukte was Jarissa net weer erg huilerig. Ze heeft een halve fles leeggedronken en nog even in de box gespeeld. Toen ze dat zat werd, heb ik haar op bed gelegd. Daar heeft ze erg hard gehuild. Ik moest mezelf echt bedwingen om haar niet op te halen. Maar aan de manier van huilen kon ik wel merken dat het pure vermoeidheid was. Dus maar besloten even mijn mail te lezen en beantwoorden en als ze dan nog huilt haar op te halen. En natuurlijk is ze van het ene op het andere moment hup in slaap gevallen.

Dat blijf ik moeilijk vinden: wanneer laat ik haar huilen omdat ze dat nodig heeft en wanneer heeft ze last van het spugen?

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik laat Sam vaak liggen en troost haar in bed/box. Pas als dat eht niet werkt haal ik haar eruit. Ik kan Sam makkelijker troosten omdat ik iets meer geduld heb

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hebben jullie dat ook, dat je af en toe je oude leventje een beetje mist? Ik ben echt dolgelukkig met Daan, maar toch verlang ik af en toe wel eens heel eventjes terug naar 'vroeger'. :oops: :oops:
    Ik mis de spontaniteit. Bijvoorbeeld op een zonnige middag een terrasje pikken en dan ook nog besluiten om daar maar te blijven eten. Nu is het allemaal veel meer plannen en regelen. Het kan in principe wel, zeker omdat ik borstvoeding geef, maar je moet er toch wat meer bij nadenken. Dat je, als je uren en uren blijft zitten, straks een klein mannetje hebt dat volledig uit zijn ritme is. Dat er misschien geen plaats is in het restaurant om de wandelwagen neer te zetten. Of het niet te rokerig is. En ga zo maar door.
    En ik mis het stukje 'samen'. Natuurlijk kon je van tevoren zien aankomen dat je sommige dingen niet meer samen kunt doen, maar toch... samen boodschappen doen, samen fitnessen, samen koken. Niet haalbaar of niet praktisch.

Ik ben in ieder geval net voor het eerst weer naar de sportschool geweest, en dat was wel lekker. Eventjes mijn hoofd leegmaken, eventjes tijd voor mezelf.

@daphne78: Hier een badzitje gekocht voor in het babybadje, straks eens uitproberen of Daan dat wat vindt.
    Wat heerlijk dat Sam zo lang heeft doorgeslapen!
    Mijn man kan beter overweg met het huilen van Daan dan ik, behalve als Daan honger heeft. Dan kan hij natuurlijk niet zoveel doen (alleen wachten tot ik er weer ben of in het ergste geval een flesje afgekolfde melk ontdooien).

@fredje8: Van 21.00 uur tot 06.15 uur, dat is lang zeg! Ze zeggen dat je, als je de borstvoeding wilt afbouwen, alleen de druk eraf moet kolven. Anders houd je de productie in stand.
    Ik heb vannacht voor het eerst de wekker NIET gezet om te kijken wanneer Daan uit zichzelf komt. Om 22.30 uur gaven we gisteren de laatste voeding en daarna meldde hij zich weer om 05.30 uur. Ook niet gek!

@runner: Wat zielig dat Ruben zo ontroostbaar was bij je ouders, en dat hij maandag daardoor zo uit zijn ritme was!

@Lisette28: Wat een schattige foto's van Sofie! Leuk hoor, je handjes ontdekken.
    Als ik Daan overtil van de wandelwagen of het autostoeltje naar zijn bed, wordt hij meestal nog niet wakker. Zodra ik hem in zijn slaapzakje rits echter wel helaas :( .

@inge1983: Ik vind het ook moeilijk om alles bij te houden hier, zo'n kleintje houdt je goed bezig!

@Bab28: Hier ook vrij dikke poep en minder poepluiers, ik heb het idee dat Daan 'efficiënter' drinkt en daardoor beter gebruik maakt van de voeding die hij krijgt. Normale gang van zaken volgens het cb, omdat het spijsverteringsstelsel steeds beter gaat werken.

@Marjanne: Ook leuk om jou hier weer te zien!

@Pendrag: Drukke dag vandaag voor je, maar wel allemaal leuke dingen! Kan me voorstellen dat Jarissa door de drukte een beetje uit haar ritme is. Volgens mij is het wel te horen of ze huilt vanwege het spugen of omdat ze het nodig heeft. Daan klinkt bij allebei heel zielig, maar als hij huilt vanwege het spugen stikt hij er bijna in omdat hij zich geen tijd gunt om adem te halen tussen de uithalen in. Hij loopt dan ook helemaal rood aan. Ik probeer hem in eerste instantie een paar keer te troosten zonder hem uit bed te halen, als hij ontroostbaar blijft haal ik hem er uiteindelijk wel uit. Sterkte met je meisje, hopelijk vindt ze haar ritme snel weer!

Groetjes, Wendy

9. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Harco is terug thuis en we hebben het geweten, heb om 17.30 zijn flesje gegeven, waarvan hij er 80cc gedronken heeft, maar hij wou daarna niet in zijn box slapen en heeft ons uiteindelijk beziggehouden (alléé mijn mama allesinds terwijl ik de boel heb gekuist) tot aan zijn volgende flesje rond 20.30u daarna hem in zijn bedje gelegd en tot nu toe slaapt hij rustig. Het is natuurlijk weer eens aanpassen voor hem omdat hij bijna een week in het ziekenhuis heeft geweest, maar we zijn toch heel blij dat hij terug thuis is.

Het enige dat ik eigenlijk mis van mijn vroeger leventje is dat ik sinds zijn geboorte niet één keer meer heb kunnen méér dan vier uurtjes slapen, zelfs nu niet daar ik moedermelk kolft.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Daphne: dat probeer ik ook maar meestal is Jarissa niet te troosten in haar bedje.

@Wenniepenny: normale hongerhuiltjes kan ik inderdaad goed herkennen. Maar als Jarissa last heeft van het spugen/darmpjes of wat haar ook maar dwars zit dan huilt ze wel anders maar wil ze ook echt alleen maar de fles. Ik krijg haar op geen enkele andere manier stil. Met als gevolg dat ze dan helemaal tot haar nek vol zit. En dat voelt ook weer niet lekker voor haar. Troosten is onmogelijk, alleen de fles maakt haar stil.

Wat dat oude leventje betreft, dat heb ik ook. Ook wel dat ik het makkelijke en ons samen mis. Maar ik vind dit leven ook beresaai. Wat dat betreft kijk ik echt uit naar weer gaan werken. Alhoewel ik bang ben dat we dan zo druk zijn dat we helemaal geen moment meer samen hebben. Wij zien elkaar in de week dat Ron late dienst heeft straks alleen donderdagochtend. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Dat is in ieder geval tijdelijk.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @liefje: wat fijn dat Harco weer thuis is. Ik hoop dat jullie nu eindelijk onbezorgd kunnen gaan genieten.

12. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    We zijn hier aan het onderhandelen, van mij mag de papa continu thuisblijven om voor ons zoontje te zorgen en ik ga gewoon terug werken. Hij ziet dat wel zitten ! zijn er nog onder jullie waarvan de papa continu de zorg op zich willen nemen?

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zou papa wel willen maar kunnen we niet betalen. Papa gaat vanaf 1 oktober 3 dagen werken. Mama gaat 4 dagen werken zodat we 2 dagen opvang nodig hebben.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Pendrag, ik weet wel een beetje hoe het voelt als de kleine ontroostbaar in bed is. Dat waren de eerste weken met Sam thuis dus...
    Gelukkig heeft ze zich overgegeven, en helpt denk ik een beetje het patroon 's avonds. Overdag ligt ze dus alleen in de box. En (ff afkloppen) gelukkig huilt ze echt niet veel.

15. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Hier gaat het voor de moment daar wij het huis van mijn grootmoeder huren en daarvoor 300euro per maand maar dienen te betalen, wanneer we willen verhuizen zal de papa ook moeten gaan werken, maar dat is voor de toekomst, nu zijn we heel blij dat we hier kunnen wonen en is voor mij een heel oplossing daar ik er tijdens de nacht niet alleen voorsta we wisselen elkaar nu gewoon af.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Liefje, de papa zou denk ik het wel lekker vinden om de hele dag thuis te zitten, maar de zorg voor Sam wil hij denk ik niet helemaal op zich nemen. Hij verveelt zich snel, en ik denk dat Sam dan constant op sleeptouw wordt genomen, en dat is niet goed voor haar.
    En daarnaast kunnen wij het ons ook niet veroorloven dat de een of de ander thuis blijft.

17. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Gisteren een verschrikkelijk dagje achter de rug ...Fleur heeft aan 1 stuk door gekrijst overdag en was niet te troosten ...zelfs niet door papa ..toen bleek dat haar fontanel naar ons idee vrij laag lag hebben we maar naar de HA post gebelt ...daar mochten we langskomen ..Fleur had 38.5 koorts maar verder konden ze niets vinden , vanwege haar koorts hebben ze een plaszakje meegegeven en moesten we laat op de avond terug brengen ..maar Fleur heeft tot 23 uur niet meer geplast, en om 23 uur was ook haar koorts ineens verdwenen ...nu moeten we vandaag alsnog haar plas inleveren en laten onderzoeken op blaasontsteking, omdat een baby onder de 3 mnd. geen koorts behoort te hebben ...
    vandaag lijkt ze toch weer een beetje de oude ..pfffffff dan ontdek je maar weer dat er niks aan je kleintje aan mag komen

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Mijn berichtje van gisterenavond is verdwenen...... :(: :(:

Ik had een kort berichtje aan Miasy; WB Maisy! (Dus nog maar een keer)

Wel een beetje vreemd........ik kan geen berichten verwijderen, ik postte het tegelijk met Wenniepenny (dat viel me toevallig op).
    Weet jij er iets van Wenniepenny?

Mijn man werkt 4 dagen (al jaren), en ik werk 2 dagen. Maar ik ga tijdelijk iets minder, maar de tijd dat ik werk is mijn man wel thuis, zo hoeft de kleine verlopig niet naar de opvang. (Dat was wel de bedoeling voor 2 dagen hoor, maar zag ik niet zitten, lekker thuis dus!)

Nog 3 weken trouwens en dan is mijn 1e werkdag!

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @liefje: Mooi dat het zo kan bij jullie.

@Daphne: Net bij het CB geweest (incl. 2 prikken, bah!) en in overleg besloten Jarissa toch door een manueel therapeut na te laten kijken. Heb meteen een afspraak gemaakt. 23 April kunnen we terecht. Laat gelijk mn eigen rug nakijken.

@asjuh: wat vervelend zo'n dag. Arm kleintje. Gaat het vandaag beter? En hoe is het met jou zelf?

@Cellie: dat is alweer dichtbij jouw eerste werkdag. Ik ben gisteren weer op kantoor geweest. Was heerlijk! Ook een goed gesprek met mn leidinggevende gehad. Zijn oorspronkelijke invulling van mijn functie heeft hij geschrapt. Ik mag nu zelf een voorstel doen hoe ik mijn functie in wil vullen. Stukken beter dus. Heb hem gezegd dat ik bij een leuke invulling nog wel even wil blijven maar dat ik anders ga solliciteren. Hij wil me graag nog even houden dus dat gaat vast wel oedkomen. Toch wel een opluchting.

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @ Pendrag, tja 10 weken na ze geboorte........en dan werk ik pas einde van die week, dus bijna 11 zelfs.....jij niet dan?

Deel Deze Pagina